Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η πρώτη πρωινή σύσκεψη της Ν. Κεραμέως στο υπ. Παιδείας

Δημοσίευση: 10/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Πρωί-πρωί κατέφθασε σήμερα πρώτη ημέρα η υπουργός Ν. Κεραμέως ,  στο υπουργείο Παιδείας, στο Μαρούσι.

Η πρώτη κίνηση που έκανε ήταν να συγκαλέσει στις 8:30 το πρωί σύσκεψη με τους Διευθυντές του υπουργείου Παιδείας, παρουσία των υφυπουργών Σ. Ζαχαράκη και Β. Διγαλάκη.

Αν και η σύσκεψη είχε και χαρακτήρα γνωριμίας, η Ν. Κεραμέως, πήρε μια “γεύση’ από τα τρέχοντα ζητήματα του υπουργείου, τις εκκρεμότητες, αλλά και για τις προετοιμασίες που γίνονται, κεντρικά, για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

Παρόντες

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (6)

 
συγχωνευμενα -κακοποιημενα πανεπιστημια
11 Ιουλ 2019 11:28

τα συγχωνευμένα πανεπιστήμια με τει τι θα γίνουν; που εγιναν μεσα σε μια νύχτα χωρίς ΑΔΙΠ;

 
Μηχανικός
11 Ιουλ 2019 12:11

Με τα grecomaster των 5ετή τμημάτων τι θα γίνει που έγιναν χωρίς την σύμφωνη γνώμη της ΑΔΙΠ ;

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
11 Ιουλ 2019 12:40

Κατάργηση των grecomaster και επαναφορά στα 4 χρόνια σε ολα τα 5ετή τμήματα. Δεν θα μοιράζουμε μεταπτυχιακά με το τσουβάλι. Έλεος πια!

 
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Tα ΑΕΙ την επόμενη μέρα….. Επανεκκίνηση
11 Ιουλ 2019 13:33

Tα ΑΕΙ την επόμενη μέρα….. Επανεκκίνηση

Το κύριο στρατηγικό χαρακτηριστικό που απαιτείται είναι μια μορφωτική επανάσταση, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μόνο με κοινωνική συναίνεση και η οποία δεν θα υποταχθεί σε μικροσυμφέροντα ομάδων και τοπαρχών. Το θέμα της Παιδείας είναι πολύ σοβαρό για να αντιμετωπιστεί από ένα μόνο κόμμα. Η ιστορία έχει δείξει πως κάθε υπουργός Παιδείας επιχειρεί να εμφανιστεί ως μεταρρυθμιστής, αφήνοντας τη δική του σφραγίδα στο χώρο. Τις περισσότερες φορές η μεταρρύθμιση ξηλώνεται από τον επόμενο Υπουργό, ακόμη και της ίδιας κυβέρνησης. Η όποια προσπάθεια θα βρει απέναντι τις δυνάμεις του παλιού, του φοβικού, του μίζερου. Τις νοοτροπίες του χθες. Η όποια προσπάθεια πρέπει να έχει αναφορά την κοινωνία που ζητά ένα άνοιγμα στο μέλλον και ένα Πανεπιστήμιο ανοικτό και δημιουργικό.

Η κατάργηση του Ασύλου (σκόπιμα δεν το λέω Πανεπιστημιακό, γιατί δεν αφορά Ερευνα και Εκπαίδευση) είναι μία εμβληματική απόφαση που πρέπει να έχει συνέχεια για να μπορέσει να είναι ουσιαστική και να δημιουργήσει μη αντιστρεπτά αποτελέσματα στο Ελληνικό Πανεπιστημιακό σύστημα
Στα ΑΕΙ της Ελλάδας υπάρχει ένα σπουδαίο δυναμικό νησίδων αριστείας που δυναστεύεται μέσα από δαιδαλώδεις διαδικασίες και από ομάδες τοπαρχών που ως μοναδικό τους κίνητρο έχουν την διαιώνιση της μικροεξουσίας τους μέσα από τον έλεγχο των εξελίξεων αλλά και εκμεταλλευόμενοι την γραφειοκρατία των ΑΕΙ την οποία φροντίζουν πάντα να ελέγχουν.
Εξάλλου σε όλα τα αυταρχικά καθεστώτα ο έλεγχος της γραφειοκρατίας αποτελούσε στοιχείο επιβίωσης του συστήματος.
Υποστηρίζω την Αριστεία σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Πιστεύω στην ικανότητα και τη θέληση του ατόμου. Το Πανεπιστήμιο δεν πρέπει να φρενάρει τους άριστους φοιτητές και καθηγητές, αντιθέτως πρέπει να τους καθιστά υποδείγματα για τους υπόλοιπους, στους οποίους πρέπει να δίνει ευκαιρίες για να αριστεύσουν .
Ας καταγράψουμε κάποιες από αυτές τις παθογένειες που τις συναντά στη πορεία του μέσα στο Ελληνικό πανεπιστημιακό σύστημα ένας ερευνητής ή καθηγητής, μαζί με κάποιες σκέψεις για το αύριο, αν θέλουμε να υπάρχει αυτό……

1. Απαξίωση Ακαδημαικών τίτλων και πτυχίων
1a Υποχρεωτική αναμόρφωση προγραμμάτων σπουδών ανά τριετία. Ακαδημαική αξιολόγηση διδασκόντων, υποδομών, εκπαιδευτικής διαδικασίας

2.Πανεπιστημιακή εκπαίδευση, προσανατολισμένη σε απόκτηση δεξιοτήτων ?
2a. Βασικό στοιχείο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης είναι δημιουργία επιστημόνων που θα δομήσουν το αύριο . Ταυτόχρονα πρέπει να παρέχει τα εφόδια για το σήμερα των φοιτητών. Ίσως θα πρέπει να διαχωρίσουμε Ιδρύματα ή και Τμήματα ανάλογα με τους στόχους και την Στρατηγική ανάπτυξης . Θα υπάρχουν οι Eccole (με υψηλού επιπέδου σκληρές σπουδές ) αλλά και τα ΑΕΙ που θα είναι προσανατολισμένα στην παραγωγή επιστημονικού προσωπικού για τις σημερινές ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας. Χρειαζόμαστε ένα ισχυρό ΕΜΠ, ΕΚΠΑ, ΑΠΘ, αλλά και ένα σοβαρό ΠΑΔΑ, Διεθνές, Ελ.Με.Πα κλπ

3 Παραγωγή πτυχιούχων χωρίς εργασιακό αντικείμενο
3a Με την φροντίδα της ΑΔΙΠ και πριν την έναρξη του Ακαδημαικού έτους 2020-21 επανεξέταση όλων των τμημάτων που δεν ανταποκρίνονται σε Ακαδημαικό ή εργασιακό αντικείμενο και ιδρύθηκαν στα χαρτιά είτε χωρίς Ακαδημαικά κριτήρια (πχ Τμ. Φυσικής σε Λαμία και Καβάλα) ή χωρίς εργασιακό αντικείμενο (πχ μη Πολυτεχνειακά 5ετή Τμήματα μηχανικών).

4 Συναλλαγή καθηγητών με Πρυτάνεις εν ενεργεία ή εν αναμονή
4a Μια από τις βασικότερες ακαδημαϊκές παθογένειες . Ένα καρκίνωμα. Δημιουργία εξωτερικών πόλων Διοικητικής εξουσίας και ελέγχου. Τα συμβούλια Ιδρύματος απέτυχαν γιατί είχαν ασαφείς ρόλους και γιατί δεν στηρίχθηκαν από την διάδοχη ηγεσία του ΥΠΕΠΘ που ξήλωσε το νόμο που και η ίδια είχε ψηφίσει.

5. Χαμηλοί μισθοί σε όλες τις κατηγορίες Ακαδημαικού Προσωπικού ανεξάρτητα από το πραγματικό προσφερόμενο έργο και χωρίς αξιολόγηση.
5a Η αξιολόγηση για να είναι πειστική πρέπει να δημιουργεί κίνητρα. Ο άριστος αλλά και ο φυγόπονος στο Ελληνικό Πανεπιστήμιο έχουν την ιδία αμοιβή. Π

6. Αναξιοκρατία στα Πανεπιστήμια- Ανάσχεση της φυγής νέων Ακαδημαικών προς το εξωτερικό
6a Το μεγαλύτερο και περισσότερο σύνθετο πρόβλημα είναι η βαθιά ριζωμένη αναξιοκρατία στα Ελληνικά ΑΕΙ. Είναι ο κύριος λόγος φυγής νέων στο εξωτερικό, από τους βασικούς λόγους που καταξιωμένοι Ακαδημαικοί του εξωτερικού δεν επιστρέφουν. Θεωρώ ότι οι διαδικασίες εξέλιξης στην Ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να είναι ανοικτές σε όλες τις βαθμίδες, μονιμότητα να υπάρχει μετά από 5ετή θητεία στη βαθμίδα του Αναπλ. Καθηγητή και 5ετής αξιολόγηση έργου σε όλες τις βαθμίδες . Να οριστούν κοινά ελάχιστα στάνταρ εξέλιξης ανά βαθμίδα για κάθε ομάδα ομοειδών πανεπιστημιακών Τμημάτων. Χρειάζεται επίσης υιοθέτηση διεθνώς κοινά αποδεκτής λίστας εγκύρων περιοδικών και συνεδρίων, τόσο για τις εξελίξεις όσο και για τις απονομές διδακτορικών τίτλων. Μία Έρευνα στο ΕΚΤ μπορεί να δείξει ότι υπάρχουν ουκ ολίγα διδακτορικά που απενεμήθησαν χωρίς ούτε μια (1) διεθνή δημοσίευση αλλά απετέλεσαν «παραδοτέο» προγραμμάτων ενίσχυσης διδακτορικών διατριβών.

6β.Επαναφορά της βαθμίδας του Λέκτορα με 6ετή θητεία. Ήταν ένα βήμα παραμονής νέων ερευνητών και επιστροφής από το εξωτερικό.

6γ. Δημιουργία εθνικού προγράμματος «1000 ταλέντα» σε συνεργασία με μεγάλους χορηγούς (ίδρυμα Ωνάση, Νιάρχος κλπ) με δυο υποκατηγορίες α) νέων και β) έμπειρων ακαδημαϊκών. Θα απευθύνεται σε Ακαδημαϊκούς (Έλληνες ή μη) του εξωτερικού με διεθνή διαγωνισμό που η επιλογή τους θα γίνεται με εθνική επιτροπή κατά τα πρότυπα του ERC και οι οποίοι θα αναλαμβάνουν την υποχρέωση για 5ετή παραμονή στην Ελλάδα σε ΑΕΙ της επιλογής τους με σκοπό να οργανώσουν πρωτοποριακή έρευνα και ερευνητική ομάδα. Με το πέρας της 5ετίας θα γίνεται αξιολόγηση που σε θετικό αποτέλεσμα θα οδηγεί σε δημιουργία οργανικής θέσης που θα καταλαμβάνουν στο ΑΕΙ υποδοχής.

6δ Ερευνητικές Έδρες. Κατά τα πρότυπα της AXA σε καθηγητές Ελληνικών ΑΕΙ με 3ετή ή 5ετη διάρκεια και αξιολόγηση του έργου. Αρνητική κρίση θα οδηγεί σε 3ετή αποκλεισμό από την δυνατότητα προτάσεων για χρηματοδότηση

6ε. Χρηματοδότηση βασικής έρευνας σε ένα ελάχιστο επίπεδο σε όλους τους τομείς. Η βασική έρευνα σήμερα είναι οι τεχνολογίες αιχμής του αύριο και αυτό σκόπιμα η γραφειοκρατία των ΑΕΙ και του ΕΛΙΔΕΚ το απαξιώνει, για να «χρηματοδοτεί» αμφιβόλου επάρκειας εφαρμογές.

7. Διασφάλιση της ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΔΙΕΘΝΟΠΟΙΗΣΗ των ΑΕΙ
7a Δημιουργία της Σχολής ως Ακαδημαϊκό Εκπαιδευτικό πυρήνα με την δυνατότητα δημιουργίας διεθνών διατμηματικών προγραμμάτων σπουδών μέσα από διαδικασίες major/minor. Τα νέα προγράμματα σπουδών θα λειτουργούν για τουλάχιστον μια 5ετία και θα αξιολογούνται για την συνέχιση τους με βάση δείκτες εκπαιδευτικής αριστείας.

7β Διεθνή Μεταπτυχιακά με σύμπραξη δυο η περισσότερων ΑΕΙ. Παρεμβατικός χαρακτήρας ΥΠΕΠΘ για την μόχλευση τις εξωστρέφειας και την διεθνοποίηση των σπουδών Χρηματοδότηση ΠΠΣ και ΜΠΣ μόνο αν υπάρχει συμμετοχή σε Δια πανεπιστημιακό Διεθνές ΠΠΣ/ΠΜΣ.

7γ Διεθνείς οργανωμένες Διδακτορικές Σπουδές κατά το πρότυπο των ΗΠΑ, ΗΒ, κλπ με ειδικά μαθήματα και ερευνητικές δράσεις που οδηγούν σε δημοσιεύσεις. Η Διατριβή θα μπορεί να είναι και οι δημοσιεύσεις κατά τα πρότυπα Ευρωπαϊκών ΑΕΙ.

Η ανάσχεση της παρούσας δομής επιτυγχάνεται με ένα σχέδιο το οποίο ορθολογικά και άμεσα θα εξετάσει τρόπους αντιμετώπισης των παραπάνω προβλημάτων. Το ποιοι θα το αναπτύξουν είναι ευθύνη της πολιτείας και αποτελεί κομβική πολιτική απόφαση . Το βέβαιο είναι ότι δεν μπορεί να είναι από αυτούς που έφεραν τα Ελληνικά ΑΕΙ στην παρούσα κατάσταση, και δεν εξαιρώ την Σύνοδο Πρυτάνεων που διαχρονικά έχει αποδειχθεί ως ο αρχιφύλακας των κεκτημένων της πανεπιστημιακής γραφειοκρατίας .
Πιστεύω στον Έλληνα Πανεπιστημιακό. Προφανώς, όπως και σε κάθε επαγγελματικό χώρο, υπάρχουν και οι λιγότερο ικανοί για το συγκεκριμένο έργο. Είναι ευθύνη της αξιολόγησης να τους εντοπίσει και να τους βοηθήσει να βελτιωθούν, ή να τους αναθέσει άλλα καθήκοντα.

 
Πολίτης
12 Ιουλ 2019 09:38

Για να δούμε τι θα κάνει με τη ΣΤΕΦ Κοζάνης!!

 
Αλέξανδρος
12 Ιουλ 2019 11:59

Δεν μπορούν να σταθούν αυτά που έχουν ψηφιστεί, το υπουργείο πρέπει να δράσει άμεσα να μην παγιδευτουν φοιτητές

παράδειγμα
Το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει σχεδόν τον ίδιο αριθμό τμηματων με το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας

Στην Πάτρα έχε (περίπου 700+ μέλη ΔΕΠ και στην Δυτική Μακεδονία κάπου 180
(και μερικοί από το πρωην ΤΕΙ χωρίς διδακτορικό....)

Στην Πάτρα ακόμα και με τα 700 έχει ελλείψεις μπορούμε να φανταστούμε τι γίνετα ιστο Π.Δ.Μ και στο διεθνές πανεπιστημιο για παράδειγμα...

Καλό θα είναι η κυρία Υπουργός να ενημερωθείπόσα μέλη ΔΕΠ απαιτεί κάθε ίδρυμα για να τρέξει αυτή η κατάσταση κανονικά
(και όχι εικονικά βάζοντας σαν στόχο τα 8 μέλη ΔΕΠ ανα τμήμα που σε καμιά περίπτωση δεν φτάνουν), βέβαα ακόμα και με 8 μέλη ΔΕΠ ανα τμήμα τα νουμερα ειναι ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΙΚΑ

ΜΗΝ πάρετε φοιτητές σε νέα τμήματα και σε τμηματα με αλλαγή ονόματος

Αφήστε φέτος το παλιό μηχανογραφικό και να κάνουν τα μέλη ΔΕΠ μαθήματα στοςυ υφισταμένους φοιτητές. μέχρι να δείτε τι θα κάνετε

ΑΝ πάρουν εισακτέους δεν θα μπορείτε να κάνετε τίποτα μετά!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean