Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Καταργείται ο νόμος για την 4η Νομική και η Επιτροπή “Γαβρόγλου”

Πρύτανις Παν. Πατρών στο esos: Συγκαλώ έκτακτη Σύνοδο- Αφού δεν χρειαζόμαστε άλλη Νομική γιατί φεύγουν χιλιάδες παιδιά στο εξωτερικό- Υπάρχουν σκέψεις για ίδρυση ιδιωτικής Νομικής Σχολής
Δημοσίευση: 12/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την κατάργηση του νόμου για την ίδρυση της 4ης Νομικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών καθώς και την ακύρωση της απόφασης του Κ. Γαβρόγλου διορισμού της εννιαμελούς Επιτροπής ανακοίνωσε  η υπουργός   Νίκη Κεραμέως, κατά τη σημερινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, στο υπουργείο Παιδείας.

«Η χώρα μας έχει χιλιάδες άνεργους δικηγόρους, δεν χρειάζεται 4η Νομική», δήλωσε η Νίκη Κεραμέως.

Στο μεταξύ η Πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών Β. Κυριαζοπούλου δήλωσε στο esos ότι συγκαλεί έκτακτη Σύγκλητο τη Δευτέρα για να λάβει αποφάσεις και να ενημερωθούν οι φορείς και απάντησε στην υπουργό Παιδείας:

  • Σε περίπτωση που δεν χρειαζόμαστε άλλη Νομική στη χώρα διερωτώμαι γιατί φεύγουν χιλιάδες παιδιά για την Κύπρο κάθε χρόνο;
  • Υπάρχουν  σκέψεις στο υπ. Παιδείας  για  ίδρυση ιδιωτικής  Νομικής;
  • Επίσης ως   γιατρός έχω να πω τα εξής έχουμε πραγματικά άνεργους γιατρούς.
  • Μήπως θα μπορούσε να πει κανείς να κλείσουμε  και μία  Ιατρική Σχολή;

Ειδικότερα η Πρύτανις του Πανεπιστημίου Πατρών δήλωσε τα εξής στο esos:

Η Νομική Σχολή στο Παν. Πατρών είναι ένα αίτημα από  το 1998 , όπου η κοινωνία της πόλης είχε συγκεντρώσει, τότε, με την προτροπή του Δικηγορικού Συλλόγου 45.000 υπογραφές, προκειμένου να ιδρυθεί Νομική Σχολή στην Πάτρα.

Το 2000 επί  Πρυτανείας   του κ. Ζούμπου συγκροτήθηκε, με απόφαση της Συγκλήτου, Επιτροπή στο Παν. Πατρών που αποτελούμενο  από τον Αντιπρύτανη κ. Σταυρόπουλο, τον πρόεδρο του Δικηγορικού Συλλόγου και τον κ. Φλογαίτη καθηγητή Νομικής στο ΕΚΠΑ, προκειμένου να διερευνηθεί η  δυνατότητα 4ης Νομικής στην Πάτρα.

Υπάρχει εμπειριστατωμένη μελέτη  σκοπιμότητας και πρόγραμμα σπουδών πραγματικά εξαιρετικό το οποίομ  επιμελήθηκε ο κ. Φλογαίτης.Δεν προχώρησε το θέμα.

Το 2017 έχοντας ετοιμάσει μελέτη σκοπιμότητας εισηγήθηκα στον υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου στο πλαίσιο  στρατηγικής ανάπτυξης του Παν. Πατρών την ίδρυση δύο Σχολών. Η μία ήταν η Γεωτεχνική στο Αγρίνιο και Μεσολόγγι  για να θεραπεύσουμε το ΑΘΗΝΑ 1 που δεν είχε ζητηθεί η άποψη του Πανεπιστημίου και η δεύτερη   ήταν η Νομική Σχολή.

Τη Νομική Σχολή τη διεκδικούσαν και άλλα Πανεπιστήμια της χώρας και πιστεύω σωστά.

Έχουμε επτά Ιατρικές στη χώρα σχολές,γιατί πρέπει να έχουμε  τρεις μόνο Νομικές είναι το δικό μου ερώτημα και καμία στη Νοτιοδυτική Ελλάδα;

Την  πρόταση επεξεργαστήκαμε με τον υπουργό και το 2018 είχαμε απόφαση Συγκλήτου για την   ίδρυση Νομικής.

Στο πλαίσιο αναδιοργάνωσης της ανώτατης παιδείας, στο Πανεπιστήμιο Πατρών επεξεργαστήκαμε την εξής πρόταση:ίδρυση Νομικής , ίδρυση Γεωπονικής , συνέργειες με ευρωπαικά Πανεπιστήμια, ίδρυση διετών προγραμμάτων σπουδών και συνέργειες με ΤΕΙ.

Γνωρίζετε πολύ καλά ότι για τα προηγούμενα είχαμε ομόφωνες ή κατά πλειοψηφία αποφάσεις της Συγκλήτου, ενώ  για τις συνέργειες  με το ΤΕΙ είχαμε αρνητική θέση της Συγκλήτου κατά πλειοψηφία.

Το Πολυτεχνείο και τι Ιατρικό τμήμα δεν ήθελαν συνέργεια , Είχαμε όμως ξεκαθαρίζει στη Σύγκλητο ότι θα σεβαστούμε τις αποφάσεις όλων των τμημάτων,

Το Ιατρικό και και το Πολυτεχνείο δεν συμμετείχαν στις συνέργειες . Τα υπόλοιπα τμήμα θέλησαν να συμμετέχουν και αυτή τη στιγμή έχουν  περάσει όλα τα προγράμματα σπουδών και  θα σταλούν στο υπουργείο  Παιδείας. Αυτή τη στιγμή  οργανώνεται η  Γεωπονική Σχολή, δύο  νέα τμήματα της ΣΔΟΕΔΕ, καταργήθηκαν ορισμένα τμήματα στα ΤΕΙ και η Σχολή Επιστημών Αποκατάστασης της  Υγείας.

Η Νομική Σχολή με απόφαση Συγκλήτου θα λειτουργήσει  το ακ. έτος 2020-21, διότι πιστεύουμε ότι βάσει των ακαδημαϊκών μας κριτηρίων δεν είχαμε επαρκή οργάνωση για το 2019. Με απόφαση Συγκλήτου συγκροτήθηκε η Επιτροπή της Νομικής Σχολής, από έγκριτους Νομικούς από όλα τα Πανεπιστήμια  της χώρας και εστάλη στον υπουργό Παιδείας για απόφαση.
Στην επόμενη προγραμματισμένη    Σύγκλητο θα ορίζονταν η προσωρινή Συνέλευση και ο προσωρινός πρόεδρος της Σχολής προκειμένου να επεξεργαστούν το Πρόγραμμα Σπουδών.

Σήμερα προ ολίγου άκουσα την επίσημη  η δήλωση  της υπουργού , παρουσία του πρωθυπουργού, για την ανάκληση της επιστημονικής Επιτροπής και την πρόθεση κατάργησης της 4ης Νομικής.

Εμείς θα κάνουμε έκτακτη Σύγκλητο της Δευτέρα με αυτό ως μοναδικό θέμα για να λάβουμε αποφάσεις και θα ενημερωθούν και όλοι οι φορείς της πόλης.

Προσωπικά ως Πρύτανης θέλω να πως το εξής: Θέλω να τονίσω ότι η ίδρυση της Νομικής αφορούσε σε γνωστικά αντικείμενα προσαρμοσμένα στις ακαδημαικές ανάγκες της εποχής. Η Νομική Σχολή βγάζει Νομικούς . Το Πανεπιστήμιο προσφέρει γνώση όχι επαγγελματικό δικαίωμα μόνο.

Σε περίπτωση που δεν χρειαζόμαστε άλλη Νομική στη χώρα διερωτώμαι γιατί φεύγουν χιλιάδες παιδεία για το εξωτερικό κάθε χρόνο κι αν υπάρχουν  σκέψεις στο υπ. Παιδείας  η ίδρυση ιδιωτικής  νομικής. Επίσης ως   γιατρός έχω να πω τα εξής έχουμε πραγματικά άνεργους γιατρούς. Μήπως θα μπορούσε να πει κανείς να κλείσουμε  και μία  Ιατρική Σχολή;

 

Σχόλια (65)

 
Πού είναι το πραγματικο αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων???
12 Ιουλ 2019 17:08

Αυτό δεν είναι στις υποτιθέμενες προτεραιότητές σας;;;

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
12 Ιουλ 2019 17:27

Εδώ κλαίνε οι Συριζαίοι;

 
Στράτος
12 Ιουλ 2019 17:59

Η Ν.Δ. φαίνεται αρκετά υποψιασμένη και προχωρά άμεσα σε αναίρεση αποφάσεων Γαβρόγλου που κινούνταν σε λάθος κατεύθυνση.
Μείζον παραμένει η επιλογή στελεχών καθότι χωρίς νέα στελέχη εκπαίδευσης δεν θα "προχωρήσουν" εγκαίρως όσα έχει στο πρόγραμμά της η νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ. Εν αναμονή απόφασης καταρχάς για Περιφ. Διευθυντές και Διευθυντές Εκπαίδευσης που τελούν ήδη για ένα χρόνο σε παράταση ενώ έχει "παγώσει" η διαδικασία επιλογής νέων.

 
Νίκος
12 Ιουλ 2019 18:05

Πολύ σωστά καταργείται η νομική Πάτρας, όχι μόνο γιατί δεν χρειάζεται στη χώρα, αλλά και επειδή ήταν ένα απλό διαπραγματευτικο χαρτί του Γαβρογλου για να πετύχει τις συγχωνεύσεις στην Πάτρα. Κατά τα άλλα, επειδή το αναφέρουν κάποιοι, αν υπάρξουν ιδιωτικά πανεπιστήμια, ας κάνουν άλλες δέκα νομικές, αρκεί να μην τις πληρώνουμε εμείς. Και τώρα όποιος θέλει σπουδάζει νομική, ιατρική και μηχανικός έξω και δεν ενδιαφέρεται κανείς. Η χώρα όμως πρέπει να επενδύει μόνο σε όσους χρειάζονται, όχι να παράγει ανέργους και μετανάστες

 
γονέας
12 Ιουλ 2019 19:39

Λιγότεροι δικηγόροι για να εξασφαλιστούν τα εισοδήματα των συναδέλφων της κυρίας Κεραμέως . Αλήθεια έχει κάποια σχέση με την παιδεία η καινούργια υπουργός ή θα στέλνει εξώδικα στα παιδιά ;

 
Λιώσιμο από τα γέλια
12 Ιουλ 2019 21:01

10 χρόνια κρίση, μηδέν βελτίωση ορισμένοι.

 
Νομική Σχολή Πατρών
12 Ιουλ 2019 21:05

Είμαι από Μακεδονία, δεν έχω καμία σχέση με νομικούς όμως έχουν ιδρυθεί τόσα νέα τμήματα και από την πρώτη ημέρα στοχοποιεί μόνο μία σχολή σε ένα πανεπιστήμιο! Πού είναι ο κεντρικός σχεδιασμός, η αξιολόγηση;

https://www.esos.gr/arthra/63415/eggrafo-n-kerameos-pros-prytaneis-zitoy...

Τεράστιο λάθος του νέου επιτελείου στην ηγεσία του Υπουργείου και είναι κρίμα να ξεκινήσει έτσι τη θητεία της μια νέα υπουργός με τόσο καλό βιογραφικό.

 
Νομική και στα Lidl.
12 Ιουλ 2019 21:57

Το κλάμα δεν είναι τώρα, με τη σχολή που δεν θα γίνει. Το κλάμα θα έρθει αργότερα, με τις σχολές που θα καταργηθούν, με βάση το ίδιο σκεπτικό. Η κ. Πρύτανης της Πάτρας το θέτει σωστά νομίζω το θέμα. Και συμφωνώ ιδιαίτερα με τις δυο τελευταίες παραγράφους της. Για ένα πράγμα δεν έχω αγωνία. Ότι μόλις μπουν οι ιδιώτες στο παιχνίδι, δεν θα υπάρχει πόλη της χώρας που ΝΑ ΜΗΝ έχει Νομική και Ιατρική......

 
Κόστος αβάσταχτο
12 Ιουλ 2019 22:28

Μια νομική χρειάζεται από min 70 ως 100+ μέλη ΔΕΠ. Καταλαβαίνει κανείς ότι είναι σαν είναι ιδρύεται εξαρχής ένα επαρχιακό ΑΕΙ σε μια χώρα ημι-πτωχευμένη που δεν έχει απολύτως καμιά ανάγκη τη συγκεκριμένη ειδικότητα. Οπότε αν οι τοπικές αρχές θέλουν νομική ας αναλάβουν τη μισθοδοσία των καθηγητών και όλα τα αναγκαία έξοδα αυτής (που είναι άλλα τόσα, κονδύλια έρευνας κλπ) και ας πάρουν το οκ από το κράτος. Ο φορολογούμενος δεν αντέχει τέτοιες τοπικές πολυτέλειες, οι οποίες δεν θα γινόταν ανεκτές ούτε στα πιο πλούσια κράτη του κόσμου.

 
Νομική ΔΠΘ Κομοτηνής
12 Ιουλ 2019 22:43

Σας ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας!

Ούτε στα όνειρά μας τέτοια ορθολογικά αιτιολογημένη απόφαση από το Υπουργείο Παιδείας...

 
Αρθούρος
12 Ιουλ 2019 23:13

Προς κόστος αβάσταχτο:Φαίνεται ότι είστε πλήρως παραπληροφορημένος. Όλοι τοποθετούν μία Νομική σχολή με τα κτίρια,τους καθηγητές της κλπ.,στο ύψος που υποθετικά τοποθετούσε και τοποθετεί τους δικηγόρους,μία μέση ελληνική οικογένεια.Ότι είναι δηλαδή μία πολυτέλεια.Αλλά εδώ ένας μύθος, παράγει έναν άλλο μύθο.Μία Νομική Σχολή δε χρειάζεται εργαστήρια,όπως όλες οι ιατρικές, πολυτεχνικές, γεωπονικές σχολές.Βέβαια,τέτοιες,διαθέτουμε εδώ και χρόνια πάμπολλες,αλλά και την τελευταία χρονιά με το Γαβρόγλου ιδρύθηκαν άφθονες.Τα κόστη γι΄αυτές είναι τεράστια,αλλά κανείς δε λέει να καταργηθεί έστω μία Ιατρική, γιατί είναι γνωστό ότι οι πτυχιούχοι αυτών των σχολών μπορεί να βρούν μετά από πολλή προσπάθεια κάποια δουλειά,γι'αυτό και οι γονείς τσιτώνονται γιά να περάσουν τα παιδιά τους σε μία τέτοια σχολή,ας είναι και στη Θράκη,την Κρήτη και τη Δυτική Μακεδονία.
Όσο αφορά τον αριθμό των καθηγητών,καμία νεοϊδρυόμενη σχολή,αν ανατρέξουμε στην ιστορία της καθεμιάς,δεν ανέπτυξε αυτόματα έναν τόσο μεγάλο αριθμό καθηγητών που λέτε εσείς.Ακόμα και η Νομική Κομοτηνής που διαμαρτύρεται,την πρώτη δεκαετία λειτουργίας της(1974-83)δεν ξεπέρασε τους δεκαπέντε καθηγητές. Ονομαστές σχολές,όπως το ΠΤΔΕ, το Χημικών Μηχανικών Πανεπιστημίου Πατρών,τα πρώτα χρόνια οι καθηγητές τους δεν ήταν πάνω από οχτώ.Οι περισσότερες σχολές στην Ελλάδα,έγιναν μόνο με πολιτικές αποφάσεις είτε της Ν.Δ.(Ιατρική, Φαρμακευτική Πατρών,σχολές στην Κρήτη),είτε του ΠΑΣΟΚ (Πανεπιστήμια Αιγαίου,Ιόνιο, Θράκης, Κρήτης,Δυτικής Μακεδονίας),είτε του ΣΥΡΙΖΑ(φετινή κολοσσιαία συγχώνευση των ΤΕΙ με τα ΑΕΙ)στο πουθενά,χωρίς δηλαδή εγγυήσεις ούτε καθηγητών,ούτε κτιρίων,ούτε πόρων.
Σκεφτήκατε ποτέ,ότι σχολές μπορεί να ιδρύονται στη χώρα μας γιά να προσελκυστούν κορυφαίοι επιστήμονες του εξωτερικού ή να αποκατασταθούν πολυάριθμοι,εγχώριοι διδάκτορες με πολλά προσόντα κι όχι μόνο γιά να παραγάγουν άνεργους πτυχιούχους;Μήπως τελικά αυτοί θα πληρώσουν την κυβερνητική τσιγκουνιά και θα πάρουν πάλι το δρόμο γιά το εξωτερικό;
Επομένως,μόνο προπαγάνδα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το ότι η Νομική θα ήταν τοπική πολυτέλεια που δεν μπορεί να την αντέξει ο φορολογούμενος, όταν ιδρύονται φέτος,άπειρα τμήματα Μηχανικών στην Κρήτη,τη Δυτική Μακεδονία, την Κεντρική Μακεδονία,την Πελοπόννησο.Ή μάλλον ως υποκρισία.

 
Ανυποψίαστος
13 Ιουλ 2019 02:22

Τι θα γίνει με την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης ( Διευθυντών Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης που έχουν υποβάλλει αιτήσεις), τι θα γίνει με τους 13 Περιφερειακούς Διευθυντές , θα επανέλθουν οι Σχολικοί Σύμβουλοι; Αυτά τα θέματα επείγουν περισσότερο για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς! Καλή δύναμη κ.Κεραμέως.

 
N
13 Ιουλ 2019 10:54

Προς ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ
Δηλαδη ΤΩΡΑ καταλαβατε οτι εχουμε πολλους δικηγορους εχουμε και πολλους μηχανικους και πολλους μαρκετινγκ κλπ κλπ κλπ... δηλαδη να καταργησουμε ακομα πιο πολλα τμηματα....ας μη κοροιδευομαστε...τα ιδιωτικα θελουν και οποιος εχει το ωραιο χρημα....

 
foros1
13 Ιουλ 2019 12:30

Ιούλιος 2013: διαθεσιμότητα 2000+ εκπαιδευτικών, κατάργηση ορισμένων ειδικοτήτων ΕΠΑΛ.
Ιούλιος 2019: κατάργηση νόμου για 4η νομική και πιθανή επιθυμία για κατάργηση νέων τμημάτων του μηχανογραφικου.
ΚΆΠΟΙΟΙ μάλλον λατρεύουν τις καταργήσεις στην δημόσια εκπαίδευση!!!

 
Μαρία Αντουαννέτα?
13 Ιουλ 2019 14:37

Όλες οι απόψεις έχουν κατατεθεί νομίζω. Αν ήταν να αποφασίζαμε τώρα εδώ, θα λέγαμε πχ 20 υπέρ 30 κατά, άρα να μην γίνει. 30 υπέρ 20 κατά, άρα να γίνει! Ξέρει κανείς πώς λέγεται ένα σύστημα που δεν αποφασίζει ο ΕΝΑΣ αλλά λαμβάνεται η γνώμη ΟΛΩΝ και κερδίζει η πλειοψηφία????

 
Ασκούμενος δικηγόρος
13 Ιουλ 2019 15:50

Πολλοί Οικονομολόγοι και Ιατροί και Πληροφορικοί και Μηχανικοί και Φιλόλογοι και Χημικοί και Βιολόγοι και Αρχιτέκτονες και Γεωπόνοι και-και-και είναι άνεργοι. Δεν συνιστά σοβαρό επιχείρημα ότι πρέπει να καταργηθούν οι αντίστοιχες σχολές στα ΑΕΙ της χώρας!

Η λογική όμως δεν είναι στατιστική, και οι αποφάσεις πρέπει να λαμβάνονται ανάμεσα στις ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΕΣ επιλογές. Γι'αυτό εξάλλου δεν ψηφίζουμε χωρίς να λαμβάνουμε τη γνώμη ειδικών σε κάθε θέμα.

Φαίνεται πολύ άσχημη σαν πρώτη ενέργεια της νέας υπουργού Παιδείας -με σπουδές στη Νομική, μάλιστα- μια αποσπασματική απόαση για ένα μόνο τμήμα/σχολή σε ένα μόνο πανεπιστήμιο χωρίς καμία τεκμηριωμένη αιτιολόγηση και χωρίς συνολική αξιολόγηση.

Θα μπορούσε να εργαστεί ένα εξάμηνο, και τότε να ανακοινώσει έναν αριθμό τμημάτων και σχολών που είναι καλύτερο να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν σε όλα τα ΑΕΙ, στο πλαίσιο της συνολικής αναδιοργάνωσης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

 
Ιατρική Σχολή
13 Ιουλ 2019 15:57

Πολύ σωστή η Πρύτανις του πανεπιστήμιου Πατρών. Ας καταργήσει η κ. Κεραμέως και την Ιατρική Σχολή, να σηκωθούν να φύγουν από την χώρα και τα βότσαλα στις παραλίες μαζί με τους αποφοίτους των σχολείων και των πανεπιστημίων!

 
Apostolos
13 Ιουλ 2019 17:10

Έτσι και ιδρυθούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια όλοι θα σπουδάζουν Ιατρική, Νομική και Πληροφορική. Αλήθεια αυτοί οι κλάδοι είναι σίγουρο ότι θέλουν να γίνει κάτι τέτοιο?
Μαζί με το πτυχίο καλό είναι να τους εκδίδουν και το διαβατήριο δωρεάν.

 
High Efficiency Group
13 Ιουλ 2019 17:44

Από πότε η ίδρυση ενός Τμήματος συνεπάγεται περισσότερους ανέργους ? Αγαπητή κ. Υπουργέ πάρτε τους νυν εισακτέους στα 3 Τμήματα και διαιρέστε τους σε ένα ακόμη Τμήμα. Χρειάζεται να χάνω το χρόνο μου για τα αυτονόητα ?

 
Β.Μ.
13 Ιουλ 2019 23:30

ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ.ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΡΩΤΗΣΕΤΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ (ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ) ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ ΠΟΥ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ ΓΚΑΡΣΟΝΙΑ ΚΑΙ ΠΩΛΗΤΕΣ (ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ) ΝΑ ΣΑΣ ΠΟΥΝ ΓΙΑ ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΧΑΜΕΝΑ ΧΡΗΜΑΤΑ.
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ ………...

 
Αρθούρος
14 Ιουλ 2019 00:27

Κάτι γιά την ιστορία γιά να δείτε πώς κερδίζονται οι υποθέσεις εδώ στην Ελλάδα. Γιατί η Ελλάδα είναι μόνο Δημοκρατία στο όνομα του πολιτεύματος. Στο βάθος κυβερνούν οι ομάδες πίεσης.Η πρώτη ομάδα πίεσης στο συγκεκριμένο θέμα φανερώθηκε κι εκδηλώθηκε πολύ νωρίς με τις καταλήψεις, κινητοποιήσεις, διαδηλώσεις,απεργίες όλων των φορέων της Ροδόπης εδώ κι ένα χρόνο με σκοπό να μην ιδρυθεί τέταρτη Νομική στο Πανεπιστήμιο Πατρών.
Η δεύτερη ομάδα πίεσης είναι λιγότερο θορυβώδης,όμως εξίσου αποτελεσματική.Όταν το 1994,κάποιοι καθηγητές στο Πάντειο μαζί με κάποιους υπουργούς της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ αποπειράθηκαν να ιδρύσουν Τμήμα Νομικής στο Πάντειο,αντιμετώπισαν την αντίδραση των καθηγητών του ΕΚΠΑ και του ΑΠΘ ,οι οποίοι πρόβαλαν το επιχείρημα ότι δε χωρούν δύο σχολές στο λεκανοπέδιο κι έτσι δεν υπηρετείται η αποκέντρωση. Φυσικά κι εδώ δεν τιθόταν θέμα κόστους,αφού και οι καθηγητές και οι εγκαταστάσεις υπήρχαν. Όλοι όμως υποχώρησαν γιατί το επιχείρημα του ΕΚΠΑ ότι ήταν μία κίνηση ενάντια στην αποκέντρωση,ήταν ηθικά ισχυρό.
Πέρυσι,πάλι ζήτησαν από τον υπουργό Γαβρόγλου,την ίδρυση τμήματος Κοινωνιολογίας στο ΕΚΠΑ κι εκείνος τη δέχτηκε και τέτοιο τμήμα υπάρχει στο Μηχανογραφικό.Κι αυτό,παρά τις σφοδρές αντιδράσεις και στη διαβούλευση ότι υπάρχει κι άλλο τμήμα Κοινωνιολογίας στο λεκανοπέδιο στο Πάντειο κι έτσι πάλι δεν υπηρετείται η αποκέντρωση και βέβαια δε χρειάζονται άλλοι άνεργοι κοινωνιολόγοι,όπως λέει σήμερα η κα υπουργός Παιδείας γιά τους νομικούς.Φυσικά κι ο κύριος Γαβρόγλου έχει τρομερές ευθύνες που το δέχτηκε και διαχρονικά οι υπουργοί Παιδείας εδώ λειτούργησαν με δύο μέτρα και δύο σταθμά υπέρ του ΕΚΠΑ. Και πάντα γιά δύο σχολές που είναι ήδη πανθομολογουμένως κορεσμένες,τη Νομική και την Κοινωνιολογία,έκριναν ότι το ΕΚΠΑ μπορεί να θέλει και να πετυχαίνει να έχει και τα δικά του δικά του και των άλλων δικά του.Γιατί γιά τους άλλους ισχύει ο ηθικός κανόνας της ενίσχυσης της αποκέντρωσης και γι'αυτό δεν ισχύει;Τηρείται το Σύνταγμα ή μόνο αυτό που θέλουν οι ομάδες πίεσης;
Κι όχι μόνο αυτό,αλλά τη Νομική τη ζήτησε και το Πανεπιστήμιο Κρήτης και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.Εγώ πιστεύω,ότι πάλι δε θα ήθελαν να γίνει τέταρτο τμήμα πουθενά,ούτε οι Κομοτηναίοι,ούτε περισσότερο βέβαια το ΕΚΠΑ.
Έτσι πειστήκατε κι εσείς κα υπουργέ απ'όλους αυτούς,ότι δε χρειάζεται τέταρτη Νομική κι όλοι οι διαμαρτυρόμενοι εδώ μέσα που σας ψηφίσαμε,αλλά δεν τρώμε κουτόχορτο.

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
14 Ιουλ 2019 10:53

ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΟΥΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΥ ΒΓΑΖΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ. ΝΑ ΕΡΘΟΥΝ ΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΙ ΙΑΤΡΙΚΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΒΓΑΖΟΥΝ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ.

 
Κοινή Λογική
14 Ιουλ 2019 12:42

Μόνο εγώ δε καταλαβαίνω το πώς σχετίζεται η ίδρυση ενός νέου Τμήματος με την αύξηση του αριθμού των αποφοίτων - ανέργων; Αγαπητή κ. Υπουργέ πάρτε το άθροισμα των νυν εισακτέων στα 3 Τμήματα και διαιρέστε το με το 4. Νέο Τμήμα δε συνεπάγεται αύξηση των εισακτέων, υποχρεωτικά. Απλά κοινή λογική στη κατανομή τους. Αν δε, μπείτε στον κόπο και κάνετε μια βόλτα από τα αμφιθέατρα της Νομικής, θα καταλάβετε ότι μια ανακατανομή είναι αναγκαία. Βέβαια, δε περίμενα ως δικηγόρος ότι θα πάιρνατε άριστα στα μαθηματικά, αλλά τουλάχιστον θα έπρεπε να μπορείτε να διατυπώνετε λογικά επιχειρήματα.

 
Αρθούρος
14 Ιουλ 2019 12:50

Προς Νίκος:Δε χρειάζεται τέταρτη Νομική στη χώρα;Φαίνεται ότι δε ζείτε στην Ελλάδα.Μήπως είδατε τουλάχιστο πόσοι φοιτητές εισάγονται στα τρία τμήματά της κάθε χρόνο;Εγώ ξέρω ότι είναι από 350-500 εδώ και σαράντα χρόνια σε καθένα απ'αυτά.Είναι ευρωπαϊκό επίπεδο εκπαίδευσης αυτό;Να έχει κάθε έτος από 300 φοιτητές και πάνω;Πώς την ανέχονται αυτή τη νοσηρή κατάσταση οι καθηγητές των τριών τμημάτων εδώ και πολλά χρόνια;Μήπως έχετε δει τα κτίρια που στεγάζουν τα όνειρα των αυριανών δικηγόρων;Όχι μόνο δε χωρούν τόσους πολλούς φοιτητές,αλλά είναι μόνιμα βρώμικα και καλυμμένα με αφίσες εδώ και σαράντα χρόνια.Θα στέλνατε ποτέ εσείς τα παιδιά σας να σπουδάσουν μία από τις πιό υψηλόβαθμες σχολές λόγω μυθικής ζήτησης σε τέτοια κτίρια;
Ξέρετε ότι επιχειρήθηκε άλλες δύο φορές επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ.,να ιδρυθεί Νομική σχολή στην Πάτρα γιά τους ίδιους ακριβώς λόγους κι απέτυχε γιατί δεν άφησε το ΕΚΠΑ και πάλι η Κομοτηνή;
Γιά το Γαβρόγλου έχετε δίκιο γιατί ήταν ένα διαπραγματευτικό χαρτί γι'αυτόν. Αλλ' επίσης γιατί και την Κοινωνιολογία του ΕΚΠΑ που ίδρυσε,δε χρησιμοποίησε την επιχειρηματολογία ότι παράγει ανέργους.Όμως η κα Κεραμέως που υποτίθεται ότι λειτουργεί μ'αυτή τη λογική όσο αφορά τη Νομική Πατρών,γιατί δεν κάνει το ίδιο με την Κοινωνιολογία του ΕΚΠΑ;Κι αυτό,όταν όλοι γνωρίζουμε ότι υπάρχει κι άλλη σχολή Κοινωνιολογίας στο Πάντειο,η οποία έχει ήδη παραγάγει χιλιάδες άνεργους πτυχιούχους.Γιατί λοιπόν,έστω τώρα,στο παρά ένα δεν την κλείνει κι αυτήν,έτσι ώστε να γίνει πιστευτή η επιχειρηματολογία της γιά άνεργους πτυχιούχους όταν θέλει να κλείσει τη Νομική Πατρών;Αν δεν το κάνει,τότε με συγχωρείτε,δυστυχώς γι'αυτήν,έχει υποκύψει στον τοπικισμό της Κομοτηνής και καμιά άλλη εξήγηση δεν είναι λογική. Γιά να μην πώ ότι η όλη ενέργεια έγινε καθαρά γιά πολιτικούς λόγους,επειδή η Αχαϊα όχι μόνο έβγαλε το ΣΥΡΙΖΑ με διαφορά,αλλά και στην ίδια την Πάτρα βγήκε δυστυχώς,κομμουνιστής δήμαρχος.
Και μη σπεύσετε να με χαρακτηρίσετε πολιτικά.Αν έχετε παρακολουθήσει τις παρεμβάσεις μου,αυτές δεν είναι φιλικές προς το ΣΥΡΙΖΑ.

 
Φορολογούμενος
14 Ιουλ 2019 13:52

Η πρύτανης καταφέρνει, ως έναν βαθμό, να αναδείξει, με το κείμενό της, ότι η απόφαση ίδρυσης Νομικής σχολής στην Πάτρα δεν ήταν συγκυριακό γεγονός. Ωστόσο κλείνει το κείμενό της με λαϊκίστικο λόγο που δεν θα περίμενε κανείς από μία πρύτανη.
α) Η λέξη "κλείσιμο" (την οποία χρησιμοποιεί πλαγίως η πρύτανης, κάνοντας τον άστοχο παραλληλισμό με τις ιατρικές σχολές) δεν ταιριάζει στην περίσταση. Το κλείσιμο παραπέμπει σε εικόνα με παγιωμένες πραγματικότητες (κτίρια, φοιτητές, διδακτικό και διοικητικό προσωπικό) και είναι από τη φύση της μια δύσκολη ιστορία. Εδώ πρόκειται για ακύρωση ίδρυσης.
β) Το ερώτημα περί πρόθεσης ίδρυσης ιδιωτικής Νομικής είναι τουλάχιστον αφελές. Κάτι τέτοιο θα είχε νόημα μόνο μετά από συνταγματική αναθεώρηση που δεν προβλέπεται στο κοντινό μέλλον.
γ) Επί της ουσίας: φυσικά και είναι προβληματικό να σκέφτεται κανείς την ίδρυση νέας νομικής σχολής, σε μια χώρα με στρατιές ανέργων ή υποαπασχολούμενων νομικών. Αντιθέτως έχει νόημα να σκέφτεται την ενίσχυση των Νομικών σχολών που ήδη λειτουργούν με προσωπικό και υποδομές. Επίσης έχει νόημα να σκέφτεται και τη μείωση του αριθμού εισαγομένων στις Νομικές που ήδη λειτουργούν αλλά και σε πολλές άλλες πανεπιστημιακές σχολές, όπως έχουν επισημάνει και άλλοι σχολιαστές.

 
όχι 4η Νομική
14 Ιουλ 2019 14:01

αλλά 10ο μαθηματικό (μυαλάρες έχουμε), τμήματα μηχανικών απειράριθμα (έχουμε φαραωνικά έργα σε βάθος χρόνου) κλπ κλπ... τι γεύση έχει το σανό γιατί είμαι αλλεργικός;

 
Aristea
14 Ιουλ 2019 18:18

Μόνο πρόσχημα είναι οι χιλιάδες άνεργοι Δικηγόροι. Αλλού το πάνε. Να ιδρύσουν ιδιωτικές σχολές. Δηλαδή από τις ιδιωτικές Νομικές Σχολές δεν θα προκύψουν άνεργοι;

 
Apostolos
14 Ιουλ 2019 21:08

Για αυτούς που διαμαρτύρονται για τα τμήματα Μαθηματικών να τους ενημερώσω ότι οι απόφοιτοι Μαθηματικοί δεν είναι υποχρεωτικό να γίνουν καθηγητές, μπορούν με ένα μεταπτυχιακό να ασχοληθούν με τον τομέα της Πληροφορικής ή/και των αναλογιστικών Μαθηματικών, Data analysis, Data Science κλπ. Πρόκειται για κλάδους που ζητάνε απεγνωσμένα κατάληλους επιστήμονες και δεν βρίσκουν.
Αν θέλουμε να επενδύσουμε στο μέλλον πρέπει να επενδύσουμε σε τέτοια τμήματα που έχουν άμεση απορρόφηση στην αγορά και να ξεχάσουμε τον διορισμό στην εκπαίδευση ως την μόνη επαγγελματική διέξοδο.

 
ΣΟΦΙΑ
14 Ιουλ 2019 21:32

Μπράβο στην Πρύτανη του Πανεπιστημίου Πατρών Β. Κυριαζοπούλου! Ο λόγος της εύστοχος και σωστός! Νομική χρειάζεται και στην Πάτρα και σε άλλες πόλεις. << Το Πανεπιστήμιο προσφέρει γνώση όχι επαγγελματικό δικαίωμα μόνο>>.Και πάλι μπράβο σας Κυρία Πρύτανη! Για τα παιδιά που θέλουν αλλά για λίγα μόρια μένουν εκτός. Για τους οικονομικά αδύναμους.Για τους έχοντες... ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ είναι κέρδος!

 
Υπερπροσφορά αποφοίτων Πληροφορικής
15 Ιουλ 2019 02:14

Υπάρχει υπερπροσφορά αποφοίτων Πληροφορικής στην Ελλάδα και πολλοί μοιραία επιλέγουν να φύγουν σε χώρες του εξωτερικού, όπου έχει καλύτερο εργασιακό περιβάλλον και περισσότερες ευκαιρίες ανέλιξης.

Έχουμε 40+ τμήματα Πληροφορικής, στα Πανεπιστήμια (Τμήματα Πληροφορικής, Τμήματα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής ή Τηλεπικοινωνιών, Τμήματα Ηλεκτρολόγων ή Ηλεκτρονικών Μηχανικών όπου πολλοί φοιτητές επιλέγουν κατεύθυνση Πληροφορικής) και τα ΤΕΙ (πχ. ΤΕΙ Αθήνας, ΤΕΙ Θεσσαλονίκης, ΤΕΙ Κρήτης, ΤΕΙ Θεσσαλίας, ΤΕΙ Ηπείρου, ΤΕΙ Μεσολογγίου, ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας, ΤΕΙ Καβάλας και άλλα πολλά)

Σε αυτούς τους αποφοίτους να προστεθούν και οι απόφοιτοι Φυσικομαθηματικών ή Πολυτεχνικών Σχολών (πχ. Μαθηματικοί, Χημικοί, Φυσικοί, Μηχανολόγοι, Βιολόγοι κ.α.) που επιλέγουν μεταπτυχιακό στην Πληροφορική, σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Δεν υπάρχει μέλλον στον συγκεκριμένο κλάδο και είναι λάθος να ιδρύονται νέα τμήματα στην ίδια περιοχή (παράδειγμα: ίδρυση νέων τμημάτων στο Ηράκλειο Κρήτης, στο νέο Μεσογειακό Πανεπιστήμιο, όπως το Τμήμα Ηλεκτρονικών Μηχανικών, με έδρα τα Χανιά)

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ