Ν. Κεραμέως: Δεν θα αλλάξει το νέο σύστημα εισαγωγής για τα ΑΕΙ

Θα γίνουν βελτιωτικές κινήσεις σε στρεβλώσεις του νέου συστήματος

12/07/2019

Άκουσε το άρθρο

Δεν θα αλλάξει το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ,θα μείνει ως έχει,  αλλά απλώς θα γίνουν βελτιωτικές κινήσεις σε στρεβλώσεις που πιθανόν να υπάρχουν.  

Αυτό επανέλαβε η υπουργός   Νίκη Κεραμέως, κατά τη σημερινή συνάντηση με τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη, στο υπουργείο Παιδείας.

Για τους 4.500 μονίμους διορισμούς εκπαιδευτικών η υπουργός Παιδείας είπε ότι “προχωράνε κανονικά οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής”.

Για τη δίχρονη  προσχολική  αγωγή , η Ν. Κεραμέως είπε πως συζήτησε  το θέμα με το πρωθυπουργό, σημειώνοντας πως  “Πρέπει να βεβαιωθούμε ότι υπάρχει όλο το δυναμικό. Γνώμονας μας να μην μείνει κανένα παιδί εκτός”.

Σχόλια (38)

ΔΗΜΗΤΡΗΣ
|

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΥΡΙΑ ΚΕΡΑΜΕΟΣ ΕΛΕΟΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΞΥΠΝΑΔΕΣ ΚΑΠΟΙΩΝ ,ΠΟΤΕ ΘΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ.

Jony
|

Ο μόνος λόγος της διατήρησης του συστήματος Γαβρόγλου είναι για να αναδειχθούν οι αδυναμίες του. Λυπάμαι αλλά διαπιστώνω ότι η νέα υπουργός δεν διαθέτει καθόλου ευήκοα ώτα. Περισσότερο αναστάτωση φέρνει η διατήρηση του συστήματος ή η υιοθέτηση ενός συστήματος για ένα ή δύο χρόνια; ΑΠΛΟ ΕΡΩΤΗΜΑ!
Τι καλύτερο να αναλαμβάνεις αμέσως μετά τον Γαβρόγλου, να μπορείς να γίνεις θεός με μια μόνο (σωστή) απόφαση και να το αφήνεις...

Μάριος
|

πότε θα ανακοινωθούν οι βελτιώσεις; η λογοτεχνία θα εξαιρεθεί τελικά;

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ 22 ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΊΑΣ
|

Ορθή η αντικατασταση των Λατινικων από την Κοινωνιολογια για λόγους που έχουν αναλυθεί στο πρόσφατο παρελθόν στο φιλόξενο site του esos όσο και στη δημόσια διαβούλευση του νομοσχεδίου . Στη δημόσια διαβούλευση τα σχόλια ήταν μόνο 156 εκ των οποίων 4 δικά μου. Τα Λατινικα διδασκονται ως μαθημα επιλογης και οσοι μαθητες ενδιαφερονται να τα γνωρισουν μπορουν να τα επιλεξουν .Επίσης η αύξηση των ωρών διδασκαλίας συνεπάγεται και αύξηση της ύλης. Το κράτος έχει συνέχεια και οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται. Οι συντεχνιακες αντιλήψεις έφεραν την Ελλάδα μας σ αυτά τα χάλια. Ο νοών νοείτο .................

MK
|

@Γιώργος Κ
Τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Γ λυκείου είναι ένας από τους παράγοντες απαξίωσης της συγκεκριμένης λυκειακής τάξης ,και των συναδέλφων που τα διδάσκουν.

Σύστημα
|

Κύριε Μητσοτάκη, με χαροποιεί τα μάλα (τα μάλα σημαίνει πολύ) το χαμόγελό σου και το ύφος σου.

Στράτος
|

Για τα Λατινικά, εφόσον η Ν.Δ. επιμένει στην αξία τους - και ορθώς- θα έπρεπε από τώρα να προαναγγείλει και άμεσα να ψηφίσει την επαναφορά τους στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα (αντί της Κοινωνιολογίας) όχι για το ερχόμενο σχολ. έτος 2019-2020, για να μην υπάρξει αιφνιδιασμός, αλλά από το επόμενο σχολ. έτος 2020-2021. Είναι απλό, εγκαίρως σχεδιασμένο και διορθωτικό των αποφάσεων Γαβρόγλου. Εάν αφήσει το θέμα να χρονίσει, τελικά θα παραμείνει η Κοινωνιολογία και θα έρθει το οριστικό τέλος των Λατινικών.

Γιώργος Κ.
|

Μια νέα πρόταση για αλλαγή του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση:

Σύμφωνα με τον ν. 4610/2019, αυξήθηκαν οι Ομάδες Προσανατολισμού στη Γ΄ Λυκείου από τρεις σε τέσσερις: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Υγείας, Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας-Πληροφορικής. Παρά τα προβλήματα των τριών ομάδων, θεσμοθετήθηκε πρόχειρα και μια τέταρτη. Πιο συγκεκριμένα ορίζονται 4 πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα για καθεμιά από τις 4 Ομάδες Προσανατολισμού και προβλέπονται πλουσιοπάροχα 7 διδακτικές ώρες για κάθε μάθημα. Δεν εκπονήθηκαν από το ΙΕΠ ή το Υπουργείο Παιδείας νέα Προγράμματα Σπουδών αντίστοιχα προς την προσφερόμενη χρονική διάρκεια, απλώς δύο ημέρες πριν τις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019 ανατυπώθηκε η παλιά γνώριμη εξεταστέα ύλη ή προστέθηκε βιαστικά μεγάλος όγκος νέας ύλης (π. χ. Πληροφορική).

Μείωση υπήρξε μόνο στην ύλη των Μαθηματικών. Στη χώρα που γεννήθηκε ο Ευκλείδης, κατά τις τελευταίες δεκαετίες βιώνουμε τη συρρίκνωση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, τη μη στοιχειοθετημένη αφαίρεση κεφαλαίων και ενοτήτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο και τη σταδιακή κατάργηση όλων σχεδόν των μαθηματικών κλάδων και κεφαλαίων από τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη Γ΄ Λυκείου. Μετά από τις Αλγεβρικές Δομές, τη Θεωρία Πολυωνύμων, τις Ακολουθίες και τη Θεωρία Αριθμών καταργήθηκαν η Συνδυαστική και η Γραμμική Άλγεβρα (πίνακες, ορίζουσες, γραμμικά συστήματα). Ποιοι εισηγήθηκαν την πλήρη υποβάθμιση των Μαθηματικών με την κατάργηση των Μιγαδικών Αριθμών και πολύ πρόσφατα της Στατιστικής και των Πιθανοτήτων από την διδακτέα-εξεταστέα ύλη των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας; Έχει απομείνει μόνο η Μαθηματική Ανάλυση, η οποία αποτελεί το μοναδικό μαθηματικό κλάδο που διδάσκεται και εξετάζεται στη Γ΄ Λυκείου, σε πλήρη αναντιστοιχία με την ύλη που διδάσκονται οι μαθητές σε όλο τον κόσμο. Η ύλη των Μαθηματικών είναι μονομερής και ακατάλληλη και απαιτούνται βελτιωτικές κινήσεις ώστε η ύλη να είναι πληρέστερη και πιο αντιπροσωπευτική όλων των μαθηματικών τομέων. Χρειάζεται ισορροπημένη αναμόρφωση όλων των Προγραμμάτων Σπουδών σύμφωνα με τις σύγχρονες αντιλήψεις της Διδακτικής των Επιστημών.

Οι 7 ώρες διδασκαλίας δίνουν την εντύπωση ότι όλα τα μαθήματα έχουν ισοβαρώς την ίδια εκπαιδευτική αξία και χρησιμότητα. Η τεχνητή ισότητα οδηγεί σε σημαντικές ανατροπές και επαναξιολογήσεις ως αποτέλεσμα υποχώρησης σε συντεχνιακές πιέσεις. Με το σύστημα Γαβρόγλου δεν επιτυγχάνεται «αναβάθμιση» της Γ΄ Λυκείου, αλλά εδραιώνεται η πλήρης φροντιστηριοποίηση μπροστά στον διαγωνιστικό μαραθώνιο των μαθητών για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο. Φαινομενικά αυξάνεται οι επιλογές προσανατολισμών (επιστροφή στις Δέσμες), αλλά στενεύουν οι επιλογές μαθημάτων. Επιπλέον, σε κάθε Ομάδα Προσανατολισμού εξετάζονται σχεδόν αποκλειστικά εξειδικευμένοι επιστημονικοί κλάδοι, ενώ εξοστρακίζονται μαθήματα Γενικής Παιδείας όπως η Ιστορία, η Φυσική και τα Μαθηματικά και παραμερίζεται κάθε διάσταση ανθρωπιστικής καλλιέργειας. Η κατάργηση των Μαθηματικών Γενικής Παιδείας αφαίρεσε τη δυνατότητα από επαγγελματικούς κλάδους, όπως γιατροί, φαρμακοποιοί, δάσκαλοι, ψυχολόγοι, κ.λπ., να αποκτήσουν ένα βασικό επίπεδο μαθηματικών γνώσεων, το οποίο είναι χρήσιμο στις σπουδές τους και την επαγγελματική τους ζωή. Επιπλέον, τους στέρησε την ευκαιρία να σπουδάσουν τις εν λόγω επιστήμες σε άλλες χώρες (Γερμανία, Γαλλία, Μ. Βρετανία), επειδή σε αυτές τα Μαθηματικά είναι προαπαιτούμενο μάθημα για τις σπουδές τους.

Καθώς με την προαναφερόμενη θεσμοθέτηση ο χωρισμός των τμημάτων στη Γ΄ Λυκείου θα συνεχίζει να γίνεται με βάση τη γενική παιδεία, αναμένεται στις Ομάδες Προσανατολισμού να ιδρυθούν πολλά ολιγομελή τμήματα με δυσκολίες στην εφαρμογή του ωρολογίου προγράμματος, με ανάγκη πρόσληψης νέων αναπληρωτών την τελευταία στιγμή (π.χ. Βιολογίας, Πληροφορικής, Φιλολογίας) και ανάγκη εύρεσης νέων αιθουσών. Μάλιστα με τη διαγραφόμενη μείωση του μαθητικού πληθυσμού αναμένεται η παγίωση των ολιγομελών τμημάτων για την επόμενη δεκαετία. Το εγχείρημα είναι εξαιρετικά ασύμφορο στις αντίξοες συνθήκες δημοσιονομικής στενότητας. Είναι αδύνατο να λειτουργήσουν στα μικρά σχολεία όλες οι Ομάδες Προσανατολισμού καθώς δεν έγινε καμιά σοβαρή μελέτη για τις επιπτώσεις της εφαρμογής. Ο Προσανατολισμός των Σπουδών Υγείας είναι αδύνατο να λειτουργήσει με επαρκή αριθμό μαθητών ακόμα και στα μεγάλα αστικά κέντρα.

Το σχέδιο που κληρονόμησε να εφαρμόσει η νέα Υπουργός Παιδείας είναι άκαμπτο, μη λειτουργικό και δυσεφάρμοστο. Η απρογραμμάτιστη εφαρμογή του θα έχει αρνητικές συνέπειες για τους μαθητές. Θα μπορούσε, να γίνει άμεση ανάκληση του νόμου από την κα Κεραμέως, να προχωρήσει η κατάργησή του πριν ξεκινήσει μια ατελέσφορη εφαρμογή του με πλήθος δυσλειτουργίες, δηλαδή να αναζητηθεί η βέλτιστη λύση μέσα στο καλοκαίρι. Νομίζουμε ότι στην παρούσα φάση θα μπορούσε να βελτιωθεί η κατάσταση του Λυκείου που είναι βαλτωμένη για δεκαετίες. Μια ρεαλιστική πρόταση, που προσφέρεται ακόμα και για μικρά σχολεία της ορεινής και νησιωτικής Ελλάδας είναι να λειτουργήσουν, σε πρώτη φάση δύο κατευθύνσεις (ομάδες προσανατολισμού) κατ’ αναλογία του παλιού χωρισμού σε κλασικό και πρακτικό, όπως θυμούνται οι παλιότεροι εκπαιδευτικοί. Στο πλαίσιο αυτό μια καλή βάση για την αποδοτική λειτουργία της Γ΄ Λυκείου μπορεί να περιέχει δύο βασικές κατευθύνσεις:

(1) Ανθρωπιστική-Οικονομική-Παιδαγωγική Κατεύθυνση (π. χ. Ελληνική Γλώσσα, Λογοτεχνία, Αρχαία, Ιστορία, Φιλοσοφία, Οικονομία, Κοινωνιολογία, Μαθηματικά, Φυσική, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή, Αγγλικά, μάθημα επιλογής).

(2) Θετική-Υγείας-Τεχνολογική Κατεύθυνση (π. χ. Ελληνική Γλώσσα, Μαθηματικά, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική, Ιστορία, Φιλοσοφία, Θρησκευτικά, Φυσική Αγωγή, Αγγλικά, μάθημα επιλογής).

Θα μπορούσε να μειωθεί η υπερβολική επτάωρη διάρκεια των μαθημάτων των Ομάδων Προσανατολισμού της Γ΄ Λυκείου για να ανοίξουν δυνατότητες για τη διδασκαλία μαθημάτων γενικής παιδείας. Η χρονική διάρκεια των μαθημάτων της Γ΄ Λυκείου μπορεί να κατανέμεται ως εξής: 2/3 περίπου του διαθέσιμου χρόνου να αφιερώνεται σε μαθήματα από τον προσανατολισμό και 1/3 περίπου από τον αντίθετο προσανατολισμό με μικρότερη διάρκεια και λιγότερη ύλη. Για παράδειγμα η Ιστορία στην κατεύθυνση (1) μπορεί να διδάσκεται 4 ώρες, ενώ στην κατεύθυνση (2), δύο ώρες.

Ο χωρισμός των τμημάτων μπορεί να οργανώνεται καλύτερα με βάση την Κατεύθυνση-Προσανατολισμό και όχι τη Γενική Παιδεία όπως γίνεται τώρα. Στο πλαίσιο αυτό τα μαθήματα Γενικής Παιδείας μπορούν να διδάσκονται σε χωριστές ώρες σε κάθε προσανατολισμό. Οι δύο κατευθύνσεις στη Γ΄ Λυκείου μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε όλα τα Λύκεια και τις λυκειακές τάξεις της επικράτειας. Ακόμα για τη διασφάλιση της σφαιρικής και σε βάθος μόρφωσης της νέας γενιάς θα μπορούσαν να διδάσκονται και να εξετάζονται μαθήματα διεύρυνσης του προβληματισμού των μαθητών της Γ΄ Λυκείου από αντίθετο προσανατολισμό (π.χ. Μαθηματικά και Φυσική στην Ανθρωπιστική-Οικονομική-Παιδαγωγική Κατεύθυνση, Ιστορία και Φιλοσοφία στη Θετική-Τεχνολογική-Οικονομική Κατεύθυνση).

Όσα μαθήματα διδάσκονται στην Γ΄ Λυκείου θα πρέπει να εξετάζονται για την απόκτηση του Εθνικού Απολυτηρίου (π. χ. Μάιος -Ιούνιος) με πλήρη εξεταστικά δοκίμια που θα αντλούνται από Τράπεζα Θεμάτων (όχι μεμονωμένα θέματα, όπως εφαρμόστηκε πριν μερικά χρόνια). Όσοι αποκτούν το Εθνικό Απολυτήριο θα μπορούν ζητούν την εγγραφή τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού, εφόσον το επιθυμούν. Οι Εισαγωγικές Εξετάσεις για το Πανεπιστήμιο μπορούν να οργανώνονται το πρώτο 10ήμερο του Σεπτεμβρίου σε 4 ή 5 ομάδες των τριών ή τεσσάρων μαθημάτων. Έτσι μπορεί να ξεχωριστεί η λειτουργία του Λυκείου από τις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Ο βαθμός του Εθνικού Απολυτηρίου αλλά και των δύο πρώτων τάξεων του Λυκείου να συνυπολογίζονται σε ένα ποσοστό για την εισαγωγή στο Πανεπιστήμιο.

Είναι γνωστό ότι περίπου κατά τα τελευταία 25 χρόνια υποβαθμίστηκε η μορφωτική αξία της τελευταίας τάξης του Λυκείου καθώς οι μαθητές ασχολούνταν μόνο με ωφελιμιστικά μαθήματα, δηλαδή με εκείνα που τους απέφεραν βαθμούς στις Πανελλαδικές Εξετάσεις. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα ενοχοποιήθηκαν άδικα οι εκπαιδευτικοί. Η αδιαφορία των μαθητών για τα μαθήματα Γενικής Παιδείας ήταν αναμενόμενη, αφού δεν τα εξετάζονταν.

Η αρχή της ελάχιστης προσπάθειας έχει ακυρώσει το σύνολο του Λυκείου καθώς στις δύο πρώτες τάξεις οι απαιτήσεις είναι πολύ χαμηλές, ενώ στην Γ΄ Λυκείου (προσανατολισμοί) αυξάνονται δραματικά. Οι γονείς δεν θέλουν να ζορίζονται τα βλαστάρια τους και οι εκάστοτε πολιτικές ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας χωρίς να κοιτούν πέρα από το λαϊκισμό τους, έχοντας χάσει κάθε έλεγχο, χαμηλώνουν όλο και περισσότερο τις προσδοκίες μάθησης, δεν αγαπούν την αληθινή γνώση των μαθητών, προκαλώντας θλίψη στους νέους που αδυνατούν να βρουν σκοπό και ελπίδα στη ζωή τους και εδραιώνοντας την παρατεταμένη πνευματική παρακμή στην πατρίδα μας...

Έχοντας την πεποίθηση ότι η εφαρμογή του ν. 4610/2019 θα χειροτερέψει τα πράγματα, έχω τη γνώμη ότι η πρόταση καθιέρωσης δύο κατευθύνσεων είναι ένα παρήγορο βήμα, που εστιάζει στην πολύπλευρη μόρφωση και καλλιέργεια και έχει πιθανότητες να δραστηριοποιήσει τα αδρανοποιημένα κίνητρα μάθησης των μαθητών. Στις παρούσες συνθήκες είναι μια διορθωτική κίνηση για τη Γ΄ Λυκείου, οικονομικά και μορφωτικά ωφέλιμη.

Βασίλης
|

Η ύλη έπρεπε να αυξηθεί από τη στιγμή που αυξήθηκαν οι ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων στο σχολείο. Στη φυσική για παράδειγμα οι ώρες την εβδομάδα από 3 έγιναν 7! χωρίς ιδιαίτερη αύξηση των σελίδων της εξεταστέας ύλης. Μη ξεχνάμε ότι μικρή ύλη σημαίνει ΠΑΠΑΓΑΛΙΑ

Ι.
|

Αν επειγόντως δεν επαναφέρετε τα Λατινικά ως υποχρεωτικώς εξεταζόμενο μάθημα, οι Φιλοσοφικές Σχολές θα υποχρεωθούν να διδάξουν Λατινικά σε αρχαρίους. Και αυτό θα είναι κατάντημα. Οι Φιλοσοφικές μας Σχολές έχουν υποβαθμιστεί, ενώ θα έπρεπε να στέκουν ψηλά. Δεν δικαιολογείται καμία καθυστέρηση.

Χρηστος
|

Η αυξηση της υλης που επεβαλε ο Γαρβογλου ειναι η στρεβλωση στην οποια αναφερεται η Υπουργος.Δεν προλαβαινουν τα παιδια να την βγαλουν. Οι περισσοτεροι συμφωνουν οτι η λογοτεχνια θα πρεπει να καταργηθει.Ειναι υποκειμενικη η βαθμολογηση.Στην ΑΕΕΠ προσεθεσε ο Γαβρογλου ενα νεο βιβλιο 100 σελιδων!!! στην Ιστορια αυξησε την υλη κατα 40%!! στην ΑΟΘ επισης κατα 40% σχεδον τα ιδια σε φυσικη κλπ.Ειναι εκτος λογικης!! κ ευτυχως η Υπουργος τα γνωριζει κ θα επαναφερει τη λογικη.

Κορνήλιος
|

Θα ήθελα να προσπεράσω για ευνόητους λόγους τη λογική της κυρίας Υπουργού! Ωστόσο , έστω και την τελευταία στιγμή ας αποφασιστεί κάτι απλό , που να εξυπηρετεί τον κοινό νου !! Καταργήστε τη λογοτεχνία και στη θέση της να προσθέσετε ως μάθημα γενικής παιδείας την Ιστορία !!!Είναι αδιανόητο οι μαθητές που θα αποφοιτήσουν από το Λύκειο να έχουν πλήρη άγνοια των πρόσφατων ιστορικών γεγονότων .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ 22 ΕΤΗ ΥΠΗΡΕΣΊΑΣ
|

Σύμφωνα με το δημοσίευμα του esos ,η Κα υπουργός θα προβεί σε βελτιώσεις των στρεβλωσεων του νέου εξεταστικου συστήματος . Ασάφειες : (α) Ποιες είναι οι στρεβλώσεις αυτές ?? (β) Πώς διαπιστώθηκαν οι στρεβλώσεις αφού το νέο εξεταστικο σύστημα δεν εφαρμόστηκε ώστε αυτές να προσδιιριστουν ?? (γ) Οι βελτιώσεις ,ποια παθογένεια του νέου εξεταστικου συστήματος θα αντιμετωπισουν ?? Θεωρώ ότι θα ξεκινήσει μια φημολογία που δε θα βοηθήσει τους υποψήφιους εξεταζομενους του 2020 . Η Κα υπουργός άμεσα να ξεκαθαρίσει το θολό τοπίο που ελοχευει να δημιουργηθεί

ΧΠ
|

Κάποια συγχώνευση της Θετικής Κατεύθυνσης και Οικονομίας-Πληροφορικής θα πρέπει να γίνει. Γιατί δεν μπορούν να ζητήσουν πρόσβαση πχ οι της οικονομίας-πληροφορικής και στο Μαθηματικό; Σε άλλες σχολές ομοίως επίσης. Οι απόφοιτοι Θετικής Κατεύθυνσης έχουν την υποδομή μια χαρά για σπουδές και στν Οικονομία ή Πληροφορική. Από την αρχη τα πιάνουν και στα ΑΕΙ αυτά τα αντικείμενα. Γενιές οικονομολόγων βγήκαν χωρίς οικονομικά σχολείο.

αντωνης
|

Οι αποφοιτοι του 2019 με ποια υλη θα δωσουν?
Με μαθήματα που δεν εχουν διδαχτει?

ΠΟΛΙΤΗΣ
|

ΜΕ ΤΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΚΑΤΙ ΑΠΟ ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ ????? ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΚΟ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΑΝΝΕΛΗΝΙΕΣ ΣΕ ΜΗ ΔΙΔΑΧΘΕΙΣΑ ΥΛΗ .

Νεοδημοκράτης
|

Η λογοτεχνία,κατά τη γνώμη μου,είναι απαραίτητη! Μπράβο στην υπουργό που τη διατηρεί!

Bill231
|

Bill by taxis Ενω φανταζομαι ολοι οι αλλοι ειστε υπερανω.. εχουμε παθει εμεις πατατρακ τοσα χρονια που τωρα τα προσεχουμε ολα..

tzekims
|

Πρεπει το συντομοτερο δυνατον να ξεκαθαρισει το τοπιο με τους παλιους αποφοιτους που προκειται να συμμετασχουν στις πανελλαδικες του 2020

1) Με ποιο συστημα (νεο ή παλιο) ;

2) Και αν μπορουν να δωσουν με το παλιο, σε ποια υλη θα εξεταστουν ;

Bill by taxis
|

@bill231

Από όλο το σύστημα εσυ ενδιαφερεσαι μόνο αν θα μείνουν τα δύο επταωρα χημειας;;; Δεν φαντάζει λίγο εγωιστικό αυτό;;

Ανδρέας
|

Οι αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις είναι ΤΩΡΑ η μείωση της ύλης και ΤΩΡΑ η κατάργηση της λογοτεχνίας. Το σύστημα αμέσως φτιάχνει και οι μαθητές ηρεμούν.

ξεπερασμενο
|

Και αναχρονιστικό το σύστημα των χαρακωματων, εδώ χρειάζεται όμως να ξεπεράσει κανείς τον ορίζοντα και να δει λίγο παραπέρα.

Ελευθερωτης
|

Η συγκεκριμενη κυβερνηση, δυστηχως απο οτι φαινται με το καλημερα μας λεει πως για τη Δημοσια Παιδεία ¨λεφτα ΔΕΝ υπαρχουν¨ μαλλον το ιδιο θα ακολουθησει και για τη Δημοσια Υγεια και την δωρεαν Ιατροφαρμακευτικη Περιθαλψη οπως και σε αλλους βασικους τομεις του Δημοσιου ευρυτερα και της καθημερινοτητας των Πολιτων.Οσοι εχετε ενα καλο κομποδεμα στην ακρη θα ζησετε και θα εχετε και Παιδεια και Υγεια απο τον Ιδιωτικο τομεα εννοειται βεβαια ,γιατι αλλιως οσοι δεν εχετε ενα καλο κομποδεμα η ζωη σας απο δω και περα θα ειναι γα...ετα δηλαδη αφηστε τα να πανε.

Βιοπληροφορική
|

Κα Κεραμέως πως είναι δυνατόν οι Στρατιωτικές Σχολές Ευελπίδων και Ικάρων να απουσιάζουν από την ΟΠ Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής; Αντιλαμβάνεστε τι σημαίνει η Πληροφορική σήμερα για αυτές τις Σχολές;

Λογοτεχνία: Η ΣΤΡΕΒΛΩΣΗ
|

Τη Λογοτεχνία Θα την εξαιρέσετε;;;;;; Έστω από Πολυτεχνεία, Φυσικομαθηματικές, Ιατρικές;;;;;;

Εκπαιδευτικός
|

Αναφορικά με την εισαγωγή στα ΑΕΙ, μπράβο στην Υπουργό που αντιλαμβάνεται, ότι η Παιδεία πρέπει να έχει συνέχεια και να μην γκρεμίζει ο ένας αυτό που έκτισε ο προηγούμενος, προκειμένου να αφήσει η κάθε Κυβέρνηση το στίγμα της.
Σε αυτό το πλαίσιο θα πρέπει να κινηθεί το Υπουργείο και στο θέμα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης. Έγινε ένα σπουδαίο βήμα μπροστά για το καλό των μικρών μας παιδιών, καθώς το Νηπιαγωγείο είναι τα θεμέλια όλης της υποχρεωτικής εκπαίδευςης. Θα ήταν λοιπόν, λυπηρό να θυσιαστεί στον βωμό των πολιτικών σκοπιμοτήτων των Δήμων.

Σωστά έπραξε ο Υπουργός
|

Τα κοινά τμήματα να μοιράζονται ανάλογα με τον αριθμό των υποψηφίων κάθε πεδίου ώστε να σπάσει το απόστημα του να χαντακώνεται το 2 και 3 πεδίο που με τα δυσκολό......τερα θέματα ευνοούνται προκλητικά το 1 και 4 πεδίο αποκλείοντας την αφρόκρεμα των υποψηφίων . ΠΡΟΤΑΣΗ : κοινά θέματα σε ΟΛΟΥΣ με νεα- αρχαια- μαθηματικα- φυσικη- χημεια - πληροφορική - ΑΟΘ να δούμε ισορροπημένους υποψηφίους.
ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: οι δάσκαλοι φέτος θα μπούνε από θεωρητική χωρίς αντίληψη θετικών επιστημών ( αφού ρημάξανε τα παιδιά σε φυσική και χημεία) και μετά αναρωτιόμαστε γιατί δεν πάει καλά η εκπαίδευση αφού πρόδηλα αλληθωρίζει.
ΚΑΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΜΕΣΑ

Πατέρας μαθητή Γ' Λυκείου
|

Μπράβο και πάλι μπράβο στην υπουργό! Δεν μπορεί να ταλαιπωρούνται τα παιδιά επειδή αλλάζουν, είτε οι κυβερνήσεις,είτε οι υπουργοί!

@ποίηση για τα πολυτεχνεία
|

γιατί ο υπουργός επικρατείας που ήταν στη συνάντηση; Επίσης αποκλείεται να διαλεγε τους φοιτητές για τη Νομική Αθήνας βάσει ποίησης. Λογικά η Λογοτεχνία θα εξαιρεθεί από την ύλη. Δεν μπορεί και να διατηρείται το σύστημα Γαβρόγλου (οϊμέ!) και να μείνει η Κοινωνιολογία αντί Λατινικών (οϊμέ-οϊμέ!) και να μείνει και η Λογοτεχνία. Κατί πρέπει να αλλάξουν. Υποτίθεται ότι διαφωνούσαν και δεν ψήφισαν τίποτα από όλα αυτά. Ειδικά η υπουργός έκανε ολόκληρη ιστορία στη βουλή. Θα πρέπει να αρχίσουμε να ανησυχούμε εάν διατηρούνται όλα τα βασικά στοιχεία του πρώην υπουργού.

Πολίτης
|

Η ύλη στην Νεοελληνική Λογοτεχνία είναι τόσο ασαφής όσο και χαοτική.
Η Νεοελληνική Λογοτεχνία δοκιμάστηκε ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα κατά τις προηγούμενες δεκαετίες , αλλά τα προβλήματα στη βαθμολόγηση των γραπτών -ήταν το μάθημα με τις περισσότερες αναβαθμολογήσεις- οδήγησαν στη διαγραφή του από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Ο τρόπος συνεξέτασης Γλώσσα και Λογοτεχνίας, έτσι όπως σχεδιάστηκε από το ΙΕΠ, γεννά παρανοήσεις και προβλήματα:
1) Υποβαθμίζει τη Νεοελληνική Λογοτεχνία, ενισχύοντας μια μηχανιστική αντιμετώπιση του αντικειμένου. Οι μαθητές εξετάζονται κυρίως στο περιεχόμενο ενός λογοτεχνικού κειμένου -όπως το αντιλαμβάνονται, καθώς το εξεταζόμενο κείμενο θα είναι ΑΓΝΩΣΤΟ.
Έτσι όμως το λεγοτεχνικό κείμενο αντιμετωπίζεται σαν κάτι ξεκομμένο από την Ιστορία ,από την εποχή στην οποία δημιουργήθηκε. Επίσης, υποβαθμίζεται ο συγγραφέας, ο δημιουργός του ΑΓΝΩΣΤΟΥ -στον υποψήφιο- λογοτεχνικού κειμένου.
Κι όμως, δεν εμβαθύνουμε στη Λογοτεχνία, αν αγνοούμε την ταυτότητα -και φυσικά δεν εννοώ απλώς το όνομα- αλλά και την πρόθεση του δημιουργού.
2)Υποβαθμίζεται το αντικείμενο της Νεοελληνικής Γλώσσας. Οι υποψήφιοι εκτός των ερωτήσεων κατανόησης και μορφοσυντακτιών φαινομένων, καλούνται να εκφράσουν τις θέσεις τους πάνω σε ένα επίκαιρο θέμα, μέσα σε μόλις 300 λέξεις -αυτό ζητείται και από τους μαθητές της Γ΄Γυμνασίου. Όμως χρειαζόμαστε δεκαοκτέχρονους με πολιτική σκέψη, με κριτική ικανότητα, που μπορούν να εκφράσουν τη γνώμη τους σε ζητήματα της εποχής, να κρίνους τις παθογένειες του σύγχρονου κόσμου.
3) Οι τρεις ώρες της εξέτασης έναι ελάχιστες, ώστε ο υποψήφιος να διαβάσει -σύμφωνα με το σχέδιο του ΙΕΠ- από δύο έως τρία όχι διδαγμένα κείμενα, να τα κατανοήσει, να τα επεξεργαστεί αλλά και για να διατυπώσει τις θέσεις του πάνω σε καίρια και απαιτητικά ζητήματα -όπως για παράδειγμα η Δημοκρατία, ο ΛΑΐΚΙΣΜΟΣ, το χρέος του επιστήμονα ή του πνευματικού ανθρώπου και πολλά πολλά άλλα σημαντικά.
4) Ο νέος τρόπος αξιολόγησης των Νέων Ελληνικών χαρακτηρίζεται από προχειρότητα,
α) δεν προέκυψε μετά από διάλογο με τους μάχιμους εκπαιδευτικούς,
β) δε δοκιμάστηκε σε πειραματικά σχολεία,
γ) αντιμετωπίζει επιφανειακά τη Λογοτεχνία,
δ) υποβιβάζει τους δεκοχτάχρονους νέους και αδιαφορεί για την πνευματική τους υπόσταση.
Έχω εμπιστοσύνη στη νέα ηγεσία του Υπουργείου.
Πιστεύω ότι έχει εντοπίσει το πρόβλημα και θα δώσει λύση προς όφελος των παιδιών μας και του δημόσιου σχολείου -επιφέροντας ισχυρό πλήγμα στην παραπαιδεία που εδώ και τρεις(+) μήνες προγραμματίζει και επιβάλλει επιπλέον φροντιστηριακές ώρες για να "προετοιμάσει καλύτερα" τους υποψηφίους του 2020, τα παιδιά μας.

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ