Placeholder

ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Προτεραιότητά μας είναι να μην μείνει κανένα παιδί εκτός δομών

Δημοσίευση: 12/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τα προβλήματα εφαρμογής της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής εκπαίδευσης στους Δήμους που αντικειμενικά δεν διαθέτουν τις απαραίτητες κτιριακές υποδομές, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του Προέδρου της ΚΕΔΕ και νέου Περιφερειάρχη Αττικής Γ. Πατούλη με την υπ. Παιδείας Ν. Κεραμέως, στο υπουργείο Παιδείας.

Στη συνάντηση μετείχαν επίσης η υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη, ο υφ. Εσωτερικών Θ. Λιβάνιος και υπηρεσιακοί παράγοντες του υπ. Παιδείας.

Στη συνάντηση έγινε μία πρώτη συζήτηση για το θέμα και εξετάστηκαν τρόποι για την ανεύρεση κοινά αποδεκτών λύσεων, με στόχο να αρθούν τα προβλήματα από την εφαρμογή του νόμου.

Κατά την αρχική του τοποθέτηση ο κ. Πατούλης επισήμανε πως για την Αυτοδιοίκηση προτεραιότητα είναι η ασφαλής στέγαση των προνηπίων σε αίθουσες που πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής και παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες αντίστοιχες των δημοτικών παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών.

Σε αυτό το πλαίσιο και αναφερόμενος στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν δεκάδες Δήμοι κυρίως στα αστικά κέντρα λόγω έλλειψης αιθουσών για να στεγάσουν τα παιδιά, γνωστοποίησε στην υπουργό την πρόσφατη απόφαση-πρόταση του ΔΣ της ΚΕΔΕ να ανασταλεί η υλοποίηση της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης στα νηπιαγωγεία, σε Δήμους που αντικειμενικά, δεν διαθέτουν τις αναγκαίες κτιριακές υποδομές.

« Θα εφαρμόσουμε το νόμο αλλά πρέπει να υπάρχουν και οι απαραίτητες προδιαγραφές για να μην μείνει κανένα παιδί εκτός δομών», σημείωσε.

Η κ. Κεραμέως υπογράμμισε πως προτεραιότητα είναι να μην μείνει κανένα παιδί εκτός δομής και πρόσθεσε πως θα εξεταστούν λύσεις για το ζήτημα.

Σε δηλώσεις του ο κ. Πατούλης τόνισε:

«Με την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως είχαμε μία ιδιαίτερα εποικοδομητική συζήτηση και συμφωνήσαμε πως πρέπει άμεσα να βρούμε λύσεις για ένα ζήτημα που απασχολεί χιλιάδες οικογένειες. Είμαστε στη σωστή κατεύθυνση και θα συνεργαστούμε για να αρθεί το αδιέξοδο».

Σχόλια (4)

 
Ελεύθερος
12 Ιουλ 2019 22:51

Θα πρέπει να υποχρεωθούν δια νόμου οι Δήμοι να παραχωρήσουν κτίρια και εγκαταστάσεις στο υπουργείο Παιδείας, για να λειτουργήσουν ως Νηπιαγωγεία.

 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕ60
12 Ιουλ 2019 23:50

Οι περισσότεροι Δήμαρχοι αντιδρούν στην εγγραφή όλων των παιδιών 4-6 χρόνων στο δημόσιο και δωρεάν νηπιαγωγείο αφού πλέον οι δήμοι λειτουργούν ως επιχειρήσεις. Καθημερινά γινόμαστε μάρτυρες αυτής της εμπορευματοποίησης στα απογευματινά προγράμματα των Δήμων στα σχολεία, στην απασχόληση των παιδιών τους καλοκαιρινούς μήνες κτλ. Οι Δήμοι δηλαδή προσφέρουν αυτές τις υπηρεσίες χρησιμοποιώντας τους χώρους των δημόσιων σχολείων όχι όμως για όλα τα παιδιά αλλά μόνο για αυτά που οι οικογένειες τους ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ τα καθόλου ευκαταφρόνητα «δίδακτρα».
Η εγγραφή όλων των παιδιών 4-6 χρόνων στο δημόσιο και δωρεάν νηπιαγωγείο θα στερούσε τους Δήμους από σημαντικά έσοδα αλλά και τους Δημάρχους και Δημοτικούς Συμβούλους από ένα μεγάλο αριθμό κομματικής πελατείας και ψηφοθηρικής εκμετάλλευσης μέσω των δήθεν εξυπηρετήσεων.
Το οικονομικό κίνητρο για τους δημάρχους είναι ιδιαίτερα ελκυστικό. Η χρηματοδότηση των παιδικών και βρεφονηπιακών σταθμών από τα ευρωπαϊκά προγράμματα και τους εθνικούς πόρους, μόνο για τη σχολική χρονιά 2017-2018 ανήλθε στο ποσό των 223 εκ. ευρώ. Διαχειριστής του όλου προγράμματος, το οποίο απευθύνεται και στους ιδιωτικούς παιδικούς σταθμούς, είναι η ΕΕΤΑΑ (Ελληνική Εταιρία Τοπικής Ανάπτυξης Αυτοδιοίκησης) η οποία έχει ως κύριους μετόχους φορείς της Αυτοδιοίκησης και το ελληνικό Δημόσιο. Αφού, εντέχνως η ΚΕΔΕ, μέσω της ΕΕΤΑΑ, περιόρισε τη συμμετοχή των ιδιωτών στο πρόγραμμα, με τη μείωση της χρηματοδότησης (voucher) και υποκατέστησε επιχειρηματικά τους ιδιώτες (τα 2.375€ ως αξία των vouchers τα καθιστά αποδοτικά μόνο για τους Δήμους), σήμερα επιχειρεί να επεκτείνει την επιχειρηματική της δράση και στην Α/θμια Εκπαίδευση διεκδικώντας τη νομιμοποίηση της εγγραφής των προνηπίων στους δημοτικούς παιδικούς σταθμούς.
Το κίνητρό τους είναι προφανές: 2.375€ περίπου έσοδο ανά παιδί που εγγράφουν!
Αξιοσημείωτο είναι, αν και πέρασε απαρατήρητο, ότι αρκετοί Δήμαρχοι στις τοποθετήσεις τους στις τριμερείς επιτροπές για την εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής σε βάθος τριετίας, έθεσαν ως προϋπόθεση έμμεσα αλλά με σαφήνεια και το θέμα ωραρίου λειτουργίας των δημόσιων νηπιαγωγείων (κατά συνέπεια και των νηπιαγωγών), με το επιχείρημα ότι οι Δημοτικοί Σταθμοί λειτουργούν από τις 07:00 έως τις 16:00 µε δυνατότητα παράτασης δύο (2) ωρών [αγνοώντας προφανώς τα Ολοήμερα Νηπιαγωγεία!], και ότι οι σταθμοί δύναται να κλείνουν μόνο για ένα μήνα το καλοκαίρι. Και εδώ το συνδικάτο μας σιωπά και κάνει πως δεν καταλαβαίνει αλλά αργότερα θα τρέχει και πάλι πίσω από τις εξελίξεις.

 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΕ60
13 Ιουλ 2019 00:00

Με αφορμή και κάποιες αναρτήσεις σήμερα σε διάφορους ιστοχώρους που αναπαράγουν το γνωστό μύθευμα για «σχολειοποίηση» των παιδιών στο Νηπιαγωγείο...........

Η ΠΟΣΙΠΣ- ΠΑΣΥΒΝ- ΠΟΕ-ΟΤΑ αναφέρονται σε «αντιπαιδαγωγική, βίαιη σχολειοποίηση τετράχρονων παιδιών».

Σε παλιότερη ανακοίνωσή του Συντονιστικού μας έχουμε τεκμηριώσει με ακρίβεια ότι η σχολειοποίηση είναι ένα επιχείρημα που δεν έχει καμία βάση και καμία σχέση με το πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Η χρησιμοποίηση αυτού του όρου ειδικά από παιδαγωγούς των παιδικών σταθμών, οι οποίοι δουλεύουν με παιδιά, είναι απαράδεκτη και το γεγονός αυτό τους καθιστά ενίοτε και επικίνδυνους για τις μεθόδους που χρησιμοποιούν για την επιτέλεση του παιδαγωγικού τους έργου. Παραποιείται σκόπιμα ο παιδαγωγικός και εκπαιδευτικός ρόλος του Νηπιαγωγείου με στόχο τη δημιουργία σύγχυσης και αβάσιμων φόβων στους γονείς και στην κοινωνία. Γίνεται αναφορά σε σχολειοποίηση του Νηπιαγωγείου, και δίνεται η εικόνα ενός αυστηρά δομημένου εκπαιδευτικού προγράμματος με μεθόδους και πρακτικές άλλων βαθμίδων της εκπαίδευσης. Όμως, όποιος γνωρίζει τον τρόπο λειτουργίας του Νηπιαγωγείου και το επίσημο αναλυτικό πρόγραμμά του, γνωρίζει ότι σχολειοποίηση δεν υφίσταται γιατί:

· Στο Νηπιαγωγείο ο τρόπος μάθησης είναι παιγνιώδης, αυθόρμητος, παιδοκεντρικός και αναπτυξιακά κατάλληλος για τα παιδιά.

Στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου δεν υπάρχουν διακριτά γνωστικά αντικείμενα. Για αυτό το λόγο, το Νηπιαγωγείο στελεχώνεται μόνο από Νηπιαγωγούς Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης και δεν έχει άλλες ειδικότητες εκπαιδευτικών.
Το Νηπιαγωγείο δεν έχει σχολικά εγχειρίδια –βιβλία-τετράδια.
Η διαμόρφωση του χώρου του Νηπιαγωγείου είναι σε μαθησιακά κέντρα –γωνιές δραστηριοτήτων, τα οποία είναι παιδαγωγικά αναγκαία για την ανάπτυξη της αυτενέργειας και αυτονομίας του παιδιού.
· Το Νηπιαγωγείο έχει μεικτές ομάδες νηπίων ηλικίας 4-6 ετών. Η σύνθεση αυτών των ομάδων είναι πολύ σημαντική για τη βελτίωση και της κοινωνικοσυναισθηματικής και πνευματικής/διανοητικής ανάπτυξης των παιδιών.

Ευχαριστώ για τη φιλοξενία σας.

 
ΠΕ60
16 Ιουλ 2019 15:41

Καλή προσπάθεια των ΠΕ60 όταν αναπαράγουν τη θεωρία ή το δέον γενέσθαι! ...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean