Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: Κάτω από τη βάση το 75% των υποψηφίων σε θέματα Γυμνασίου και Α' Λυκείου

Στο μάθημα “Μουσική Αντίληψη και Γνώση”
Δημοσίευση: 13/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Πάτωσαν” στις Πανελλαδικές οι υποψήφιοι που διαγωνίστηκαν στο μάθημα “Μουσική Αντίληψη και Γνώση”, σε θέματα Γυμνασίου και Α Λυκείου.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του υπουργείου Παιδείας:

Α. Το 21,64% έγραψε από 1 έως  5,

Β. Το 53,43% από  έως 10,

Γ. Το 14,78%  αό 10 έως 12,

Δ. Το 8,58% από 15 έως 18,

Ε. Κανένα γραπτό δεν βαθμολογήθηκε από 18 έως 20.

Τα θέματα στα οποία κλήθηκαν να διαγωνιστούν  στις Πανελλαδικές, οι υποψήφιοι  για τα Μουσικά τμήματα των ΑΕΙ , στο ειδικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», προέρχονται από ύλη των τριών τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου,

Αποδεικτικό στοιχείο  αποτελούν και οι οδηγίες που έδωσε η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων του υπουργείου Παιδείας προς τους Βαθμολογητές.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΟΥ ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΙ ΤΟ ESOS

Η Πανελλήνια Ένωση  Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων καταγγέλλει ότι:

Α. Λίγο πριν την ανακοίνωση της βαθμολογίας στα ειδικά μαθήματα και με ολοκληρωμένη πλέον τη νέα διαδικασία εξέτασης προκειμένου να εισαχθούν φοιτητές στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και στο Τμήμα Εθνομουσικολογίας του Ιονίου Πανεπιστημίου, γονείς, μαθητές και καθηγητές βρίσκονται αντιμέτωποι με μία απαράδεκτη πραγματικότητα!

Β. Στο ειδικό μουσικό μάθημα «Μουσική Αντίληψη και Γνώση», με την εξέταση του οποίου αξιολογείται το επίπεδο θεωρητικών και ακουστικών γνώσεων, τέθηκαν στους υποψήφιους ερωτήματα των οποίων οι απαντήσεις βρίσκονται στα διδακτικά εγχειρίδια της Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.
 
Γ. Διενεργήθηκαν νέου τύπου εξετάσεις για την εισαγωγή φοιτητών σε Ανώτατες σχολές τον Ιούνιο,  όταν μόλις τέσσερις μήνες πριν, το Φεβρουάριο του 2019, καθορίστηκαν οι όροι, οι προϋποθέσεις και τα εξεταζόμενα μαθήματα.

Δ. Η εξεταστέα ύλη την οποία έπρεπε να έχει μελετήσει ένας υποψήφιος δεν ανακοινώθηκε ποτέ με σαφήνεια!

Ε. Τα ερωτήματα τα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι προέρχονται από ύλη των τριών τάξεων του Γυμνασίου και της Α΄ Λυκείου.

Ζ. Οι μαθητές της Β΄ και Γ΄ Λυκείου δεν επαναλαμβάνουν όσα έχουν διδαχθεί και δε διαθέτουν εγχειρίδια μελέτης για το συγκεκριμένο αντικείμενο.

Σχόλια (7)

 
Nick
13 Ιουλ 2019 14:05

Οι εξετάσεις σε αυτό το μάθημα ήταν ένα φιάσκο, μια αποτυχία. Οργάνωση στο πόδι, της τελευταίας στιγμής.

 
dgr
13 Ιουλ 2019 15:31

Αντικειμενικά, μακράν το "δυσκολότερο" μάθημα των φετεινών πανελλαδικών ήταν το νεοσύστατο "Μουσική Αντίληψη & Γνώση", με 75% κάτω από τη βάση και κανέναν αριστούχο (18-20).
Ο χρόνος & η ασαφής ενημέρωση ήταν οι μεγάλοι αντίπαλοι των υποψηφίων. Στην πορεία, θεωρώ ότι θα αναδειχθεί ως "μελανό σημείο" επίσης ότι συναγωνίζονται στο ίδιο πεδίο διαφορετικές ειδικότητες. Δεν θα θεωρήσω υψηλό το βαθμό δυσκολίας αλλά τις συνθήκες δυσκολίας. Βεβαίως, υπάρχουν κι άλλα σημεία, όπως ο αιφνιδιασμός των υποψηφίων (3 μήνες πριν τις πανελλαδικές ανακοινώθηκε ο τρόπος εισαγωγής & τα μαθήματα), η ασάφεια στην ύλη και τον τρόπο εξέτασης, κ.α.
Σημαντικότατο παράγοντα αποτυχίας, τέλος, θεωρώ την λάθος κατεύθυνση που έδωσαν στους μαθητές τους αρκετοί συνάδελφοι, κινούμενοι προς πιο "ωδειακού τύπου" μελέτη εξωσχολικών πηγών και παραθεωρώντας - απαξιώνοντας τα σχολικά εγχειρίδια (όλα τα θέματα & οι πηγές ήταν αποκλειστικά από τα σχολικά βιβλία).
Όπως κι αν έχει, καλή επιτυχία σε όλα τα παιδια που αγωνίστηκαν σε τόσο αντίξοες συνθήκες!

 
bob mastoras
14 Ιουλ 2019 17:37

Πόσοι ήταν οι εξετασθέντες;

 
Fk
14 Ιουλ 2019 23:54

Πραγματικά πως περιμένουν να τα πάμε καλά, αφού τα μαθήματα αυτά δεν γίνονται σωστά στα σχολεία; Επίσης, έχει αναρωτηθεί ποτέ το κράτος πώς ένας μαθητής του ΓΕΛ που θέλει να δώσει για μουσικών Σπουδών θα επιτύχει στις πανελλήνιες αφού τα μαθήματα αυτά δεν διδάσκονται στο σχολείο; έλεος μην απαιτούν όταν δεν προσφέρουν

 
Καλά...
15 Ιουλ 2019 08:48

@ Fk, Τόσα φροντιστήρια λειτουργούν....

 
Θύμιος
17 Ιουλ 2019 22:06

Οι Πανελλαδικές εξετάσεις είναι ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ. Δεν έχει σημασία τι βαθμό θα πάρεις, έχει σημασία να πάρεις καλύτερο βαθμό από τους άλλους. Το επίπεδο δυσκολίας είναι το ίδιο για όλους.
Και κάτι πρέπει να έχει μείνει στους υποψήφιους των μουσικών τμημάτων των πανεπιστημίων από την ύλη του γυμνασίου, σωστά;

 
Δεσποινα
18 Ιουλ 2019 22:45

Το ότι πρέπει να πιάσεις το 6 για βάση ασχολιαστο ,θέματα σε μαθητές ΓΕΛ που δεν έχουν διδαχθεί αρμονία και γιατί άλλωστε,δεν χρειάζεται στην παραδοσιακή μουσική,πειραματικές εξετάσεις για να δουν τι; Πόσο αντέχει η τσέπη του γονιού η πόσο αντέχουν τα νεύρα όλων μας;Μέχρι το Φεβρουάριο αρχαία και ιστορία και τον Μαρτιο αλλαγή πλεύσης με μουσικά μαθήματα που ούτε καν ιδέα τι μπορεί να ειναι γνωρίζαμε; Το ότι η κόρη μου είναι καθαρά παραδοσιακή μουσικός ,έγραψε 15 έκθεση και 19,5 όργανο και μένει εκτός Άρτας για μισή μονάδα στο πειραματικό ειδικό μαθημα"μουσική αντίληψη και γνώση και άλλα τόσα παιδιά ποιος θα κρίνει ότι δεν πρέπει να κάνουν το όνειρο τους πραγματικότητα !!!!!Ας μην έκαναν πρόχειρο δουλειές στις πλάτες των παιδιών να μην το συζητούσαμε τώρα!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean