Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως: Δεν καταργώ το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ γιατί πάνω από όλα μας ενδιαφέρουν οι μαθητές και η εκπαιδευτική κοινότητα

"Εμείς διαφωνήσαμε με αυτό το σύστημα για πάρα πολλούς λόγους, δυστυχώς έγινε νόμος κράτους"
Δημοσίευση: 19/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

«Συνολικά μελετάμε ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση για το οποίο θα διαβουλευθούμε με όλους τους φορείς και θα το εισάγουμε στο δημόσιο διάλογο για μια ευρύτερη διαβούλευση μόλις αυτό ετοιμαστεί», δήλωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, σε σημερινή συνέντευξη σ”το Πρακτορείο 104,9 FM”, και υπογράμμισε:  

  •  Πριν από μερικούς μήνες ψηφίστηκε από την απερχόμενη κυβέρνηση ένα νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
  • Εμείς διαφωνήσαμε με αυτό το σύστημα για πάρα πολλούς λόγους, δυστυχώς έγινε νόμος κράτους.
  • Θα μπορούσαμε να έρθουμε τώρα και να πούμε καταργούνται όλα, δεν το κάναμε και δεν το κάναμε γιατί πάνω από όλα μας ενδιαφέρουν οι μαθητές και η εκπαιδευτική κοινότητα εν συνόλω.
  • Δεν μπορεί επειδή αλλάζουν οι κυβερνήσεις να επιφέρεται μια τεράστια αναστάτωση στο σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.
  • Γι αυτό είπαμε το εξής: είπαμε ότι θα ισχύσει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση όπως αυτό ψηφίστηκε πριν από μερικούς μήνες, θα επιφέρουμε κάποιες βελτιωτικές κινήσεις για να διορθώσουμε στρεβλώσεις του υπάρχοντος συστήματος , θα τις ανακοινώσουμε προσεχώς.
  •  Κατά τα λοιπά, όμως, δεν το αλλάζουμε αμέσως το σύστημα διότι ακριβώς σεβόμαστε την αγωνία των μαθητών και την αναστάτωση που θα επέφερε μια οποιαδήποτε αλλαγή σε ένα σύστημα που έχει ψηφιστεί».

Για τους διορισμούς

Για τους διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών η υπουργός Παιδείας είπε τα εξής:

  • Παραλάβαμε μια κατάσταση πάρα πολύ δύσκολη, διότι ενώ είχαν εξαγγελθεί οι προσλήψεις για 4.500 εκπαιδευτικούς ειδικής αγωγής και βοηθητικό προσωπικό οι διαδικασίες ήταν πάρα πολύ πίσω.
  • Επισπεύσαμε ήδη αυτές τις διαδικασίες, κάναμε ήδη μια πολύ γόνιμη συνάντηση με το ΑΣΕΠ, το οποίο δρομολογεί αυτήν τη διαδικασία και θα καταβάλω κάθε προσπάθεια ούτως ώστε να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατόν η πρόσληψη των 4.500 εκπαιδευτικών ειδική αγωγής και βοηθητικού προσωπικού.
  • `Ξεκινάμε από ειδική αγωγή για έναν συγκεκριμένο λόγο, (επειδή) αναπτύσσεται ένας ιδιαίτερος δεσμός μεταξύ του εκπαιδευτικού και του παιδιού με ειδικές δεξιότητες.

Σχόλια (35)

 
Συνεξέταση Γλώσσας - Λογοτεχνίας
19 Ιουλ 2019 14:27

Μία από τις βελτιωτικές κινήσεις του Υπουργείου θα πρέπει να γίνει στο μάθημα των Νέων Ελληνικών.
Επιτρέψτε μου να παρατηρήσω τα εξής:

1. Αν τελικά ισχύσει η συνεξέταση Γλώσσας και Λογοτεχνίας, θα πρέπει να οριστεί συγκεκριμένη ύλη για τη Λογοτεχνία (συγκεκριμένοι ποιητές , πεζογράφοι, σχολές, περίοδοι ή και συγκεκριμένα κείμενα).

2. Ο τρόπος αξιολόγησης που πρότεινε το ΙΕΠ, δεν είναι εφαρμόσιμος, καθώς οι τρεις ώρες της εξέτασης δεν αρκούν για τις εργασίες που καλούνται να συντάξουν οι υποψήφιοι.
Το σύστημα συνεξέτασης Γλώσσας - Λογοτεχνίας δοκιμάστηκε κατά τη φετινή χρονιά σε ενδοσχολικό επίπεδο, όμως η ύλη τόσο της Γλώσσας, αλλά κυρίως της Λογοτεχνίας ήταν πολύ περιορισμένη ,για την Α΄και Β΄τάξη του Λυκείου- δύο συγκεκριμένες θεματικές ενότητες.

3.Στον ΦΑΚΕΛΟ ΥΛΙΚΟΥ με τα ΔΙΚΤΥΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ της ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ (Γ΄ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ) οι θεματικές ενότητες, όπως τουλάχιστον φαίνονται από τους τίτλους των ΔΙΚΤΥΩΝ 1, 2, και 3, στα οποία είναι οργανωμένα τα λογοτεχνικά κείμενα, δεν υπάρχει ξεκάθαρη αντιστοιχία με τις θεματικές ενότητες των κειμένων στον ΦΑΚΕΛΟ του ΙΕΠ για τη Νεοελληνική Γλώσσα.
Πιστεύω λοιπόν πως η προετοιμασία και η επιμόρφωση των φιλολόγων που θα διδάξουν τα Νέα Ελληνικά, θα έπρεπε να ξεκινήσει ήδη ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΧΡΟΝΙΑ.
Αυτό όμως δεν κατέστη δυνατό αφού οι νέοι φάκελοι (όχι βιβλία) του ΙΕΠ αναρτήθηκαν στο Διαδίοκτυο μόλις στις αρχές Ιουνίου (!) -παρακαλώ διορθώστε με αν κάνω λάθος. Η ύλη για τη Νεοελληνική Λογοτεχνία έτσι όπως ανακοινώθηκε στις 31-05-19 δεν είναι συγκεκριμένη, πρόκειται απλώς για μια καταγραφή των σχολικών εγχειριδίων που διδάσκονται στο Λύκειο ,και των δύο νέων φακέλων του ΙΕΠ.

Η ασάφεια αυτή θα πρέπει να εξαλειφθεί, καθώς ο μόνος κερδισμένος είναι η παραπαιδεία
-σίγουρα όχι οι μαθητές που φορτώνονται την εξέταση ενός επιπλέον μαθήματος για τις Πανελλαδικές.

 
Σοφία.
19 Ιουλ 2019 14:48

το σύστημα που ψηφίστηκε, δεν εφαρμόστηκε ούτε μια χρονιά, θα εφαρμοζόταν τον Σεπτέμβριο.
θα μπορούσατε να το καταργήσετε και να μην αναστατωθεί απολύτως κανένας.
Μόνο τα φροντιστήρια έχουν ήδη ξεκινήσει προετοιμασία σύμφωνα με το καινούριο σύστημα - αυτά δεν θέλετε να αναστατώσετε;

 
Παναγιώτης
19 Ιουλ 2019 15:56

Ενώ η βίαιη κατάργηση των Λατινικών, για πρώτη φορά μετά από αιώνες, δεν είναι αναστάτωση για την εκπαίδευση συνολικά! Φαντάζομαι τι θα γίνει στις φιλοσοφικές τον Σεπτέμβριο του 2020, όταν θα εισαχθούν φοιτητές που δεν θα ξέρουν ούτε λέξη από Λατινικά, αλλά θα ξέρουν καλά τον... Μαρξ! Η αναστάτωση προκαλείται με την εφαρμογή του νόμου, όχι με τη μη εφαρμογή του! Είναι ένα μεγάλο φάουλ από την υπουργό, που απογοητεύει τελείως και τον πιο αισιόδοξο για την πορεία της στο ταλαίπωρο αυτό υπουργείο! Πολύ πολύ κρίμα! Αυτά που ακούμε είναι ανάξια λόγου τελείως!

 
THOMAS
19 Ιουλ 2019 16:02

Εσείς λέγατε ότι θα καταργήσετε όλους τους Νόμους Γαβρογλου , φΙλη , Μπαλτα ,.....ψέματα λέγατε !!

 
Μάκης
19 Ιουλ 2019 16:07

Επιτέλους λογική! Αυτό που ο καθε υπουργός άλλαζε το ένα αλλαζε το άλλο, ειδικά στο σύστημα εισαγωγής είναι μια τρέλα που δε γίνεται πουθενά στον κόσμο και πρέπει να σταματήσει. Κανονικά χρειαζομαστε άρθρο του Συντάγματος που να λέει ότι τέτοιες αλλαγές στην Παιδεία (σύστημα πρόβασης στα ΑΕΙ ειδικά) θα γίνονται 1 φορά στα 10 χρόνια, οχι πιο συχνα.

 
glgiannis
19 Ιουλ 2019 17:08

Αρα κ .Κεραμέως, να υποθέσουμε ότι θα προχωρήσει και η διαδικασία των ΚΕΑ (κέντρα εκπαίδευσης για την αειφορία) που έχουν βαλτώσει.
Πράγματι το ότι οι καινούριες δομές θέλουν βελτιώσεις και αλλαγές θεωρώ ότι είναι αποδεκτό από μεγάλο ποσοστό ανθρώπων. Εξάλλου αυτό είναι στο πρόγραμμά σας.
Αλλά αυτό μπορεί να γίνει σε κατάλληλο χρόνο ( ας πούμε σε ένα χρόνο να γίνουν όλες οι επιλογές στελεχών) και όχι τώρα που σε δυο μήνες ξεκινούν τα σχολεία και να είμαστε πάλι στο μηδέν.
Υπομονή σε κάποιες ενώσεις που θέλουν να διατηρήσουν τις θέσεις τους ως υπεύθυνοι περιβαλλοντικών προγραμμάτων,......
Το κράτος έχει συνέχεια, και σε ένα χρόνο από τώρα με νέο πλαίσιο γίνονται όλες οι αλλαγές.
Αυτό είναι δίκαιο και πρέπει να γίνει πράξη και όχι όσα έχουν προ καιρού ακουστεί...

 
Δαρρείος
19 Ιουλ 2019 19:05

Το οτι λέγατε κουβέντες του αέρα το ειχαμε καταλάβει .....δεν σαν ενδιαφερουν ουτε οι μαθητές ουτε και οι καθηγητες τους ... εχετε πελαγώσει ηδη...,
......ειναι οπως λεγατε θα κανουμε το ΠΑΔΑ πανεπιστημιο εφηρμοσμένων επιστημών ,θα καταργησουμε τιςς συγχωνευσεις πανεπιστημιων -ΤΕΙ , δινουμε παραταση δυο ημερων για την συμπληρωση των μηχανογραφικων (sic)
ολο εμβληματικές ανακοινωαεις κανατε
.....σας εκανε ο Γαβρόγλου να τρεχετε και μην φτάνετε
Δεν θα πάτε μακρια ....

 
KIN
19 Ιουλ 2019 19:35

Τα Λατινικα διδασκονται ως μαθημα επιλογης και οσοι μαθητες ενδιαφερονται να τα γνωρισουν μπορουν να τα επιλεξουν. Η Κοινωνιολογια ορθώς είναι παναλλαδικα εξεταζόμενο μάθημα. Σιγά δλδ.που οι εισακτεοι στις Φιλοσοφικές σχολές θα έχουν πρόβλημα στις σπουδές τους επειδή τα Λατινικά καταργήθηκαν ως παναλλαδικως εξεταζόμενο μάθημα. Ούτε οι εισακτεοι πχ. στις Οικονομικές σχολές διδάσκονται Χρηματοοικονομικη Λογιστική στο σχολείο, αλλά τη διδάσκονται στο πανεπιστήμιο . Ομοι ως ούτε πχ οι εισακτεοι στην Ιατρικη διδάσκονται στο σχολείο Ανατομια αλλά τη διδάσκονται στο πανεπιστήμιο. Η διαμαρτυρία ενάντια στην κατάργηση των Λατινικων ως παναλλαδικως εξεταζόμενο μάθημα γίνεται για άλλους λόγους. Ο νοών νοείτο ..............

 
Δασκαλα
19 Ιουλ 2019 20:09

Ποιους νόμους θα καταργησετε;

 
αντιλογος...
19 Ιουλ 2019 20:28

Κάθε υπουργός ο ένας μετά τον άλλον αλλάζουν το σύστημα και καταλήγουμε να είναι η εκπαίδευση στον αέρα και σχέση με την οργάνωση άλλα και με απόδοση. Το εκπαιδευτικό σύστημα χρειάζεται ένα σταθερό πρόγραμμα και όχι συνεχόμενες αλλαγές για να δείξουμε ότι διαφέρουμε από άλλους υπουργούς.

 
Λευτέρης
19 Ιουλ 2019 20:29

Μετά την ψυχρολουσία για την διατήρηση του συστήματος να αναμένουμε την εξαίρεση της Λογοτεχνίας στις προγραμματικές δηλώσεις το ΣΚ;

 
Αγώνας δρόμου
19 Ιουλ 2019 21:32

Ας φροντίσει τουλάχιστον το Υπουργείο να καλυφθούν άμεσα όλα τα λειτουργικά κενά ώστε να μη χαθεί ούτε μία διδακτική ώρα για τους μαθητές του Λυκείου.
Ο προσδιορισμός και η κάλυψη τόσο των οργανικών, όσο και των λειτουργικών κενών είναι μια χρονοβόρα διαδικασία η οποία δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.
Η εφαρμογή του νόμου Γαβρόγλου με τις αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα της Γ΄ Λυκείου, απαιτεί πολύ καλλό προγραμματισμό, ώστε στις 11 Σεπτεμβρίου να μην υπάρψουν ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό στα δημόσια Λύκεια όλης της χώρας.
Απαιτείται λοιπόν:
-ακριβής προσδιορισμός της ύλης της Λογοτεχνίας,
-εξορθολογισμός της ύλης των υπολοίπων πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων,
-προσδιορισμός και κάλυψης των λειτουργικών κενών (!) που θα προκύψουν από την αλλαγή του ωρολογίου προγράμματος,
-σαφείς οδηγίες για τη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών,
-επανεξέταση και εξορθολογισμός τοτ τρόπου συνεξέτασης Γλώσσας και Λογοτεχνίας,

καθώς η προχειρότητα με την οποία σχεδιάστηκε το νέο εξεταστικό σύστημα, πλήττει -δυστυχώς- το δημόσιο σχολείο που δεν ενισχύθηκε τα τελευταία 4-5 χρόνια αλλά αποδυναμώθηκε, προς όφελος της παραπαιδείας.

 
Νικολία
19 Ιουλ 2019 21:59

Έλεος έβαλαν κοινωνιολογία και τα παιδιά μας θα γίνουν αριστερά φέτος.. Όμως του χρονου που θα περάσουν στις σχολές των κοινωνικών Επιστημών που η ΔΑΠ έχει ποσοστό πάνω από 90% θα ξαναβρούν τον ίδιο δρόμο..
Αν είχατε πάρει χαμπάρι ότι βγήκαν τα λατινικά για να μη γίνουν προσλήψεις φιλολόγων ίσως να μη λέγατε ασυναρτησίες.. Μόνο στα κλασσικά τμήματα φιλολογίας κάνουν λατινικά Κ όπου αλλού είναι επιλογής..

 
ΕΜΒΡΟΝΤΗΤΗ
19 Ιουλ 2019 22:23

Απογοητευτικές οι δηλώσεις της Υπουργού, ήδη! Τελικά δεν κατάλαβα. Αλλού θα προχωρήσει ή κυβέρνηση με γρήγορους ρυθμούς διότι "γιαυτό ο κόσμος την ψήφισε" και αλλού σφυρίζει αδικαιολόγητα αδιάφορα η κ. Κεραμέως,, η οποία προεκλογικά θα τα καταργούσε όλα! Μόνο το κουδούνι στις 08:15 μου φαίνεται θα εφαρμοστεί από τις προεκλογικές δεσμεύσεις και η εμμονή με τη Νομική Πατρών. Και οι νέες δομές εκπαίδευσεις που "είναι μακριά από τους εκπαιδευτικούς" και ο κακός ν.4547 με τα " συμβούλια επιλογής", που θα καταργούσατε αμέσως; Δηλαδή και την επόμενη χρονιά χωρίς υποστήριξη οι εκπαιδευτικοί και με τον κακό αυτό νόμο, κατά τα άλλα, περί συνέπεια; ο λόγος!

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
19 Ιουλ 2019 22:31

Δεν καταργείς το νέο σύστημα γιατί δεν έχεις ιδέα πως θα το αντικαταστήσεις. Προεκλογικά το πρόγραμμα για την παιδεία ήταν γεμάτο αερολογίες. Μετεκλογικά επιβεβαιώνεται πλήρως η ανεπάρκειά σας. Ανοχή στο μπλε σανο τέλος!!!

 
Αλεξία
20 Ιουλ 2019 00:15

Ειδικά για αυτά τα παιδιά θα έπρεπε να το καταργησετε γιατί το σύστημα Γαβρογλου τους εφνιδιασε εντελώς . Χωρίς να έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν δεν λέμε και την
Ύλη που είναι υπέρογκη.

 
Πολύ σωστά δεν καταργείτε τίποτα κα.Κεραμέως
20 Ιουλ 2019 00:42

Τίποτα δεν θα κάνετε,τίποτα δεν θα καταργήσετε.Όλοι οι νόμοι Γαβρόγλου-ΣΥΡΙΖΑ θα εφαρμοστούν.Ακόμα και οι διορισμένες επιτροπές θα συνεχίσουν το έργο τους.Δεν θα κάνετε τίποτα γιατί θα συνκυβερνήσετε με τον ΣΥΡΙΖΑ και λοιπούς πρόθυμους βαπτίζοντας την σαν ομοψυχία,εθνική συνεννόηση κλπ.Οι Βρυξέλες και οι Η.Π.Α. το ξεκαθάρισαν.Σας θέλουν όλους μαζί χωρίς αντιπολίτευση.Δανειστών και αμερικανών παρόντων κάθε λαϊκή κυριαρχία παυσάτω.Έτσι και έτσι με το 32% που πήρε ο Τσίπρας πάλι σε λίγο Πρωθυπουργός θα είναι.Ή παρένθεση λοιπόν ή συν κυβέρνηση.Ήδη άρχισαν να μετανιώσουν που σας ψήφισαν γιατί θέλετε να αποδείξετε ότι είστε η συνέχεια του ΣΥΡΙΖΑ ακόμα και στην συμφωνία των Πρεσπών.

 
Οδυσσέας
20 Ιουλ 2019 10:35

Μπορεί η κυβέρνηση σύριζα να είπε τα ψέμματα που δεν είπαν μαζί όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις αλλά θα πρέπει να μάθετε να κρίνετε τα πράγματα το καθένα στην πραγματική του διάσταση . Ο Γαβρόγλου έκανε το αυτονόητο .
Το μόνο που ενδιαφέρει γονείς και μαθητές είναι το εαν θα περάσουν σε μια σχολή για να εξασφαλίσουν το μέλλον τους , και καλά κάνουν γιατί ζούμε σε έναν ανταγωνιστικό κόσμο που εαν δεν φας τον διπλανό σου θα σε φάει αυτός .
Ο Γαβρόγλου λοιπόν έφτιαξε ένα σύστημα που εξυπηρετεί μια χαρά αυτήν την αναγκαιότητα .Για αυτό καλά κάνει και η νέα δημοκρατία και το συνεχίζει .Αλλά γιατί σας φαίνεται περίεργο . Στην Αγγλία το σχολείο
τελειώνει στην τρίτη γυμνασίου και στο λύκειο για τρία χρόνια τα παιδιά κάνουν τα μαθήματα της ειδικότητάς τους .Ρώτησε κανείς ποτέ τους μαθητές ( για τους οποίους όλες οι κυβερνήσεις κόπτονται )ή έστω τους απόφοιτους αν θέλουν να μαθαίνουν όλα αυτά τα άχρηστα που μαθαίνουν στο σχολείο ?

 
ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΛΥΚΕΙΟΥ:ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΗ.ΕΞΑΙΡΕΣΤΕ ΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
20 Ιουλ 2019 10:57

1. ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΚΚΛΗΣΗ: ΕΞΑΙΡΕΣΤΕ ΤΗΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
2. ΟΙ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΙΕΠ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΥΠΩΣΙΑΚΕΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΑΛΛΑ ΑΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΓΙΑ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ.
3. Ο ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΔΙΟΡΘΩΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΘΙΣΤΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΑΝΕΦΑΡΜΟΣΤΟ ΓΙΑ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ.
3. Η ΥΛΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΧΑΩΔΗΣ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΙΓΗ ΜΟΝΟ ΕΜΠΕΡΙΕΧΕΤΑΙ ΣΚΟΡΠΙΑ ΣΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΚΑΙ ΤΩΝ 6 ΤΑΞΕΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΟΥ
4. ΜΕ ΤΗΝ ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΞΕΤΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΝΟΝΤΑΙ 5.
5. ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ Ο ΧΡΟΝΟΣ ΩΣΤΕ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΕ 3 ΩΡΕΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΗΣΟΥΝ 3 ΚΕΙΜΕΝΑ, ΝΑ ΤΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΗΣΟΥΝ (ΔΙΑΣΠΑΣΗ ΠΡΟΣΟΧΗΣ)
6. ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΙΝ 3 ΧΡΟΝΙΑ ΕΞΑΙΡΕΘΗΚΕ Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ (ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΗΤΑΝ ΔΙΔΑΓΜΕΝΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΟΧΙ ΤΩΡΑ ΟΠΩΣ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΕ ΑΔΙΔΑΚΤΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ)
7. ΕΛΕΟΣ, ΠΙΑ. ΑΚΟΥΣΤΕ ΤΟΣΕΣ ΦΩΝΕΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ. ΚΑΠΟΙΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΟΥΝ.

 
Ο καθένας τη βολή του...
20 Ιουλ 2019 11:46

Είναι απίστευτα τα σχόλια μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης . Αποτυχατε ο ένας, τίποτα δεν κάνατε ο άλλος , οι ίδιοι είστε κ τ.λ.
Ο καθένας θέλει για την πάρτη του άμεσα να ψηφισθεί κάτι. Οι ΕΔΙΠ εξέλιξη (κλειστες-ανοιχτες διαδικασίες;), οι σχολικοί σύμβουλοι να επανέλθουν άμεσα, οι πρώην διευθυντές να αποκατασταθούν άμεσα κ τ.λ Και επειδή δεν έγιναν σε μια εβδομάδα δήθεν απέτυχαν ανεξαρτήτως εάν έγιναν 10 καλά για την υπόλοιπη κοινωνία.
Αυτό δείχνει τη νοοτροπία η οποία ουδόλως έχει αλλάξει τα τελευταία 10 χρόνια της κρίσης και είναι μήνυμα ότι δεν βαδίζουμε σε σωστό δρόμο. Πάλι στόχος είναι η κατσίκα του γείτονα.
Εύχομαι αυτή η κυβέρνηση να μη κάνει τα χατίρια κανενός, να μη γκρεμίσει ότι μπορεί έστω να βελτιωθεί για να πάμε ένα βήμα μπροστά και να λειτουργήσει όσο πιο αντικειμενικά γίνεται με βάση τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και όχι τις παραινέσεις του κάθε συνδικαλιστή ή συντεχνίας.
Άμεσα να μην περιμένει κανείς τίποτα. Συν το χρόνω , ψύχραιμα και μεθοδικά θα παρθούν αποφάσεις με γνώμονα το δίκαιο των περισσότερων.

 
ΕΝΙΑΙΑ ΕΞΕΤΑΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
20 Ιουλ 2019 15:09

Καλούμαστε να διδάξουμε την απεύθυνση
Καλούνται οι μαθητές να ενστερνιστούν και να αφομοιώσουν την απεύθυνση
Παρατηρήσεις φιλολόγου
Νέο εκπαιδευτικό υλικό για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας αναρτήθηκε . Αποτελεί οδηγό για διδάσκοντες και εξεταζομένους στις Πανελλαδικές του 2020. Μάλιστα φαίνεται ότι θα αποτελέσει τον κατεξοχήν οδηγό για τη Γ Λυκείου που με τις καινοτόμες προτάσεις του χαρακτηρίζεται ως «υπερκείμενο» που αντικαθιστά τα ήδη υπάρχοντα εγχειρίδια.
Παρατήρηση πρώτη
Το υλικό των θεματικών ενοτήτων αποτελεί ύλη της Β Λυκείου –άρα μιλούμε για επικάλυψη της Ύλης.
Παρατήρηση δεύτερη
Η μοριοδότηση που προτείνει-υπαγορεύει είναι διαφορετική από τις προηγούμενες τάξεις. Αυτό προκαλεί εξεταστική σύγχυση στο μαθητή και στον διδάσκοντα.
Παρατήρηση τρίτη
Ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών/-τριών στις πανελλαδικές εξετάσεις στο μάθημα των Νέων Ελληνικών ημερήσιου και εσπερινού ΓΕΛ που προτείνει-υπαγορεύει περιέχει πολλές ασάφειες, «δημιουργικές ασάφειες »(βλέπε ΦΕΚ 5-7-19 ,όπου επαναλαμβάνονται όσα αναγράφονται στις σελ 145-146 των Φακέλων Υλικού).
Αυτές οι απροσδιόριστες οδηγίες επιδέχονται πολλαπλές αναγνώσεις και ερμηνείες για τη μορφή και τον τύπο την ερωτήσεων . Προκαλείται επομένως εξεταστική σύγχυση στο μαθητή και στον διδάσκοντα ενώ οι μαθητές της Γ Λυκείου πρέπει να δοκιμάζονται σε οριοθετημένο κι όχι ασαφές πλαίσιο εξέτασης και να παίρνουν σαφείς απαντήσεις και οδηγίες στις ερωτήσεις που προκύπτουν.

Παρατήρηση τέταρτη
Στο γλωσσάρι όρων καλούμαστε εκπαιδευτικοί και εξεταζόμενοι να μιλήσουμε μια νέα γλώσσα για να αποδώσουμε με νέα ορολογία όρους της θεωρίας της Έκθεσης και της Λογοτεχνίας που αποδίδαμε διαφορετικά ως τώρα. Δεν θα αποτελούσε αντικείμενο παρατήρησης η εισαγωγή αυτού του παραρτήματος ,όμως μια προσεκτικότερη μελέτη του αποκαλύπτει τα εξής:
1.Οι υποψήφιοι της Γ΄Λυκείου όλων των κατευθύνσεων δεν είναι λέκτορες , πανεπιστημιακοί και υποψήφιοι διδάκτορες της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, για να εντρυφήσουν στην επικαιροποιημένη ορολογία.
2. Οι υποψήφιοι θα συναντήσουν και θα αποστηθίσουν τον όρο «απεύθυνση» που εμφανίζεται όχι μόνο μία αλλά δύο φορές στο γλωσσάρι όρων(σελ 173 και σελ 175). Φαίνεται λεπτομέρεια η παρατήρηση αυτή αλλά δεν είναι. Αντιθέτως είναι λεπτομέρεια που αποτελεί την ουσία του πράγματος.
Προφανώς και συντάχθηκε πρόσφατα όταν ο αδόκιμος όρος έκανε θραύση και πάταγο και αποτέλεσε «συγκείμενο» για τη συγγραφή του- για να χρησιμοποιήσω και όρους από το γλωσσάρι.
Προφανώς και συντάχθηκε βεβιασμένα οπότε ίσως δεν ελέγχθηκαν οι νεολογισμοί και κατ΄ επέκταση οι ασάφειες που περιγράφονται πιο πάνω.
Τέλος ασφαλώς και υπήρξε ιδεολογική σκοπιμότητα του συντάκτη . Μια ιδεολογική σκοπιμότητα που δεν περιορίζεται μόνο στο να προκαλέσει την εύνοια του (πρώην πρωθυπουργού) εισηγητή του αδόκιμου όρου -νεολογισμού αλλά και να επιβάλλει στη συνείδηση των υποψηφίων ότι είναι δόκιμα , επιβεβλημένα και απαραίτητα όλα όσα ρητά και άρρητα υπαγορεύουν τα αναλυτικά προγράμματα τα ,οι Φάκελοι Υλικού, οι σκοποί του Υπουργείου Παιδείας οι κατευθύνσεις των Κομμάτων και των Κυβερνήσεων.
Υ.Γ.
Εννοείται πως οι συγκεκριμένες παρατηρήσεις είναι αποχρωματισμένες από ιδεολογικούς χρωματισμούς και προκαταλήψεις.
Έρχονται όμως να αποκαλύψουν ιδεοληψίες που είχαν , έχουν και θα έχουν οι συντάκτες αναλυτικών προγραμμάτων .
Ιδεοληψίες που δεν πρέπει να διδάξουμε ούτε να απαιτήσουμε από τους μαθητές μας να αποστηθίσουν, να ενστερνισθούν και να εφαρμόσουν .

 
Σισυφος
20 Ιουλ 2019 15:26

Eσείς κα Υπουργέ δεν θα χασετε με 31% θα κατεβετε κατω απο το 25% και αν.....
Λυπάμαι που σας τα λέω ισως επειδη σας ψηφισα .....

....κουβέντες και μεγαλα λόγια ...θα τα καταργησουμε ολα ......

ξερετε ποσο απέχει το ωσανα απο το σταυρωσον σταυρωσον .....
και εκει πάτε ολοταχώς .....

βλέπω τον συρίζα να ερχεται καλπαζοντας .....δυστυχώς για την χώρα και τους πολιτες της

 
Εκπαιδευτική κοινότητα
20 Ιουλ 2019 15:48

Αρχίστε με τα Δημοτικά Σχολεία και τα Γυμνάσια τότε. Να δούμε σε 6 μήνες τι έργο θα έχετε δείξει - όλα τα άλλα είναι ανούσια εάν δε δούμε αλλαγές στη νομοθεσία και τα προγράμματα σπουδών των σχολείων.

Επίσης, τα σχολικά βιβλία - πρέπει οπωσδήποτε να ανανεωθούν και να "επικοινωνούν" μεταξύ τους, γιατί συχνά από τη μια τάξη στην άλλη εμφανίζονται κενά ή άλματα.

 
glgiannis
20 Ιουλ 2019 17:44

@ Σισυφος,
επειδή γράφεις ως ένας κλασικός Σιρυζαίος, πότε πρόλαβες να βγάλεις τέτοια συμπεράσματα;
Τους άλλους τους περίμενες 4 χρόνια και κάνανε άλλα αντί άλλων, και αυτούς εδώ θέλεις να τους κρίνεις σε 10 ημέρες; Ούτε τις προγραμματικές δηλώσεις δεν ακούσαμε.
Πέρα από αυτά,
θεωρώ ότι καλώς κάνουν και δεν τα καταργούν άμεσα όλα. Θα βρεθεί πάλι όπως την προηγούμενη τετραετία ξεκρέμαστη η εκπαιδευτική κοινότητα στην αρχή της χρονιάς.
Τουλάχιστον η ΝΔ έχει πρόγραμμα , και οφείλει να το εφαρμόσει σταδιακά και χωρίς βιασύνη!!

 
Νεοδημοκράτης
20 Ιουλ 2019 18:19

Μπράβο κυρία υπουργέ! Σκέφτεστε και πράττετε ορθολογικά! Μην ακούτε τις σειρήνες, λόγω συμφέροντος,των φιλολόγων για την κοινωνιολογία,τα λατινικά και τη λογοτεχνία!

 
Δημήτρης Ιωάννου
20 Ιουλ 2019 22:27

Μην ξεχάσετε παρακαλώ και την Επαγγελματική Εκπαίδευση. Αν θέλετε να μιλάτε για "ενίσχυση της επαγγελματικής εκπαίδευσης" πρέπει να δώσετε από νωρίς κάποια ενθαρρυντικά σημάδια..

 
Ελεύθερος
20 Ιουλ 2019 22:39

Όπως το προέβλεψα. Δεν έχουν καν την τόλμη επαναφοράς στην προτέρα κατάσταση. Λατινικά πάπαλα, και θα συνεχιστεί εν ταυτώ η εξώφθαλμη αδικία να εισάγονται με εύκολα μαθήματα οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ σε Τμήματα για τα οποία οι απόφοιτοι των ΓΕΛ εξετάζονται σε ασύγκριτα δυσκολότερα μαθήματα.

Κρίμα και αδικία για τους λυκειόπαιδες!

 
Κώστας Ν.
20 Ιουλ 2019 22:44

Το νέο σύστημα προκαλεί απίστευτο άγχος σε μαθητές και καθηγητές. Είναι 20Ιουλιου κι ακόμη δεν ξέρουν τα παιδιά την ύλη της Λογοτεχνίας. Τι σημαίνει είναι στην ύλη όλα τα κείμενα του λυκείου συν αυτά της θεωρητικής κατεύθυνσης; Και δεν έφτανε αυτό το χάος, ήρθαν οι φωστήρες με τους φακέλους υλικού κι έδεσε το γλυκό. Κείμενα υψηλού επιπέδου, λες και οι εν λόγω κύριοι δεν έχουν παιδιά να δουν ότι δεν καταλαβαίνουν να σου απαντήσουν σε μια απλή ερώτηση, πόσο μάλλον να αναλύσουν Καβάφη και Παπαδιαμάντη. Αλήθεια, αυτοί που γράφουν αυτά τα βιβλία σε τι κόσμο ζουν; Άσε το άλλο! Πώς να βγάλετε τη Λογοτεχνία από τις πανελλήνιες, αφού οι εκδοτικοί οίκοι κάνουν χρυσές δουλειές με τα νέα βοηθήματα; Όλη η Ελλάδα αγοράζει μανιωδώς βοηθήματα για τη συνεξέταση, να μην αναφερθώ στο τι έχει να γίνει όταν θα βγουν κι άλλα που θα εχουν τις απαντήσεις στους φακέλους υλικού. O tempora, o mores, για να μην ξεχνιομαστε..

 
Tkaterina
21 Ιουλ 2019 00:32

Να μειωθεί η ύλη στα εξεταζόμενα μαθήματα των πανελληνίων 2020 γιατί είναι πολύ όπως επίσης η λογοτεχνία και η βιολογία γενικής παιδείας γιατί έτσι είναι σαν να δίνουν 6 μαθήματα στη κατεύθυνση επιστήμες υγείας όπως ήταν το παλιό σύστημα πανελληνίων με έξι μαθήματα

 
Αρθούρος
21 Ιουλ 2019 11:41

Προς Σίσυφο:Είναι αλήθεια ότι δεν μπορούμε να περιμένουμε πάρα πολλά από καμία κυβέρνηση,όταν ήδη "ξύνουμε τον πάτο του βαρελιού".Ήδη, παρουσιάστηκαν δείγματα παλιάς νοοτροπίας στο θέμα της κατάργησης της νομοθετημένης τέταρτης Νομικής,αλλά και στην ατολμία στη θεωρία και την πράξη .
Λυπούμαι όμως εσάς κε Σίσυφε,γιατί είστε ένας από τους πολλούς που καλλιεργήσατε μαζί με τις μεγάλες προσδοκίες και ψευδαισθήσεις,όπως ο πρώην πρωθυπουργός μας.Τελικά,πρέπει να είμαστε μετρημένοι στη ζωή μας και τουλάχιστο να κάνουμε τα αυτονόητα,αυτά που περνάνε από το χέρι μας και δεν τα κάνουμε,αφήνοντάς τα στους άλλους,κι όχι τα μεγαλεπήβολα και μακρόπνοα.
Οι πολλές ελπίδες,αντίθετα,πρέπει να αφεθούν στην καλή θέληση του μεγάλου κεφαλαίου,γιατί αυτό έχει τα χρήματα.Εμείς,το μόνο που μπορούμε να κάνουμε,είναι να μοιράσουμε τη φτώχεια μας.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean