Με πρωτοβουλία της ΠΟΣΔΕΠ ήδη από το 2012 ξεκίνησε με αργά αλλά σταθερά βήματα η συζήτηση για τον Ενιαίο Χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας. Η ΟΣΕΠ ΤΕΙ και η Ε.Ε.Ε. αποδέχτηκαν την πρωτοβουλία της ΠΟΣΔΕΠ και έτσι άρχισε ένας εποικοδομητικός διάλογος για θέματα κοινού ενδιαφέροντος μεταξύ των τριών, με αποκορύφωμα την κοινή παρουσία των Προεδρείων τους στη συνάντηση με τον Υπουργό Οικονομικών καθ. Γ. Στουρνάρα το 2014 για κοινά μισθολογικά θέματα που τους αφορούσαν.
Έτσι λοιπόν ξεκίνησε η πιο συστηματική αλληλεπίδραση μεταξύ των Ιδρυμάτων της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με συνεργασίες και συνέργειες των ΑΕΙ με τα Ερευνητικά Κέντρα σε ερευνητικά προγράμματα, με κοινά ΠΜΣ και με εκπόνηση Διδακτορικών Διατριβών προς όφελος της έρευνας της καινοτομίας και της ανάπτυξης. Η Ενιαία Ανώτατη Εκπαίδευση και Έρευνα είναι το μοντέλο που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια στην Ευρώπη. Για παράδειγμα το 2016 τα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα της Γαλλία βρέθηκαν κάτω από μια κοινή ομπρέλα σε περιφερειακό επίπεδο και στις ερευνητικές προτάσεις θα έπρεπε να συμμετέχουν απαραίτητα όλα τα ΑΕΙ και τα Ερευνητικά Κέντρα της Περιφέρειας.
Ο ξαφνικός διαχωρισμός της Έρευνας και της Τεχνολογίας από την Ανώτατη Εκπαίδευση, η απόσπαση της ΓΓΕΤ από το Υπουργείο Παιδείας και ο κατακερματισμός της, σε δύο Υπουργεία σίγουρα είναι ανασταλτικός παράγοντας, διαρρηγνύει τον Ενιαίο Χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης και Έρευνας και θα οδηγήσει σε αρνητικά αποτελέσματα κατά την άποψή μας.
Πιστεύουμε ότι είναι επιβεβλημένη η επαναφορά της ΓΓΕΤ και γενικότερα της Έρευνας και Τεχνολογίας στο Υπουργείο Παιδείας.
ΕΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ – ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Για το Δ.Σ
Ο Πρόεδρος H Γενική Γραμματέας
Απόστολος Κοκκόσης Λίλιαν Αντωνίου
Όλη η επαγγελματική εκπαίδευση (δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια), μαζί με την έρευνα, πρέπει να φύγει από το Υ. Παιδείας και να πάει στο Υ. Ανάπτυξης. Το Υ. Παιδείας έχει αποδείξει εδώ και δεκαετίες ότι δεν μπορεί να συνδέσει την αγορά εργασίας με την επαγγελματική εκπαίδευση και τις αναπτυξιακές ανάγκες της χώρας. Πετάμε πολύτιμους πόρους στον κάλαθο των αχρήστων ...