Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Ο καλύτερος μαθητής θα σηκώνει τη σημαία

H πλήρης κατάργηση της κάθε μορφής αριστείας που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση με την κλήρωση του σημαιοφόρου και με την κατάργηση των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, τελικά οδήγησε «ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ»
Δημοσίευση: 25/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Θόδωρος Καρτσιώτης Πρώην Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Κεν. Μακεδονίας Πρώην Πρόεδρος ΕΟΠΠΕΠ

Το θέμα του σημαιοφόρου έχει βαθιά εκπαιδευτική και πολιτική σημασία διότι συνδέεται με την έννοια της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ στην Εκπαίδευση. Εδώ και πολλά χρόνια συγκεκριμένα από το 1936 !!!! είναι ανοικτό το θέμα της ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ το οποίο δεν αφορά μόνο τη σημαία αλλά και τα πρότυπα και πειραματικά σχολεία.

Η ΟΥΣΙΑ: Θεωρώ ότι ιδεολογήματα και θεωρητικές αγκυλώσεις του παρελθόντος, έχουν καταρριφθεί από την πραγματικότητα, διότι η πλήρης κατάργηση της κάθε μορφής αριστείας που επέβαλε η προηγούμενη κυβέρνηση με την κλήρωση του σημαιοφόρου και με την κατάργηση των Προτύπων και Πειραματικών σχολείων, τελικά οδήγησε «ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ» , δηλαδή δεν δίνουμε κίνητρα υγιούς συναγωνισμού, ελαττώνουμε μαθήματα και εξετάσεις, οι μαθητές δεν έχουν λόγο για ιδιαίτερη προσπάθεια.

Ουσιατικά ΕΞΙΣΏΝΟΥΜΕ ΠΡΟΣ τα ΚΑΤΩ όλο το εκπαιδευτικό σύστημα. Ας είναι «χαρούμενοι οι νέοι που δεν θα πολυζορίζονται», άλλωστε ψηφίζουν πλέον από τα 16 ...... Καταργούμε έτσι στην πράξη την ΠΑΛΗ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ, έχουμε μόνο μία τάξη αυτή των ΑΜΟΡΦΩΤΩΝ και των ΑΠΑΙΔΕΥΤΩΝ και το πιο σημαντικό, ΚΑΤΑΡΓΟΥΜΕ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ διότι ένα από τους θεμελιώδεις στόχους του σχολείου είναι να μάθουν οι μαθητές να θέτουν ΥΨΗΛΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ και να καταβάλουν την αντίστοιχη προσπάθεια για να τους πετύχουν.

ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Η διαχρονική επιφανειακή προσέγγιση από αυτούς που αυτοχαρακτηρίζονται ως αριστεροί και προοδευτικοί είναι ότι η άρχουσα τάξη θέλει να δημιουργήσει «ταξικά» σχολεία στα οποία να φοιτούν επιλεγμένοι μαθητές τα οποία μαζί με τα καλά ιδιωτικά σχολεία όπου φοιτούν τα παιδιά των πλουσίων δημιουργούν την Παιδεία δύο ταχυτήτων. Στην πρώτη θα ανήκουν τα σχολεία των «ολίγων και εκλεκτών» και στη δεύτερη θα φοιτούν τα «παιδιά του λαού» με λιγότερες ευκαιρίες και δυνατότητες .

Το σύστημα «φροντίζει» να παράγει την επόμενη άρχουσα τάξη... Οι πλούσιοι λοιπόν θα στέλνουν τα παιδιά τους στα ιδιωτικά και κάποια άριστοι μαθητές θα φοιτούν σε δημόσια σχολεία που λειτουργούν με όρους «αγοράς» και ιδιωτικών σχολείων.

Θυμάμαι στις αρχές της δεκαετίας του 1980 όταν κάποιοι τολμούσαμε να πούμε ότι κάποια σχολεία που φοιτήσαμε και εμείς όπως το 5ο Θεσσαλονίκης (που ουσιαστικά χάριν του Γυμνασιάρχη Κότσιρα λειτουργούσε με όρους προτύπου πχ επιπλέον ώρες εκτός προγράμματος για Μαθηματικά και Φυσική), είχαν θετική επίδραση όχι μόνο στους ίδιους τους μαθητές τους αλλά και στο ευρύτερο εκπαιδευτικό σύστημα διότι εφαρμόσθηκαν «καλές πρακτικές», εισπράτταμε την απάντηση ότι τα σχολεία αυτά είναι ΤΑΞΙΚΑ.

Η μόνιμη επωδός στη συζήτηση ήταν ότι τα σχολεία αυτά είναι προϊόντα της δικτατορίας του ΜΕΤΑΞΑ εφόσον ιδρύθηκαν με το νόμο 247 του 1936. Και όταν πήγαμε στη Βουλγαρία και είδαμε ότι υπήρχαν τέτοια σχολεία και μάλιστα κάποια μόνο για τους καλύτερους από τους αριστούχους – η Βουλγαρία στα χρόνια του λεγόμενου υπαρκτού σοσιαλισμού ήταν πολύ αναπτυγμένη στα Μαθηματικά – εισπράξαμε την μνημειώδη απάντηση, «ΝΑΙ υπάρχουν τέτοια σχολεία αλλά εδώ υπάρχει μόνο μια τάξη η εργατική.

Το πλέον οξύμωρο, κάποιοι φανατικοί πολέμιοι των Πειραματικών σχολείων, έκαναν αγώνα γα να υπηρετήσουν σε αυτά όχι μόνο διότι είχαν μειωμένο ωράριο, αλλά γιατί μπορούσαν να φοιτήσουν στα σχολεία αυτά ΧΩΡΙΣ ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ τους.

Δικαιούμαι να κατηγορώ αυτούς του εκπαιδευτικούς για ΦΑΡΙΣΑΪΣΜΟ και ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ διότι – ας μου επιτραπεί πολλά χρόνια μετά – να πω ότι είμαι υπερήφανος διότι ΔΕΝ ΕΚΑΝΑ ΧΡΗΣΗ του ευεργετήματος και ο γιος μου δεν φοίτησε στο Πειραματικό σχολείο της Θεσσαλονίκης που θα μπορούσε , αλλά σε ένα κοινό δημόσιο σχολείο(και εγώ αλλά και η μητέρα του υπήρξαμε για σύντομο χρονικό διάστημα καθηγητές του σχολείου).

Το ΠΑΣΟΚ το 1985 καταργεί τα πρότυπα σχολεία, όμως διατηρεί την έννοια της αριστείας με τον νόμο 1566 του 1985, ο οποίος ακόμη και σήμερα θεωρείται ένας από τα σημαντικότερα και προοδευτικότερα εκπαιδευτικά νομοθετήματα, παρόλο που σε πολλά σημεία ήταν μπροστά από την εποχή του.

Το 2011 με τον νόμο 3966 η Υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου καθιερώνει ένα εξαιρετικό σύστημα προτύπων και πειραματικών σχολείων, που λαμβάνει υπόψη του όλες τις κοινωνικές και εκπαιδευτικές παραμέτρους και θα αποτελούσε «ΤΗΝ ΑΤΜΟΜΗΧΑΝΗ που θα έσυρε προς τα εμπρός όλο το εκπαιδευτικό σύστημα».

Είμαι σίγουρος ότι η κυβέρνηση ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ μπορεί να αντλήσει σημαντικότατα στοιχεία από τη νόμο αυτό και να ψηφίσει ένα νέο νόμο για το πρότυπα και πειραματικά σχολεία ή απλούστατα να επαναφέρει τον νόμο σε ισχύ. Ελπίζω επίσης να αξιοποιήσει και τον νόμο για την τριτοβάθμια εκπαίδευση (που είχε ψηφίσει η βουλή με συντριπτική πλειοψηφία) όπως επίσης και με τα ΕΤΟΙΜΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΑ που έμειναν ΣΤΟ ΣΥΡΤΑΡΙ ( Νόμος για τα ΤΕΧΝΙΚΑ σχολεία, Νόμος για τη διοικητική αναδιάρθρωση της Εκπαίδευσης που είχαν προετοιμαθεί με επιμέλεια και διαβούλευση) .

Έστι χωρίς χρονοτριβή θα ξεκινήσει και πάλι η σημαντική προσπάθεια για την αναβάθμιση της Εκπαίδευσης

Υ.Γ.Και μια που μιλάμε για ταξική Εκπαίδευση, μετά από μεγάλη προσπάθεια του Υπουργείου αλλά και πολλών εκπαιδευτικών είχε ξεκινήσει το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, ένα εξ αποστάσεων σχολείο όπου ΟΙ ΦΤΩΧΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ που δεν μπορούν να πάνε φροντιστήριο ή μαθητές που μένουν σε απομακρυσμένες περιοχές είχαν ΔΩΡΕΑΝ βοήθεια στο σπίτι.

Το σύγχρονο αυτό παιδαγωγικό βοήθημα με το οποίο είναι εξοικειωμένοι οι μαθητές , εφόσον στηρίζεται στο διαδίκτυο , το κατήργησε η προηγούμενοι κυβέρνηση «ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ» ......

Σχόλια (22)

 
O πιο ψηλός μαθητής
25 Ιουλ 2019 12:32

Ο παππούς μου μού είπε ότι την εποχή που πήγαινε αυτός σχολείο -εποχή Μεσοπολέμου, 1939- ο μαθητής με το καλύτερο παράστημα σήκωνε τη σημαία στην παρέλαση για την επέτειο για την Επανάσταση του 1821... Αυτά, για να ξέρουμε τι γράφουμε, και ρωτήστε και τους δικούς σας παππούδες και γιαγιάδες...

 
γονιός
25 Ιουλ 2019 14:54

Δουλευόμαστε μεταξύ μας . Μερικά χρόνια πριν σε τάξη 22 μαθητών έγινε κλήρωση για σημαιοφόρο ανάμεσα σε 18 άτομα που είχαν βαθμό "10" σε όλα τα μαθήματα . Οι 4 ήταν παιδιά από Αλβανούς γονείς που δεν ήξεραν Ελληνικά για να τους κάνουν τα μαθήματα και προσπαθούσαν μόνα τους . Αληθινό γεγονός στην τάξη του γιου μου .Και να συμπληρώσω το γεγονός παιδιών από αυτά που στο γυμνάσιο είχαν κάτω από τη βάση και παιδιού από τους 4 που ειναι μαθητής του 20.

 
Lapsus calami
26 Ιουλ 2019 00:03

Κύριε... το κείμενό σας έχει... lapsus calami! Και πρόβλημα "γραφής". Εκτίθεστε!

 
Νίκος
26 Ιουλ 2019 01:24

Ωραία ανάλυση. Καταστροφολογία, μαυρίλα, κάτι σαν τους μόνιμους αφορισμούς του Γιανναρά. Όλα ξαφνικά κατέρευσαν στα 4 χρόνια της προηγούμενης κυβέρνησης. "Το σχολείο της ήσσοντος προσπάθειας", "Ο εξισωτισμός προς τα κάτω", "οι αμόρφωτοι και απαίδευτοι μαθητές", το "Ψηφιακό Σχολείο" ως φροντιστήριο των φτωχών. Ακόμη κι αν κάποια στοιχεία της κριτικής του γράφοντος έχουν βάση, ο εμπαθής και ιδεολογικά προσανατολισμένος λόγος του μπορεί μόνο να θεωρηθεί ως μια δήλωση "παιδιά εδώ είμαι, θυμηθείτε με για καμιά θεσούλα, τώρα που πήρατε τα κλειδιά του κράτους". Και φυσικά καμιά κριτική για όλα τα ωραία που ζήσαμε στο παρελθόν (κατάργηση τομέων ΕΠΑΛ, συγχωνεύσεις σχολείων, κατάργηση θέσεων, ελλείψεις σε προσωπικό, φωτοτυπίες αντί για βιβλία, υποστελέχωσης της ειδικής αγωγής κ.λπ. Όλα αυτά ως μη γενόμενα για τον γράφοντα. Εξαγνίστηκαν στα 4 χρόνια της προηγούμενης κυβέρνησης. Και η μόνιμη επωδός όλων: Το σχολείο της αριστείας, τα πειραματικά και τα πρότυπα. Ο επιλεκτικός δαρβινισμός τους, που αφήνει χωρίς συζήτηση το άλλο άκρο της κατανομής, τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, αλλά και την πλειοψηφία των μαθητών των "κοινών" (sic) σχολείων. Και λίγη σάλτσα από προσωπικές αναφορές του στυλ "δεν έκανα χρήση του ευεργετήματος".
Κύριες Καρτσιώτη, η εκπαίδευση δυστυχώς δεν καταστράφηκε στα 4 τελευταία χρόνια. Τα εκπαιδευτικά συστήματα είναι πολύ "δυσκίνητες" δομές και επιδεικνύουν σημαντικά αδράνεια στις αλλαγές. Το πολύ να μπορούσατε να πείτε "ήταν στραβό το κλίμα, το έφαγε και ο γάιδαρος...", εσείς όμως το τερματίσατε. Και κερασάκι όλων, η σημαία στον καλύτερο μαθητή!
Καληνύχτα, Κεμάλ. Αυτός ο κόσμος δεν θα αλλάξει ποτέ.

 
ΓΙΩΡΓΟς
26 Ιουλ 2019 06:29

Το φαινόμενο που υπάρχει σήμερα στα Λύκεια να μην ανοίγω κυριολεκτικά βιβλίο και όμως στο τέλος να προάγομαι με το όριο του 9,5, πρέπει να καταργηθεί γιατί κάποιοι μαθητές το εκμεταλεύονται και αδιαφορούν πλήρως και δίδεται το αντιπαιδαγωγικό μήνυμα δεν χρειάζεται να κουράζομαι, να προσπαθώ.Να προάγεται με μάθημα κάτω από 10, μόνο όποιος έχει 14 μέσο όρο σε όλα και οι εξετάσεις να γίνονται το Σεπτέμβριο για τους παραπεμπομένους για να έχουν χρόνο προετοιμασίας και όχι τον Ιούνιο μετά μία εβδομάδα.

 
Φ. Κώστας
26 Ιουλ 2019 09:26

Είναι απλό. Πρέπει να μπαίνει βαθμός και για την συμπεριφορά από το δημοτικό μέχρι και το λύκειο.

 
Μπάμπης
26 Ιουλ 2019 10:45

Ο αρθρογράφος μόνο ντουντούκα δεν έχει βγάλει και μπλε καπνό.... Νίκο συμφωνώ με αυτά που λες και χαίρομε που δεν ξεχνάει ο κόσμος τι γινόταν λίγο παλαιότερα.

 
χμμ...
26 Ιουλ 2019 12:01

"ιδεολογηματα" στο ΦΟΥΛ το κειμενο σας...!

 
Εκπαιδευτικός
26 Ιουλ 2019 12:53

Πλησιάζουν οι επιλογές Διευθυντών Εκπαίδευσης από ότι αντιλαμβάνομαι.Πριν από τον πόλεμο το παράστημα και μόνο ήταν το στοιχείο να είναι σημαιοφόρος ο μαθητής.Ο ψηλότερος και ο ποιο ευθυτενής στην τάξη.Μετά μπήκε ο άριστος.Αλλά ποιός άριστος όταν την τελευταία 25ετία είναι σε μια τάξη όλοι σχεδόν άριστοι;Όσο για τους σχολιαστές που κατέκριναν τον συντάξαντα το άρθρο για αλλαγή των ιδεολογικών του πιστεύω λόγω της κυβερνητικής μεταβολής τους υπενθυμίζω ότι την τελευταία διετία οι μεταγγραφές πολιτικών σε άλλα κόμματα έχουν σπάσει κάθε ρεκόρ.Αυτοί δικαιούνται να αλλάζουν ιδέες και κόμματα και οι υπόλοιποι όχι;Εξ άλλου όπως είπε μεγαλοστέλεχος του ΠΑΣΟΚ μετά τις εκλογές σε τηλεοπτικό κανάλι αυτολεξί:"Κοιτάζω δεξιά (ΝΔ) ΠΑΣΟΚ βλέπω.Κοιτάζω αριστερά (ΣΥΡΙΖΑ )πάλι ΠΑΣΟΚ βλέπω.Το ΠΑΣΟΚ είναι παντού και θα κυβερνάει πάντα με κάθε κυβέρνηση".Ο συντάκτης του άρθρου σας πείραξε;Εξ άλλου το κείμενο του διαθέτει σοβαρότητα.

 
Ο λαϊκισμός στο μεγαλείο του
26 Ιουλ 2019 14:32

Απίστευτα όσα διαβάζουμε, επιχειρηματολογία που θα προκαλούσε γέλια αν δεν προκαλούσε θλίψη... Πώς γίνεται να ταυτίζεται η βελτίωση της εκπαίδευσης με τα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία είναι απορίας άξιο από έναν κύριο ο οποίος υπήρξε Περιφερειακός Δ/ντής. Δηλαδή οι άριστοι αυτής της χώρας είναι απόφοιτοι τέτοιων σχολείων;;;;!!!!! Θα έπρεπε να έχει πολύ καλύτερη εικόνα της εκπαίδευσης και να γνωρίζει ότι η πλειονότητα των άριστων μαθητών δεν προέρχεται ούτε από τα Πειραματικά και τα Πρότυπα σχολεία ούτε και από τα ιδιωτικά, αλλά από τα ΑΠΛΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ! Επίσης, η συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών (για να μην πω όλοι) αυτών των σχολείων ΚΑΝΕΙ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΨΕΙ ΑΡΙΣΤΑ ΚΑΙ για να περάσει στο Πανεπιστήμιο... ΚΑΜΙΑ ΣΟΒΑΡΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΠΟΔΕΙΞΕΙ ΣΑΦΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΗ ΑΜΕΣΗ ΣΧΕΣΗ ΜΕΤΑΞΥ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΝΟΔΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ... Είναι γνωστό ότι αυτά τα σχολεία τα περισσότερα χρόνια λειτουργίας τους δεν έκαναν κανένα άνοιγμα προς τα υπόλοιπα δημόσια σχολεία και λειτουργούσαν σαν κλειστά και ξεκομμένα από τη σχολική πραγματικότητα ιδρύματα, των οποίων τα ερευνητικά (;) αποτελέσματα ουδέποτε διαχέονταν σε κανένα επίπεδο και προς καμία κατεύθυνση. Σε τέτοιο βαθμό ώστε να μην αποτελούν για πολλές δεκαετίες ΟΥΤΕ ΠΡΟΤΥΠΑ ΟΥΤΕ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ σχολεία. ΦΡΙΤΤΩ ΟΤΑΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΟΤΙ ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ, ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΛΕΦΤΑ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΕ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ, ΣΥΧΝΑ ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΡΟΥΧΑ ΚΑΙ ΦΑΓΗΤΟ, ΜΕ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ, ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΡΡΕΟΥΝ ΑΣΥΝΤΗΡΗΤΑ ΧΩΡΙΣ ΤΟΝ ΒΑΣΙΚΟ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ ΧΩΡΙΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΒΑΣΙΖΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΟΤΙΜΙΑ ΤΩΝ ΚΑΚΟΠΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ, ΕΜΕΙΣ ΘΕΩΡΟΥΜΕ ΟΤΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΧΕΙ Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΕΤΟΙΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΣΕ ΚΑΘΕ ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΓΙΑΤΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΤΕΙ Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ!!!!!! ΒΡΕΙΤΕ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ, ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕ ΤΟΥΣ ΕΝΑ ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣ ΒΙΟΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ, ΣΤΕΙΛΤΕ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΥΣ ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΩΣ ΕΠΙΜΟΡΦΟΥΜΕΝΟΥΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΕ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ, ΣΤΗΡΙΞΤΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ και ελάτε να δούμε τον πιο πρωτότυπο πειραματισμό να πετυχαίνει και να γίνεται πρότυπο εκπαίδευσης. Όσο για τον χαρακτηρισμό "ΦΤΩΧΟΣ" θα πω ότι άλλοι είναι φτωχοί στην τσέπη και άλλοι σε αξίες, ηθική, φιλανθρωπία, όραμα, αρχές, αλληλεγγύη, αλτρουϊσμό, ενσυναίσθηση... Από αυτούς σίγουρα προτιμώ στη ζωή μου την πρώτη κατηγορία ανθρώπων...

 
@Ο λαϊκισμός στο μεγαλείο του
26 Ιουλ 2019 19:19

Διάβασα το σχόλιο σας με πολύ συμπάθεια. Η γενική του τοποθέτηση με βρίσκει σύμφωνο. Με αυτό που διαφωνώ είναι η κατακραυγή κατά του λαϊκισμού. Τα φαινόμενα που ψέγετε δεν ανάγονται στον λαϊκισμό. Ανάγονται συνοψίζονται και εξηγούνται με άλλους –ισμους. Με τον ελιτισμό τον φετιχισμό της ιεράρχησης την εχθρότητα στην ισότητα τον διαχωριτισμό.

 
40 χρόνια Ariel....
26 Ιουλ 2019 19:23

με μπλέ και πράσινους κόκκους και όλα ήταν τέλεια στην Παιδεία. Ο Σύριζα τα ισοπέδωσε όλα στα 4 χρόνια!!!
Μία ερώτηση μόνον στον κ. πρώην Περιφερειακό Δ/ντη. Ποιός ήταν ο σημαιοφόρος στις Περιφερειακές Διευθύνσεις ως τώρα κύριε? Ο άριστος μετά από αξιολόγηση με μόρια ή ο τοποθετημένος από τον Υπουργό? Τόση υποκρησία πιά?

 
Λύκειο Ικαρίας
26 Ιουλ 2019 21:11

Ευχαριστούμε τη νέα κυβέρνηση, και την παλιά, και όλες τις κυβερνήσεις από το 1830 μέχρι σήμερα. Τέλεια όλα!

 
Ο λαϊκισμός στο μεγαλείο του
26 Ιουλ 2019 21:15

@Ο λαϊκισμός στο μεγαλείο του: Θα συμφωνήσω μαζί σας ότι το άρθρο ανήκει σε πολλούς -ισμούς. Ωστόσο διαφωνώ ως προς το ότι δεν είναι λαϊκισμός. Το ότι δεν τον αναγνωρίζετε ενισχύει την αποτελεσματικότητα αυτού του λαϊκισμού. Είναι Λαϊκισμός του χειρίστου και του πιο επικίνδυνου είδους όταν ελιτίστικες απόψεις και πολιτικές που βασίζονται στις διακρίσεις και στην ανισότητα παρουσιάζονται ως βασική προϋπόθεση για να πάει μπροστά η εκπαίδευση ενός λαού και να προοδεύσει το κράτος. Ο ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟΣ ΛΑΪΚΙΣΜΟΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΦΑΝΕΡΟΣ ΠΟΥ ΚΑΠΗΛΕΥΕΤΑΙ ΚΑΘΕΤΙ ΛΑΪΚΟ. ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΠΡΟΒΑΛΛΕΙ ΤΗΝ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΦΑΣΙΖΟΥΣΕΣ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΩΣ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΠΡΟΚΟΨΕΙ ΤΑΧΑ Ο ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΤΙΝΑΞΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΗΣΗ ΤΟΥ, ΚΑΤΙ ΣΑΝ "ΓΥΨΟΣ" ΣΤΟ ΣΠΑΣΜΕΝΟ ΜΕΛΟΣ ΠΟΥ ΝΟΣΕΙ... ΑΠΟ ΤΙ ΝΟΣΕΙ ΤΟ ΜΕΛΟΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟΝ ΛΑΪΚΙΣΜΟ; ΑΠΟ ΑΜΑΘΕΙΣ ΝΕΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΙΣΤΟΙ, ΑΠΟ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΠΟΥ... ΚΑΙ ΠΟΥ..., ΑΠΟ ΦΤΩΧΟΥΣ ΠΟΥ..., ΑΠΟ ΑΝΤΙΦΡΟΝΟΥΝΤΕΣ ... Άρα, τι πρέπει να γίνει για το καλό του λαού, για να πάμε επιτέλους μπροστά; Να θεραπεύσουμε το νοσούν μέλος... Εξακολουθείτε να αμφισβητείτε ότι όλοι οι -ισμοί που αναφέρατε σχετίζονται άμεσα με τον λαϊκισμό; Ότι όλοι οι -σμοί για να πάρουν σάρκα και οστά και να έχουν απήχηση και οπαδούς έχουν ως σύνθημα "για το καλό του λαού και για την πρόοδο της εκπαίδευσης, το έθνους, της χώρας, του κράτους, των πολιτών..."; Όλοι οι -ισμοί μένουν κενά γράμματα, ιδέες χωρίς προορισμό χωρίς την ιδεολογική κάλυψη του λαϊκισμού, ότι δηλαδή αυτά γίνονται για το καλό μας...

 
Έλενα Φ.
26 Ιουλ 2019 21:16

Ακριβώς, και φαντάζομαι πολλοί έζησαν και σπούδασαν μετά την Κατοχή, την περίοδο 1950-2000, για να βγαίνουν τώρα διάφοροι "ειδικοί" να γράφουν περί παιδείας και αριστείας και να προσεύχονται από μέσα τους μην τύχει κανένας Αλβανός ή Αλβανίδα και είναι πιο ταλαντούχοι από τα δικά μας παιδιά και μας πάρουν τη σημαία μέσα από τα χέρια τα καθαρά. Ασε πια, το γνώριμο παραμύθι της ΗΣΣΟΝΟΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ...

 
Απορημένος εκπαιδευτικός...
26 Ιουλ 2019 21:37

Δυστυχώς, όλοι οι καταστροφικοί -ισμοί της ιστορίας δεν υπήρχε περίπτωση να βρουν λαϊκά ερείσματα και να διεισδύσουν στον λαό και να τον πείσουν, αν ο λαϊκισμός δεν τους έστρωνε τον δρόμο. Κανένας ποτέ δεν βγαίνει να πει "θα προχωρήσουν μόνο οι άριστοι και μόνο για αυτούς ενδιαφερόμαστε". Απεναντίας, θα πει: "Πρέπει να κάνουμε τα πάντα για τους άριστους γιατί μόνο έτσι θα προοδεύσει η χώρα και ο λαός μας". Για να έχει απήχηση στον ίδιο τον λαό μια βαθιά αντιλαϊκή αντίληψη, πάντα γίνεται επίκληση "στο καλό του", "στην πρόοδό του" κλπ. Χωρίς λαϊκισμό οι λαοί δεν θα πείθονταν ποτέ να ακολουθήσουν κανέναν -ισμό. Κι όμως: οι λαοί έχουν ακολουθήσει πάμπολλες φορές τους -ισμούς στην ιστορία, επειδή με λαϊκιστικά μέσα πείστηκαν ότι είναι για το καλό τους και για ένα καλύτερο μέλλον.

 
Νταλικιέρης
28 Ιουλ 2019 09:58

"Κοιτάζω δεξιά Πασόκ βλέπω, κοιτάζω αριστερά πάλι Πασόκ βλέπω..."
Ναι, αυτό πάθαν οι σύντροφοι στο Πασόκ από το 2011 που παίρνουν μονοψήφια ποσοστά στις εκλογές. Περπατούσαν αμέριμνοι κοιτώντας δεξιά και αριστερά και δεν είδαν τη νταλίκα που ερχόταν από απέναντι....Περαστικά.

 
Δεσλοραταδίνη για την Αριστεία
28 Ιουλ 2019 23:59

Ποιο ήταν το αποτέλεσμα της προαγωγής με 9.5; Ποιο το αποτέλεσμα των 114 απουσιών; Ποιο το αποτέλεσμα της κατάργησης των εξετάσεων στα περισσότερα μαθήματα στην Α και B Λυκείου;

Το αποτέλεσμα για όσους δεν τα βλέπουν με ιδεολογικά/κομματικά γυαλιά ήταν η απαξίωση του δημόσιου σχολείου. Απαξίωση και θλίψη γεννά η εικόνα μαθητών να φτάνουν στο σχολείο την 3η ώρα επειδή -όπως δήλωναν- «δικαιούνται να κάνουν 114 απουσίες». Απαξίωση και θλίψη νιώθεις να βλέπεις μαθητές να δηλώνουν μεταξύ έκπληξης και ειρωνείας ότι «και με μηδέν σε όλα τα μαθήματα στις εξετάσεις προβιβάζομαι!».

Αυτές οι ΣΥΝΕΙΔΗΤΕΣ επιλογές της προηγούμενης 4ετίας είναι που οδήγησαν στην ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ υποβάθμιση των δημόσιων σχολείων, κάτι προφανέστατα αντιλαϊκό. Δεν είδα καμία διαμαρτυρία για τα ζητήματα αυτά. Κανείς δεν κατέβηκε σε κανένα δρόμο. Μάλλον σας ικανοποίησαν οι αλλαγές αυτές που μαθηματικά θα οδηγούσαν περισσότερους στα ιδιωτικά σχολεία.

Και τώρα είστε λαλίστατοι κατά των Πρότυπων πειραματικών γιατί μάλλον δεν θέλετε να ξεχωρίζει κανείς, λες και δεν ξέρετε ότι ο βασικός δρόμος για την κοινωνική κινητικότητα περνάει μέσα από την εκπαίδευση και την αριστεία (ή μήπως το ξέρετε μόνο αν πρόκειται για τα δικά σας παιδιά); Σας ξινίζει η πρόταση για 50-70 πρότυπα Πειραματικά (αντί για μόλις 5). Υπάρχει τεράστια ζήτηση για αυτά από παιδιά και γονείς και πρέπει να ικανοποιηθεί αλλά υπάρχει και ανάγκη δημιουργίας θυλάκων αριστείας - και μην την συγχέετε τεχνηέντως με τον έλιτισμό. Τι φοβάστε; Μήπως τη σύγκριση με το μάθημα που θα γίνετε εκεί; Μήπως έχετε αλλεργία στους συναδέλφους υψηλών τυπικών προσόντων που διδάσκουν εκεί ή στο ότι πολλοί από αυτούς αξιολογήθηκαν κάτι που είναι «μίασμα» για εσάς; Αντί να κοιτάξετε έμπρακτα να αναβαθμισθούν και τα υπόλοιπα Δημόσια Σχολεία και να ανακτηθεί η χαμένη αίγλη τους σας νοιάζει η αποκαθήλωση των Πειραματικών. Αλλά βέβαια η αναβάθμιση των Δημόσιων Σχολείων περνάει ΚΑΙ μέσα από την άρση της χαλάρωσης των σπουδών και την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου οπότε κάνετε τουμπεκί.

Όσο για την σημαία, πράγματι το προηγούμενο σύστημα ήταν κλήρωση μεταξύ πολλών αρίστων. Η λύση είναι απλή και θα λύσει και άλλα ζητήματα όπως αυτό του overpraising: αλλαγή στον τρόπο και -πρωτίστως- στη νοοτροπία αξιολόγησης και άρα λιγότεροι άριστοι στα χαρτιά.

 
Λεβεντόπαιδο Αρίστο
29 Ιουλ 2019 09:35

Τα Πειραματικά-Πρότυπα ποτέ δεν μπόρεσαν να έχουν σημαντική επίδραση στις μεθόδους διδασκαλίας, ούτε το 1980 ούτε τα επόμενα χρόνια.

Η συζήτηση για την αριστεία είναι υπερβολικά στενή όταν δε γνωρίζουμε τι είδους βιβλία και τι είδους εξετάσεις θα πρέπει να έχουν τα παιδιά στο Γυμνάσιο και το Λύκειο!

 
Επιτέλους
30 Ιουλ 2019 11:55

Ξανανοίγει ο Καιάδας!

 
Μαρία Χ
30 Ιουλ 2019 12:25

Το 1973 δεν σήκωσα τη σημαία του δημοτικού γιατί ήμουν κορίτσι. Τη σήκωσε αγόρι με χαμηλότερο βαθμό. Το 2004 ο γιος μου δεν σήκωσε τη σημαία του Δημοτικού γιατί δεν κληρώθηκε ανάμεσα σε 20 αριστούχους της τάξης του. Σήμαιναν τίποτε για τις ζωές μας τα δύοα αυτά περιστατικά; Τίποτε απολύτως!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ