Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Υφ. Παιδείας: Παραμένει για δυο χρόνια το σύστημα “Γαβρόγλου” για την εισαγωγή των υποψηφίων στα ΑΕΙ

Το 2020 η Τράπεζα Θεμάτων-Η αξιολόγηση θα ξεκινήσει σε επίπεδο σχολικής μονάδας
Δημοσίευση: 26/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τουλάχιστον για δύο χρόνια θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα “Γαβρόγλου” για την εισαγωγή των ΑΕΙ , δήλωσε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη, μιλώντας  στον ΘΕΜΑ 104,6

Η κ. Ζαχαράκη επανάλαβε ότι αλλαγές θα υπάρξουν και θα ανακοινωθούν σύντομα ως προς την εξεταστέα ύλη και τις “πράσινες” και “κόκκινες” σχολές.

«Δεν μπορούμε να δημιουργούμε πανικό στα παιδιά. Θα γίνουν βελτιώσεις αρχικά στην ύλη» είπε χαρακτηριστικά  η Σ. Ζαχαράκη

Βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ

Οσον αφορά την   ελάχιστη  βάσης εισαγωγής η υφ. Παιδείας    ότι  μπορεί να εφαρμοστεί και πριν την επόμενη διετία

Τράπεζα Θεμάτων

Οσον αφορά την εφαρμογή της “Τράπεζας Θεμάτων” η υφ. Παιδείας τόνισε ότι  ότι θα ξεκινήσει το 2020.

Αξιολόγηση

Για την αξιολόγηση η Σ. Ζαχαράκη σημείωσε:  “θα ξεκινήσουμε στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και θα διευκρινίσουμε μέσω νομοθεσίας που θα φέρουμε τι σημαίνει αξιολόγηση. Την αξιολόγηση δεν την συνδέουμε με κανενός είδους τιμωρία αλλά να εντοπιστούν αδυναμίες στη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό ώστε να μπορέσουμε με στήριξη να θεραπευτούν”.

Σχόλια (28)

 
Φιλόλογος εν δράσει
26 Ιουλ 2019 13:28

Τουλάχιστον αφήστε εκτός εξετάσεων τη Λογοτεχνία. Οι λόγοι και τα επιχειρήματα έχουν αναλυθεί δεόντως και εδώ στο εσσος αλλά και από καθυλην αρμόδιους .

 
Νίκος Θεοφανούδης
26 Ιουλ 2019 13:36

Οποιαδήπωτε αλλαγή στις πανελλήνιες εξετάσεις πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις στρεβλώσεις που υπάρχουν τώρα. Για να περάσεις σε φιλολογική σχολή δίνεις Κοινωνιολογία. Για να περάσεις Πληροφορική ή Μηχανικός Υπολογιστών δίνεις Χημεία. Για να περάσεις στο Βιολογικό μαθηματικά. Για να περάσεις Μαθηματικό δίνεις Χημεία(Προσωπικά πιστεύω πρέπει να εξεταστείς στον Προγραμματισμό). Το πεδίο Οικονομίας και Πληροφορικής δεν υφίσταται δίοτι δεν είναι συγγενείς επιστήμες η Οικονομία και η Επιστήμη των Υπολογιστών γιατί η τελευταία είναι θετική επιστήμη. Πρέπει να επαναφερθεί το σύστημα με τα 6 Μαθήματα απο δύο ομάδες μαθημάτων, την Θεωρητική και την Θετική. Στην Θεωρητική θα είναι:
-Αρχαία Ελλήνική Γλώσσα και Γραμματεία
-Ιστορία
-Λατινικά
-Κοινωνιολογία
-Λογοτεχνία
Στην Θετική θα είναι:
-Μαθηματικά
-Χημεία
-Φυσική
-Βιολογία
-Πληροφορική
Θα υπάρχουν μαθήματα γενικής παιδείας(τα οποία θα είναι κοινά σε όλους και θα δίνουν πρόσβαση στις κοινές σχολές). Αυτά θα είναι:
-Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία
-Μαθηματικά και Στατιστική( ή τα Μαθηματικά Γενικής)
-Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
Ο υποψήφιος θα εξεταστεί υποχρεωτικά στην Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία και θα επιλέξει ανάμεσα στα μαθήματα της Κατεύθυνσης και της Γενικής Παιδείας τουλάχιστον 3 μαθήματα ( μπορεί να τα διαλέξει και όλα αν θέλει) που θα του δίνουν πρόσβαση σε συγκεκριμένες σχολές. Κάθε σχολή θα ορίζει τουλάχιστον τρία μαθήματα πρόσβασης έως και πέντε μαθήματα. Ότι ισχύει τώρα για τα ειδικά μαθήματα δεν αλλάζει. Ο βαθμός πρόσβασης θα είναι ο μέσος όρων των μαθημάτων που ορίζει η σχολή. Το σύστημα θυμίζει πολύ το σύστημα των παγκύπριων εξετάσεων.
Παραδείγματα:
Φιλολογικές Σχολές: 1.Γλώσσα, 2.Αρχαία, 3.Ιστορία, 4. Λατινικά
Μαθηματικό: 1. Γλώσσα, 2.Μαθηματικά, 3.Φυσική, 4.Πληροφορική
Ηλεκτρολόγοι:1. Γλώσσα, 2.Μαθηματικά, 3.Φυσική, 4.Πληροφορική
Μηχανολόγοι/Χημικοί/ Πολιτικοί Μηχανικοί:1. Γλώσσα, 2.Μαθηματικά, 3.Φυσική, 4.Χημεία
Οικονομικά:1. Γλώσσα, 2.Μαθηματικά Γενικής, 3. ΑΟΘ, 4. Οποιοδήποτε άλλο μάθημα
Νομική:1.Γλώσσα, 2.Αρχαία, 3.Ιστορία, 4. Λατινικά/Κοινωνιολογία

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
26 Ιουλ 2019 13:42

"Τουλάχιστον για δύο χρόνια θα εφαρμοστεί το νέο σύστημα “Γαβρόγλου” για την εισαγωγή των ΑΕΙ"
Εσείς δεν το κατηγορούσατε με τους χειρότερους χαρακτηρισμούς; Πόσο σανό θα πουλήσετε επιτέλους;;;;;

 
Alekos Salonikios
26 Ιουλ 2019 14:14

Aυτά που ..εξαγγέλει η κ. Ζαχαράκη αναφορικώς με την αξιολόγηση (πότε θα ξεκινήσει, τι σημαίνει [sic!], αξιολόγηση, κλπ), τα περιγράφει η ισχύουσα νομοθεσία (Ν. 4547/2018). Έχει αλλάξει κάτι και το αντελήφθημεν, ή κ. Υφυπουργός αγνοεί τον (υφιστάμενο) Νόμο; 'H μήπως σκέφτεται η νέα Κυβέρνηση (ΝΔ) να αναστείλει / ακυρώσει την διαδικασία εξιολόγησης που δρομολόγησε η προηγούμενη Κυβέρνηση (ΣΥΡΙΖΑ);...

 
Νικητας Χ.
26 Ιουλ 2019 14:53

το θέμα είναι πως ο Γαβρόγλου τα είχε λύσει σχεδόν όλα....συμπεριλαμβανομένου το ασύλου. Φοβάμαι μήπως τώρα γίνουν όλα μπάχαλο με ζητήματα άνευ ουσίας, ας ελπίσουμε να επικρατήσειλογική. Τα συνθήματα -ένθεν κακείθεν- δούλεψαν και πριν και τώρα, ας μπούμε τώρα στην πραγματικότητα!

 
Πολυξένη Μοίρα
26 Ιουλ 2019 17:58

Η Τράπεζα Θεμάτων δεν μπορεί να εφαρμοστεί χωρίς ριζικό επανασχεδιασμό ! Εχει πολλά προβλήματα ( ερωτήσεις που εστιάζουν σε λεπτομέρειες , ασάφειες ) και κυριως είναι αναντίστοιχη με την ποσότητα της ύλης που δύνανται τα σχολεία να διδάξουν. Και φυσικά δεν εξασφαλίζει το αδιάβλητο της εξέτασης , αφού θα ειναι ευκολο σε ένα Λύκειο απομακρυσμένο της επαρχιας ή σε ένα ιδιωτικό ή σε οποιοδήποτε άλλο " φιλέσπλαχνο " σχολείο οι απαντήσεις να υπαγορευθούν στους εξεταζόμενους....
Αν αποφασιστεί τα γραπτά απο τις εξετάσεις τριών τάξεων ( ! ) να βαθμολογούνται σε άλλο σχολείο , αυτό θα δημιουργήσει δυσκολίες δυσθεώρητες .

 
Ψηφιακή εποχή
26 Ιουλ 2019 19:55

Επιτέλους θα πρέπει να εναρμονιστουμε με την ψηφιακή εποχή και οι εξετάσεις μέσω τράπεζας θεμάτων να γίνονται μέσω Η/Υ , όπως για παράδειγμα οι εξετάσεις GMAT για εισαγωγή στα Πανεπιστήμια στην Αγγλία που εδώ και μερικά χρόνια διενεργούνται αποκλειστικά με υπολογιστές οποιαδήποτε στιγμή !!!

 
Ματτθαιος
26 Ιουλ 2019 20:10

Πολύ καλή κίνηση! Επιτέλους ψηφίσαμε κάτι που θα δώσει με σταθερα βηματα κάποια σταθερότητα έναντι όλων των προβλημάτων!

 
Σύστημα 6 μαθημάτων
26 Ιουλ 2019 21:06

Έχουν προταθεί πολλές παραλλαγές αυτού του συστήματος, όμως, δυστυχώς από το 1999 ήδη δημιουργήθηκε η λανθασμένη ομαδοποίηση της Πληροφορικής με τα Οικονομικά, αποκομμένα από τις υπόλοιπες φυσικές επιστήμες (μαθήματα Science, όπως λέγονται στο εξωτερικό).

Θυμηθείτε την διάσπαση της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης σε [ Κύκλο Τεχνολογίας και Παραγωγής ] και [ Κύκλο Πληροφορικής και Υπηρεσιών ]: ο ένας κύκλος περιλάμβανε ως μαθήματα κατεύθυνσης τη (Βιοχημεία και Ηλεκτρολογία) ενώ ο άλλος (ΑΟΔΕ και ΑΕΠΠ).

Φυσικά, όλα τα Λύκεια προσαρμόστηκαν στο ζεύγος μαθημάτων (ΑΟΔΕ και ΑΕΠΠ) και μόνο 300-500 μαθητές κάθε χρόνο παρακολουθούσαν τα άλλα μαθήματα, καθιστώντας την Τεχνολογική Κατεύθυνση πιο "εύκολη" σαν εξεταστική επιλογή από τη Θετική, στην οποία και τα τέσσερα μαθήματα ήταν θετικά (Χημεία και Βιολογία).

Επομένως, όλη την προηγούμενη δεκαετία προετοιμαζόταν αυτό που νομοθετήθηκε το 2014-15: Μαθηματικά και Οικονομικά, μαζί με Πληροφορική, ξεχωριστά από Φυσική, Χημεία και Βιολογία.

Αυτή η κουλτούρα "στοχευμένης" μάθησης στο Λύκειο δεν επηρεάζεται ιδιαίτερα από επιφανειακές αλλαγές στο εξεταστικό σύστημα (βλ. Τράπεζα Θεμάτων, Ελάχιστο όριο στον διαγωνισμό για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια, Αξιολόγηση κτλ.)

@ Νίκος Θεοφανούδης

 
Φιλόλογος προς κ Ζαχαράκη και κ Γκίκα
26 Ιουλ 2019 22:40

- κ.Ζαχαράκη και κ.Γκίκα (και ως φιλόλογοι τάξης) ελπίζω και εύχομαι να καταλαβαίνετε ότι η Λογοτεχνία είναι τέχνη του λόγου και ως τέχνη δεν πρέπει να υπόκειται στα μετρήσιμα ενός διαγωνισμού. (ιδίως όταν οι ερωτήσεις είναι αξιοπρεπείς και απαιτούνται απαντήσεις επιπέδου).

- Εξαιρέστε την ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ από τις Πανελλήνιες.

- Αφήστε τις 6 ώρες για Γλωσσική Διδασκαλία.

Οι 6 ώρες εβδομαδιαίας διδασκαλίας της Ν. Γλώσσας τώρα θα επαρκούν για να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός όλες τις νοηματικές ενότητες. (για να είμαστε ειλικρινείς οι μέχρι τώρα 2 ώρες γλωσσικής διδασκαλίας ήταν λίγες. Οι καθηγητές "έκλεβαν" ώρες από άλλα μαθήματα εις βάρος μάλιστα του προγράμματός τους για να καταφέρουν μια αξιοπρεπή διδασκαλία. όσοι δεν λάβουν υπόψιν τους αυτή την αλήθεια, εθελοτυφλούν ή δεν γνωρίζουν την σχολική πραγματικότητα)

* Καταθέτω την άποψή μου με επίγνωση και με πόνο ψυχής,
από σεβασμό προς την Λογοτεχνία και τους σκληρά αγωνιζόμενους έλληνες μαθητές.

 
Αιρεσιμότητα (επιστροφή χρημάτων αν το έργο δεν ολοκληρωθεί)
27 Ιουλ 2019 00:21

Αν υπάρχει σύνδεση του νέου εξεταστικού συστήματος πρόσβασης (Γαβρόγλου) στην τριτοβάθμια εκπ/ση με χρηματοδότηση "έξωθεν" και υπόκειται σε δεσμεύσεις αιρεσιμότητας τότε αν ακυρωθεί θα προκύψει απαίτηση επιστροφής χρημάτων που δαπανήθηκαν (αε επιτροπές και μελέτες και εκδόσεις και ίσως και διαφημίσεις ενίοτε). Παλιότερα υπήρχαν "γέφυρες" για να σώζονται κάποια σχέδια που μείνανε στα χαρτιά (επί Αρσένη, το τεστ δεξιοτήτων) αλλά μας αξιολογούν πλέον βάσει παραδοτέων στην εφαρμογή...

 
KIN
27 Ιουλ 2019 08:57

Να παραμείνει το υπάρχον σύστημα των 4 μαθημάτων για λόγους που έχουν εξηγηθεί με επιχειρήματα . Επίσης τα 4 μαθήματα επιβαρύνουν λιγότερο τους μαθητές και σε φόρτο διαβάσματος και σε χρηματικό κόστος. Άρα οι προτάσεις για σύστημα 6 μαθημάτων για λόγους που έχουν εξηγηθεί με επιχειρήματα, απορρίπτεται. Ναι στην Κοινωνιολογία ως πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα για όλους τους λόγους που έχουν εξηγηθεί με επιχειρήματα. Όσοι επιθυμούν να γνωρίσουν τα Λατινικά ,ας τα επιλέξουν στη Γ Λυκείου. Ούτε οι φοιτητές Ιατρικης έχουν διδαχθεί ανατομία στο σχολείο, αλλά τη διδάσκονται στη σχολή . Το ίδιο ισχύει με όλες τις σχολές. Σιγά που οι φοιτητές Φιλολογίας θα έχουν πρόβλημα με τις σπουδές τους επειδή τα Λατινικά δεν είναι πανελλαδικά εξεταζόμενο μάθημα. Ας το επιλέξουν για να το διδαχθούν στη Γ Λυκείου. Ναι στην ποιοτική και ποσοτική βελτίωση της ύλης σε κάποια μαθήματα. Διότι αν γίνει μεγάλη περικοπή της σε όλα τα μαθήματα τότε ευνοείται η αποστήθιση και όχι η κριτική και αφαιρετική σκέψη. Η κυβέρνηση νομιμοποιείται να προβεί σε εκπαιδευτική μεταρρύθμιση σε βάθος χρόνου . Μέχρι τότε να παραμείνει το υπάρχον σύστημα των 4 μαθημάτων. Το κράτος έχει συνέχεια .

 
@KIN
27 Ιουλ 2019 10:20

περίεργο αυτό με τα 4 μαθήματα, γιατί τώρα πληρώνω περισσότερα χρήματα για φροντιστήρια για το γιό μου από ότι για την κόρη μου που έδωσε 6 μαθήματα.
Η ανάλυσή σας είναι επιφανειακή (όχι μόνο η δική σας).

 
KOSTAS70
27 Ιουλ 2019 11:24

@KIN

Σωστές οι παρατηρήσεις σας.

Με 4 μαθήματα τα παιδιά έχουν λιγότερο φόρτο. Τώρα ειδικά με το 7ωρο, η ύλη υπερκαλύπτεται άνετα σε οποιοδήποτε μάθημα.

 
KIN
27 Ιουλ 2019 11:31

Δεν υπάρχει τπτ περίεργο σχετικά με το υπάρχον σύστημα των 4μαθημάτων. Υπερτερεί σε σχέση με το σύστημα των 6 μαθημάτων αφού συνεπάγεται λιγότερο φόρτο διαβάσματος για όλους τους υποψήφιους και λιγότερα έξοδα για όσους επιλέξουν εξωσχολικη βοήθεια για την προετοιμασία τους. Η ανάλυση μου δεν είναι επιφανειακή αλλά στηρίζεται σε επιχειρήματα. Η επιφανειακή ανάλυση αφορά όσους υποστηρίζουν κάτι ΧΩΡΙΣ επιχειρήματα !!!!!!!

 
ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ
27 Ιουλ 2019 11:32

Η τράπεζα θεμάτων είναι πολύ καλό σύστημα . Εξετάζει σε ένα βασικό επίπεδο όλη την ύλη , τα θέματα είναι βατά και είναι στο πνεύμα του σχολικού βιβλίου και τα θέματα αρκετά μελετημένα και προσεγμένα .Σε αντίθεση με τα θέματα των πανελληνίων που πολλές φορές επικεντρώνουν σε ανούσιες λεπτομέρειες , θέλοντας έτσι να αποδείξουν οτι κάποιοι είναι έξυπνοι , ενώ οι υπόλοιποι ...,
προσπαθώντας να μετατρέψουν τις εξετάσεις σε ανταγωνιστικό στίβο , ποιός θα φάει τον άλλον για να περάσει ενώ θα έπρεπε να είναι η εξακρίβωση του βαθμού κατανόησης της ουσιαστικής γνώσης απο όλους .Είναι θέμα φιλοσοφίας πώς αντιμετωπίζουμε την γνώση . Καλλιέργεια και κουλτούρα ή αρένα ??

 
Λατινικός
27 Ιουλ 2019 11:57

Και γιατί δηλαδή να μην είναι τα λατινικά εξεταζόμενο και όσοι θέλουν την Κοινωνιολογία να την 'γνωρίσουν' ως επιλεγόμενο.
Επίσης τολμάτε να στηρίζετε την Κοινωνιολογία κα λίγο παρακάτω να κάνετε και διάλεξη περί αποστήθισης? Ημάρτον. Για να θυμηθούμε πως εξεταζόταν η Κοινωνιολογία παλιά. Μέχρι και τις άνω τελείες μάθαιναν.

 
@ΚΙΝ
27 Ιουλ 2019 13:21

Τα δίδακτρα που πληρώνω για την προετοιμασία με ΠΟΛΛΕΣ ώρες σε κάθε μάθημα από τα 4 είναι δυστυχώς αρκετή απόδειξη. Η ύλη δεν υπερκαλύπτεται και η προετοιμασία γίνεται για κάθε λεπτομέρεια της ύλης.
αν και δεν παίρνω απόδειξη για τα έξοδά μου.

φυσικά η ανάλυσή σας είναι επιφανειακή και υστερόβουλη... και ως γονιός και ως εκπαιδευτικός το βλέπω.

 
εκπαιδευτικός
27 Ιουλ 2019 13:22

Μπράβο σας κ. Υφυπουργέ! Έτσι ακριβώς πρέπει να γίνει! Δεν μπορεί να αναστατώνεται ολόκληρη η κοινωνία,παιδιά,γονείς,εκπαιδευτικοί κλπ,με την αλλαγή κυβέρνησης ή ακόμα χειρότερα του υπουργού παιδείας!

 
Δεσμες
27 Ιουλ 2019 19:40

Όσοι υποστηρίζετε τα τέσσερα μαθήματα, υποστηρίζεται σύστημα και λογικες που ξεκινούν 30 χρόνια πίσω. Υπάρχει μια εξέλιξη όσο να πεις από τότε, άλλαξαν πράγματα σε κάθε επίπεδο. Η λύση είναι περισσότερα εξεταζόμενα με ευκολότερη υλη. Να δώσουμε στα παιδιά περισσότερες βάσεις και γνώσεις διότι στην τριτοβάθμια οι γνώσεις αυτές είναι απαραίτητες, δεν σταματούν σε τέσσερα μαθήματα ανά κατεύθυνση. Ναι και στα λατινικά και στην κοινωνιολογία. 5 μαθήματα!!

 
Bill231
28 Ιουλ 2019 08:20

Μια χαρα ειναι το νεο συστημα.. με 4 μαθηματα και 7ωρο για να υπαρχει ελευθερια χρονου.. ισως λιγο η υλη να προσεχθει σε καποια μαθηματα και ισως η προσμετρηση του εθνικου απολυτηριου δηλαδη και των τριων ταξεων του λυκειου..

 
Ηλίας
28 Ιουλ 2019 13:53

Είτε 4 είτε 6 είναι τα μαθήματα ο μαθητής κουράζεται το ίδιο και ο γονέας ξοδεύει τα ίδια χρήματα. Σημασία έχει ο ΧΡΟΝΟΣ προετοιμασίας. Αν πχ με 6 μαθήματα κάνει 12 ώρες φροντιστήριο από 2 ώρες το μάθημα τότε αν τα μαθήματα είναι 4 θα κάνει 3 ώρες το μάθημα. Το ίδιο ισχύει και με την ύλη. Αν η ύλη είναι 10 κεφάλαια η 1 κεφάλαιο θα κουραστεί ακριβώς το ίδιο γιατί δεν υπάρχει περισσότερος χρόνος για προετοιμασία. Αν τα κεφάλαια είναι 10 θα αντιστοιχεί λιγότερος χρόνος ανά κεφάλαιο και θα μάθει περισσότερα και πιο ουσιώδη πράγματα από ανώφελες λεπτομέρειες του ενός κεφαλαίου.

 
Δημήτρης
28 Ιουλ 2019 21:17

Μάλλον πολλοί που σχολιάζουν και συγκρίνουν τα συστήματα των 4 ή 6 μαθημάτων δεν έχουν σχέση με το σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Γιατί αν είχαν, θα γνώριζαν το αυτονόητο, οτι δηλαδή οι εξετάσεις είναι εξετάσεις κατάταξης. Αυτό σημαίνει οτι δεν έχει σημασία αν γράψεις καλά, αλλά να γράψεις καλύτερα από τον συνυποψήφιο σου. Οπότε σχόλια του τύπου " το υπάρχον σύστημα των 4 μαθημάτων υπερτερεί σε σχέση με το σύστημα των 6 μαθημάτων αφού συνεπάγεται λιγότερο φόρτο διαβάσματος για όλους τους υποψήφιους και λιγότερα έξοδα για όσους επιλέξουν εξωσχολική βοήθεια για την προετοιμασία τους." προφανώς δεν έχουν καμία μα καμία σημασία. Οι υποψήφιοι στη περίπτωση που τα μαθήματα είναι λιγότερα από 6 θα ξοδέψουν τον ίδιο χρόνο και χρήμα (ίσως και περισσότερα) για να προετοιμαστούν καλύτερα από τους άλλους. Μάλιστα, στην περίπτωση των 4 μαθημάτων το λάθος στις εξετάσεις πληρώνεται ακριβότερα και αυτός είναι ένας λόγος που τα παιδιά θα έχουν και μεγαλύτερο άγχος.

 
Δέσμες και Πανελλαδικές 1999-2019
29 Ιουλ 2019 09:30

Παλιά, τα παιδιά έδιναν Έκθεση και τρία μαθήματα Δεσμών, με μεγάλη ύλη και μερικές φορές υπερβολικά δύσκολα θέματα - πχ. πάνω από 14-15 στα Μαθηματικά Α' Δέσμης λίγοι έγραφαν.

Την περίοδο 1999-2000 πήγαμε στο άλλο άκρο, με 14 (!) πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε Β' και Γ' Λυκείου - το 2000 μάλιστα τα πάρα πολύ εύκολα θέματα εξετάσεως οδήγησαν σε υπερπαραγωγή αριστούχων.

Από το 2001 μέχρι το 2005 τα εξεταζόμενα μαθήματα μειώθηκαν σε 9 (χωρίς επιλογή), μετά σε 6 μαθήματα με επιλογή - τα βιβλία ομως παρέμειναν ίδια.

Το 2009, άρχισαν πάλι οι πειραματισμοί (πχ. περιορισμός μετεγγραφών το 2010-2011) στο σύστημα του διαγωνισμού εισαγωγής στα ΑΕΙ - και από το 2014 άρχισε να διαμορφώνεται το ισχύον σύστημα (πχ. εισαγωγή προτζεκτ, αλλαγή πεδίων εισαγωγής)...

...Ούτε το σχολείο ευνοήθηκε, ούτε οι μαθητές Λυκείου μπόρεσαν να προετοιμαστούν καλύτερα για την πανεπιστημιακή διδασκαλία.

Πρέπει το Υπουργείο να αναμορφώσει την ύλη και τα βιβλία του Γυμνασίου και του Λυκείου, με έμφαση στα Μαθηματικά (μαζί και με Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Πληροφορική κτλ.) και τη Γλώσσα (Λογοτεχνία και Έκθεση), να δοθεί και δυνατότητα Ενισχυτικής Διδασκαλίας τα απογεύματα.

 
Πανελλαδικές Έκθεσης
29 Ιουλ 2019 13:13

Οι πανελλαδικές δεν αποτελούν μόνο διαγωνισμό για την είσοδο στα πανεπιστήμια αλλά και εξετάσεις για το Απολυτήριο Λυκείου. Σημασία έχει να μπορείς να γράψεις πάνω από 10 στα 20, στα περισσότερα μαθήματα.

Τα στατιστικά στοιχεία των αποτελεσμάτων των τελικών εξετάσεων ειδικά στην Έκθεση είναι απογοητευτικά. Συγκεκριμένα για το 2019:

https://www.esos.gr/arthra/62937/ta-themata-ton-neon-ellinikon-poy-diago...

https://www.esos.gr/arthra/63261/mia-poly-proti-anagnosi-ton-apotelesmat...

Εδώ και πολλά χρόνια, η πλειονότητα των αποφοίτων Λυκείου δεν μπορούν να γράψουν έστω ένα 10 στα 20 σε ένα μάθημα κατανόησης και παραγωγής Νεοελληνικής Γλώσσας - την μητρική γλώσσα για τους περισσότερους, που τη διδάσκονται 12 χρόνια!

Αυτό είναι συλλογική αποτυχία του Σχολικού Συστήματος, και δεν επηρεάζεται απο τις μεμονωμένες βαθμολογίες ορισμένων μαθητών, "άριστων" ή "αδύναμων".

Είναι ευθύνη του Υπουργείου να ανεβάσει τον μέσο όρο της βαθμολογίας, όχι με "τεχνητό τρόπο" (ευκολία θεμάτων) αλλά με έμφαση στη διδασκαλία και την κατανόηση των βασικών μαθημάτων.

πχ. τι σημασία έχει μια χρονολογία στην Ιστορία, τα Λατινικά, η Χημεία και η Πληροφορική ή οι βάσεις για την όποια πανεπιστημιακή σχολή για έναν μαθητή που δυσκολεύεται να γράψει 5 παραγράφους με Αρχή – Επιχειρήματα – Τελική πρόταση;

Προς Δημήτρης 28 Ιουλ 2019 21:14
Γιατί αν είχαν, θα γνώριζαν το αυτονόητο, οτι δηλαδή οι εξετάσεις είναι εξετάσεις κατάταξης. Αυτό σημαίνει οτι δεν έχει σημασία αν γράψεις καλά, αλλά να γράψεις καλύτερα από τον συνυποψήφιο σου.

 
Ένας απλός μαθητής
30 Ιουλ 2019 03:57

Λέτε πως δεν θα αλλάξετε το σύστημα γαβρογλου αλλά ετοιμάζεστε να καταργήσετε τις πράσινες και κόκκινες σχολές

Δεν πρέπει να γίνει αυτό σε όλα τα πεδία υπάρχουν σχολές οι οποίες δεν έχουν μεγάλη ζήτηση ανεξάρτητα όμως από αυτό μπορούν να χαρακτηριστούν αξιόλογες και ενδιαφέρουσες σχολες
Ευχόμαστε να το ξανασκεφτητε

 
Συνένωσεις ΑΕΙ
30 Ιουλ 2019 11:37

Πρέπει να περιοριστεί η διασπορά των ακαδημαϊκών τμημάτων εάν επιθυμούμε να έχει μέλλον αυτή η χώρα. Να λάβει τις αναγκαίες αποφάσεις το Υπουργείο και τα μέλη ΔΕΠ και να πάψουν να κωλυσιεργούν.

 
φανή μ.
05 Αυγ 2019 20:16

αναρωτιέμαι αν εχει γινει κατανοητό πως η λογοτεχνία δεν μπορεί να αξιολογηθεί γιατί είναι υποκειμενική η ερμηνεία της . Τι λέει γι αυτό η νέα Υπουργός ? Πως αφηνει τα παιδιά μας ερμαια τέτοιων αστοχων και επικινδυνων ενεργειών ?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean