Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Ρύθμιση: Καταργείται ο νόμος για τη Νομική Πατρών

Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από την υπουργό Ν. Κεραμέως από σήμερα μέχρι 2 Αυγούστου
Δημοσίευση: 30/07/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την κατάργηση της διάταξης του νόμου  4610/2019 που προβλέπει την ίδρυση  Νομικής Σχολής στο Πανεπιστήμιο Πατρών προβλέπει  το άρθρο 65 του κυβερνητικού πολυνομοσχεδίου που τέθηκε από σήμερα σε δημόσια διαβούλευση  μέχρι 2 Αυγούστου.

Ειδικότερα η ρύθμιση προβλέπει τα εξής (σ.σ. όλες οι παρακάτω διατάξεις αφορούν μόνο τη Νομική):

Άρθρο 65

1. Το εδάφιο πρώτο της παραγράφου 1 του άρθρου 35 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) καταργείται.

2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 35 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Η ακαδημαϊκή τους λειτουργία αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 2019-2020, με εξαίρεση τη Σχολή Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, η ακαδημαϊκή λειτουργία της οποίας αρχίζει με την έναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας του Τμήματος Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 36.».

3. Το εδάφιο πρώτο της παραγράφου 1 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 καταργείται.

4. Η παράγραφος 3 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Η ακαδημαϊκή λειτουργία των Τμημάτων που ιδρύονται με το παρόν και η εισαγωγή των πρώτων φοιτητών αρχίζει από την έναρξη του ακαδημαϊκού έτους 20192020, με εξαίρεση τα Τμήματα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού και Γεωργικής Βιοτεχνολογίας, η έναρξη της ακαδημαϊκής λειτουργίας των οποίων καθορίζεται με αιτιολογημένη απόφαση της Συγκλήτου του Πανεπιστημίου Πατρών, ύστερα από συνεκτίμηση των υλικοτεχνικών υποδομών και του εκπαιδευτικού προσωπικού, και πάντως όχι νωρίτερα από το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021. Η απόφαση αυτή εκδίδεται έως τις τριάντα (30) Απριλίου του προηγούμενου έτους από το έτος έναρξης της ακαδημαϊκής τους λειτουργίας. Η προθεσμία του προηγούμενου εδαφίου είναι αποκλειστική.».

5. Η παράγραφος 5 του άρθρου 36 του ν. 4610/2019 αντικαθίσταται ως εξής:
«5. Σε καθένα από τα Τμήματα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Γεωργικής Βιοτεχνολογίας, συνιστώνται οκτώ (8) θέσεις μελών Δ.Ε.Π..».

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Ετικέτες: 
Νομικη Πάτρας

Σχόλια (10)

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
30 Ιουλ 2019 23:30

Τμήματα Επιστημών Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Επιστήμης Βιοσυστημάτων και Γεωργικής Μηχανικής, Επιστήμης και Τεχνολογίας Τροφίμων, Επιστήμης Φυτικής Παραγωγής, Γεωργικής Βιοτεχνολογίας.

Μόνο η νομική είναι κορεσμένο επάγγελμα.

 
Νομικές Σχολές Διαβούλευση
30 Ιουλ 2019 23:41

Ποτέ άλλοτε η ίδρυση μιας Σχολής ή ενός Τμήματος δεν τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση. Θα ισχύσει αυτή η διαδικασία και για τα υπόλοιπα ιδρύματα;...

Το μόνο δίκαιο θα ήταν - γιατί, για παράδειγμα, το Πανεπιστήμιο Πατρών να πρέπει να περιμένει τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης ενώ οι συγκλητικοί στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης ή το ΤΕΙ Κρήτης ή το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου ενεργούν αυτόνομα χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανέναν πολίτη;

Τέλος, ας αναλάβουν τις ευθύνες τους οι υπουργοί, οι γενικοί γραμματείς και τα μέλη ΔΕΠ: Πόσα ΑΕΙ -και με πόσα τμήματα- είναι αναγκαία και χρήσιμα σε μια χώρα 10 εκατομμυρίων με το ΑΕΠ της Ελλάδας;

 
ΝΙΟΝΙΟΣ
31 Ιουλ 2019 03:03

Με τον νόμο 4547/2018 /Γαβρόγλου που αφορούν τις επιλογές στελεχών κ.Κεραμέως τι θα κάνετε ;

 
Σπάρτακος
31 Ιουλ 2019 07:12

Δημόσια διαβούλευση σημαίνει δημόσιος διάλογος! Ποτέ δεν κατάλαβα ποιον στόχο εξυπηρετεί! Η εκάστοτε κυβέρνηση νομοθετεί τελικά αυτό που έχει στο μυαλό της εξαρχής! Για ποιο λόγο το παιδεύει?

 
Αρθούρος
31 Ιουλ 2019 08:26

Πάντως να μη χαίρονται οι Κομοτηναίοι,γιατί πάλι μόνο στα σημεία νίκησαν. Όταν το Σεπτέμβρη έρθει η σειρά των μετεγγραφών,θα δούμε αν η κα υπουργός που τώρα έσπευσε να δράσει υπέρ τους,αμφισβητήσει το παρόν καθεστώς.Θα δοθούν δηλαδή απεριόριστες μετεγγραφές στη Νομική Κομοτηνής,ώστε πάλι να αφαιρεθούν οι μισοί πρωτοετείς από εκεί και να εγγραφούν στη Νομική Αθηνών και θα χάσουν ένα σωρό χρήματα γιά τις οικονομικές δραστηριότητες που πίστευαν ότι θα έκαναν τώρα που βγήκε απ'το παιχνίδι η Νομική Πατρών. Βέβαια,τα θέλουν όλα,δεν ικανοποιούνται με μετεγγραφή στη Νομική Θεσσαλονίκης.
Αλλά απ'αυτό το βαλτωμένο καθεστώς που το μάθαμε πιά,θα γίνουν καλύτερες οι σπουδές στη Νομική του ΕΚΠΑ;Πάλι 700 άτομα θα έχει στο πρώτο έτος η Νομική Αθηνών.
Εγώ πάντως,θα συμβούλευα τα νέα παιδιά,αφού οι κυβερνήσεις διαχρονικά αδιαφορούν γιά μία και μόνο επιστήμη,αφού υποκριτικά λένε γι'αυτήν,ότι επειδή έχει ανέργους,δεν ιδρύουμε καινούργια,να μην ξαναεπιλέξουν τη Νομική Σχολή.Αφού οι ίδιες οι κυβερνήσεις παραδέχονται,ότι βγάζει ανέργους,να μην επιλέξουν τη φοίτηση σε σχολές που από το πρώτο έτος είναι αποθήκες ψυχών.Να μην ακούσουν τα παραμύθια των γονιών τους γιατί μετά από τέσσερα χρόνια σπουδών,απλά θα βρίσκονται στην ίδια θέση που είναι και σήμερα.Και τότε θα δούμε τις βάσεις των 17 και των 18000 μορίων να γίνονται 8000 μόρια,γιατί αυτή είναι η πραγματική θέση των Νομικών στην αγορά.

 
Δεν είναι η πρώτη φορά
31 Ιουλ 2019 08:27

έχουν υπάρξει και άλλες φορές που έχουν ιδρυθεί τμήματα και στην συνέχεια έχουν καταργηθεί, συνήθως μετά από αλλαγή κυβερνήσεων, υπουργών κτλ...Ας δώσουν σχετικό ρεπορτάζ οι δημοσιογράφοι!

 
Μυρτώ
31 Ιουλ 2019 08:45

Γιατί να μη γίνει η νομική Πατρών;
Η παιδεία και η δυνατότητα σπουδών κατά τη γνώμη μου δεν θα πρέπει να σχετίζεται με την επαγγελματική αποκατάσταση, αλλά με την ίδια την επιστήμη, τη μόρφωση και την πρόοδο της κοινωνίας που εξαρτάται από τον αριθμό των ανθρώπων που λαμβάνουν μόρφωση. Θα πρέπει να δύνεται η δυνατότητα σπουδών σε όλους όσους ενδιαφέρονται να μορφωθούν και να σπουδάσουν μια επιστήμη προς πρώτιστο όφελος συνολικά της κοινωνίας και όχι της οικονομίας την οποία έχουμε θεοποιήσει και προσαρμόσει σε αυτή όλες μας τις αποφάσεις και τον τρόπο ζωής.

Αριστοτέλης

... Έπειτα από την παρουσίαση των προβληματισμών σχετικά με τον χαρακτήρα, το περιεχόμενο και τους στόχους της παρεχόμενης στην εποχή του παιδείας, η ενότητα κλείνει με τη διατύπωση των προσωπικών θέσεων του Αριστοτέλη πάνω σε αυτά τα ζητήματα. Ο φιλόσοφος, λοιπόν, ακολουθεί τη μέση οδό και υποστηρίζει ότι οι νέοι πρέπει ασφαλώς να μαθαίνουν γνώσεις χρήσιμες για τη ζωή, όπως η ανάγνωση, η γραφή, η αριθμητική και το σχέδιο, αλλά από αυτές όχι όλες, παρά μόνο τις αναγκαίες. Κι από τις αναγκαίες, όμως, πρέπει να μαθαίνουνόσες ταιριάζουν σε ελεύθερους ανθρώπους και όχι τις ευτελείς που ασκούν οι δούλοι, οι οποίες αδρανοποιούν το σώμα και τον νου του ανθρώπου, τον καθιστούν αγροίκο, άξεστο («βάναυσον») και τον απομακρύνουν από την κατάκτηση της αρετής. Δεν αρμόζει στους ελεύθερους ανθρώπους να αναζητούν σε κάθε γνώση τη χρησιμότητα, γιατί αυτή μπορεί να τους οδηγήσει στη μονομέρεια. Από τα παραπάνω, λοιπόν, προκύπτει ότι οι χρήσιμες γνώσεις είναι απαραίτητες, αλλά δεν πρέπε ι να αποτελούν αυτοσκοπό. Ο χαρακτήρας της παιδείας, κατά τον Αριστοτέλη, πρέπει να είναι κυρίως ηθοπλαστικός και να στοχεύει τόσο στη διαμόρφωση του σώματος όσο και του πνεύματος του ελεύθερου ανθρώπου.

... Τα έργα που δεν ταιριάζουν στους ελεύθερους ανθρώπους είναι αυτά που καθιστούν τον άνθρωπο που τα επιτελεί βάναυσο, δηλαδή ανίκανο να κατακτήσει την αρετή και να πράξει σύμφωνα με αυτή. Έτσι η επαγγελματική εκπαίδευση συνδέεται με τους «βαναύσους», δηλαδή με τους ανθρώπους που διαθέτουν τη γνώση και την κατασκευαστική τους ικανότητα στην υπηρεσία των άλλων με αμοιβή, αλλά αυτό είναι στοιχείο δουλικότητας. Φαίνεται ότι ο Αριστοτέλης διακρίνει τη γνώση από την κοινωνική λειτουργία της, από την άποψη ότι η γνώση που οδηγεί σε επαγγελματική εξειδίκευση στο πλαίσιο του κοινωνικού καταμερισμού της εργασίας δεν αναιρεί τον αλλοτριωτικό χαρακτήρα της μισθωτής εργασίας, γιατί ο άνθρωπος «εμπορευματοποιεί» την επαγγελματική γνώση του, δηλαδή ένα ποιοτικό γνώρισμα της ύπαρξής του, και το υποτάσσει στη βούληση του άλλου. Αυτό δεν μπορεί όμως να είναι έργο παιδείας που ταιριάζει σε πολίτη, δηλαδή σε άνθρωπο ελεύθερο και αγαθό που υπηρετεί συνειδητά την πόλη.

... Η παιδεία για τον Αριστοτέλη πρέπει να είναι με νόμο κοινή για όλους, γιατί έτσι υπηρετούνται η ευδαιμονία και η ενότητα της πόλης, και να μην παρέχεται ιδιωτικά με πρόγραμμα διδασκαλίας που επιλέγουν οι γονείς.

... Η κοινή παιδεία είναι αναγκαία για την ενότητα της πόλης και την ευδαιμονία του συνόλου. Υπερασπίζεται τον δημόσιο χαρακτήρα της παιδείας με τα επιχειρήματα του «τέλους» και του «όλου» της πόλης. Με το πρώτο επιχείρημα επικαλείται τον τελικό σκοπό της πόλης, την ευδαιμονία, καθώς μάλιστα ο άνθρωπος ως φύσει πολιτική οντότητα πραγματώνεται στην πόλη. Η επίτευξη της κοινής ευδαιμονίας προϋποθέτει κοινό τρόπο για όλους τους πολίτες, δηλαδή μία και κοινή παιδεία για όλους τους πολίτες. Οι νέοι πρέπει να λαμβάνουν μόρφωση ταιριαστή με το πολίτευμα της πόλης τους, έτσι ώστε να φτάσουν στον επιδιωκόμενο σκοπό, που είναι η ευδαιμονία του συνόλου των πολιτών. Εφόσον λοιπόν ο σκοπός της πόλης είναι κοινός, κοινή πρέπει να είναι και η παιδεία που προσφέρεται και να μην αφήνεται στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

... Συνεπώς, αν στόχος της πολιτείας είναι να οδηγήσει τους πολίτες στην αρετή και κατ’ επέκταση στην ευδαιμονία, που είναι ο ύψιστος σκοπός, ο σκοπός αυτός θα επιτευχθεί, μόνο αν παρέχεται κοινό περιεχόμενο μόρφωσης σε όλους τους πολίτες.

 
Μανώλης
31 Ιουλ 2019 09:05

1. ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ = ΚΟΡΟΙΔΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΤΗ στα χέρια της εκάστοτε κυβέρνησης.. Εκτός και θεσμοθετηθεί να γίνεται από ανεξάρτητη αρχή και να γίνεται σεβαστή η άποψη αυτής και όχι κατά το δοκούν να τη χρησιμοποιεί ο υπουργός..
2. ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ τότε και για τις υπόλοιπες σχολές. Τολμάτε;

 
Άμεση Δημοκρατία
31 Ιουλ 2019 10:33

Μπράβο στην κ. Κεραμέως, όλο και καλύτερα! Ας ξεκινήσει στο Υπουργείο Παιδείας η αρχή της εθνικής ανασύστασης σε όλους τους τομείς:

πρώτα μα Διαβούλευση, μετά με Δημοψήφισμα και μετά με τον Διαφωτισμό της Ελλάδας!

 
Σάββας Π. - Πτολεμαΐδα
31 Ιουλ 2019 18:00

Η διαβούλευση είναι απάτη και η μεγαλύτερη κοροϊδία που υπήρξε ποτέ.
Δεν εφαρμόζεται το αποτέλεσμά της ΠΟΤΕ και γίνεται αυτό που είναι να γίνει εξ αρχής.
Τόσο φανερή και συντεχνιακή υποστήριξη στον συμπαθέστατο κλάδο των δικηγόρων ,βγάζει μάτι. Μόνο αυτοί είναι άνεργοι και δεν πρέπει να γίνει καινούργια σχολή? Αν έπρεπε να κλείσουν όλες οι σχολές που δημιουργούν ανέργους ,δεν ξέρω αν θα λειτουργούσε καμία πανεπιστημιακή σχολή.
Υπήρχε κάποιος λόγος να γίνει Φυσικό τμήμα στην Λαμία και τη Καβάλα?
Υπήρχε λόγος να γίνει καινούργιο τμήμα Μαθηματικών στην Λαμία και την Καστοριά? (Δεν έχω τίποτα με τις πόλεις ,παραδείγματα αναφέρω).
Η κοροϊδία, καλό θα ήταν, να έχει και κάποια όρια λοιπόν........ κρίμα!!!!!

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.