Ρύθμιση για τη θητεία των εκπαιδευτικών στα Πειραματικά και Πρότυπα Σχολεία

Η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, παρατείνεται μέχρι τις 31-8-2020

30/07/2019

Ενημερώθηκε: 31/07/2019, 07:36

Άκουσε το άρθρο

Το άρθρο 63 του κυβερνητικού πολυνομοσχεδίου, που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση από σήμερα μέχρι 2 Αυγούστου , προβλέπει τα εξής για τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν στα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία:

1. Η θητεία των υπηρετούντων εκπαιδευτικών σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, η οποία είτε λήγει αυτοδίκαια στις 31-8-2019, είτε παρατάθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 97 του ν. 4530/2018 (Α’ 118) μέχρι τις 31-8-2019, παρατείνεται μέχρι τις 31-8-2020. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η θητεία των εκπαιδευτικών των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων δύναται να παραταθεί για ακόμη ένα έτος και μέχρι τις 31-08-2021. Κατά τη διάρκεια της παράτασης οι υπηρετούντες σε Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο εκπαιδευτικοί δύνανται να υποβάλουν αίτηση μετάθεσης σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις. Για όσους μετατέθηκαν το 2019 δεν ισχύει η παράταση του πρώτου εδαφίου. Ομοίως, για όσους μετατεθούν το 2020 δεν ισχύει η ενδεχόμενη παράταση του δεύτερου εδαφίου.

2. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν την παράταση της θητείας τους μέχρι τις 31-08-2020, δύνανται:

α) να επιστρέψουν στην περιοχή μετάθεσης από την οποία προήλθαν και να τοποθετηθούν στη σχολική μονάδα της τελευταίας οργανικής τους θέσης και εφόσον αυτή έχει καλυφθεί, να τεθούν στη διάθεση του οικείου Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου ως υπεράριθμοι ή

β) να τεθούν στη διάθεση του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου της βαθμίδας τους στην περιοχή στην οποία ανήκει το Πρότυπο ή Πειραματικό σχολείο, και να δηλώσουν σχολικές μονάδες προτίμησής τους για οριστική τοποθέτηση, ώστε να συμμετάσχουν στη διαδικασία οριστικών τοποθετήσεων και βελτιώσεων, από κοινού με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.

3. Η ισχύς των άρθρων 76, 77, 78 και 79, καθώς και της παρ. 2 του άρθρου 89 του ν. 4610/2019 (Α’ 70) αναστέλλεται μέχρι τη λήξη της προθεσμίας της παρ. 1 και της τυχόν παράτασης αυτής.

4. Κατ’ εξαίρεση για το διδακτικό έτος 2019-2020 ανανεώνεται η απόσπαση των εκπαιδευτικών που είχαν αποσπαστεί και υπηρετήσει στα Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία για το διδακτικό έτος 2018-2019. Οι εκπαιδευτικοί που δεν επιθυμούν την ανανέωση της απόσπασής τους σύμφωνα με τα ανωτέρω, υποβάλλουν σχετική δήλωση μέχρι 12-8-2019 στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην οποία ανήκει το Πρότυπο ή Πειραματικό Σχολείο με την υποχρέωση κοινοποίησης της δήλωσης στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης της οργανικής τους θέσης.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΝΔΕΘΕΙΤΕ ΜΕ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ

Σχόλια (22)

teacher
|

@Μένω με την απορία: Είστε διευθυντής συλλόγου και κατακρίνετε την παράταση θητείας για τους συναδέλφους σας; Θα σας παραδεχτώ αν πριν τη δική τους απαιτήσετε τη δική σας με ανάλογα αυστηρά κριτήρια.

Καμία παράταση δεν κατακρίνω. Ίσα-ίσα, θεωρώ ότι όσοι έχουν θητεία (με ότι αυτό συμπεριλαμβάνεται), είναι αδικημένοι με τον τρόπο που αντιμετωπίζονται.

apospasmeni
|

Καλημέρα.
Απαραίτητο πριν σχολιάσει κάποιος το οτιδήποτε, είναι να είναι καλός γνώστης των προκηρύξεων και του τρόπου μοριοδότησης.
Πλην των διδακτορικών, μεταπτυχιακών, δεύτερων πτυχίων, Αγγλικών, δεύτερης γλώσσας, ΤΠΕ, υπάρχουν και μοριοδοτήσεις για συγγραφή βιβλίων, επιμέλειες βιβλίων, εκδόσεις σε συλλογικούς τόμους, συμμετοχή σε Συνέδρια με κριτές και Πρακτικά παγκόσμιων ή εθνικών συνεδρίων, καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις, βραβεία αριστείας και καινοτομίας στην εκπαίδευση που έχουν απονεμηθεί σε υποψήφιους, βεβαιώσεις διδασκαλίας σε ΑΕΙ, βεβαιώσεις ερευνών πεδίου που συνοδεύονται από δημοσιεύσεις τους, υλοποίηση Προγραμμάτων (πολιτιστικά, αγωγής υγείας κτλ), συμμετοχή σε πρακτικές ασκήσεις φοιτητών και στο τέλος η προϋπηρεσία (όχι σε Πειραματικά. Απλά η προϋπηρεσία).
Και ρωτάω εγώ τώρα; Ποιος αμφισβητεί κάποιον που έχει όλα τα παραπάνω; Και εάν ναι, ας προσπαθήσει μια ζωή να τα αποκτήσει και έπειτα να τον αμφισβητούν οι μη έχοντες.
Καλή συνέχεια διακοπών σε όλους μας.

@teacher
|

Βάσει ποιανού νομοσχεδίου η μέτρηση τυπικών προσόντων δε συνιστά αξιολόγηση; Εδώ δε γράφουμε την προσωπική μας άποψη! Όσο για όσα γράφετε.... Η αξιολόγηση στα Π&Π ήταν και εξωτερική (αξιολογούσε Δ/ντής άλλου σχολείου) και εσωτερική (Δ.ντής και Σύμβουλος του ΕΠΕΣ). Έγιναν και ετεροαξιολογήσεις. Ηπιότερη ήταν η αξιολόγηση των επί διετία αποσπασμένων. Αλλά και αυτοί αξιολογήθηκαν. Αποσπάσεις στα σχολεία αυτά έγιναν ήδη από το 2013/2014. Έχω στη διάθεσή μου ονόματα μόνιμων εκπαιδευτικών που αποσπάστηκαν εκεί, μολονότι τότε ο νόμος προέβλεπε κάλυψη κενών μόνον από αναπληρωτές με αυξημένα τυπικά προσόντα.

Όσο για το είδος και το εύρος της αξιολόγησης που περιγράφει ως ιδανική από του χρόνου ένας συνάδελφος, το σωστό είναι να διαγωνιστούν όλοι στο Survivor. Νομίζω το ξεχειλώσαμε. Επί δεκαετίες δε δέχεται εκπαιδευτικός τον Σύμβουλο στην τάξη του και τους συγκεκριμένους συναδέλφους πρέπει να τους υποβάλουμε σε μαρτύρια! Να ληφθεί υπόψη ότι θητεία δε σημαίνει μόνον αξιολόγηση και συγκεκριμένο διάστημα υπηρεσίας στη θέση ευθύνης αλλά και επίδομα θέσης, το οποίο ουδέποτε έλαβαν οι άνθρωποι αυτοί, αν και ο νόμος το προέβλεπε. Εντωμεταξύ εδώ και χρόνια η θέση του Περιφερειακού Δ.ντή θεωρείται "πολιτική", έχει υψηλότατο επίδομα και η αξιολόγηση για επιλογή σε αυτήν ωχριά μπροστά στα μαρτύρια των εκπαιδευτικών στα Π&Π. Ε, να ηρεμήσουμε και λίγο να χαρούμε τη θάλασσα.

αποσπασμένος σε ΠΠΣ
|

@Παράταση θητείας στα Πρότυπα Πειραματικά: σοβαρά τώρα, "σωστή αξιολόγηση θα είναι η ανοιχτή προκήρυξη για όλες τις θέσεις";
Γιατί;
Όταν τα ΚΑΤΕΕ έγιναν ΤΕΙ και μετά ΑΤΕΙ έγινε επαναπροκήρυξη ανοιχτή για όλες τις θέσεις;
Μην γράφετε μόνον ό,τι σας συμφέρει...
Υπάρχει και δεοντολογία.

Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
|

@teacher: Λέτε "Προφανώς και η μέτρηση των τυπικών προσόντων δεν είναι αξιολόγηση και αυτό επισήμανα παραπάνω."
Και ερωτώ: από πότε η μέτρηση των τυπικών προσόντων δεν είναι αξιολόγηση; Ποιός αποφάνθηκε γι αυτό; Μέχρι και ο ΑΣΕΠ αξιολογεί με τεκμηρίωση τυπικών προσόντων. Θέλετε να πείτε ότι όσοι ήταν στα Πειραματικά σχολεία πριν το 2011 αξιολογήθηκαν με διαγωνισμό; Με τυπικά προσόντα αξιολογήθηκαν μέσω ΠΥΣΔΕ και ΚΥΣΔΕ.
Τί είναι αυτά που λέτε;
Εκτός αυτού, οι αξιολογημένοι με τυπικά προσόντα αποσπασμένοι υπηρετούντες στα ΠΠΣ συχνά έχουν πολύ περισσότερα τυπικά προσόντα από αυτούς που βρίσκονται εκεί με παράταση πενταετούς θητείας και ζητούσαν οργανική....
Ευτυχώς που η νέα υπουργός έχει ανακλαστικά!
Σε άλλη περίπτωση, οι Σύλλογοι Γονέων ήταν ήδη έτοιμοι για κινητοποιήσεις, να το ξέρετε....

@teacher
|

Παρεμπιμπτόντως πώς τυγχάνετε επί δεκαετία μέλος ΕΠΕΣ, όταν ως αυτό ως όργανο δεν έχει κλείσει δεκαετία από τότε που θεσμοθετήθηκε;
Προφανώς καθένας γράφει ό, τι του κατεβαίνει καλό είναι όμως να δίνονται σοβαρές απαντήσεις, για να καταλαβαίνει ο κόσμος και να ακυρώνεται κάθε απόπειρα χειραγώγησης.

teacher
|

Το σχολ. έτος 2013-14 αξιολογήθηκαν εξωτερικά όλοι όσοι ήθελαν να πάνε ή να μείνουν στα Πειραματικά. Τότε πολλοί που ήδη υπηρετούσαν με το φόβο της αξιολόγησης ή για να πάρουν οργανική κάπου, έφυγαν από τα Πειραματικά. Όσοι πέτυχαν με την εξωτερική αξιολόγηση πήραν 5ετή θητεία. Το ίδιο έγινε και την επόμενη χρονιά, 2014-15 για όσα κενά δεν είχαν καλυφθεί. Από κει και πέρα ξεκίνησαν οι αποσπάσεις με κάποια κριτήρια και αν δεν υπήρχαν κάλυπτε το ΠΥΣΠΕ-ΠΥΣΔΕ.
Στη συνέχεια και όταν τελείωσε η θητεία έγινε η πρώτη ετήσια ανανέωση. Μετά βγήκε ο νόμος Γαβρόγλου που έγινε οργανική σε όσους είχαν ήδη 5ετή θητεία αλλά η τωρινή υπουργός τον πάγωσε. (αλήθεια πόσο νόμιμο είναι να παγώνει νόμος με υπουργική απόφαση...).
Όλοι όσοι επέλεξαν να πάνε σε Πειραματικό έχασαν την οργανική τους θέση.

Προφανώς και η μέτρηση των τυπικών προσόντων δεν είναι αξιολόγηση και αυτό επισήμανα παραπάνω.

@teacher
|

Είστε διευθυντής Πειραματικού και δε γνωρίζετε ότι η ΔΕΠΠΣ ανασυστάθηκε ως ΕΕΠΣ;
Οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί αξιολογήθηκαν από το 2013 και εξής από τα ΕΠΕΣ των σχολείων της πρώτης προτίμησής τους με το προσοντολόγιο των τυπικών προσόντων που αξιολογήθηκαν και οι εκπαιδευτικοί επί θητεία. Δεν προσμετρήθηκε προϋπηρεσία ούτε πέρασαν από συνέντευξη, πολύ απλά γιατί δεν είχε θεσπιστεί κάτι τέτοιο.
Ούτε οι αποσπασμένοι, ούτε οι επί θητεία υποβλήθηκαν σε καμία εσωτερική ή εξωτερική αξιολόγηση της μορφής του 2012/2013. Προφανώς αυτό λέτε. Να σας θυμίσω ότι ούτε οι διευθυντές αξιολογήθηκαν ποτέ ύστερα από τριετή θητεία, όπως προέβλεπε ο νόμος 3966/11. Κρίθηκαν με τον νόμο που κρίθηκαν οι διευθυντές όλων των σχολικών μονάδων, έπεσαν πολύ μαλακά δηλαδή.
Μένω με την απορία: Είστε διευθυντής συλλόγου και κατακρίνετε την παράταση θητείας για τους συναδέλφους σας; Θα σας παραδεχτώ αν πριν τη δική τους απαιτήσετε τη δική σας με ανάλογα αυστηρά κριτήρια.
Εκτός και αν στο διαδίκτυο είσαι απλά ό, τι δηλώσεις.
Καλή σας μέρα!

Παράταση θητείας στα Πρότυπα Πειραματικά
|

Για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και μόνο για το σχ. έτος 2019-20 η ρύθμιση είναι σωστή. Στην επόμενη ρύθμιση σωστή αξιολόγηση θα είναι η ανοιχτή προκήρυξη για όλες τις θέσεις και η κρίση όχι μόνο από το ΕΠΕΣ του κάθε σχολείου. Η αξιολόγηση πριν από μερικά χρόνια για τους έχοντες θητεία και η αξιολόγηση μόνο ενός φακέλου με τυπικά προσόντα για τους αποσπασμένους δεν μπορεί να αποτελεί αιώνιο κριτήριο παραμονής στα συγκεκριμένα σχολεία.

Ας βάλουμε τα πράγματα σε μία τάξη
|

Κύριε Ασεπίτη, δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Σε όλη την πρώτη δεκαετία του 2000, όποιος εκπαιδευτικός είχε αυξημένα προσόντα υπέβαλε αίτηση μετάθεσης σε Π&Π. Εκτός αυτής της διαδικασίας κάθε Ιούνιο το ΠΥΣΔΕ αποσπούσε και εκπαιδευτικούς για κάλυψη πρόσθετων αναγκών των σχολείων. Το 2011 για 1η φορά δεν έγιναν μεταθέσεις αλλά αποσπάσεις μέσω ΚΥΣΔΕ. Το ίδιο και το 2012.
Η εσωτερική αξιολόγηση που μνημονεύετε (2012/2013) για τη διατήρηση της θέσης ή την ένταξη στη θητεία ήταν αρκετά επώδυνη και ιδιαίτερα αυστηρή και όσοι την πέρασαν εύχονται να την ξεχάσουν.

Η μοναδική πρόσκληση για απόσπαση με θητεία έγινε το 2013. Αν και ο νόμος 3966/11 προέβλεπε ότι η διαδικασία θα επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο, αυτή, πιθανώς επειδή ήταν ακριβή και χρονοβόρα, δεν επαναλήφθηκε. Αυτό δημιούργησε προβλήματα. Το προσωπικό των Π&Π επί της ουσίας περιορίζεται σε όσους εισήχθησαν σ' αυτά ως το 2013, αγνοώντας τις μετέπειτα εισροές σε εκπαιδευτικό προσωπικό, κάτι που είναι αντίθετο στην αρχή της ισότητας των επαγγελματικών ευκαιριών.

Μια μεγάλη ομάδα εκπαιδευτικών με αυξημένα τυπικά προσόντα (το προσοντολόγιο που επικαλείσθε είναι εξαιρετικά πολύπλοκο, δείτε το και τα ξαναλέμε) υποχρεώθηκε να υποβάλλεται κάθε χρόνο στη διαδικασία της αξιολόγησης, για την απόσπαση, αναντίστοιχα με κάθε άλλον μόνιμο εκπαιδευτικό.
Αποσπάσεις έγιναν ήδη από το 2013. Βλέπετε τα σχολεία αυτά τροφοδοτούν την ελληνική δημόσια εκπαίδευση σταθερά με στελέχη, συνεπώς παρατηρείται κινητικότητα. Και ασφαλώς δεν παραβλέπουμε τον ανθρώπινο παράγοντα (συνταξιοδοτήσεις, άδειες λοχείας κτλ). Κάθε χρόνο έκτοτε γίνονταν αποσπάσεις ανάλογα με τα λειτουργικά κενά να το πούμε έτσι, με κριτήριο το ίδιο προσοντολόγιο (κάποιους έστελνε και το ΠΥΣΔΕ αλλά οι περισσότεροι αν δεν είχαν αυξημένα προσόντα, έχαναν την απόσπαση, στην πανελλαδική προκήρυξη). Το θεσμικό πλαίσιο των αποσπάσεων αναδιαρθρώθηκε το 2016. Το προσοντολόγιο δεν άλλαξε.
Είναι προφανές ότι και μετά την ανανέωση της απόσπασης των ανθρώπων αυτών θα υπάρξουν κάποια κενά: κάθε χρόνο συνταξιοδοτούνται εκπαιδευτικοί για παράδειγμα, κάθε χρόνο για πάρα πολλούς λόγους διαφοροποιείται η σύνθεση των συλλόγων.
Παραβλέπετε, προφανώς από προσωπική φιλοδοξία, ότι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν επί τέσσερα και πέντε συνεχόμενα χρόνια στο ίδιο σχολείο, έχουν μερίδιο στη λειτουργία του, συμβολή στις επιτυχίες του, έχουν δεχτεί την επιρροή από την κουλτούρα και το κλίμα του, είναι επί της ουσίας μέλη του Συλλόγου του. Έχουν προσφέρει και έχουν αναβαθμιστεί και οι ίδιοι επαγγελματικά.
Η θητεία στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς θεωρείται κορυφαίο επιχείρημα και προσόν διορισμού. Η θητεία επί χρόνια στα Π&Π και μάλιστα ύστερα από αξιολόγηση αναρωτιέμαι (δεν αναρωτιέμαι, γνωρίζω την απάντηση) γιατί παραγνωρίστηκε τόσα χρόνια!
Η νέα Υπουργός έχει συνεργάτες που γνωρίζουν τα θέματα της εκπαίδευσης και έχουν αντανακλαστικά. Συγχαρητήρια αξίζουν σ' αυτούς και στην ίδια!

Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
|

@teacher: Η ΔΕΠΠΣ αντικαταστάθηκε από την ΕΕΠΠΣ στις 19/3/2019.
Τα ΕΠΕΣ υφίστανται στα περισσότερα ΠΠΣ με την μόνη διαφορά ότι δεν περιλαμβάνουν πλέον σχολικούς συμβούλους διότι ο θεσμός των σχολικών συμβούλων αντικαταστάθηκε από τους συντονιστές ΠΕΚΕΣ τον Οκτώβριο του 2018.
Οι αποσπασμένοι του 2018-2019 είχαν αξιολογηθεί κανονικά από τα ΕΠΕΣ και από την ΔΕΠΠΣ που λειτουργούσαν κανονικά τον Ιούνιο του 2018 όταν έγινε η αξιολόγησή τους.
Ποιό είναι το πρόβλημά σας; Ζητάτε να συγκροτηθούν συμβούλια επιλογής νέων αποσπασμένων μέσα σε έναν μήνα και μάλιστα Αύγουστο;
ΠΟΛΥ ΣΩΣΤΗ είναι η απόφαση της παράτασης. Εάν δεν δινόταν παράταση στους αποσπασμένους, θα υπήρχε μεγάλη έλλειψη διδασκόντων στα ΠΠΣ με αποτέλεσμα να ξεσηκωθούν οι Σύλλογοι Γονέων. Αυτό θέλετε; Να σας εγκαλέσουν οι γονείς;

Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
|

@ΑΣΕΠΙΤΗΣ: Δεν τα ξέρεις καλά. Αποσπάσεις με αξιολόγηση μέσω ΔΕΠΠΣ έγιναν με κανονική προκήρυξη για τις χρονιές 2016-2017, 2017-2018, 2018-2019 με αξιολογικά κριτήρια καθορισμένα από τον νόμο Διαμαντοπούλου. Ρίξε μια ματιά στις σχετικές ΥΑ απόσπασης, το google τα έχει όλα. Η μέτρηση τυπικών προσόντων βάσει κριτηρίων, ναι είναι αξιολόγηση. Βάσει νόμου. Η προϋπηρεσία είναι προσόν. Τυπικό και ουσιαστικό. Μετράται και στην εξωτερική και στην εσωτερική αξιολόγηση. Δεν καταλαβαίνω πού είναι το πρόβλημά σου. Στο ότι εσύ δεν αξιολογήθηκες ως επαρκής και δεν αποσπάστηκες; Φτιάξε φάκελο προσόντων και προετοιμάσου για την επόμενη προκήρυξη. Θα υπάρχουν πολλές θέσεις. Θα ιδρυθούν και νέα ΠΠΣ. Έχεις ελπίδες. Αρκεί να συγκεντρώσεις τα απαραίτητα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα και να τα τεκμηριώσεις με τα απαραίτητα έγγραφα. Τελεία.

ΑΣΕΠΙΤΗΣ
|

@Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
για να τα πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά.
Όταν ξεκίνησαν οι πρώτες θητείες το 2014 όσοι υπηρετούσαν ήδη (ή ήταν αποσπασμένοι 2 χρόνια...τυχαία η ανανέωση η φετινή;;;) και ΗΘΕΛΑΝ (ποιος τυφλός δεν θέλει το φως του;;;;) έμπαιναν σε διαδικασία ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ αξιολόγησης και στη συνέχεια όσες θέσεις έμεναν κενές δίνονταν σε όλους τους άλλους οι οποίοι περνούσαν από ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ αξιολόγηση (απορία δική μου γιατί διαφορετική αντιμετώπιση;;;)
Αποσπασμένους δεν χρειαζόταν από τότε, 1η φορά που έγινε κανονική προκήρυξη για αποσπάσεις (μέσω ΔΕΠΠΣ κλπ) ήταν το 2017, το 2018 απλά έκαναν αίτηση και μετρήθηκαν τα τυπικά προσόντα (αν αυτό το λες αξιολόγηση τότε...πάσο) και οι οποίοι του 2018 κέρδισαν την ανανέωση της απόσπασης τους.
Ερχόμαστε στο κρίσιμο της επόμενης ρύθμισης.
Αν ΟΛΕΣ τις θέσεις δεν τις δώσει σε εξωτερική αξιολόγηση αλλά προτάξει τους υπηρετούνες , τους αποσπασμένους και ότι περισσέψει δοθεί σε σένα και σε μένα τότε υπάρχει πρόβλημα.....

teacher
|

@Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος: Μια χαρά γνωρίζω μιας και τυγχάνω επί δεκαετίας μέλος ΕΠΕΣ και Δ/ντης Πειραματικού.

Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
|

@Οι παρίες της αριστείας: πολύ σωστά τα λέτε! Χαίρομαι που τα επισημαίνετε. Κάποιος πρέπει να βάλει τα πράγματα στην θέση τους.
@teacher: μη λέτε ό,τι νά 'ναι αν δεν γνωρίζετε. Κάθε χρόνο αξιολογούνται οι αποσπασμένοι στα ΠΠΣ.

Οι παρίες της αριστείας
|

Από το 2014 μέχρι σήμερα, δηλαδή για διάστημα ισάριθμο με τη διάρκεια μίας θητείας εκπαιδευτικού στα σχολεία αυτά, τα κενά στα Π&Π καλύπτονται από εκπαιδευτικούς αποσπασμένους, που επιλέγονται με ετήσια αυστηρή αξιολόγηση, κάθε Ιούνιο.
Έχει διαμορφωθεί έτσι άτυπα ένα σώμα εκπαιδευτικών με ιδιαίτερα αυξημένα τυπικά προσόντα, καθώς επί αρκετά χρόνια συνεχόμενα, καταφέρνουν οι ίδιοι, παρά τον ανταγωνισμό, να διατηρούν τη θέση τους.
Για τους ανθρώπους αυτούς που καλύπτουν διαρκείς και πάγιες ανάγκες δε λήφθηκε ποτέ μέχρι σήμερα καμία μέριμνα. Ο νόμος Γαβρόγλου επιδεικτικά τους αγνόησε. Ας σημειωθεί ότι το 2013 δόθηκε η δυνατότητα σε όσους από το 2011 ως το 2013 υπηρετούσαν με απόσπαση στα σχολεία αυτά να κριθούν και να ενταχθούν στους εκπαιδευτικούς με θητεία.
Φέτος από τα τέλη Ιουνίου οι επί πενταετία σταθερά αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί βρέθηκαν στο κενό. Δεν υπήρχε καν το πλαίσιο αξιολόγησης για την απόσπασή τους. Ανάγκες ωστόσο τα σχολεία εξακολουθούν να έχουν. Επιτέλους κάποιος έδωσε φέτος μία λύση στο πρόβλημα, ένα τέλος στο μαρτύριο της αναμονής και μια μικρή ανάσα στους ανθρώπους αυτούς. Αν αυτή η ομάδα των εκπαιδευτικών δεν αποκτήσει καθεστώς θητείας ή οργανικής δύσκολα οι νέοι συνάδελφοι, κύριε Σαλονικιά, θα μπορέσουν να πάρουν σειρά. Δεν μπορούν να ξεπεράσουν τους εκπαιδευτικούς αυτούς στην αξιολόγηση. Λάβετε υπόψη ότι πολλές από τις εκπαιδευτικές δράσεις που αξιολογούνται μόνον στα Π&Π σχολεία εκπονούνται και οι σταθερά αξιολογούμενοι έχουν συμπληρώσει τον ανώτατο αριθμό αυτών, εδώ και χρόνια. Επιπλέον οι άνθρωποι αυτοί στη συντριπτική πλειοψηφία τους, όπως προκύπτει και από τις ετήσιες αξιολογήσεις διαθέτουν διδακτορικά, ένα ή δύο μεταπτυχιακά έκαστος, ένα ή δύο πανεπιστημιακά πτυχία, γλώσσες, ΤΠΕ, αποδεικτικά διδασκαλίας σε ΑΕΙ. Επί πέντε χρόνια αποτελούν ζωντανά παραδείγματα της χειμαζόμενης στην Ελλάδα αριστείας: Είναι οι μόνοι εκπαιδευτικοί του κλάδου που διεκδικούν υπηρεσιακή μεταβολή μέσω ετήσιας αξιολόγησης. Κανείς δεν ενδιαφέρθηκε (καθόλου τυχαίο) γι' αυτούς.
Μια χαρά τα έκανε η κυρία Κεραμέως! Επιτέλους κάποιος! Μπράβο της!

teacher
|

Με κανένα κριτήριο και σε κανένα πειραματικό δεν αξιολογήθηκαν οι αποσπασμένοι. ΕΠΕΣ δεν υφίσταται από την αρχή της χρονιάς 18-19 και το ίδιο και ΔΕΠΠΣ. Είναι που η ΝΔ κατηγορούσε το ΣΥΡΙΖΑ για τις παρατάσεις θητείας και τώρα κάνει νεα παράταση - 7ο χρόνο - και προδιαγράφει και τον 8ο.
Αυτό είναι το έτοιμο σχέδιο για τα Πειραματικά κ.Υπουργέ;

Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
|

Προς ασεπίτης: η προϋπηρεσία στα ΠΠΣ μοριοδοτείται, σύμφωνα με τα κριτήρια αξιολόγησης που ίσχυαν μέχρι και τις περσινές αποσπάσεις. Ούτως ή άλλως, οι γονείς των μαθητών που φοιτούν στα ΠΠΣ είναι υπέρ των αξιολογημένων και έμπειρων εκπαιδευτικών. Επίσης, βάσει του νόμου Διαμαντοπούλου για τα ΠΠΣ, προβλέπεται η ανανέωση πενταετούς θητείας κατόπιν εσωτερικής αξιολόγησης. Οι κενές θέσεις που προκύπτουν (είτε λόγω συνταξιοδοτήσεων, είτε λόγω αποχώρησης για κάλυψη θέσεων ευθύνης, καθώς πολλοί εκπαιδευτικοί των ΠΠΣ γίνονται είτε διευθυντές, είτε σύμβουλοι) καλύπτονται με αποσπάσεις βάσει αξιολόγησης μέσω ΔΕΠΠΣ. Μην ανησυχείς. Θα έρθει και η σειρά σου να αξιολογηθείς και να στελεχώσεις ΠΠΣ. Η νέα κυβέρνηση έχει στο πρόγραμμά της την ίδρυση νέων ΠΠΣ. Είναι και η απαίτηση των γονέων αυτή. Η επιτυχία του θεσμού κάνει πολλούς γονείς να επιθυμούν την φοίτηση των παιδιών τους σε ΠΠΣ αφού πρώτα δώσουν εξετάσεις.

ασεπίτης
|

@Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
μαζί σου κι εγώ αλλά όταν βγει η νέα προκήρυξη και προηγηθούν οι υπηρετούντες (είτε με θητεία είτε με απόσπαση....έγινε και στο παρελθόν) τότε να σε δω ....χαρούμενο παιδί!!!!

Χαίρω πολύ, Χαιρόπουλος!
|

Προς Alekos Salonikios: Διότι οι περσινοί αποσπασμένοι στα ΠΠΣ αξιολογήθηκαν βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων αριστείας από τα ΕΠΠΕΣ και την ΔΕΠΠΣ. Φέτος δεν υπάρχουν ούτε ΕΠΠΕΣ, ούτε ΔΕΠΠΣ, ούτε καν σχολικοί σύμβουλοι. Εάν βγει νέα προκήρυξη δεν υπάρχουν τα αρμόδια συμβούλια για να αξιολογήσουν. Είναι σωστό το μέτρο της παράτασης απόσπασης και υπηρετεί τους σκοπούς της αριστείας.

Alekos Salonikios
|

Γιατί ανανέωση αποσπάσεων στα Πρότυπα ή Πειραματικά σχολεία και όχι (νέα) προκήρυξη για κάλυψη των κενουμένων θέσεων από εκπαιδευτικούς οι οποίοι ενδεχομένως να έχουν περισσότερα προσόντα; Αυτό είναι το πνεύμα περί αριστείας και αξιοκρατίας της νέας πολιτικής ηγεσίας του Υπ. Παιδείας;

Ένας χρόνος και μια ημέρα σε παράταση οι ΔΕ
|

Πρώτη ημέρα του Β χρόνου παράτασης της θητείας των Διευθυντών Εκπαίδευσης.Αν συνεχιστεί έτσι θα φτάσουν τα χρόνια παράτασης των Σχολικών Συμβούλων (4 χρόνια θητείας +4 χρόνια παράτασης).Ήδη έχουν 3,5 χρόνια θητείας συν ένα χρόνο παράτασης.Επιλέχτηκαν με βάση την αντισυνταγματική από το ΣτΕ ψηφοφορία και συνεπώς και κατά την Κ.Κεραμέως στο εσος έχουν νομικό πρόβλημα.Αν αυτό το νομικό πρόβλημα παρατείνεται τί σεβασμό στους νόμους του κράτους και στο ίδιο το κράτος πρέπει να έχει ο πολίτης;

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ