Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΚΚΕ: “Ντάλα” καλοκαίρι η ρύθμιση για το Ακαδημαϊκό Άσυλο

Η ΝΔ, προωθεί την κατάργηση του ασύλου, με τη σύμπραξη του ΚΙΝΑΛ, αλλά και την ουσιαστική συμφωνία βουλευτών και άλλων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ
Δημοσίευση: 01/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιοποιώντας ως πρόσχημα την ανομία και τη δράση συμμοριών, που καμία σχέση δεν έχουν με τα πανεπιστημιακά ιδρύματα και που θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν με το ισχύον πλαίσιο, επιχειρεί να καταργήσει το ακαδημαϊκό άσυλο, που είναι κατάκτηση του φοιτητικού κι ευρύτερα του εργατικού-λαϊκού κινήματος.

Αυτό τονίζει  το ΚΚΕ , σε ανακοινωθέν, σχετικά με τη νέα ρύθμιση για το Ακαδημαϊκό Άσυλο, και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Μάλιστα, επιχειρεί να νομοθετήσει την κατάργησή του “ντάλα” καλοκαίρι, ακολουθώντας την πεπατημένη όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων που επιχειρούσαν να περάσουν τις αντιλαϊκές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση, σε περιόδους που σχολεία και πανεπιστήμια ήταν κλειστά, προκειμένου να έχουν όσο το δυνατό μικρότερες αντιδράσεις.
  • Επικαλείται την εγκληματικότητα, την ώρα που το οργανωμένο έγκλημα δρα όχι μόνο γύρω από τα ιδρύματα, αλλά και -σχεδόν ανενόχλητο- σε γειτονιές της Αθήνας και της Αττικής χωρίς την προστασία κάποιου “ασύλου”. Επικαλείται ακόμα και το εμπόριο ναρκωτικών, την ώρα που ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ είναι συνένοχοι για την καλλιέργεια ανοχής απέναντι στα ναρκωτικά, άρα και τη διείσδυσή τους στα πανεπιστήμια. Είναι χαρακτηριστικό ότι μαζί ψήφισαν για τους Χώρους Εποπτευόμενης Χρήσης, που εγκλωβίζουν τον χρήστη, αποτρέπουν την προσπάθεια απεξάρτησης και έχει αποδειχθεί ότι δίπλα τους ξεφυτρώνουν νέες πιάτσες.
  • Επιχειρώντας να κρύψει την ουσία της ρύθμισης, η κυβέρνηση της ΝΔ επικαλείται την ακαδημαϊκή ελευθερία και τη δήθεν προστασία της, αναμασώντας όσα έλεγε και η προηγούμενη ρύθμιση του ΣΥΡΙΖΑ. Μέσα από τέτοια «ευχολόγια» θέλουν να κρύψουν ότι στο “πανεπιστήμιο-επιχείρηση”, που φτιάχνεται, με την πολιτική όλων των κυβερνήσεων, οι σπουδές των φοιτητών, όπως και η ανάπτυξη της επιστήμης και της έρευνας, μόνο ελεύθερες δεν μπορεί να είναι, αφού είναι δεμένες στην προκρούστεια κλίνη της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων. Γι’ αυτό και, συνεχίζοντας στο δρόμο του προκατόχου της ΣΥΡΙΖΑ, η κυβέρνηση της ΝΔ θέλει να διαμορφώσει τις κατάλληλες συνθήκες, ώστε οι εκπρόσωποι των συμφερόντων του κεφαλαίου να έχουν απόλυτη ασυλία να κυκλοφορούν μέσα στα πανεπιστήμια και να κάνουν τις μπίζνες τους.
  • Μέσα σε ένα τέτοιο πανεπιστήμιο απαιτείται “σιγή νεκροταφείου”, για να εφαρμόζεται χωρίς εμπόδια η πολιτική που προωθεί την επιχειρηματική δραστηριότητα στα ιδρύματα, ενισχύει την κατηγοριοποίηση πτυχίων, ιδρυμάτων και αποφοίτων, τσακίζει τις προοπτικές της νεολαίας που σήμερα πασχίζει να ολοκληρώσει τις σπουδές της για να βρει μια ικανοποιητική δουλειά.
  • Η ΝΔ, προωθεί την κατάργηση του ασύλου, με τη σύμπραξη του ΚΙΝΑΛ, αλλά και την ουσιαστική συμφωνία βουλευτών και άλλων στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι το 2011, ως βουλευτές του ΠΑΣΟΚ τότε, είχαν υπερψηφίσει την κατάργηση του ασύλου με το νόμο Διαμαντοπούλου.
  • Η ΝΔ σηκώνει τη σημαία “νόμος και τάξη” για να σηματοδοτήσει πως η συνέχιση της αντιλαϊκής πολιτικής θα χρειαστεί ένταση της καταστολής, εντός κι εκτός των ιδρυμάτων. Εξάλλου, και οι προηγούμενες κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ αντιμετώπισαν με την καταστολή τους αγώνες φοιτητών και εκπαιδευτικών, όποια ρύθμιση για το άσυλο κι αν ίσχυε.
  • Ωστόσο, ούτε η καταστολή, ούτε η οποιαδήποτε ρύθμιση για το άσυλο μπορεί να εμποδίσει το οργανωμένο φοιτητικό κίνημα, όταν αυτό συγκεντρώνει δυνάμεις και μαζικοποιεί τη συλλογική αγωνιστική διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών των φοιτητών.
  • Το πραγματικό περιεχόμενο του ασύλου μπορούν να το υπερασπιστούν οι φοιτητικοί σύλλογοι και οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζομένων στα πανεπιστήμια και των πανεπιστημιακών δασκάλων, το εργατικό - λαϊκό κίνημα συνολικά. Αυτό μπορεί να γίνει μόνο μέσα από τον αγώνα ενάντια στην πολιτική που διαμορφώνει την κατάσταση που επικρατεί σήμερα στα ιδρύματα -και αξιοποιείται και ως πρόσχημα για το χτύπημα του ασύλου- και ο οποίος αγώνας διεκδικεί την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών του λαού και της νεολαίας στη μόρφωση, στη δουλειά, στη ζωή.
  • Το ΚΚΕ θα παλέψει με όλες του τις δυνάμεις να μπλοκάρει την απόπειρα της κυβέρνησης ΝΔ να καταργήσει το ακαδημαϊκό άσυλο. Οι δυνάμεις του ΚΚΕ και της ΚΝΕ μέσα στα πανεπιστήμια θα συνεχίζουν να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την υπεράσπιση του πραγματικού του περιεχομένου. Για να γίνουν οι σύλλογοι των φοιτητών, των εργαζομένων και των πανεπιστημιακών δασκάλων εστίες αντίστασης στην αντιλαϊκή επίθεση που εξαπολύουν το κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις του. Για να ισχυροποιηθεί η συλλογική και οργανωμένη διεκδίκηση της νεολαίας, των φοιτητών, η συνάντησή της με την πάλη του εργατικού - λαϊκού κινήματος, με ενιαία αιτήματα και κατεύθυνση αμφισβήτησης του συστήματος.

Σχόλια (9)

 
Ερώτημα στο ΚΚΕ
01 Αυγ 2019 22:35

Στην μητέρα του κομμουνισμού ΕΣΣΔ και στις υπόλοιπες κομμουνιστικές χώρες δεν υπήρξε ΠΟΤΕ άσυλο.Το αυτό και στα τελευταία απομεινάρια του κομμουνισμού Κούβα,Λ.Δ.Κίνας και Λ.Δ.Β.Κορέας.Αντίθετα λόγω του μονοκομματισμού των καθεστώτων υπήρχε σε κάθε ΑΕΙ η έντονη παρουσία της φανερής ή μυστικής Αστυνομίας ,των Λαϊκών Κομμισαριάτων Παιδείας κλπ.Διαμαρτυρηθήκατε ποτέ για αυτό αφού υπήρχε / ει στα κράτη αυτά και στα ΑΕΙ η μονοκομματική κυριαρχούσα ιδεολογία;Διαμαρτυρηθήκατε ποτέ για την δίωξη κάθε άλλης άποψης;Γιατί λοιπόν ενώ στα ομοιδεατικά σας καθεστώτα δεν υπήρχε άσυλο το ζητάτε εδώ;

 
@Ερώτημα στο ΚΚΕ
02 Αυγ 2019 00:29

Ε, τώρα κι εσείς τι θυμηθήκατε... Τι τα σκαλίζετε; Αντιδραστικός μου φαίνεστε. Αρκεί το επιχείρημα "ντάλα καλοκαίρι", για να καταλάβετε την ποιότητα του σκεπτικού.

 
Άσυλο και στα Πανεπιστήμια Αβάνας,Πεκίνου
02 Αυγ 2019 11:03

και Πιόγκ Γιάγκ.Όταν στα Πανεπιστήμια αυτών των Λαϊκών (κομμουνιστικών) Δημοκρατιών εφαρμοσθεί το άσυλο και αποσυρθούν οι μυστικές υπηρεσίες και αστυνομίες από αυτά καθώς και οι παραφυάδες τους τότε να ζητήσετε και εδώ άσυλο.

 
Πανεπιστήμια της Βενεζουέλας
02 Αυγ 2019 15:25

Είναι λαικισμός να ακολουθήσουμε το παράδειγμα της Βενεζουέλας στα Πανεπιστήμια. Κύριε ελέησον! Μιλάμε για την απόλυτη αποδιοργάνωση.

 
ΧΨ
03 Αυγ 2019 02:37

Ενω στη Σοβιετικη Ενωση υπηρχε πανεπιστημιακο ασυλο. Συγνωμη εκει δεν χρειαζονταν δευτερη αποψη γιατι κατειχαν την μια και μοναδικη αληθεια. Σιγα μην επετρεπαν αλλες αποψεις. Να τους πανε πισω ?

 
Δον Κιχώτης
04 Αυγ 2019 12:33

Σιγησάτω πάσα σαρξ βροτεία, και στήτω μετά φόβου και τρόμου, και μηδέν γήινον εν εαυτή λογιζέσθω˙ ο γαρ Λόγος των Άλλων, κατέρχεται περίλυπος εις τον Άδη. Προηγούνται δε τούτου, οι χοροί των Αλαθήτων, ίνα τελεσθή η ασφαλής κάθοδος.
Ή με άλλα λόγια:
Επλήθυνε η αποκοτιά κ' εχάθηκεν η τάξη
το νου του εγρίκα σαν πουλί να φύγει, να πετάξει.
Κιανέναν πλιό δε ντρέπεται, κιανένα δε φοβάται,
και με τους αναστεναγμούς τα Πάθη του δηγάται.
Δάσκαλε, ίντα θέλω πλιό τη ζήση να μακραίνω;
Ποιά ολπίδα πλιό μου ΄πομεινε, και θέλω ν' ανιμένω;
Δίχως σου πώς είν' μπορετό στον Κόσμο πλιό να ζήσω;
Ανάθεμα το Ριζικόν στα φύλαγεν οπίσω!

 
Αρθούρος
04 Αυγ 2019 15:07

Προς Δον Κιχώτη:Το συναίσθημα που δεν άφηνε τους προγόνους μας όχι μόνο να φτάσουν στη βρύση να πιούν κρύο νερό να δροσιστούν,αλλ' ούτε να μονοιάσουν. Μπορεί να καυχόμαστε ότι ενώ εμείς δημιουργούσαμε πολιτισμό οι Ευρωπαίοι ήταν ακόμα στα δέντρα,χρειάστηκε όμως ο Φίλιππος και ο γιός του Αλέξανδρος,να αποσπάσουν τους Νότιους Έλληνες από τη συναισθηματική επιρροή του Δημοσθένη που τους εμπόδιζε να κοιτάξουν προς το μέλλον της ενότητας,δηλαδή μπροστά,γιατί έβαζε το συναίσθημα σαν κριτήριο.
Αργότερα,στην Παλιγγενεσία μας ήταν περισσότεροι οι νεκροί από τις μεταξύ μας εμφύλιες διαμάχες,παρά με τους Τούρκους και τους Αλβανούς,γιατί πάντα δρούσαμε με το συναίσθημα.Υπάρχει κι ένα ονομαστό επεισόδιο όπου δύο σημαντικές οικογένειες στην Κορινθία πολέμησαν μεταξύ τους γιά τα μάτια μιάς όμορφης Ελληνίδας,ενώ μαινόταν ο πόλεμος ενάντια στον Ιμπραήμ.Τα ίδια και στον εμφύλιο 1941-44.Πάλι το συναίσθημα μας οδήγησε τον έναν ενάντια στον άλλο μεταξύ μας και μερικές φορές συγγενείς μεταξύ τους.
Σήμερα,τί δε μας αφήνει πάλι να πάμε μπροστά;Το συναίσθημα,το θυμικό,ο ενθουσιασμός,το φούντωμα υπέρ κάποιας αιτίας"...δίχως σου πώς είναι μπορετό στον κόσμο πλιό να ζήσω..."
Όταν βάζουν στον Έλληνα θέματα ν'αποφασίσει,εκείνος άγεται και φέρεται σαν το εκκρεμές και κάνει τα εύκολα δύσκολα και θέλει "...το νου του εγρίκα σαν πουλί να φύγει,να πετάξει..."Έτσι,η κατάργηση του ασύλου,ενώ είναι ένα πολύ εύκολο θέμα,το σκέπτεται,το ξανασκέπτεται είκοσι χρόνια τώρα. Μίλησαν άλλοι υπέρ της κατάργησης,εγώ δε θα τα επαναλάβω.Θα πω όμως τούτο:Πώς θα λύσει ο Έλληνας δυσκολότερα προβλήματα όπως είναι γιά παράδειγμα η απόφαση γιά τη χρήση ηπιότερων μορφών ενέργειας σε σχέση με το πετρέλαιο,κοιτάζοντας προς το μέλλον κι όχι να στρέφεται νοσταλγικά, λειτουργώντας με το θυμικό υπέρ του πετρελαίου και των παραγώγων του; Η ζωή είναι ένα πέλαγος αποφάσεων που παίρνουμε εμείς οι ενήλικοι.Αν δεν τις πάρουμε,και κάνουμε όπως ο Βαρουφάκης στο δωμάτιο με τους ισχυρούς, τότε οι επόμενες γενιές,θα λένε ότι είχαμε τη σοφία,αλλά δεν ήμασταν ενήλικοι.Όπως ακριβώς,λέμε εμείς γιά τους προγόνους μας.Επιτέλους,πρέπει να δράσουμε ως ενήλικοι κι όχι με το συναίσθημα του μικρού παιδιού που φοβάται να πάρει αποφάσεις.Να μεγαλώσουμε επιτέλους!

 
@Αρθούρος
04 Αυγ 2019 16:09

"...χρειάστηκε όμως ο Φίλιππος και ο γιός του Αλέξανδρος να αποσπάσουν τους Νότιους Έλληνες από την συναισθηματική επιρροή του Δημοσθένη. .." γράφετε σχολιάζοντας τον @Δον Κιχώτη.Και φυσικά οι Νότιοι Έλληνες δεν το ξέχασαν και με την επαίσχυντη συνθήκη των Πρεσπών τους παρέδωσαν στους σλαυσκοπιανούς σαν νέοι Δημοσθένηδες.

 
Δον Κιχώτης
04 Αυγ 2019 19:41

Αδελφέ Αρθούρε, Είμαστε ολίγοι. Λιγοστά είναι και τα παιδιά μας. Η μόνη μας ελπίδα ο Μακρυγιάννης κι ο Ποιητής. Τα λόγια τους λείπουν και από τις αίθουσες και από τα σπίτια μας. Ήρθε η ώρα να επιστρέψουν από την εξορία...

1. «Δυνάμωσα την θέσιν των Μύλων καλά, να πολεμήσουμεν εκεί όσο να λυώσουμε.
Ότι αν μας πάρη αυτείνη την θέσιν, πάγει και τ’ Ανάπλι. »...

2. «Εκεί οπούφκειανα τις θέσες εις τους Μύλους ήρθε ο Ντερνύς να με ιδή. Μου λέγει: «Τι κάνεις αυτού; Αυτές οι θέσες είναι αδύνατες· τι πόλεμον θα κάμετε με τον Μπραΐμη αυτού; – Του λέγω, είναι αδύνατες οι θέσες κ’ εμείς, όμως είναι δυνατός ο Θεός οπού μας προστατεύει· και θα δείξωμεν την τύχη μας σ’ αυτές τις θέσες τις αδύνατες. Κι αν είμαστε ολίγοι εις το πλήθος του Μπραΐμη, παρηγοριώμαστε μ’ έναν τρόπον, ότι η τύχη μας έχει τους Έλληνες πάντοτε ολίγους. Ότι αρχή και τέλος, παλαιόθεν και ως τώρα, όλα τα θερία πολεμούν να μας φάνε και δεν μπορούνε· τρώνε από μάς και μένει και μαγιά. Και οι ολίγοι αποφασίζουν να πεθάνουν· κι’ όταν κάνουν αυτείνη την απόφασιν, λίγες φορές χάνουν και πολλές κερδαίνουν. Η θέση οπού είμαστε σήμερα εδώ είναι τοιούτη· και θα ιδούμεν την τύχη μας οι αδύνατοι με τους δυνατούς. – «Τρε μπιεν», λέγει κι αναχώρησε ο ναύαρχος.

3. «Ένα πράμα μόνον με παρακίνησε κι εμένα να γράψω ότι τούτην την πατρίδα την έχομεν όλοι μαζί, και σοφοί κι αμαθείς και πλούσιοι και φτωχοί και πολιτικοί και στρατιωτικοί και οι πλέον μικρότεροι άνθρωποι· όσοι αγωνιστήκαμεν, αναλόγως ο καθείς, έχομεν να ζήσομεν εδώ. Το λοιπόν δουλέψαμεν όλοι μαζί, να την φυλά-μεν κι όλοι μαζί και να μην λέγει ούτε ο δυνατός «εγώ» ούτε ο αδύνατος. Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; Όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν, τότε να λένε «εμείς».
Είμαστε εις το «εμείς» κι όχι εις το «εγώ». Και εις το εξής να μάθομεν γνώση, αν θέλο-μεν να φκιάσομεν χωριόν, να ζήσομεν όλοι μαζί.»

4. «Ἡ Διχόνια, ποὺ βαστάει
ἕνα σκῆπτρο ἡ δολερὴ
καθενὸς χαμογελάει,
πάρ᾿ το, λέγοντας, κι ἐσύ.

Κειὸ τὸ σκῆπτρο ποὺ σᾶς δείχνει,
ἔχει ἀλήθεια ὡραῖα θωριά·
μὴν τὸ πιᾶστε, γιατὶ ρίχνει
εἰσὲ δάκρυα θλιβερά...

Κι ήρθε μετά, αδελφέ, ο άλλος Ποιητής, ο Αλεξανδρινός και μας είπε για «το πρώτο σκαλί».
Ας αρχίσουμε λοιπόν να ιδρώνουμε για την Πατρίδα˙μια που το τελευταίο σκαλί* θέλει δουλειά πολλή. Να συμφωνήσουμε όλοι σε ένα - δυο «Καλά» για την Πατρίδα και να αρχίσουμε να δουλεύουμε.

* να πολεμήσουμεν όσο να λυώσουμε

Καλό Αύγουστο

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.