Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Υπουργός:Μεταβατικές διατάξεις για το ν+2

Δημοσίευση: 01/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Μεταβατικές διατάξεις θα υπάρξουν για τους ήδη φοιτητές, σχετικά με το ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2, δ δήλωσε σήμερα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας , μιλώντας στο ραδιόφωνο Real, είπε τα εξής:

Πρέπει να περάσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα πειθαρχίας. Δηλαδή δεν μπορεί κάποιος να μπαίνει στο Πανεπιστήμιο και να αποφοιτά μετά από 30 χρόνια. Αυτό δε γίνεται πουθενά αλλού στον κόσμο. Ο στόχος μας είναι η όποια παρέμβαση να ισχύει εφεξής. Τι σημαίνει αυτό; Για τους φοιτητές που θα μπουν στο Πανεπιστήμιο από όταν θα ισχύσει η διάταξη. Η διάταξη ακόμα δεν έχει περάσει από την ελληνική Βουλή. Όταν θα ψηφιστεί και εφεξής θα ισχύει, καταρχήν για τους νεοεισερχόμενους. Τώρα για αυτούς που είναι ήδη φοιτητές θα προβλέψουμε μεταβατικές διατάξεις. Δεν έχουμε κατασταλάξει. Αυτό θα γίνει μετά από ενδελεχή συζήτηση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς. Η πρόθεσή μας είναι αυτό το μετρό να εφαρμοστεί πλήρως για τους νέους φοιτητές και από εκεί και πέρα να πάμε σε ένα μεταβατικό στάδιο για τους φοιτητές που είναι ήδη εγγεγραμμένοι.

Για το αν δρομολογείται κατάργηση του ασύλου

Όχι μόνον δεν πάμε σε κατάργηση, αλλά πάμε σε ενίσχυση του ασύλου. Με ποια έννοια; Αυτό που θέλουμε εμείς να κάνουμε είναι να θωρακίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών, την ακαδημαϊκή ελευθερία στην έρευνα και τη διδασκαλία. Σήμερα, σε ορισμένα πανεπιστήμια υφίστανται περιορισμοί στο να μιλήσει κάποιος, γιατί φοβάται ότι 10, 20, 30 μέτρα παρακάτω κάποιος μπορεί να του επιτεθεί για αυτά που είπε ή για την άποψη που εξέφρασε.

Εμείς θέλουμε να ενισχύσουμε το άσυλο, να το αποκαταστήσουμε στην πραγματική του έννοια. Ποια είναι η πραγματική του έννοια; Η ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Πως θα το κάνουμε αυτό; Θα το κάνουμε περιορίζοντας αξιόποινες πράξεις που διαπράττονται είτε εντός των πανεπιστημίων, είτε εκτός των πανεπιστημίων και οι δράστες καταφεύγουν στο Πανεπιστήμιο για να αποφεύγουν τη σύλληψη. Αυτούς που θέλουμε να προστατέψουμε είναι η ακαδημαϊκή κοινότητα εν συνόλω, τους φοιτητές, τους καθηγητές, όλο το προσωπικό του Πανεπιστημίου, προκειμένου αυτό να μπορεί ελεύθερα να εκφράζεται, να κάνει έρευνα, να διδάσκει. Βασική μας αρχή είναι ότι αποκαθιστούμε το άσυλο στην πραγματική του έννοια και αποκαθιστούμε την ποιότητα του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος.

Για τις αιτιάσεις όσων υποστηρίζουν ότι και σήμερα η Αστυνομία μπορεί να παρέμβει στο Πανεπιστήμιο

Ο νόμος που ισχύει τώρα, προβλέπει ότι η Αστυνομία μπορεί να επέμβει μόνο σε περιπτώσεις κακουργημάτων ή εγκλημάτων κατά της ζωής. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση θα πρέπει οι αρχές να επέμβουν μόνο ύστερα από απόφαση του πρυτανικού συμβουλίου. Τι σημαίνει αυτό; Να το πω απλά. Πουλάει κάποιος ναρκωτικά. Τι πρέπει να γίνει με τον ισχύοντα νόμο; Να το μάθει ο Πρύτανης, ο Πρύτανης να συγκαλέσει το Πρυτανικό Συμβούλιο, το οποίο αποτελείται από διάφορα μέλη, καθώς δεν είναι μονομελές όργανο, τα μέλη του Πρυτανικού συμβούλιου πρέπει να είναι διαθέσιμα, να «διακτινιστούν» ως διά μαγείας και να συζητήσουν για το εάν η πράξη που λαμβάνει χώρα εκείνη στιγμή είναι πταίσμα, πλημμέλημα ή κακούργημα. Δηλαδή πρέπει κάποιος να χαρακτηρίσει την πράξη εξ ου και το λάθος κατά τη γνώμη μας να πρέπει να παρέμβει ένα πρυτανικό όργανο για να κινηθεί η διαδικασία.

Στην δική μας διαδικασία δεν παρεμβαίνουν καθόλου τα πρυτανικά όργανα. Δεν υπάρχει υποχρέωση ειδοποίησης, Δεν υπάρχει υποχρέωση ενημέρωσης. Δεν υπάρχει τίποτα. Εξομοιώνουμε τον πανεπιστημιακό χώρο με τους κοινούς δημόσιους χώρους όσον αφορά στην άσκηση από την Αστυνομία και τις εισαγγελικές Αρχές των αρμοδιοτήτων που έχουν από το νόμο.

Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που θα επέμβουν οι Αρχές εάν διαπιστώσουν την τέλεση κάποιας αξιόποινης πράξης σε μία πλατεία με τον ίδιο τρόπο θα μπορούν να επέμβουν εάν διαπιστώσουν πως τελείται κάποια αξιόποινη πράξη στο Πανεπιστήμιο.  Όλα αυτά γίνονται για να μπορεί κανείς να μιλάει ελεύθερα στο Πανεπιστήμιο. Αν κάτι θέλουμε να κάνουμε είναι να προασπίσουμε το ακαδημαϊκό άσυλο, να προασπίσουμε την ελεύθερη διακίνηση ιδεών. Δεν υπάρχει ελεύθερη διακίνηση ιδεών όσο δεν τιμωρούνται οι αξιόποινες πράξεις.

Για την ιδιωτικοποίηση των Πανεπιστημίων

Όσον αφορά στα ιδιωτικά πανεπιστήμια, χάσαμε μια μεγάλη ευκαιρία σαν χώρα. Την χάσαμε όταν στο πλαίσιο της προηγούμενης κυβέρνησης ξεκίνησε η πρώτη φάση της συνταγματικής αναθεώρησης. Η Νέα Δημοκρατία είχε κάνει μια πρόταση ώστε το άρθρο 16 που αφορά στην Παιδεία να είναι στα προς αναθεώρηση άρθρα, ώστε να δοθεί επιτέλους η δυνατότητα στην χώρα μας να λειτουργήσουν και Ιδιωτικά Πανεπιστήμια. Ή πρόταση μας αυτή, αν θυμάμαι καλά, συγκέντρωσε 93 από τις 300 ψήφους του κοινοβουλίου. Ούτε ένας δηλαδή στους τρεις βουλευτές δεν θεώρησε ότι χρήζει αναθεώρησης το άρθρο 16. Αυτό δυστυχώς σημαίνει ότι έχει μπλοκάρει η διαδικασία για αρκετά χρόνια.

Για το πως θα γίνουν πιο εξωστρεφή τα ελληνικά πανεπιστήμια

Στις προθέσεις μας είναι να απλοποιήσουμε πάρα πολύ τη διαδικασία και να διευρύνουμε τη δυνατότητα για τα πανεπιστημιακά μας ιδρύματα να ιδρύουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα. Σήμερα για να γίνει αυτό θα πρέπει αναγκαστικά ένα Πανεπιστήμιο να συνεργαστεί με το Διεθνές Πανεπιστήμιο, εμείς θεωρούμε ότι αυτό δεν χρειάζεται. Θεωρούμε πως το κάθε Πανεπιστήμιο από μόνο του θα πρέπει να μπορεί να έχει τη δυνατότητα να ιδρύσει ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα. Και να αποφασίσει το ίδιο για το αν θέλει να αξιοποιήσει αυτή την δυνατότητα ή όχι. Η Πολιτεία θα πρέπει όμως να του δώσει αυτή τη δυνατότητα. Άρα ο στόχος μας είναι - και θα δουλέψουμε πολύ σ’ αυτή την κατεύθυνση - να δώσουμε πολύ μεγαλύτερη εξωστρέφεια στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Για τις υποδομές των Πανεπιστημίων

Το ζήτημα των υποδομών είναι πάρα πολύ σοβαρό. Και προφανώς σχετίζεται άμεσα με πόρους αλλά όχι μόνο με τους πόρους. Σχετίζεται και με νοοτροπίες. Για παράδειγμα εμείς θα επιδιώξουμε να υπάρχει ευρύτερα η δυνατότητα για την αξιοποίηση των ΣΔΙΤ. Των Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Προκειμένου για παράδειγμα να κατασκευαστούν φοιτητικές εστίες . Είναι κάτι το οποίο γινόταν στο παρελθόν φειδωλά κι εμείς θέλουμε να το ενισχύσουμε. Οι φοιτητικές εστίες είναι ένα μείζον θέμα. Πράγματι λείπουν πολλές φοιτητικές εστίες από τη χώρα και υπάρχουν παιδιά που περιορίζονται στο να σπουδάσουν επειδή δεν υπάρχουν επαρκείς φοιτητικές εστίες οι. Εμείς θέλουμε να αξιοποιήσουμε όλα τα μέσα που διαθέτουμε και να αξιοποιήσουμε και περαιτέρω χρηματοδοτικά εργαλεία προκειμένου ακριβώς να βελτιώσουμε τις υποδομές παροχής εκπαίδευσης.

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (10)

 
επιτέλους
01 Αυγ 2019 23:27

Επιτέλους και ένας σοβαρός υπουργός παιδείας..... να δούμε βέβαια και σε βάθος χρόνου τι θα κανει ...και αν θα κανει αυτά που λεει ......

 
Εξωστρέφεια ΑΕΙ
02 Αυγ 2019 07:23

Πώς θα προσελκύσουν τα ελληνικά ΑΕΙ καθηγητές και ερευνητές από άλλες χώρες όταν η οικονομία και η βιομηχανία είναι σε ιστορικά χαμηλό;

Ένα άλλο ζήτημα είναι η επιφανειακή διασπορά των ΑΕΙ στην περιφέρεια, αλλά η υπερσυγκέντρωση των περιζήτητων τμημάτων σε μερικά αστικά κέντρα. Όταν τα μέλη ΔΕΠ επιλέγουν να αφήσουν τα περιφερειακά τμήματα για το ομοειδές τμήμα σε μία από τις μεγάλες πόλεις πώς θα προσελκύσουν τα ΑΕΙ της επαρχίας ξένους -ή ακόμα και Έλληνες- φοιτητές;

Το άσυλο δεν ενδιαφέρει πραγματικά κανέναν. Όλη η τρομολαγνεία και επαναστατικότητα της συζήτησης εξαντλεί και αφορά περίπου 10% των μελών της πανεπιστημιακής κοινότητας.

 
Αιώνιος φοιτητής
02 Αυγ 2019 08:05

Να μην διαγραφεί κανένας φοιτητής. Όσοι είναι "ανενεργοί" να πάνε σε μητρώο ανενεργών φοιτητών. Δεν βλέπω κάτι κακό κάποιος ακόμα και ως συνταξιούχος να επιστρέψει στα αμφιθέατρα να συνεχίσει τις σπουδές του.

 
pe19
02 Αυγ 2019 09:32

Το τελευταίο πρόβλημα στην παιδεία μας είναι οι αιώνιοι φοιτητές. Βάλτους να πληρώνουν αντί να διαγράφονται. Έσοδο θα είναι για τα ΑΕΙ και όχι βαρίδι. Αυξανόμενα δίδακτρα και εξεταστρα με την πάροδο των ετών και ας αποφοιτήσουν μετά από 50 χρόνια!!!!!!!

 
στιγμές και διάρκειες
02 Αυγ 2019 09:54

«Πρέπει να περάσει ένα ξεκάθαρο μήνυμα πειθαρχίας.»

Είναι μία δήλωση που ξαφνιάζει με την ειλικρίνεια της. Δεν είναι ακαδημαϊκά τα προβλήματα που προτίθεται να λύσει το μέτρο. Αυτή είναι και η εξήγηση που στην ατζέντα της κ. υπουργού και της κυβέρνησης το «πρόβλημα των αιωνίων» εμφανίζεται μαζί με το άσυλο και συζητήσεις για τον τρόπο που θα μπαίνει η αστυνομία στους πανεπιστημιακούς χώρους.

 
Αρθούρος
02 Αυγ 2019 09:58

Προς αιώνιος φοιτητής και PE 19:Φαίνεται από τις τοποθετήσεις σας ότι κινείστε σε αρχαϊκό τρόπο σκέψης,εκεί γύρω στο 1960-70,όπου ίσχυε η λεγόμενη "φοιτητική σταθερά"το απλό 5 που έφτανε και μέχρι το πτυχίο.
Εγώ θα πώ με απλά μαθηματικά της έκτης Δημοτικού τα επόμενα: Απ' ό,τι ξέρω, κάθε χρόνο υπάρχουν τρεις εξεταστικές κι έτσι στα τέσσερα χρόνια οι εξεταστικές γίνονται δώδεκα.Αν ισχύσει το ν+2,οι εξεταστικές αυξάνονται στις 18.Πολύ ωραία.Πόσα είναι τα μαθήματα που έχει ένα τετραετές τμήμα;Κατά μέσον όρο 50.Πόσα μαθήματα αντιστοιχούν κατά μέσον όρο στην εξεταστική;
50/18=2,777 μαθήματα ανά εξεταστική.Δεν μπορεί ο κάθε κανακάρης-ισσα, να περάσει 2,777 μαθήματα ανά εξεταστική;Μάλλον όχι.Ακόμα κι αν αρρωστήσει, ή πάθει ερωτική απογοήτευση πάλι προλαβαίνει.
Άρα,λοιπόν,τουλάχιστο γιά τις τετραετείς σχολές είναι πολύ δίκαιο το ν+2. Καληνύχτα στο χτές. Πάμε μπροστά.

 
απλός
02 Αυγ 2019 10:11

Καλημέρα.
Όταν κάποιος επενδύει κόπο και χρήμα για να σπουδάσει (εργαζόμενος, οικογενοιάρχης, κλπ.) είναι άδικο η πολιτεία να του ακυρώνει τις σπουδές. Όπως έχει χιλιοειπωθεί αυτοί δεν επηρεάζουν τη λειτουργία των τμημάτων.

 
Σπύρος Π.
02 Αυγ 2019 17:24

Το "πρέπει να περάσει μήνυμα πειθαρχίας" συμπυκνώνει όλη την πολιτική φιλοσοφία της νέας ΥΠΑΙΘ σε μια φράση. Οι "αιώνιοι φοιτήτές", είτε περνάνε ένα μάθημα το έτος είτε είναι παντελώς ανενεργοί δε στοιχίζουν απολύτως τίποτα στο Ελληνικό Δημόσιο. Ούτε φοιτητικό εισιτήριο ούτε βιβλία. Ούτε μισό ευρω δεν ξοδεύει το κράτος. Είναι απλά μια εμμονή. Και το επιχείρημα που συγκρίνει με άλλες χώρες δεν έχει καμία βάση, από τη στιγμή που μιλάμε για τελείως διαφορετικά συστήματα. Συγκρίνουμε ανόμοια πράγματα. Και φυσικά μια τέτοια διάταξη αντιστρατεύεται τη δια βίου μάθηση. Στερεί από ένα ενήλικο, με ό,τι υποχρεώσεις αυτό συνεπάγεται, να προσπαθήσει να πάρει ένα δεύτερο και τρίτο και 20ο πτυχίο.

 
foros1
03 Αυγ 2019 00:18

Άδικος κόπος, να περιμένεις με επιχειρήματα να πείσεις αυτούς που έχουν εμμονές.

 
Αιώνιοι φοιτητές
03 Αυγ 2019 02:01

Υπάρχουν σε όλα τα ιδρύματα διεθνώς. Απλώς στην Ελλάδα δεν υπάρχει σωστή διαχείριση, ακόμα και το ηλεκτρονικό πάσο και το ενιαίο σύστημα διανομής συγγραμμάτων (ΕΥΔΟΞΟΣ) εγκαινιάστηκαν από την ΕΔΕΤ εν μέσω κρίσης (μετά το 2010) και όχι πριν 20 χρόνια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean