Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Αποτίμηση της Θεματικής Εβδομάδας

Δημοσίευση: 02/08/2019
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
Alt Text: 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
Title Text: 
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ιδιαίτερα επιτυχημένη χαρακτηρίζει το ΙΕΠ τη “Θεματική Εβδομάδα” με κεντρικό θέμα: «Δημοκρατική συνύπαρξη και ανθρώπινα δικαιώματα».

Συνολικά 1656 γυμνάσια και γυμνασιακές δομές όλων των τύπων υπέβαλαν πλήρες εβδομαδιαίο σχέδιο εφαρμογής, στο σύνολο των 1700 της χώρας.

Σύμφωνα με την αποτίμηση που ολοκλήρωσαν και απέστειλαν στο ΙΕΠ 1049 σχολεία, όλες οι  θεματικές, που έχουν σχεδιαστεί σταδιακά κατά τα τρία συναπτά σχολικά έτη, επιλέχθηκαν και εφαρμόστηκαν, με την εξής συχνότητα προτίμησης :

1. Δημοκρατική Συνύπαρξη και Ανθρώπινα Δικαιώματα (SQ001)    1004

2. Διατροφή και ποιότητα Ζωής (SQ002)    1015

3. Έμφυλες ταυτότητες (SQ003)    876

4. Πρόληψη εθισμού και εξαρτήσεων (SQ004)    999

5. Οδική Ασφάλεια & Κυκλοφοριακή Αγωγή (SQ005)    913

Σύνολο ολοκληρωμένων ερωτηματολογίων                                                1049

Στα εμφανώς θετικά σημεία της φετινής δράσης ξεχωρίζουν:

-Η ψηφιακή  «βιβλιοθήκη» της θεματικής εβδομάδας (http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/646-allo-yliko), η οποία περιλαμβάνει πλούσιο υλικό από έγκριτους επιστημονικούς και εκπαιδευτικούς φορείς (όπως από τη Βουλή των Ελλήνων, το Συμβούλιο της Ευρώπης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή),

 -Το Βαρόμετρο της δημοκρατικής και αξιοπρεπούς συνύπαρξης (http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada-category/656-varometro), το οποίο λειτούργησε αποτελεσματικά μεταξύ των μαθητών και μαθητριών, όχι μόνο ως δείγμα σχολικής πρακτικής, αλλά και ως εργαλείο αποτίμησης του σχολικού κλίματος σε σχέση με τις δημοκρατικές δεξιότητες, τις γνώσεις και τις στάσεις σεβασμού του άλλου,

-Οι ευσύνοπτοι Οδηγοί προς τους/τις εκπαιδευτικούς για τον θεσμό της συνέλευσης τάξης και την εφαρμογή των πρακτικών της  Θεσμικής Παιδαγωγικής,

-Οι προτεινόμενες Δράσεις διαμεσολάβησης, κοινωνικής συμμετοχής και ευθύνης για την επίλυση προβλημάτων και την αντιμετώπιση θεμάτων διακρίσεων, προκαταλήψεων και περιθωριοποίησης, αλλά και, αντιδιασταλτικά, για την προαγωγή δημιουργικών δράσεων κοινωνικής συμμετοχής και ευθύνης.

Για περισσότερες λεπτομέρειες, έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΙΕΠ η Συνοπτική Έκθεση Αποτίμησης, καθώς και τα σχόλια και οι παρατηρήσεις των εκπαιδευτικών, στην ακόλουθη υπερσύνδεση: http://iep.edu.gr/el/thematiki-evdomada

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  στο ανακοινωθέν αναφέρει  ότι “ διαβλέποντας τις εκπαιδευτικές ανάγκες και λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, αναλαμβάνει πρωτοβουλίες και εισηγείται καινοτομίες για τη Θεματική Εβδομάδα 2019-20, με στόχο τη δυνατότητα διεξαγωγής της σε όλους τους τύπους σχολικών μονάδων καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους. Βασικό σκοπό αποτελεί η καλλιέργεια των Δεξιοτήτων Δημοκρατίας και κεντρικό σύνθημα το: «Μιλώ Ελεύθερα- Μαθαίνω με Ασφάλεια», εμπνευσμένο από την εκστρατεία του Συμβουλίου της Ευρώπης”.

Ετικέτες: 
ΙΕΠ

Σχόλια (8)

 
Παύλος
02 Αυγ 2019 19:23

Ίσως η μόνη πρωτοποριακή πετυχημένη ενέργεια του ιεπ και του κ. φίλη. Σφάλμα η αντικατάσταση φίλη με γαβρογλου

 
κατάργηση
03 Αυγ 2019 00:14

και επανασχεδιασμός ΙΕΠ (νέα φιλοσοφία, ρυθμοί και τρόπος εργασίας , στελέχη). τι πρότειναν για τις ανακοινωθείσες αλλαγές στην ύλη απορώ.

 
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ
03 Αυγ 2019 04:32

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ= μπάχαλο στα Γυμνάσια , να καταργηθεί αμέσως !!!

 
Μια Ελληνίδα μητέρα
03 Αυγ 2019 11:00

Τα παιδιά βαριόνταν τη ζωή τους και πολλά δεν πήγαιναν καν στο σχολείο.

 
kostas
04 Αυγ 2019 15:33

Στην Θεματική εβδομάδα (και όχι μόνο στο δικό μου σχολείο αλλά σε πολλά) μας παρακαλούσανε οι μαθητές να κάνουμε μάθημα. Είχαν βαρεθεί και όπως έλεγαν χαριτολογώντας αν ακούσουν ακόμα μία φορά για το κάπνισμα και το αλκοόλ θα αρχίσουν το ποτό και το τσιγάρο. Μία ημέρα είναι αρκετή. Οχι να χάνουμε πέντε μέρες,

 
σχόλιο
04 Αυγ 2019 17:32

Η θεματική εβδομάδα είναι εβδομάδα απορρύθμισης της σχολικής ζωής ... οι εκπαιδευτικοί δεν είναι παντογνώστες και οι ειδικοί συνεπάγονται απίστευτη γραφειοκρατεία. Τα παιδιά χαίρονται αλλά και βαριούνται που δεν κάνουν τίποτα ουσιαστικό ενώ οι καθηγητές λένε ωχ πότε θα τελειώσει η εβδομάδα. Φυσικά στην αποτίμηση όλοι τα καλύτερα γράφουν. Αν θέλετε να κάνετε κάτι σωστό να πάτε στα σχολεία να μιλήσετε με διευθυντές και εκπαιδευτικούς. Μακριά από τα σχολεία ότι και να φτιαχτεί είναι μόνο για να δικαιολογούνται θέσεις ..

 
Jason
04 Αυγ 2019 21:55

Ο πλέον αποτυχημένος και άχρηστος θεσμός! Μία χαμένη εβδομάδα μαθημάτων με πλήρη απορρύθμιση των σχολείων. Και απολύτως περιττός θεσμός διότι σχεδόν όλες οι θεματικές θίγονται ούτως ή άλλως στο πλαίσιο μαθημάτων (Κ.Π.Α., Οικιακή Οικονομία, Γλώσσα, κλπ). Φυσικά οι περισσότεροι μαθητές είναι ευχαριστημένοι με την ιδέα ότι δεν γίνεται μάθημα... Η εκ των υστέρων "αποτίμηση" είναι για τα πανηγύρια, εντελώς εικονική. Όλοι οι καθηγητές μόλις ακούνε για "Θεματική Εβδομάδα" αναστενάζουν. Ελπίζω και εύχομαι να καταργηθεί!

 
Γιωργος
05 Αυγ 2019 18:52

Κατανταει η θεματικη εβδομαδα ενας χρησιμος μοχλος προπαγανδας δολιων η αφελων οπαδων των επικινδυνων μεθοδευσεων της παγκοσμιοποιημενης πλεον παρακμης.Η επαναληψη των ιδιων στοχευμενων θεματων , προκειμενου να εμπεδωθει η αποψη, αυτο μαρτυρα. Ο καθηγητης οφειλει να αντισταθει. Εφοσον διαμορφωνει συνειδησεις,δεν ειναι πλεον υπαλληλος.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ