Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Ν. Κεραμέως:Το 10 θα είναι η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ- Ελεύθερα τα Πανεπιστήμια να ορίζουν βάση 15,16, 17,13

Τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων
Δημοσίευση: 02/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Στις προθέσεις μας είναι τα Πανεπιστήμια να ορίζουν, πρώτον τον αριθμό των εισακτέων και παράλληλα να ορίζουν τη βάση εισαγωγής.

Β. Θέλουμε το δέκα να είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής και από εκεί και πέρα τα Πανεπιστήμια, το κάθε ίδρυμα, να μπορεί να ορίζει μια βάση εισαγωγής πάνω από την ελάχιστη. Όποια θέλει, : 15,16, 17,13, ότι θέλει το κάθε Πανεπιστήμιο.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε με σημερινές δηλώσεις η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως , και σημείωσε τα εξής:

  • Το θεωρούμε αδιανόητο ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει για ιδρύματα στα οποία κανείς μπαίνει με βαθμό τρία.
  • Το λέμε ευθέως.
  • Το θεωρούμε αδιανόητο.
  • Πρέπει σιγά-σιγά να πάμε σε ένα σύστημα στο οποίο τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα.
  • Αυτός είναι ο στόχος.
  • Σήμερα η κατάσταση έχει ως εξής: δηλώνει το Πανεπιστήμιο πως θα πάρει 500 φοιτητές και τελικά παίρνει 1.500.
  • Αποτέλεσμα ποιο είναι;
  • Η εκπαίδευση που παρέχει επί της ουσίας το Πανεπιστήμιο στους 1.500 είναι μειωμένη, διότι δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτόν τον πάρα πολύ μεγάλο όγκο.
  • Τελικά πλήττονται όλοι.

Σχόλια (62)

 
Μπράβο στην νέα ηγεσία του ΥΠΑΙΘ!!!
02 Αυγ 2019 18:41

Μπράβο! Επιτέλους! Να μπούνε κάποια όρια.
Θυμάμαι το 1989 η Σορβόνη, στα προγράμματα Γαλλικής Γλώσσας και Πολιτισμού για τους αλλοδαπούς, αφενός όριζε εξετάσεις στην Γλώσσα για κατάταξη σε επίπεδο και τμήμα Γαλλικής γλώσσας, αφετέρου όριζε κατώτατο όριο βαθμού απολυτηρίου για να εγγραφεί κάποιος στο πρόγραμμα (το οποίο οδηγούσε σε πτυχίο γλωσσικής επάρκειας).
Για τους Έλληνες όριζε βαθμό απολυτηρίου λυκείου το 17.
Τους κάτω του 17 δεν τους θεωρούσε ικανούς να ανταποκριθούν στο επίπεδο της Σορβόνης!
Τους Αμερικανούς τους έπαιρνε μόνον εάν είχαν τελειώσει Κολέγιο, απολυτήριο High School δεν δεχόταν!
Για κάθε χώρα είχε συγκεκριμένα κριτήρια.
Η Σορβόνη το 1989 επέλεγε τους φοιτητές της ακόμα και για τα τμήματα Γαλλικής Γλώσσας και Πολιτισμού που ήταν επί πληρωμή.

 
Νίκος
02 Αυγ 2019 18:52

Προσωπικά συμφωνώ απόλυτα. Για να απαντήσω προκαταβολικά στους επόμενους σχολιαστές που σίγουρα θα υπερασπιστούν το δικαίωμα της μόρφωσης για όλους και θα πουν πονηρά ότι αυτό γίνεται για να βρουν πελάτες τα ιδιωτικα, οπότε υπάρξουν, πανεπιστήμια, η απάντηση μου αποτελεί συνέχεια της υπουργού: δεν θέλω να πληρώνουν οι πολίτες για τους μαθητές του 3 είμαι μάλιστα σίγουρος ότι ούτε ιδιωτικό πανεπιστήμιο δεν θα δεχτεί ποτέ μαθητές του 3.

 
Νίκος Θ.
02 Αυγ 2019 18:56

Συμφωνώ με το να ορίζουν αριθμό εισακτέων τα τμήματα αλλά αν ορίσει κάθε τμήμα βάση εισαγωγής δεν θα έχεις σχολές α' και β' κατηγορίας; Τα τμήματα χαμηλής ζήτησης που θα έχουν βάση εισαγωγής το 10 θα παίρνουν λιγότερους εισακτεους οι οποίοι με το ισχύον σύστημα μετεγγραφών θα πηγαίνουν στα κεντρικά πανεπιστήμια. Το θέμα είναι να δούμε ποιες σχολές χρειάζονται και ποιες όχι. Υπάρχουν τόσα τμήματα που δεν ξέρουμε τι αποφοίτους βγάζουν και αντί να δείτε τι θα κάνετε και με αυτό κάνετε αλλαγές στο νέο σύστημα εισαγωγής ενώ πριν λίγες μέρες λέγατε δεν θα αλλάξουμε τίποτα γιατί δεν φταίνε τα παιδιά να το υποστούν αυτό.

 
αλ.αναστασία
02 Αυγ 2019 19:08

Εύγε κ.Κεραμέως

 
ΜΙΚ
02 Αυγ 2019 19:20

Συμφωνώ με τη βάση, ωστόσο φοβάμαι ότι κάποια τμήματα θα μείνουν χωρίς "φοιτητές" και θα πάψουν να έχουν λόγο ύπαρξης.

 
Μπράβο
02 Αυγ 2019 19:24

Μόνο μπράβο μπορεί να πει κανείς.
Τέρμα ο λαικισμός.

 
μαρία χ
02 Αυγ 2019 19:31

Το έργο με τη βάση του 10 το έχουμε ξαναδεί. Απέτυχε. Όσο για τα υπόλοιπα να έχουμε να λέμε. Γιατί οι βάσεις υπάρχουν ούτως ή άλλως. και στις υψηλής ζήτησης σχολές είναι και αδιανόητα υψηλές.
Στο μεταξύ, όσοι.ες διδάσκουμε στα Λύκεια χρόνια ξέρουμε πολύ καλά ότι ο υψηλός βαθμός εισαγωγής δεν προδιαγράφει μια αντίστοιχα καλή ακαδημαϊκή και επαγγελματική πορεία.
Αντί λοιπόν να συζητάμε για την ουσία της εκπαίδευσης για μια ακόμη φορά συζητάμε για το εξεταστικό. Ντροπή μας.

 
Αρθούρος
02 Αυγ 2019 19:32

Εδώ είμαστε.Λέει η κα υπουργός:"Σήμερα η κατάσταση έχει ως εξής:δηλώνει το Πανεπιστήμιο πως θα πάρει 500 φοιτητές και παίρνει τελικά 1500"Μήπως έχει κάποιο συγκεκριμένο τμήμα υπόψη της;Μήπως έχει υπόψη της το Τμήμα Νομικής του ΕΚΠΑ,γιά το οποίο έλεγε προχτές ότι δε χρειάζεται η χώρα άλλη Νομική;Και τί θ'απαντήσει στους εκατοντάδες πολύτεκνους και τρίτεκνους κι άλλους που τον Οκτώβρη δίκαια θα θέλουν να πάρουν μετεγγραφή με τον παρόντα νόμο του Γαβρόγλου κατευθείαν στην Αθήνα,όπως γίνεται επί δεκαετίες;Τί θ'απαντήσει στους συλλόγους γονέων που υποκριτικά κι αυτοί θα θέσουν αυτό το αίτημα;Μα ότι δε χρειάζεται τέταρτη Νομική,πολιτική στην οποία αυτοπαγιδεύτηκε,ενώ θα μπορούσε να αποφύγει την καταστροφή με τη μη βίαιη κατάργηση της Νομικής της Πάτρας,μέσα από ένα ανύπαρκτο, ταχύτατο διάλογο που έγινε διαδικτυακά κι όπου δεν ακούστηκαν οι αντίθετες απόψεις στο νομοσχέδιο που στριμώχτηκε όπως όπως.
Αντίθετα,με την παταγώδη αποτυχία της κιόλας με το καλημέρα,γιατί διέπεται από ιδεοληψίες,θα μπορούσε να αναβάλει τη λήψη απόφασης κι έτσι το θέμα θ'αντιμετωπιζόταν ομαλότερα.Κι έχει περισσότερες ευθύνες γιατί ως πρώην φοιτήτρια του τμήματος Νομικής του ΕΚΠΑ,γνώριζε το θέμα της συσσώρευσης 700 φοιτητών κατ'έτος,πράγμα που αδικούσε και αδικεί όχι μόνο τους υποψήφιους που "έλιωσαν"γιά να πιάσουν τη βάση της πρώτης Νομικής,αλλά όλους τους φοιτητές που είχαν κι έχουν την ατυχία να στοιβαχτούν στα πανάρχαια κτήριά της.
Γιατί σε τελευταία ανάλυση,η ίδρυση της τέταρτης Νομικής είναι ένα δύσκολο εθνικό θέμα που όλοι οι υπουργοί Παιδείας προτιμούν να μην το αγγίζουν.Και σχετίζεται με τη συνολική ποιότητα σπουδών που παρέχονται σ'αυτήν από τα τρία ιδρύματά μας.

 
Βάλια Κ.
02 Αυγ 2019 19:45

Δεν με ενοχλεί καθόλου να εισάγονται τα παιδιά με τρία στην τριτοβάθμια, εξάλλου όλοι οι γονείς πληρώνουν. Με ενοχλεί που γίνονται αλλαγές στην παιδεία βασισμένες στην λατρεία της εξέτασης και της αριστείας. Τα παιδιά και οι γονείς δεν θα το αντέξουν...

 
Dimitrios
02 Αυγ 2019 20:10

1. Η υπουργος δεν ειπε 10 αλλα π.χ 10
2.Η βαση εχει αμεση σχεση με το επιπεδο θεματων των εξετασεων
Π.χ 10 με δυσκολα θεματα μιας χρονιας ισοδυναμουν με 11 η 12 μιας χρονιας με ευκολα θεματα κ το αντιθετο
Ισως η βαση πρέπει να συνδεθει με τον μ.ο. γραπτων καθε χρονιάς

 
Δημήτρης Θ.
02 Αυγ 2019 20:18

Συμφωνώ απόλυτα. Οι εισακτέοι στα Πανεπιστήμια και στα (Πρότυπα) Σχολεία πρέπει να πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτουν η Εκπαιδευτική Διοίκηση και το ίδιο το εκπαιδευτικό ιδρυμα. Διότι, όπως λέει και η παροιμία, όσα ξέρει ο νοικοκύρης δεν τα ξέρει ο κόσμος όλος. Έλεος πια με την απόλυτη χαλαρότητα και το ξεχαρβάλωμα.

 
Observator
02 Αυγ 2019 20:26

Aν τεθεί ως βάση το 10 τότε πρέπει οι πανελληνιες εξετασεις να μην ειναι εξετάσεις καταληψης θέσης αλλά πιστοποιησης γνώσεων.

 
Ενας απλός μαθητής
02 Αυγ 2019 20:36

Αυτό θα ισχύσει από τα παιδιά που θα δώσουν το 2020?

 
Μέλος ΔΕΠ
02 Αυγ 2019 20:56

Η βάση του 10 έχει δοκιμαστεί και δεν δούλεψε, στη πραγματικότητα απέτυχε τραγικά. Ωραία όλα αυτά που λέει η Υπουργός αλλά μέχρι την εφαρμογή έχουμε πολύ δρόμο ακόμα. Το 50% που θα γράφει κάτω από 10 τι θα τους κάνεις ;
Μόλις κατάργησες τα 2ετή προγράμματα. Πόσοι από αυτούς/αυτές θα γίνουν σερβιτόροι, ζαμπονοκόπτες και βοηθοί φαρμακείων από τα 18 ;
Φτιάξε λοιπόν την τεχνική εκπαίδευση, όρισε ξεκάθαρα επαγγελματικά δικαιώματα για τα πάντα, κατάργησε/μείωσε Τμήματα ΑΕΙ που δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ αντίκρυσμα στην Ελληνική αγορά, ίδρυσε νέα που να πατάνε σε δυναμικούς τομείς της Ελληνικής οικονομίας και μετά βάλε τη βάση του 10...

 
ειναι ηδη
02 Αυγ 2019 21:37

Observator οι πανελλήνιες είναι από μόνες τους και τώρα ποιστοποιηση γνώσεων. Γράφοντας τα γενικά παίρνεις ένα 10-12 όμως ο καλά διαβασμένος μπορεί να πάρει 12-18. Είναι και θέμα από τι παγίδες μπορεί να βάλουν και αν είναι ο μαθητής ικανός να τις αντιμετωπισει.

 
21 χρόνια Εκπαιδευτικός 21 χρόνια μητέρα
02 Αυγ 2019 21:39

Αυτή τη στιγμή σπουδάζουν σε Ιδιωτικά Πανεπιστήμια εξωτερικού και Κύπρου, μαθητές μου με 2000-3000 μόρια σε Ιατρικές και Νομικές Σχολές.
Άρα αυτοί που έχουν την οικονομική άνεση πάντα βρίσκουν τρόπους. Δείτε γύρω σας. Έγινε κάποια κίνηση για να μειωθούν τα φροντιστήρια ; μάλλον το αντίθετο.

 
ΛΚ
02 Αυγ 2019 22:21

Όσο μειώνεται το επίπεδο των φοιτητών τόσο δυσκολεύονται οι καθηγητές οι οποίοι αναγκάζονται εκ των πραγμάτων να χαμηλώσουν τον πήχη για να μπορέσουν να αποφοιτήσουν οι φοιτητές χαμηλού επιπέδου. Στις αξιολογήσεις των διδασκόντων μέσω της ΜΟΔΙΠ αν ο μέσος όρος βαθμολογίας των φοιτητών είναι ιδιαίτερα χαμηλός δε ρωτά κανένας τον διδάσκοντα για το επίπεδο των φοιτητών. Αντίθετα φαίνεται ανεπαρκής ο διδάσκοντας. Στις αξιολογήσεις της ΑΔΙΠ λαμβάνεται υπόψη ο αριθμός των φοιτητών που εγκαταλείπουν τις σπουδές τους με ότι συνεπάγεται. Φοιτητές που εισήχθησαν στην τριτοβάθμια με πολύ χαμηλό βαθμό έχουν περιορισμένες δυνατότητες αποφοίτησης και εύρεσης εργασίας στο γνωστικό αντικείμενο των σπουδών τους. Οι σπουδές των παραπάνω φοιτητών είναι απλά κατασπατάληση οικογενειακών και εθνικών πόρων. Κάποια στιγμή πρέπει να αποφασίσουμε πόσους φοιτητές μπορούμε ρεαλιστικά να εκπαιδεύσουμε αλλά και να αποφασίσουμε ότι τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων πρέπει να έχουν τον ίδιο βαθμό δυσκολίας κάθε χρόνο για να μην υπάρχουν αδικίες. Επίσης πρέπει να υπάρξει σοβαρή επένδυση στην κατάρτιση.

 
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ
02 Αυγ 2019 23:07

ΝΟΜΟΣ ΑΡΣΕΝΗ!!!!!!ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ !!!!ΔΥΝΑΤΟ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ !!!ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΑ ΑΕΙ ΟΡΙΖΟΥΝ ΑΡΙΘΜΟ ΚΑΙ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗς !!!

 
ΑΒ
02 Αυγ 2019 23:14

Σαφέστατα πρέπει να υπάρχει κατώτερη βάση εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο. Είτε αυτό είναι η βάση του 10, είτε κάποια ανάλογη βάση σε βασικό μάθημα, που θα διαφέρει ανάλογα με τη σχολή ή το τμήμα εισαγωγής. Δεν είναι δυνατό να εισάγονται φοιτητές σε οικονομικά τμήματα/σχολές με βαθμό στα μαθηματικά 8. Ή να υπάρχουν Πολυτεχνεία με βάση εισαγωγής τα 12.000 μόρια.

 
Κορνηλάκης Α.
02 Αυγ 2019 23:36

Όταν γίνονται με τέτοιο τρόπο εξαγγελίες (στο ποδάρι δηλαδή) για έναν τόσο σοβαρό ζήτημα, το οποίο απασχολεί χιλιάδες οικογένειες κάθε χρόνο, φοβάμαι ότι θα έχουν την τύχη τόσων και τόσων εξαγγελιών που έχουν γίνει στο παρελθόν χωρίς κανένα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Χωρίς να έχει γίνει ούτε βήμα αναβάθμισης της εκπαίδευσης στη χώρα. Για παράδειγμα τι εξυπηρετεί μια βάση εισαγωγής αν ένα τμήμα έχει αποφασίσει για εκατό εισακτέους, για παράδειγμα, και τη βάση την περάσουν πεντακόσιοι. Δεν θα τους δεχτεί όλους; Να απαντήσει το υπουργείο. Πολλά είναι τα προβλήματα και δυστυχώς περισσεύουν η προχειρότητα και ο λαϊκισμός διαχρονικά. Εγώ προσωπικά υπηρετώντας 31 χρόνια τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, διδάσκοντας σχεδόν αποκλειστικά σε μαθητές της τρίτης λυκείου φιλολογικά μαθήματα πανελλαδικώς εξεταζόμενα και διορθώνοντάς τα περίπου τρεις δεκαετίες, μπορώ να υποστηρίξω με βεβαιότητα ότι όσο οι υπεύθυνοι εξαντλούν τις παρεμβάσεις τους στο σύστημα εισαγωγής στα πανεπιστήμια και δεν αντιμετωπίζουν με σοβαρότητα και υπευθυνότητα το πρόβλημα της παιδείας και της εκπαίδευσης, το αποτέλεσμα θα είναι η τρύπα στο νερό.

 
με βαθμό τρία
03 Αυγ 2019 00:20

Οι μαθητές με βαθμό τρία που θα σπουδάζουν σε ιδιωτικά πανεπιστήμια, γιατί στα δικά μας δημόσια δεν θα μπορούν, θα είναι κατόπιν αποδεκτοί ως επιστήμονες στην Ελλάδα??
Αν ναι, τότε, ποιο είναι το νόημα της αριστείας κ. Υπουργέ???

 
@με βαθμο τρια
03 Αυγ 2019 00:35

Ειναι πελωρια σπαταλη να εχεις τμηματα με βαθμο εισαγωγης 3 ως 6. Δεν επιτυγχανουν αυτο που υποσχονται στο γονεα κ στο παιδι. Δεν θα αποκτησουν δεξιοτητες κ η ζωη δεν επιβεβαιωνει ψευδαισθησεις. Τα ΔΕΠ καταταλαιπωρουνται κ εγκαταλειπουν τα τμηματα αυτα. Στο τελος ειναι ολοι μονο χαμενοι.

 
ζορρο
03 Αυγ 2019 00:41

δεν σε βλεοω με αυτα που λες να βγαλεις χριστουγεννα στο υπουργειο δεν εξαγγελεις μια τρυπα στο νερο αλλα το νερο στην τρυπα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
Χουρδάκης Μιχαήλ
03 Αυγ 2019 01:01

Συμφωνώ απόλυτα με το μέτρο. Η τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν είναι για όλους και δεν χρειαζόμαστε τις μισές σχολές από όσες υπάρχουν.

Όμως κ. Κεραμέως το πολιτικό κόστος θα το αντέξετε? Ο μέσος γονέας θέλει το καμάρι του να μπει στο πανεπιστήμιο, ο μέσος ταβερνιάρης θέλει φοιτητές να τρώνε έξω και ο μέσος ιδιοκτήτης ενοικιαζόμενου δε θα σας ψηφίσει ξανά ποτέ. Η επαρχία, κακά τα ψέματα, από τέτοιες "αρπαχτές" ζει διότι παραγωγή δεν έχουμε.

Εαν επιμείνετε, μπράβο σας και μαζί σας.

 
με βαθμό τρία ως εξι
03 Αυγ 2019 01:22

Και εαν ο φοιτητής είναι καλός αλλά τον κόβουν κάποιοι καθηγητές επίτηδες, καταλαβαίνετε τι εννοώ, τότε το ν+2 δεν θα είναι σαν να ρίχνουμε νερό στον μύλο της ανομίας κ. Υπουργέ???
Ακραίες περιπτώσεις???
Δεν είναι η Ελλάδα η δεύτερη πιο διεφθαρμένη χώρα στην Ευρώπη, μετά τη Βουλγαρία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Διαφάνειας (Transparency International) κ. Υπουργέ???

 
ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ με βαθμό εισαγωγής κάτω του 10
03 Αυγ 2019 01:22

Αν ισχύσει η βάση 10 κλείνουν πολλά τμήματα όπως κάποια ΤΕΙ και κάποιες Ξενόγλωσσες Φιλολογίες (Ισπανική, Ιταλική, Γαλλική, Γερμανική). Κρίμα !!

 
Σασα
03 Αυγ 2019 01:22

Και οι καινούρια κυβέρνηση τα ίδια και χειρότερα είναι. Δεν υπάρχει σωτηρία για την ΠΑΙΔΕΊΑ μας. Ράβει ο ένας ξηλώνει ο άλλος... Μόνο απογοήτευση...

 
Γιώτης
03 Αυγ 2019 01:58

@ΞΕΝΟΓΛΩΣΣΑ με βαθμό εισαγωγής κάτω του 10
Όταν η βάση είναι κάτω του 10 σημαίνει ότι ο τελευταίος εισάγεται με αυτό το βαθμό και όχι όλοι. Οι υπόλοιποι μπορεί να έχουν βαθμό μεγαλύτερο του 10.

 
ΧΨ
03 Αυγ 2019 02:09

Μπραβο στην κ.Υπουργο που βαζει τα πραγματα στη σωστη τους βαση. Μιλαει για τα αυτονοητα
Να μπει ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΕΛΟΣ σε εναν παραλογισμο.
Σε ποα χωρα εισαγεται φοιτητης πχ σε τμημα Μαθηματικων με βαθμο στα Μαθηματικα 6 ? Να υπαρχει ειδικη κατηγορια για αθλητες που να εισαγονται σε σχολες Ιατρικης, ΗΜΜΥ, κλπ με βαθμους οτι ναναι ? Και απειρα αλλα συμβαινουν στη χωρα της φαιδρας πορτοκαλαιας. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ λιγος ρεαλισμος δεν βλαπτει.

 
P.L.
03 Αυγ 2019 02:35

Μια ερώτηση σε όσους αρέσει η βάση του 10.
Πόσοι στους 10 θα πιάνουν την βάση του 10 χωρίς φροντιστήρια?
Καληνύχτα Ελλάδα!!!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean