Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Ν. Κεραμέως:Το 10 θα είναι η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ- Ελεύθερα τα Πανεπιστήμια να ορίζουν βάση 15,16, 17,13

Τα Πανεπιστήμια θα ορίζουν τον αριθμό των εισακτέων
Δημοσίευση: 02/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Στις προθέσεις μας είναι τα Πανεπιστήμια να ορίζουν, πρώτον τον αριθμό των εισακτέων και παράλληλα να ορίζουν τη βάση εισαγωγής.

Β. Θέλουμε το δέκα να είναι η ελάχιστη βάση εισαγωγής και από εκεί και πέρα τα Πανεπιστήμια, το κάθε ίδρυμα, να μπορεί να ορίζει μια βάση εισαγωγής πάνω από την ελάχιστη. Όποια θέλει, : 15,16, 17,13, ότι θέλει το κάθε Πανεπιστήμιο.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε με σημερινές δηλώσεις η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως , και σημείωσε τα εξής:

  • Το θεωρούμε αδιανόητο ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει για ιδρύματα στα οποία κανείς μπαίνει με βαθμό τρία.
  • Το λέμε ευθέως.
  • Το θεωρούμε αδιανόητο.
  • Πρέπει σιγά-σιγά να πάμε σε ένα σύστημα στο οποίο τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια θα είναι πιο ελεύθερα και πιο αυτόνομα.
  • Αυτός είναι ο στόχος.
  • Σήμερα η κατάσταση έχει ως εξής: δηλώνει το Πανεπιστήμιο πως θα πάρει 500 φοιτητές και τελικά παίρνει 1.500.
  • Αποτέλεσμα ποιο είναι;
  • Η εκπαίδευση που παρέχει επί της ουσίας το Πανεπιστήμιο στους 1.500 είναι μειωμένη, διότι δεν είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτόν τον πάρα πολύ μεγάλο όγκο.
  • Τελικά πλήττονται όλοι.

Σχόλια (63)

 
ΑΓΑΝΑΚΤΙΣΜΕΝΟΣ ΦΟΙΤΗΤΗΣ
10 Δεκ 2019 16:31

ΑΣ ΜΠΕΙ 8.5 ΩΣ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΣ ΘΕΣΠΙΣΤΕΙ ΩΣ ΑΝΩΤΕΡΗ ΒΑΣΗ ΣΕ ΙΑΤΡΙΚΕΣ,ΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΑ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΤΟ 18.5 ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΣ ΜΠΕΙ ΤΟ 9 ΩΣ ΔΕΥΤΕΡΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΔΙΟΤΙ ΟΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ ΕΙΝΑΙ ΘΕΩΡΗΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑ ΚΥΡΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕ ΓΙΑ ΤΟ ΟΡΙΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 2ν ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΙΠΑΤΕ ΠΟΤΕ ΘΑ ΕΡΘΕΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΑΥΤΟΣ; ΚΑΙ ΑΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΠΕΙ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΙΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ (ΣΕΙΣΜΟΠΛΗΚΤΟΙ,ΠΛΗΜΜΥΡΟΠΛΗΚΤΟΙ,ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΗ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ,ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΜΕ ΣΟΒΑΡΕΣ ΠΑΘΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ).

 
Δρ Ντιτρόητ
19 Αυγ 2019 10:22

Η φράση "βγάζω" το Λύκειο τι αξία θα έχει σε 10 ή 20 χρόνια; Απολύτως καμία, διότι όλες οι θέσεις εργασίας θα ζητούν εργαζομένους με επιπλέον τυπικά προσόντα και ουσιαστικές δεξιότητες πέρα από τη βασική εκπαίδευση, η οποία πάντως πρέπει να αναμορφωθεί (κατάργηση ΕΠΑΛ, ενίσχυση Γενικών Λυκείων με απογευματινά μαθήματα).

Δεν έχουμε ως χώρα αχανείς αγροτικές εκτάσεις ή ανεπτυγμένη βαριά βιομηχανία (πχ. ανύπαρκτη η αυτοκινητοβιομηχανία ενώ η οικοδομή εδώ και 10 χρόνια είναι σε ύφεση) και κανένα συγκριτικό πλεονέκτημα σε σχέση με τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Τα παιδιά του 21ου αιώνα όμως είναι αδιανόητο να αρκεστούν σε ένα απλό απολυτήριο Λυκείου, όσο καλό κι αν αυτό είναι:

Η νεολαία χρειάζεται σωστά Δημόσια Πανεπιστήμια και Δημόσια ΙΕΚ και αυτά πρέπει να αρχίσουν να οργανώνονται χθες-σήμερα-αύριο, όχι μετά από μια δεκαετία να κυνηγάμε πάλι τις εξελίξεις.

 
Νίκος
18 Αυγ 2019 15:38

Βεβαίως δεν γίνεται να μπαίνει κάποιος στο πανεπιστήμιο με 3. Βεβαίως καλό είναι να υπάρχει η βάση του 10 για να εισαχθεί κάποιος. Δεν γίνεται όλοι να μπαίνουν και μετά να υπάρχει τέτοια ανεργία. Άλλο λοιπόν βγάζω το λύκειο, άλλο μπαίνω στην τριτοβάθμια. Καλό είναι να υπάρχει μια εξέταση ανάμεσα σε 6 μαθήματα ( με παράλληλη μείωση των μαθημάτων της Γ λυκείου σε 9, απο τα 15 που διδάσκονται σήμερα ) και όσοι πετύχουν 10 σε αυτά τα πανελλαδικός εξεταζόμενα μαθήματα, θα έχουν την δυνατότητα εισαγωγής στην τριτοβάθμια. Αυτό είναι το σωστό. Απολυτήριο λυκείου με 9,5

 
Δεκατρία ή Δεκαοχτώ
16 Αυγ 2019 12:39

Και ποιος καθηγητής ή φοιτητής θα προτιμήσει ένα τμήμα το οποίο ΔΗΛΩΝΕΙ ότι δέχεται υποψηφίους ιδιαίτερα χαμηλής βαθμολογίας;

Πάλι, θα έχουμε τμήματα πολλών ταχυτήτων μόνο που θα επιβεβαίωσουμε και επισήμως αυτό το χάσμα μεταξύ των υψηλόβαθμων -άρα και εκλυστικών από άποψη ανταγωνιστικής ποιότητας- και των χαμηλόβαθμων σχολών.

Η χαμηλή βάση εισαγωγής είναι το ΣΥΜΠΤΩΜΑ δεν είναι η αιτία: πρέπει να αναδιοργανωθεί ο χάρτης των ΑΕΙ και αυτό δεν είναι ευθύνη των υποψηφίων Λυκείου, που λογικά θα επιλέξουν με γνώμονα τις προηγούμενες εντυπώσεις ("καλές"-"μέτριες"-"κακές" σχολές) και την απόσταση από την οικογενειακή εστία (οικονομικοί, κοινωνικοί λόγοι)

 
ΛΣ
15 Αυγ 2019 22:17

Ότι νάναι υπουργέ. Μιλάτε για Πανεπιστήμια ενώ θα έπρεπε να μιλάτε για Τμήματα τα οποία θα ορίζουν τη βάση που επιθυμουν. Επίσης, η βάση του 10 δοκιμάστηκε και απέτυχε. Όμως, μιας και τη θέλετε τόσο πολύ, να βάλετε τα ίδια ακριβώς κριτήρια και στα ιδιωτικά πανεπιστήμια που θέλετε να φτιάξετε. Βάση 10 και εκεί. Και τα Τμήματα των ιδιωτικών Πανεπιστημίων να έχουν ίδιες βάσεις με τα Τμήματα των Δημοσίων. Εκτός αν νομίζετε πως στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια οι μαθητές που έγραψαν 3 θα λάβουν την επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος και θα γίνουν μαθητές του 15.

Επίσης, η δήλωσή σας "Το θεωρούμε αδιανόητο ο Έλληνας φορολογούμενος να πληρώνει για ιδρύματα στα οποία κανείς μπαίνει με βαθμό τρία" είναι ατυχέστατη, αφού τα περιφερειακά Τμήματα θα κλείσουν όχι γιατί είναι κακά αλλά επειδή βρίσκονται στην ... Ορεστιάδα!

Τέλος, όταν θέλεις να αλλάξεις κάτι, το αλλάζεις από κάτω προς τα πάνω. Αλλάξτε το Γυμνάσιο και το Λύκειο, εξοπλίστε και επενδύστε στα ΕΠΑΛ, δώστε πραγματικά επαγγελματικά δικαιώματα στους απόφοιτους των ΕΠΑΛ και μετά αλλάζετε και το Πανεπιστήμιο. Ειδάλως, καλως όρισες 1960...

 
ΛΠ
07 Αυγ 2019 15:31

Η βάση 10 δεν είναι λύση αν το σύστημα εισαγωγής είναι στρεβλό όπως αυτό που εισήγαγε ο Γαβρόγλου παραμονές εκλογών. Με βαθμούς: Μαθηματικά 2, Φυσική 9, Χημεια 10, Λογοτεχνια 19 βγαίνει μέσος όρος, χωρίς συντελεστές όπως ορίζει το σύστημα Γαβρόγλου, ίσος με 10.
Οπότε μπορεί να γίνει μαθηματικός! Αρκεί που είναι καλός στη Λογοτεχνία.

Για να είναι μια κάποια λύση η βάση 10, θα πρέπει το σύστημα εισαγωγής να επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση. Χωρίς Λογοτεχνία και οπωσδήποτε με συντελεστές βαρύτητας.
Το παραπάνω σετ βαθμών με συντελεστές δίνει μέσο όρο 8.9!
Και πιθανώς ακόμη χαμηλότερο αν εξαιρεθεί η Λογοτεχνία από την εξεταστέα ύλη.

 
Αιρετικός
05 Αυγ 2019 08:17

Κ. Υπουργέ,
Δεν μπορούν όλοι να έχουν τις δικές σας ευκαιρίες.
Δεν μπορούν όλοι να σπουδάσουν προπτυχιακά στο HARVARD.
Τα παιδιά της "μεσαίας" τάξης ας μη σπουδάσουν. Έκθεση του ΟΗΕ αναφέρει ότι η εκπαίδευση αποτελεί εχέγγυο για καλύτερη επαγγελματική και κοινωνική εξέλιξη. Ας σπουδάσουν μόνο οι ελίτ ενώ για του υπόλοιπους ...

 
Ελένη
05 Αυγ 2019 06:48

Συμφωνώ με τον κύριο Νίκο. Έχουμε υπερεκτιμήσει τις Πανελλήνιες διαχρονικά και μας αρέσει να βάζουμε ταμπελίτσες "καλός" - "κακός".
Ποιος σας είπε ότι όσοι γράψουν κάτω από 10 δεν θα σπουδάσουν? Προτιμάμε να στείλουμε αυτά τα παιδιά στο εξωτερικό ή στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια? Ή δεν μας νοιάζει εμείς ζούμε στο μικρόκοσμο του δημόσιου Πανεπιστημίου?
Ο στόχος δεν είναι οι μαθητές, είναι τα δημόσια Πανεπιστήμια. Στόχος είναι να μειωθεί το κόστος λειτουργίας τους και αυτό σημαίνει κλείσιμο ιδρυμάτων μέσω μείωσης του φοιτητικού δυναμικού. Αν τα δημόσια Πανεπιστήμια είχαν δίδακτρα κανένας υπουργός δεν θα έβαζε την βάση του 10 και αντ' αυτού θα καταργούσε και τις Πανελλήνιες ακόμα!!
Αλλά ο κόσμος είναι τόσο έξυπνος που προτιμάει αντι να πληρώνει το Πανεπιστήμιο, να πληρώνει το φροντιστήριο και τα ιδιαίτερα χωρίς εξασφαλισμένο αποτέλεσμα και φορτώνει τα παιδιά με τεράστιο άγχος με αποτέλεσμα πολλές φορές να σπουδάζουν ένα αντικείμενο που δεν τους ενδιαφέρει!
Δείτε επιτέλους το επιτυχημένο πείραμα του ΕΑΠ και το μοντέλο των κρατικών δανείων προς φοιτητές που έχει η Αγγλία.

 
Νίκος
04 Αυγ 2019 22:56

Ας τα αφήσουμε ελεύθερα τα πανεπιστήμια να δέχονται φοιτητές, κι ας αποκλείσουν στην συνέχεια όσους κόβονται δύο φορές σε κάποιο μάθημα ή στα επαναληπτικά εφ' όλης της ύλης στο τέταρτο εξάμηνο. Όσοι είναι άξιοι θα περάσουν. Εδώ και τριάντα χρόνια έτσι γίνεται στη Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία. Έλεος με τις πανελλήνιες, την παραπαιδεια, τα φροντιστήρια και το άγχος από το γυμνάσιο για το τι θα γίνει την εβδομάδα των πανελληνίων...

 
LAZARUS
04 Αυγ 2019 19:59

Τα χρόνια της κρίσης (2009 - 2019) ,έδειξαν ότι πολλά παιδιά με πτυχία ΤΕΙ ,ειδικά στον τεχνολογικό τομέα ,όχι μόνο απορροφήθηκαν σε εργασίες ,στην ανεπτυγμένη Β.Ευρώπη ,αλλά πήραν και επιτελικές θέσεις. Ποιό αρρωστημένο μυαλό ,πιστεύει ότι όποιος γράψει καλά στις πανελλαδικές , θα πετύχει και στην υπόλοιπη ζωή του ; Γιατί απαξιώνετε την προσπάθεια τόσων ανθρώπων που θέλησαν να βρούν διέξοδο μέσα από αυτές τις σχολές και που πράγματι προσπάθησαν σκληρά για να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους ; ποιος θέλει η μόνη διέξοδος τους να είναι να γίνουν pitsa boy-delivery ;

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
04 Αυγ 2019 18:38

Απλά, καλό θα είναι να προηγηθεί η άποψη εκείνων οι οποίοι έχουν δώσει πανελλαδικές (πανελλήνιες, κάποτε), από το πρακτικό-κλασσικό και την απεριόριστη ύλη, αργότερα με τις δέσμες και την πεπερασμένη αλλά υπέρογκη ύλη (και τον τεράστιο όγκο λύσεων, οπότε είχαμετη μάχη με το χρόνο), μέχρι και τα τελευταία χρόνια με την λίγη και οριοθετημένη ύλη, αλλά και που πάλι οι μαθητές δυσανασχετούν.
Να συνεκτιμηθεί η βιωματική γνώμη αυτών, επιτυχόντων και μη, και μόνο.
Άνθρωποι που δεν έδωσαν πανελλαδικές και σπούδασαν απ' ευθείας εξωτερικό είναι αναρμόδιοι για γνωμοδοτήσεις.
Και εφόσον συμφωνήσουμε στο θέμα της βάσης, να συνεκτιμήσουμε βαθμό δυσκολίας ανά έτος (ο μ.ό. που προείπε ο 'Dimitrios' είναι ένας καλός δείκτης) και να αποφασίσουμε για παντελή στροφή στην κρίση και όχι στη μνήμη των μαθητών, καθώς για παντελή εξάλειψη του φαινομένου της εξεζητημένης τεχνικής ασκησιολογίας στα Μαθηματικά, και φυσικά να εξασφαλίσουμε την εφικτότητα ως προς το χρόνο των απαντήσεων.
Να πω και κάτι άλλο; Όσοι από εμάς εδώ είναι εκπαιδευτικοί με κάποια εμπειρία στο Λύκειο, φυσικά θα θυμόμαστε εξαιρετικούς μαθητές που λόγω άγχους, εφηβικών συναισθηματικών διακυμάνσεων, μη υποστηρικτικού οικογενειακού περιβάλλοντος (τσακωμοί, εντάσεις) κ.ά., δεν απέδωσαν τα αναμενόμενα στις πανελλαδικές. Ειδικά οι άριστοι μαθητές διακατέχονται από το άγχος του 'φαβορί', και δεν γνωρίζω, σε τελική ανάλυση, και πόσο δίκαια ή αντικειμενική είναι η αξιολόγηση μιας ολόκληρης σχολικής πορείας 12 χρόνων μέσα σε 4 τρίωρα. Αυτό το λέω, για να αναθεωρήσουν όσοι (ελλείψει προσωπικής ή/και παιδαγωγικής εμπειρίας και γνώσης) θεωρούν ότι το αποτέλεσμα των πανελλαδικών είναι ευθέως ανάλογο των γνώσεων και των πνευματικών ικανοτήτων των μαθητών.

 
Καθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ
04 Αυγ 2019 17:33

Το 10 πρέπει είναι η βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ. Ας λάβουμε υπόψη ότι στη χώρα μας κατοικούν τρεις φορές περισσότεροι απόφοιτοι ΑΕΙ από όσους μπορεί να απορροφήσει η οικονομία και όσους χρειάζεται το κοινωνικό σύνολο. Μέχρι τώρα δίναμε προς αυτή την κατεύθυνση πακτωλό χρημάτων πέραν των δυνατοτήτων του κράτους, με αποτέλεσμα τη δραματική ανοδική πορεία του δημόσιου χρέους. Ο λαικισμός πρέπει να τελειώσει.

 
Χαρήκαμε πολύ για την γνωριμία...
04 Αυγ 2019 15:42

...ας περάσει ο επόμενος!

 
Mέλος ΔΕΠ
04 Αυγ 2019 14:07

Αν κάποιος δε μπορεί να πιάσει τη βάση του δέκα (κάτι πολύ εύκολο) είναι σαφές ότι το παιδί δεν κάνει για πανεπιστήμιο. Έχουμε πήξει στους "επιστήμονες" που δε γνωρίζουν πώς να συντάξουν ένα απλό κείμενο με αρχή μέση και τέλος ...

Και το βασικότερο πρόβλημα είναι οι μετεγγραφές. Σε τμήμα με βάση δεκαεπτά έρχεται ο άλλος με μετεγγραφή από τμήμα που μπήκε γράφοντας δέκα. Αν αυτό δεν είναι νόθευση των πανελλήνιων εξετάσεων τότε τι είναι; Οι καθηγητές τι θα πρέπει να κάνουν με αυτά τα παιδιά που κανονικά δεν πρέπει να πάρουν ποτέ πτυχίο διότι δε μπορούν να καταλάβουν ούτε τα απολύτως στοιχειώδη;

Συμπερασματικά σωστή η βάση του δέκα, αλλά δεν αρκεί ...

Άρα η βάση του δέκα

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
04 Αυγ 2019 13:16

Συμφωνώ απολύτως με "Dimitrios":

"Η βαση εχει αμεση σχεση με το επιπεδο θεματων των εξετασεων
Π.χ 10 με δυσκολα θεματα μιας χρονιας ισοδυναμουν με 11 η 12 μιας χρονιας με ευκολα θεματα κ το αντιθετο
Ισως η βαση πρέπει να συνδεθει με τον μ.ο. γραπτων καθε χρονιάς"

θα άλλαζα το "Ισως" με το "Οπωσδήποτε".

 
Γιαννης Μ.
04 Αυγ 2019 10:40

Ναι να καθιερωθεί ως ελάχιστο η βάση του 10, αλλά να θεσπιστούν διαφανή και αντικειμενικά κριτήρια για το τρόπο καθορισμού της βάσης από τα Πανεπιστήμια και όχι κριτήρια που θα μπορούν να υπόκεινται σε αυθαίρετες ερμηνείες. Επιπλέον, απαιτείται οι όποιες επιλογές των Πανεπιστημίων να έχουν και την πολιτική στήριξη του Υπουργείου, όταν θα υπάρχουν οι διάφορες κατά τόπους αντιδράσεις από αυτοδιοικητικούς, εκκλησιαστικούς, βουλευτικούς και οικονομικούς παράγοντες...

 
Πετρος πε02
04 Αυγ 2019 10:35

Συμφωνώ με την ανάλυση του κυρίου Χουρδάκη του κυρίου Μπάμπη. Σύμφωνω με τη βάση του 10 και με τη μείωση των αριθμών εισακτέων, αυτά τα μέτρα όμως πρέπει να συνοδευτούν με τη δημιουργία σοβαρής τεχνικής εκπαίδευσης και το σημαντικότερο αδιάβλητες εξετάσεις πανελλαδικού τύπου για την απόκτηση άδειας ασκήσεως επαγγέλματος από όλους τους πτυχιούχους όλων των σχολών. Έτσι θα πιστοποιείται ότι το πτυχίο τους ανταποκρίνεται σε ένα ικανοποιητικό βαθμό γνώσεων και θα τίθενται εκτός αγοράς πτυχία αμφισβητούμενης ποιότητας και προέλευσης.

 
chris
04 Αυγ 2019 09:23

Ας γραφτούν περισσότερα παιδιά στο ΕΠΑ.Λ για να είναι πιο καλά

 
ΧΡΗΣΤΟΣ
04 Αυγ 2019 09:21

ΤΟ 10 ΕΞΑΡΤΑΤΑΙ ΑΠΟ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ. ΑΝ ΔΟΘΕΙ ΓΡΑΜΜΗ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΑ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ Η ΘΑ ΦΕΥΓΟΥΝ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΜΑΖΙΚΑ;

 
Χρήστος
04 Αυγ 2019 08:51

Αναρωτιέστε πως είναι δυνατόν να περνάνε σε ΑΕΙ παιδιά με βαθμολογία 3, 4, 5 ...
Λάθος. Το πρόβλημα δεν είναι πως πέρασαν σε ΑΕΙ με τέτοιους βαθμούς.
Το πρόβλημα (ο πραγματικός προβληματισμός) είναι πως πήραν Απολυτήριο Λυκείου με τέτοιους βαθμούς;;;!!!!!!

 
D. Thanos
03 Αυγ 2019 23:57

Ξερνάω. Οι πανελλαδικές δεν είναι εξετάσεις με σκοπό την μέτρηση των γνώσεων αλλά εξετάσεις "συγκριτικές" για να δούμε που θα περάσει ο καθένας. Το 10 από μόνο του δεν σημαίνει τίποτα, αν όλοι γράψουν 3 τότε το 10 είναι άριστα. Επί της ουσίας η κυρία απλώς ανακοινώνει δραματική μειωση των εισακτέων και κλείσιμο αρκετών περιφερειακων τμημάτων (με έμμεσο τρόπο)

 
Κιμ
03 Αυγ 2019 23:09

Μπράβο υπουργέ! Επιτέλους αρχίζει να μπαίνει τάξη .

 
G. G
03 Αυγ 2019 18:06

Καλό αυτό με την βάση. Αλλά πάλι από την κορυφή ξεκινάμε. Για το δημοτικό γυμνάσιο λύκειο που το επίπεδο είναι απαράδεκτο δεν ακούγεται τίποτα

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
03 Αυγ 2019 17:52

10000 κενές θέσεις......30000 ψήφοι .......συνεχίζεται

 
@μαρία χ
03 Αυγ 2019 16:34

Δεν ειναι τα περισσοτερα ειναι καποια. Μια οικονομια οπως της Ελλαδας δε μπορει να συντηρει ομως τοσες δεκαδες διασπαρτα και απομακρυσμενα τμηματα με βασεις <5 με το προσχημα οτι στεγαζουν τα παιδια που αλλιως θα φυγουν εξω. Το κοστος αυτων των τμηματων ειναι τεραστιο σε σχεση με τα καποια παιδια που εφυγαν εξω. Επισης επειδη καποιος διαβαζει ενα τιτλο σχολης σε ενα χαρτι δε σημαινει οτι στην παργματικοτητα αυτη η σχολη ειναι αυτο που φανταζεσαι

 
ΧΨ @ Κορνηλακης Α.
03 Αυγ 2019 14:08

Η βαση εισαγωγης 10 θα ειναι αναγκαια συνθηκη οχι ομως και ικανη. Πολυ απλο.

 
μαρία χ
03 Αυγ 2019 11:03

Τα περισσότερα παιδιά που έγραψαν κάτω από τη βάση τις χρονιές που ίσχυσε η βάση έχουν τελειώσει ήδη δημόσια ή ιδιωτικά πανεπιστήμια του εξωτερικού. Κάποια από αυτά έχουν επιστρέψει και είναι επαγγελματίες και εργαζόμενοι.

 
Που θα αναζητήσω την επιτυχία της υπουργου?
03 Αυγ 2019 10:04

το ζήτημα δεν είναι η τριτοβάθμια, ΑΛΛΑ η πρωτοβάθμια και η δευτεροβαθμια!
Θέλει έμπειρο σχεδιασμό και υλοποίηση ώστε να αναβαθμιστεί το επίπεδο σπουδών, να πάψει η απαξίωση του σχολείου, να εκλείψει η γάγγραινα του φροντιστηρίου ΑΝ θέλουμε να μιλάμε για παιδεία!
Υπάρχει απόλυτη ευθύνη του υπουργείου για το επίπεδο των μαθητών, μην πετάμε την μπάλα στην εξέδρα!

 
Αρθούρος
03 Αυγ 2019 09:37

Πριν από τη θέσπιση των βάσεων,πρέπει να μπεί όριο στις μετεγγραφές.Αυτές, όπως απέδειξα παραπάνω,νοθεύουν ειδικά στις σχολές με ψηλές βάσεις τον ανταγωνισμό και υποβαθμίζουν την αριστεία ειδικά εκεί όπου υπάρχει ανάγκη,π.χ.Ιατρική.
Αν,με το υπάρχον σύστημα,χωρίς να υπάρξουν οποιεσδήποτε βάσεις, περιοριστούν όμως αυστηρά οι μετεγγραφές με διπλό περιορισμό μόνο γιά τους τρίτεκνους και πολύτεκνους και γιά τους υπόλοιπους να ισχύουν οι μετεγγραφές μόνο στα αντίστοιχα τμήματα γειτονικών ΑΕΙ κι όχι σε κείνα του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης,τότε όλα τα τμήματα θα ανασάνουν.Οι επιπλέον εισακτέοι θα μειωθούν ειδικά σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη στο 50% ίσως και παραπάνω.Αυτό έπρεπε να έχει ήδη γίνει,αλλά αντιδρά ο λαϊκισμός που υπάρχει σε όλα τα κόμματα.Εδώ θέλει πολιτική βούληση,τώρα,γιατί μετά θ'αρχίσουν τα χατίρια.
Ενώ,πείτε ότι ισχύσουν οι οποιεσδήποτε βάσεις,πάλι δε θα υπάρχει αδικία σ'αυτές τις σχολές με τις ψηλές βάσεις Νομική,Ιατρική,ΣΜΑ,Πολυτεχνεία Ψυχολογίες,Πληροφορικές,ΣΣ κλπ όταν θα μπαίνουν εκ των υστέρων οι "ουρανοκατέβατοι" με βάσεις 13,12,11 και 10 ακόμα και σε τμήματα Πολυτεχνείων;
Οι βάσεις,ειδικά όταν ανακοινώνονται έτσι αόριστα,δε θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στους Έλληνες,που έχουν μάθει να βρίσκουν "παράθυρα". Ή μάλλον θα λειτουργήσουν από την ανάποδη,αφού όλοι θα τρέξουν σ'αυτά τα παράθυρα,τα οποία,αφού δεν έχουν άλλη εναλλακτική θα τα θεωρήσουν ως αναφαίρετα δικαιώματα και θα οχυρωθούν πίσω απ'αυτά λόγω της κρίσης. Αντίθετα,πρέπει να μπεί πρώτα ο πρώτος φραγμός που προτείνω,κι έπειτα, όταν εμπεδωθούν κι εκτιμηθούν απ'όλους τα αποτελέσματα,να μπουν κι άλλοι φραγμοί.Ένας,θα μπορούσε να είναι η κατάργηση όλων των μετεγγραφών, ακόμα και των πολύτεκνων και των τρίτεκνων. Το γνωρίζω ότι θα είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί,αλλά έτσι,όλα τα τμήματα σε όλη την επικράτεια,θα εισάγουν τους φοιτητές που ανακοινώνει κάθε χρόνο η κυβέρνηση και ούτε έναν περισσότερο και σιγά σιγά,αυτό το δικαίωμα θα το αποχτήσουν τα ίδια τα τμήματα. Μ'αυτό τον τρόπο,δε σκανδαλίζεται η οποιαδήποτε κυβέρνηση να διαμεσολαβήσει μεταξύ του λαού και των πανεπιστημιακών τμημάτων που θα εμφανίζονται ανάλγητα όταν καθορίσουν αυτά την οποιαδήποτε βάση,και θεσπίσει περισσότερες μετεγγραφές,ως κοινωνικό,διορθωτικό μέτρο.
Αν ρίξει κανείς μία ματιά στον πανεπιστημιακό χάρτη,σχεδόν όλες οι επιστήμες αντιπροσωπεύονται από ικανοποιητικό αριθμό τμημάτων που είναι διεσπαρμένα σχεδόν σε όλα τα γεωγραφικά διαμερίσματα.Πολύ λίγες απομένουν πεισματικά συγκεντρωμένες σε λίγα τμήματα που εισάγουν πολλούς φοιτητές,όπως η Νομική,τα ΤΕΦΑΑ,η Κτηνιατρική,η Οδοντιατρική,η Αγγλική Φιλολογία,η Γαλλική Φιλολογία.Ένα δεύτερο λοιπόν μέτρο,μετά την πλήρη κατάργηση των μετεγγραφών,μπορεί να είναι η ίδρυση τέτοιων τμημάτων στις υπόλοιπες πόλεις που δεν έχουν.
Τέλος,με την ψήφιση του νόμου γιά το ν+2,θα εκλείψουν οι "αιώνιοι"φοιτητές.
Άρα,με την ταυτόχρονη εφαρμογή όλων αυτών των μέτρων,θα επιτευχθεί μία μεγάλη αξιολόγηση του φοιτητικού δυναμικού,με αποτέλεσμα να μη χρειαστεί η επιβολή των βάσεων παρά σε πολύ λίγες σχολές που πέφτουν παραδοσιακά κάτω από το 6,ή το 5.

 
Σασα
03 Αυγ 2019 08:41

Λάθος η βάση καθώς στο παρελθόν απέτυχε. Δωρεάν παιδεία για όλους και όχι μόνο για τους άριστους ή τους πλούσιους. Δε ξεκίνησε καλά η κ. Κεραμεως. Δυστυχώς!

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ