Η νέα εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου στα μαθήματα Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία, Αρχαία Ελληνικά

Η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας

02/08/2019

Ενημερώθηκε: 03/08/2019, 00:42

Άκουσε το άρθρο

Απόφαση με τη  νέα Εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου  στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά, υπέγραψε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη.

Η εξεταστέα ύλη   είναι μειωμένη , καθώς σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Η εξεταστέα ύλη "Γαβρόγλου"

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη που είχε υπογράψει ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου

Σχόλια (161)

ΑΛΕΞΗΣ ΒΙΟΛΟΓΟΣ
|

ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΜΕΤΡΟ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ

Υποψήφιος
|

Παιδιά μην αγχώνεστε όσοι είμαστε σε Γενικό Λύκειο περνάμε. Δείτε τον αριθμό υποψηφίων και εισαχθέντων του 2019. Τα περί ύλης, θεμάτων είναι δευτερευούσης σημασίας.

Μαθητης θετικης
|

Παραπονιομαστε για τη Βιολογια οπου η υλη ειναι τερατωδης! Η υλη βγαινει οριακα και δεν υπαρχει χρονος για επαναληψη. Ο βιολογος του σχολειου μου μας ειπε οτι θα την ολοκληρωσει κατα το Μαιο. Και προκειται για εναν εξαιρετικο καθηγητη και πολυ εμπειρο. Θεωρω οτι σε ολα τα αλλα μαθηματα το πραγμα παλευεται ,στη Βιολογια με τιποτα! Μονο αν γνωριζαμε αυτη την τεραστια υλη στην αρχη της Β λυκειου και αρχιζαμε την προετοιμασια πολυ νωρις. Αυτο δεν το σκεφτηκαν οι κυριοι του ΙΕΚ; Δεν το σκεφτηκε η υπουργος; Κανετε ο,τι θελετε με την υλη αλλα ενημερωστε εγκαιρα! Γιατι δε σεβεστε την προσπαθεια μας; Ειστε απανθρωποι!!

Μαθηματικος
|

Με 7 ώρες στη Χημεια από 3 στη Γ με ένα κεφάλαιο παραπάνω βγαίνει η ύλη με το παραπάνω και θα αυξηθούν τα ποσοστά των αριστούχων από 33% και πάνω που ήταν κάθε χρόνο στις Πανελλαδικές, σε πάνω του 50% γιατί παραπονιέστε;

Μητέρα υποψήφιας
|

Κυριες υπουργοι, ο σωστος πολιτικος οφειλει να προτασσει το κοινο καλο εναντι των συμφεροντων μιας συγκεκριμενης ομαδας(βιολογοι)! Η μειωση της υλης της Βιολογιας ειναι επιβεβλημενη! Επανεξεταστε το θεμα!

Πανελλαδικές 2020
|

Όταν ο διαγωνισμός για την εισαγωγή περιορίστηκε σε 3 ή 4 μαθήματα συν Έκθεση, ουσιαστικά είναι επιστροφή στο σύστημα των Δεσμών: λιγότερα μαθήματα, μεγαλύτερη ύλη, πιο στρυφνά θέματα εξετάσεων που οδηγούν σε χαμηλότερες βαθμολογίες.

Καλό για την ψυχολογία των τελειοφοίτων είναι να επικεντρωθούν στη μελέτη του, έτσι κι αλλιώς πολλή ή λίγη η ύλη, ίδια θα είναι για όλους.

Το τι γίνεται με την παραπαιδεία είναι άλλο θέμα - γι'αυτό πρέπει να διεκδικήσουμε σαν κοινωνία *απογευματινό ωράριο* (από τις 4 μέχρι τις 8) για όλα τα Γυμνάσια και Λύκεια, ώστε να έχουν όλοι οι μαθητές υποστήριξη για τις Ξένες Γλώσσες, για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις, για τους πανευρωπαϊκούς διαγωνισμούς σε γνωστικά αντικείμενα.

Μαθητης θετικης
|

Σε λιγες ημερες ανοιγουν τα σχολεια.Η αγωνια για την υλη εχει φτασει στο κατακορυφο! Μετα την καλοκαιρινη προετοιμασια ειναι πλεον σαφες οτι η υλη της Βιολογιας δεν βγαινει με τιποτα! Ειναι επιτακτικη αναγκη να γινει μειωση, δραστικη αυτη τη φορα! Δεν καταλαβαινω γιατι σε ολα τα μαθηματα οι υποψηφιοι εξεταζονται σε ενα βιβλιο ενω στη Βιολογια σε δυο!Το πιο σωστο κατα τη γνωμη μου ειναι να φυγει το βιβλιο της γενικης. Η Βιολογια ειναι ειναι ενα απατητικο μαθημα και το μονο που εχει και αποστηθιση και ασκησεις .Ειναι θεωρητικο και θετικο ταυτοχρονα.Ο υπερδιπλασιασμος που εγνε απο την προηγουμενη ηγεσια του υπουργειου παιδειας και υιοθετηθηκε απο την τωρινη ειναι εντελως παραλογος!
Δυο ωρες η Βιολογια με την παλια υλη, τεσσερις με την καινουργια! Τουλαχιστον αφου ειχαν την προθεση να αυξησουν την υλη να το εκαναν στην αρχη της Β λυκειου πριν κανουμε τις επιλογες μας! Να μετρησουμε τις δυναμεις μας και να αποφασισουμε που εχουμε περισσοτερες πιθανοτητες να επιτυχουμε. Οχι να μας αιφνιδιαζουν και να ανατρεπουν τα σχεδια μας! Και μην πει κανενας οτι επρεπε να το περιμενουμε αφου ειχαν προαναγγελθει τα επταωρα. Κανενας δεν φανταζοταν τετοια αυξηση!Αλλιως θα ειχαμε παρει τα μετρα μας, ειτε κανοντας αλλες επιλογες ,ειτε ξεκινωντας την υλη της Γ απο τη Β ταξη.
Ομως ακομα πιο ανηθικοι ειναι η υπουργος που πριν ακομα αναλαβει τα καθηκοντα της ειπε ψεματα!Εμεις δεν ειπαμε να αλλαξει το εξεταστικο αλλα να κανει ο,τι ειπε.Αυτη χρησιμοποιησε το επιθετο ανεφικτη για την υλη και την αφησε ιδια!Και μην τολμησει να μου πει καποιος οτι 4 σελιδες ειναι μειωση !! Το να υποτιμας τη νοημοσυνη του αλλου εχει και ορια! Η Κεραμεως ειναι απιστευτα εκτεθειμενη και οφειλει αμεσα να επανορθωσει!
Αγαπητοι συμμαθητες, αυτον τον εμπαιγμο δεν πρεπει να τον ανεχθουμε! Το δικιο μας ειναι ειναι μεχρι τον ουρανο και πρεπει να το διεκδικησουμε!Δεν πρεπει να επιτρεψουμε να υπονομευουν το μελλον μας, ειτε για να κερδοφορησουν, ειτε για να παρουν ψηφους!Αρκετα πια με τα παιχνιδια τους εις βαρος των υποψηφιων!
Καλο διαβασμα και καλο αγωνα!

Stamvs
|

Στη βιολογία καμιά μείωση, ηταν ο Γαβτογλου......... Αλλά και αυτοι δεν πανε πισω...........

-
|

Κακά τα ψέματα, μπορεί το σύστημα Γαβρόγλου να πάσχει, όμως ελάχιστη ως μηδαμινή ευθύνη φέρουν η Κεραμέως και η Ζαχαράκη. Το σύστημα είχε ψηφιστεί από τον Απρίλιο και η νέα κυβέρνηση συγκροτήθηκε περίπου 2 μέρες μετά την 7η Ιουλίου. Δεν θα μπορούσαν σε καμία περίπτωση να αλλάξουν το εξεταστικό στο πρώτο 10ήμερο του Ιουλίου για τους μαθητές που θα φοιτήσουν το Σεπτέμβρη στη γ λυκείου, διότι κάτι τέτοιο θα ερχόταν σε σύγκρουση με την πρακτική που ισχύει από τη δεκαετία του 80: το εξεταστικό σύστημα αλλάζει από τους αποφοίτους του γυμνασίου (κάτι που ο σύριζα παραβίασε με κυνικό και ανερυθρίαστο τρόπο) !!! Αυτό που μπορούν να κάνουν είναι το εξής:
1)μείωση της ύλης (όπερ και εγένετο) αλλά κάπως ανεπιτυχώς. Λόγου χάρη στα αρχαία ο φάκελος υλικού θα μπορούσε να εξοβελιστεί και στην κοινωνιολογία θα μπορούσαν να αφαιρέσουν και κάτι ακόμα (στην ιστορία κατ' εμέ κινήθηκαν σε λογικά πλαίσια). Αντίστοιχες κινήσεις έπρεπε να είχαν γίνει και στα υπόλοιπα: π.χ. βιολογία δεν μπορείς να βάζεις το βιβλίο της γενικής παιδείας με το βιβλίο της κατεύθυνσης διότι έχουν πολύ διαφορετικό ύφος και φιλοσοφία και επομένως θα μπορούσε να είχε αφαιρεθεί από την ύλη το πρώτο.
2) Επαναφορά συντελεστών βαρύτητας
3) Επαναφορά λατινικών για τους μαθητές που τον Σεπτέμβρη θα φοιτήσουν στη β λυκείου και στο πρόγραμμα της β ως μάθημα προσανατολισμού και ως υποχρεωτικό εξεταζόμενο μάθημα στις πανελλαδικές στη γ. Είναι αδιανόητο η χώρα μας να μην προάγει τις κλασικές σπουδές. Κατ' εξαίρεση εδώ παραβιάζεται η πρακτική που προανέφερα λόγω της σημαντικότητας των κλασικών σπουδών για τη χώρα μας. Οπωσδήποτε όμως για το μάθημα θα πρέπει να συγκροτηθεί ειδική επιστημονική επιτροπή ώστε να αναβαθμιστεί ο τρόπος εξέτασης του.
4) Κατάργηση κόκκινων και πράσινων σχολών (εγώ θα έλεγα πράσινα και κόκκινα άλογα)-κάτι που επίσης έγινε- και αναστολή της προσμέτρησης του βαθμού του απολυτηρίου κατά 10% από το 2021, διότι θα δημιουγήσει στρεβλώσεις, αδικίες και θα διαταράξει εν γένει την εκπαιδευτική διδικασία και την αντικειμενική αξιολόγηση των υποψηφίων. Άλλωστε είναι καιρός να αρχίσει βαθμηδόν να αποσυνδέεται το λύκειο από την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο.
4) Σοβαρή επανεξέταση του ζητήματος της σενεξέτασης γλώσσας-λογοτεχνίας διότι θα δούμε ευτράπελα με τις αναβαθμολογήσεις. Εντούτοις ορθή η απόφαση, ως πρόσκαιρο μέτρο, να καταλαμβάνει η λογοτεχνία μόνο το 15% του συνολικού βαθμού.

Ευάγγελος
|

Οι ώρες της χημείας είναι 7 εβδομαδιαίως. Η ύλη δεν ήταν δα και τόσο μεγάλη, έβγαινε άνετα. Θα κοιτιόμαστε από ένα σημείο και πέρα και θα λέμε τι να κάνουμε σήμερα;

Μαθητής θετικής (#not)
|

Φαντάζομαι ότι η μαθήτρια θετικής θα είχε κάνει αντίστοιχα σχόλια όταν βγηκε η ύλη επί Γαβρόγλου με την, έστω κατά τι, μεγαλύτερη ύλη χημείας και Βιολογίας και την αστάθμητη Λογοτεχνία να καθορίζει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό την εισαγωγή της.
Πόσω μάλλον όταν όταν η τεράστια αύξηση της ύλης από το 2018-2019 στο 2019-2020 συνοδεύθηκε από την συνθηματολογί/παραδοξολογία ότι δεν θα απαιτούνται πλέον φροντιστήρια!!
Αν έχει ανεβάσει λοιπόν τα αντίστοιχα post ας μας τα υποδείξει ώστε να κρίνουμε κι εμείς την αντικειμενικότητά της

Καθηγητής πληροφορικής -οχι πληροφορικάριος όπως αποθηκαριος
|

@Μητέρα υποψήφιου οικονομιας, πληροφορικης : Σας είπε καθηγητής πληροφορικής πώς τα νέα κεφάλαια είναι εντελώς άχρηστα για κάποιον που μαθαίνει πληροφορική;;; Μπορείτε, τότε, άνετα να αμφιβάλλετε για την επιστημονική του αρτιότητα και να ζητήσετε να αλλάξει ο γιός σας καθηγητή, γιατι μάλλον αυτός είναι εντελώς άχρηστος!

@Μας δουλεύετε; ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ: Στο σχολείο σας ο καθηγητής σας είπε ότι δεν τα έχουν διδαχθεί ούτε οι ίδιοι αυτά που μπήκαν στην ύλη πληροφορικής;Μα που σπούδασε τελος πάντων;;;; Αλλάξτε επειγόντως σχολείο, γιατι ο καθηγητής σας, προφανώς, δεν έχει διδαχθει ποτέ του πληροφορική...

Αν οι βασικές δομές δεδομένων (ουρές, στοιβες, λίστες, δενδρα) και οι έννοιες του αντικειμενοστραφους προγραμματισμού δε έχουν φτάσει ούτε κάν στα αυτιά 'καθηγητών' πληροφορικής θεωρούνται άχρηστες (αλήθεια, οι περισσότερες αν όχι όλες οι σύγχρονες παραγωγικές γλώσσες προγραμματισμού είναι αντικειμενοστραφείς) κι αν η υλοποίηση ουράς και στοίβας με χρήση πίνακα και η χρήση της ΕΠΙΛΕΞΕ είναι τόοοοσο πιά δύσκολο να διδαχθούν απο καθηγητές πληροφορικής τότε ...Τι να πώ!!!!!!!

Η προηγούμενη ύλη δεν ήταν μεγάλη, μα οι δύο ώρες/εβδομάδα ήταν μάλλον λιγες...Η ύλη ναι,είναι πλέον μεγάλη, μα με 7 ωρες την εβδομάδα, σε σχέση με την αύξησή της νομίζω οτι καλύπτεται πλέον άνετα!

MARIA <<ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ>>
|

ΚΑΛΑ ΝΑ ΤΑ ΠΑΘΕΤΕ ΚΟΡΟ'Ι'ΔΑ ΑΦΟΥ ΤΟΥΣ ΨΗΦΗΣΑΤΕ! Η ΑΦΕΛΕΙΑ ΟΛΩΝ ΣΑΣ ΣΕ ΟΛΟ ΤΗΣ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ! ΚΑΙ ΠΟΥ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ ΚΑΙ Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10! ΓΙΑ ΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΟ ΑΛΛΟ.... 10.000 ΣΤΗ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ = 10.000 ΣΤΗ ΘΕΤΙΚΗ; ΠΟΙΑ ΙΣΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ; ΑΝΤΕ ΚΑΛΑ ΞΕΜΠΕΡΔΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ.....4 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ.

Ηλίας
|

Μιλώντας για την ύλη της Πληροφορικής, η οποία είχε ίσως τη μεγαλύτερη αύξηση, θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι :

Α) οι ώρες διδασκαλίας του μαθήματος στο σχολείο τουλάχιστον τριπλασιάστηκαν (2->6+1)
Β) το πρόγραμμα σπουδών είναι μεταβατικό κατά δήλωση του ίδιου του ΙΕΠ (μελετούν νέο πρόγραμμα και εισαγωγή νέας γλώσσας και αναπροσαρμογή του αντικειμένου της πληροφορικής και στις δύο βαθμιδες).

Τώρα σχετικά με σχόλια που διαβάζω από γονείς/μαθητές πως καθηγητες χαρακτηρίζουν δήθεν "άχρηστη" την ύλη και ότι αυτά δεν τα έχουν διδαχθεί ούτε οι καθηγητές πληροφορικής :

Α) Η ύλη δεν είναι αχρηστη, κάθε άλλο. Είναι έννοιες σύγχρονες και θα τις συναντίσουν όλοι οι φοιτητές σε τμήματα πληροφορικής και υπολογιστών (και ηλεκτρολόγοι μηχανικοί!). Η προσέγγιση μέσα από το απαρχαιωμένο διδακτικό υλικό της ΑΕΠΠ δεν είναι η καλύτερη δυνατή. Για αυτό βγάζουν επιπλέον βιβλίο και για αυτό χρειάζεται εκσυγχρονισμό το μάθημα που δεν έχει γίνει. Χρόνια τώρα το λέμε καθηγητές και σύμβουλοι αλλά το υπουργείο δεν ακούει...
Β) Ποιός πληροφορικός δεν έχει διδαχθεί στη σχολή του αντικειμενοστραφή προγραμματισμό? Ποιά σχολή τελείωσε και πότε? Τα (βασικά) μαθήματα προγραμματισμού "νύχτα" τα πέρασε???

Σαμπόνις @ Μαθήτρια Θετικής
|

Eύχομαι όλοι (100%) οι υποψήφιοι να γράψουν 20/20 για την ισότητα των πολιτών. Πάλι δεν θα είναι ικανοποιημένοι. Ο λιγότερο σοβαρός συζητητής ας απαντήσει τελευταίος.

@Μαθητρια Θετικης
|

Πήρες το πρώτο μάθημα ζωής. Πρόσεχε τι ψηφίζεις!

@Μαθητρια Θετικης
|

Πες τα. Σε ευχαριστουμε! Εκπροσωπεις πολλους μαθητες επαξια. Ειλικρινα ευχαριστω!

Μαθήτρια Θετικής
|

Εσείς που σπεύσατε να υπερασπιστείτε τη ΝΔ: δεν απαντάτε στην κριτική που έκανα. Εγώ είπα ότι δεν υλοποίησε τις προεκλογικές εξαγγελίες της για μείωση της ύλης! Άρα μας εξαπάτησε,γονείς και μαθητές! Αν δεν έλεγαν τίποτα, θα υπήρχαν βέβαια οι διαμαρτυρίες για την υπερβολική αύξηση της ύλης, αλλά όχι οι καθολικές(από μαθητές, γονείς, καθηγητές) αντιδράσεις για εξαπάτηση! Εκτός αν εσείς θεωρείτε μείωση να αφαιρεθούν 5 σελίδες μέσα στο χάος.Εσείς θα μας τρελάνετε όχι εμείς! Εμένα και όλα τα παιδιά της ηλικίας μου δεν μας ενδιαφέρει(στην παρούσα τουλάχιστον φάση της ζωής μας που ακόμα δεν έχουμε γνώμη για τέτοια θέματα πολιτικής φύσεως) αν το κράτος θα είναι μεγαλύτερο ή μικρότερο.Μας ενδιαφέρει το κράτος να είναι ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ και οι κυβερνώντες, ανεξαρτήτως κόμματος,να είναι ΕΝΤΙΜΟΙ! Όχι άλλα να λένε και άλλα να κάνουνε, όπως συμβαίνει τώρα! Πολύ περισσότερο όταν κατηγορούν τους πρώην κυβερνώντες ότι είναι ψεύτες! Και οι πρώην ψεύτες και οι νυν ακόμα μεγαλύτεροι ψεύτες!! Επίσης μας ενδιαφέρει το κράτος και οι κυβερνώντες να σέβονται τα δικαιώματά μας! Και είναι δικαίωμά μας όταν αποφασίζουμε τι θέλουμε να σπουδάσουμε να έχουμε όλα τα δεδομένα και ένα από αυτά είναι η εξεταστέα ύλη! Όμως η επιλογή αυτή έγινε στην αρχή της Β' Λυκείου και η ύλη άλλαξε στο τέλος της χρονιάς ανατρέποντας τα σχέδιά μας! Εγκλωβίζοντας αρκετούς από εμάς! Ανατρέποντας και τον οικογενειακό προυπολογισμό με την αύξηση των φροντιστηρίων!Νομίζετε ότι δεν μας επηρεάζει που βλέπουμε τους γονείς μας μέσα στο άγχος για το αν θα τα βγάλουν πέρα;(Κατά τα άλλα όλοι οι εκάστοτε κυβερνώντες θέλουν να χτυπήσουν την παραπαιδεία).
Για να συνοψίσουμε κύριε/ κυρία οπαδέ της ΝΔ:
το κόμμα σας και η υπουργός σας μας δούλεψαν ψιλό γαζί στα θέμα της ύλης για ψηφοθηρικούς λόγους! Ας κάνουνε το κράτος όσο μικρό θέλουνε,ας το εξαφανίσουνε, αλλά να μην λένε ψέμματα!! Υπάρχει χρόνος για επανόρθωση.
Τέλος να σας ρώτησω: είστε σίγουρος/η ότι στην κοινωνία που ζούμε με τις τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές ανισότητες με τα χρήματά σας σπουδάζει ο καλύτερος και αυτός που μπορεί;

@Μαθήτρια θεωρητικής&Μητέρα υποψήφιας
|

Καλά, εσείς θα μας τρελλάνετε!Ψηφίσατε ο,τι ψηφίσατε για να σας μειώσει την ύλη; Και να μπείτε σε δημόσιο πανεπιστήμιο;;; Οταν λέει μικρότερο κράτος η ΝΔ τι νομίζατε πως εννοούσε;Λιγότεροι φοιτητές, άρα λιγότεροι καθηγητές, άρα λιγότερα έξοδα. Εγώ πάντως ακριβώς γι αυτό την ψήφισα. Να σπουδάζει με τα χρήματα μου ο καλύτερος, αυτός που μπορεί.

Μαθήτρια Θετικής
|

Απάντηση σε όσους διαφωνούν με τις διαμαρτυρίες για την ανεπαρκή μείωση της ύλης: Οι διαμαρτυρίες πυροδοτήθηκαν από τις δηλώσεις Κεραμέως ότι η ύλη Γαβρόγλου είναι υπερβολική και ανέφικτη και ότι θα γίνει εξορθολογισμός! Αφού δεν είχε σκοπό να το κάνει, να μην το έλεγε! Γιατί έτσι μας δημιούργησε ελπίδες και προσδοκίες οι οποίες διαψεύστηκαν!
Επίσης, η ύλη είναι αντικειμενικά υπερβολική και οι 6 ώρες ναι μεν επαρκούν για να διδαχθεί,όχι όμως για να εμπεδωθεί και να γίνει εμβάθυνση! (240 σελίδες Βιολογία!! Χώρια οι ασκήσεις! Παναγία βόηθα!) Εξάλλου η συντριπτική πλειοψηφία των καθηγητών (Λυκείου και Φροντιστηρίου) έχουν την ίδια άποψη. Εσείς που διαφωνείτε είστε μία πολύ μικρή μειοψηφία! Μήπως νομίζετε ότι είμαστε ρομπότ ή Αινστάιν; Ότι πρέπει να δώσουμε τη ζωή μας για να μπούμε στο πανεπιστήμιο ή να καταλήξουμε στο τρελάδικο;
Επομένως οι μαθητές και οι γονείς δικαιολογημένα έχουν ξεσηκωθεί. Και παρόλο που πάντα ήμουν αντίθετη στις καταλήψεις και μάλωνα με τους συμμαθητές μου για αυτό το θέμα, είναι η πρώτη φορά που θεωρώ ότι πρέπει να γίνουν ανάλογες κινητοποιήσεις με την έναρξη της σχολικής χρονιάς αν το Υπουργειο Παιδείας δεν δείξει κατανόηση!
Και ένα βασικό επιχείρημα για τη μείωση της ύλης: ο στοιχειώδης σεβασμός στους μαθητές επιβάλλει να γνωρίζουν την εξεταστέα ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων στην αρχή και όχι στο τέλος της Β' Λυκείου, δηλαδή πριν επιλέξουν ομάδα προσανατολισμού, γιατί η ύλη είναι ένα από τα κριτήρια που θα επηρεάσει την επιλογή τους. Εγώ, αν γνώριζα ότι η ύλη της Βιολογίας θα υπερδιπλασιαστεί, δε θα επένδυα και δε θα έκανα φροντιστήριο μία ολόκληρη χρονιά στη Βιολογία αλλά στα Μαθηματικά. Γιατί ξέρω τα όριά μου: μπορώ να αποστηθίσω 92 σελίδες Βιολογία,240 όμως όχι.Ενώ τα Μαθηματικά δεν έχουν αποστήθιση. Πολλοί συμμαθητές μου μου λένε ότι θα έκαναν άλλες επιλογές αν ήξεραν εγκαίρως την ύλη. Άρα πολλοί εγκλωβιστήκαμε!
Μήπως τελικά όλα έγιναν για τις ψήφους; Αν ισχύει αυτό,τότε το κόλπο έπιασε. Πράγματι πολλοί μαθητές ψήφισαν Νέα Δημοκρατία μόνο και μόνο γιατί πίστεψαν ότι θα μειώσει την ύλη! Η σκέψη αυτή μου προκαλεί αηδία! Αλλά δε βρίσκω άλλη ερμηνεία.Αν κάποιος μπορεί να μου δώσει άλλη ερμηνεία, είμαι όλη αυτιά.
Κ. Κεραμέως, μου φαίνεται ότι ακόμα δεν αναλάβατε και τα κάνατε θάλασσα! Η ευθύνη δική σας για την όποια συνέχεια!

Μητέρα υποψήφιας
|

Οι μάσκες έπεσαν κ. Κεραμέως! Αποδείχτηκε ότι οι εξαγγελίες σας για μείωση-εξορθολογισμό της ύλης έγιναν για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους! Εκμεταλλευτήκατε την αγωνία γονέων και μαθητών για να υφαρπάξετε την ψήφο τους! Οι 17ρηδες σας εμπιστεύτηκαν και σας ψήφισαν προσδοκώντας να μειώσετε την υπέρογκη ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων και εσείς τους προδώσατε!! Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Βιολογία, όπου η ύλη διπλασιάστηκε και εσείς αφαιρέσατε μόνο 5 σελίδες! Ντροπή για τα ψέματα, την υποκρισία, την εξαπάτηση! Πώς μπορείτε να υποτιμάτε τόσο πολύ τη νοημοσύνη μας; Πώς μπορείτε να παίζετε με τις ψυχές των μαθητών; Πώς δείχνετε τέτοια αδιαφορία για την οικονομική αφαίμαξη της ελληνικής οικογένειας(το κόστος των φροντιστηριακών πακέτων σχεδόν διπλασιάστηκε) ; Τι θα σας κοστίσει η μείωση της ύλης και αρνείστε να προβείτε σε αυτήν την επιβεβλημένη ενέργεια; Γιατί δε λάβατε υπόψη σας τις εισηγήσεις-προτάσεις για μείωση της ύλης από τους πλέον αρμόδιους για το θέμα:τους καθηγητές των λυκείων; Κ. υπουργέ, αν έχετε λίγη τσίπα πάνω σας, θα πρέπει να προβείτε σε νέα -ουσιαστική αυτή τη φορά- μείωση της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων!

Κωννος
|

Εγω γι' αυτο δεν τους ψηφισα, ηξερα οτι οι γνωσεις τους ειναι στην καλυτερη περιπτωση ανεπαρκης και πως αψηφουν την ελληνικη πραγματικοτητα. ΝΔ εγγυηση... για την καταστροφη.

Χρήστος
|

Εξαιρετική η ανάρτηση του συναδέλφου ακριβώς από πάνω σχετικά με τα λατινικά και την αξία τους.

Τα λατινικά υπήρξαν η γλώσσα του ρωμαϊκού δικαίου, της ρωμαϊκής ηγεμονίας και κυριαρχίας και διείσδυσαν σε σημαντικό βαθμό στην Ελλάδα, όταν κατακτήθηκε. Έγιναν, λοιπόν η επίσημη γλώσσα της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας. Όμως, τα ελληνικά εξακολουθούσαν να κατέχουν εξέχουσα θέση και οι πλούσιοι και λόγιοι Ρωμαίοι θεωρούσαν αυτονόητο να στείλουν τα παιδιά τους για κάποιο διάστημα στην Ελλάδα, ως κάτι συμπληρωματικό στη μόρφωσή τους ή να πληρώσουν για τη διδασκαλία της γλώσσας τους καλύτερους δασκάλους της εποχής.

Μέχρι περίπου το 250 μ.Χ. λοιπόν, η διγλωσσία ήταν κανόνας. Η προθυμία των Ρωμαίων να μάθουν ελληνικά είχε, βέβαια, και πολιτικά κίνητρα. Οι Ρωμαίοι ήταν δεινοί διπλωμάτες και εκτός αυτού κατανόησαν πως με τα ελληνικά θα γινόταν πιο ανεκτή - άρα και καλύτερα διαχειρίσιμη η εξουσία στο ελληνόφωνο κομμάτι της αυτοκρατορίας τους. Ωστόσο, ήδη από τον 4ο αι., με τη διαίρεση της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας, ο κανόνας δίνει τη θέση του στην εξαίρεση. Ελάχιστοι πλέον μπορούσαν να καταλάβουν τη γλώσσα.

Στο ανατολικό κομμάτι, με την ίδρυση της Κωνσταντινούπολης (324 μ.Χ.), έγινε ξεκάθαρη η επιθυμία για τη διατήρηση της λατινικής φυσιογνωμίας του κράτους από τον λατινόφωνο Κωνσταντίνο. Τα λατινικά επικράτησαν σε πολλούς τομείς της δημόσιας ζωής: στη διοίκηση, στον στρατό, στη δικαιοσύνη και στο εμπόριο. Πρέπει να τονιστεί ότι λέξεις όπως: δικτάτωρ, τίτλος, πόρτα, σκάλα και πολλές άλλες ακόμα, εισήλθαν τότε στο ελληνικό λεξιλόγιο και έχουν λατινική προέλευση. Περίπου τότε ξεκίνησε και η διαμάχη των δύο γλωσσών στο Βυζάντιο.

Τα ελληνικά άρχισαν με τον καιρό να κατακτούν σημαντικότερη θέση. Αρχικά χρησιμοποιήθηκαν ισότιμα στα δικαστήρια, στη σύνταξη διαθηκών, στο Πανεπιστήμιο της Κωνσταντινούπολης και έπειτα με τον Ιουστινιανό (επίσης λατινόφωνος) αναγνωρίζονται ως επίσημη γλώσσα και γλώσσα της νομοθεσίας και του δικαίου, ώστε ο λαός να είναι σε θέση να καταλάβει τα διάφορα διατάγματα και τους θεσμούς. Ο Ηράκλειος είναι, όμως, αυτός που θα δώσει το οριστικό τέλος της αυτοκρατορίας με τη ρωμαϊκή παράδοση, όταν το 629, αντί για τον τίτλο αυτοκράτωρ (αντίστοιχο του λατινικού imperator) θα υιοθετήσει επίσημα την ελληνική λέξη "βασιλεύς". Οι λόγοι φυσικά, είναι και πάλι πολιτικοί.

Είναι λοιπόν ολοφάνερη η εξέχουσα θέση που κατέχει η λατινική γλώσσα στην αυτοκρατορία για πολλούς αιώνες, άρα η μελέτη της είναι επιβεβλημένη.

o tempora, o mores
|

Για τη διδασκαλία/εξετάσεις των Λατινικών:
1. Λυπάμαι πολύ που εδώ και μήνες επιχειρηματολογούν ορισμένοι ολίγον ή παντελώς άσχετοι με τα Λατινικά. Τα Λατινικά είναι γλώσσα στην οποία έχουν γραφτεί εξαιρετικά κείμενα όλων των ειδών όπως και στα Αρχαία Ελληνικά (ρητορική, τραγωδία, κωμωδία, φιλοσοφία, επική-λυρική ποίηση, ιστορία κλπ.). Η πορεία τους ιστορικά είναι άμεσα συνδεδεμένη με τα Αρχαία Ελληνικά και τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό καθώς συναποτελούν τις δύο κλασικές αρχαίες γλώσσες που συμπορεύτηκαν και έγιναν η βάση του ευρωπαϊκού πολιτισμού, με πολύ πιο έντονο το αποτύπωμα της Αρχαίας Ελληνικής στη Λατινική. Οι δύο λαοί συναντήθηκαν, οι Ρωμαίοι κατέκτησαν, αλλά πολιτιστικά κατακτήθηκαν απόλυτα. Οι δύο γλώσσες αποτελούν τις Κλασικές Γλώσσες και οι σπουδές σε αυτά συνιστούν τις Κλασικές Φιλολογικές Σπουδές. Δεν μπορεί κανείς να διαχωρίσει τις δύο γλώσσες και την ταυτόχρονη μελέτη τους, ιδιαίτερα για έναν κλασικό (και όχι μόνο) φιλόλογο αυτό είναι αδιανόητο. Είναι σαν να λέτε ότι ο μαθηματικός δεν πρέπει να ξέρει γεωμετρία.
2. Τα Λατινικά πολύ συχνά παλαιότερα προκαλούσαν προβλήματα στα σχολεία, αφού πολλοί φιλόλογοι διαφορετικών ειδικοτήτων αρνούνταν πεισματικά να τα διδάξουν λόγω της απουσίας τους από το πρόγραμμα σπουδών τους για πολλές δεκαετίες. Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι το μάθημα πρέπει να καταργηθεί γιατί κάποιοι συνάδελφοι δεν το έχουν διδαχτεί καθόλου ή πολύ λίγο στις σπουδές τους!!!!! Αντιεπιστημονικό, ανόητο, ανήκουστο, πάμε παρακάτω...
3. Το ξεπερασμένο αυτό βιβλίο που έχει πλέον επιτελέσει το έργο του εδώ και χρόνια θα έπρεπε να έχει εκσυγχρονιστεί ώστε οι μαθητές να διδάσκονται και στοιχεία ρωμαϊκού πολιτισμού και ιστορίας και όχι διασκευασμένα κείμενα με εξαντλητική γραμματική και συντακτικό μόνο. Πρέπει η ύλη να αλλάξει και εισαχθούν νέα κείμενα των παραπάνω ειδών με νέα προσέγγιση. Φυσικά και οι Κλασικοί Φιλόλογοι, που έχουν διδαχτεί Λατινικά στην πληρότητά τους, θα μπορούσαν να ανταποκριθούν άμεσα στις απαιτήσεις. Σίγουρα όμως και οι φιλόλογοι από άλλες ειδικότητες σταδιακά θα μπορούσαν δυναμικά να κερδίσουν αυτό το "στοίχημα" διδασκαλίας και να αναλάβουν δράση. Σίγουρα όμως όχι από καθηγητές ξένων φιλολογιών που έχουν μια γλωσσολογική επαφή με τη Λατινική στις σπουδές τους στον βαθμό που η γλώσσα που σπουδάζουν είναι λατινογενής. Δεν διδάσκονται συστηματικά απολύτως τίποτε από τα παραπάνω που ανέφερα. Είναι γνωστό ότι επειδή το βιβλίο ως εγχειρίδιο έχει πια ξεπεραστεί, το διδάσκουν πλέον ακόμη και συνάδελφοι που δεν το είχαν στις σπουδές τους αλλά το είχαν μόνο ως ύλη στις εξετάσεις για να μπουν στη Φιλοσοφική, φρεσκάροντας τα διαβάσματά τους!!! Όσο το μάθημα παραμένει περιορισμένης εμβέλειας, θα υποβαθμίζεται...
4. Ωστόσο είναι ψέμα ολκής ο ισχυρισμός εκ του πονηρού ότι ΟΛΟΙ οι μαθητές αριστεύουν και γράφουν 20, επειδή είναι εύκολο μάθημα για οποιονδήποτε μαθητή, ακόμη και τον αδιάβαστο!!! Μια ματιά μόνο στα στατιστικά το επαληθεύει, πέρα από εμάς που το βλέπουμε στα Βαθμολογικά.
5. Συνεπώς, το μάθημα πρέπει να επανέλθει με νέο εγχειρίδιο απαραίτητα ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο εναλλακτικό της Κοινωνιολογίας για όσους μαθητές στοχεύουν στη Φιλοσοφική και άλλες επιστήμες όπου λειτουργεί επικουρικά από λίγο έως πολύ. Είναι τουλάχιστον ανεπίτρεπτο να εκφράζει κανείς χωρίς γνώση ό,τι αμπελοφιλοσοφία μπορεί να σκεφτεί σχετικά με το μάθημα, με την ίδια έννοια που δεν μπορεί ένας φιλόλογος να εκφράσει γνώμη και μάλιστα απόλυτη για μια επιστήμη ή έναν κλάδο της που δεν γνωρίζει και να υπερθεματίζει σχετικά με την κατάργηση της διδασκαλίας της.

Μαθήτρια θεωρητικής
|

Η ψήφος μου φταίει που νόμιζα πως θα αλλάξει όλο αυτό το αισχρό σύστημα . Αρχικά η κοινωνιολογία μειώθηκε κατά ένα κεφάλαιο. Έπειτα στην ιστορία τι κάνατε ;;; Η μείωση είναι μηδαμινή .... Ντροπή και πάλι ντροπή ... Αυτό έχω να πω ... Κάνεις μα κανείς δεν ενδιαφέρεται για εμάς τους μαθητές

Γιάννης
|

Σιγά τα αυγά που αυξήθηκε η ύλη. Όταν έδινα εγώ η ύλη πχ της φυσικής περιγραφόταν σε δύο γραμμές ως εξής. Ηλεκτρισμός, Μαγνητισμός, Μηχανική, Οπτική. Βιβλίο συγκεκριμένο που τα περιείχε δεν υπήρχε. Ασκήσεις που έπεφταν δεν ήταν διδαγμενες. Δεν υπήρχε η έννοια της διδαχθείσας ύλης, η ύλη ήταν η παραπανω. Οι εξετάσεις δεν γίνονταν στο σχολείο του καθένα, αλλά σε εξεταστικα κέντρα.
Νομίζετε ότι οι μαθητές διάβαζαν περισσότερα από όσο τώρα; Όχι βέβαια. Υπήρχαν περισσότερα φροντιστήρια; Όχι βέβαια. Οι μαθητές διάβαζαν όσο μπορούσαν και οι καλύτεροι έμπαιναν στις σχολές που προτιμούσαν, όπως και τώρα.
Αυτή τη στιγμή έχουμε μια τεράστια αύξηση στις ώρες διδασκαλίας τεσσάρων μαθημάτων με μια αύξηση της ύλης τους, η οποία ύλη βγαίνει άνετα στο σχολείο, τι άλλο θέλετε;

Χριστίνα
|

Καλά, λέτε για μείωση ύλης στα αρχαία και δεν έχει αφαιρεθεί τίποτα.
Η μείωση της ιστορίας είναι μόλις 5 σελίδες και στην Κοινωνιολογία ένα κεφάλαιο, δηλαδή 13 σελίδες. Είναι τουλάχιστον ντροπή να δίνετε ελπίδες για εξορθολογισμό της ύλης και να αφήνετε ουσιαστικά την ίδια. Δηλαδή πριν η ύλη δεν έβγαινε και με 5 σελίδες λιγότερες βγαίνει; Κρίμα!

ΤΚ9
|

Τελικά καλές οι κραυγές και η υποκρισία...
Για τα φροντιστήρια δεν ξέρω σε πόσες ώρες θα βγάλουν την χημεία ,την βιολογία ή την φυσική αλλά στο σχολείο οι 6+1 ώρες είναι αρκετές.

φανη Μ
|

ΑΙΣΧΟΣ! που είναι ο εξορθολογισμός ?

ΒΙΟΛΟΓΟΣ
|

Ποια είναι η "λελογισμένη" μείωση στη Βιολογία; Το κεφάλαιο 11 των 5 σελίδων από το βιβλίο της κατεύθυνσης; Μας δουλεύουν ψιλό γαζί; Οι 5 σελίδες λιγότερης ύλης θα κάνουν τη διαφορά; ΦΟΒΕΡΟ!!!!!!!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ