Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Η νέα εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου στα μαθήματα Βιολογία, Χημεία, Κοινωνιολογία, Οικονομία, Ιστορία, Αρχαία Ελληνικά

Η απόφαση της υφυπουργού Παιδείας
Δημοσίευση: 02/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απόφαση με τη  νέα Εξεταστέα ύλη της Γ Λυκείου  στη Βιολογία, τη Χημεία, την Κοινωνιολογία, την Οικονομία, την Ιστορία, τα Αρχαία Ελληνικά, υπέγραψε σήμερα η υφυπουργός Παιδείας Σ. Ζαχαράκη.

Η εξεταστέα ύλη   είναι μειωμένη , καθώς σύμφωνα με την υφυπουργό Παιδείας, η κάλυψή της δεν ήταν εφικτή.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Η εξεταστέα ύλη "Γαβρόγλου"

Πατήστε εδώ για να ανοίξετε το ΦΕΚ με την εξεταστέα ύλη που είχε υπογράψει ο πρώην υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου

Σχόλια (161)

 
ΓΕΛ
05 Αυγ 2019 17:27

Εδω εμεις θα δωσουμε 240 σελιδες βιολογια και ρωτας για την υλη στα ΕΠΑΛ; Συνελθε λιγο.

 
ΕΠΑΛ
05 Αυγ 2019 17:14

Για την ύλη των ΕΠΑΛ καμία ανακοίνωση ακόμη. Είστε στη φάση της αναβάθμισης;

 
Λατινικά και Κοινωνιολογία
05 Αυγ 2019 13:04

Φυσικά και οι φιλόλογοι και οι ιστορικοί μπορούν να διδάξουν Λατινικά σε ΜΑΘΗΤΕΣ. Όπως και ένας Φυσικός ή ένας Βιολόγος μπορούν να διδάξουν Γεωγραφία. Δεν είναι ιδιαίτερα απαιτητικό ως σχολικό μάθημα - άλλο το επίπεδο του πανεπιστημίου.

Η Κοινωνιολογία πρέπει να ενταχθεί και αυτή στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα.

@ Αρθούρος

Τα υπόλοιπα που γράφετε για τον χριστιανισμό και τους Λατίνους είναι αφελέστατα και επιπλέον παντελώς άσχετα με το θέμα.

 
Αρθούρος
05 Αυγ 2019 11:45

Προς Χρίστος:Δεν επιθυμώ να μπώ στα συνδικαλιστικοεπιστημονικά σας θέματα, αλλά εσείς,μόνος λέτε τα ακόλουθα:"ο φιλόλογος ασχολείται με τη διδασκαλία αρχαίων ή σύγχρονων μορφών της γλώσσας σε συνδυασμό με άλλες επιστήμες όπως την Ιστορία και την Τέχνη...".Της δικής μας της γλώσσας ναι,όχι των ξένων, των Λατίνων.Από πότε οι Ρωμαίοι έγιναν ντόπιοι ώστε να γνωρίζουμε τη γλώσσα τους;Εγώ έμαθα από τα ιστορικά μας βιβλία ότι ήταν κατακτητές κι ότι εμείς τους κατακτήσαμε πολιτιστικά,ενώ όταν ήρθε ο χριστιανισμός που χρησιμοποίησε την παγκόσμια γλώσσα των φτωχών την ελληνιστική,κι όχι την επίσημη λατινική, υιοθέτησαν και οι Ρωμαίοι αυτή τη γλώσσα γιά πολλούς αιώνες και στον προφορικό και στο γραπτό λόγο.Οι εκκλησιαστικοί πατέρες μας σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις έγραψαν στα λατινικά κι ο απλός κόσμος ποτέ δεν τα έμαθε,εκτός από τους Ρωμαίους στρατιώτες που εγκαταστάθηκαν στις εδώ φρουρές κι έκαναν επιγαμίες με ντόπιες,άρα και οικογένειες,από τους οποίους έχουν προέλθει οι σημερινοί Βλάχοι,οι οποίοι μιλούσαν πριν από χρόνια ένα ιδίωμα που μοιάζει με την αρχαία λατινική,πολύ παρεφθαρμένο όμως.
Αν θέλετε οι νέοι μας,να μάθουν αυτή τη γλώσσα που εντάσσεται στη δική μας παράδοση και ιστορία,εγώ συμφωνώ,αλλά πρέπει όμως πρώτα να τη μάθετε, όπως πρέπει να μάθετε και τη λατινική,την οποία,αν ανατρέξουμε στους οδηγούς σπουδών σας,ένας συνάδελφός σας με πτυχίο Φιλοσοφίας ή ένας άλλος με πτυχίο Ιστορίας-Αρχαιολογίας ή Ιστορίας-Εθνολογίας ή Ιστορίας δε γνωρίζουν.Και το χειρότερο,δεν μπορούν να τη διδάξουν στη Γ'Λυκείου,γιατί στις εξετάσεις εκεί από του χρόνου,αφού θα μπούν οι βάσεις,οι υποψήφιοι θα μένουν έξω γιά μία δεκάδα μόρια.Και κανείς δε θέλει γιά δάσκαλό του έναν ανειδίκευτο ή έστω κατ'εσάς,έναν ημιειδικευμένο.
Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί ακόμα και γιά τους ίδιους τους φιλόλογους,δηλαδή τους πτυχιούχους τμημάτων φιλολογίας,αν συγκριθούν όλα τα προγράμματα σπουδών όλων των τμημάτων ανά τη χώρα.Άλλα προγράμματα περιλαμβάνουν το εν λόγω μάθημα κι άλλα όχι.Σε τελευταία ανάλυση όμως,λό γω και κλαδικής γειτνίασης λόγω γλωσσικής συγγένειας,οι πτυχιούχοι ιταλικής και ισπανικής γλώσσας και φιλολογίας,είναι πιό έτοιμοι και πιό αρμόδιοι να διδάξουν τα λατινικά,αν αυτά εισαχθούν στις εξετάσεις.
Ευχαριστώ.

 
Πέτρος
05 Αυγ 2019 10:30

Μην αγχώνεστε φίλοι μας φιλόλογοι. Το έχουμε εμπεδώσει ότι η Φιλολογία είναι μια επιστήμη πολυεπίπεδη. Εσχάτως ακούσαμε και από τα χείλη της υπουργού παιδείας ότι η Λογοτεχνία προάγει και την κριτική σκέψη στη θετική κατεύθυνση.
Όλα καλά.

 
Χρήστος
05 Αυγ 2019 10:05

Απάντηση προς «Αρθούρος»
Όσον αφορά την άποψή σας (3/8/2019, 11:29) σχετικά με το τι ακριβώς μπορούμε εμείς οι φιλόλογοι να διδάξουμε αφήστε να σας απαντήσουμε εμείς οι ίδιοι που αποφοιτήσαμε από κάποιο Τμήμα Φιλολογίας της χώρας.

Συνοπτικά μόνο θα αναφέρω ότι ο φιλόλογος ασχολείται με τη διδασκαλία αρχαίων ή σύγχρονων μορφών της γλώσσας σε συνδυασμό και με άλλες επιστήμες όπως την Ιστορία και την Τέχνη, την ανάλυση των κανόνων χρήσης της γλώσσας, τη διδασκαλία και ερμηνεία λογοτεχνικών κειμένων, καθώς και την εκμάθηση τρόπων προφορικής και γραπτής γλωσσικής έκφρασης. Μελετάει δηλαδή όλα εκείνα τα δεδομένα τα οποία διαμορφώνουν μια γλώσσα και στην προκειμένη περίπτωση την ελληνική γλώσσα.
Η Φιλολογία επομένως είναι μια επιστήμη πολυεπίπεδη. Το υλικό της είναι μια ευρύτατη βάση κειμένων, από τα κλασικά έργα της Αρχαιότητας στην ελληνική και λατινική γλώσσα, μέχρι τα κλασικίζοντα και μη έργα της βυζαντινής Χριστιανικότητας και, τέλος, μέχρι τα λογοτεχνικά κείμενα της νεωτερικότητας.

Με βάση τα παραπάνω, όποιος έχει αποφοιτήσει από κάποιο Τμήμα Φιλολογίας μπορεί με ιδιαίτερη ευχέρεια να διδάξει στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε οποιαδήποτε τάξη (φυσικά και στη Γ΄Λυκείου) τα εξής μαθήματα: Νεοελληνική Γλώσσα, Νεοελληνική Λογοτεχνία, Αρχαία Ελληνική Γραμματεία καθώς και Λατινική Γραμμματεία.

Εν κατακλείδι δε θα μιλήσετε εσείς για "ανακατώματα" και "παραβάσεις" ούτε θα υποδείξετε τις κατηγορίες των φιλολόγων με απόψεις του τύπου "ο Λατινικός θα διδάσκει μόνο Λατινικά".... τι άλλο θα ακούσουμε για να γελάσουμε....έλεος δηλαδή!
Είμαστε ειδικοί για τα παραπάνω 4 μαθήματα και αυτό αποδεικνύεται από το πρόγραμμα σπουδών του εκάστοτε τμήματος φιλολογίας από το οποίο έχουμε αποφοιτήσει. Τα 4 αυτά αντικείμενα τα έχουμε διδαχτεί στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, έχουμε εμβαθύνει σε αυτά, άρα μπορούμε να τα διδάξουμε όλα ανεξαιρέτως σε οποιαδήποτε τάξη της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

 
Αρθούρος
05 Αυγ 2019 09:25

Προς ελεύθερος:Τον αράπη κι αν τον πλένεις,το σαπούνι σου χαλάς:Η εισαγωγή του μαθήματος της Κοινωνιολογίας στη Γ τάξη Λυκείου έγινε μόλις το 1984 και το επιχείρημα περί μεταπολίτευσης(1974-84)είναι ανακριβές.Ήταν τόση η φοβία των κυβερνώντων γιά το μαρξισμό που φόρτιζε έντονα την Κοινωνιολογία,ώστε την εισήγαγαν στα σχολεία τελευταίοι απ'όλους τους Ευρωπαίους και μόλις έπεσε το ΠΑΣΟΚ,το 1991 την κατάργησαν.
Δε χαλάω άλλο σάλιο,γιά ανθρώπους που δε γνωρίζουν πώς ορίζεται μία επιστήμη κι επιμένουν στο φόβητρο του μαρξισμού που στο κάτω της γραφής είχε τα επιστημονικά γνωρίσματα γιά την εποχή του.Ψάξτε λίγο στο διαδίκτυο, να δείτε αν αυτά που λέτε ακριβώς,είναι τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που ορίζουν μία επιστήμη,κάτι που δεν μπορεί να ειπωθεί γιά τα Λατινικά,τα οποία είναι απλά μία μάθηση κι όχι αυτόνομη γνώση.Επίσης,κάθε επιστήμη χρησιμοποιεί τη δική της μέθοδο γιά να ορίσει τα συμπεράσματά της και να αυτονομηθεί από τις υπόλοιπες.Έτσι και η Κοινωνιολογία χρησιμοποιεί το πείραμα,τη στατιστική και τις πιθανότητες,τους ιδεότυπους και την ιστορικοκοινωνική μέθοδο.Τα συμπεράσματά της δεν έχουν καθολική εφαρμογή,όπως των θετικών επιστημών και ισχύουν σε συγκεκριμένες ιστορικοκοινωνικές συνθήκες.Αυτό όμως,δεν την καθιστά μη-επιστήμη που λέτε εσείς.Αν ήταν έτσι,θα έπρεπε και οι θετικές επιστήμες να αμφισβητηθούν επειδή ισχύει η θεωρία της σχετικότητας και σήμερα η κβαντομηχανική.

 
Σάντσο Πάντσα
05 Αυγ 2019 09:16

Η κυρία Κεραμέως μας δίδαξε συνέπεια ! Η μείωση της ύλης έγινε και ήταν ορθολογική! Αν κάποιοι δυσανασχετούν κακώς το κάνουν! Μηδενισμός της ύλης δύσκολο να γίνει!!

 
Πληροφορική και ΑΕΠΠ
05 Αυγ 2019 01:55

Η πρώτη έχει αμυδρή σχέση με το μάθημα που διδάσκεται στην Γ' Λυκείου. Τα χαμηλά ποσοστά επιτυχίας σχετίζονται με την μειωμένη εν γένει απόδοση των υποψηφίων από την Τεχνολογική Κατεύθυνση σε σχέση με τη Θετική, όπως αποδεικνύεται και από το κοινό μαθήμα (Μαθηματικά Κατεύθυνσης)

Αλλαγές ύλης χωρίς α) ΝΕΑ βιβλία και β) Ενισχυτική Απογευματινή Διδασκαλία είναι δώρον άδωρον.

 
Σύστημα
05 Αυγ 2019 01:38

Η γνώμη μου είναι πως δεν χρειάζεται να λέγονται ομάδες προσανατολισμού στο γενικό λύκειο. Κατευθύνσεις να λέγονται όπως παλιότερα, αλλά με τις ίδιες ονομασίες, δηλαδή αντί για να υπάρχει ομάδα προσανατολισμού ανθρωπιστικών σπουδών, να υπάρχει κατεύθυνση ανθρωπιστικών σπουδών. Η λέξη κατεύθυνση είναι μια λέξη και καλή.

Επίσης, σταματήστε κάποιοι να βάζετε για ονόματα, όπως μαθητής θεωρητικής, κλπ. Δεν υπάρχει πλέον θεωρητική. Έχει αλλάξει ονομασία. Ανθρωπιστικών σπουδών λέγεται.

Έπειτα, κάποιοι που αναρωτιέστε το αν δεν δίνεις βιολογία στις πανελλαδικές εξετάσεις και μπορείς να δηλώσεις στο μηχανογραφικό το τμήμα βιολογίας, είναι επειδή η βιολογία ανήκει στις θετικές επιστήμες και στην θετική για τα περισσότερα τμήματα των πανεπιστήμιων δεν χρειάζεται η βιολογία, άσε που δεν χωράει κιόλας, γι' αυτό δεν υπάρχει. Θα γίνουν μετά αναγκαστικά τα μαθήματα 5. Αν θες να σπουδάσεις βιολογία επέλεξε να δώσεις βιολογία που ανήκει στις επιστήμες υγείας και ζωής.

 
Θ.
05 Αυγ 2019 00:49

@καιρος

Βλέπω να έρχεται συννεφιά πάντως εκεί κάπου στον Οκτώβρη, γιατί όντως ο καιρός μπορεί να προγραμματιστεί με το haarp σε επίπεδο ιονόσφαιρας. Οπότε η ζάλη φέρνει αποτελέσματα, η φαινόλη;;;;

 
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
04 Αυγ 2019 23:48

απαντηση στον ΠΑΠΑ ΛΑΜΒΡ.

Μπορουμε να κοψουμε τα Σαββατα τις Κυριακες, μετα το νερο την τροφη και οτιδηποτε αλλο...
Η υλη με 7 ωρες στο σχολειο θα βγει. Το προβλημα ειναι ο χρονος που απαιτειται για την εμπεδωση της υλης αυτης (ειναι απελπιστικα ανεπαρκης).
διοτι τα θεματα των εξετασεων απεχουν ετη φωτος απο αυτα του σχολικου βιβλιου φιλε Πατερ..

 
Νάσος
04 Αυγ 2019 22:03

κανείς δεν είναι ριγμένος με κλειστά τμήματα κοινωνιολογίας

 
Ελεύθερος
04 Αυγ 2019 21:56

@Αρθούρος
1) Η Κοινωνιολογία δεν είναι καν επιστήμη. Στατιστική μελέτη και θεωρείες/ερμηνείες είναι.
2) Εννοείται πως υπήρξαν πολλοί κοινωνιολόγοι και μάλιστα δεξιοί. Στην αριστεροκρατούμενη Ελλάδα όμως, το μάθημα ειδικά στην Β΄/βάθμιο Εκπαίδευση ήταν μετά την μεταπολίτευση μαρξιστική προπαγάνδα του αισχίστου είδους. Και το ίδιο (θα) είναι και τώρα. Είναι απαράδεκτο να κρίνεται η πρόσβαση στην Γ΄/βάθμιο Εκπαίδευση από την συμμόρφωση ή μη της εκάστοτε ιδεοληψίας. Κοινωνιολογία για πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα μόνο σε τυραννικά σοσιαλιστικά καθεστώτα ταιριάζει.

 
Κατερίνα
04 Αυγ 2019 21:43

Για όλους όσους διαφωνούν με τις διαμαρτυρίες: Θεωρώ ότι κανένας δεν θα έλεγε τίποτε, αν η ίδια η ΝΔ δεν είχε σηλώσει μπαιράκι με σύνθημα τη μείωση και τον εξορθολογισμό της ύλης.
Αλλά όταν αυτοδιαψεύδονται, αυτά συμβαίνουν.

 
καιρός
04 Αυγ 2019 21:26

βιοπληροφορική για προγραμμάτισε τον καιρό γιατί η πολύ έκθεση στον ήλιο ζαλίζει

 
Ηλίας
04 Αυγ 2019 20:47

Για πρώτη φορά το σχολείο πλεονεκτεί έναντι των Φροντιστηρίων και αυτό γίνεται δύσκολα αποδεκτό εξ ου και όλη η γκρίνια. Τα φροντιστήρια δεν μπορούν να αυξήσουν τις ώρες διδασκαλίας γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμες ώρες για τους μαθητές. Η ύλη υπερκαλύπτεται με τις ώρες διδασκαλίας στο σχολείο. Την δεκαετία του 80 η ύλη στην Φυσική ήταν υπερδιπλάσια απ' ότι είναι σήμερα. Ηταν η ύλη της Β λυκείου προσανατολισμού και της τωρινής Γ Λυκείου και ακόμη παραπάνω γιατί υπήρχαν κεφάλαια που δεν διδάσκονται πλέον. Για πρώτη φορά μπορεί να γίνει πάρα πολύ σωστή προετοιμασία στο σχολείο. Μαθητές εκμεταλλευτείτε τις ευκαιρίες είναι προς όφελος σας και σταματήστε το αλαζονικό ύφος πως δουλειά γίνεται μόνο στο φροντιστήριο. Οι καθηγητές του δημοσίου πληρώνονται από τους φόρους των γονέων σας έχουν όρεξη και γνώσεις και πείρα και είναι στην διάθεση σας για να πετύχετε.

 
Αναγνωστακη
04 Αυγ 2019 18:46

Ελαφρά τη καρδια και οι προηγούμενες και οι τωρινές αλλαγές. Στο βωμό της δήθεν εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης...με θύματα μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς.

 
Μαθητής 3ου πεδιου
04 Αυγ 2019 18:23

Απαράδεκτη η ύλη στη βιολογία και χημεία . Δεν αφομοιώνεται με τίποτα. Στην πραγματικότητα δεν είναι 4 τα μαθήματα αλλά 6. Έλεος παίζεται με εμάς και το μέλλον μας.

 
Πληροφορικός από το 1986
04 Αυγ 2019 17:58

Διδάσκοντας πληροφορική στα σχολεία τόσα χρόνια θα ήθελα να καταθέσω ως άποψη τα εξής: Η ύλη της ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ με τις 6+1 ώρες / εβδομάδα, σύμφωνα με τον ακριβή προγραμματισμό που έκανα (δεν έπεσα έξω ποτέ μέχρι τώρα) ολοκληρώνεται στις 20/03/2020 και μετά έχει συνεχείς επαναλήψεις μέχρι το τέλος του σχολ. έτους. Επίσης προβλέφθηκαν σε όλη τη χρονιά 3 σύντομα test και τα 2 διαγωνίσματα τετραμήνων.
Αν το μάθημα γίνεται, όπως προβλέπεται στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου με Η/Υ, διαδραστικό πίνακα και βιντεοπροβολέα, τα αποτελέσματα θα είναι εξαιρετικά για τους μαθητές και τους γονείς τους εάν αυτοί επιδείξουν: α) εμπιστοσύνη στον καθηγητή του σχολείου, β) αγαστή συνεργασία με όλους τους καθηγητές του σχολείου, γ) συνέπεια στις υποχρεώσεις τους στη διάρκεια των μαθημάτων και δ) υιοθέτηση καλών πρακτικών σε συνεργασία με τον καθηγητή τους.
Η ουσιαστική και ειλικρινής συζήτηση με τους καθηγητές σας για τους στόχους σας και τα όνειρά σας να ξέρετε ότι βοηθάει πολύ στην επίτευξή τους, γιατί μας παρακινεί κι εμάς να σας βοηθάμε ακόμη περισσότερο. Να έχετε πάντα στο πίσω μέρος του μυαλού σας ότι η δικής σας επιτυχία είναι και δική μας ικανοποίηση για τις γνώσεις και τη βοήθεια που σας προσφέρουμε όλα αυτά τα χρόνια της σχολικής σας ζωής.
Γίνετε από τις 11 του Σεπτέμβρη μια “γροθιά” μαζί μας και μαζί θα τα καταφέρουμε!
Καλή επιτυχία σε όλους!

 
Βιοπληροφορική
04 Αυγ 2019 17:46

Επειδή προσβάλλεται η επιστημονική κοινότητα της Πληροφορικής με τα λεγόμενα κάποιων, να ξεκαθαρίσουμε ότι δεν υπάρχει επιστήμονας που να έχει τελειώσει τμήμα Πληροφορικής και να μην γνωρίζει όλα τα αντικείμενα των σχολικών βιβλίων της Πληροφορικής - τουλάχιστον από όσο μπορεί να εγγυηθεί το πτυχίο του.

Όσον αφορά την ύλη καθαυτή, τα αντικείμενα της "αντικειμενοστρέφειας" και των "δομών δεδομένων" είναι θεμελιώδους σημασίας για την επιστήμη της Πληροφορικής, είναι καλοδεχούμενα και καλώς τα διατήρησε η κα Κεραμέως. Από κει και πέρα καλό είναι να γνωρίζουν όλοι ότι η Πληροφορική είναι εκ φύσεως (βλ Θεώρημα Τερματισμού, A. Turing) ένα από τα δυσκολότερα μαθήματα (αν όχι το δυσκολότερο) των πανελλαδικών εξετάσεων. Ακόμα και με πολύ ευκολότερα θέματα συγκριτικά με αυτά των Μαθηματικών, για παράδειγμα, όλα αυτά τα χρόνια τα ποσοστά κάτω από τη βάση είναι δυσανάλογα μεγάλα και των αριστούχων δυσανάλογα μικρά - το τι μπορεί να γίνει με μια αύξηση του επιπέδου δυσκολίας των θεμάτων των εξετάσεων το είδαν όλοι στα ΕΠΑΛ στον Προγραμματισμό Υπολογιστών φέτος. Ξεκάθαρα, για το μάθημα του Προγραμματισμού ήδη στην προγενέστερη μορφή του (ΑΕΠΠ) και χωρίς καμία άλλη προσθήκη ύλης ένα 7-ωρο μπορεί να μην φτάνει, αφού η δυσκολία των θεμάτων περιορίζεται μόνο από την βούληση του θεματοδότη: η Γλώσσα Προγραμματισμού που διδάσκεται στο μάθημα είναι ικανή να υπολογίσει ό,τι υπολογίζεται στον κόσμο, δεδομένης της Θέσης Church-Turing.

Τέλος, η κα Κεραμέως καλό θα ήταν να δει κάποια στιγμή και την απίστευτη εκείνη στρέβλωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος όπου στο έτος 2019 αν και η Πληροφορική αναδεικνύεται σε θεμελιώδες εργαλείο για τις Θετικές Επιστήμες και τις Επιστήμες Ζωής (περισσότερο κατά πως όλα δείχνουν και από αυτά τα ίδια τα Μαθηματικά), παρόλα αυτά αυτή η επιστήμη έχει αποκλειστεί εκτός των ΟΠ Θετικών Σπουδών και Επιστημών Υγείας και Ζωής - πράγμα το οποίο, για παράδειγμα, δεν συμβαίνει στην Κύπρο. Πρόκειται για ξεκάθαρη υποβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών των αντίστοιχων τμημάτων, αλλά και της αναπτυξιακής πορείας της χώρας. Ο Προγραμματισμός είναι η αιχμή των Θετικών Επιστημών και των Επιστημών Ζωής σήμερα!

Ως μία πρόσκαιρη αντιμετώπιση, η οποία δεν επηρεάζει αρνητικά κανένα μαθητή, η κα Κεραμέως μπορεί να κάνει προσβάσιμα από την ΟΠ Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής τα ακόλουθα τμήματα, τα οποία κατά παραβίαση οποιουδήποτε επιστημονικού κριτηρίου έχουν αποκλειστεί από την συγκεκριμένη ΟΠ:

1) Όλα τα τμήματα Μηχανικών Πληροφορικής/Υπολογιστών
2) Όλα τα τμήματα Μαθηματικών
3) Όλες τις Στρατιωτικές Σχολές

 
ΜΑΘΗΤΗΣ
04 Αυγ 2019 16:13

Τουλαχιστον στην βιολογία που τα κεφαλαια χαρακτηριζονται ΜΟΝΟ με τη λεξη ΑΧΑΝΗ θα επρεπε να δειξουμε περισσότερη κατανοηση. Σοβαρή μειωση έγινε !! Τουλάχιστον να μην ξεσηκώνουμε χωρίς λόγο τον κόσμο και να μην πουλαμε τετοιες υποσχεσεις !!

 
ΜΑΘΗΤΗΣ
04 Αυγ 2019 15:48

Τουλαχιστον στην βιολογία που τα κεφαλαια χαρακτηριζονται ΜΟΝΟ με τη λεξη ΑΧΑΝΗ θα επρεπε να δειξουμε περισσότερη κατανοηση. Σοβαρή μειωση έγινε !! Τουλάχιστον να μην ξεσηκώνουμε χωρίς λόγο τον κόσμο και να μην πουλαμε τετοιες υποσχεσεις !!

 
Μαθητής πληροφορικής - οικονομίας
04 Αυγ 2019 15:40

Κυρία Κεραμέως, περιμέναμε κι εμείς μείωση της ύλης. Η ύλη αυξήθηκε 40%
Όταν έχεις υψηλούς στόχους και διαβάζεις με τόση αύξηση της ύλης, άσχετα την αύξηση ωρών στα σχολεία, δεν μπορείς εύκολα να γράψεις άριστα όπως παλιά.

 
Αρθούρος
04 Αυγ 2019 15:38

Προς Χημίκ-ογλου: Η τοποθέτησή σου κινείται στη σωστή κατεύθυνση.Τα λέγαμε από παλιά.Όμως,οι υπουργοί έκαναν ό,τι τους έλεγαν οι σύμβουλοι. Συνεχείς μετατροπές:από τα 4 στα 6 μαθήματα,από τα 6 στα 5 και μετά στα 4,από τις δέσμες στους κύκλους,μετά στα πεδία και κυρίως την ταλαιπωρία των σχολών της κοινής ομάδας.Το πιό σωστό,είναι να αφεθούν τα ίδια τα τμήματα ν'αποφασίζουν ποιά είναι τα μαθήματα που θέλουν να είναι προπαρασκευαστικά γι'αυτά-μάλιστα είχε δοθεί ένα φεγγάρι να δηλώνουν ένα βασικό μάθημα.
Πιστεύω ότι η καλύτερη λύση είναι σε κάποια αμφισβητούμενα τμήματα που ανήκουν σε περισσότερα από ένα πεδία να δοθεί αυτή η δυνατότητα στα ίδια τα τμήματα ν'αποφασίσουν.Έπειτα,είναι λογικό αυτό που λες ότι στο Χημικό πρέπει να μπαίνεις δίνοντας Χημεία,στο Βιολογικό Βιολογία,στο Κοινωνιολογικό Κοινωνιολογία κλπ.
Βέβαια,υπάρχει κι άλλη λύση πιό εύκολη,αλλά στοιχίζει σε ψήφους.Οι υπουργοί έχουν ένα κάρο συμβούλους,πολυμορφωμένους με διδακτορικά κλπ.Να κάνουν έναν κόπο,να κοιτάξουν τα προγράμματα σπουδών όλων των σχολών με λεπτομέρεια κι όχι αρπακόλλα. Αν κάποιες σχολές,δεν εμπίπτουν ακριβώς,στα μαθήματα που περιλαμβάνει κάποιο πεδίο στα οποία κατατάσσονται, ορίζεται και πέμπτο μάθημα,το οποίο θα μπεί όχι γιά να βρούν δουλειά κάποιοι φροντιστές,αλλά θα ρωτηθούν και τα ίδια τα τμήματα αν συμφωνούν,έτσι ώστε να γίνει νόμος του κράτους και να σταματήσει γιά πάντα αυτό το ράβε-ξήλωνε απ'όλες τις κυβερνήσεις.

 
@ Aλλεργικός
04 Αυγ 2019 15:19

Φιλικά θα σου πω για τα μνημόνια σε συνάρτηση με την παιδεία (το θυμάσαι το 2010 ;) και αν θες δώσε βάση''...Τα ( παιδάκια) τα καταστρέφουν από μικρά. Και τα παιδάκια, φυσικά, από αρνάκια γίνονται κατσικάκια. Αρχίζουν μετά να χτυπούν άσχημα και τους γονείς τους και τους δασκάλους και αυτούς που τα κυβερνούν. Τα κάνουν όλα άνω-κάτω· συλλαλητήρια, καταλήψεις, αποχή από τα μαθήματα. Και τελικά, όταν φθάσουν να ξεκοιλιάσουν αυτούς που τα κυβερνούν, τότε θα βάλουν και αυτοί μυαλό... Με αυτό το ρέμπελο πνεύμα που μπήκε, με αυτήν την αδιαφορία, πάει, βούλιαξε όλο το κράτος...''. Είναι βαριά λόγια, δεν τα είπα εγώ, τα είπε σύγχρονος Άγιος και συμφωνώ απολύτως. Όπως στρώνεις σαν κράτος στην παιδεία θα κοιμηθείς και ό,τι σπέρνεις θα θερίσεις. Από τον πάτο που πιάσαμε, μόνο να ανέβουμε μπορούμε δω και πέρα.

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
04 Αυγ 2019 13:06

Μείωση της ύλης κατά 4-5 σελίδες και κάποιοι αποθεώνουν το τρίο . Μνημόνια μέχρι να σβήσει ο ήλιος.

 
@Μανώλης
04 Αυγ 2019 12:28

50 σελίδων; Πες καλύτερα 20 σελίδες για να είσαι πιο σίγουρος.

 
@chem γονέα
04 Αυγ 2019 11:34

Σε πείραξε η ύλη της Χημείας και προτρέπεις ανήλικους σε παράνομες πράξεις; Κατάληψη επ' αόριστον επειδή δεν βγήκαν άλλες 15 σελίδες ύλης Χημείας ενώ έχουμε 130% αύξηση των ωρών διδασκαλίας; Αυτά είναι προφάσεις εν αμαρτιαίς για να διακαιολοφήσεις την προτροπή σε κατάληψη.

Φαντάζομαι θα έχεις κάποιο screenshot από παρομοίως επαναστατικά σου post στο essos όταν το Μάρτιο η ύλη είχε και την ηλεκτρόλυση και το επαγωγικό φαινόμενο...
Ή μήπως έχεις από όλη την διάρκεια του 2018-19 όταν το Υπουργείο έπαιζε κατ' εξακολούθηση το παιγνίδι "σε λίγες ημέρες θα ανακοινωθεί η ύλη", "αυτή δεν είναι η ύλη είναι το πρόγραμμα σπουδών" και άλλα φαιδρά;

Περιμένω τα αντίστοιχου τύπου posts... ή μήπως δεν υπάρχουν;

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ