Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Η απόφαση για τη συνεξέταση της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ
Δημοσίευση: 02/08/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Απόφαση που προβλέπει  σε μείωση του συντελεστή βαρύτητας της Λογοτεχνίας στο 15% του συνολικού βαθμού του εν λόγω μαθήματος, προβλέπει απόφαση την οποία υπέγραψε η υφυπουργός παιδείας Σοφία Ζαχαράκη.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΠΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ

Σε κοινή δήλωση η υπουργός παιδείας Νίκη Κεραμέως και η υφυπουργός Σ. Ζαχαράκη τονίζουν:

  • Θεωρούμε θετική την ενιαία εξέταση των δύο αυτών μαθημάτων, καθώς με αυτό τον τρόπο καλλιεργείται η φιλαναγνωσία και ενισχύεται η κριτική σκέψη.
  • Ωστόσο, θεωρούμε ότι ο τρόπος με τον οποίο εισήχθη, δεν είχε προετοιμαστεί επαρκώς αιφνιδιάζοντας μαθητές και εκπαιδευτικούς.

 

Σχόλια (31)

 
φιλόλογος λυκείου
02 Αυγ 2019 21:08

Προς την σωστή κατεύθυνση η τροποποίηση.
Χρειάζεται όμως να γίνουν άμεσα επιμορφώσεις για όσους θα διδάξουν και για όσους θα βαθμολογήσουν το μάθημα.
Οι συντονιστές ΠΕΚΕΣ δεν είναι αρμόδιοι για τέτοιου είδους επιμορφώσεις, δεν επιλέχθηκαν με κριτήρια ανάλογα.
Οι σχολικοί σύμβουλοι θα ήταν πιο αρμόδιοι για συμβουλές και επιμορφώσεις ως προς την διδασκαλία και την αξιολόγηση.
Περιμένουμε αποφάσεις επί του θέματος.
Ας αναλάβει το ΙΕΠ σε πρώτη φάση να βρει τους κατάλληλους επιμορφωτές για το μάθημα.

 
Γιώργος Α.
02 Αυγ 2019 21:30

Στις πανελλαδικές εξετάσεις που πληρώνουν οι γονείς το μάρμαρο στα φροντιστήρια περιμένετε να καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία; Τι κάνει 12 χρόνια το σχολείο;
Ο άλλος πάει να διαγωνιστεί για να σπουδάσει γιατρός και εσείς του λέτε ότι θέλετε να καλλιεργήσετε τη φιλαναγνωσία; Εκτός τόπου και χρόνου ...

 
Γιώργος
02 Αυγ 2019 21:40

Άπειρα συγχαρητήρια στην κα. υπουργό. Σας ευχαριστούμε για την κατάργηση της λογοτεχνίας!
Προσωπικά σας ψήφισα για να αλλάξετε αυτό το έκτρωμα του ακατανόμαστου γαβρόγλου. Σύντομα και άμεσα το κάνατε! Συγχαρητήρια!!!!!!

 
Αγανακτισμένος Έλληνας
02 Αυγ 2019 21:44

Επιτέλους οι ιδεοληψίες της αριστεράς τελειώνουν.
Συχγαρητήρια στην κα. Κεραμέως!
Δεν πίστευα ότι θα το πω ποτέ μου αλλά ζήτω η Νέα Δημοκρατία! Ίσως καταφέρουν να μας σώσουν.

 
σχόλιο εμπνευσμένο από τον "ΑΡΚΑΣ"
02 Αυγ 2019 22:49

* Τους αντιπάθησα, γιατί με έκαναν να συμπαθήσω, αυτούς που αντιπαθούσα.

* Τώρα περιμένω το επόμενο σχόλιο του Αρκά, για να ονομάσω "φοβισμένους" ανθρώπους, αυτούς που βαφτίζουν την ατολμία κ ανεπάρκεια σε "μη αιφνιδιασμό".

 
μάκης προς @υποψήφιο θετικής
02 Αυγ 2019 22:56

μικρέ φίλε, μη πελαγώνεις.
- απότι κατάλαβα τελικά μάλλον έχεις δίκιο. το λογοτεχνικό κείμενο θα αφορά μόνο το θέμα 3 και θα ζητηθεί ερμηνευτικός σχολιασμός.
- το θέμα 1 είναι μεταξύ περίληψης ή απόδοση νοήματος (μέχρι τώρα το ζητούσαν σε Σ Λ, ελπίζω να είναι πάλι ΣΛ)
- Το θέμα 2 είναι τα παλιά Β1, Β2, κλπ
- Το θέμα 4 είναι η παραγωγή λόγου, η έκθεση, τώρα λίγο μικρότερης έκτασης, είναι το παλιό Γ.

Αν κατάλαβε κάποιος κάτι διαφορετικό, ας βοηθήσει τον πελαγωμένο καλό μαθητή μας.

 
μαρία χ
02 Αυγ 2019 23:04

Καλά τα σχόλια τρομερά! Η συνεξέταση ΔΕΝ καταργήθηκε. Και δεν θα καταργηθεί όσο η ΠΕΦ πιέζει γι' αυτό. Αντί να συζητάει και να διεκδικεί την ουσία της Παιδείας και τη διδασκαλίας.
Και νομίζετε ότι θα σωθείτε επειδή άλλαξε το εξεταστικό; Που δεν άλλαξε σε τίποτε;
Παράδειγμα: Η διαφημισμενη μείωση της ύλης στα φιλολογικά μαθήματα δεν ισχύει. Η υπουργός υπέγραψε το ίδιο ακριβώςέγγραφο με το Γαβρόγλου και διατυμπανίζει ότι μείωσε την ύλη. Ψέμμα. Ούτε κόμμα δεν έχει αλλάξει. Στο esos υπάρχουν τα λινκ. Διαπιστώστε το μόνοι σας.

 
Αν ήμουν μαθητής
03 Αυγ 2019 00:42

Μάλιστα...δηλαδή εξασκούμαστε κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας (6 ώρες) και της προετοιμασίας, (περίπου έναν χρόνο και κάτι), μαθαίνουμε όλα όσα υπέδειξαν και ενσωμάτωσαν στην ύλη της Γ΄Λυκείου για τη συνεξέταση οι προ τροποποίησης για να εξεταστούμε σε ΜΙΑ ερώτηση 15 μονάδων με βάση τον σχολιασμό μας -αξιοποιώντας κειμενικούς δείκτες και εκφράζοντας την προσωπική μας άποψη (ω αναβαθμολόγηση διαισθάνομαι)- σε μια απάντηση 100 αλλά μπορεί και 200 λέξεων, όπως υπέδειξαν οι της τροποποίησης...... για να σκεφτω...περίληψη, νοηματικές, κειμενικοί δείκτες , δομή, μορφή, όλα τα άλλα και παραγωγή λόγου και τσουπ, ξεκουράσου λίγο με ένα λογοτεχνικό να μας πεις την άποψή σου....πολύ ωραία...επιστημονικά και παιδαγωγικά τεκμηριωμένη η τροποποίηση...

 
Μαχόμενος πολίτης
03 Αυγ 2019 00:49

Μας επεξεργάστηκατε κανονικά με την κατάργηση της Λογοτεχνίας. Που ακριβώς την καταργησατε;Τι κερδίζει τελικά ο μαθητής;Τίποτα μόνο περισσότερο άγχος και ένα επιπλέον μάθημα. Τελικά από όλη αυτήν την αναστάτωση και παρά το γεγονός ότι είσασταν αντίθετοι με αυτό το γαβρογλειο εκτρωμα το διατηρείτε "αβλαβες".Αν και σας πιστέψαμε οτι θα το καταργουσατε εντελώς....γιατι μπορούσατε αφού δεν εφαρμόστηκε ποτέ. Όλα τα υπόλοιπα που τονιζετε περι μη αιφνιδιασμού είναι-όπως αποδεικνύεται-λόγια του αέρα. Κρίμα είχατε και έχετε την δυνατότητα να μας απαλλαξετε από αυτήν την κατάσταση.

 
λάθος φοβικό ;
03 Αυγ 2019 10:13

ενώ κινούνται πολύ γρήγορα - για να μαζέψουν τα ασυμμάζευτα- στην ύλη εντελώς φοβικά ΔΕΝ βοηθούν καίρια ! τώρα δεν μπορούν να το πάρουν πίσω , όπως και με την απαράδεκτη στάση για τη νομική ! κρίμα... κατάργηση της λογοτεχνίας, επαναφορά λατινικών (έστω και με μικρότερη ύλη) και εξορθολογισμός των υπολοίπων ήταν εφικτότατα !

 
Δημήτρης
03 Αυγ 2019 12:04

Μας δουλεύετε; Ή σας δουλεύουν;
Η λογοτεχνία πρέπει να εξαιρεθεί από την ύλη. Στην τεχνολογική κατεύθυνση τα Μαθηματικά έμειναν όπως τα είχε αποφασίσει ο Γαβρόγλου. Το ίδιο και η Φυσική. Όσο για τη Χημεία, αναγνωρίζεται ότι κάνατε μια πολύ φιλότιμη προσπάθεια να αλλάξετε κάτι, αλλά δεν τη λες και αλλαγή αυτό που αποφασισατε. Δε μπορεί να συμφωνείτε σε ΟΛΑ με το Γαβρόγλου. Άλλα λέγατε πριν 3 μήνες στη Βουλή. Εξαιρέστε τουλάχιστον τη Λογοτεχνία.

 
αντιδραστικός
03 Αυγ 2019 12:04

κάποιος φροντιστής είπε στην υπουργό ότι η πανελλαδική εξέταση της λογοτεχνίας προάγει την φιλαναγνωσία...χααχαχαχαχ

 
ΣΥΝΕΞΕΤΑΣΗ ΓΛΩΣΣΑΣ _ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
03 Αυγ 2019 14:34

Αφού το ΙΕΠ και η ΠΕΦ θεωρεί απαραίτητη την συνεξέταση Γλώσσας - Λογοτεχνίας, ας φροντίσουν να ετοιμάσουν κι έναν φάκελο με 40 τουλάχιστον ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης του μαθήματος, με κείμενα ανφοράς από τα βιβλία και τους φακέλους που αποτελούν την εξεταστέα ύλη .
Θυμίζω ότι ως εξεταστέα ύλη έχει οριστεί από την προηγούμενη "παιδαγωγική - επιστημονιμή" ομάδα που πλαισίωνε τον πρώην υπουτγό, το περιεχόμενο 11 (!!!)σχολικών βιβλίων και φακέλων (πάνω από 2500 σελίδες).
Στην εξεταστέα ύλη εμπεριέχονται τα βιβλία της Α΄και Β΄Λυκείου που τα τελευταία χρόνια έχαν μείνει στο περιθώριο, καθώς η δίδασκαλία της Λογοτεχνίας είχε επικεντρωθεί σε τρείς-τουλάχιστον- ενότητες: φύλα στη λογοτεχνία, παραδοσιακή και μοντέρνα ποίηση, ρεολισμός και νατουραλισμός.
Για να διασφαλιστεί η ισότιμη αντιμετώπιση των μαθητών και κυρίως για να ενισχυθεί το δημόσιο σχολείο, το ΙΕΠ και η ΠΕΦ οφείλουν να μας δείξουν πώς μπορούν να αξιοποιηθούν τα 11 βιβλία της διδακτέας ύλης. Κι ας εξεταστούν στο τέλος οι υποψήφιοι, σε ΑΓΝΩΣΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ.
Επίσης το ΙΕΠ συνεπικουρούμενο από τους ΜΑΧΙΜΟΥΣ εκπαιδευτικούς της ΠΕΦ οφείλει να μεριμνήσει ώστε να ετοιμάσει μια τράπεζα ενδεικτικών θεμάτων και ερωτήσεων που θα ανταποκρίνονται -ρεαλιστικά- στις απαιτήσεις μιας τρίωρης εξέτασης

 
Στάθης
03 Αυγ 2019 17:04

Καταντήσαμε να είναι η υλη των μαθηματικών μικροτερη από φυλλάδιο πιτσαρίας (ποιο μάθημα έχει στις πανελλαδικές μόνο 3 κεφάλαια ύλη;;;) και να βάζουμε ύλη καμιά δεκαριά (!!!!!) τόμους φιλολογικά. Δλδ λέμε στο μελλοντικό μαθηματικό για κάθε 1 ώρα που θα διαβάζεις μαθηματικά θα πρέπει να διαβάζεις πάνω από 10 ώρες φιλολογικά.

Γιατί; Γιατί η λογοτεχνία προάγει την κριτική σκέψη. Όχι τα μαθηματικά;
Απόψεις υπουργών παιδείας ... το έτος 2020!!!!! Για το πως προάγεται η κριτική σκέψη ενός μελλοντικού μαθηματικού.

Η Λογοτεχνία δεν έχει καμία θέση στην εξεταστέα ύλη της θετικής και πρέπει να εξαιρεθεί. Αφήστε τους μελλοντικούς θετικούς επιστήμονες να εστιάσουν σε αυτό που πρόκειται να σπουδάσουν και σταματήστε να τους αποσπάτε, αναστατώνετε, αιφνιδιάζετε με ...ότι να 'ναι.

 
Μάρκος
03 Αυγ 2019 18:05

Η αιτιολόγηση της συνεξέτασης της Γλώσσας με τη Λογοτεχνία, πραγματικά ανεδαφική. Είναι δυνατόν τον υποψήφιο για τις Ιατρικές Σχολές, το Πολυτεχνείο ή οτιδήποτε άλλο που δεν σχετίζεται με τις ανθρωπιστικές σπουδές να τον ενδιαφέρει η φιλαναγνωσία; Θα αντιμετωπίσει τη λογοτεχνία ως ένα επιπλέον εξεταζόμενο μάθημα το οποίο θα μισήσει, αντί να το αγαπήσει. Και ας μη γελιόμαστε, αυτή η συντεχνιακή προσθήκη θα αποφέρει περισσότερες ώρες στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα μαθήματα. Ας το ξανασκεφτεί σοβαρά το Υπουργείο και αν ενδιαφέρεται για την τόνωση της φιλαναγνωσίας να φροντίσει να την καλλιεργήσει από το δημοτικό και να μην περιμένει τις πανελλήνιες εξετάσεις, μία περίοδο ιδιαίτερα δύσκολη και απαιτητική για τους μαθητές και τις οικογένειές τους.

 
Κούλα Κουλίτσα
04 Αυγ 2019 10:23

Σας διαφεύγει μερικούς ότι η Γλώσσα είναι Λογοτεχνία και η Λογοτεχνία είναι Γλώσσα.
Όσοι έδιναν για πτυχία γλωσσομάθειας πριν μερικά χρόνια τον γνωρίζουν καλά αυτό. Το Proficiency του Cambridge, το Sorbonne και άλλα τέτοιου είδους πτυχία συνεξέταζαν κείμενα λογοτεχνίας και κείμενα "επικοινωνίας" (λες και η λογοτεχνία δεν είναι επικοινωνία...).
Σας θυμίζω ότι στις Πανελλήνιες του 2005 είχε πέσει κείμενο του Καζαντζάκη.

Επίσης: σε όλες τις κανονικές χώρες με κανονικά εξεταστικά συστήματα, που έχουν παράδοση δεκαετιών και δεν αλλάζουν κάθε πέντε χρόνια ανάλογα με τις ορέξεις του κάθε υπουργού, όταν λένε Γλώσσα εννοούν και Λογοτεχνία. Είναι αξεχώριστα.
Βλέπε Γαλλία, βλέπε Αγγλία, βλέπε και Κύπρο. (για να αναφέρω μόνον τα πιο γνωστά).
Στα A levels είναι αδιανόητο για μαθητή που θέλει να μπει στο Πανεπιστήμιο, σε οποιαδήποτε Σχολή, να μην έχει διαβάσει Σαίξπηρ.
Αυτά.

 
Πέτρος
04 Αυγ 2019 15:10

Είναι εξωφρενικό που το υπουργείο θεωρεί ότι η ύλη της θετικής κατεύθυνσης (γιατροί, φαρμακοποιοί, μηχανικοί, φυσικοί, μαθηματικοί, χημικοί, πληροφορικοί, ...) είναι ένα θέμα στο οποίο πρέπει να ζητήσει την άποψη της ΠΕΦ.
Και ακόμη πιο εξωφρενικό είναι το ότι η ΠΕΦ θεωρεί ότι την αφορά η ύλη της θετικής κατεύθυνσης και εκφράζει και μάλιστα εγγράφως άποψη.
Έχει ξεφύγει κάπως το θέμα με Νέα Ελληνικά και Γλώσσα και Λογοτεχνία...μάλλον

 
Στέφανος
04 Αυγ 2019 15:58

Βεβαίως η λογοτεχνία είναι γλωσσικό μάθημα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο, αφού σε όλη τη διάρκεια γυμνασίου και λυκείου διδάσκεται ως διακριτό μάθημα και υποτίθεται ότι έχει καλλιεργηθεί η φιλαναγνωσία και η κριτική σκέψη. Στην γ λυκείου απλά θα επιβαρύνει τους μαθητές. Ας μην ξεχνάμε ότι η λογοτεχνία εξεταζότανε στο παρελθόν ως μάθημα κατεύθυνσης που τελικά καταργήθηκε. Τώρα ξαφνικά έγινε αντικείμενο συνεξέτασης!! Και επιτέλους ας σταματήσουμε να παπαγαλίζουμε συστήματα άλλων χωρών και ας αναλογιστούμε τις πραγματικές ανάγκες των δικών μας παιδιών που ναι γνωρίζουν ξένες γλώσσες χωρίς να γνωρίζουν ωστόσο την ουσία της μητρικής τους. Η λογοτεχνία φυσικά και μπορεί να συμβάλει σε αυτό όχι όμως υπό την "απειλή" των πανελλαδικών εξετάσεων.

 
Προσοχή! με τη Λογοτεχνία
04 Αυγ 2019 17:18

ΣτΕ.Ολ 686/2018. Ας ρίξει κάποιος νομικός του υπουργείου μια ματιά, πριν αποφασίσουν να διατηρήσουν τον νόμο Γαβρόγλου και:

1. συμπεριλάβουν ΚΑΙ τη Λογοτεχνία στη Γλώσσα για ιατρικές, πολυτεχνεία κλπ
Ν.4610/2019
ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ
Άρθρο 4α παρ.1 περίπτωση β), υποπερίπτωση ββ)

2. καταργήσουν τους συντελεστές βαρύτητας προκειμένου να υπολογίζεται η βαθμολογία των υποψηφίων ως απλός μέσος όρος
Ν.4610/2019
ΜΕΡΟΣ Ε΄ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ
Άρθρο 4 παρ.5 περίπτωση α)

Ο Ν.4610 είναι αντίθετος στην απόφαση ΣτΕ η οποία σημειωτέον αφορά στη Γλώσσα μόνο! Όχι και στη Λογοτεχνία.

 
Κούλα Κουλίτσα
04 Αυγ 2019 17:33

@Στέφανος: εσύ δεν έχεις Proficiency, ε; Δεν διάβασες λογοτεχνικό κείμενο στα Αγγλικά για να το πάρεις, ε; Δεν προετοίμασες τις εξετάσεις σου στα Αγγλικά με ερωτήσεις κατανόησης, περίληψης, συσχετισμού, ανάδειξης απόψεων, ιδεών του συγγραφέα και του κοινωνικού-ιστορικού πλαισίου, ε;
Όλοι όσοι τρέχουν στα ιδιωτικά και πληρώνουν ένα κάρο λεφτά για να πάρουν IB διαβάζουν υποχρεωτικά λογοτεχνικά κείμενα, ολόκληρα βιβλία μάλιστα, για να δώσουν εξετάσεις σε Σχολές όλων των ειδών, οικονομικών, ιατρικών, θετικών, πολυτεχνεία, κλπ.
Μόνο για τις Πανελλήνιες στριγγλίζετε.
Μόνο στις Πανελλήνιες θέλετε τον βαθμό σερβιρισμένο στο πιάτο με ό,τι μπορεί να δώσει το φροντιστήριο, χωρίς πολύ ψάξιμο, χωρίς πολλή σκέψη.

 
Η λογοτεχνία πρέπει να εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο
04 Αυγ 2019 21:35

Η λογοτεχνία πρέπει να εξετάζεται σε πανελλαδικό επίπεδο. Με εξεταζόμενα κείμενα πχ. του Παπαδιαμάντη, του Μωραιτίδη, του Κόντογλου, της Πηνελόπης Δέλτα, του Παλαμά, του Μακρυγιάννη, του Βερίτη, του Πολέμη, του Τέλλου Άγρα, του Πούσκιν, του Λόρδου Βύρωνα, του Σέλλευ, του Γκαίτε κ.α. Η Ελλάδα χρειάζεται μελλοντικούς πολίτες όχι απλά μορφωμένους, αλλά εμψυχωμένους για τη συνέχεια της στο παρόν και στο μέλλον. Δεν πρέπει να πέσουμε στην παγίδα να μιμηθούμε χώρες ''μπανανίας''. Διαφορετικά, αν συνεχιστεί η κατρακύλα, θα είμαστε κάποτε αναγκασμένοι να προσκομίζουμε απολυτήρια σε όποιον γνωρίζει ανάγνωση και γραφή (αρχικώς στα ελληνικά και τελικώς στα greeklish).

 
Αρετή
04 Αυγ 2019 21:51

Γιατί οι μέλλοντες μαθηματικοί και ιατροί εδώ πέρα (που είναι και πεπεισμένοι ότι θα βρεθούν στις σχολές αυτές οπωσδήποτε... δηλαδή απόλυτα βέβαιοι για τις επιδόσεις τους στα "θετικά" μαθήματα...) αντιδρούν τόσο για τη συνεξέταση; με κάτι επιχειρήματα τουλάχιστον αστεία, μίζερα και εντελώς αναξιοπρεπή... η γλώσσα και ο χειρισμός της είτε σε δηλωτικό επίπεδο είτε σε συνυποδηλωτικό αφορούν όλους τους χρήστες της, είναι αντικείμενο ευρέος φάσματος, ένα υπέρ-μάθημα στην ολότητά του. Και στα ΕΠΑΛ εξετάζονται πανελλαδικώς οι μαθητές γλώσσα -λογοτεχνία και δε θεωρούν απορίας άξια τη συνεξέταση, όταν μάλιστα τα μαθήματα ειδικότητάς τους είναι άκρως τεχνικά.
Ίσως θα έπρεπε και μέσα στην Ιατρική π.χ. να εδραιωθούν μαθήματα ανθρωπιστικού προσανατολισμού, για τη συστηματική καλλιέργεια της επιστημονικής ηθικής...

 
Andrew
04 Αυγ 2019 23:20

Αφού έμεινε κάποια περιορισμένη Λογοτεχνία, πρέπει να ανακοινωθεί ξεκάθαρα η ύλη, δηλαδή ποιο βιβλίο και ποια αντικείμενα. Επίσης άμεσα να δοθούν 4-5 ενδεικτικά κριτηρια, για να ηρεμήσουν οι υποψήφιοι.

 
Λογοτεχνία
05 Αυγ 2019 09:54

Η εξαίρεση της Λογοτεχνίας από τη θετική είναι επιβεβλημένη.
Όπως επίσης επιβεβλημένη είναι και η αύξηση της ύλης των Μαθηματικών.
Χωρίς επιχειρήματα. Έτσι. Γιατί είναι κοινή λογική.
Ότι στη θετικη δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη η ύλη της Γλώσσας από την ύλη των Μαθηματικών. 3 κεφάλαια τα Μαθηματικά. 103 κεφάλαια η Γλώσσα και 104 κεφάλαια η Λογοτεχνία.
Είστε σοβαροί; Επικαλείστε την αναπτυξη της κριτικής σκέψης μέσω των φιλολογικών μαθημάτων εκεί που είναι ζητούμενο η ανάπτυξη της μαθηματικής σκέψης.

 
Κρίσνα
05 Αυγ 2019 16:51

Πριν από όλα ίσως θα πρέπει να αποφασίσουμε τι σημαίνει πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα, τι καθορίζει και τι θέλουμε να μας δείξει στους υποψήφιους για τη Γβαθμια εκπαίδευση. Τι ακριβώς θα δείξει η εξέταση της λογοτεχνίας που δεν το δείχνει η εξέταση της γλώσσας σε ένα αποδεικτικό δοκίμιο που προσιδιάζει στον επιστημονικό λόγο ή σε ένα στοχαστικό δοκίμιο που προσεγγίζει τον λογοτεχνικό λόγο;

 
Ελένη
06 Αυγ 2019 10:50

H αχανής και ασαφής εξεταστέα ύλη της Λογοτεχνίας δεν αλλάζει καθόλου δηλαδή;
Σε 1 μήνα ανοίγουν τα σχολεία! Και ακόμη δεν έχει γίνει καμία ενημέρωση.
Στα τυφλά θα μπούμε στην τάξη;
Μήπως να έμενε η Λογοτεχνία εκτός το 2020 και να άρχιζε η εξέταση της από το 21;
Πραγματικά δεν υπάρχει λόγος για τόση πίεση.

 
Απλή λογική
06 Αυγ 2019 11:17

Το μάθημα της Λογοτεχνίας είναι μάθημα απολαυστικό προς τέρψη των μαθητὠν. Πολύ σπουδαίο (κανείς, άλλωστε, δεν αντιλέγει επ᾽ αυτού) για την ολόπλευρη καλλιέργεια και την παιδεία τους. Εκείνο που χρειάζεται μόνο είναι να αυξηθούν οι ώρες διδασκαλίας του. Δεν είναι ένα μάθημα που πρέπει να μπει στις εξετάσεις, για το λόγο ότι αυτομάτως αλλοιώνεται ο στόχος του και καταντά όχι μόνο ανιαρό αλλά και καταπιεστικό. Ας σκεφτούμε, επίσης, ότι η εγγενής υποκειμενική βαθμολόγησή του θα δημιουργήσει τεράστια προβλήματα (τα είχαμε δει στο παρελθόν, ας μην επαναλαμβάνονται τα ίδια λάθη). Κυρία Υπουργέ, πρέπει να προχωρήσετε αμέσως σε δύο αλλαγές, που θα ανακουφίσουν παιδιά και γονείς: 1) Να μην εξετάζεται η Λογοτεχνία και 2) Να μην εξετάζεται η Κοινωνιολογία, ένα μάθημα που εκ των πραγμάτων οδηγεί στην αποστήθιση (το έχουμε δει στο παρελθόν, όταν η Κοινωνιολογία ως μάθημα της Δ´ Δέσμης είχε ταλανίσει τόσο πολύ τα παιδιά). Θα επαναλάβουμε ένα λάθος, επειδή βρήκε την κατάλληλη ευκαιρία και το επέβαλε, με συντεχνιακά και μόνο κριτήρια, η ισχυρή συντεχνία των Κοινωνιολόγων; Πρέπει τα θέματα αυτά, αξιότιμη Κυρία Υπουργέ, να τα δείτε τώρα κιόλας πριν ξεκινήσει το σχολικό έτος.

 
enas
06 Αυγ 2019 16:28

Το δίδυμο Γαβρόγλου-Κεραμέως έχει σπείρει την απελπισία στα 17χρόνα με τη Λογοτεχνία.
Και δε τους καίγεται καρφί!
Με μυαλά του 1900 αποφασίζουν για παιδιά που γεννήθηκαν το 2000 και θα βγουν στην αγορά το 2030. Απλά τραγικό.

 
Πέτρος
08 Αυγ 2019 01:52

Το μαθημα της λογοτεχνιας ειναι απαραιτητο και επιβάλλεται να αναβαθμιστεί . Θλίβομαι για όλη τη γκρίνια εδώ και δυο μήνες.Από πότε το πρόβλημα ειναι η λογοτεχνία;πότε ήταν άριστες οι επιδόσεις στην έκθεση και ξαφνικά μας πείραξε η λογοτεχνία;ντροπή.Εύχομαι και πρέπει να πάρει τη θέση που της αξιζει,σίγουρα όχι 15%. Για τα επαλ κανεις δε διαμαρτυρήθηκε,εκει θεωρείται φυσιολογικό να υπάρχει,τα παιδιά εκείνα είναι εξοικειωμένα άλλωστε...Ενώ ένα παιδί γελ,το οποίο κάνει έξι χρόνια λογοτεχνία στο σχολείο αιφνιδιάστηκε με αυτό το μάθημα.Ντροπή.Επιβάλλεται σε όλες τις κατευθύνσεις,είναι γλώσσα,είναι πολιτισμός. Άμεση αναβάθμιση κα υπουργέ.Άμεση.

 
Λογοτεχνία
08 Αυγ 2019 10:10

το μαθημα της λογοτεχνίας είναι σημαντικό και πρέπει να αναβαθμιστεί
δεν είναι όμως μάθημα πανελλαδικών για όλους τος μαθητές...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean