Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Παράταση για την εκπαιδευτική επάρκεια και τα ΚΔΒΜ

Δημοσίευση: 03/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Α. Παρατείνεται για ένα ακόμη έτος , ήτοι μέχρι την 1η Σεπτεμβρίου του 2920 , η απαίτησή πιστοποιημένης εκπαιδευτικής επάρκειας ως προυπόθεση για τη συμμετοχή εκπαιδευτών σε προγράμματα μη τυπικής εκπαίδευσης, χρηματοδοτούμενα από δημόσιους πόρους.

Β.Ομοίως παρατείνεται για το ίδιο χρονικό διάστημα η προθεσμία μέχρι του οποίου τα Κέντρα Δια Βίου Μάθησης μπορούν να παρέχουν και μη πιστοποιημένα προγράμματα εκπαίδευσης.

Τα παραπάνω προβλέπει διάταξη, που κατατέθηκε από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Σχόλια (8)

 
Δημήτρης
03 Αυγ 2019 08:45

Ο νόμος για την πιστοποιημένη διδακτική επάρκεια είναι του 2010 και έπρεπε να εφαρμοστεί άμεσα. Τίποτε όμως δεν εφαρμόστηκε και με τις συνεχείς παρατάσεις τον καταργούν στην πράξη, κατ' απαίτηση των συνδικαλιστικών φορέων. Το αυτονόητο δηλαδή, οτι κάποιος πρέπει να πιστοποιημένα επαρκής για να διδάξει, δεν ισχύει, μπορεί και να διδάξει χωρίς να είναι επαρκής ! Τελικά οι αλλαγές και οι κορώνες για κανονικότητα είναι κούφα λόγια, κρίμα ....

 
TIRANTAKIAS THE UNEDUCATED
03 Αυγ 2019 13:02

Στην πραγματικότητα διδάσκουν χωρίς εκπαιδευτική επάρκεια και καταλαμβάνουν θέσεις όσων έχουν καθώς επίσης με περισσότερα προσόντα. Αυτό επιτυγχάνεται με την καταστρατήγηση των πινάκων αξιολόγησης από τους διευθυντές γιατί τους δίνονται υπερεξουσίες μέσω διατάξεων.

 
ΠΕ800
03 Αυγ 2019 14:32

Έλεος... δόθηκαν χρόνια τώρα αλλεπάλληλες εξετάσεις για όποιον επιθυμούσε να πιστοποιηθεί και αλλεπάλληλες παρατάσεις στην καταληκτική ημερομηνία απαίτησης επάρκειας για διδασκαλία. Αυτή η ημερομηνία από 1.9.2017 έγινε 1.9.2018 έπειτα 1.9.2019 και τώρα 1.9.2020. Όχι τίποτε άλλο, είχαμε μια ψευδαίσθηση ότι κάτι θα άρχιζε να λειτουργεί στην κατεύθυνση του αυτονόητου. Κρίμα...

 
Ένας καλός εκπαιδευτικός διδάσκει καλά.
04 Αυγ 2019 01:47

Γενικά θεωρώ την διδακτική επάρκεια ενηλίκων είναι κάτι που κρέμεται τι σημαίνει ένας καθηγητής ότι έχει εκπαιδευτική επάρκεια στους ανήλικες και όχι στους ενήλικες; Ένας καλός καθηγητής διδάσκει καλά όλους ενήλικες και ανήλικες.
Δεν μου φταίνε οι εκπαιδευτικοί που έδωσαν εξετάσεις ΕΟΠΕΠ για να την αποκτήσουν όμως η αλήθεια πρέπει να λέγεται και κάποτε να υπάρξει ένα μεταβατικό στάδιο. Γιατί κατά τη γνώμη μου οι εξετάσεις αυτές είτε πρέπει να γίνονται από τα Πανεπιστήμια ή να καταργηθούν.
Η διδασκαλία όπως και η μικροδιδασκαλία που γίνεται έχει άμεση σχέση με το γνωστικό. Ποιός όμως μπορεί να γνωρίζουν καλύτερα το αντικείμενο από τους καθηγητές Πανεπιστημίου/Πολυτεχνείου; Στο Πανεπιστήμιο οι καθηγητές δεν διδάσκουν ενήλικες; γιατί η πολιτεία απαξιώνει τόσο τα Πανεπιστήμια και τα Πολυτεχνεία και εισάγει τον ΕΟΠΕΠ για να κάνει αυτή τη δουλειά;

 
ΠΕ800
04 Αυγ 2019 18:16

@ Ένας καλός εκπαιδευτικός διδάσκει καλά
Ειλικρινά θέλω να διευκρινίσω, με καλή πρόθεση, κάποια πράγματα που πιθανά έχουν παρεξηγηθεί και προκαλούν σύγχυση.
1. Υπάρχει τεράστια διαφορά στη μεθοδολογία διδασκαλίας μεταξύ ενηλίκων και ανήλικων (επιστημονικά τεκμηριωμένο εδώ και δεκαετίες, αλλά και προσωπικά διαπιστωμένο στην πράξη εδώ και δεκαετίες. Διδάσκω 30 χρόνια στη δευτεροβάθμια και τα 25 από αυτά και σε ΔΙΕΚ με 5000 ώρες διδασκαλίας περίπου).
2 Υπάρχει στη περίπτωση αυτή ένας νόμος σε ισχύ πολλών ετών ο οποίος δεν εφαρμόζεται με τη βοήθεια τροπολογιών γι αυτόν τον νόμο σε άλλους νόμους επίσης επί σειρά ετών, επί διαφορετικών Υπουργών της ίδιας αλλά και διαφορετικής κυβέρνησης. Αυτό από μόνο του λέει πολλά.
3. Οι εκπαιδευτικοί της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης που αναφέρεις ως "ειδικούς" στο θέμα σε πληροφορώ όπως τα θυμάμαι όταν φοιτούσα αλλά όπως τα είδα και πρόσφατα σε μεταπτυχιακό που φοίτησα, δεν γνωρίζουν καμιά άλλη μέθοδο πλην της μετωπικής διδασκαλίας - διάλεξης. Εκείνο που παρεξήγησες μάλλον είναι ότι η αξιολόγηση της μικροδιδασκαλίας στον ΕΟΠΠΕΠ ( αλλά και συνολικά η πιστοποίηση της διδακτικής επάρκειας) επικεντρώνεται στην "τεχνική" της διδασκαλίας και όχι στην εξέταση του συναφές αντικειμένου του κάθε εκπαιδευτικού.
Ελπίζω να βοήθησα.

 
Ελεύθερος
04 Αυγ 2019 21:40

Άσχετο, αλλά θέλω να καταργηθεί αμέσως, χθες, που λένε και οι μοδέρνοι, ο θεσμός της τσάντας στο σχολείο. Είναι μέτρο αντιπαιδαγωγικό και καταπολεμά την αριστεία.

 
Πάκης
05 Αυγ 2019 01:42

Έχει καταντήσει αηδία αυτή παράταση, αν είναι ανίκανοι να εφαρμόσουν τον νόμο μη τη νομοθετούν καθόλου!

 
Απάντηση ΠΕ800
05 Αυγ 2019 15:50

Συμφωνώ ότι υπάρχουν αρκετές διαφορές στη μέθοδο διδασκαλίας ενός εκπαιδευτή ενηλίκων και ανηλίκων. Ο καλός εκπαιδευτικός πρέπει να γνωρίζει το κοινό που απευθύνεται και να τροποποιεί τη διδασκαλία του με βάση αυτό.
(Διαφοροποιημένη διδασκαλία)

Άρα μπορεί με αυτόν τον τρόπο να διδάξει ενήλικες, ανήλικες αλλά και οποιαδήποτε ειδική κατηγορία.
Σαν ' καλό' εκπαιδευτικό θεωρώ αυτόν που χρησιμοποιεί εναλλακτικές τεχνικές διδασκαλίας ώστε μπορεί να αλλάζει το μάθημα ανάλογα με το εκπαιδευτικό κοινό.
Αυτός ο εκπαιδευτικός γίνεται δεν γεννιέται.
Χρειάζεται και αυτός εξειδίκευση για κάθε ειδική κατηγορία, όμως όσο περισσότερη εμπειρία και περισσότερα προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων αλλά και προγράμματα στην εκπαίδευση ειδικών κατηγοριών έχει παρακολουθήσει, τόσο λιγότερη προσπάθεια χρειάζεται ώστε να κάνει αυτήν την προσαρμογή.
Πχ. αν μπορεί να διδάσκει αποτελεσματικά για χρόνια βαρήκοους ενήλικες και έχει παρακολουθήσει σεμινάρια πιθανόν να μπορεί να διδάσκει σε ενήλικες χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια.
Για την διδασκαλία στους ενήλικες πρέπει κατά τη γνώμη μου να ελέγχεται τόσο η μεθοδολογία διδασκαλίας όσο και το αντικείμενο. Το πρώτο μπορεί να το κάνει ο ΕΟΠΠΕΠ το δεύτερο όχι.
Αυτός είναι και ο λόγος που θα έπρεπε κατά τη γνώμη μου η πιστοποίηση να δίνεται από Πανεπιστήμια, ή ο ίδιος ο οργανισμός σε συνεργασία με Πανεπιστήμια.
Δεν θεωρώ όλους τους Πανεπιστημιακούς αυθεντία. Αρκετοί από αυτούς δεν διδάσκουν με παιδαγωγικό τρόπο. Ωστόσο στα Πανεπιστήμια υπάρχουν Παιδαγωγικές σχολές που θα μπορούσαν να εποπτεύουν και να εξετάζουν την Παιδαγωγική επάρκεια σε ενήλικες.

Δεδομένου ότι οι απόφοιτοι καθηγητικών σχολών παρακολουθώντας σεμινάρια μπορούν να διδάξουν ανήλικες γιατί να μην μπορούν να διδάξουν ενήλικες;
θα μπορούσε αυτό να γίνει και από το Πτυχίο δίνοντας εξετάσεις και περνώντας κάποια μαθήματα. Για τους παλαιότερους εξετάσεις από τα Πανεπιστήμια, ή κάποιος συνδυασμός Πανεπιστήμια και ΕΟΠΠΕΠ.
Οι Πτυχιούχοι πρέπει να διεκδικήσουν Πτυχία Πανεπιστημίων με αξία.

Γνωρίζω ότι υπάρχουν διαφορές στη διδασκαλία ενηλίκων-ανήλικων, ωστόσο είναι διδασκαλία σε διαφορετικό κοινό και αυτό πρέπει ο εκπαιδευτικός να το γνωρίζει.
Αυτό ωστόσο δεν δικαιολογεί και αυτούς που κατατάσσουν τους εκπαιδευτικούς σε πιστοποιημένους που πληρώνονται και βρίσκουν δουλειά και απιστοποίητους που θέλουν να πιστοποιηθούν και δεν βρίσκουν, και από ότι έχω καταλάβει πληρώνονται και λιγότερο.
Αυτό είναι και απαξίωση του Πτυχίου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.