Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

"Βάση του 10" Ναι μεν...

Ο υποψήφιος που έχει 9,9 δεν κάνει για φοιτητής και εκείνος που έχει 10,1 κάνει;
Δημοσίευση: 05/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ηλίας Τουμασάτος
μόνιμος εκπαιδευτικός Κοιν. Επιστημών (ΠΕ78)

Θεωρώ επιβεβλημένο να υπάρχει βάση εισαγωγής για τα Πανεπιστήμια (αν και θα προτιμούσα κάθε τμήμα να βάζει τις προϋποθέσεις που επιθυμεί, τους συντελεστές βαρύτητας των μαθημάτων καθώς και τα ελάχιστα όρια - π.χ. λογικό θα ήταν στο τμήμα Φιλολογίας να υπάρχει βάση και συντελεστής βαρύτητας στα Αρχαία, ενώ στο τμήμα Νομικής στην Κοινωνιολογία - αν δεν την καταργήσουν ως... κομμουνιστογόνο).

Δεχόμαστε εδώ και χρόνια ότι για να μπεις στα τμήματα Αγγλικών π.χ. πρέπει να γράψεις τη βάση στα Αγγλικά. Και θεωρούμε υπερβολικό να σου ζητάει ένα άλλο πανεπιστημιακό τμήμα να γράψεις τουλάχιστον τη βάση κατά μέσο όρο σε 4 μαθήματα. Σήμερα μπορεί κάποιος να εισαχθεί σε σχολή πληροφορικής γράφοντας 0 στην πληροφορική και επίσης σε οικονομική σχολή γράφοντας 0 στην Οικονομία, αν κουτσογράψει κάτι στα υπόλοιπα (όταν υπάρχουν σχολές με βάσεις 5 και 6, δεν χρειάζεται πολλή ανάλυση - δείτε και τις σχετικές εικόνες)

Όμως, υπάρχει κι άλλη μια παράμετρος. Με ποια θέματα θα απαιτήσεις να γράψει ο μαθητής τη βάση; Με θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας, στα οποία θα μπορούν να ξεχωρίσουν αυτοί που προετοιμάστηκαν καλύτερα. Και με θέματα που παρόμοια υπάρχουν στα διδακτικά βιβλία, ώστε να μη χρειάζεται για να γράψεις τη βάση αυτή να παρακολουθείς νυχθημερόν φροντιστήρια. Μ' αυτή τη λογική ναι, η βάση του 10 καλώς να θεσμοθετηθεί. Αν όμως τα θέματα είναι της λογικής "θα σας δείξω εγώ τί θεματάρες βάζω, θα κοπεί το 80%", τότε μάλλον πάλι στραβά θα αρμενίζουμε.

Θα μου πείτε "μα γιατί να μην μπούνε όλα τα παιδιά". Και "εξετάσεις κατάταξης είναι". Πιστεύω ότι με αυτή τη λογική κοροϊδεύουμε τα παιδιά που δεν μπόρεσαν για τον α ή β λόγο να γράψουν καλά. Γιατί τα βάζουμε στη διαδικασία να πάνε σε μια σχολή που ούτως ή άλλως δεν την πολυθέλουν, και την οποία το πιο πιθανό είναι ότι δεν θα μπορέσουν να τελειώσουν. Οι οικογένειες θα ξεπενταριαστούν, τα παιδιά θα ξεσπιτωθούν και θα παριστάνουν ότι σπουδάζουν κάτι το οποίο δεν τα πολυνοιάζει. Και στο οποίο δεν θα μπορούν να ανταπεξέλθουν. Πώς θα πας να σπουδάσεις π.χ. Τεχνολογία ήχου, αν δεν σκαμπάζεις γρι από φυσική; Πώς θα σπουδάσεις λογιστική αν δεν ξέρεις ούτε πρακτική αριθμητική; Γιατί με 5 και 6 δεν μπορείς να παρακολουθήσεις ούτε τη σχολή των 6000 μορίων (που μπορεί να έχει και καλή ποιότητα και απαιτήσεις).

Γιατί το κάνουμε αυτό; Όχι για τις ίσες ευκαιρίες στη δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση. Αλλά γιατί ως έθνος αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε τα στρατόπεδα με ανώτατες σχολές. Πολλές από τις οποίες έχουν ωραίους τίτλους, αλλά δεν έχουν καθηγητές, βιβλία, εργαστήρια, πρόγραμμα σπουδών. Όμως οι πόλεις που τις φιλοξενούν έχουν και εστιατόρια και καφετέριες και ενοικιαζόμενα. Γι' αυτά δουλεύουμε, αν δεν το έχετε καταλάβει. Στέλνουμε τα φανταράκια μας (με θητεία 4, 5, 6 χρόνια... χρυσοπληρώνοντας τη δωρεάν παιδεία μας.)

Θα μου πείτε, μα εκείνος που έχει 9,9 δεν κάνει για φοιτητής και εκείνος που έχει 10,1 κάνει; Όχι βέβαια. Όπως δεν είναι σίγουρο ότι κάνει για γιατρός εκείνος που έγραψε 18,6 και δεν κάνει εκείνος που έγραψε 18,3. Αλλά το τελευταίο το έχουμε επίσης αποδεχτεί, ή κάνω λάθος; Την ντροπή να έχουμε επιτυχόντες με βαθμό 3, 4, 5 για πόσο θα την αποδεχόμαστε;

Στις εικονίτσες, σας έχω (φανταστικά) παραδείγματα. Με 0 πληροφορική 7490 μόρια, και με 0 οικονομία 6320. Μπαίνω με τα τσαρούχια! :)

Σχόλια (23)

 
μόνιμος εκπαιδευτικός
05 Αυγ 2019 09:03

Τρικυμία εν κρανίω το άρθρο!
Και ύστερα απορείτε γιατί φωνάζουμε ότι η ένταξη της Κοινωνιολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα των Ανθρωπιστικών είναι απαράδεκτη.
Τί μας λέει ο αρθρογράφος: "...γιατί ως έθνος αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε τα στρατόπεδα με ανώτατες σχολές."
Και ύστερα κάποιοι θέλουν να μας πείσουν ότι η Κοινωνιολογία έχει σχέση με την Νομική, ενώ ο Κικέρωνας δεν έχει....
Τέτοια κατάντια!

 
ΑΡΓΥΡΗΣ
05 Αυγ 2019 09:34

ΕΙΣΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΠΡΩΤΑ ΠΡΩΤΑ ;
ΤΜΗΜΑΤΑ ΑΓΓΛΙΚΩΝ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΟΝΟ.
ΠΕΦΤΕΙ ΜΑΧΗ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ.
ΓΙΑ ΞΑΝΑΔΕΣ ΑΓΑΠΗΤΕ ΜΟΥ.

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ
05 Αυγ 2019 10:02

ΝΑΙ στη βάση του 10 που προτείνει το νυν Υ.ΠΑΙ.Θ. Χρόνιο πρόβλημα για την Ελλάδα είναι η υπερπαραγωγή πτυχιούχων πανεπιστημίου και κατ’ επέκταση ανέργων. Και υπερπαράγει η χώρα μας ''στο βρόντο'' πτυχιούχους πανεπιστημίων, παρότι δεν έχει υπάρξει ούτε μια σοβαρή μελέτη από την προηγούμενη κυβέρνηση για τις ανάγκες της ελληνικής οικονομίας. Στις χώρες του ΟΟΣΑ η Ελλάδα παράγει τους περισσότερους άνεργους πτυχιούχους . Ποιο είναι το ''ζουμί'' της υπόθεσης: το οικονομικό χρηματικό κόστος για την υπερπαραγωγή πτυχιούχων ΑΕΙ αύξησε και αυξάνει δραματικά το δημόσιο χρέος (με καθηλωμένο το ΑΕΠ) και οδηγεί στη φτώχεια και στον κοινωνικό αποκλεισμό των Ελλήνων σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο.Στον αντίποδα του λαικισμού πρέπει να αντιταχθεί ο πατριωτισμός, ο οποίος σε οικονομικό επίπεδο ονομάζεται ''εξορθολογισμός''. Καλός ο ρομαντισμός (κι εγώ φύσει ρομαντικός είμαι), αλλά η πραγματικότητα πλέον για την Ελλάδα είναι σκληρότατη και πρέπει να τη δούμε κατάματα. Το ευφυολόγημα για μένα, σοφιστεία για άλλους ,''γιατί 10 και όχι 9.9 και όχι 10.1'' δεν χρήζει καμίας απάντησης για όποιον/α έχει διορθώσει έστω και ένα γραπτό στη ζωή του.

 
Ευάγγελος
05 Αυγ 2019 11:08

Επειδή οι βάσεις εξαρτώνται άμεσα από την δυσκολία των θεμάτων το όριο του 10 δεν έχει καμμία λογική.
Δύο παραδείγματα. Στο τμημα Τεχνολογίας υλικών η βαση διαμορφώνεται οριακά πάνω ή κάτω από τις 10.000.
Παλιά που η εισαγωγή γινότανε με εξετάσεις ανά τμήμα στα πολυτεχνεία πέρναγαν και με 4/10 !

 
ΚΜ
05 Αυγ 2019 11:28

@Δρ ΕΚΠΑ
Από προκύπτει ότι η ανώτατη εκπαίδευση πρέπει να σχετίζεται υποχρεωτικά με την αγορά εργασίας;

Όσον αφορά το 9.9 και 10.1, δεν είναι και αυτό ένα θεματακι; Όλοι οσοι έχουμε διορθώσει γραπτά, μας προβληματίζει το αποτέλεσμα...

 
Σπάρτακος
05 Αυγ 2019 11:46

Πολύ καλό το άρθρο!Έτσι ακριβώς είναι τα πραγματα!

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
05 Αυγ 2019 14:50

Εφόσον οι πανεπιστημιακοί θέλουν να έχουν άποψη για τη βάση του 10, θα είναι πολύ καλύτερο να οργανώνουν και να διεξάγουν οι ίδιοι τις εξετάσεις εισαγωγής ανά τμήμα, όπως γινόταν και πολύ παλαιότερα, θέτοντας οι ίδιοι τα θέματα, τα κριτήρια και τη βάση εισαγωγής, έκαστοι στο τμήμα τους.

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ @ ΚΜ
05 Αυγ 2019 14:56

@ ΚΜ: Πιο “λιανά” αγαπητέ ΚΜ δε γίνεται: ΝΑΙ στη βάση του 10 που προτείνει το νυν Υ.ΠΑΙ.Θ. Το τεράστιο οικονομικό χρηματικό κόστος για την υπερπαραγωγή πτυχιούχων ΑΕΙ αύξησε και αυξάνει δραματικά το δημόσιο χρέος. Αυτό το αβάσταχτο χρηματικό κόστος είναι “ματωμένο’’, γιατί προκειμένου να καλυφθεί, το κράτος θα πάρει λεφτά από τον κόσμο. Οι φόροι, αν συνεχίσουμε έτσι, όχι μόνο δεν θα σταματήσουν, αλλά θα αυξηθούν. Τέσσερα εκατομμύρια πολίτες δεν έχουν να πληρώσουν τους φόρους. Πίσω από την αύξηση του δημόσιου χρέους κρύβονται “ναυάγια” ανθρώπων που βλέπουν τη μικρή τους επιχείρηση να κλείνει, τον έντιμο γιατρό ή δικηγόρο να βάζει λουκέτο στο ιδιωτικό ιατρείο και γραφείο του αντίστοιχα, το συνταξιούχο που πληρώνει τον εγγονό να βλέπει τη σύνταξή του μειωμένη κ.α. Όλα τα ανωτέρω δεν δικαιολογούν την παράλογη, στρεβλή και αφαίμαξη του λαού προς όφελος της υπερπαραγωγής πτυχιούχων. Χρειάζεται εξορθολογισμός. Για τους λόγους αυτούς υποστηρίζω την πατριωτική, κατά τη γνώμη μου, απόφαση από την παρούσα κυβέρνηση να θέσει τη βάση του 10. Εσύ πχ. αγαπητέ ΚΜ μπορεί να θέλεις η βάση να είναι 10/9 ή άλλος άρρητος αριθμός, εγώ συμφωνώ με τη βάση του 10. Αν παίξουμε την κολοκυθιά, έχουμε πολλές σοφιστείες λχ. γιατί ένας νέος είναι κατάλληλος να ψηφίζει στα 17 και όχι στα 16 έτη και 11 μήνες , γιατί για 1 μόριο να χάνεις την εισαγωγή στο Χημικό κλπ. Καλό είναι να μιλάμε σταράτα και αν διαφωνούμε καλή καρδιά. Όλοι κρινόμαστε.

 
1984 2002
05 Αυγ 2019 18:14

Αν το κράτος ορίσει ελάχιστη βάση το 10 και στη συνέχεια το πανεπιστήμιο ορίσει ταυτόχρονα και τον αριθμό των εισακτέων και τη βάση εισαγωγής τότε το αποτέλεσμα μαθηματικά μας οδηγεί όχι απλά στη μείωση των εισακτέων αλλά και στο να είναι αμφίβολη η εισαγωγή των μαθητών σε πανεπιστήμιο με βαθμό κάτω των 17000 μορίων. Ακολουθεί παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής : Έστω οτι η σχολή ορίσει τη βάση εισαγωγής της σύμφωνα με τη βάση που ίσχυε την προηγούμενη χρονιά και έχουμε μια βάση στα 17000 μόρια ζητήσει επίσης τον ίδιο αριθμό εισακτέων με πέρυσι πχ 100 άτομα τι σχολή τη δηλωσουν 85 ατομα ανω των 17000 μορίων και 15 άτομα με βαθμό 16995 μορίων ενώ με το προηγούμενο σύστημα εισάγονταν κανονικά με το νέο σύστημα οι θέσεις αυτές μένουν κενές και μαθητές που κόπιασαν να συγκεντρώσουν 16995 μόρια εκτός. Κι αυτό είναι απλός συλλογισμός φανταστείτε τι θα συμβεί με ταυτόχρονη μείωση των εισακτέων ή με το εφιαλτικό σενάριο να υπάρχουν σχολές που να μη δέχονται μαθητές με βαθμό μικρότερο των 18000 ή 19000 μ σχολές να κλείνουν και μαθητές ερμαια των φροντιστηρίων και της παραπαιδείας. Αλήθεια κανείς δεν κάνει λόγο γι'άυτό

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ @1984 2002
05 Αυγ 2019 21:10

Αγαπητέ είναι τόσο απλό. Αναζήτησε τις βάσεις του 2006, του 2007 στο διαδίκτυο. Θα εκπλαγείς ευχάριστα. Όλα καλά. Θυμίσου: η υπερπαραγωγή πτυχιούχων είναι αφαίμαξη της πατρίδας σου. Ο εξορθολογισμός ως αντίβαρο στην υπερπαραγωγή πτυχιούχων είναι το πατριωτικό καθήκον της Πολιτείας.

 
ΠΕ19
05 Αυγ 2019 22:21

Οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι ανταγωνιστικές εξετάσεις δηλαδή θέλω να πάρω 10 θα πάρω τους 10 καλύτερους ανεξάρτητα αν ο πρώτος έχει γράψει 2 ή ο τελευταίος 19.
Όπως μνημονεύεται σε άλλο άρθρο του εν λόγω ιστότοπου αν υπήρχε η βάση του 10 οι εισακτέοι θα ήταν 50.000 όσο ήταν την δεκαετία του 1990 και είναι και ο αριθμός των φοιτητών που ζητούν τα ΑΕΙ. Μήπως θα ήταν ποιο δίκαιο να μειωθεί ο αριθμός των εισακτέων και η βάση του 10 μπαίνει από μόνη της. Με τέτοιο αριθμό εισακτέων πόσες σχολές ΑΕΙ και ΤΕΙ (τότε) είχαν βάση κάτω από το 10 ??? ελάχιστες !!!!
Θα δεχόμουν το κάθε ΑΕΙ να βάζει τη βάση που θέλει στα μαθήματα και στα θέματα που θέλει αλλά τότε δεν θα είχαμε κλειστό αριθμό εισακτέων. Πχ. Τμήμα ΗΜΜΥ ΕΜΠ κύριε θέλω να έχεις 18 στα Μαθηματικά Φυσική Η/Υ και Έκθεση σε θέματα που θα βάλω εγώ αν καλύπτεις τις ελάχιστες απαιτήσεις έλα αλλιώς δεν κάνεις !!!!!!! Αν βρεθούν 100 οκ αν βρεθούν 10 πάλι οκ αλλά και αν βρεθούν 1000 πάλι οκ.
Τόσο απλά Βάση του 10 με μαγειρεμένα θέματα να γράψεις το 8 αν απλά παρακολουθείς δεν έχει νόημα.

 
ΧΨ
05 Αυγ 2019 22:44

Σε ποια χωρα του κοσμου το 80% των νεων παιρνουν πανεπιστημιακη εκπαιδευση ? Η μηπως εμεις εδω στην Ελλαδα ειμαστε μονο για ανωτατες σπουδες και δεν μας αρμοζει κατι λιγοτερο? Απαξιωσαμε σαν κοινωνια τις τεχνικες σχολες και αλλα αξιολογα επαγγελματα. Καλος ο ρομαντισμος αλλα λιγος ρεαλισμος δεν βλαπει.

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ @ ΠΕ 19
06 Αυγ 2019 00:45

Αλγοριθμικά 1+2+3+4=10. Οπότε, εκτιμώ κι εγώ ότι θα μειωθούν οι θέσεις κατά... 4 φορές. Για άλλες προβλέψεις... να πάρουμε τηλέφωνο την κα Τασία ...Ας μη βλέπουμε το δέντρο και χάνουμε το δάσος. Δεν αντέχει η πατρίδα να πληρώνει με αίμα τη λογική του ''όλοι μέσα''. . .Έχει χυθεί περισσότερο αίμα (δημοσιονομικά) από μελάνι για τον υπερπληθωρισμό αποφοίτων, τόσο που θα μας πνίξει. Το κακό ξεκίνησε από την εποχή Αρσένη και θεριώθηκε επί των απελθόντων. Για τα επί μέρους υπάρχει άρθρο στο esos . Tην ΟΥΣΙΑ δεν την αμφισβητεί κανείς πατριώτης.

 
Ρομαντικός ρεαλιστής
06 Αυγ 2019 01:10

Αναρωτιόμαστε: κανένα παιδί πολιτικού δεν τρέφει αγάπη για τεχνικά ή αλλα επαγγέλματα;

Μπορείτε να μας αναφέρετε τα ονόματα των πολιτικών (πχ. βουλευτών, δημάρχων, υπουργών κ.α.) που έστειλαν τα παιδιά τους σε ΕΠΑΛ, ΤΕΕ ή ΤΕΛ και ΙΕΚ ή έστω ένα ΤΕΙ της επαρχίας.

Ευχαριστούμε.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
06 Αυγ 2019 11:47

Αν το θέμα είναι η υπερπαραγωγή πτυχιούχων, αυτή μπορεί να αντιμετωπιστεί με μείωση αριθμού εισακτέων ανά τμήμα. Τα Ιδρύματα της Γ'Βάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να μεριμνήσουν γι'αυτό.

 
Αρθούρος
06 Αυγ 2019 12:20

Προς καθηγητής δρ ΕΚΠΑ: Η θέσπιση βάσεων αν γίνει έτσι με ένα νομοθέτημα με τσαμπουκά,δε θα περάσει. Γιά να φτάσει σήμερα,μετά από είκοσι ολόκληρα χρόνια γιά να περάσει άλλη ρύθμιση,όπως η κατάργηση του ασύλου,έπρεπε να ωριμάσει η κοινή γνώμη και πάλι,ακούγονται τα σκυλιά του καραβανιού ν'αλυχτάνε.
Η γνώμη μου είναι γιά να επιτευχθούν τα επιθυμητά αποτελέσματα,μερικά από τα οποία αναφέρετε κι εσείς,χρειάζεται ένα κοκτέιλ ρυθμίσεων.Ελπίζω φυσικά να θεωρείτε ότι ένα κύριο ζητούμενο είναι η ποιότητα των πανεπιστημιακών σπουδών,αλλιώς προωθούμε την αγραμματοσύνη και τις δυσλειτουργίες των προηγούμενων βαθμίδων στην τριτοβάθμια.
Έτσι λοιπόν,ως πρώτο μέτρο χρειάζεται η θέσπιση από τον επόμενο Σεπτέμβρη του ν+2 γιά τους τετραετείς,του ν+3 γιά τους πενταετείς και του ν+4 γιά τους εξαετείς φοιτητές.Επίσης,να γίνει εκκαθάριση των μητρώων των φοιτητών από δεκαετία και πάνω.
Σα δεύτερο μέτρο χρειάζεται ο περιορισμός των μετεγγραφών που θα γίνει σε δύο φάσεις:1)Θα εξαιρεθούν οι τρίτεκνοι και οι πολύτεκνοι και οι υπόλοιποι θα μετεγγράφονται μόνο σε πανεπιστημιακά τμήματα που είναι γειτονικά στις οικίες τους με εξαίρεση εκείνα του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.2)Θα καταργηθούν οι μετεγγραφές γιά όλους τους υπόλοιπους και θα μείνουν γιά τους τρίτεκνους και τους πολύτεκνους,οι οποίοι θα μετεγγράφονται μόνο σε πανεπιστημιακά τμήματα που είναι γειτονικά στις οικίες τους με εξαίρεση εκείνα του λεκανοπεδίου και της Θεσσαλονίκης.Και επιπλέον τότε να μπούν και οι βάσεις.Αν μπούν τώρα οι βάσεις,τότε δεν μπορείς να αποτρέψεις εκείνους που έχουν πιάσει κοντά στα 10000 μόρια ,ας πούμε,να μετεγγραφούν σε μία σχολή που η βάση της είναι 17000 μόρια.Ούτε να απαγορεύσεις άλλους σε σχολές μεγαλύτερης ζήτησης να μετεγγραφούν με 17000 μόρια ενώ η βάση της πρώτης σχολή είναι τα 18 ή τα 18500 μόρια.Συνήθως.σ'αυτές τις περιπτώσεις,τα κυριότερα θύματα είναι τα τμήματα του λεκανοπεδίου,που γεμίζουν από φοιτητόκοσμο με πολύ χαμηλές επιδόσεις κοντά στα 10000 μόρια με αποτέλεσμα να πέφτει η ποιότητα σπουδών.
Στην τρίτη φάση που θα θεσπιστούν οι βάσεις σε διάστημα τεσσάρων χρόνων κι όχι σήμερα,γιατί πολλοί θ' αντιδράσουν κι όχι μόνο οι φοιτητές,οι βάσεις που θα θεσπιστούν,θα είναι ενιαίες και κεντρικά ορισμένες από το Υπουργείο Παιδείας και να μην αφεθεί τίποτε στα Πανεπιστήμια.Τα Πανεπιστήμια,έχουν πολύ δρόμο ακόμα να διανύσουν στο θέμα της αυτοδιοίκησης και της λήψης αποφάσεων.Εδώ δεν μπορούσαν να πάρουν αποφάσεις στα θέματα περιφρούρησης της περιουσίας τους από μπαχαλάκηδες. Εξάλλου,επειδή έχουν ήδη υπάρξει καταστάσεις πολέμου κι αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ τους,καλό είναι να μπεί κάποιο όριο.
Πάντως,σε κάθε φάση λήψης μέτρων, πρέπει να γίνεται έλεγχος των αποτελεσμάτων και μόνο τότε να προχωρούν στην επόμενη φάση.Ο στόχος δεν είναι να φύγουν οι περισσευούμενοι φοιτητές-ριες στο εξωτερικό-αυτό το κάνουμε μία χαρά τώρα-αλλά η προσέλκυση όχι μόνο των άριστων,αλλά και των εργατικών φοιτητών είτε του εσωτερικού,είτε του εξωτερικού,ούτε να κλείσουν κάποια πανεπιστημιακά τμήματα.

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ @ Αρθούρος
06 Αυγ 2019 17:07

Λέτε: ''Ο στόχος δεν είναι 'να φύγουν οι περισσευούμενοι φοιτητές-ριες στο εξωτερικό''. Ισχύει. Kαι προσθέτω: να θεμελιώσουμε κίνητρα για να επιστρέψουν οι Έλληνες επιστήμονες στην πατρίδα. Όχι μόνο γιατί ξεματώσαμε σαν χώρα για να τους σπουδάσουμε, αλλά και γιατί τους χρειαζόμαστε, και οι περισσότεροι υπό άλλες συνθηκες θα ήθελαν να επαναπατριστούν.Εξηγήστε μου από την άλλη: 1) γιατί η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στον κόσμο που απαγορεύει τα ιδιωτικά ΑΕΙ; Οι τρεις τελευταίες χώρες στον κόσμο που δεν είχαν ιδιωτικά ΑΕΙ και τώρα έχουν (στοιχεία UNESCO) ήταν η Β. Κορέα, το, Μπουτάν και η Κούβα. Τώρα είμαστε μόνοι μας. Ωστόσο, με νομοθέτηση της προηγούμενης κυβέρνησης τα πτυχία από ιδιωτικά ΑΕΙ της Κύπρου αναγνωρίζονται. Σύγχρονος άγιος έλεγε: ''Θα πω σε κανέναν από αυτούς που γνωρίζω, να κάνουν ακόμα κάνα-δυό Πανεπιστήμια εδώ στην Ελλάδα, για να μην βγαίνουν τα παιδιά έξω. Να σπουδάζουν εδώ, γιατί και τα παιδιά χάνονται και οι γονείς ξοδεύονται και τόσο συνάλλαγμα βγαίνει έξω.''
2) Έχουν δίκαιο οι πατριώτες ελεύθεροι επαγγελματίες που έφτασαν στην απόλυτη φτώχεια από οφειλές του δημοσίου (υπέρογκο χρέος) να ισχυρίζονται: γιατί να φτύνω αίμα, να αρρωσταίνω για να πληρώνω αυτά που δεν έχω ώστε να σπουδάσει δωρεάν ένας που δεν μπορεί να πιάσει ούτε τη βάση; Aς πληρώσει τις σπουδές του μόνος του αφού διακαώς το επιθυμεί σε κολλέγιο, σε ΙΕΚ. Γιατί να πεθαίνω της πείνας λένε πατριώτες με το γραφείο ή την επιχείρησή ένα βήμα πριν το γκρεμό για να κάνει φοιτητική ζωή ένας/ μια που δεν μπορεί να πιάσει ούτε τη βάση; Tα νομοτεχνικά θα φτιαχτούν στην πορεία. Βάση του 10 δαγκωτό.

 
Αρθούρος
06 Αυγ 2019 18:22

Νομίζω ότι απαντώ στα ερωτήματά σας.Στην κατακλείδα μου γράφω γιά προσέλκυση άριστων και εργατικών φοιτητών και από το εξωτερικό.Σ'αυτή την περίπτωση,τα 450 πανεπιστημιακά τμήματα της χώρας,είναι μία εξαιρετική προίκα γιά δημιουργία προπτυχιακών,μεταπτυχιακών και διδακτορικών ξενόγλωσσων προγραμμάτων γιά εκατοντάδες χιλιάδες φοιτητές απ'όλη τη Μεσόγειο.Πώς η Κύπρος π.χ.με το μέγεθος της Δυτικής Ελλάδας,έχει τρεις νομικές;Μιλάμε γιά μία εξωστρέφεια τρομακτικού μεγέθους που μπορεί να συνδυαστεί με τις υποδομές μας στον Τουρισμό.Αν η Κύπρος που είναι μία μικρή χώρα,ζεί απ'αυτά και μόνο και προοδεύει,γιατί όχι κι εμείς;
Γιά τα καθαρά ιδιωτικά ΑΕΙ,δεν έχω την ίδια γνώμη.Οι επενδύσεις πρέπει να στραφούν σε παραγωγικούς τομείς κι όχι σε όγδοη κι ένατη Ιατρική και σε δέκατο πέμπτο τμήμα διοίκησης επιχειρήσεων και εικοστό οικονομικών επιστημών.
Τέλος,γιά να μην προκληθεί κι άλλη έξοδος των νέων μας,πρέπει να ενισχυθούν τα ΙΕΚ και η τεχνική εκπαίδευση και να οδηγηθούν σ'αυτή. Γιά την άτακτη θέσπιση βάσης και μάλιστα του 10 που λέτε,σας παραπέμπω στα λεγόμενά μου.

 
Αφορολόγητος Πατριωτισμός
06 Αυγ 2019 23:14

Ας προταθεί να συνδεθεί η βάση του διαγωνισμού εισαγωγής στα πανεπιστήμια με το αφορολόγητο όριο.

Οι "πατριώτες" ελεύθεροι επαγγελματίες, που κατά 90% δηλώνουν οριακά χαμηλότερο εισόδημα θα συφωνήσουν δαγκωτά - με αίμα που πληρώνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
07 Αυγ 2019 00:07

Οι ιδεολογικές (για να μη πω ιδεοληπτικές) παρωπίδες και στερεοτυπίες μας αποτελούν ένδειξη πνευματικής πενίας, έλλειψης αναλυτικής και κριτικής σκέψης, και προδίδουν προσωπικά απωθημένα τραύματα, που σε τελική ανάλυση αποτελούν τροχοπέδη για όλους μας. Αλοίμονο αν είμαστε καθηγητές (ανεξαρτήτως βαθμίδας).

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ @ένας απλός εκπαιδευτικός
07 Αυγ 2019 08:52

Πότε θα βάλουμε φωτιά στην ξύλινη γλώσσα; Nα την κάψουμε... γιατί διαφορετικά πάλι θα καίνε πανεπιστήμια, θρανία, λεωφορεία, περιπολικά, βιβλία, καταστήματα και όλα αυτά θα τα πληρώνει από το υστέρημα του ο φτωχός Έλληνας.... και θα του ζητάνε λεφτά γι αυτά που έκαιγαν οι άλλοι. Και θα ζητάνε λεφτά ακόμα και από τον άστεγο Έλληνα, που του έσπασαν ή έκλεψαν πέντε φορές το κατάστημα. Αυτοί που κλέβουν και σπάνε μαζί με αυτούς που τους έμαθαν τέτοια ''γράμματα'' ΝΑΙ έχουν ''ένδειξη πνευματικής πενίας, έλλειψης αναλυτικής και κριτικής σκέψης, και προδίδουν προσωπικά απωθημένα τραύματα'' και να προσθέσουμε άλλα τόσα καλλιεπή και ωραιοφανή αοριστόλογα. Ας κάψουμε την ξύλινη γλώσσα. Δεν έχει ρύπους η καύση της. Αν δεν κάψουμε την ξύλινη γλώσσα, θα καίμε τα μυαλά των νέων και αυτοί θα καίνε τα πάντα.

 
Kαθηγητής, Δρ. ΕΚΠΑ @ Αφορολόγητος Πατριωτισμός
07 Αυγ 2019 09:13

Το αίμα που πληρώνουν οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι αγαπητέ είναι από το τεράστιο οικονομικό χρηματικό κόστος (στο οποίο συμβάλλει η υπερπαραγωγή πτυχιούχων ΑΕΙ) και η δραματική αύξηση του δημόσιου χρεόυς. Αυτό το αβάσταχτο χρηματικό κόστος είναι “ματωμένο’’, γιατί προκειμένου να καλυφθεί, το κράτος θα πάρει λεφτά από τον κόσμο. Θα κόψει κι άλλο συντάξεις, θα κόψει κι άλλο μισθούς, επιδόματα κ.α. Σε σύστημα μικτής οικονομίας βρισκόμαστε. Αλλά για σκεφτείτε: ποιος θα μπορεί να πληρώνει τις συντάξεις και τους μισθωτούς πλέον, με το τεράστιο δημογραφικό πρόβλημα που υπάρχει, όταν ο ιδιωτικός τομέας πάψει να υπάρχει, όταν τον έχει φτάσει μια απεχθής πρώην κυβέρνηση στα όρια του. Ίσως ξεχνάτε τους επί χρόνια εν αναμονή συνταξιούχους, τους νέους που λένε ότι δεν θα πάρουν σύνταξη ποτέ, την αποστράγγιση των αποθεματικών, το άδειασμα των δημόσιων ταμείων κ.α. Επενδύσεις που θα φέρουν περισσότερες και καλύτερες δουλειές είναι το πατριωτικό στοίχημα. Αλλά δεν επενδύει κανείς αν δεν μπορεί να πουλήσει, χωρίς κίνητρα για τη μεγέθυνση της οικονομίας.

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
07 Αυγ 2019 19:37

Ορθή επανάληψη:

Επιμένω στην αποδέσμευση των πανελλαδικών εξετάσεων από τη Β' βάθμια Εκπαίδευση, διότι μόνο προβλήματα, αυτή, δημιουργεί, και στην πλήρη ανάθεσή της στην Γ'βάθμια, ανά τμήμα, όπως ήταν πριν από πολλά-πολλά χρόνια.
Απορώ που οι Πανεπιστημιακοί αδιαφορούν για το αυτονόητο, την ίδια στιγμή που κόπτονται για την ποιότητα των φοιτητών τους. Δεν είναι λίγο αντιφατικό αυτό;
Δυστυχώς το δικό μου πτυχίο δεν μού παρέχει την τυπική επάρκεια της εξήγησης αυτού του φαινομένου.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean