Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η Ν. Κεραμέως προανήγγειλε νέο Ακαδημαϊκό Χάρτη και ξέσπασε κατά των συγχωνεύσεων «Γαβρόγλου» των ΤΕΙ με τα Πανεπιστήμια

Ο ακαδημαϊκός χάρτης «Γαβρόγλου» έγινε βάσει βουλευτικών τροπολογιών με την ίδρυση Τμημάτων την τελευταία στιγμή στην αίθουσα της Ολομέλειας.
Δημοσίευση: 06/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νέο Ακαδημαϊκό Χάρτη ο οποίος θα σχεδιαστεί από της ΑΔΙΠ , προανήγγειλε σήμερα στη Βουλή η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

«Ο  ακαδημαϊκός χάρτης θα σχεδιαστεί με τη συμβολή της ΑΔΙΠ, μιας ανεξάρτητης Αρχής η οποία θα είναι αναβαθμισμένη, ενισχυμένη, όχι παροπλισμένη και η οποία στόχο θα έχει ακριβώς να βάλει ξεκάθαρα κριτήρια προκειμένου να μπορέσει να διαμορφωθεί ένας ακαδημαϊκός χάρτης», είπε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας.

Ο  ακαδημαϊκός χάρτης  «Γαβρόγλου» είπε η Νίκη Κεραμέως , έγινε βάσει βουλευτικών τροπολογιών με την ίδρυση Τμημάτων την τελευταία στιγμή στην αίθουσα της Ολομέλειας.

Η   πρόσφατη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας, τόνισε η κ. υπουργός,  έγινε συνολικά:

  •  χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια,
  • χωρίς μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας,
  •  χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα αποτελέσματα της αξιολόγησης,
  • χωρίς να συμβουλεύεται η αρμόδια Αρχή, η ΑΔΙΠ, στην όλη αυτή διαδικασία,
  •  χωρίς διασφάλιση επαγγελματικών δικαιωμάτων.

«Όλο αυτό έγινε χωρίς ένα συνολικό σχεδιασμό» τόνισε η Ν. Κεραμώς και σημείωσε ότι  «και αυτό το γεγονός επιτείνει και τα υφιστάμενα προβλήματα αναντιστοιχίας μεταξύ εκπαίδευσης και πραγματικών αναγκών της αγοράς εργασίας»

Σχόλια (45)

 
Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών
09 Αυγ 2019 17:22

Αυτοί οι νεολογισμοί δεν υπάρχουν πουθενά. Απλώς αντιγράφουν ξένους τίτλους χωρίς την ουσία, που είναι οι πανεπιστημιακές σπουδές.

 
ΤΕΙ Επαρχίας
09 Αυγ 2019 17:14

Η πανεπιστημιακή εκπαίδευση στην Ελλάδα ξεκίνησε με την ίδρυση του πρώτου και, περίπου, επί ένα αιώνα μοναδικού Πανεπιστημίου στην Αθήνα το 1837, του γνωστού «Οθώνειου Πανεπιστημίου».

Αξίζει να σημειωθεί ότι το ποσοστό του αναλφαβητισμού στην Ελλάδα στις αρχές του 20ου αιώνα ήταν άνω του 50% για τα αγόρια και υψηλότερο για τα κορίτσια (πηγή: Στατιστική Επετηρίς της Ελλάδος, Αθήνα 1933).

Με τη δική σας λογική, Αρθούρε και άλλοι σχολιαστές, γιατί χρειαζόταν τη δεκαετία του '80 να ιδρυθεί το ΤΕΙ Ηρακλείου (μετονομάστηκε ΤΕΙ Κρήτης) ή το ΤΕΙ Λάρισας (ΤΕΙ Θεσσαλίας) εφόσον ήδη λειτουργούσαν τα Πανεπιστήμια στις αντίστοιχες περιοχές;

Το Πανεπιστήμιο Κρήτης ιδρύθηκε το 1974 (λειτούργησε από το 1977) ενώ το Πολυτεχνείο Κρήτης ιδρύθηκε το 1978 (λειτούργησε από το 1984).

Την ίδια περίοδο ιδρύθηκε το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το Ιόνιο Πανεπιστήμιο.

Ακριβώς επειδή αυτό το στρεβλό μοντέλο ανισόρροπης ανάπτυξης δεν ήταν χαρακτηριστικό μόνο των ΑΕΙ της Αττικής και της Θεσσαλονίκης αλλά των ΑΕΙ όλης της Ελλάδας.

Μπορεί το Ιόνιο Πανεπιστήμιο να διεκδικεί "ιστορική συνέχεια" με την Ιόνιο Ακαδημία, μετά από έναν αιώνα Ιστορίας του Νεοελληνικού Κράτους;

Τίποτα άξιο λόγου στην εκπαιδευτική δομή της χώρας δε μεσολάβησε - ενδεικτικά όπως οι διάφορες εκπαιδευτικές μεταρρυθμίσεις (εξατάξιο Γυμνάσιο, το 1929) και η αναβάθμιση της μέσης εκπαίδευσης το 1964;...

 
Όριο επιλεγόμενων σχολών
09 Αυγ 2019 16:57

Θα έπρεπε να θεσπιστεί ανώτατο όριο δηλώσεων στο μηχανογραφικό δελτίο, για παράδειγμα, έως 10 ή 12 τμήματα και σχολές (με την εξαίρεση των στρατιωτικών ή άλλων ειδικών σχολών που απαιτούν ξεχωριστές εξετάσεις).

Με μια απλή ρύθμιση θα μετριαστεί το φαινόμενο αρκετοί υποψήφιοι να δηλώνουν *όλα* τα διαθέσιμα τμήματα στο Επιστημονικό Πεδίο επιλογής (πχ. 45 ή 50 τμήματα πανεπιστημίων και ΤΕΙ) χωρίς να ενδιαφέρονται καθόλου για το αντικείμενο των σπουδών τους, μόνο και μόνο προκειμένου να επιτύχουν την εισαγωγή τους στα ΑΕΙ και να κατοχυρώσουν τη φοιτητική ιδιότητα (πχ. για λόγους απαλλαγής από τη στρατιωτική θητεία, για το πάσο κτλ.).

Στην Αγγλία δεν μπορείς να δηλώσεις πάνω από 2 ή 3 Σχολές, και κατόπιν υπάρχει η διαδικασία του clearing για όσες θέσεις μείνουν κενές.

 
@pe19
09 Αυγ 2019 14:02

οι δηλώσεις στο μηχανογραφικό είχαν ΗΔΗ ξεκινήσει προ εκλογών κ δεν μπορούσε η νέα κυβέρνηση να το σταματήσει διότι θα επικρατούσε ένα αλλαλούμ. άλλωστε οι πρώην.... για αυτό ΕΣΠΕΥΣΑΝ να ανοίξουν το μηχανογραφικό, σε πολλα ήταν παμπόνηροι, όχι έξυπνοι.

ας δουν τις συγχωνεύσεις εκ νέου, ας μελετήσουν τις ΑΠΕΙΡΕΣ σχολές μηχανικών ΑΕΙ (έλεος!!), ας δούν τις καταργήσεις τμημάτων από συγχωνεύσεις λόγω σκοπιμοτήτων, μήπως κ επαναλειτουργήσουν αναβαθμισμένες, κ βλέπουμε

 
Ιόνιος Ακαδημία και άλλα
09 Αυγ 2019 12:52

1. Σχετικά με την αστική ανάπτυξη της Ελλάδας: έχουν γραφεί ολόκληροι τόμοι, όπου αναλύονται και πολιτικοί παράγοντες, οπότε καλό θα ήταν να μην συγχέουμε διαφορετικές ιστορικές περιόδους του 19ου και του 20ου αιώνα. Άλλο το 1865, άλλο το 1965.

2. Η Αθήνα διογκώθηκε κυρίως μεταπολεμικά, την περίοδο 1945-1965, πολύ πριν την καθιέρωση των Πανελλαδικών (Πανελληνίων) Εξετάσεων την περίοδο 1965-1970.

3. Η ευκαιριακή απασχόληση πτυχιούχων σε επαγγέλματα που συνδέονται με τον Τουρισμό ΔΕΝ αποτελεί ασφαλή οδό ανάπτυξης για μια Ευρωπαϊκή χώρα. Πολύ σύντομα, σε δύο ή τρεις δεκαετίες, χώρες όπως η Τουρκία θα έχουν ένα ειδικό καθεστώς σύνδεσης με την ΕΕ και αυτό θα τις ευνοήσει στον ανταγωνισμό με τους ελληνικούς προορισμούς (πλην ίσως των νησιών, αλλά εκεί υπάρχει το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, το οποίο ακόμα δεν έχουμε λύσει).

4. Δεν μπορεί να θεωρηθεί ως σοβαρό επιχείρημα ότι το νεοσύστατο ελληνικό κράτος του 19ου αιώνα, με τα χίλια προβλήματα, θα επέλεγε να στελεχώσει ένα ανώτατο ίδρυμα (ακαδημία) στην Κέρκυρα αντί για τα ανώτατα ιδρύματα (πανεπιστήμια, ανώτατες ή τεχνικές σχολές) στην πρωτεύουσα, την Αθήνα.

Με ποια λογική θα επέλεγαν φοιτητές και καθηγητές να ζήσουν στην Κέρκυρα ή τη Ζάκυνθο ή κάποιο άλλο νησί τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο αντί του πολιτικού κέντρου της Ελλάδας της εποχής; Πόσοι Έλληνες έφταναν να ολοκληρώσουν τις γυμνασιακές σπουδές τους;...

5. Το 1922 έγινε η Μικρασιατική Καταστροφή (του Ελληνισμού) ενώ το πανεπιστήμιο της Ιωνίας είχε ιδρυθεί μόλις το 1920 και φυσικά δεν λειτούργησε ποτέ.

Επίσης, όπως αναφέρεται αναλυτικά στην επίσημη σελίδα της ιστορίας του ΑΠΘ, για την ίδρυση του νέου πανεπιστημίου είχε εξαρχής προταθεί η Θεσσαλονίκη ως τοποθεσία - εν τέλει το ΑΠΘ ιδρύθηκε το 1924.

Ποια η ένσταση σε αυτή την εξέλιξη, η οποία θα μπορούσε να γίνει από το 1920;...

6. Η μεταπολεμική τάση της εγκατάλειψης της υπαίθρου δεν αντιστράφηκε ποτέ: έτσι μέχρι το 1990 δημιουργήθηκαν πόλεις όπως η Αθήνα, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, η Λάρισα, ο Βόλος, το Ηράκλειο, με προβληματική πολεοδομία και άναρχη ανάπτυξη.

Τα ΑΕΙ που ιδρύθηκαν την περίοδο 1990-2020 απλώς ακολουθούν αυτό το μοτίβο. Δεν μπορούν ούτε να το αντιστρέψουν ούτε να το ενισχύσουν - ακόμα και να έκλειναν όλα τα ιδρύματα πλην του ΕΚΠΑ και του ΕΜΠ στην Αττική, πάλι
θα ήταν μια περιοχή με 40% του πληθυσμού και άνω του 70% του ΑΕΠ της Ελλάδας.

@ Αρθούρος (09 Αυγ 2019 11:07)

Τα παραπάνω σχόλια μπορούν να τεκμηριωθούν με αναζήτηση στις δημόσιες πηγές. Υπάρχει η πραγματικότητα της Οικονομίας:

α) η Ελλάδα έπαψε να είναι αγροτική χώρα από τη δεκαετία του '60, χωρίς όμως να αναπτύξει παράλληλα ισχυρή βιομηχανία. Αυτό δημιουργεί στρεβλώσεις που δεν μπορούν να διορθωθούν με ασυνάρτητες ενέργειες όπως ας ανοίξουμε ένα στρατόπεδο εδώ, ας ιδρύσουμε ένα τμήμα ΤΕΙ πιο πέρα, ας βάλουμε και ένα ξενοδοχείο να εκμεταλλευτούμε αυτή την ωραία παραλία...

β) Ο ρόλος των ΑΕΙ στην ανάπτυξη της Ελλάδας είναι σχετικά μικρός. Ο αριθμός των αλλοδαπών φοιτητών είναι μικρός, ο αριθμός των ξένων διδασκόντων στατιστικά αμελητέος. Στη σύγκριση με τα ΑΕΙ της Ευρώπης επομένως υστερούμε δραματικά σε εξωστρέφεια.

γ) Τέλος, μια δική μας πεποίθηση δεν μπορεί να γενικεύεται και να παρουσιάζεται σαν "θεωρία συνωμοσίας" δημοσίως αποδεκτή.

<<Ενώ λειτουργούσαν όλα αυτά τα ιδρύματα στο λεκανοπέδιο,επιλέχτηκε ύπουλα απ'όλα τα κόμματα η γενίκευση γιά πολλές κατηγορίες του νόμου των μετεγγραφών,με αποτέλεσμα όλοι οι φοιτητές να επανεγγράφονται πάλι στα ιδρύματα της Αθήνας...
Μήπως τελικά η ίδρυση τόσων πολλών τμημάτων και πανεπιστημίων στην περιφέρεια,δεν είναι παρά ένα αντίδωρο, που η Αθήνα παρέχει σ'αυτήν,λόγω ενοχής που αισθάνεται γιά την καθυστέρηση που της προκάλεσε ενάμισι αιώνα; >>

 
Αρθούρος
09 Αυγ 2019 11:07

1.Ανέφερα πιό πάνω,ότι η συγκέντρωση του πληθυσμού σε ένα μόνο αστικό κέντρο,την Αθήνα,υπήρξε ΚΑΙ αποτέλεσμα της συγκέντρωσης των ιδρυμάτων σ'αυτό,από την ίδρυση του ελληνικού κράτους ως σήμερα.Αν κάποιος έμπειρος ερευνητής,συγκρίνει τον πληθυσμό της Πάτρας και της Θεσσαλονίκης όπου κι εκεί λειτουργούν μεγάλα πανεπιστήμια,πριν τη λειτουργία τους και σήμερα,θα διαπιστώσει ότι ο πληθυσμός αυτών των πόλεων διπλασιάστηκε.Το ίδιο ακριβώς παρατηρείται και με άλλες πόλεις όπως Ρέθυμνο, Χαλκίδα, Χανιά, Κομοτηνή και προπαντός Ιωάννινα.Αυτό που πολλοί βλέπουν ως ανάπτυξη των σουβλατζίδικων,των νυχτερινών κέντρων και των ξενοδοχείων, γιά πολλούς νέους μας είναι επαγγελματική αποκατάσταση γιατί έχουν ήδη οικογένειες και παρότι έχουν ήδη πτυχίο,δεν μπορούν να κάτσουν να περιμένουν μία ομιχλώδη ανάπτυξη .Την ανάπτυξη,τη φτιάχνουν μόνοι τους με τη βοήθεια του τουρισμού.Πηγαίνετε γιά ένα διήμερο στα Ιωάννινα και θα το διαπιστώσετε.
2.α.Αναφέρθηκε η μισή αλήθεια ότι η Ιόνιος Ακαδημία έκλεισε γιατί πέθανε ο χρηματοδότης κι ότι είχαν ήδη κλείσει τα τμήματά της δέκα χρόνια πριν.Η αλήθεια είναι πιό πολύπλοκη,γιατί η Ιόνιος Ακαδημία,εκτός από τις τέσσερις σχολές Ιατρική,Νομική,Θεολογική και Φιλοσοφική,ανέπτυξε αργότερα και σχολή Μηχανικών με δύο τμήματα Πολιτικών και Μηχανολόγων! και είχε τμήματα και στην Κεφαλλονιά και στη Ζάκυνθο και στη Λευκάδα.Επίσης,κιόλας από το έτος ίδρυσής της το 1824,εισήγαγε άπορους φοιτητές από το ελληνικό Βασίλειο,με αποτέλεσμα πολύ νωρίς να αντιμετωπίσει οικονομικά προβλήματα.Αυτά,αρνήθηκε να τα λύσει το ελληνικό Βασίλειο,με αποτέλεσμα, αρκετοί καθηγητές του να μετατεθούν στο Αθήνησι.Και γιά να ολοκληρωθεί το έγκλημα,το Αθήνησι δεχόταν αρκετούς φοιτητές του χωρίς εξετάσεις.Έτσι στο τέλος,κατέληξε εκτός από καθηγητές,να μην έχει και φοιτητές.Ήταν καθαρά θέμα ανταγωνισμού της εποχής.
2.Τη δεκαετία 1920-30 επιλέχτηκε να ιδρυθεί η Ανωτάτη Γεωπονική στο μεγαλύτερο αστικό κέντρο της Ελλάδος,την Αθήνα,ενώ είχαν ήδη ιδρυθεί και λειτουργούσαν χωρίς ανταγωνιστές,το ΕΜΠ και η ΑΣΚΤ.Το περίεργο είναι ότι την ίδια δεκαετία ιδρύθηκαν και η ΑΣΟΕΕ,η Χαροκόπειος και η Πάντειος (με επικάλυψη τμημάτων που λειτουργούσαν ήδη στο ΕΚΠΑ)και με ευθύνη των τότε κυβερνώντων,πάλι,στεγάστηκαν στην Αθήνα.Με εξαίρεση την ίδρυση του ΑΠΘ,το 1925,επιλέχτηκε η κατάργηση του Πανεπιστημίου της Ιωνίας,όπως και το 1864 της Ιόνιας Ακαδημίας,γιά να στηριχτεί το ΑΠΘ. Λειτούργησαν δηλαδή με πολύ συγκεντρωτική πάλι σκέψη,όπως το 1864 με την κατάργηση της Ιόνιας Ακαδημίας γιά να μη σπαταληθούν πόροι.
3.Αυτή η τακτική όμως,δε συνεχίστηκε,γιατί πέρασαν τριανταπέντε ολόκληρα χρόνια γιά να γίνει το Πανεπιστήμιο Πατρών και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων το 1964-65.Στο μεταξύ όμως,ιδρύθηκαν η ΑΒΣΠ και η ΑΒΣΘ με αντικείμενα σπουδών που θεραπεύονταν ήδη στα υπάρχοντα πανεπιστήμια.Αυτό δεν ήταν σπατάλη πόρων;Και γιά να συνεχιστεί αυτή η πορεία,ιδρύθηκαν και α)η ΑΣΠΑΙΤΕ ως ΣΕΛΕΤΕ το 1973,ενώ λειτουργούσε και το ΚΑΤΕΕ-ΤΕΙ Αιγάλεω και β)το ΤΕΙ Πειραιά.Δεν αρκούσε το ΤΕΙ Αιγάλεω;Έπρεπε να γίνει και το ΤΕΙ Πειραιά και η ΑΣΠΑΙΤΕ τη στιγμή που δεν υπήρχαν επαρχιακά πανεπιστήμια;
4.Τελευταίο οχυρό της πολιτικής συγκέντρωσης στο λεκανοπέδιο,αποτελεί η Νομική του ΕΚΠΑ και το ίδιο το ΕΚΠΑ που δεν επιτρέπει την ίδρυση τέταρτης Νομικής κάπου στην επαρχία,συσσωρεύοντας εκατοντάδες φοιτητές σ'αυτό
4.Ενώ λειτουργούσαν όλα αυτά τα ιδρύματα στο λεκανοπέδιο,επιλέχτηκε ύπουλα απ'όλα τα κόμματα η γενίκευση γιά πολλές κατηγορίες του νόμου των μετεγγραφών,με αποτέλεσμα όλοι οι φοιτητές να επανεγγράφονται πάλι στα ιδρύματα της Αθήνας.
Ποιοί λοιπόν συνειδητά επιλέγουν συνέχεια το λεκανοπέδιο γιά τη χωροθέτηση ιδρυμάτων σ'αυτό;Ποιοί κατευθύνουν καθηγητές και φοιτητές σ'αυτό ενώ δεν υπάρχει ανάγκη;Μήπως τελικά η ίδρυση τόσων πολλών τμημάτων και πανεπιστημίων στην περιφέρεια,δεν είναι παρά ένα αντίδωρο, που η Αθήνα παρέχει σ'αυτήν,λόγω ενοχής που αισθάνεται γιά την καθυστέρηση που της προκάλεσε ενάμισι αιώνα; Και φυσικά η Περιφέρεια εκφράζει την ευγνωμοσύνη της στον πρώην υπουργό Γαβρόγλου γιατί επί των ημερών του,αυτή η πολιτική εντάθηκε και δε θα επιτρέψει την ανατροπή που επιδιώκουν κύκλοι των Αθηνών.

 
Π.Κ
09 Αυγ 2019 10:41

@Τι άλλο θα ακούσουμε
Συγκρίνετε 2 σχολές που η μία δεν εχει επαγγελματικά δικαιώματα ... Κρίμα ουτε τα βασικα δεν γνωρίζετε .

 
Σπουδές και επαγγελματικά δικαιώματα
09 Αυγ 2019 08:36

Άλλο πανεπιστημιακές σπουδές και άλλο σπουδές σε ΤΕΙ: Να μην ξεχνάμε, ότι η πανεπιστημιακή εκπαίδευση δίνει πάντοτε βάρος στη θεωρητική κατάρτιση και τη βασική γνώση, πέρα από την όποια εργαστηριακή εξάσκηση, γι'αυτό και άλλωστε είναι προτιμότερη ως πρώτο πτυχίο.

@ (@Τι αλλο θα ακουσουμε)
09 Αυγ 2019 01:21

Καλό να μην συγχέονται τα επαγγελματικά δικαιώματα με το επίπεδο σπουδών.

Κανονικά, θα έπρεπε να επιδιώκουμε ΟΛΑ τα τμήματα Φιλολογίας ή Φυσικής ή Μηχανικών να έχουν ένα κοινό επίπεδο και να μη παρουσιάζονται τεράστιες αποκλίσεις.

Επίσης, να καταργηθούν οι ελεύθερες μετεγγραφές από τα τμήματα προέλευσης. Είναι πανευρωπαϊκό φαινόμενο να παραμένουν σε λειτουργία περιφερειακά τμήματα με πολύ χαμηλή βάση εισαγωγής σε σχέση με τα υπόλοιπα τα οποία χάνουν πάνω από το 40% των πρωτοετών τους, ακριβώς επειδή λειτουργεί το "παραθυράκι" της μετακίνησης στα κεντρικά τμήματα.

Για τα πτυχία από το εξωτερικό, ας μπει επιτέλους ένας λογικός κανόνας: Αυτόματη αναγνώριση των τίτλων σπουδών από όλα τα Πανεπιστήμια που βρίσκονται σε λίστες κατάταξης (rankings) σε θέσεις top 200 και για τα υπόλοιπα (πχ. από Βαλκανικές χώρες) ας εξετάζονται κατά περίπτωση οι αντιστοιχίες.

Η όλη συζήτηση αφορά κυρίως των Δημόσιο Τομέα, σε τελική ανάλυση ας αναλάβουν τα ΑΕΙ να εξετάζουν τους διπλωματούχους.

<...Αρα κατα το σκεπτικο σου καποιος που μπηκε Φιλολογια Αθηνας με 16000 μορια και καποιος που μπηκε Φιλολογια Κομοτηνης με 11000 μορια, δεν πρεπει να εχουν κοινα επαγγελματικα δικαιωματα;>

 
@Τι αλλο θα ακουσουμε
09 Αυγ 2019 01:21

Αρα κατα το σκεπτικο σου καποιος που μπηκε Φιλολογια Αθηνας με 16000 μορια και καποιος που μπηκε Φιλολογια Κομοτηνης με 11000 μορια, δεν πρεπει να εχουν κοινα επαγγελματικα δικαιωματα; Κάποιος που μπηκε Ψυχολογια Παντειου με 17000 μορια και καποιος που εγραψε στις πανελλαδικες 5000 μορια και σπουδασε Ψυχολογια στην Αγγλια και του αναγνωρισε το πτυχιο ο ΔΟΑΤΑΠ, δεν πρεπει να εχουν κοινα επαγγελματικα δικαιωματα; Τα επαγγελματικα δικαιωματα εκπορευονται απ' τις πανελλαδικες; Όχι από το πτυχίο;

 
@ΑΠΟΦΟΙΤΟΣ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
08 Αυγ 2019 23:59

ο όρος «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» αποτελεί κατάλοιπο του παρελθόντος και διεθνώς εγκαταλείπεται. Δεν υφίσταται πλέον ο όρος «εφαρμοσμένη επιστήμη», είναι αδόκιμος ως έννοια. Διεθνώς τα «πανεπιστήμια εφαρμογών» αφορούσαν τις επαγγελματικές σχολές, που καταφανώς δεν συνάδουν με τον σημερινό τρόπο εξέλιξης της Θεωρίας και της Πρακτικής. Αναφέρονταν στον τρόπο θεώρησης της επιστημονικής πρακτικής και της σχετικής εκπαίδευσης των νέων, μέχρι τη δεκαετία του -60. Οι πρακτικές του παρελθόντος που απαιτούσαν απλές δεξιότητες, σήμερα απαιτούν ευρύτερη γνωσιοθεωρία και η επιστημονική έρευνα αποτελεί πλέον συστατικό των πανεπιστημιακών σπουδών. Έτσι, οι απόφοιτοι των σημερινών Πανεπιστημίων καθίστανται ικανοί να εκπονήσουν διδακτορικές διατριβές, συμμετέχοντας στην αλματώδη εξέλιξη της επιστήμης τους. Τα «Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών» δεν εξυπηρετούν τους παραπάνω στόχους και δεν απονέμουν διδακτορικά διπλώματα.

 
Τι άλλο θα ακούσουμε
08 Αυγ 2019 18:47

Σε λίγο οι σχολιαστές θα μας πουν ότι μηχανολόγος ΤΕΙ που μπαίνεις με 6 είναι ισότιμος με του ΕΜΠ που απαιτεί τουλάχιστον 18. Αλήθεια τι επίπεδο σπουδών μηχανικού μπορεί να υπάρξει με μαθητές που έγραψαν άσο στα μαθήματα βαρύτητας όπως τα μαθηματικά;

 
Απόφοιτοι ΤΕΙ
08 Αυγ 2019 15:08

Τα πτυχία των ΤΕΙ δεν αναγνωρίζονται αυτομάτως ως ισότιμα για μεταπτυχιακές σπουδές σε Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια (πχ. Ολλανδία, Γερμανία, Γαλλία, Αγγλία), και αυτό πρέπει να το γνωρίζουν όλοι.

 
Αποφοιτοι ΤΕΙ Κρήτης
08 Αυγ 2019 13:56

Πρέπει η κυβέρνηση να διευθετήσει το ζήτημα της ισοτίμησης των πτυχίων ΑΕΙ ΤΤ με τα καινούργια πτυχία. Είναι ζήτημα δικαιοσύνης! Φτάνει πια με τις παράλογες και άδικες διακρίσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ολος ο πλανήτης αναγνωρίζει τα πτυχία μας ως απόλυτα ισότιμα με αυτά των πανεπιστημίων και μόνο η χώρα που τα εκδίδει κάνει τέτοιες διακρίσεις. Πρέπει να λύσετε άμεσα το ζήτημα με νομοθετική πρωτοβουλία! Άλλωστε στην ουσία δεν ζητάμε κάτι παράλογο. Την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων ζητάμε και την εναρμόνιση μας με τα ευρωπαϊκά δεδομένα!

 
ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΣ ΑΕΙ ΤΤ
08 Αυγ 2019 13:42

Κυρία Υπουργέ, δώστε τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων αποφοίτων και φέρτε στη Βουλή διατάξεις για την ισοτιμία των πτυχίων μας. Περιμένουμε όλοι να πράξετε το σωστό που δεν έπραξαν οι προηγούμενοι!

 
Ιόνιος Ακαδημία
08 Αυγ 2019 11:33

Η Ιόνιος Ακαδημία (1824-1864), διέκοψε τη λειτουργία της, χωρίς καν την έκδοση Διατάγματος καταργήσεώς της, και διαλύθηκε αθόρυβα αμέσως μετά την Ένωση της Επτανήσου με την Ελλάδα, που αδυνατούσε να συντηρήσει δύο πανεπιστήμια, και κάποιοι από τους καθηγητές της μετατέθηκαν στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο της Αθήνας.

Από την αρχή είχαν υπάρξει όχι μόνο αδιαφορία, αλλά και αντιδράσεις στη δημιουργία του, όχι μόνο από τη βρετανική προστασία, αλλά κυρίως από ισχυρούς ντόπιους παράγοντες που θεωρούσαν ότι η Ακαδημία θα καθιστούσε προσιτή την ανώτερη εκπαίδευση σε ευρύτερες κοινωνικές τάξεις, γεγονός που θα επηρέαζε το μονοπώλιο στην πανεπιστημιακή παιδεία στην Ιταλία που είχαν οι γόνοι των ευγενών οικογενειών και στη συνέχεια την κατάληψη θέσεων και αξιωμάτων.

Οι επιφυλάξεις των Βρετανών αφορούσαν όχι μόνο στις μεγάλες δαπάνες που απαιτούσε η πλήρης λειτουργία του Ιδρύματος, αλλά και στο γεγονός πως το Πανεπιστήμιο απευθυνόταν σε όλους τους Έλληνες και όχι μόνο στους Επτανησίους.

Επιπλέον, επικρατούσε τότε σε ορισμένους κύκλους η άποψη, που υποστήριζε άλλωστε και ο Ιωάννης Καποδίστριας, ότι η εκπαίδευση έπρεπε να χτίζεται από την πρωτοβάθμια βαθμίδα προς τα πάνω.

(από την επίσημη σελίδα του Ιονίου Πανεπιστημίου)

Φαίνεται την ίδια πορεία θα ακολουθήσουν και άλλα ΑΕΙ στην Ελλάδα του 21ου αιώνα. Δεν είναι δυνατόν να εθελοτυφλούμε τόσα χρόνια και να πιστεύουμε ότι χωρίς αλλοδαπούς φοιτητές μπορούμε να συντηρούμε 20+ ΑΕΙ σε μια μικρή βαλκανική χώρα σαν την Ελλάδα.

 
Απόφοιτος ΤΕΙ Πειραιά
08 Αυγ 2019 10:50

Προχωρήστε άμεσα στην ισοτίμηση των πτυχίων μας με τα νέα πτυχία. Μην κάνετε τα λάθη που έκανε ο Γαβρόγλου και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ. Βάλτε επιτελούς μια τάξη σε όλο αυτό το μπάχαλο που δημιουργήθηκε! Είμαστε 400.000 επιστήμονες!

 
Nέος Ακαδημαϊκός Χάρτης
08 Αυγ 2019 10:02

Ας μας απαντήσει το Υπουργείο αν θα επιλεγούν 10-12 τοποθεσίες της περιφέρειας και αντίστοιχες πόλεις σε Θράκη, Θεσσαλία, Ήπειρο-Ιόνιο Πελοπόννησο, Κρήτη-Αιγαίο και σε αυτές να δημιουργηθούν ισχυρά περιφερειακά ΑΕΙ.

Ας αναλογιστούν όλοι τις ευθύνες τους για τη δομή και το σχέδιο ανάπτυξης της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το 1975 μέχρι σήμερα.

Σε μια χώρα όπου ακόμα και εκπρόσωπος των ΚΤΕΛ επιδιώκει συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας οφείλουμε να είμαστε πιο υποψιασμένοι.

Προς Αρθούρος (07 Αυγ 2019 13:28)

Τις δικές σας απόψεις επίσης τις έχουμε ξαναδιαβάσει αναλυτικά, σε πάρα πολλά θέματα, και μάλιστα χωρίς να συνοδεύονται από επαρκή τεκμηρίωση που να βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα.

Ενδεικτικά, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη και η Πάτρα έχουν αναπτυχθεί ως αστικά κέντρα και γι'αυτό συγκεντρώνουν την προτίμηση των νέων εργαζομένων και φοιτητών, όχι το ανάποδο -- το ποσοστό του ΑΕΠ που συνεισφέρουν οι φοιτητές στην Αθήνα είναι αμελητέο.

Μερικές επιπλέον επισημάνσεις:

α) Η Ιόνιος Ακαδημία ανέστειλε τη λειτουργία της διότι αντιμετωπίζε σοβαρά οικονομικά προβλήματα, τα οποία επιδεινώθηκαν μετά τον αιφνίδιο θάνατο του βασικού ξένου χρηματοδότη του ιδρύματος και επειδή ήδη οι περισσότεροι καθηγητές της επέλεξαν θέσεις στην πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους, την Αθήνα.

Ομοίως, φτάνοντας στο σήμερα, κανείς δεν υποχρεώνει τα μέλη ΔΕΠ να εγκαταλείψουν μόνιμες θέσεις εργασίας σε άλλα ΑΕΙ (πχ. της Θράκης ή της Κρήτης) και να μετακινηθούν σε σχολές της Αττικής και της Θεσσαλονίκης.

Και όμως, αυτό συμβαίνει, σε βαθμό που καταντά υπερβολή να μιλάμε για κατά προτεραιότητα στελέχωση των περιφερειακών τμημάτων, όταν όλοι οι διδάσκοντες επιδιώκουν μετά από λίγα χρόνια τη μετακίνησή τους σε κεντρικά τμήματα!

β) Το Πανεπιστήμιο Αιγαίου, το Ιόνιο Πανεπιστήμιο και το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας ιδρύθηκαν το 1984, σε πολύ διαφορετικές συνθήκες από εκείνες του 19ου αιώνα.

Με ποια ακαδημαϊκά κριτήρια επιλέχθηκε για το Πανεπιστήμιο Αιγαίου η ίδρυση ενός ΑΕΙ σε 4 νησιά (Λέσβος, Ρόδος, Σάμος και Χίος), με προβληματική ακτοπλοϊκή σύνδεση, μοντέλο που ακολουθησαν και στα άλλα δύο στη συνέχεια;

Το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου, το οποίο ιδρύθηκε το 2002, ποια ανάγκη εξυπηρετεί "απλωμένο" σε Τρίπολη, Καλαμάτα, Ναύπλιο, Κόρινθο, Σπάρτη και τώρα πλέον και Άργος;

Εξασφαλίζουν αυτές οι συνθήκες εξακτινωμένης λειτουργίας υψηλό επίπεδο ακαδημαϊκής συνεργασίας μεταξύ φοιτητών, διδασκόντων και ερευνητών των διαφόρων σχολών;

Όπως θα διαπιστώσει όποιος διαβάσει αξιολογήσεις, εσωτερικές και εξωτερικές, συμβαίνει το αντίθετο: οι πόροι σπαταλιώνται άσκοπα ενώ τα προβλήματα διογκώνονται.

γ) Η αποκέντρωση που έχει ανάγκη μπορεί να υποστηριχθεί με την ίδρυση 500+ Σχολών και Τμημάτων ΤΕΙ και Πανεπιστημίων σε κάθε νησί ή κωμόπολη ή και χωριό της Ελλάδας;

Τα ποσοστά πρόσβασης των αποφοίτων Λυκείου στην Γ'βθμια Εκπαίδευση έχουν βελτιωθεί σε περιοχές όπου τοποθετήθηκε ένα αποκομμένο τμήμα πανεπιστημίου ή ΤΕΙ;

Και πάλι, τα στατιστικά στοιχεία της Β'βθμιας Εκπαίδευσης είναι αποκαλυπτικά: για παράδειγμα, η περιφέρεια Βορείου Αιγαίου παρουσιάζει διαχρονικά χαμηλά ποσοστά επιτυχίας των μαθητών στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, παρά τη λειτουργία πανεπιστημίου σε αυτή.

Τι είδους σκοπιμότητες εξυπηρετεί, επομένως, η λειτουργία υποστελεχωμένων και ασύνδετων τμημάτων, τα οποία το μόνο που συντηρούν είναι μη παραγωγικές δραστηριότητες των κατοίκων της περιφέρειας, όπως ενοικίαση διαμερισμάτων και καταστήματα εστίασης;...

Μετά από τόσα έτη λανθασμένων αποφάσεων θα έπρεπε να γνωρίζουμε όλοι τις απαντήσεις στα παραπάνω.

 
@Τηρήστε το
08 Αυγ 2019 09:35

Από το δημοσίευμα δε φαίνεται πουθενά ότι τα πρώην ΤΕΙ θα γίνουν πάλι ΤΕΙ. Μιλάει για ένα νέο σχέδιο Αθηνά.

 
ΒΓ
08 Αυγ 2019 08:56

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου να δει τι θα κάνει με τους αποφοίτους του ΠΑΔΑ. Υπάρχουν παιδιά που χάνουν τον τίτλο του "αποφοίτου Πανεπιστημίου" για μια χρονιά. Αντιλαμβάνομαι ότι δεν γίνεται αυτόματη αναβάθμιση του τίτλου σπουδών - όμως χρειάζεται μια ρύθμιση από το Υπουργείο που να δίνει τη δυνατότητα σε αποφοίτους (τουλάχιστον των πρόσφατων ετών) να αποκτήσουν το νέο τίτλο σπουδών, μέσω κάποιας εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ο κ. Γαβρόγλου άφησε μεγάλη εκκρεμότητα σε αυτό το θέμα που πρέπει να λήξει.
Κατά τα λοιπά, η δημιουργία του ΠΑΔΑ είναι διαφορετική περίπτωση από την απορρόφηση των ΤΕΙ από τα Πανεπιστήμια. Εκεί η κατάσταση είναι πολύ προβληματική σε κάποιες περιπτώσεις.

 
Κώστας
08 Αυγ 2019 07:18

@Τηρήστε το

Τέτοιες απόψεις όπως οι δικές σου όχι απλα δεν στέκουν αλλά ευτυχώς είναι μονάχα στην σφαίρα της φαντασίας σου. Τα ΤΕΙ είναι ΑΕΙ απ'το 2001 ήδη, και το πτυχίο του λογίζεται ώς πανεπιστημιακό στις περισσότερες χώρες του κόσμου.

 
pe19
08 Αυγ 2019 00:50

Η κατάργηση των ΤΕΙ έγινε στο πόδι Σωστά. Δεν τολμήσατε όμως να ακυρώσετε όλους τους νόμους που αφορούσαν ΤΕΙ που έγιναν Πανεπιστήμια πριν τα παιδιά δηλώσουν σχολές στο μηχανογραφικό. Τώρα άντε στον άλλον που έχει μπει σε γεωπονική σχολή ή 5ετή σχολή μηχανικών να του πεις ότι θα ξαναγίνει ΤΕΙ ή θα πάει σε άλλη πόλη για να σπουδάσει το ίδιο αντικείμενο. Η χαρά των δικηγόρων. Τώρα το πουλάκι πέταξε !!!!!

 
@Τηρήστε το
08 Αυγ 2019 00:18

Τόσο τα ΤΕΙ όσο και τα Πανεπιστήμια αποτελούν Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, Τεχνολογικού και Πανεπιστημιακού Τομέα αντίστοιχα, που χορηγούν 4ετή πτυχία bachelor με 240 ECTS, τα οποία ανήκουν στο επίπεδο 6 του Ευρωπαϊκού και Εθνικού Πλαισίου Προσόντων. Τα περί επιπέδου 5 είναι διακαείς πόθοι σας, οι οποίοι φυσικά και δεν συνάδουν με την εκπαιδευτική νομοθεσία της χώρας.

 
Τηρήστε το
07 Αυγ 2019 23:11

Καταργήστε τις συγχωνευσεις άμεσα. Τα ΤΕΙ επίπεδο 5 και τα ΑΕΙ επίπεδο 6.

 
Μακάρι...
07 Αυγ 2019 20:52

Μακάρι να γίνει με αντικειμενικά κριτήρια. Πρωτίστως για το καλό των φοιτητών και ύστερα για τα υπόλοιπα.

 
Να προχωρήσουν οι επιτροπές για τα επαγγελματικά δικαιώματα
07 Αυγ 2019 19:04

Στις Σχολές Μηχανικών με 5ετη Τμήματα πρέπει να συσταθούν άμεσα οι επιτροπές για τα επαγγελματικα δικαιώματα. Πρέπει επιτέλους να σταματήσουμε να παράγουμε μηχανικούς 2 ταχυτήτων.

 
Ήμαρτον....
07 Αυγ 2019 17:48

Αυξήστε την χρηματοδότηση , δωστες θέσεις ΔΕΠ και διοικητικού προσωπικού, αναγνωριστε επαγγελματικά δικαιώματα και διασφαλίστε την ακαδημαϊκή ηρεμία και αφήστε τις εξαγγελίες.. Οι εξαγγελίες σας το μόνο πιυ κάνουν είναι να δημιουργήσουν ανασφάλεια σε όλους και να ανοίξουν το δρόμο της ιδιωτικής εκπαίδευσης χαμηλού επιπέδου...αλλά υψηλών προσδοκομενων κερδών...

 
ΑΠ
07 Αυγ 2019 17:12

Με τους αποφοίτους τι γίνεται ;

 
Μή μου τούς κύκλους τάραττε.
07 Αυγ 2019 17:06

Συμφωνώ με το άντε πάλι!!!! Είναι πολύ κουραστικό ο κάθε υπουργός να αλλάζει σφραγίδες και ονόματα χωρίς αιτία στηριζόμενος σε λόγια συμβούλων που κατά βάση υπηρετούν ιδιοτελείς σκοπούς. Καμία αλλαγή δεν θα μείνει αν δεν έχει την συναίνεση της οικίας συγκλήτου και της τοπικής ακαδημαϊκής κοινότητας. Το πολύ πολύ να καταργηθεί σε 4 χρόνια από την επόμενη κυβέρνηση όπως έγινε με τον 4009. Εκτός αν πιστεύει κανείς ότι θα είναι αιώνιος.

 
Ανδρεας
07 Αυγ 2019 15:43

Απαιτείται λύση για τους αποφοίτους ΤΕΙ. Άμεση ισοτιμηση παλιών και νέων πτυχίων, όπως ακριβώς έχει συμβεί με αντίστοιχες αλλαγες σε πανεπιστήμιακα τμήματα στο παρελθόν.

 
Σώστε τα ΤΕΙ και το Διεθνές
07 Αυγ 2019 14:27

κ. Υπουργέ,
Φροντίστε για τα δικαιώματα των αποφοίτων των ΤΕΙ. Είναι ντροπή και κοροϊδία για τις πολλές χιλιάδες αποφοίτων
Αποσπάστε το κανονικό Διεθνές Πανεπιστήμιο που έχει αποκλειστικά ξενόγλωσσα από την αστειότητα Γαβρόγλου με τμήματα σε 10 πόλεις πριν να είναι αργά για όλους (πρώην ΤΕΙ και κανονικό Διεθνές).
Δώστε ένα κανονικό όνομα στη συγχώνευση των τριών ΤΕΙ, όπως Αλεξάνδρειο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, προτού ξεφτιλιστούν τα πτυχία όσων είναι ακόμα φοιτητές και όσων μπήκαν φέτος.
Τα είχατε υποσχεθεί...

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ