Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Ν. Κεραμέως: Θεσμοθέτηση βάσης 10 με δυνατότητα στα Πανεπιστήμια να ορίζουμε μεγαλύτερη

Δημοσίευση: 28/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως με σημερινές δηλώσεις σε ραδιοφωνικούς σταθμούς δήλωσε τα εξής:

Τα Παιδαγωγικά πρώτα στις προτιμήσεις των υποψηφίων: Αν δει κανείς τους πίνακες με τις δηλώσεις προτιμήσεων τμημάτων από τους υποψηφίους θα διαπιστώσει ότι  τα πρώτα 15 είναι τα Παιδαγωγικά, τη στιγμή που η χώρα μας έχει χιλιάδες αδιόριστους εκπαιδευτικούς.Το Παιδαγωγικό Θεσσαλονίκης για παράδειγμα το έχουν επιλέξει 20.000 υποψήφιοι.

Ποια είναι η εξήγηση: Προφανώς έγινε μεγάλη συζήτηση από την απελθούσα Κυβέρνηση για διορισμούς κι ενδεχομένως αυτό να παρακίνησε του υποψηφίους.

Εισαγωγή με βαθμό 0.8: Θεωρούμε άκρως προβληματικό το να μπαίνει κάποιος στο Πανεπιστήμιο με βαθμό 0,8

Θεσμοθέτηση βάσης εισαγωγής: Πρέπει να υπάρχει μια ελάχιστη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ με το ενδεχόμενο τα Ιδρύματα να έχουν τη δυνατότητα  να ορίζουν βάση εισαγωγής πάνω από την ελάχιστη που θα ορίσει το υπουργείο.  

Αναπληρωτές: Από του χρόνου θα εργαστούμε σκληρά , προκειμένου οι διαδικασίες πρόσληψης των αναπληρωτών εκπαιδευτικών να ολοκληρωθούν πολύ νωρίτερα

Ετικέτες: 
Νίκη Κεραμέως

Σχόλια (26)

 
petros
28 Αυγ 2019 12:36

Κυρία Υπουργέ,

τα Παιδαγωγικά Τμήματα δηλώνονται από όλες τις κατευθύνσεις και για αυτό έχεις δηλωθεί από τόσο μεγάλο αριθμό...

 
Παιδαγωγική συντεχνια
28 Αυγ 2019 12:56

Πολύ σωστά αντιλήφθηκε η υπουργός . Μαθητές μπαίνουν από ΠΑΝΤΟΥ στις παιδαγωγικές, και μετά βιώνουν την ανεργία.

Στο παρελθόν, σωστά είχε περιοριστεί σε συγκεκριμένη κατεύθυνση ώστε να ισορροπήσει το σύστημα.

Θα το τολμήσει η ηγεσία του Υπουργειου?

 
@Παιδαγωγική συντεχνια
28 Αυγ 2019 13:15

Δεν βγαζει νοημα αυτο που λετε,μιας και ο αριθμος αποφοιτων οριζεται και απο τον αριθμο εισακτεων που παραμενει ο ιδιος ειτε ειναι η βαση 5 ειτε 15.Εφοσων οι φοιτητες που μπηκαν καταφερανε να περασουν τα μαθηματα ειναι το ιδιο αξιοι με αυτους που μπηκαν με 15.

 
Δηλώσεις άπειρων σχολών
28 Αυγ 2019 14:28

Ας μπει ένα λογικό όριο στις σχολές που μπορεί να επιλέξουν οι υποψήφιοι μετά τις εξετάσεις. Ας δημοσιεύσει το υπουργείο τα ΕΔ σε ένα συγκεντρωτικό site για να μην παίζουν λοττο οι μαθητές κάθε χρόνο.

 
@@Παιδαγωγική συντεχνία
28 Αυγ 2019 15:01

ακριβώς, άλλο 5 άλλο 15...για αναλογιστείτε το...Είναι στην κατεύθυνση που προσπαθούν να επιβληθούν πιστοποιητικά παιδαγωγικής επάρκειας από σχολές νηπιαγωγών και δημοτικου για καθηγητες Λυκείου γυμνάσιου.

 
Μπάμπης
28 Αυγ 2019 15:13

Τις βάσεις στα Παιδαγωγικά τις ανεβάζουν οι υποψήφιοι των Ιατρικών σχολών που για να πετύχουν πρέπει να γράψουν πάνω από 17 και αυτό έχει ως αποτέλεσμα αυτοί που δεν πετύχουν (βαθμολογίες <17) δηλώνουν παιδαγωγικά και ανεβάζουν τις βάσεις.
Πρέπει να επανέλθει μια κατεύθυνση παιδαγωγικών ώστε να τις δηλώνουν μόνο όσοι πραγματικά ενδιαφέρονται. Στόχος μας πρέπει να είναι να περνάνε οι υποψήφιοι στις πρώτες τους προτιμήσεις και μόνο όσοι γράφουν τουλάχιστον 10.

 
Κακος Μαθητης
28 Αυγ 2019 16:01

Παρακαλουθώ με ενδιαφέρον την υστερία συμπολιτευόμενων καναλιών και
εφημερίδων για το θέμα της πτώσης των βάσεων που προφανώς γίνεται με στόχο να αποδειχθεί ότι η θέσπιση βάσης εισαγωγής που σκέφτεται η Υπουργός είναι δικαιολογημένη. Δηλαδή αντι να εξεταστεί η αιτία για την οποία παρατηρούνται χαμηλές βαθμολογίες, που είναι αποτέλεσμα κάποιας διαδικασίας που πέρα από την εκπαίδευση περιλαμβάνει ένα σωρό άλλα πράγματα όπως ο βαθμός δυσκολίας των θεμάτων κλπ, και να βρεθούν τρόποι για βελτίωση της επίδοσης, προτείνεται η εύκολη - και πλήρως ανόητη -"λύση" της βάσης εισαγωγής. Επίσης η Υπουργός αγνοεί στοιχειώδη πράγματα όπως
ότι τα παιδαγωγικά τμήματα δηλώνονται από όλες τις κατευθύνσεις και γι αυτό το λόγο εμφανίζεται μεγάλος αριθμός υποψηφίων. Βέβαια κατά την κα Κεραμέως φταίει η προηγούμενη κυβέρνηση που έταξε διορισμούς στη εκπαίδευση! Καλό θα ήταν να ενημερωθεί περί των εκπαιδευτικών ζητημάτων πριν κάνει δηλώσεις. Εκτίθεται.

 
Δεν είναι τόσο χαζός ο κόσμος
28 Αυγ 2019 16:55

Νομίζω ότι η κ. Κεραμέως υποτιμά την νοημοσύνη των υποψηφίων και των γονιών τους.

"Τα Παιδαγωγικά πρώτα στις προτιμήσεις των υποψηφίων ... Ποια είναι η εξήγηση: Προφανώς έγινε μεγάλη συζήτηση από την απελθούσα Κυβέρνηση για διορισμούς κι ενδεχομένως αυτό να παρακίνησε του υποψηφίους."

Ακόμα και αν ο λόγος ήταν οι υποσχέσεις πολυάριθμων διορισμών από τον Σύριζα και οι ενδιαφερόμενοι πόνταραν στην συνέχιση της πολιτικής αυτής από την ΝΔ. Οι διορισμοί θα γίνονταν τώρα και οι υποψήφιοι θα πάρουν πτυχίο μετά από 4 χρόνια το γρηγορότερο. Δεν βάζω στον λογαριασμό θητεία και καθυστερήσεις. Δεν είναι τόσο χαζός ο κόσμος.

 
george
28 Αυγ 2019 19:20

Είναι περίεργο, που η υπουργός παιδείας αγνοεί βασικά ζητήματα πάνω στην εισαγωγή μαθητών στην τριτοβάθμια εκαπίδευση:
-Δε γνωρίζει ότι τα παιδαγωγικά τμήματα δηλώνονται από όλες τις κατευθύνσεις
-Δε γνωρίζει ότι τα θέματα στις πανελλήνιες, τις περισσότερες φορές είναι δύσκολα και ξεφεύγουν από το επίπεδο σχολικής διδασκαλία και ο λόγος θα πρέπει να αναζητηθεί.
Μιλάει για επιβολή βάσης του 10 με ύφος καθαρά τιμωρητικό, που δεν αρμόζει σε παιδαγωγό.
Γενικά επιδίδεται σε έναν αγώνα δυσφήμισης της δημόσιας παιδείας χωρίς να έχει γνώση της πραγματικότητας αλλά και χωρίς να θέλει να μάθει την αλήθεια.

Τα χειρότερα πολύ φοβάμαι ότι είναι μπροστά μας...

 
@george
28 Αυγ 2019 22:20

Τόσο απλά!!
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Και είναι όντως περίεργο να διατυπώνονται από την Υπουργό αυτές οι εκφράσεις. Ρωτήστε τους μαθητές. Ξέρουν καλύτερα ....

 
Μειωση εισακτεων οριζοντια σε ολα τα τμηματα κατα 50%
28 Αυγ 2019 23:36

Αύτη η λύση θα φέρει τη βάση πάνω από 10, θα αναγκάσει τους μαθητές να μελετούν στο λύκειο γιατι οι μισοι δεν θα περνανε, θα βελτιωσει το επιπεδο τωμ πανεπιστημιακων σπουδων γιατι οι νεοεισακτεοι θα εχουν τις βασεις να ανταπεξελθουν, θα βγαλει τους μη καταλληλους για σπουδες στην αγορα εργασιας ως αγροτες, κτηνοτροφους, ψαραδες, εργατες, μαστορες, κ.α. απο 20
ετων, θα αναζωογονηση την παραγωγική δραστηριότητα της χωρας, θα ανακόψει κατά 50% την εκροή νέων στο εξωτερικό αφου λεφτα δεν υπαρχουν για σπουδες περαν του τοπου διαμονης... ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΟΣΤΙΖΕΙ ΤΙΠΟΤΑ, ΟΥΤΕ ΕΧΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΦΟΥ ΣΤΑ 2000000 ΑΝΕΡΓΩΝ ΟΙ 40000 ΕΙΝΑΙ ΜΟΛΙΣ ΤΟ 2%, ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΠΟΛΛΟΙ ΘΑ ΕΡΓΑΣΤΟΥΝ ΚΥΡΙΩΣ ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟΓΕΝΗ ΤΟΜΕΑ. Η χώρα πρέπει ξανά να παεάγει και να σπουδάζουν μόνο όσοι πραγματικά μπορούν.

 
Πανελλαδικές
29 Αυγ 2019 10:47

Οριζόντια μειωση εισακτεων είναι ανώφελο και τιμωρητικό μέτρο. Φυσικά και έχει κόστος, ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ. Δηλαδή, όποιος γράφει κάτω από 16-17 καταδικάζεται.

Δεν είναι όλα τα τμήματα το ίδιο, υπάρχει χάσμα μεταξύ των υψηλόβαθμων και των χαμηλόβαθμων σχολών.

Ας κλείσουν τα επαρχιακά τμήματα, όπου μπαίνουν 200 και αποφοιτούν λιγότεροι από 50 - οι άλλοι παίρνουν μετεγγραφές και επιβαρύνουν τα υπόλοιπα τμήματα ή εγκαταλείπουν και άρα έχασαν άσκοπα χρόνια από τη ζωή τους.

 
Αστυφύλακας
29 Αυγ 2019 11:15

Χρειαζόμαστε στην Ελλάδα περισσότερους αστυνομικούς και στρατιωτικούς από νοσηλευτές και παιδαγωγούς;

 
Κα Κεραμεως
29 Αυγ 2019 11:47

Παρακαλω προχωρηστε αμεσα σε βαση εισαγωγης 10 για ολα τα τμηματα. Με αυτο τον τροπο σωζετε τα μελη ΔΕΠ που δεινοπαθουν σε ενα ματαιο αγωνα, αλλα κ τα παιδια που κοροιδευονται οτι σπουδαζουν. Βεβαιως κ θα περιοριστει η σπαταλη σε μια χωρα που με ευκολια εχει χρωσει κ τις επομενες γεννιες

 
δίνω το 2020 πανελλήνιες
29 Αυγ 2019 12:06

γιατί ξαφνικά να θεσπιστεί βάση το 10 και οριζόντια μειωση εισακτέων

 
δίνω το 2020 πανελλήνιες
29 Αυγ 2019 12:09

γιατί ξαφνικά να θεσπιστεί βάση (το 10) και οριζόντια μείωση εισακτέων; μπήκατε εσείς και σπουδάσατε ωραία και χαλαρά και σε εμάς να κόψετε τα όνειρα; επειδή έτυχε να γεννηθώ λίγους μήνες πιο μετά από τους φετινούς εισακτέους που μπήκαν όλοι... να μπούμε και εμείς και μετά όσα εμπόδια θέλετε βάλτε.

 
αναγνώστης
29 Αυγ 2019 12:15

@Δεν είναι τόσο χαζός ο κόσμος
Όντως δεν κολλάει αυτή η εξήγηση αν το καλοσκεφτεις, ''Προφανώς έγινε μεγάλη συζήτηση από την απελθούσα Κυβέρνηση για διορισμούς κι ενδεχομένως αυτό να παρακίνησε του υποψηφίους.'' απλά ήθελε να κατηγορηση τον σύριζα για αυτή τη κατάσταση αλλά δεν είναι έτσι. Ένας φίλος μου που έδωσε και το έβαλε επειδή είναι αρκετά σίγουρη δουλειά αν περάσεις σαν δάσκαλος. Θεωρώ πως η Κεραμεως αγνοεί το πραγματικό πρόβλημα και το χειρότερο είναι ότι το χρησιμοποιεί για πολίτικες σκοπιμότητες (πολύ κακή συμπεριφορά για υπουργό παιδείας καθώς αυτό είναι θέμα που άφορα το εκπαιδευτικό σύστημα κυρίως)

 
@Αστυφύλακας
29 Αυγ 2019 12:38

Φυσικά και χρειαζόμαστε περισσότερους αστυνομικούς για να κοιμόμαστε και να κυκλοφορούμε με ασφάλεια.Το έγκλημα και ιδιαίτερα το βίαιο έγκλημα έχει βαρέσει πάνω από το κόκκινο.Ποιός θα μας γλυτώσει από τον εγκληματία που θα μπει στο σπίτι μας;Ο δάσκαλος με το μολύβι;
Επίσης και περισσότερους στρατιωτικούς χρειαζόμαστε γιατί με στοιχεία του ΥΠ.ΕΘ.Α μόνο το 1/3 των κληρωτών παρουσιάζονται σε κάθε ΕΣΟ.Τα στρατόπεδα είναι άδεια και οι παραμεθόριες μονάδες προκαλήψεως μη επανδρομένες.Η Τουρκία έχει 680.000 εφεδρους και σε περίπτωση επιστράτευσης σε ένα μήνα συγκεντρώνει 3 εκατομμύρια επίστρατους.Ποιός θα πολεμήσει αν ο μη γένοιτο χρειαστεί;Ο δάσκαλος με τον μαρκαδόρο πίνακα;Αδυνατώ να καταλάβω το σκεπτικό σας.Το καταλαβαίνει όμως η Τουρκία και κάθε μέρα κάνει ότι γουστάρει μη υπολογίζοντας κανέναν.

 
Οργάνωση Σχολείου
29 Αυγ 2019 13:26

Ακριβώς, το σχολείο σώζει και τη ζωή του θύτη και την περιουσία του θύματος. Κρίμα που δεν το καταλαβαίνετε.

Ποιος θα μας γλυτώσει από τον εγκληματία που θα μπει στο σπίτι μας;Ο δάσκαλος με το μολύβι;

 
αντίλογος...
29 Αυγ 2019 14:29

Καλά την έχουμε δει την αστυνομία τώρα, και 5000 να προσληφθούν δεν αλλάζει τίποτα αν δεν το επιτρέψουν οι ''συγκυρίες''. Αυτές οι ιδέες δεν είναι τίποτα πάρα στάχτη στα μάτια του κόσμου για να ''ενισχυθεί'' το αίσθημα της ασφάλειας (πιο πολύ μάλλον της κοροϊδίας).

 
Θεσμοθέτηση ελάχιστης βάσης ΑΕΙ
29 Αυγ 2019 17:33

Όλα τα πανεπιστήμια θα διαγωνίζονται ποιο έχει την υψηλότερη βάση εισαγωγής. Ποιος αριστούχος θα θέλει να σπουδάσει σε σχολές που δηλώνουν ότι παίρνουν φοιτητές με 12 όταν οι άλλες σχολές θα παίρνουν φοιτητές με 15 ή 16;

Πιο λογικό να μπει μια ελάχιστη βάση για μαθήματα πχ. 10 στα Μαθηματικά για όλες τις σχολές του επιστημονικού πεδίου αλλά να είναι και τα θέματα εξετάσεων λογικά και όχι ουρανοκατέβατα και να μην χρειάζεται φροντιστήριο και ιδιαίτερα ο μέσος μαθητής Λυκείου για να ανταποκριθεί.

Δείτε τη διαφορά μεταξύ των ασκήσεων του σχολικού βιβλίου και των θεμάτων που υπάρχουν στα φροντιστηριακά βοηθήματα. Για να προετοιμαστεί κάποιος θέλει τουλάχιστον βοήθεια από το σπίτι.

 
Ντίνος
30 Αυγ 2019 08:35

Δεν έχει καμία σημασία ο βαθμός με τον οποίο μπαίνεις στο πανεπιστήμιο, αυτό που μετράει είναι ο βαθμός με τον οποίο βγαίνεις απ αυτό. Αν φυσικά καταφέρεις κάποτε να βγεις. Και στην ιατρική μπαίνουν με 19 αλλά δεν είναι σίγουρο ότι θα ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

 
δασκάλα
30 Αυγ 2019 12:12

Η βάση του 10 ως απαραίτητη προϋπόθεση για να εισαχθεί κάποιος/κάποια στο πανεπιστήμιο είναι αναγκαία για να έχουν κάποιο νόημα οι σπουδές για το ίδιο το άτομο και να περιοριστεί ο αριθμός των παιδιών που εισάγονται σε σχολές και μετά δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους. Ακόμη, αυτό το μέτρο είναι απαραίτητο για να μπορούν οι πανεπιστημιακές σχολές να λειτουργήσουν χωρίς να υποβαθμίζεται η ποιότητα σπουδών

 
Άκης
30 Αυγ 2019 12:30

Επίσης στη ιατρική Ρουμανίας δεν χρειάζεται πανελλήνιες αρκεί το απολυτήριο Λυκείου άρα οι βάσεις δεν έχουν κανένα νόημα που συζητάμε. Επίσης και στο ΑΠΚΥ.

 
Αθρόες Μετεγγραφές
30 Αυγ 2019 17:37

Έχουμε δημιουργήσει ένα σύστημα μετεγγραφών, παράλληλα με το σύστημα των εισαγωγικών εξετάσεων.

@ Ντίνος 30 Αυγ 2019 08:35

Γνωρίζετε πόσους αποφοίτους έχουν τα τμήματα στα ΤΕΙ ή τα πανεπιστήμια της περιφέρειας; Λιγότερους από το 40% των θέσεων εισακτέων.

Οι υπόλοιποι νεοεισακτέοι απλώς εγκαταλείπουν ή παίρνουν μετεγγραφή ή τελικά διαγράφονται και σπουδάζουν στο εξωτερικό (πχ. στην Κύπρο ή τη Βουλγαρία)

Αυτό δε συμβαίνει σε καμία άλλη ευρωπαϊκή χώρα: να συντηρούμε 200 υποβαθμισμένα τμήματα, τα οποία ούτε καθηγητές ούτε ερευνητές ούτε φοιτητές μπορούν να προσελκύσουν, και που μόνος σκοπός της λειτουργίας τους είναι να συντηρούν την τοπική οικονομία και ένα "παράθυρο" εισόδου στα ομοειδή τμήματα στα 4-5 μεγάλα ΑΕΙ της Ελλάδας.

 
ΝΥΝ ΚΑΙ ΑΕΙ
30 Αυγ 2019 17:38

H 'προοδευτική' επιχειρηματολογία πάει σύννεφο σε κάποιο σχόλια. Δεν φταίνε οι μαθητές για τις τραγικές επιδόσεις τους (5, 6, 7), φταίει το σύστημα, η κοινωνική αδικία (και ο κακός μας ο καιρός, υποθέτω), λέει ο ένας, δεν έχει σημασία με τι βαθμολογία εισέρχεσαι αλλά πώς εξέρχεσαι, λέει κάποιος άλλος κοκ.

Η μεγάλη πλειονότητα των φοιτητών που εισέρχονται με σημαντικές αδυναμίες, ακόμη και όταν (και όπως...) τελειώσουν, δεν έχουν βελτιωθεί πραγματικά ούτε έχουν αποκτήσει στοιχειώδη επιστημονική συγκρότηση (βασικές γνώσεις, με διασύνδεση των επιμέρους γνώσεων, κριτική σκέψη σε κάποιο βαθμό, ικανότητα διατύπωσης στοιχειωδώς συγκροτημένου λόγου κτλ). Απλώς βρίσκουν τρόπο να περνούν τα μαθήματα .

Καλή η γνωστή καραμέλα 'ελεύθερη πρόσβαση για όλα τα παιδιά ' για τους ανίδεους αναγνώστες, όμως όσοι τα λένε αυτά προσφέρουν κακές υπηρεσίες στα ΑΕΙ, ιδίως στους φιλομαθείς φοιτητές που βλέπουν να υπάρχει υποβάθμιση των σπουδών τους και για αυτό το λόγο (πώς άλλωστε να κάνει μάθημα κάποιου στοιχειώδους επιπέδου ένας διδάσκων όταν ξέρει ότι πολλοί φοιτητές δεν μπορούν να ανταποκριθούν;) , αλλά και στους αδύναμους που συχνά χαραμίζουν χρόνο, κόπο και χρήμα. Βάση του 10 κατεπειγόντως (και μετά αντικειμενικά τεκμηριωμένη μεγαλύτερη βάση σε κάποια τμήματα)...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean