Placeholder

ΦΟΙΤΗΤΕΣ

Ν. Κεραμέως: “Κατάργηση” του φαινομένου των αιώνιων φοιτητών από τους νεοεισαχθέντες

Δημοσίευση: 28/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Θα υπάρξει “κατάργηση” των αιώνιων φοιτητών, θα θεσμοθετηθεί ένα νέο πλαίσιο, κατά πάσα πιθανότητα ν+2, το οποίο θα ισχύει για τους νεοεισερχόμενους φοιτητές. Αυτούς που εφεξής, μετά την ψήφιση του σχετικού νόμου, θα μπαίνουν σε πανεπιστήμιο θα ισχύει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών. Και εδώ έχουμε μια στρέβλωση ελληνική -μετά το άσυλο και αυτή είναι μια στρέβλωση ελληνική- όμως θα προβλεφθούν μεταβατικές διατάξεις για όσους είναι ήδη φοιτητές και βεβαίως θα προβλεφθούν και εξαιρέσεις που θα έχουν να κάνουν κυρίως με θέματα υγείας. Πάντως το γενικό πλαίσιο είναι ότι πρέπει να υπάρχει ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο ολοκλήρωσης σπουδών”.

Τα παραπάνω είπε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως στο  Πρακτορείο 104,9 FM”, και σημείωσε:

  • Το θέμα των "αιώνιων" φοιτητών θα είναι μέσα σε μια μεγάλη σειρά θεμάτων που θα τεθούν στον δημόσιο διάλογο, ο οποίος θα ξεκινήσει ήδη από αρχές Σεπτέμβρη.
  • Στόχος μας είναι να αυξήσουμε τον κρατικό προϋπολογισμό για την Παιδεία.
  • Παράλληλα με αυτόν, θέλουμε να δώσουμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να αξιοποιήσουν και άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία, παράδειγμα συμπράξεις Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για κατασκευή φοιτητικών εστιών. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν πολλά πανεπιστήμια της χώρας που δεν έχουν επαρκείς φοιτητικές εστίες και εμείς θέλουμε να καταστήσουμε το πλαίσιο των ΣΔΙΤ, να παρακινήσουμε και τα ιδρύματα να αξιοποιήσουν τέτοια χρηματοδοτικά εργαλεία.
  • Το δεύτερο είναι φορολογικά κίνητρα για δωρεές προς Ιδρύματα, προκειμένου να παρακινήσουμε ακριβώς κόσμο να προβαίνει σε δωρεές προς τα Ιδρύματα. Όλα αυτά είναι θέματα που θα συζητηθούν με την πανεπιστημιακή κοινότητα.

Σε ερώτηση  εάν θα υπάρξουν νέες επώνυμες έδρες, η Νίκη  Κεραμέως είπε πως «και αυτό είναι μέσα σε αυτά που μελετούμε, προκειμένου ακριβώς να μπορέσουν τα Ιδρύματα να προσελκύσουν και άλλους πόρους».  

Η υπουργός σημείωσε, επίσης, ότι στα θέματα που θα τεθούν το επόμενο διάστημα σε σχέση με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στις πρυτανικές Αρχές και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς «περιλαμβάνονται ζητήματα υποδομών και ενίσχυσης εξωστρέφειας και θέματα διοίκησης πανεπιστημίων και η αποδέσμευση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας (ΕΛΚΕ) από το δημόσιο λογιστικό. Όλα αυτά είναι στο πλαίσιο που θέλουμε να συζητήσουμε για ένα νέο θεσμικό πλαίσιο για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση».

Μέλος ΔΕΠ

Σχόλια (29)

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ
28 Αυγ 2019 14:09

Εύχομαι κ. Υπουργέ να κάνετε πράξη τα λεγόμενα σας

 
υπεραιωνοβιος θα γινει
28 Αυγ 2019 14:21

Σωπα δηλαδή κάποιος που ειναι 15 χρονια εκτος και εκανε χρηση του νομου γαβρογλου αλλα 2 χρόνια να παει 21?

 
edip_TEI
28 Αυγ 2019 14:28

Συνάρτηση του βαθμού πτυχίου με το χρόνο κτίσης του (μετά από το 2ν ανεξάρτητα του μέσου όρου της βαθμολογίας να θεωρείται βάσή)
Μετά από ν+1 να έχουμε δίδακτρα και εξέταστρα αυξανόμενα με την πάροδο των ετών. Έτσι αν κάποιος θέλει να δώσει το τελευταίο μάθημα 10 χρόνια μετά την εισαγωγή του ας πληρώσει 10000 για να το παρακολουθήσει και άλλα τόσα να το δώσει.
Δεν έχεις αποκλεισμούς, υπάρχει δικαιοσύνη για τους συνεπείς φοιτητές και το ΑΕΙ έχει επιπλέον έσοδα.

 
Αριστοτέλης
28 Αυγ 2019 14:51

Βαρεθήκαμε να ακούμε για απαγορεύσεις, καταργήσεις και διωξίματα, κάτι καλό έχετε να μας πείτε ή μέχρι εκεί μπορείτε;

 
ΕΑΑΚ
28 Αυγ 2019 16:09

Ούτε ν+2, ούτε 2ν, κανένας φοιτητής δεν θα διαγραφεί!

 
@ΕΔΙΠ ΤΕΙ
28 Αυγ 2019 17:46

10.000 ευρώ δίδακτρα για ένα μάθημα; Στην Γερμανία είναι μέχρι 500 ευρώ ανά εξάμηνο μετά το ν+2 (σ.σ. από την Γερμανία προέρχεται αυτό το όριο, ως όριο δωρεάν φοιτησης). Επίσης από που και ως που αποτελεί ακαδημαϊκό κριτήριο ο χρόνος αποφοίτησης για τον καθορισμό της βαθμολογίας; Αν κάποιος καθυστέρησε επειδή πήγε φαντάρος ή είχε ψυχολογικά προβλήματα μειώνεται ο βαθμός του πτυχίου; Κατά τα λοιπά, το τέλος επανεγγραφής είναι μία σωστή λύση. Όπως και το μητρώο ανενεργών φοιτητών κατά τα πρότυπα των αμερικανικων πανεπιστημίων για όσους εγκατέλειψαν, επανεισαγωγή μέσω κατατακτηρίων.

 
Καθαρισμός καταλόγων φοιτητών
28 Αυγ 2019 18:55

Να καθαρίσουν από τους λιμνάζοντες τα ΑΕΙ είναι λογικό. Όσοι έχουν μπει με το παλιό σύστημα μετά τα (ν+v) ας πληρώνουν ένα συμβολικό ποσό κάθε έτος (πχ. 100 ευρώ). Οι νέοι εισακτέοι να έχουν όριο (ν+2)

 
Πονηρούλης
28 Αυγ 2019 19:36

Λέτε για <<συμπράξεις Δημοσίου - Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) για κατασκευή φοιτητικών εστιών>>

Δηλαδή θα έρθουν ιδιώτες για να χρηματοδοτήσουν νέες φοιτητικές εστίες στα δημόσια Πανεπιστήμια? Και γιατί να το κάνουν αυτό? Όπως όλοι γνωρίζουν ο ιδιώτης επενδύει εφόσον θα έχει κάποιο κέρδος. Μήπως σκοπεύεται να κάνετε τους φοιτητές να πληρώνουν ενοίκιο στις φοιτητικές εστίες?

 
foros1
28 Αυγ 2019 22:19

Θα υπάρξουν πολλές αντιδράσεις και δικαίως. Φανταστείτε έναν φοιτητή να περνά τα 48 από τα 50 για παράδειγμα μαθήματα μέσα στο ν+2 και να τον διαγράφεις.
Βάλτε τέλος εγγραφής και εξεταστρα για κάθε μάθημα. Ακόμη και ένα μικρό ποσό, θα δρα αποτρεπτικά για έναν φοιτητή να ξεπεράσει το ν+2, αλλά δεν θα τον φέρνει σε ακραίες καταστάσεις απόγνωσης να πηγαίνουν κόποι ετών χαμένοι.

 
Συγγνωμη.....
28 Αυγ 2019 22:38

Αυτες οι θεσεις καλυφθηκαν απο ανθρωπους που εβγαλαν βαθμολογια,απο που κι ως που να τους καταργησετε?Μαζι διαβασατε?

 
Ντροπη
28 Αυγ 2019 23:19

Μπήκαμε από εσπερινό στο πανεπιστήμιο. Δουλεύουμε σκληρά μια ζωή, τίποτα δε μας χαρίστηκε. Θα τελειώσουμε όταν μας το επιτρέψουν οι συνθήκες εργασίας, οικογένειας και υγείας.

 
Νίκος Θεοφανούδης
28 Αυγ 2019 23:20

Νομίζω οτι οποιοδήποτε ανώτατο όριο σπουδών είναι αντιπαιδαγωγικό. Απο την στιγμή που έχουν κερδίσει μια θέση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν μπορεί κάποιος απλά να τους διαγράψει. Υπάρχουν περιπτώσεις φοιτητών που είναι πραγματικά "αιώνιοι" αλλά υπάρχουν και φοιτητές που αντιμετωπίζουν κάποια προβλήματα(υγείας, οικογενειακά, κλπ) ή μπορεί να δουλεύουν για να ζήσουν γιατί η οικογένεια τους δεν μπορεί να τους βοηθήσει και μπορεί να χρειαστεί να καθυστερήσουν τις σπουδές τους. Αν ο άλλος χρωστάει τρία-τέσσερα μαθήματα ή ακόμα χειρότερα χρωστάει ένα και είναι λίγο πριν την διαγραφή, ξέρετε τι κακό μπορεί να κάνει στην ψυχολογία του; Δηλαδή θα φτάσει στην πηγή και δεν θα πιεί νερό. Επίσης δεν έχουν όλες οι σχολές την ίδια δυσκολία. Άλλη δυσκολία το μαθηματικό με μέσο όρο φοίτησης 7 χρόνια και άλλη δυσκολία το διοίκησης επιχειρήσεων. Μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο: μετά το τυπικό κατώτατο όριο να πληρώνει για κάθε εξέταση ένα συμβολικό ποσό. Με τον φόβο της οικονομικής επιβάρυνσης, οι φοιτητές θα τελειώσουν πιο γρήγορα

 
ΠΑΠΑΣ
29 Αυγ 2019 01:18

ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑ ΠΟΤΕ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΠΟΙΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ , ΣΤΟΝ ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ Ή ΚΑΠΟΥ ΑΛΛΟΥ ΠΟΤΕ ΘΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΟΥ ΚΑΠΟΙΟΣ . ΠΟΙΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ , ΤΡΙΑ , ΠΕΝΤΕ Ή ΠΑΡΑΠΑΝΩ ......ΚΑΝΕΝΑΝ .....ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ. ΠΟΥ ΒΑΣΙΖΕΤΑΙ Η ΛΟΓΙΚΗ .....ΕΓΩ ΘΑ ΟΡΙΣΩ ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙΣ. ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΘΑ ΣΕ ΔΙΑΓΡΑΨΩ ΚΑΙ ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΞΕΚΙΝΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ. ΔΗΛΑΔΗ ΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΣΤΗΝ Β΄ΤΑΞΗ .....17 ΧΡΟΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΤΟ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΙΚΟΣΙ ΧΡΟΝΙΑ ...ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΑΛΙ......ΤΙ ΣΟΪ ΛΟΓΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ.....ΜΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ.....!!!. ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΝ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΟΡΟΙ .....ΝΑΙ....... ΑΛΛΑ ΔΙΑΓΡΑΦΗ......ΓΙΑΤΙ......ΑΣ ΜΑΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ......!!! ΝΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ Ο ΦΟΡΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟΣ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ν+3 ΕΤΗ , ΝΑ ΜΗΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΑΣΟ, ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ , ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΙΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΑΞΕΙΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ.......ΑΛΛΑ ΝΑ ΔΙΑΓΡΑΦΕΤΑΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ........ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΦΑΡΜΟΖΕΙ ΕΝΑ ΠΑΡΑΛΟΓΟ ΚΑΝΟΝΑ......!!! ( ΣΗΜΕΙΩΣΗ......ΕΧΩ ΤΕΛΕΙΩΣΕΙ ΤΙΣ ΣΟΥΔΕΣ ΜΟΥ ....ΠΡΟ ΠΟΛΛΟΥ .....ΔΥΣΤΥΧΩΣ.......... ΣΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΧΡΟΝΙΑ ) ΦΥΣΙΚΑ ΔΕΝ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ......ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΞΕΝΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑ........!!!

 
Πανεπιστήμια
29 Αυγ 2019 05:50

Ουφ, ευτυχώς. Δεν θα πιάσει ο νόμος εμάς που ξεπεράσαμε τα 4 χρόνια σπουδών και θα πιάσει τους πρωτοετείς φοιτητές που θα εισαχθούν φέτος.
Το ν + 2 δεν είναι λίγο όμως; Καλύτερα είναι να γίνει ν + ν. Τα διπλάσια χρόνια. Για παράδειγμα, αν οι σπουδές σε ένα τμήμα είναι 4 χρόνια, τότε ο φοιτητής να έχει το δικαίωμα να σπουδάζει στο συγκεκριμένο τμήμα το πολύ 8 χρόνια. Αν το τμήμα είναι 5 χρόνια, τότε 10 χρόνια, αν το τμήμα είναι 6 χρόνια τότε 12 χρόνια (μόνο η ιατρική είναι 6 χρόνια). Καλύτερα λοιπόν ν + ν (4 + 4. 5 + 5. 6 + 6).

 
Φοιτητής 2009
29 Αυγ 2019 09:10

Μετά τα δέκα χρόνια έχει χαθεί η "αξία" της αρχικής θέσης εισαγωγής στο ΑΕΙ.
Σε άλλη φάση της ζωής του βρίσκεται ένας άνθρωπος 28 ετών και σε άλλη ένας 18 ετών.

Πρέπει να θεσπιστούν ειδικά προγράμματα για mature students. Το να πάρεις πτυχίο 10, 15 ή ... χρόνια μετά την εισαγωγή απλώς είναι άσκοπο, ισοδυναμεί με ένα χαρτί - πολλά θα έχουν αλλάξει, ακόμα και ο Οδηγός Σπουδών και οι καθηγητές στη σχολή.

 
Αδικία
29 Αυγ 2019 09:17

Δηλαδή αν κάποιος εργάζεται ταυτόχρονα και επιθυμεί να περατώσει τις σπουδές του part-time, δεν έχει το δικαίωμα; Γιατί δεν τον βάζετε να το δηλώσει εξ' αρχής, τι είδους σπουδές επιθυμεί να κάνει; Και κάποια δίδακτρα τύπου ΕΑΠ δεν θα ήταν άσχημα...

 
Γιωργος
29 Αυγ 2019 09:33

Προς Παπα. Ειναι πολυ απλο. Μια κυβερνηση που συνεχιζει αυστηρα το προγραμμα της προηγουμενης ( οι "αλλαγες" Γαυρογλου τηρουνται) και εστιαζει για το θεαθειναι σε θεματα ελασσονα (αιωνιοι φοιτητες) για τη δημιουργια εντυπωσεων στην αδαη κοινη γνωμη που φαινεται οτι αγνοει πως πολλοι φοιτητες αναγκαζονται , για να σπουδασουν να εργαζονται ακομα και με τους ορους εργασιας που ισχυουν. Η πολιτικη στην Ε λλαδα ειναι συ νωνυ μο της προπαγανδας.

 
ΤΑΣΟΣ
29 Αυγ 2019 09:35

Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟ ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΗΣ

 
Διαπίστωση
29 Αυγ 2019 10:57

"Εάν κάποιος έχει ΚΕΡΔΙΣΕΙ μια θέση στα ΑΕΙ" (η υπογράμμιση είναι δική μου). Διαβάζουμε πολλές παρόμοιες εκφράσεις, άσκοπο να τις αναπαράγω όλες, τις είδατε όλοι. Κανείς, απ'ό,τι διαπιστώνω, δεν αναρωτιέται όμως για την επί της ουσίας αξιοπιστία και τις δεξιότητες του επαγγελματία που θα λάβει πτυχίο μετά από 7 ή 10 χρόνια, για το τι θα μπορεί να προσφέρει στη κοινωνία. Τα δημόσια πανεπιστήμια δεν είναι ιδρύματα βολέματος, είναι φορείς γνώσης και έρευνας που έχουν την αποστολή να αναβαθμίσουν το σύνολο της κοινωνίας μιας χώρας. Για τους υπόλοιπους υπάρχουν τα ιδιωτικά πανεπιστήμια. Ας μην αντιστρέφουμε τη κατάσταση επειδή μας βολεύει. Όχι και το σκύλο και την πίτα.

 
ντροπή όντως
29 Αυγ 2019 14:45

Δηλαδή από προηγουμενους κάτσανε άνετα άλλα με τους καινούργιους ας τους καβαλήσουμε τον νέο ''νόμο'' (και καλά) .Αυτό δε θα σας βγει σε κάλο, ντροπή σας.

 
Πλατάρος Γιάννης
29 Αυγ 2019 16:12

Παιδιά ψυχραιμία! Διαβάστε την γνώμη μου που σε κάποια σημεία έχω και αντικειμενική πληροφόρηση:
Ξεκινώ με το ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ:
Να σταματήσετε να γράφετε για κάθε είδους ΔΙΔΑΚΤΡΑ. Δεν υπάρχουν δίδακτρα, δνε μπορούν να υπάρξουν. ΕΞΕΤΑΣΤΡΑ, ΝΑΙ. Όχι όμως υπερβολικά. Ας πούμε 100€ για κάθε εξεταστική μετά τα ν+2 ή ν+ν/2 ή 2ν , ανεξαρτήτως μαθημάτων.
Τα «δίδακτρα» ξεχάστε τα. Εκτίθεστε έστω και με παρωνύμια. ...
Ποίο όμως το όριο;;;;;;;
Το υπουργείο επιμένει ν+2
Η αναλογική λογική επιβάλλει ν+ν/2=1,5ν (κάτι που μάλλον θα ψηφιστεί)
Εγώ λέω 2ν
Να αιτιολογήσω την άποψή μου:
α) Δεν υπάρχει κόστος οικονομικό σοβαρό, ούτε άλλο κρυφό κόστος. Δεν δεσμεύονται θέσεις από τους αιώνιους. Τα εξέταστρα, είναι ό,τι πιο λογικό, ήπιο, ουσιαστικό, παιδαγωγικό, αγαπητικό.
β) Να μην δεσμεύεται η Σχολή στο παλιό πρόγραμμα σπουδών. Κάθε 10 χρόνια ή λιγότερα, η Σχολή λέει: «Αναθεωρώ το πρόγραμμα σπουδών μου που το προσαρμόζω στο σύγχρονο επιστημονικό γίγνεσθαι. Το τάδε μάθημα, δεν κατοχυρώνεται για λήψη πτυχίου από ημερομηνίας τάδε. Το «Ρωμαϊκό Δίκαιο» κατοχυρώνεται. Ομοίως και ο «ΑπειροστικόςΙ»
γ) Έσχατο επιχείρημα, αλλά ΚΥΡΙΟ: Στο Μαθηματικό του ΕΚΠΑ, σύμφωνα με επίσημη ΜΕΤΡΗΣΗ του ιδίου του Τμήματος το 2002 (περίπου) έχουμε ΜΕΣΟ ΟΡΟ για λήψη πτυχίου τα 7 ΕΤΗ που έχει ως βάση τους εισαχθέντες τα 10 τελευταία έτη. Δεν ξέρω άλλα δεζομένα και κάνω εικασίες: Και η διάμεσος θα είναι 7 έτη και η κατανομή κανονική. (λέτε να είναι κάτι άλλο; Μπορεί...) Αν όμως είναι ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ, με δεδομένο την επιδείνωση της οικονομικής κατάστασης που άρχισε μετά το 2009 , πάλι ΕΙΚΑΖΩ άνοδο του ΜΟ στα 8 έτη. Σημειωτέον ότι το Μαθηματικό Αθήνας, ΕΙΔΙΚΑ, δεν μπορεί να ξεφτιλίζει την διαδικασία λήψης πτυχίου. Κανένα Τμήμα, αλλά αυτό πιο πολύ ως το πλέον κεντρικό. Καταλαβαίνετε τι λέω. Αν λοιπόν ισχύσει η ρύθμιση του Υπουργείου, θα έχουμε εν καιρώ και υπό συνθήκες παραμονής της νομοθεσίας (σιγά να μην παραμείνει) διαγραφή του 50% των φοιτητών. Σε όλες τις Σχολές , πλην των «της πλάκας» Αυτό θα έχει ευμενείς επιπτώσεις; Θα κάψουν την Αθήνα , το υπογράφω. Και να μην την κάψουν, δεν κερδίζει κανένας τίποτα. (Η κοινωνία εννοώ) Να μπει βάση του 10 (αλλά με σταθμισμένα θέματα) να μπει, είναι προεκλογική εξαγγελία σωστή. Αυτονοήτως σωστή. Ας γράφουν όποια επιχειρήματα θέλουν όλοι. Κανείς δεν πείθεται. ας τα παρουσιάζουν ως ευλογοφανή. Μια βάση πρέπει να υπάρχει : 8, θέτε, 9 θέτε, τι θέτε, αλλά ΣΤΑΘΜΙΣΜΕΝΗ. (Θέματα Α΄μέρους και θέματα Β΄μέρους εξετάσεων , ρωτήστε τους Κύπριους για τεχνογνωσία) Με δεδομένη την «βάση 10» δεν έχει νόημα η διαγραφή του αιώνιου .
Καλώ όσους καταλαβαίνουν, να ηρεμήσουν και να μην κραυγάζουν υπέρ διαγραφών....
Εκτός αν το κάνουν επίτηδες να επανακάμψει ο χυδαίος λαϊκισμός στα πολιτικά πράγματα...

 
ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
29 Αυγ 2019 17:31

Πραγματικά προσπαθώ να παρακολουθήσω τη λογική αυτών που τα έχουν βάλει με τους «αιώνιους φοιτητές». Αν δεν κάνω λάθος δεν δημιουργεί κανένα κόστος η παράταση των σπουδών τους αφού ούτε σε εστία μπορoούν να διαμένουν, ούτε να σιτίζονται με ευνοϊκούς όρους, ούτε φοιτητική ταυτότητα έχουν, ούτε επιπλέον βιβλία από αυτά που δικαιούνται ως φοιτητές λαμβάνουν.
Απορώ λοιπόν γιατί τόσος θόρυβος για τους «αιώνιους φοιτητές». Ποιο το κοινωνικό όφελος από τη διαγραφή τους;

 
@ΘΕΟΦΑΝΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΥ
29 Αυγ 2019 20:02

Το όφελος έχει να κάνει με την προετοιμασία της κοινωνίας για τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. Η υπουργός, αν και νέα στη θέση της δε κατάλαβε ότι ο κόσμος δε τρώει σανό.

 
Μαρία
30 Αυγ 2019 00:00

Ενώ ήμουν τόσο αισιόδοξη με τη καινούργια κυβέρνηση , η Υπουργός Παιδείας συνεχώς μας απογοητεύει , αφού πρώτα κατάργησε τα τμήματά ελεύθερης πρόσβασης , τώρα σκέφτεται να επαναφέρει τη βάση του δέκα. Απορώ η ίδια δεν υπήρξε ποτέ μαθήτρια? Δεν είναι προτιμότερο τα παιδιά να μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο και να μορφώνονται έστω και με χαμηλή βάση παρά να είναι άεργα ή ανεργα?

 
@ Μαρία ΑΕΙ
30 Αυγ 2019 08:37

Ούτε οι τοπικές κοινωνίες αναπτύχθηκαν, ούτε αναπτύξαμε το δυναμικό της χώρας: οι νέοι πτυχιούχοι απλώς μεταναστεύουν για να βρουν εργασία στο εξωτερικό και εμείς ζούμε με τα ψίχουλα του Τουρισμού.

Τα παιδιά του 5 και του 9 ΔΕΝ μορφώνονται, απλώς απογοητεύονται και μετά από ένα-δύο χρόνια εγκαταλείπουν το πανεπιστήμιο και δουλεύουν σε περιστασιακές εργασίες, χωρίς ειδίκευση.

Το πανεπιστήμιο δεν υπάρχει για να καλύψει τα κενά της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, Γυμνασίου και Λυκείου.

Ο νέος άνθρωπος χρειάζεται μια γενική κατεύθυνση, όχι να βολοδέρνει αβοήθητος σε ρημαγμένα πανεπιστήμια, χωρίς καθηγητές και βιβλιοθήκες και εργαστήρια και εστίες.

Είναι αυτό το μέλλον που θέλετε για τα δικά σας παιδιά; Απλώς για να νιώθετε ότι είναι κάπου καταχωρισμένα σε μια φοιτητική λίστα;

 
αναγνώστης
30 Αυγ 2019 14:53

Αφού ιδιωτικά θέλει να κάνει όποτε θα τα βάλει με τα δημοσιά παν/μια και με τους φοιτητές τους. Για αυτό το λόγο πρέπει να υπάρξουν αντιδράσεις άλλα από Σεπτέμβρη-Οκτώβρη αυτά (θα γίνει χαμός).

 
Βαγγέλης
30 Αυγ 2019 23:26

Η υπουργός είπε ξεκάθαρα ότι το ν +2 θα ισχύσει γι αυτούς που θα μπουν στα πανεπιστήμια μετά την ψηφισή του.Άρα λογικά γι αυτούς που θα εισαχθούν το 2020-21

 
Προσωπικό ΑΕΙ - Απορία
01 Σεπ 2019 22:13

Με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο υπάρχει κόστος για το Πανεπιστήμιο;
Από όσα γνωρίζω οιι επί πτυχίω φοιτητηές δε λαμβάνουν πάσο, δε λαμβάνουν συγγράμματα κ.λ.π. Δε γνωρίζω για τη δυνατότητα τους να μένουν σε εστία και κα σιτίζονται, αυτά θα μπορούσαν να καταργηθούν.

Επιπλέον υπάρχουν σίγουρα τμήματα εύκολα και τμήματα δύσκολα δεν έίναι όλα ίδια.
Επίσης υπάρχουν διδάσκοντες με εξαιρετικά χαμηλό ποσοστό επιτυχίας στις εξεταστικές, για τους οποίους η Συνέλευση του Τμήματος δε μπορεί να κάνει κάτι ουσιαστικό, παρόλο που θα έπρεπε και θα ήθελε να δώσει μια λύση.
Υπάρχουν επίσης φοιτητές που εισήχθησαν σε μεγάλη ηλικία, με οικογενειακές και επαγγελματικές υποχρεώσεις, ο ρυθμός συμμετοχής τους στις σπουδές είναι αναμενόμενα βραδύτερος..

Με βάση τα παραπάνω ποιά η σκοπιμότητα της οριζόντιας εγαρμογής μιας τέτοιας διάταξης;;

 
Να πω κατι....
02 Σεπ 2019 16:59

Να σας πω κατι....Δεν αποκτανε ολοι πτυχιο για να βρουν εργασια πανω σε αυτο...Πολλοι ανθρωποι το κανουν και για την αποκτηση γνωσεων απλα..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean