Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Yπ. Παιδείας στο esos ("μίνι" Συνέντευξη): Οι πρώτοι σχεδιασμοί για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης

Με συνυπολογισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου (Α,Β,Γ τάξη) η εισαγωγή στα ΑΕΙ
Δημοσίευση: 29/08/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τους πρώτους σχεδιασμούς στις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αποκαλύπτει η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμεως σε “μίνι” Συνέντευξη που παραχώρησε στο esos.

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας αποκαλύπτει:

Με συνυπολογισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου (Α,Β,Γ τάξη) η εισαγωγή στα ΑΕΙ: Θα επιδιώξουμε η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, για το οποίο θα λαμβάνονται υπ’ όψιν οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαφορετικό συντελεστή ανά τάξη.

Μια σκέψη είναι ο βαθμός του απολυτηρίου να συνυπολογίζεται – σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον – για την είσοδο στο πανεπιστήμιο.

Επιλογή θεμάτων πανελλαδικών Εξετάσεων: Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ πως η εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν πρέπει να γίνεται με χαμηλών απαιτήσεων θέματα.

Δοκιμαστικές τρίωρες εξετάσεις στα δημόσια σχολεία: Η  καθιέρωση  και καθολική εφαρμογή   τρίωρων  δοκιμαστικών εξετάσεων  (προσομοιώσεις)θα εξεταστεί υπό την καθοδήγηση ειδικών

“Eξάωρα” σε μαθήματα:  Έχουμε ήδη ξεκινήσει ενδελεχή διάλογο με τους εκπαιδευτικούς για τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που έχουν αποδειχθεί προβληματικά στην εφαρμογή τους και να αντλήσουμε γνώση από τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών.

Νέος ακαδημαϊκός χάρτης των ΑΕΙ: Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε σημαντικά την ΑΔΙΠ, η οποία σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό παροπλισμένη, και να εργαστούμε με αυτήν για την πλέον κατάλληλη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

Προγράμματα Σπουδών: Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο.

Νέες θεματικές: Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός: Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών.

Αυτόνομος παιδαγωγικός ρόλος του Λυκείου: Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη.

Ξένες γλώσσες-Πληροφορική: Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής.

Δεξιότητες: Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακά δικαιώματα, κ.ά.

Κέντρα εκπαιδευτικής καινοτομίας:  Σχεδιάζουμε Κέντρα Εκπαιδευτικής Καινοτομίας για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών- τα οποία πιθανώς να λειτουργούν εντός πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών:  Επιδιώκουμε επιμόρφωση εστιασμένη στις ανάγκες των εκπαιδευτικών, με αξιοποίηση στελεχών της εκπαίδευσης και με συμπράξεις με Ανώτατα Ιδρύματα. Σκοπεύουμε επιπλέον να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για να φέρουμε τον εκπαιδευτικό από κάθε γωνιά της Ελλάδας κοντά στην επιμόρφωση, με στόχο την αυτοβελτίωση.

Περί κατάργησης του Κέντρου  Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΕΑΠ:  Η τεχνογνωσία του ΕΑΠ θα είναι πολύτιμη.

Νέος ακαδημαϊκός χάρτης των ΑΕΙ: Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε σημαντικά την ΑΔΙΠ, η οποία σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό παροπλισμένη, και να εργαστούμε με αυτήν για την πλέον κατάλληλη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

Οι πρώτες νομοθετικές πρωτοβουλίες: Εργαζόμαστε ήδη σε παράλληλους άξονες νομοθετικής παρέμβασης, ενδεικτικά α) στην πρωτοβάθμια και δευτερόβαθμια εκπαίδευση, β) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γ) στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση.

 ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η “ΜΙΝΙ” ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟ ESOS

Ερώτηση: Κυρία Υπουργέ πώς θα περιοριστούν οι άθλιες κάτω από τη βάση επιδόσεις; Αυτό δεν μπορεί και δεν πρέπει να επιτευχθεί με χαμηλών απαιτήσεων θέματα διότι α) πάντα θα υπάρχουν μαθητές με άθλιες επιδόσεις και β) θα υπάρξει έκρηξη αριστούχων, πχ. σύστημα Αρσένη 2000 όπου υποψήφιος με 19.500 μόρια απέτυχε να περάσει ακόμη και στην Ιατρική Αλεξανδρούπολης. Πώς σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε αυτόν τον γόρδιο δεσμό;

Απάντηση: Τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων κατέδειξαν πως έχουμε μεγάλο ποσοστό επιτυχόντων που εισάγονται σε σχολές με βαθμό κάτω από τη βάση -και πολύ κάτω από τη βάση. Όσον αφορά στους επιτυχόντες Γενικών Λυκείων, ένας στους τέσσερις πέρασε σε κάποια σχολή με βαθμό κάτω από τη βάση, ενώ στους επιτυχόντες των Επαγγελματικών Λυκείων το 41% εισήλθε σε κάποιο τμήμα με βαθμό κάτω από τη βάση.

Αυτό είναι ένα στοιχείο το οποίο μας προβληματίζει πάρα πολύ. Διακηρυγμένη πρόθεση του Υπουργείου είναι, μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, να θεσπιστεί μια ελάχιστη βάση εισαγωγής.

Έχουμε κάποιες σκέψεις επ'αυτού, αλλά δεν θέλουμε να τις δημοσιοποιήσουμε πριν από την διαβούλευση με τους φορείς. Ενδεικτικά, τα ιδρύματα θα μπορούν να καθορίζουν βάση εισαγωγής υψηλότερη της ελάχιστης. Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ μαζί σας πως η εισαγωγή των υποψηφίων στην τριτοβάθμιά εκπαίδευση δεν πρέπει να γίνεται με χαμηλών απαιτήσεων θέματα.

Ερώτηση: Χρειάζονται -εκπληρώνουν πραγματική επιστημονική ανάγκη - όλα αυτά τα διάσπαρτα ανά την Ελλάδα τμήματα και Σχολές; Ποιο είναι το ακαδημαϊκό τους επίπεδο; Τι σκοπεύετε να κάνετε;

Απάντηση: Η αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη από την προηγούμενη κυβέρνηση έγινε χωρίς ακαδημαϊκά κριτήρια, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η αξιολόγηση των εν λόγω ιδρυμάτων, χωρίς μελέτες σκοπιμότητας και βιωσιμότητας.

Επιπλέον, η αναδιάταξη αυτή έγινε χωρίς την καίρια συμβολή της ανεξάρτητης αρχής διασφάλισης και πιστοποίησης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση (ΑΔΙΠ).

Στόχος μας είναι να ενισχύσουμε σημαντικά την εν λόγω αρχή, η οποία σήμερα είναι σε μεγάλο βαθμό παροπλισμένη, και να εργαστούμε με αυτήν για την πλέον κατάλληλη αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη της χώρας.

Ερώτηση: Πώς, με ποιο τρόπο, μέθοδο, πρόγραμμα θα επιχειρηθεί η συνολική αναβάθμιση του εκπαιδευτικού συστήματος, κάτι που δεν μπορεί να συμβεί με εστίαση μόνον στο Λύκειο ή στην Γ Λυκείου

Απάντηση: Ξεκινώντας από τη βάση της πυραμίδας προς τα πάνω, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ενίσχυση της προσχολικής εκπαίδευσης. Και ήδη κάνουμε πράξη τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση σε μεγάλο αριθμό δήμων στη χώρα, παρά τις σημαντικές ελλείψεις σε υποδομές που κληρονομήσαμε από την απελθούσα Κυβέρνηση.

Ως προς την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση κεντρική μας επιδίωξη είναι να απελευθερώσουμε το σχολείο από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου Παιδείας και να δείξουμε μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς μας.

Πως; Μέσα από συγκεκριμένες παρεμβάσεις: Μελετούμε ένα νέο συνεκτικό πρόγραμμα σπουδών από το Δημοτικό έως το Λύκειο. Το πρόγραμμα σπουδών εμπλουτίζεται με νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως εθελοντισμός, επιχειρηματικότητα, σεβασμός στον άλλο, προφύλαξη από φυσικές καταστροφές, διατροφή και υγιεινή. Επαναφέρουμε και ενισχύουμε τον θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων. Καθιερώνουμε τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό από το Γυμνάσιο, ώστε να αναδεικνύονται οι κλίσεις και οι δεξιότητες όλων των μαθητών. Ενισχύουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου, με στοχευμένες παρεμβάσεις αναφορικά με το Εθνικό Απολυτήριο και τις προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη. Ενισχύουμε, την εκμάθηση ξένων γλωσσών και γνώσεων πληροφορικής. Δίνουμε έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων δεξιοτήτων (soft skills), όπως π.χ. η κριτική και συνθετική σκέψη και η ομαδική δουλειά, όπως και στην καλλιέργεια ψηφιακών δεξιοτήτων (digital skills), π.χ. ψηφιακή χρήση, ψηφιακή επικοινωνία, ψηφιακά δικαιώματα, κ.ά.

Ερώτηση: Τα “εξάωρα” σε μαθήματα που θεσμοθετήθηκαν από την απελθούσα Κυβέρνηση θεωρούνται από εκπαιδευτικούς υπερβολικά. Προτίθεστε να συζητήσετε αλλαγές αυτού του επιπέδου;

Απάντηση: Έχουμε ήδη ξεκινήσει ενδελεχή διάλογο με τους εκπαιδευτικούς για τις σκέψεις και τους προβληματισμούς τους. Θέλουμε να αντιμετωπίσουμε ζητήματα που έχουν αποδειχθεί προβληματικά στην εφαρμογή τους και να αντλήσουμε γνώση από τις εμπειρίες των εκπαιδευτικών.

Ερώτηση: Τα Ιδιωτικά Σχολεία και τα Φροντιστήρια εφαρμόζουν τρίωρες δοκιμαστικές εξετάσεις  (προσομοιώσεις), προκειμένου οι μαθητές να αποκτήσουν εμπειρία. Σκοπεύετε να θεσμοθετήσετε κάτι τέτοιο στα δημόσια σχολεία;

Απάντηση: Στόχος μας είναι να δώσουμε μεγαλύτερη ελευθερία στους εκπαιδευτικούς όσον αφορά στη διδασκαλία στην τάξη. Οι προσομοιώσεις έχουν μια χρησιμότητα, και ήδη κάποιοι εκπαιδευτικοί τις εφαρμόζουν. Ωστόσο, η καθιέρωση και καθολική εφαρμογή τους θα εξεταστεί υπό την καθοδήγηση ειδικών, αλλά και την καθοριστική συμβολή των εκπαιδευτικών της τάξης.

Ερώτηση: Θα προχωρήσετε στον εκσυγχρονισμό της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών, τουλάχιστον του Λυκείου; Θα λειτουργήσει το Κέντρο Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο ΕΑΠ ή θα το καταργήσετε;

Απάντηση: Οι δάσκαλοι και οι καθηγητές είναι πλούτος για τα σχολεία μας. Στη βάση αυτή επιδιώκουμε επιμόρφωση εστιασμένη στις ανάγκες των εκπαιδευτικών, με αξιοποίηση στελεχών της εκπαίδευσης και με συμπράξεις με Ανώτατα Ιδρύματα. Σκοπεύουμε επιπλέον να αξιοποιήσουμε τα εργαλεία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για να φέρουμε τον εκπαιδευτικό από κάθε γωνιά της Ελλάδας κοντά στην επιμόρφωση, με στόχο την αυτοβελτίωση. Σε αυτό το πλαίσιο, η τεχνογνωσία του ΕΑΠ θα είναι πολύτιμη. Περαιτέρω, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση και στις ψηφιακές δεξιότητες των εκπαιδευτικών, και σχεδιάζουμε κέντρα εκπαιδευτικής καινοτομίας τα οποία πιθανώς να λειτουργούν εντός πρότυπων και πειραματικών σχολείων.

Ερώτηση: Μετά το Μάρτιο οι αίθουσες της  Γ Λυκείου είναι σχεδόν άδειες, δεδομένου ότι οι μαθητές κάνοντας χρήση του δικαιώματος των απουσιών μένουν στο σπίτι να προετοιμαστούν, διαβάζοντας ή  με ιδιαίτερα ή με φροντιστήρια για τις Πανελλαδικές. Πρόκειται για ένα φαινόμενο που για πρώτη φορά επιχείρησε να το αλλάξει η Άννα Διαμαντοπούλου, αλλά τελικά δεν έγινε κάτι. Εσείς πως θα “πατάξετε” αυτό το φαινόμενο;

Απάντηση: Έχουμε επανειλημμένα αναφερθεί στην πρόθεση μας να ενισχύσουμε τον αυτόνομο παιδαγωγικό ρόλο του Λυκείου. Στο πλαίσιο αυτό, θα επιδιώξουμε η επιτυχής ολοκλήρωση του Λυκείου να οδηγεί στην απόκτηση Εθνικού Απολυτηρίου, για το οποίο θα λαμβάνονται υπ’ όψιν οι βαθμοί και των τριών τάξεων του Λυκείου, με διαφορετικό συντελεστή ανά τάξη. Μια σκέψη είναι ο βαθμός του απολυτηρίου να συνυπολογίζεται – σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον – για την είσοδο στο πανεπιστήμιο. Όλα αυτά θα συζητηθούν αναλυτικά με τους εμπλεκόμενους φορείς.

Ερώτηση: Πότε θα έχουμε το πρώτο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και ποια βαθμίδα θα αφορά;

Απάντηση: Εργαζόμαστε ήδη σε παράλληλους άξονες νομοθετικής παρέμβασης, ενδεικτικά α) στην πρωτοβάθμια και δευτερόβαθμια εκπαίδευση, β) στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και γ) στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Είναι ακόμη νωρίς να προσδιορίσουμε τον χρόνο κατάθεσης των εν λόγω νομοσχεδίων, αυτός άλλωστε θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό και από την πορεία της διαβούλευσης με τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και από τον ευρύτερο κυβερνητικό προγραμματισμό.

Σχόλια (50)

 
Κωστας_Δ
29 Αυγ 2019 11:59

Ενημερώστε πρώτα τα παιδιά που θα πάνε Γ Λυκείου πώς θα προκύπτουν τα μόρια εισαγωγής, αν θα υπάρχουν συντελεστές βαρύτητας και τι θα κάνετε με τις πολλές ισοβαθμίες που θα προκύψουν αν ισχύσει να μετρά μόνο ο μέσος όρος των 4 μαθημάτων και μετά κάντε σχεδιασμούς για το μέλλον.

 
Άκης
29 Αυγ 2019 12:01

Πολύ σωστό! Έτσι για να έχουν οι καθηγητές δύναμη στα χέρια τους.

 
Ιωάννης Κ.
29 Αυγ 2019 12:25

Μας έχετε τρελάνει διακομματικά στις αναδιατάξεις του ακαδημαϊκού χάρτη. Κάθε δυο και τρεις νέος χάρτης, νέα τμήματα, νέα προγράμματα σπουδών. Βρείτε επιτέλους και αποφασίστε κάτι μόνιμο για τα επόμενα 20 χρόνια.

 
Αλλεργικός στο ΣΑΝΟ
29 Αυγ 2019 12:42

Τα προβλήματα της παιδείας λύθηκαν με το άσυλο και την 4η νομική στην Πάτρα. Για τα υπόλοιπα περιμένετε την επόμενη συνέντευξη της σχολίαστριας-υπουργού.

 
πάλι η μπαλα5στη εξέδρα...
29 Αυγ 2019 12:55

απόλυτη ευθύνη του υπουργείου η μόρφωση των μαθητών δημοτικού, γυμνάσιου και Λυκείου. Από τους βαθμούς των μαθητών στις πανελλήνιες φαίνεται αν γίνεται σωστά ο σχεδιασμός και η υλοποίηση του Υπουργείου.
Προσωπικά, δεν θεωρώ ότι γίνεται σωστή δουλειά, με τόσο φτωχά αποτελέσματα.
Το υπουργείο να κάνει συγκεκριμένη αυτοκριτική και προτάσεις.
Η εμπειρία της Υπουργού σαν υπεύθυνη του σχετικού τομέα, έπρεπε να είχε ήδη φανεί, αναμένουμε.

 
Ολγα
29 Αυγ 2019 13:04

Το πρόγραμμα σπουδών ξεκινα από το Νηπιαγωγείο αν θέλει να λέγεται ενιαίο,οπως είναι και σήμερα... Ακόμα να το μάθει η Υπουργός...

 
Πανεπιστήμια σε 12 πόλεις
29 Αυγ 2019 13:22

Πρέπει να σταματήσει η ίδρυση και επέκταση εξακτινωμένων σχολών.

Πώς θα σπουδάσουν τα παιδιά που πέρασαν στο Παν. Θεσσαλίας σε ένα τμήμα στη Λαμία;

 
Nέος Ακαδημαϊκός Χάρτης
29 Αυγ 2019 13:28

Ας φτιάξουν τα πρότυπα σχολεία και μετά ας ασχοληθούν με τα πρότυπα πανεπιστήμια.

Στην Κρήτη έχουν δημιουργήσει τρια ΑΕΙ Πανεπιστήμια με σχολές Ηλεκτρονικών και Πληροφορικής στην ίδια πόλη και το μόνο μέλημα της νέας ηγεσίας ήταν η κατάργηση της Νομικής Πατρών!

 
Nέος Ακαδημαϊκός Χάρτης ΑΕΙ
29 Αυγ 2019 14:16

Καλό θα ήταν να γίνει εξορθολογισμός των τμήματων ΑΕΙ, και γιατι όχι, να κλείσουν και πολλά από αυτά που δημιουργήθηκαν εξυπηρετώντας πολιτικές σκοπιμότητες.

 
Αρθούρος
29 Αυγ 2019 14:21

Προς Πανεπιστήμια σε 12 πόλεις:Έχετε πάει ποτέ κύριε στη Λαμία;Αντίθετα με άλλες πόλεις που απέχουν εκατοντάδες χιλιόμετρα από Αθήνα,γιατί αυτή εννοείτε όταν λέτε"τα παιδιά που πέρασαν στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας", όπως Χανιά, Κέρκυρα, Ρόδος, Μυτιλήνη, Αλεξανδρούπολη, Φλώρινα, Σέρρες, αυτή είναι μία μικρομεσαία πόλη εδώ και δεκαετίες των 60000 περίπου κατοίκων που ζούσε πάντα στη σκιά του Βόλου και της Λάρισας,ενώ απέχει από την Αθήνα δυόμισι ώρες περίπου.Μη χύνετε δάκρυα.Έχει τα πάντα.Τα κακόμοιρα παιδιά δε θα πάνε στη ζούγκλα της Αφρικής ή της Ασίας.Και νυχτερινή ζωή έχει .Και ξενοδοχεία και σπίτια και ταβέρνες και μεγάλο νοσοκομείο.Και πλούσια τοπική ιστορία,ακόμα και εκπαιδευτική,αφού λειτουργούσε γιά πολλές δεκαετίες και η Παιδαγωγική Ακαδημία Λαμίας και σχολές του πρώην ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας.Η Λαμία ως πρωτοποριακός Δήμος,έχει μέχρι και ποδηλατόδρομο.
Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα εγώ.Και πολύ της πέφτουν της Λαμίας,ένα σωρό "επιτυχημένοι"φοιτητές που στα μισά από τα τμήματά της έγραψαν και κάτω από τη βάση του "10".

 
Μαρία
29 Αυγ 2019 14:25

Συμφωνώ με την @Όλγα
"Το πρόγραμμα σπουδών ξεκινά από το Νηπιαγωγείο αν θέλει να λέγεται ενιαίο,όπως είναι και σήμερα... Ακόμα να το μάθει η Υπουργός..."
Είναι ανησυχητικό -για τη δημόσια ελληνική εκπαίδευση-, η πρωτοσχολική βαθμίδα της, για τα παιδιά 4 -6 ετών, που λειτουργεί κυρίως αντισταθμιστικά για την ομαλή ένταξη τους στη σχολική διαδικασία, να τυγχάνει της αδιαφορίας και της υποτίμησης από την κ. Υπουργό.

 
Απαραίτητη η αναδιάταξη
29 Αυγ 2019 14:45

Ας κλείσουν τα τμήματα στις μικρές πόλεις. Δεν μπορούν να σπουδάζουν οι φοιτητές στα χωριά! Ούτε το προσωπικό των Πανεπιστημίων κατοικεί μόνιμα εκεί.

 
Makis
29 Αυγ 2019 15:38

Όταν ακούω υπουργούς να ξεκινούν αλλαγές από τις πανελλήνιες εξετάσεις, δεν τους παίρνω στα σοβαρά. Αν κάποιος αρχίσει από το Νηπιαγωγείο, το Δημοτικό κοκ, τότε να το δούμε σοβαρά

 
Παραδοσιακή η συνταγή
29 Αυγ 2019 16:28

Η πρώτη δουλειά κάθε υπουργού παιδείας: αλλαγή στο σύστημα πρόσβασης...

 
Καλχας
29 Αυγ 2019 16:30

Θα αφήσω το χρησμό μου στο βωμό της πληροφορικής βγάζοντας καπνούς κριτικής και υπολογιστικής σκέψης ..

Πλησιάζει το αληθινά νέο σχολειο

 
Άποψη
29 Αυγ 2019 16:35

Η Λαμία είχε δημιουργήσει μια παράδοση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με την προηγούμενη ύπαρξη κάποιων τμημάτων ΤΕΙ και τη δημιουργία υποδομών. Όμως στο παράδειγμα των Τρικάλων, σε ένα και μοναδικό τμήμα έρχεται να προστεθεί ένα τμήμα διαιτολογίας χωρίς επαρκείς υποδομές και χωρίς διαφαινόμενη συνάφεια με το άλλο τμήμα εκεί.

 
Bill
29 Αυγ 2019 16:45

Νομίζω θετικό το μέτρο με την προσμέτρηση και του εθνικού απολυτηρίου στα μόρια των πανελληνίων για να μην υπάρχει το φαινόμενο της αδιαφορίας στο λύκειο.. Αλλά ότι καθηγητές συζητάνε για το εξάωρο των μαθημάτων πανελληνίων αυτό δεν μπορώ να το πιστέψω.. μια ζωή οι συνάδελφοι παραπονιόντουσαν πως δεν φτάνει ο χρόνος να τελειώσουν την ύλη και τώρα που τους δίνετε αυτή η δυνατότητα να το "συζητάνε";; απίστευτο μου φαίνεται ακόμα και ως αστείο..

 
Εκπαιδευτικός
29 Αυγ 2019 16:46

Δεν χτίζουμε από τα κεραμίδια, από τα θεμέλια χτίζουμε και αυτά είναι το νηπιαγωγείο και οι πρώτες τάξεις του δημοτικού. Εκεί πρέπει να γίνει η δουλειά στη συναισθηματική νοημοσύνη και στην ψυχοσωματική ισορροπία, πριν προχωρήσουμε στα μαθήματα και στην αριστεία.
Το σύστημα είναι άρρωστο και θέλει συστημική αλλαγή για να διορθωθεί.

 
@ Aρθούρος
29 Αυγ 2019 16:50

Στόχος δεν είναι να περιφέρονται ανά την Ελλάδα "ιπτάμενοι" και "εποχούμενοι" καθηγητές και φοιτητές.

Στόχος είναι το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας και το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Πανεπιστήμιο Κρήτης να είναι διεθνώς ανταγωνιστικά και αυτό δε γίνεται αν έχουν τμήματα σε 3, 4, 5 ή παραπάνω πόλεις.

Έλεος πια με τον τοπικισμό που καταστρέφει τους ανθρώπους.

 
Κώστα
29 Αυγ 2019 17:43

Από την ύλη των Μαθηματικών απουσιάζει η Στατιστική-Πιθανότητες, Μιγαδικοί, Γραμμική Άλγεβρα. Αυτά πρέπει να διδάσκονται στους μαθητές γιατί πάνε με τεράστιες ελλείψεις στοΠολυτεχνείο ,Φυσικό, Μαθηματικό , Οικονομικές σχολές και τρέχουν να καλύψουν αυτά που δεν καλύπτονται. Για τα Μαθηματικά χρειάζονται 9-10 ώρες για να καλυφθούν τα παραπάνω. Ρίξτε μια ματιά στο ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας Μαθηματικών στην Κύπρο και θα καταλάβετε τι εννοώ. Οι Κύπριοι είναι πολύ μπροστά. Εμείς έχουμε αχρείαστες ώρες αρχαίων και Πολιτικής Παιδείας. ΣΕ κάθε τάξη οι μαθητές ακούνε τα ίδια και τα ίδια.

 
Άλγεβρα
29 Αυγ 2019 18:18

Από τη στιγμή που βγήκαν εντελώς από την ύλη του Λυκείου βασικά κεφάλαια (Πίνακες, Μιγαδικοί) επιταχύνθηκε η κατρακύλα.

 
ΝΞ
29 Αυγ 2019 18:58

Όλα καλά. Αλλά μη μας λέτε ότι θα διατηρήσετε τη Λογοτεχνία στη θετική και στην ιατρική γιατί μας μπερδεύετε και δεν καταλαβαίνουμε που θέλετε να καταλήξετε.
Που ζούμε; Και ζητάμε Λογοτεχνία στις εισαγωγικές εξετάσεις του 2020 (!!!!!) για τις θετικές επιστήμες;

 
Τσάντες στο Δημοτικό τα Σαββατοκύριακα
29 Αυγ 2019 19:00

Πάρτε το πίσω. Σε άλλα σχολεία τις αφήνουν 2 Σαββατοκύριακα, σε άλλα 4. Εμείς που δουλεύουμε μέσα στην εβδομάδα πότε θα δούμε τι κάνουν τα παιδιά μας;

 
Anne
29 Αυγ 2019 19:19

Στις νέες θεματικές δεν βλέπω το STEM το οποίο υπάρχει σε όλα τα ανεπτυγμένα κράτη.

 
Ο καθένας το μακρύ του...
29 Αυγ 2019 19:20

Επειδή στο Ελλαδισταν δεν πρόκειται να συμφωνήσουμε και να τηρήσουμε κανένα σύστημα, ας αντιγράψουμε ένα όπως π.χ. της Κύπρου που είναι κατά πολύ καλύτερο (και λειτουργικά) για να ξεκινήσουμε άμεσα από κάπου , αφού χρόνος για χρονιές διαβουλεύσεις και χτίσιμο από Νηπιαγωγείο για να περιμένουμε 15 χρόνια, δεν υπάρχει!

 
Λάθος
29 Αυγ 2019 19:45

Η προσμέτρηση του βαθμού του απολυτηρίου εγείρει πολλά ζητήματα αντικειμενικότητας, διαβλητότητας, λειτουργικότητας και αξιοπιστίας. Βέβαια, όταν αρχίζουν αλλαγες από το λύκειο και τις πανελλαδικές αντί να ξεκινάνε από κάτω και βαθμιαία να πορεύονται προς τα πάνω, είναι βεβαιο ότι θα κανουν μια τρύπα στο νερό

 
akis
29 Αυγ 2019 21:30

Αφού μιλάτε και για τη Λαμία, για ποιο λόγο αξίζει τις σχολές αυτές ; επειδή είναι κοντά στην Αθήνα ; Σχεδόν όλα τα ιδρύματα έχουν εστίες στη Λαμία ούτε για δείγμα.

 
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
29 Αυγ 2019 21:38

Γιατί καταργήθηκαν από την ύλη των Μαθηματικών η Στερεομετρία, οι Μιγαδικοί, οι Πιθανότητες, η Στατιστική, η Γραμμική Άλγεβρα και οι Διαφορικές εξισώσεις; Δεν θα ήταν καλύτερα να διδάσκεται σε λιγότερο βάθος η Μαθηματική Ανάλυση και να εμπλουτιστεί η μαθηματική ύλη από περισσότερους μαθηματκούς κλάδους;
Γιατί καταργήθηκαν τα Μαθηματικά Γενικής Παιδείας στην Γ΄ Λυκείου;
Γιατί μειώθηκε η ύλη της Γεωμετρίας στην Ά και Β΄ Λυκείου;
Μήπως όλες αυτές οι αλόγιστες ενέργειες θα οδηγήσουν σε μαθηματικά αναλφάβητους πολίτες;

 
αντώνης
29 Αυγ 2019 22:17

γραμμική άλγεβρα, πίνακες, μιγαδικοί πρέπει να ξαναμπούν στην ύλη άμεσα.
η ύλη των μαθηματικών είναι αστεία τώρα. βασικά πρέπει να είναι το μάθημα με τη μικρότερη ύλη στις πανελλαδικές.

όσο για τη λογοτεχνία, τι να πει κανείς.
έπρεπε να είχε εξαιρεθεί εχθές.

 
Διαφορικές Εξισώσεις
29 Αυγ 2019 22:58

Πολύ σημαντικό κεφάλαιο των Μαθηματικών, δεν υπάρχει πανεπιστημιακή σχολή επιστημών ή μηχανικών ή οικονομικών που να μην το έχει σαν υποχρεωτικό. Θα μπορούσαν στο Λύκειο να διδάσκονται τα βασικά, είναι κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου αλλά εκτός διδακτέας και εξεταστέας ύλης. Σχετικά εύκολο και μάλιστα σχετίζεται και με τη Φυσική και τη Χημεία.

Επίσης, Πιθανότητες και Στατιστική, ένα χρήσιμο και εύκολο μάθημα γενικής παιδείας - πάλι, απόφοιτοι από όλες τις σχολές θα τα χρειαστούν για το πτυχίο και το μεταπτυχιακό τους, ακόμα και σε Κοινωνιολογία ή Πολιτικές Επιστήμες ή Ξένες Φιλολογίες (στατιστικά μεγέθη).

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean