Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Οι βαθμοί των πανελληνίων εξετάσεων και η εμμένουσα ακρισία

Δημοσίευση: 01/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Γράφει ο Νικήτας Χιωτίνης

Τα (πολλά) τελευταία χρόνια διαπιστώνουμε πως στα Πανεπιστήμια εισέρχονται μαθητές με βαθμό 2 και 3 (στα 20). Πάνω τώρα σε αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση στήνονται ρητορικές και προτάσεις βελτίωσής της με απίστευτη ακρισία. Μάλιστα σε πρώην έγκριτη εφημερίδα, ο εκπαιδευτικός συντάκτης της έγραψε προσφάτως πως φταίει «ο Γαβρόγλου που πανεπιστημιοποίησε τα ΤΕΙ» (προφανώς είτε είναι απληροφόρητος για τα διεθνώς τεκταινόμενα είτε   εντεταλμένος να αντιπολιτεύεται πάση θυσία και πάση ανοησία).  Αναφερόμαστε σε ακρισίες που δύσκολα μπορούμε να πιστέψουμε πως δεν είναι ηθελημένες, εκτός βεβαίως  και αν μας κυβερνούν ανόητοι και τους υποστηρίζουν ανοητότεροι.

Βεβαίως και «η βάση του 10», για να μπεί κάποιος σε Πανεπιστήμιο, είναι εκ των ων ουκ άνευ. Είναι δε εκ των ων ουκ άνευ, γιατί τα Πανεπιστήμια δεν μπορούν να δέχονται παρά αποφοίτους πραγματικής Λυκειακής εκπαίδευσης. Σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες οι απόφοιτοι Λυκείων είναι ίσως καλλίτεροι από πολλούς αποφοίτους των Πανεπιστημίων μας (έχω ιδίαν γνώμη για τους αποφοίτους των γαλλικών Λυκείων: γνώρισα αποφοίτους της φιλολογικής κατεύθυνσης που έπαιζαν στα δάκτυλά τους όλους τους αρχαίους κλασσικούς, κάτι που δεν συμβαίνει με όλους τους δικούς μας αποφοίτους των σχετικών  πανεπιστημιακών τμημάτων). Με άλλα λόγια   δεν μπορεί κάποιος να λαμβάνει απολυτήριο Λυκείου και να γράφει αμέσως μετά για 2. Το  φταίξιμο δεν είναι ούτε στον αριθμό των εισακτέων, ούτε στον αριθμό των     Πανεπιστημίων . Το φταίξιμο, φταίξιμο εγκληματικό σε βάρος της χώρας, βαραίνει τους καθηγητές των Γυμνασίων και των Λυκείων, που δίνουν απολυτήρια κενά περιεχομένου. Φταίνε οι μαθητές; Όχι, γιατί τα παιδιά «μορφώνονται» και όταν ο διαμορφωτής δεν κάνει καλά τη δουλειά του, κακή θα είναι και η όποια διαμόρφωση προκύψει (στους διαμορφωτές τους δεν υπάγονται μόνο οι δάσκαλοι. Σχετική  εγκληματική δραστηριότητα αναπτύσσουν επιτυχώς και οι τηλεοράσεις, αλλά και οι γονείς τους).  

Ξεχνάν οι σχολιαστές των «πανελληνίων εξετάσεων», πως οι δύο τελευταίες τάξεις των Λυκείων δεν λειτουργούν, χάριν των φροντιστηρίων. Άρα, όποιος δεν πάει φροντιστήριο είναι σα να  μη πηγαίνει σχολείο….(μιλάμε για τον κανόνα,   εξαιρέσεις ευτυχώς υπάρχουν).  Αυτό προσπάθησε να διορθώσει ο κ. Γαβρόγλου, αυτό ελπίζω να κάνει και η Κα Κεραμέως (παρότι ενδεχομένως και τους δύο «το κόμμα τους τραβάει απ’ το μανίκι», όπως θα έλεγε ο Σαββόπουλος). Αλλά ας γίνει και κάποιος έλεγχος στα Λύκεια….

Βρισκόμαστε σε εποχή που δεν μας επιτρέπεται   η καθυστέρηση  και η συντήρηση του φαύλου παρελθόντος.  Επί τη ευκαιρία,  ας στοχαστούμε καλλίτερα την έννοια του συντηρητικού και του προοδευτικού, ας μη μας ξεγελά η ρητορεία των κομμάτων (ρητορεία συχνά στηριζόμενη σε αγραμματοσύνες).

Σχόλια (8)

 
δασκαλος
01 Σεπ 2019 16:37

Η σύγκριση του επιπέδου των αποφοίτων Λυκείου (και άρα της λειτουργίας του ίδιου του Λυκείου) με τους αντίστοιχους απόφοιτους άλλων κρατών θα πρέπει να γίνεται με μεγαλύτερη προσοχή: για παράδειγμα αναφέρεστε σε γνώσεις του "ανθρωπιστικού" πεδίου (όπου πραγματικά δεν μπορώ να εκφέρω άποψη) αλλά αγνοείτε το επίπεδο στα Μαθηματικά και ειδικότερα στην Γεωμετρία. Κάντε μια έρευνα για το τι ξέρουν οι "ξένοι" απόφοιτοι και μετά προσπαθήστε να δείτε αν τα συμπεράσματά σας ισχύουν ακόμα.

 
κουρελόχαρτα
01 Σεπ 2019 18:12

κ. Χιωτίνη, διαφωνώ με αρκετά από όσα γράφετε αλλά λέτε μια μεγάλη αλήθεια που διάφορα χαζομικροσυμφέροντα και ιδεοληψίες (μαθητοπατέρες, δήθεν φιλανθρωπία, εξίσωση προς τα κάτω, βαρεμάρα να γίνει μάθημα, δυσκολία να τα βάλει κανείς με την τοπική κοινωνία σε μικρά μέρη, πίεση από τη διεύθυνση που έχει δήθεν φιλοσοφία που επιβάλλει λες και είναι τσιφλίκι του το σχολείο : στο δικό μου σχολείο δεν θα μένει κανείς κλπ. είναι και η αξιολόγηση και πρέπει να τα έχει κανείς καλά με όλους ) έχουν κάνει ΝΟΜΟ στη χώρα: τα απολυτήρια γυμνασίου και λυκείου είναι σκέτα κουρελόχαρτα με ευθύνη - και περιορισμένη υπηρεσιακή συνείδηση - των εκπαιδευτικών. για να μη βρουν μπροστά τους την κοινωνία, την ιεραρχία του υπουργείου (πολιτική ή παιδαγωγική), τη διευθυνση του σχολείου : δεν τους κατηγορώ , οι ψοφοδεείς ζουν καλύτερα και όλα τους πάνε καλά υπηρεσιακά. και οι λίγοι που θέλουν να κάνουν μάθημα και να είναι δίκαιοι (με κοινωνική προοπτική: τι μήνυμα δίνω στον 14χρονο με οριακά παραβατική συμπεριφορά και μηδενική προσπάθεια; ότι κοροϊδεύει τους πάντες και είναι μάγκας ! καταφερτζής πάντα) να θεωρούνται γκρινιάρηδες, ιδιόρρυθμοι, οι τρελοί του χωριού ! Δεν σώζεται με τίποτα η κατάσταση. Δείτε (που δε νομίζω να έχετε εικόνα εσείς ή το υπουργείο) τι γίνεται με τη σκανδαλώδη διάταξη για αποφοίτους επαλ σε σχολές με εξετάσεις σε άλλα θέματα-μαθήματα, τα απολυτηρια ΣΔΕ , τη δουλειά σε ιδιωτικά σχολεία, τις πιέσεις για να πάρουν αλλοδαποί απολυτήρια χωρίς να υπάρχει οργανωμένη και αποτελεσματική ελληνομάθεια και πάει λέγοντας. Ο έλεγχος πρέπει να ξεκινήσει από τα δημοτικά: 6 ολόκληρα χρόνια και δεν κατέχουν κάποιοι βασικές δεξιότητες γραφής και ανάγνωσης ! αλλά εδώ δίνονται απολυτήρια σε ανηλίκους και ενηλίκους προς εξυπηρέτηση με τηλεφωνικές πιέσεις, τι λέμε τώρα !

 
Νικήτας Χιωτίνης
01 Σεπ 2019 19:56

Αγαπητέ "δάσκαλε"..τα συμπεράσματά μου αποδεικνύονται από τους βαθμούς στα μαθηματικά, υποψηφίων που εισήχθησαν σε πανεπιστημιακά Τμήματα μαθηματικών! ! οι οποίοι βεβαίως ήσαν κάτοχοι απολυτηρίου Λυκείου....

 
Αναβάθμιση
01 Σεπ 2019 22:48

Σε τι σχολεία διδάσκουν οι εκπαιδευτικοί; Ποια βιβλία μελετούν οι μαθητές; Με ποιο τρόπο αξιολογούνται; Έχουν ασχοληθεί ποτέ με όλα αυτά οι διάφοροι καθηγητές ΑΕΙ που αρθογραφούν επί παντός επιστητού αλλά ειδικότερα και συχνότερα για το πώς ένα ΤΕΙ θα γίνει Πανεπιστήμιο;

 
O tempora o mores...
01 Σεπ 2019 23:06

Θα συμφωνήσω με αρκετά, αλλά κάνετε ένα σοβαρότατο λάθος: θεωρείτε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι πάντα ελεύθεροι και αδέσμευτοι και αυτοί είναι οι κύριοι υπεύθυνοι για τα απολυτήρια σε άσχετους μαθητές. Θυμάμαι μερικά χρόνια πριν δ/ντή Γυμνασίου όπου συμπλήρωνα ωράριο -ευγενέστατου και ικανού-να μου κάνει παρατήρηση για τους βαθμούς μου λέγοντάς μου ότι δεν πρόκειται για μαθητές Λυκείου και είναι καλό να τους αυξήσω! Πιστεύετε ότι είναι σπάνια περίπτωση; Φυσικά το θέμα είναι πώς θα αντιδράσει κανείς και αν το δεχτεί...

 
Νικητας Χιωτίνης
02 Σεπ 2019 07:15

Κε "o tempora o mores" έχετε δίκιο, ομοίως και ο Κος ή κα "κουρελόχαρτα". Χρειάζεται κάποτε να δρομολογηθεί μια λύση, αν όχι βιαίως , τουλάχιστον σταδιακώς. Η προσπάθεια Γαβρόγλου να δώσει υπόσταση στις Β και Γ Λυκείου είναι σημαντική και είμαι περίπου βέβαιος πως η Κα Κεραμέως δεν θα την άρει. Επίσης και η καθιέρωση της "βάσης του 10", που θα τακτοποιήσει περαιτέρω τα πράγματα, από κάθε πλευρά (που δεν είναι εδώ ο χώρος να αναλυθούν, θα είναι πάντως πολλές οι καλές συνεπειες)

 
Π.Βασίλειος Σπηλιοπουλος
02 Σεπ 2019 09:19

Αγαπητέ κε Χιωτίνη
Και γω θα συμφωνήσω με πολλά απ όσα γράφεται αλλά θα διαφωνήσω με βασικές θέσεις σας.
1) Η πολιτική εξουσία και ιδιαιτέρως ο κος Γαβρόγλου δεν ειναι αμοιροι ευθυνών. Ως πατέρας βρισκομαι καθημερινά σε κόντρα με τη γραμμη των εκαστοτε πολιτικών που θελουν να παιρνουν απολυτηριο ανθρωποι που ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ δεν ξερουν να γράψουν ή να διαβάσουν το όνομά τους.
Καταργήθηκε η αυτονόητή βάση του 10, αυξάνονται οι θέσεις και εκμηδενίζεται ο ανταγωνισμός και η προσπάθεια, θεσπίστηκε το αδύνατον να χασεις την ταξη ή έστω να κριθεις μεταξετασταίος... Γνωρίζω μαθητη που χαριστικά έχει 5 μαθήματα βαθμούς κατω απο 9 και όμως ούτε καν τον υπέβαλαν στον κόπο να ξαναδώσει εξετάσεις σε αυτά τα 5!!
Μαθητές με απολυτηριο 18-19 γράφουν στις πανελλήνιες 2-3!! Κρίθηκε κανείς για αυτό; Δεν έπρεπε οι καθηγητές τους να λογοδοτήσουν και γισ την ιδιαιτέρως χαμηλή επίδοση των μαθητών τους αλλά και τον δυσανάλογο βαθμό;; Δεν θα είχε αποτελέσματα αν οι επιδόσεις των μαθητών "εκριναν" την ικανότητα των καθηγητών;;
2) Σχετικώς με τις ανθρωπιστικές σπουδες ειδικα ο κος Γαβρόγλου καθ η παράταξή του αγωνιστηκαν συστηματικά να τις απαξιώσουν. Κατήργησαν τα αρχαια ελληνικά από εξεταζόμενο μάθημα, αλλαξαν τα λατινικα με την κοινωνιολογια η οποια διδασκεται μεσα απο 10αδες πλεον μαθήματα εκφράζοντας μαλιστα την άποψη " οτι οριακή σχεση έχουν τα λατινικά με την φιλολογια"!! Προκάτοχός του μάλιστα αδυνατούσε να κατανοήσει τη θέση εφήβου βουλευτή ότι "τα αρχαία δεν είναι ξένη ή άλλη γλώσσα"!
3) η προσπάθεια πρέπει να ξεκινά απ το νηπιαγωγειο και τα κριτήρια για οι αξιολογησεις για μαθητες και καθηγητες πρεπει να αυστηροποιηθουν. Η δε προσβαση στο πανεπιστήμιο πρεπει να γίνεται με κριτηρια που οι σχολες θετουν και να αποδεσμευθει απ το λυκειο το απολυτηριο του οποιου θα πρεπει επισης να αφορά αν οχι λίγους πάντως τους ικανους.
Σαν πατερας 9 παιδιων και με δεκάδες υποχρεώσεις μετείχα στις πανελληνιες ως "περαστικός" κυριολεκτικώς και πετειχα να μπω σε υψηλη σχολή με υψηλη βσθμολογία. Τα θεματα και το επιπεδο άθλια!! Με 11 στο απολυτηριο μου στα αρχαια ελληνικα και χωρις καμια προετοιμασία έγραψα πάνω από 17!!! Αυτο κατι λέει
Κανένας ελεγχος επισης δεν γινεται στους βαθμους των καθηγητων ουτε στις απουσιες. Μαγκες μαθητες χωρις παρουσια κ με μονάδες σε διαγωνισματα εχουν 16 και 17. Γονατιστοί παρακαλούμε τους καθηγητες να μειώσουν τους βαθμους των παιδιώ μας αλλά...

 
ένας απλός εκπαιδευτικός
02 Σεπ 2019 10:59

1. Από πότε οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν δείκτη αξιολόγησης/αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου;
1.1. Μόνο της Γ΄Λυκείου; Μόνο του Λυκείου;
2. Από πότε οι πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν δείκτη αξιολόγησης/αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου, και όχι των φροντιστηρίων αφού "όλοι οι μαθητές πηγαίνουν φροντιστήριο" ;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ