Placeholder

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΑΠΟΨΗ

Πρόταση για τη βάση του «10»

Δημοσίευση: 02/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καθηγητής Αθανάσιος Μητρόπουλος
Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών
Διεθνές Πανεπιστήμιο της Ελλάδος

Σχετικά με τη συζήτηση ως προς την αναγκαιότητα επιβολής της βάσης του 10 θα ήθελα να εκθέσω την εξής άποψη. Ο πίνακας που παραθέτω είναι ο μέσος όρος των βάσεων όλων των Τμημάτων ανά Πανεπιστήμιο. Δεν είναι πίνακας κατά αξιολογική σειρά. Είναι ένα εργαλείο για τη χάραξη ακαδημαϊκής πολιτικής.

Για παράδειγμα αν ίσχυε εφέτος η βάση του 10 θα άφηνε 23.000 υποψηφίους εκτός ανώτατης εκπαίδευσης. Δηλαδή θα είχαμε μείωση των εισακτέων κατά 30%. Το ποσοστό αυτό είναι μεγάλο για να γίνει αποδεκτό ή τουλάχιστον άμεσα αποδεκτό από την Ελληνική κοινωνία.

Αντί λοιπόν να εφαρμόσουμε τη βάση του 10 ανά μαθητή θα ήταν προτιμότερο να την εφαρμόσουμε ανά Πανεπιστήμιο. Το κάθε Πανεπιστήμιο φυσικά γνωρίζει ποια Τμήματά του δεν αποδίδουν αλλά και ποια γνωστικά αντικείμενα θα ηδύνατο να διορθωθούν ώστε να ανεβάσουν τον μέσο όρο του στα 10.000 μόρια. Και ποια παρότι χαμηλόβαθμα πρέπει να διατηρηθούν. Έτσι βάζοντας σε μετάβαση τα Τμήματα αυτά και αφαιρώντας τους αντίστοιχους εισακτέους πετυχαίνει το ζητούμενο.

Για παράδειγμα στο Διεθνές Πανεπιστήμιο βγάζοντας ένα μόνο χαμηλόβαθμο Τμήμα από το μηχανογραφικό ο μέσος όρος ανεβαίνει πάνω από 10.000 μόρια, η δε μείωση των εισακτέων δεν είναι πάνω από 100 υποψηφίους στους 4,800 για όλο το Πανεπιστήμιο.

Η πρόταση ικανοποιεί πλήρως το αρ.16 του Συντάγματος, περί αυτονομίας των ΑΕΙ. Η οριζόντια εφαρμογή της βάσης του 10 ελλοχεύει κινδύνους που είναι ανεξέλεγκτοι από τα Ιδρύματα.

Σχόλια (18)

 
ΓΙΑΝΝΗΣ
02 Σεπ 2019 13:27

......και αν ένα πανεπιστήμιο έχει μέσο όρο κάτω από 10 ... να μην δέχεται φοιτητές ?
.... να κλείνει το τμήμα με το χαμηλό μέσο όρο για να ανεβάσει το δικό του ΜΟ το πανεπιστήμιο και αν αυτό γίνεται με δύο διαφορετικά ποιο από τα δύο κλείνουμε ?
..... οι φοιτητές που εισάγονται με 14000 σε ένα τμήμα με ΜΟ κάτω του 10 να αποκλείονται ?
ειλικρινά δεν καταλαβαίνω την πρόταση .....

Κοσμήτορας Σχολής Θετικών Επιστημών ? Φιλόλογος ?

 
Athanasios Verdis
02 Σεπ 2019 13:40

Σύμφωνα με την πρότασή σας, η εισαγωγή σε κάποιο πανεπιστημιακό Τμήμα δεν θα επηρεάζεται από την θελκτικότητα του πτυχίου αλλά από τον μέσο όρο όλων των Τμημάτων του ίδιου πανεπιστημίου. Κάτι τέτοιο είναι μαθηματικώς εφικτό φυσικά να υπολογιστεί και να αφεθούν εκτός πανεπιστημίου κάποιοι άνθρωποι μετά τον υπολογισμό των μέσων όρων (αλήθεια, γιατί όχι της διαμέσου;). Αν η πολιτική απαιτεί να κλείσουν συγκεκριμένα τμήματα συγκεκριμένων πανεπιστημίων, γιατί αυτό θα πρέπει να γίνει με το να αφήνονται άνθρωποι εκτός τριτοβάθμιας εκπαίδευσης;

 
Βάσεις
02 Σεπ 2019 14:30

Πώς συγκρίνονται θεματικά ιδρύματα με 5 ή 6 τμήματα (πχ. Γεωπονικό, Χαροκόπειο, Πάντειο, Πολ. Κρήτης) με ιδρύματα με 15 ή 25 ή 35 τμήματα (πχ. Παν. Ιωαννίνων, Παν. Πατρών, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, ΕΚΠΑ);

Εξάλλου, άλλη η δυσκολία των θεμάτων και των μαθημάτων προσανατολισμού, συνεπώς άλλη η μέση βαθμολογία.

Για τα τμήματα Επιστημών, που απαιτείται η εξέταση σε Μαθηματικά και Φυσική, όπου παραδοσιακά η βαθμολογία είναι χαμηλότερη σε σχέση με τα τμήματα Θεωρητικών ή Οικονομικών Σπουδών.

Πρέπει να συγκριθούν μόνο οι βάσεις σε ομοειδείς σχολές πχ. το Πολυτεχνείο Κρήτης χάνει σε απόλυτο αριθμό βαθμολογίας σε σχέση με το Πάντειο και το ΠΑΜΑΚ.

Επίσης, η γεωγραφική θέση παίζει ρόλο, γι'αυτό τα τμήματα της περιφέρειας έχουν συνήθως αρκετά χαμηλότερη βάση σε σχέση με τα κεντρικά.

 
Φ. Κώστας
02 Σεπ 2019 17:00

Πρόχειρη αντιμετώπιση του θέματος.

 
ΠΕ86
02 Σεπ 2019 17:22

"Το ποσοστό αυτό είναι μεγάλο για να γίνει αποδεκτό ή τουλάχιστον άμεσα αποδεκτό από την Ελληνική κοινωνία."

Συνεπώς παραδέχεστε ότι είναι βούληση της ελληνικής κοινωνίας να σπουδάζουν σχεδόν όλοι έστω και αν το 1/3 από αυτούς έχουν βαθμούς κάτω από τη βάση..!

Εάν κάποιος ήθελε να λύσει το θέμα θα έπρεπε απλά να κοιτάξει λίγο πιο πίσω χρονικά... περίπου 20 χρόνια και κάτι!

Αν, με τις υπάρχουσες επιδόσεις και δηλώσεις προτιμήσεων, μειώσουμε ττις θέσεις κατά 50% σε κάθε ένα τμήμα τότε θα βλέπατε και τεράστιες διαφορές στις βάσεις.

Όμως αυτό προυποθέτει δύο πράγματα ... να έχεις τα κότσια να βγεις να ο πεις (πολύ δύσκολο) και να δώσεις διέξοδο επαγγελματικά σε αυτούς που δεν θα περάσουν (απίθανο).

 
Σχολείο
02 Σεπ 2019 18:56

Ρε παιδιά, δεν έχω καταλάβει κάτι και δεν ξέρω αν το έχετε και άλλοι απορία αυτό. Στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση, γιατί η κλίμακα να είναι από 0 έως 20 και όχι από 0 έως 10; Στην πρωτοβάθμια και στην τριτοβάθμια είναι 0 - 10. Στην δευτεροβάθμια γιατί να μην είναι 0 - 10; Ποιος ο σοβαρός λόγος;

 
Σύγκριση Πανεπιστημίων
02 Σεπ 2019 19:09

Η ταξινόμηση είναι λανθασμένη, κάποια ιδρύματα έχουν μόνο κοινωνικές επιστήμες κάποια και θετικές επιστήμες και μηχανικών και ιατρικές σχολές

 
Σχολείο
02 Σεπ 2019 19:32

Ας γίνει και στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση (γυμνάσια, λύκεια, επασ - οαεδ) η βαθμολογία από 0 - 10. Στις πανελλαδικές εξετάσεις ας υπάρχει ως ελάχιστη βάση εισαγωγής τα 2.500 μόρια, με άριστα τα 10.000 μόρια.

 
Βάση του 10
02 Σεπ 2019 19:37

Πώς αθροίζονται οι βαθμολογίες (βάσεις εισαγωγής) από τόσο ανομοιογενή ΑΕΙ;

Δεν στέκει σε λογική ανάλυση αυτό το σύστημα, πρέπει να το επανεξετάσετε.

 
Μέλος ΔΕΠ
02 Σεπ 2019 22:16

Να δούμε πότε σε αυτή τη χώρα θα σταματήσουμε να ασχολούμαστε με την πρώτη ύλη που μπαίνει στα πανεπιστήμια και θα αρχίσουμε να ασχολούμαστε με το προϊόν που παράγεται από αυτά.

 
Διευκρίνιση
02 Σεπ 2019 22:24

Μήπως στο ΕΜΠ ο μ.ο. είναι τεχνητά φουσκωμένος αφού πχ η αρχιτεκτονική έχει κι άλλο μάθημα (σχέδιο) και τα μόρια αναφοράς είναι κάπου 24.000 αντί για 20.000? Ας μας πει κάποιος που ξέρει.

 
@ Μέλος ΔΕΠ
03 Σεπ 2019 01:17

Μαθητές του 7 και του 8 δύσκολα θα σπουδάσουν. Αυτή είναι η πραγματικότητα: χωρίς σωστές πρώτες ύλες το τελικό αποτέλεσμα υστερεί.

Δε διορθώνονται χρόνιες αδυναμίες μέσα σε λίγα εξάμηνα, ειδικά χωρίς τις κατάλληλες υποδομές για φοιτητική μέριμνα φροντιστηριακή διδασκαλία, ψυχολογική στήριξη και τόσα άλλα.

Ξέρετε από ποια σχολεία και ποια σπίτια έχουν έρθει οι φοιτητές σας κάθε χρόνο;

 
@ Διευκρίνιση
03 Σεπ 2019 01:21

Το θέμα είναι πώς συγκρίνονται περιφερειακά με κεντρικά τμήματα και σχολές άλλων αντικειμένων (πχ. Ιατρική με Νομική). Οι Αρχιτεκτονικές ή οι Ξένες Φιλολογίες, δεν αλλάζουν δραματικά το αποτέλεσμα.

Η όλη σκέψη είναι εντελώς πρόχειρη και χωρίς στοιχειώδη λογική.

 
@ Σχολείο
03 Σεπ 2019 01:26

Αλλού είναι στα 100 και μετά γίνεται κατανομή σε Α-Β-C-D, στα SAT είναι στα 800 με 1200 - δεν διαφοροποιείται κάτι στο τέλος.

 
Ποιότητα διδασκαλίας
03 Σεπ 2019 08:16

Δεν είναι παραγόμενα προϊόντα, είναι άνθρωποι και επομένως δε διορθώνονται σωρευμένα προβλήματα ως δια μαγείας. Τα μέλη ΔΕΠ και οι διοικήσεις των ΑΕΙ ας αναλάβουν τις ευθύνες τους για τη διασπορά τόσων χαμηλόβαθμων τμημάτων.

 
Αγγλία
03 Σεπ 2019 08:21

Άριστα (First Class Honours) δίνεται σε όσους συγκεντρώσουν συνολικά 70%+ της βαθμολογίας.

Αντίστοιχα, οι επόμενες βαθμίδες είναι 60%<70% [Second Class Honours, Division I (2:1)] και 50%<60% [Second Class Honours, Division II (2:2)]

Πάλι, η ανομοιογένεια στην αξιολόγηση εντοπίζεται στην πρακτική εφαρμογή:

Στα ελληνικά πανεπιστήμια υπάρχουν σχολές και καθηγητές που σχεδόν κανένας δεν παίρνει πάνω από 7 και άλλες περιπτώσεις όπου όλοι έχουν μέσο όρο από 8 και πάνω!

 
Sakis
03 Σεπ 2019 11:28

Φίλε Sakis το παραπάνω που αναφέρεις για τα Αγγλικά Πανεπιστήμια και την βαθμολογία είναι απολύτως σωστό. Έχω όμως μία άλλη απορία: Όταν πάρει κάποιος το πτυχίο του με First Class Honours ή Second Class Honours σε τι βαθμολογία αντιστοιχεί αντίστοιχη με αυτή των Ελληνικών Πανεπιστημίων (δηλαδή από την κλίμακα 5 έως και 10 που είναι το άριστα? Πως μπορούμε να το μάθουμε αυτό?

 
Αντιστοιχίες Βαθμών
03 Σεπ 2019 15:49

Στα πανεπιστήμια του εξωτερικού έχουν αντιστοιχίες για το σύστημα κάθε χώρας προέλευσης (entry requirements)

Περίπου είναι (University Sector):

α) από 8.0 ή 8.5 και άνω θεωρείται 1st
β) από 7.0 μέχρι 8.0 θεωρείται Πτυχίο 2:1
γ) από 6.0 μέχρι 7.0 θεωρείται Πτυχίο 2:2

Εξετάζουν επίσης και το συνολικό ποσοστό των αποφοίτων: εάν ο υποψήφιος είναι στο top 5% ή 10% των αποφοίτων σε σχολές που γενικά η βαθμολογία αποφοίτησης είναι χαμηλή.

Σε ορισμένα πανεπιστήμια ζητούν υψηλότερη βαθμολογία (έως +1 σε κάθε κατηγορία) από αποφοίτους σχολών ΤΕΙ (TEI Sector)

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean