Placeholder

ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

90.743 οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

Το 70% είναι αγόρια
Δημοσίευση: 10/09/2019
Υπουργείο παιδείας
Alt Text: 
Υπουργείο παιδείας
Title Text: 
Υπουργείο παιδείας
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνολικά 90.743 ήταν οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το σχολικό έτος 2017-2018- 6,3% των μαθητών της χώρας, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Θεμάτων Αναπηρίας της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία (Ε.Σ.Α.μεΑ.).

Το    57.3% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στα γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη, παρά υποστηρίζονται μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.

Στη δευτεροβάθμια δε μόνο 1 στους 10 λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη.

Το 35% των μαθητών των τμημάτων ένταξης έχουν τοποθετηθεί χωρίς καμία αξιολόγηση από διαγνωστικό φορέα.

Μόλις το 7% των μαθητών με αναπηρία ή/και Ε.Ε.Α. υποστηρίχθηκε με παράλληλη στήριξη, από τους οποίους 8 στους 10 για λιγότερο από 20 ώρες την εβδομάδα.

Ειδικότερα από τους 90.743 μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες το 70% αυτών  είναι αγόρια.

Οι μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αποτελούν το 6.3% του συνολικού μαθητικού πληθυσμού της χώρας και στη μεγάλη πλειονότητά τους, σε ποσοστό 88%, φοιτούν σε γενικά σχολεία της α/βαθμίας και της β/βαθμιας εκπαίδευσης.

Πιο αναλυτικά, ορισμένα βασικά ευρήματα είναι τα εξής:

−    Ο μαθητικός πληθυσμός των ειδικών σχολείων ανέρχεται σε 10.809 μαθητές και αποτελείται κυρίως από: μαθητές με νοητική αναπηρία σε ποσοστό 36.3%, μαθητές με αυτισμό (29.9%) και μαθητές με πολλαπλές αναπηρίες (13.7%).

−    Σε γενικά σχολεία φοιτούν 79.934 με επίσημη αξιολόγηση/γνωμάτευση αναπηρίας ή/και ειδικής εκπαιδευτικής ανάγκης.

−    Το 57.3% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (με γνωμάτευση) στα γενικά σχολεία δεν λαμβάνουν εξειδικευμένη υποστήριξη, παρά υποστηρίζονται μόνο από τον εκπαιδευτικό της γενικής τάξης.

−    Ο αριθμός των μαθητών που λαμβάνει εξειδικευμένη υποστήριξη περιορίζεται δραματικά κατά το πέρασμα από την πρωτοβάθμια στη κατώτερη δευτεροβάθμια και εν τέλει στην ανώτερη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, όπου ποσοστό μαθητών άνω του 90% φοιτούν υποστηριζόμενοι μόνο από τους εκπαιδευτικούς της τάξης.

−    Σε τμήματα ένταξης (Τ.Ε) φοιτούν το 32% των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, και μόνο το 7% των μαθητών Ε.Α.Ε. υποστηρίζεται με παράλληλη στήριξη.

−    Στα τμήματα ένταξης της χώρας φοίτησαν συνολικά 39.440, εκ των οποίων επίσημη αξιολόγηση/γνωμάτευση είχαν μόνο οι 25.542 μαθητές, ενώ το υπόλοιπο 35% των μαθητών των Τ.Ε. φοίτησαν χωρίς γνωμάτευση.

−    Το 78% των μαθητών που έλαβαν παράλληλη στήριξη, υποστηρίχθηκαν λιγότερο από 20 ώρες την εβδομάδα, ενώ κατά το έτος αναφοράς υπολογίζεται ότι 717 μαθητές παρότι είχαν λάβει έγκριση, εν τέλει δεν υποστηρίχθηκαν με παράλληλη στήριξη.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ

Ετικέτες: 
ΕΙΔΙΚ

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean