Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Απόψεις των μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας ζητά ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ

Δημοσίευση: 10/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Παναγιώτης Καλδής απέστειλε σήμερα  επιστολή προς όλα τα μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας του Ιδρύματος, με την οποία ζητά τις απόψεις επί των 22 αλλαγών που προτίθεται η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως να συμπεριλάβει στο Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ όρισε Επιτροπή η οποία θα αναλάβει τη συλλογή των απόψεων , η οποία στη συνέχεια θα συντάξει σχετική εισήγηση προς τη Σύγκλητο για να αποσταλεί στο προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων .

Ο Π. Καλδής έθεσε ως προθεσμία προς τα μέλη της ακαδημαικής κοινότητας να καταθέσουν τις απόψεις τους μέχρι 13 Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Παιδείας ζήτησε από τη Σύνοδο Πρυτάνεων να καταθέσει συνολική πρόταση μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σχόλια (40)

 
Φοιτητής ΠΑΔΑ
16 Σεπ 2019 21:28

Ένα τελευταίο σχόλιο, για ποιόν λόγο ένα παιδί που έχει 16000 μόρια και για οικονομικούς μόνο λόγους δεν μπορεί να φύγει από το σπίτι του να μην έχει την ίδια ευκαιρία με ένα άλλο παιδί που έχει τα ίδια μόρια και έχει την οικονομική άνεση της μετακίνησης σε άλλη πόλη ο μεν πρώτος επιλέγει σχολή μηχανικών του ΠαΔΑ ο δε δεύτερος επιλέγει σχολή μηχανικών πανεπιστημίου της επαρχίας.

 
Αρθούρος
15 Σεπ 2019 18:31

Προς Μεταπτυχιακά από το 1982:1.Ευτυχώς που επιτέλους είπατε την αλήθεια: Ότι από την ίδρυση του ελληνικού κράτους,το 1830,η Ελλάδα απόχτησε πλαίσιο ύπαρξης και χρηματοδότησης μεταπτυχιακών υποτρόφων, το 1982, δηλαδή μετά από 152 έτη!Επομένως,η έξοδος των ενδιαφερομένων πτυχιούχων σε χώρες της Εσπερίας ΜΟΝΟ γι'αυτό το σκοπό,το συγκεκριμένο διάστημα ήταν όχι μόνο θεμιτή γι'αυτούς,αλλά και αναγκαία γιά τη χώρα. Όμως,το διάστημα 1982-1992,ήταν πολύ λίγοι οι υπαγόμενοι σ'αυτό το νόμο, στα μισά πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν σε σχέση με τα σημερινά. Επίσης,δε συμμετείχαν σε οργανωμένα μεταπτυχιακά προγράμματα μετά από εξετάσεις και σε κλειστό αριθμό,όπως γινόταν μετά το 1992.Από το 1992 και μετά,τα μεταπτυχιακά προγράμματα γενικεύτηκαν σε όλα τα τμήματα και παλιά και καινούργια και απόχτησαν μαζικό χαρακτήρα,ενώ παράλληλα πολλαπλασιάστηκαν,στηριζόμενα σε ευρωπαϊκά προγράμματα και το κυριότερο,τη δεκαετία στην οποία αναφέρεστε,οι μεταπτυχιακοί ήταν τόσο λίγοι που ήταν και έμμισθοι,ενώ από το 1992 και μετά ήταν τόσο πολλοί που τους επιβλήθηκαν δίδακτρα!Άρα,πρακτικά,μιλάμε γιά έναρξη της λειτουργίας μαζικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών,από τη δεκαετία του 1990 και μετά.
2.Από εκεί και πέρα,ναι,νομίζω ότι ζώ σε κράτος,σε χώρα κι όχι σε χώρο,που του επιβάλλουν πάντα οι άλλοι,ακόμα και τις παραξενιές τους.Γιατί,πρέπει να συμπληρώσω εδώ,γιά να μη με χαρακτηρίσετε μονόπλευρο,μαζί με άλλους που έφυγαν εκείνη τη σκοτεινή περίοδο του εμφυλίου στο εξωτερικό και διέπρεψαν εξολοκλήρου εκεί,ήταν και η περίφημη Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, όπως επίσης και ο σημερινός πρωθυπουργός σπούδασε και διέπρεψε στο εξωτερικό,όταν δεν υπήρχε καμιά πραγματική ανάγκη γι'αυτό,αφού ήδη είχε περάσει σε τμήμα ελληνικού ιδρύματος και σε μεταγενέστερη,ειρηνική περίοδο.
Και συνεχίζω:θα μπορούσα να δικαιολογήσω όλον αυτό τον πληθυσμό που βγήκε στο εξωτερικό και σπούδασε την περίοδο που δεν υπήρχαν πολλά πανεπιστήμια στη χώρα,γιατί όπως λέει κι ο συμπαθής αρθρογράφος από πάνω,έπρεπε κάπως να πλησιάσουμε τις ανταγωνίστριες ευρωπαϊκές χώρες. Αλλά όταν στην πατρίδα μας δημιουργείται αξιόπιστος θεσμός,κεντρικά ελεγχόμενος,που είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις και πολλά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και στην Περιφέρεια,ειδικά την περίοδο του ΠΑΣΟΚ,δεν μπορώ να δικαιολογήσω κανένα νέο που συνεχίζει να φεύγει και μάλιστα στις τότε ανατολικές χώρες,την περίοδο 1982-1990,γιά να σπουδάσει σε σχολές που είχαμε πολλές κι εδώ: ΤΕΦΑΑ,Παιδαγωγικά,Ιατρικές,Νομικές κλπ.Το κακό είναι ότι αυτή η θλιβερή κίνηση,αντί να αναχαιτιστεί,επιβραβεύτηκε από τις τότε κυβερνήσεις,με μετεγγραφές στα εδώ τμήματα,με αποτέλεσμα ν'ανοίξει η φάμπρικα του ΔΙΚΑΤΣΑ και μαζί μ'αυτή και πληγές γιά δήθεν δικαιώματα όλων αυτών μέχρι και σήμερα.Φυσικά,κάτι τέτοιο δε σταμάτησε ποτέ,ούτε και στις επόμενες κυβερνήσεις και φυσικά σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, ανεξάρτητα από γεωγραφικό χώρο.Όλα αυτά τα πτυχία,δεν ανταποκρίνονταν σε πραγματικές ανάγκες της χώρας,αφού αυτές,είχαν ήδη ζυγιστεί και μετρηθεί σε καιρό ειρήνης και ευημερίας,από αναγνωρισμένο θεσμό,όπως είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις.Εκτός,αν αυτές είναι γιά τους αφελείς ιθαγενείς.Αντίθετα,με εκείνα των ΤΕΙ,που όπως γράφετε εσείς,προέκυψαν από πραγματικές ελλείψεις στον τεχνικό κλάδο που από την αρχαιότητα,είχε η Ελλάδα,λόγω ιδιοσυγκρασίας.Εγώ,αυτό ήθελα ν'αναφέρω, παρατηρώντας αντικειμενικά την πραγματικότητα χωρίς προκαταλήψεις και μεροληψίες υπέρ κανενός.

 
Αλέξης Δημητρ.
15 Σεπ 2019 10:31

Τα είπες όλα, είναι τόσο απλά τα πράγματα.
+ 1000

 
Εισακτέοι ΑΕΙ και Οικονομία
15 Σεπ 2019 00:29

Ήταν μονόδρομος η αύξηση του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ τις τελευταίες δεκαετίες, εφόσον θέλαμε σύγκλιση με τις μεγάλες οικονομίες στην ΕΕ και κατόπιν στην ΟΝΕ.

Μια βαλκανική χώρα 10 εκατομμυρίων, δίχως βιομηχανία και με μικρή γεωργική παραγωγή, δεν έχει πολλές επιλογές για ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις ευρωπαϊκές χώρες όπως Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία: αναγκαστικά πρέπει να επενδύσει στην ανώτατη εκπαίδευση.

Απλώς δεν υπήρχε η αντίστοιχη μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας για την *ποιοτική* εκπαίδευση των αποφοίτων στα πανεπιστήμια -που σταθερά είναι αρκετά λιγότεροι από τους εισακτέους κάθε χρόνο, άλλο ένα δείγμα του ελλιπέστατου σχεδιασμού στα τμήματα-φαντάσματα ανά την Ελλάδα- ενώ παράλληλα διογκώθηκε και το θέμα των αποφοίτων ΤΕΙ (πρώην ΚΑΤΕΕ), όπως διαβάζουμε σε άλλα θέματα

Ούτε είναι πανάκεια η τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, για την οποία τόσα λέγονται και γράφονται από όλους - πόσους μάγειρες και κομμωτές και υδραυλικούς και ξενοδοχειακούς υπαλλήλους χρειαζόμαστε πια μέχρι το 2030;

 
Μεταπτυχιακά από 1982
15 Σεπ 2019 00:18

Μεταπτυχιακά προγράμματα υπήρχαν ήδη από το 1980, όταν εμφανίζονται και οι σχετικές ρυθμίσεις στη νομοθεσία: «Για τη δομή και λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων» (Νόμος 1268, 1982, στο ΦΕΚ Α' 87)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ'
Μεταπτυχιακές Σπουδές, Άρθρα 26, 27 και 28

Υπάρχει μάλιστα ρύθμιση και για εργαστηριακή και φροντιστηριακή απασχόληση Μεταπτυχιακών Υποτρόφων, στο άρθρο 19 του ίδιου νόμου.

Μήπως πρέπει να κλείσουν τα σύνορα με τις άλλες χώρες και να ζούμε μόνοι σε μια παράλληλη μη-πραγματικότητα;

Εσάς, ποιος σας έχει "πει" όλη την αλήθεια;

Αρθούρος
14 Σεπ 2019 12:28

Προς επαγγελματικά δικαιώματα 1920-2020:

"Όλα άλλαξαν την περίοδο 1980-2010...".

Διαφωνώ κάθετα αγαπητέ μου με την εμμονή σ'αυτή την περίοδο που ιδρύθηκαν δήθεν τα περισσότερα ΤΕΙ και μεταπτυχιακά.

Καταρχήν, τα μεταπτυχιακά δεν ξεκίνησαν το 1980-90, αλλά από το 1990 και εντεύθεν. [ σημείωση: αυτό είναι ΛΑΘΟΣ και κακώς γράφετε εμφατικά για θέματα για τα οποία δεν είστε καλά πληροφορημένος ]

Γιατί γιά παράδειγμα επιτρέπουν ακόμα, ενώ το επάγγελμα του νομικού έχει κορεστεί στην Ελλάδα να φοιτούν σε σχολές Νομικής της Κύπρου της Βουλγαρίας, της Ιταλίας κλπ;

Γιατί δεν τους λένε την αλήθεια και παίζουν το παιχνίδι των γονιών τους που τα πιέζουν με ένα ανεκπλήρωτο όνειρο, ακόμα και σήμερα;

 
Αρθούρος
14 Σεπ 2019 12:28

Προς επαγγελματικά δικαιώματα 1920-2020:"Όλα άλλαξαν την περίοδο 1980-2010...".Διαφωνώ κάθετα αγαπητέ μου με την εμμονή σ'αυτή την περίοδο που ιδρύθηκαν δήθεν τα περισσότερα ΤΕΙ και μεταπτυχιακά.Καταρχήν,τα μεταπτυχιακά δεν ξεκίνησαν το 1980-90,αλλά από το 1990 και εντεύθεν.
Το ρωμαίικο,ήταν πάντα εξωστρεφές,όλοι οι πολιτικοί,στρατιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι του 19ου αιώνα,με εξαίρεση εκείνους που αποφοίτησαν από την Ιόνια Ακαδημία,είχαν σπουδάσει σε ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Αυστρίας,της Γερμανίας,της Ρωσίας,της Γαλλίας κλπ.,συνεχίζοντας μία τάση που ξεκίνησε μετά την πτώση της Ρωμανίας το 1453 που οδήγησε τους περισσότερους διανοούμενους στην Εσπερία.
Δυστυχώς,αυτή η τάση δεν ανακόπηκε ούτε τον 20ό αιώνα,όταν χωρίς εξετάσεις πάντοτε,η αστική τάξη σπούδαζε πάντα τα παιδιά της στέλνοντάς τα στη Μεγάλη Βρετανία,Γαλλία κλπ.ανεξάρτητα από το αν λειτουργούσαν στην Ελλάδα το ΕΜΠ,το ΕΚΠΑ και η Ιόνια Ακαδημία.
Όταν δυσκόλευαν τα πράγματα στην Ελλάδα,με τη δικτατορία του Μεταξά ή του Παπαδόπουλου,πάντα έβρισκαν ευκαιρία πολλοί αστοί και έφευγαν στο εξωτερικό γιά σπουδές με ένα μεγάλο παράδειγμα το συχωρεμένο τον Ανδρέα Παπανδρέου.Όμως,αυτό που υπήρχε ως υπόβαθρο,ως πεπατημένη και ως συνήθεια των πλουσίων,εγκαταστάθηκε στο μυαλό και του μέσου έλληνα τα τελευταία αυτά χρόνια ως must και γι'αυτό συνεχίστηκε ακόμα κι αυτή την περίοδο της ευημερίας που αναφέρετε.Όμως,οι εδώ κυβερνήσεις είχαν πολλαπλασιάσει τους εισακτέους ιδρύοντας νέα τμήματα όχι μόνο στα ΤΕΙ,αλλά και στα ΑΕΙ,μέσα από το θεσμό των Πανελλήνιων,όμως οι άλλοι που περνούσαν στα ιδρύματα του εξωτερικού,δεν περιορίστηκαν ποτέ,κι ας ήταν οι αποτυχόντες του εδώ συστήματος.Το ΠΑΣΟΚ,έδειξε μάλιστα ανοχή και στις μετεγγραφές τους σε ιδρύματα του εσωτερικού και στις ισοτιμίες των πτυχίων τους με τα ελληνικά,σε τέτοιο βαθμό ψηφοθηρικό που κι αυτό έγινε must και γιά τις επόμενες κυβερνήσεις.
Δε φταίνε λοιπόν τα πολλά τμήματα ΤΕΙ,και οι εισακτέοι σ'αυτά,αλλά η συνεχιζόμενη αυτή πολιτική εξαγωγής αποτυχημένων στο εξωτερικό γιά σπουδές που θα μπορούσαν να κάνουν εδώ,αλλά δεν τις έκαναν γιατί απέτυχαν.Γιατί γιά παράδειγμα επιτρέπουν ακόμα,ενώ το επάγγελμα του νομικού έχει κορεστεί στην Ελλάδα,να φοιτούν σε σχολές Νομικής της Κύπρου της Βουλγαρίας ,της Ιταλίας κλπ;Γιατί δεν τους λένε την αλήθεια και παίζουν το παιχνίδι των εγωιστών γονιών τους που τα πιέζουν με ένα ανεκπλήρωτο όνειρο,ακόμα και σήμερα;
Έγιναν ποτέ στατιστικές γιά το πόσοι δάσκαλοι,γυμναστές,γιατροί,δικηγόροι, μηχανικοί πήραν μετεγγραφή η ισοτιμία γιά ιδρύματα του εσωτερικού;Γιά τα πάντα φταίνε οι φοιτητές των ΤΕΙ που στο κάτω κάτω,ποτέ δεν ήθελαν ούτε καθηγητές να γίνουν,ούτε κάτι τρανό όπως σκέφτονταν οι σπουδάζοντες στο εξωτερικό.Η τεχνητή προσφορά ειδικοτήτων και θέσεων δεν προκλήθηκε από τη λειτουργία των πολλών τμημάτων ΤΕΙ,αλλά από τη χαλαρότητα στο σύστημα των Πανελληνίων,όπου ενώ τα τμήματα προβλέπουν έναν Α αριθμό εισακτέων,στο τέλος τους επιβάλλουν με το ζόρι και τους μετεγγραφέντες από τμήματα του εξωτερικού και το ΔΙΚΑΤΣΑ σιγοντάρει με την εξομοίωση των πτυχίων τους.Επιτέλους,να ειπωθεί η πραγματική αλήθεια στον κόσμο και να μην κοροϊδεύουμε τα παιδιά που αύριο θα ζητούν εργασία.Να επιτρέπουν στα ελληνόπουλα τη φοίτηση μόνο σε τμήματα του εξωτερικού που ΔΕΝ υπάρχουν σε ελληνικά πανεπιστήμια.Θα είναι μία καλή αρχή γιά όλους.

 
Από ανάγκη η φιλοτιμία στην Ελλάδα
14 Σεπ 2019 11:10

Μην μπερδεύεστε, δεν είναι τα rankings το Ηoly Grail της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Δεν είναι τόσο καλύτερο το ΠΚ από το Παν. Πατρών ή ΑΠΘ ή το ΕΜΠ.

1) Πόσοι απόφοιτοι από προπτυχιακά προγράμματα του ΠΑΔΑ (πρώην ΤΕΙ Αθηνών και ΤΕΙ Πειραιώς) έχουν γίνει καθηγητές και ερευνητές στα ΑΕΙ της Ευρώπης και των ΗΠΑ, που τόσο θαυμάζετε μιας και κάθε έτος μονοπωλούν τις πρώτες θέσεις των λιστών κατάταξης;

2) Πόσοι καθηγητές των πρώην ΤΕΙ θα επέλεγαν κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο, από αυτά που με ευκολία κατακρίνετε, εάν ήταν διαθέσιμες θέσεις εργασίας με τις συνθήκες που επιθυμούν;

3) Πανεπιστήμιο που ΔΕΝ απονέμει διδακτορικά και με διδάσκοντες ΧΩΡΙΣ διδακτορικό δεν υφίσταται. Λίγο αργά το κατάλαβαν οι ιθύνοντες στην Ελλάδα, που τόσα χρόνια επέβαλαν έναν αχρείαστο δυϊσμό στην Ανώτατη Τριτοβάθμια Παιδεία, με τα «ΤΕΙ» διακριτά από τα «ΑΕΙ», από το 1980 μέχρι το 2000.

Ας ελπίσουμε ότι, κάποτε, θα πάψουμε να «ποιούμε την ανάγκη φιλοτιμία» στην μικρή Ελλάδα...

 
Φοιτητής ΠαΔΑ
13 Σεπ 2019 21:31

Είμαι Υπερήφανος που είμαι φοιτητής του ΠαΔΑ.
Θέλω να υπογραμμίσω με τον πιο έντονο τρόπο ότι οι βάσεις εισαγωγής σε σχολές ή γενικά σε πανεπιστήμια δεν λένε απολύτως τίποτα για το Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό και για το έργο αυτών των ανθρώπων. Τρανό παράδειγμα είναι η κατάταξη η οποία βγήκε τις τελευταίες μέρες για τα πανεπιστήμια εδώ https://www.esos.gr/arthra/64134/diakrisi-toy-panepistimioy-kritis-stin-... και το ανέκδοτο του πρύτανη του πανεπιστημίου Κρήτης.
Όπως πολύ εύκολα κάποιος μπορεί να διαπιστώσει ότι οι βάσεις για την εισαγωγή σε σχολές αυτού του πανεπιστημίου είναι αρκετά χαμηλές σε σχέση με το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ αλλά όμως έλα που αυτό το πανεπιστήμιο είναι πολύ καλύτερο.
Ας μας δώσουν κάποια εξήγηση οι οπαδοί της παράδοσης και των αλλοτινών μεγαλείων όπως πολύ ωραία έχει γράψει ο Αρθούρος.

 
@Solwn
13 Σεπ 2019 21:11

Να διαβεβαιώσω το φίλο Solwn ότι η συζήτηση η οποία κυριαρχούσε τον Μάιο ανάμεσα στους φοιτητές των σχολών μηχανικών τετραετούς φοίτησης του ΠαΔΑ περιστρεφότανε στο πότε αυτός ο Γαβρόγλου θα υπογράψει την απόφαση για τα πενταετή. Άρα δεν νομίζω παιδιά που μπηκαν από ΓΕΛ με εξετάσεις πανελλαδικές να μην το θέλουνε.
Υπάρχουν βέβαια και πολλά παιδιά που μπήκανε από τον άλλο δρόμο και ναι είναι αλήθεια πολλά από αυτά τα παιδιά του Ιούνιο αιτηθήκανε πτυχίο ΤΕΙ όχι όμως τετραετούς που εσείς λέτε.
Άρα το ΠαΔΑ και για τις σχολές μηχανικών μόνο θα δώσει πτυχία τετραετούς φοίτησης ΤΕΙ και πτυχία πενταετούς φοίτησης πανεπιστημίου.

 
Observator
13 Σεπ 2019 20:50

Φυσικά τα πολυτεχνεία δε δίνουν 5-ετη πτυχία. Αυτο ειναι το ενδιαφέρον στοιχειο το οποιο διαφευγει απο πολλούς. Πολλοι νομίζουν οτι με το integrated master το πτυχιο ειναι και μαστερ. Αυτο δεν ειναι σωστό. Αυτο που ειναι ακριβες ειναι οτι ο τιτλος σπουδών ειναι μάστερ δηλαδη Β κυκλου και αντιστοιχει σε 4 χρονια Α κυκλο και 1 χρόνο Β κυκλο. Ετσι τα 5-ετη του ΠΑΔΑ αν δεν γίνουν integrated master φυσικά θα ειναι τιτλοι σπουδών Α κυκλου. Η κατάσταση ειναι αρκετά μπερδεμένη. Και μην ξεχνάτε το ΤΕΕ.

 
Επαγγελματικά δικαιώματα 1920-2020
13 Σεπ 2019 20:30

Όλα άλλαξαν την περίοδο 1980-2000, όταν ξεκίνησαν και τα πρώτα μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών (ειδίκευσης), και φτάσαμε να έχουμε 25 πανεπιστήμια και ΤΕΙ σε όλη την Ελλάδα, με υπερπροσφορά ειδικοτήτων και θέσεων.

Όταν ιδρύθηκαν προπολεμικά (Β' ΠΠ) η ΑΣΟΕΕ, η Γεωπονική, το ΕΜΠ, η Πάντειος και η πρώην Βιομηχανική Πειραιά ο πολύς κόσμος τελείωνε μόνο το Δημοτικό.

Κανένας δεν ασχολιόταν με επαγγελματικά δικαιώματα, αφού με ένα απολυτήριο Λυκείου μπορούσες να διοριστείς υπάλληλος στο δημόσιο. Αλλιώς, έβρισκες κάπου δουλειά, σε μια βιοτεχνία ή στην οικοδομή ή στα χωράφια και τα πλοία, οι γυναίκες παντρευόντουσαν μέχρι τα 25 και έμεναν σπίτι με την οικογένεια...

Το «πανεπιστήμιο», όπως το εννούμε σήμερα, ήταν μόνο για τους λίγους Ιατρούς, Μαθηματικούς, Φαρμακοποιούς, Φιλολόγους, Ιστορικούς, Μηχανικούς και Δικηγόρους και άλλα παρόμοια επαγγέλματα.

 
Φοιτήτρια
13 Σεπ 2019 20:12

@Solwn

Καλησπέρα, αυτό που δεν μπορείτε να κατανοήσετε είναι ότι οι φοιτητές είχαμε ενημερωθεί, πριν επιλέξιμουμε να συνεχίσουμε στο πανεπιστήμιο, ότι εντός του ακαδημαικού έτους θα μετατραπεί το πρόγραμμα σε πενταετές με τις όποιες δυσκολίες και φόρτο μαθημάτων θα είχε. Δόθηκε αρχικά μια διορία για επιλογή ΠΕ ή ΤΕ πτυχίου και εν συνέχεια με το νέο νόμο δόθηκε μια δεύτερη διορία για επιλογή διπλώματος ή ΤΕ πτυχίου. Το 1/4 του τμήματός μου επέλεξε, με υπεύθυνη δήλωση, να συνεχίσει ΤΕΙ και οι υπόλοιποι συνεχίσαμε για δίπλωμα ΠΕ.
Δεν γνωρίζω κανένα συμφοιτητή μου που να έχει αιτηθεί να λάβει 4ετές πτυχίο, όλοι μας επιθυμούμε να λάβουμε δίπλωμα μηχανικού.
Εσείς είστε ενεργός φοιτητής και διαμαρτύρεστε;

 
@Solwn
13 Σεπ 2019 14:32

Πραγματικά τι σχέση έχει το ότι δεν δόθηκε η δυνατότητα για λήψη πτυχίου σε τελειόφοιτους του 4ετους ΠαΔΑ με την ισοτιμία των αποφοίτων ΤΕ?
Εκτός και αν ελπίζεις ότι θα υπάρξουν στο μέλλον απόφοιτοι 4ετους φοίτησης και θα πάρετε ισοτιμία με αυτούς... (το πως ακριβώς θα γίνει αυτό βέβαια ανήκει στην σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας -αφού πλεόν οι σπουδές είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει είναι πέντε χρόνια και οδηγούν σε integrated master).

Επομένως, ακόμα και αν ο νόμος έπρεπε να αφορά στους νέους εισακτέους πως αυτό συνδέεται με την αυτόματη ισοτίμηση "a la carte" που ζητάς?

Ακόμα και αν δεν αρέσει να το ακούς, πρέπει να το γνωρίζεις για να μην παραπονίεσαι μετά : Η λύση είναι μόνο οι κατατακτήριες και μάλιστα τώρα πριν υπάρξουν πολλοί υποψήφιοι. Αν δεν θέλουμε ούτε να διαβάσουμε, ούτε να ζοριστούμε έστω και λίγο δεν ζητάμε παράλογα πράγματα όπως να ξαναγίνουν οι σπουδές τετραετείς για να πάρουμε μια ισοτίμηση χωρίς κανένα νόημα "καίγοντας" και όλους τους νέους αποφοίτους που αυτή τη στιγμή έχουν να αντιμετωπίσουν πλήθος νέων μαθημάτων και με τον όρο "ν+2" λείαν συντόμως!

Από την άλλη μπορεί κανείς να ζητάει/ονειρεύεται ότι θέλει, το πολύ πολύ να χαρίσει λίγο γέλιο...

 
Αργύρης Π.
13 Σεπ 2019 13:02

@solwn
Κύριε solwn και εγώ περίμενα την απάντηση σας με ενδιαφέρον αλλά αντί μιας απάντησης έλαβα φιλοσοφίες και στοχασμούς. Γράφω με κεφαλαία τη λέξη ΝΟΜΟΣ για να τονίσω ότι ο ΝΟΜΟΣ δεν δέχεται μετάφρασης που συμφέρει το οποιοδήποτε και δεν μπορεί να παραβιαστεί ειδικά από ανθρώπους που εργάζονται για το δημόσιο όπως γραμματείες σχολών για να κάνουν το χατήρι στον οποιονδήποτε. Ένας νόμος για να καταργηθεί πρέπει να υποπέσει από το ΣΤΕ ή δεν γνωρίζω αν αρκεί και δικαστική απόφαση πάντως το ΣΤΕ είναι σίγουρο. Αντί λοιπόν σαν απόφοιτοι να οργανωθείτε να φτιάξετε ενημερωτική ιστιοσελιδα να αναφέρετε τις επόμενες νομικές δράσεις σας να γνωστοποιήσετε τους νομικούς σας εκπροσώπους και να είστε όλοι οι απόφοιτοι ενωμένοι, εσείς έχετε ομάδες σε πολύ γνωστό μέσο κοινωνικής δικτύωσης που διαχωρίζεστε σαν απόφοιτοι ανάλογα με το ίδρυμα που αποφοιτησατε πληρώνετε και συνδρομές ένας θεός ξέρει , αυτές δεν είναι κινήσεις αντιστοίχισης πτυχίων αλλά reunion. Που είναι λοιπόν αυτές οι λύσεις που λέτε ότι υπάρχουν και έχουν βρεθεί και με βεβαιότητα θα εφαρμοστούν αν εσείς δεν κάνετε σοβαρές κινήσεις. Κάθε μέρα διαβάζω σχεδόν όλες τις μεγάλες εφημερίδες δεν είδα πουθενά κάποιο δημοσίευμα να αναφέρει νομική κίνηση των αποφοίτων η την προσφυγή τους στο ΣΤΕ. Τώρα όσο αφορά τα πενταετή όσο ο ΝΟΜΟΣ ορίζει πολύ αυστηρά ότι δεν μπορεί να ολοκληρώσει τετραετές ΠΑΔΑ κανείς και σε αυτό συνεπάγονται και οι τωρινοί φοιτητές δεν έχει σημασία τι πιστεύω εγώ και τι εσείς. Τι να κάνουμε η πολιτική ηγεσία που ήταν δεν σας έκανε το χατήρι αλλά από ότι βλέπω δεν πρόκειται να σας το κάνει και η παρούσα που όταν αναφέροταν στα ΑΕΙ τα διαχωρίζε από τα ΤΕΙ με το πασίγνωστο ΑΕΙ/ΤΕΙ. Κοινώς αυτά που γράφετε είναι αλλά λόγια να αγαπιόμαστε και να χάμε να λέγαμε.

 
@Solwn
13 Σεπ 2019 12:50

"O Νόμος αυτός, θα έπρεπε ή όχι να αφορά μόνο τους μελλοντικούς αποφοίτους και σε καμία περίπτωση τους ήδη φοιτούντες κατά την ψήφισή του ; Περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον την απάντησή σου ..."

Επειδή περιμένεις με ενδιαφέρον την απάντησή:
Τι σχέση έχει η ερώτηση που κάνεις με το αν θα πάρουν οι απόφοιτοι TE ισοτιμία με απόφοιτους 4τους φοίτησης ΠαΔΑ που δεν υπήρξαν ποτέ??!
Δηλαδή για να καταλάβουμε, υποστηρίζεις ότι θα προσφύγουν στα δικαστήρια οι φοιτητές που φοιτούν στο ΠαΔΑ και θέλουν να αποφοιτήσουν τώρα με τετραετές πτυχίο, θα δικαιωθούν (οπότε θα υπάρξουν απόφοιτοι τετραετούς από ΠαΔΑ) και μετά θα γίνει η πολυπόθητη αντιστοίχισή σας με αυτούς?! ΟΚ...
Δηλαδή για να γίνει ξεκάθαρο, εσύ μας λες ότι θα αντιστοιχισθεί το πτυχίο σου με πτυχίο Μηχανικού τετραετούς φοίτησης του ΠαΔΑ που δεν έχει υπάρξει ποτέ αλλά θα υπάρξει με ένα μαγικό τρόπο γιατί ήταν άδικο που κάποιοι άλλαξαν τη διάρκεια φοίτησης για να γίνει integrated master..
Αγαπητέ απόφοιτε, πραγματικά κάπου τα έχεις μπερδέψει. Ακόμα και αν γινόταν αυτό που λες με κάποιο πραγματικά μαγικό τρόπο (ας πούμε ότι θα προσφύγει ένας φοιτητής σε δικαστήριο και παίρνει πτυχίο τετραετούς φοίτησης και μετά αντιστοιχίζεται το πτυχίο σου με αυτό!) εκτός από το να λες ότι το πτυχίο σου θα είναι ΠΕ και όχι ΤΕ τι ακριβώς αλλάζει? προφανώς θα έχεις τα ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά που έχεις τώρα και σίγουρα όχι με του πενταετούς πτυχίου (βέβαια να μου πεις μάλλον αυτό σε ενδιαφέρει μόνο).
Λίγο διάβασμα και προλαβαίνεις πάντως τις κατατακτήριες ακόμα... σκέψου το καλύτερα πριν μείνεις με τα όνειρα μόνο.
ΥΓ για να μην πεις ποτέ ότι δεν το ήξερες (βλ. κατατακτήριες) το integrated master έρχεται και τυπικά από τη νέα Υπουργό, ακολουθεί η πιστοποίηση των προγραμμάτων από ΑΔΙΠ και η αντιστοίχιση, αν θέλεις πιστεψέ το, αν δεν θέλεις αγνοησέ το.. έρχεται έτσι και αλλιώς.

 
Solwn
13 Σεπ 2019 11:30

@Solwn
Yπομονή και αυτοσυγκράτηση. Όλα θα γίνουν ... Ας μην ανησυχούν άλλοι, για θέματα που αφορούν τους αποφοίτους των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. H λύση για το θέμα που τους αφορά, έχει ήδη βρεθεί. Η θλίψη της διαγραφής από group, γεννά παραφροσύνη ... Όποιοι προτείνουν τυχόν λύση κατατακτηρίων, ας την κρατήσουν για τον εαυτό τους, αφού με πάσα βεβαιότητα όσον αφορά τους αποφοίτους των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά, ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας και σίγουρα αποτελεί τμήμα μυθιστορήματος. Αφορά όμως σίγουρα την περίπτωση αυτών που την προτείνουν.

@Αργύρης Π.
Ο Νόμος που αναφέρεις υπάρχει. Γιατί τον αναφέρεις όμως με κεφαλαία γράμματα ; Mήπως έχεις αντιληφθεί και εσύ ότι αναφέρει πράγματα, τα οποία δεν μπορεί να έχουν βάση και δεν μπορεί να είναι εφαρμόσιμα ; Mήπως είναι λιγάκι καταχρηστικός; Αφού λοιπόν παρουσιάζεσαι ... να γνωρίζεις τόσο καλά το θέμα, για απάντησέ μου σε κάτι : Aν κάποιος φοιτητής του ΤΕΙ Αθήνας ή του Πειραιά, συνέχισε τις σπουδές του στο ΠΑ.Δ.Α. το ακαδημαϊκό έτος 2018-2019, προκειμένου να λάβει Πανεπιστημιακό Πτυχίο, γνωρίζοντας ότι συνεχίζει σε 4ετές Πρόγραμμα Σπουδών, πρέπει ή όχι να λάβει Πανεπιστημιακό Πτυχίο 4ετούς φοίτησης, αφού κάποιοι κατά τη διάρκεια της φοίτησης, άλλαξαν τους όρους (4ετή σε 5ετή); O Νόμος αυτός, θα έπρεπε ή όχι να αφορά μόνο τους μελλοντικούς αποφοίτους και σε καμία περίπτωση τους ήδη φοιτούντες κατά την ψήφισή του ; Περιμένω με μεγάλο ενδιαφέρον την απάντησή σου ...

 
@Solwn
13 Σεπ 2019 07:37

Εκτός από το να γράφουνε μυθιστορήματα υπάρχει και η λύση των κατατακτήριων παντως.. πιο σοφή αλλά με μεγαλύτερο ομολογουμένως κοπο.

 
Αργύρης Π.
13 Σεπ 2019 03:21

@solwn
Δεν σκοπεύω να απαντήσω σε όλο το σχόλιο σας καθώς θυμίζει επιστημονική φαντασία ή να το πω καλύτερα ποίηση. Μια μικρή παρατήρηση όμως στο ΠΑΔΑ δεν αρνούνται να δώσουν πιστοποιητικά αποφοίτησης αλλά δεν επιτρέπεται βάση ΝΟΜΟΥ καθώς από το Σεπτέμβρη θα ίσχυαν τα πενταετή. Και για αυτό τα τμήματα μηχανικων ξεκαθάρισαν από τον Ιούνη ότι οποίος θέλει τετραετές πτυχίο θα πάει αναγκαστικά για πτυχίο ΤΕΙ (ακριβώς για να κλείσει κάθε παράθυρο αντιστοίχισης με ΤΕ μηχανικούς) . Άρα δεν υπάρχει τετραετές ΠΑΔΑ πλέον καθώς στην εφημερίδα της κυβερνήσεως αλλά και ως ΝΟΜΟΣ η σχολή μηχανικων είναι πενταετής. Τώρα γενικά σαν σύλλογος αποφοίτων δεν σας απαγορεύει κανείς να διεκδικήσετε ότι θέλετε αλλά τετραετές ΠΑΔΑ για μηχανικούς δεν υπάρχει πλέον βάση ΝΟΜΟΥ. Κλεινωντας κύριε solwn πολύ σύντομα ετοιμάζεται νέος γύρος συγχωνεύσεων (για επιπλέον μάζεμα των ΑΕΙ ) όπως επαναλαμβάνεται συνέχεια από τη κυβέρνηση εσείς ακόμα πιστεύεται ότι θα έχουμε πανεπιστήμια εφαρμοσμένων επιστημών δηλαδή μια άλλη κατηγορία ΑΕΙ; και αν γίνει ο δεύτερος γύρος συγχωνεύσεων και αμφισβητηθούν πλέον πτυχία ΠΕ ποιοι νομίζετε ότι θα διεκδικήσουν με μεγαλύτερες αξιώσεις αντιστοίχιση αυτοί που έχουν πτυχία ΤΕ ή ΠΕ; (Πρακτικά και τα δυο είναι ισάξια αλλά στη συνείδηση του μέσου έλληνα δεν ήταν ποτέ.)

 
Ιστορία ΑΕΙ
12 Σεπ 2019 23:18

Στη Γαλλία από το 1882 έγινε υποχρεωτική η κοσμική εκπαίδευση μέχρι τα 13

Πανεπιστήμιο Σορβόννης (Παρίσι): 1150–1793, και μετά επανιδρύθηκε το 1806.

Πανεπιστήμιο της Μπολόνια: Έτος λειτουργίας ~ 1088.

Πανεπιστήμιο Βιέννης: Έτος λειτουργίας 1365.

Στην Ελλάδα φτάσαμε αισίως στο 2020 και ακόμα θα ασχολούμαστε με την ΑΣΠΑΙΤΕ και το ΠΑΔΑ:

https://www.esos.gr/arthra/62268/syghoneysi-aspaite-pada-kai-ekkremotite...

 
Ευρωπαϊκά ΑΕΙ και Ελλάδα
12 Σεπ 2019 23:08

Στο Oxbridge: πόσοι γνωρίζουν ότι στo Cambridge (έτος ίδρυσης: 1209) λειτορυγούν 31 μικρά πανεπιστήμια (colleges), σε ένα ομοσπονδιακό σύστημα με 150 τμήματα (departments); Στην Oξφόρδη, αντίστοιχα, 39 κολλέγια-πανεπιστήμια.

Οι λίστες (rankings) δεν περιέχουν όλη την αλήθεια διότι είναι προσαρμοσμένες στο αγγλοσαξωνικό σύστημα σπουδών, το οποίο σε κάποιο βαθμό έχουν υιοθετήσει και πανεπιστήμια στην Ολλανδία και οι σκανδιναβικές χώρες, γι'αυτό και έχουν σημαντική εκπροσώπηση κάθε χρόνο.

Εντούτοις, τόσο η Γαλλία, όσο και χώρες όπως η Γερμανία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Ελβετία, η Ρωσία, έχουν αξιόλογα ανώτατα ιδρύματα.

Υπάρχουν πανεπιστήμια στην Ευρώπη όπου η διδασκαλία "τεχνών" και επιστημών ξεκίνησε πριν από περίπου χίλια χρόνια... Με τι μεγέθη ακριβώς επιδιώκουμε να συγκρίνονται τα πανεπιστήμια ενός μικρού βαλκανικού κράτους που μόλις συμπληρώνει 200 χρόνια ύπαρξης;

Με τα πανεπιστήμια των βασιλιάδων και των αυτοκρατόρων ή μήπως με εκείνα των κατόχων βραβείων Νομπέλ και άλλων τέτοιων υψηλών διακρίσεων;

Στόχος είναι Αριστεία, αλλά χωρίς να χάνουμε και την αίσθηση των περιορισμών της φυσικής πραγματικότητας.

Κώστας 12 Σεπ 2019 12:37

@Πανεπιστημίο ΤΕΙ Αττικής και Πειραιά

Λέτε αρκετά σωστά πράγματα.
Ωστόσο το παράδειγμα των Παρισίων νομίζω είναι λίγο ατυχές..
Γενικώς τα γαλλικά πανεπιστήμια δεν τα πάνε και καλά στις αξιολογήσεις...

 
Solwn
12 Σεπ 2019 21:22

"Solwn
Kαι η Υπουργός από τη θεσμική θέση που κατέχει, έχει πια "μπει" στο δρόμο που έχει "χαράξει" ο ίδιος Πρωθυπουργός, όταν εξήγγειλε ο ίδιος τη μετατροπή του ΠΑ.Δ.Α.σε Πρότυπο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών. Η Υπομονή είναι καλός σύμβουλος. Ποτέ δεν έχει βλάψει κανέναν ... Δε θέλουμε καμία αντιστοίχιση των πτυχίων μας με τα 5ετή !!! bachelor , που χορηγούνται στους Μηχανικούς του ΠΑ.Δ.Α. και που ποτέ δε θα γίνουν αντίστοιχα και ισότιμα με αυτά του Πολυτεχνείου. Αυτό που επιθυμούμε και διαβεβαιώνω οποιονδήποτε για να μην ανησυχεί, ότι είναι πολύ κοντά στο να επιτευχθεί, είναι η αντιστοιχία των πτυχίων μας με τα 4ετή των Μηχανικών του ΠΑ.Δ.Α., όπως αυτά αναφέρονται στον ιδρυτικό του Νόμο. Η Θλίψη για τη διαγραφή από group, γεννά παραφροσύνη. Ας συμβιβαστούν λοιπόν, οι ανησυχούντες για εμάς, με τη βέβαιη μετατροπή του ΠΑ.Δ.Α. σε Πρότυπο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών και με την ύπαρξη 5ετών στο ΠΑ.Δ.Α. που δεν πρόκειται ποτέ και με κανέναν τρόπο, να γίνουν αντίστοιχα του Πολυτεχνείου, παραμένοντας κάτι τέτοιο για πάντα, ευσεβής και ανεκπλήρωτος πόθος κάποιων ...

 
Αρθούρος
12 Σεπ 2019 19:46

Προς solwn:Λυπούμαι γιατί είστε νεότεροι κι έτσι αγνοείτε βασικά ιστορικά γεγονότα.Το ΕΜΠ ιδρύθηκε το 1837 μαζί με το ΕΚΠΑ και λειτούργησε το 1840 ως "Τεχνικόν Σχολείον γιά αρχιτεχνίτες"η δε μετεξέλιξή του διάρκεσε μέχρι το 1887,οπότε ιδρύθηκαν και κάποιες από τις σημερινές σχολές του ως τετραετείς.Δυστυχώς,η ιστορία αποδείχνει ότι όταν κάποιο ίδρυμα ξεκινά,δεν τίθενται αμέσως οι στόχοι που εμείς υποψιαζόμαστε ότι ήταν πάντα όπως είναι σήμερα,ούτε φυσικά τα επαγγελματικά δικαιώματα που εσείς οι νεότεροι αναφέρετε κατά κόρον.Έτσι,και το ΕΜΠ πριν από έναν αιώνα ήταν και κατώτερο από ΤΕΙ,σύμφωνα με τις τότε συνθήκες που πρότασσαν τις θεωρητικές επιστήμες,τις δε τεχνικές τις θεωρούσαν κατώτερες. Όμως,με την εξέλιξη και προπαντός με τη γενναία χρηματοδότηση πλούσιων χορηγών και του ελληνικού κράτους έγινε το αξιολογότατο ίδρυμα που είναι σήμερα.Γιατί να μην έχει την ίδια εξέλιξη και το ΠΑΔΑ που στο κάτω κάτω,δεν είναι μονοθεματικό ίδρυμα,αλλά αναπτύσσεται και σε άλλα αντικείμενα,άρα η σύγκριση ίσως και να αδικεί το ΕΜΠ!!Και μπορεί να μην μπορεί να ξεχαστεί το παρελθόν του ΠΑΔΑ γιατί είναι πρόσφατο, ευτυχώς όμως που υπάρχουν και τα αρχεία που αναπαριστάνουν οι ιστοσελίδες του ΕΜΠ,όπου εύκολα μπορεί να αποκαλυφθεί και η δική του ιστορία.

 
@Solwn
12 Σεπ 2019 19:22

Μπορείτε να μας περιγράψετε την βάση από όπου ξεκίνησε το ΕΜΠ έπειτα η πολυτεχνική του ΑΠΘ μετά η πολυτεχνική του ΔΠΘ στη συνέχεια η πολυτεχνική του Πατρών η πολυτεχνική του Θεσσαλίας και τέλος η σχολή Μηχανικών του ΠαΔΑ. Μετά από αυτό το ταξείδι θα καταλάβετε ότι την καλύτερη αφετηρία την έχει το ΠαΔΑ.
Έτσι για να μην εκτοξεύονται πυροτεχνήματα στον αέρα.

 
@Solwn
12 Σεπ 2019 14:14

"το ΠΑ.Δ.Α. είτε με την μετατροπή του σε Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών, είτε σε Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο, θα αποκτήσει τον Τεχνολογικό χαρακτήρα του"
Πραγματικά "έχεις κολλήσει".. που την βλέπεις πια την μετατροπή?
Η ίδια η Υπουργος είπε ότι θα στηρίξει το νέο πανεπιστήμιο και δεν ανέφερε ούτε λέξη (!) για οποιαδήποτε μετατροπή και εσύ επιμένεις σε μια αναφορά που έγινε για προεκλογικούς λόγους (η οποία πέτυχε τον σκοπό της προφανώς).
Καλά θα ήτανε να συμβιβαστείτε με την πραγματικότητα και να μην ονειρεύεστε πλεόν ισοτιμήσεις των πτυχιών σας (ΤΕ) με πενταετή πανεπιστημίου ως δια μαγείας χωρίς κανέναν κόπο.
Εάν θέλετε δώστε κατατακτήριες. Τα πτυχία του ΠαΔΑ τέλη του μήνα μέχρι μέσα Οκτωβρίου αναγνωρίζονται ως Integrated Master και έπεται η αντιστοίχιση βάσει νόμου. Οτιδήποτε άλλο είναι ευσεβείς πόθοι και όνειρα του καθενός...

 
Solwn
12 Σεπ 2019 13:42

Η επιθυμία ορισμένων, να γίνουν τα Τμήματα της Σχολής Μηχανικών του ΠΑ.Δ.Α , Πολυτεχνικά, δε δύναται και δε θα πραγματοποιηθεί ποτέ. Το Πολυτεχνείο έχει ξεκινήσει από άλλη βάση, το δε ΠΑ.Δ.Α. από την ξεκάθαρη συγχώνευση δύο Τεχνολογικών Ιδρυμάτων, των ΤΕΙ Αθήνας και Πειραιά. Όσο και κάποιοι να προτρέπουν να λησμονηθεί αυτό, αυτό δεν πρόκειται με τίποτα να αλλάξει. Οποιαδήποτε προσπάθεια ταύτισης ή προσέγγισης του ΠΑ.Δ.Α. και του Πολυτεχνείου, δεν μπορεί να στεφθεί με επιτυχία.

 
Αρθούρος
12 Σεπ 2019 12:43

Προς Πανεπιστήμιο Αττικής και ΤΕΙ Πειραιά:Διάβασα την τοποθέτησή σας και ευχαριστώ που την προβάλατε αναλυτικά.Εγώ,έχω διαφορετική άποψη όσον αφορά το ρόλο του ΠΑΔΑ στη σημερινή Αττική και ελληνική κοινωνία.Τα εν λόγω θεματικά πανεπιστήμια προσεγγίστηκαν γιά συγχώνευση κατά καιρούς από διάφορες κυβερνήσεις και πριν ακόμα γίνουν πανεπιστήμια,με αποκορύφωμα την τελευταία προσπάθεια της κυβέρνησης Σαμαρά-Βενιζέλου γιά την ίδρυση ομόσπονδου!πανεπιστημίου με την ονομασία "Αδαμάντιος Κοραής".Ποτέ δε δέχτηκαν τίποτα και αντέδρασαν,όπως και τώρα θ' αντιδράσουν αφενός γιατί ο Έλληνας ζεί ΜΕ κι ΑΠΟ την ιστορία του όπως κι εσείς,με αποτέλεσμα να μην πράττει τίποτα,κι αφετέρου γιατί θα χάσουν πολλά προνόμια που έχουν ήδη αποχτήσει.
Εγώ λοιπόν,βλέπω το ΠΑΔΑ να διεμβολίζει με την ύπαρξη και την παρουσία του ένα ένα κάποια απ'αυτά τα ιδρύματα,έτσι ώστε να κινηθεί και το ΕΚΠΑ ή και το ΕΜΠ να προχωρήσουν κι αυτά σε συγχωνεύσεις.Δεν είναι εικόνα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αυτή στην Αττική,εδώ και δεκαετίες.Γι'αυτό χρειάζεται επιμονή και υπομονή,όπως και σε άλλα θέματα όπως αυτό της διαχείρισης των απορριμμάτων,όπου κανείς Αθηναίος δε συμφωνεί σε τίποτα και αποτελούν άσχημο πρότυπο και γιά την υπόλοιπη χώρα.Ο στόχος λοιπόν θα είναι η ίδρυση και λειτουργία τριών ισχυρών ιδρυμάτων στην Αττική με πολλές σχολές το καθένα που θα μπορούν όχι μόνο ν'ανταγωνιστούν μεταξύ τους,αλλά και να επιβιώσουν στον ευρωπαϊκό και διεθνή ανταγωνισμό.Μας φτάνουν οι θέσεις από 300-500 ή και παραπάνω στις κατατάξεις και τα λέμε στους ιθαγενείς γιά να τους καθησυχάζουμε;
Αν τέλος,επιτευχθεί αυτή η εικόνα στην Αττική,τότε αυτό το μοντέλο σιγά σιγά να απλωθεί ως πρότυπο και στην επαρχία.Και θα έχουμε συνένωση του Πανεπιστημίου Ηπείρου με το Ιόνιο,συνένωση του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας με το Διεθνές Πανεπιστήμιο και συνένωση του Πανεπιστημίου Πατρών με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου,αλλά σε βάθος 50 χρόνων.
Η λύση λοιπόν κατ'εμένα δεν είναι η κατάργηση των τμημάτων,αλλά των Πανεπιστημίων.
Α,και με την ευκαιρία,η ΑΣΚΤ,ταιριάζει πολύ ωραία στο ΕΚΠΑ,αν συνδεθεί με τα τμήματα Θεατρικών και Μουσικών Σπουδών που έχει η Φιλοσοφική του,τα οποία θα λειτουργήσουν σε μία ενιαία Σχολή,όπως είναι και στο ΑΠΘ.

 
Κώστας
12 Σεπ 2019 12:37

@Πανεπιστημίο ΤΕΙ Αττικής και Πειραιά

Λέτε αρκετά σωστά πράγματα.

Ωστόσο το παράδειγμα των Παρισίων νομίζω είναι λίγο ατυχές..

Γενικώς τα γαλλικά πανεπιστήμια δεν τα πάνε και καλά στις αξιολογήσεις...

 
Πανεπιστημίο ΤΕΙ Αττικής και Πειραιά
12 Σεπ 2019 11:48

Φανταστείτε ένα Παρίσι 30.000.000 ανθρώπων και καταλαβαίνετε ποια η θέση της Αθήνας στην Ελλάδα του σήμερα.

Αυτό *πώς* θα βελτιωθεί με το να ξεκινήσει μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ προσπάθεια αναβάθμισης σχολών ΤΕΙ σε μια πόλη που ήδη έχει:

1) Πανεπιστήμιο (ΕΚΠΑ)

2) Πολυτεχνείο και Γεωπονικό Πανεπιστήμιο (ΕΜΠ και ΓΠΑ, θα μπορούσαν να ενωθούν)

3) Τέσσερα ΑΕΙ Οικονομικών και Κοινωνικών Σπουδών (ΟΠΑ, ΠΑΠΕΙ, Πάντειος, Χαροκόπειος, θα έπρεπε να είχαν ενωθεί)

Ποια τμήματα του ΤΕΙ Αθηνών και ΤΕΙ Πειραιά δεν μπορούσαν να ενταχθούν αρμονικά στις ήδη υπάρχουσες των παραπάνω Πανεπιστημίων, ήδη από το 1993 ή το 2003;

Το Παρίσι έχει ένα και μοναδικό *ενιαίο* Πανεπιστήμιο; Μάλλον κάτι λάθος θυμάστε.

Αλήθεια, σας φαίνεται να ξεμακραίνουν οι βάσεις εισαγωγής στα παλιά πανεπιστήμια σε σχέση με τα νέα; Αρκεί να συγκρίνετε τις ομοειδείς σχολές του Οικονομικού ή του ΕΜΠ ή του Γεωπονικού με εκείνες του ΤΕΙ Αθηνών...

Τι σημαίνει η φράση «προϊόν της σημερινής κρίσης και των αντιφάσεων του παρόντος, γι'αυτό και πρέπει να στηριχτεί από την κυβέρνηση»; Ότι στα παλιά λάθη των προηγούμενων δεκαετιών (ΤΕΙ, εξακτίνωση ιδρυμάτων και σχολών) δικαιούμαστε να συσσωρεύσουμε νέα;

Τα παλιά ΤΕΙ (πριν το 2000) *δεν* είχαν καλό επίπεδο βασικών σπουδών (ενδεικτικά: ελλείψεις σε θεωρητική κατάρτιση, ελλείψεις σε καθηγητές, καθηγητές εφαρμογών και επίκουρου χωρίς διδακτορικό τίτλο) και επιπλέον μόνο πρόσφατα, από το 2005 και μετά το 2017, απέκτησαν δυνατότητα αυτόνομων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών αντίστοιχα.

Τέλος, αυτόνομη Σχολή (Ακαδημία) Καλών Τεχνών υπάρχει σε όλες τις χώρες, μικρές ή μεγάλες, εύπορες ή φτωχές.

Τμήματα με αντικείμενο την Αισθητική και την Κοσμητολογία μόνο στα ΚΑΤΕΕ και τα ΤΕΙ...

 
Αρθούρος
12 Σεπ 2019 09:25

Προς solwn:Παρατηρώ όλους εσάς που διαμαρτύρεστε με επίταση γιά τα επαγγελματικά δικαιώματα του ΠΑΔΑ ή των αποφοίτων των παλιών ΤΕΙ.Μας έχετε βράσει τον εγκέφαλο πιά, γιατί βλέπετε το ποτήρι άδειο,ή μισοάδειο,ενώ πρέπει να το βλέπετε όπως είναι. Δηλαδή μισογεμάτο,κι εσείς πρέπει να προσπαθήσετε να το γεμίσετε.Μία γενιά που έμαθε να της τα δίνουν όλα στο χέρι και στο πόδι.
Όλοι οι παλιοί εισακτέοι στις τετραετείς ή τις πενταετείς σχολές και σημερινοί επαγγελματίες,ρώτησαν ποτέ τί επαγγελματικά δικαιώματα είχε το Γεωπονικό, το Πάντειο,τα Παιδαγωγικά,οι Νομικές ή δεν ξέρω κι εγώ ποιά άλλη σχολή; Έκαναν το σταυρό τους,έδωσαν,μπήκαν σ'αυτές,πάλεψαν, αγωνίστηκαν και μέσα από κόμματα ή και συγκυρίες,πέτυχαν να αναγνωριστούν πρώτα τα πτυχία τους και μετά και κάποια από τα επαγγελματικά τους δικαιώματα. Γιά τα τμήματα Κοινωνιολογίας που ξέρω εγώ, τα επαγγελματικά δικαιώματα, αναγνωρίστηκαν εικοσιπέντε χρόνια μετά την ίδρυσή τους.
Εξάλλου υπάρχουν και οι καθηγητές σας.Εκείνοι καίγονται πιό πολύ από εσάς γι'αυτά τα θέματα.Μπορεί και εκείνοι να ενδιαφερθούν,ο καθένας στον τομέα του.
Και βέβαια η αύξηση των μαθημάτων είναι μία καλή αρχή γιά να γεμίσει το ποτήρι,όπως και η χορήγηση integrated master.Γιατί βλέπετε μόνο τ'αρνητικά και δεν κάνετε και μία αυτοκριτική;Ότι στη σχολή Μηχανικών του ΠΑΔΑ,του Διεθνούς και σε όποια τμήματα απόχτησαν integrated master επί Γαβρόγλου, τους δέχτηκαν όλους,χωρίς εξαίρεση,είτε παρακολουθούσαν πρόγραμμα τετραετές,είτε βρίσκονταν στα τμήματα από τα προηγούμενα προγράμματα των ΤΕΙ,είτε χρωστούσαν ένα κάρο μαθήματα είτε όχι.Αν κάποιοι κακόπιστοι τα σκαλίσουν αυτά,ειδικά τώρα με την εφαρμογή του ν+2,ξέρεις τί θα γίνει; Εγώ είμαι μαζί σας,αλλά κι εσείς να μην το παρακάνετε.Και προπαντός, ψυχραιμία και να λέτε καμιά φορά Δόξα σοι ο Θεός.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.