Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

Απόψεις των μελών της Ακαδημαϊκής Κοινότητας ζητά ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ

Δημοσίευση: 10/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής Παναγιώτης Καλδής απέστειλε σήμερα  επιστολή προς όλα τα μέλη της Ακαδημαϊκής Κοινότητας του Ιδρύματος, με την οποία ζητά τις απόψεις επί των 22 αλλαγών που προτίθεται η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως να συμπεριλάβει στο Σχέδιο Νόμου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Πρύτανης του ΠΑΔΑ όρισε Επιτροπή η οποία θα αναλάβει τη συλλογή των απόψεων , η οποία στη συνέχεια θα συντάξει σχετική εισήγηση προς τη Σύγκλητο για να αποσταλεί στο προεδρείο της Συνόδου Πρυτάνεων .

Ο Π. Καλδής έθεσε ως προθεσμία προς τα μέλη της ακαδημαικής κοινότητας να καταθέσουν τις απόψεις τους μέχρι 13 Σεπτεμβρίου.

Υπενθυμίζεται ότι η υπουργός Παιδείας ζήτησε από τη Σύνοδο Πρυτάνεων να καταθέσει συνολική πρόταση μέχρι 30 Σεπτεμβρίου.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΕΤΕ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Σχόλια (40)

 
Observator
13 Σεπ 2019 20:50

Φυσικά τα πολυτεχνεία δε δίνουν 5-ετη πτυχία. Αυτο ειναι το ενδιαφέρον στοιχειο το οποιο διαφευγει απο πολλούς. Πολλοι νομίζουν οτι με το integrated master το πτυχιο ειναι και μαστερ. Αυτο δεν ειναι σωστό. Αυτο που ειναι ακριβες ειναι οτι ο τιτλος σπουδών ειναι μάστερ δηλαδη Β κυκλου και αντιστοιχει σε 4 χρονια Α κυκλο και 1 χρόνο Β κυκλο. Ετσι τα 5-ετη του ΠΑΔΑ αν δεν γίνουν integrated master φυσικά θα ειναι τιτλοι σπουδών Α κυκλου. Η κατάσταση ειναι αρκετά μπερδεμένη. Και μην ξεχνάτε το ΤΕΕ.

 
@Solwn
13 Σεπ 2019 21:11

Να διαβεβαιώσω το φίλο Solwn ότι η συζήτηση η οποία κυριαρχούσε τον Μάιο ανάμεσα στους φοιτητές των σχολών μηχανικών τετραετούς φοίτησης του ΠαΔΑ περιστρεφότανε στο πότε αυτός ο Γαβρόγλου θα υπογράψει την απόφαση για τα πενταετή. Άρα δεν νομίζω παιδιά που μπηκαν από ΓΕΛ με εξετάσεις πανελλαδικές να μην το θέλουνε.
Υπάρχουν βέβαια και πολλά παιδιά που μπήκανε από τον άλλο δρόμο και ναι είναι αλήθεια πολλά από αυτά τα παιδιά του Ιούνιο αιτηθήκανε πτυχίο ΤΕΙ όχι όμως τετραετούς που εσείς λέτε.
Άρα το ΠαΔΑ και για τις σχολές μηχανικών μόνο θα δώσει πτυχία τετραετούς φοίτησης ΤΕΙ και πτυχία πενταετούς φοίτησης πανεπιστημίου.

 
Φοιτητής ΠαΔΑ
13 Σεπ 2019 21:31

Είμαι Υπερήφανος που είμαι φοιτητής του ΠαΔΑ.
Θέλω να υπογραμμίσω με τον πιο έντονο τρόπο ότι οι βάσεις εισαγωγής σε σχολές ή γενικά σε πανεπιστήμια δεν λένε απολύτως τίποτα για το Διδακτικό Ερευνητικό Προσωπικό και για το έργο αυτών των ανθρώπων. Τρανό παράδειγμα είναι η κατάταξη η οποία βγήκε τις τελευταίες μέρες για τα πανεπιστήμια εδώ https://www.esos.gr/arthra/64134/diakrisi-toy-panepistimioy-kritis-stin-... και το ανέκδοτο του πρύτανη του πανεπιστημίου Κρήτης.
Όπως πολύ εύκολα κάποιος μπορεί να διαπιστώσει ότι οι βάσεις για την εισαγωγή σε σχολές αυτού του πανεπιστημίου είναι αρκετά χαμηλές σε σχέση με το ΕΚΠΑ και το ΕΜΠ αλλά όμως έλα που αυτό το πανεπιστήμιο είναι πολύ καλύτερο.
Ας μας δώσουν κάποια εξήγηση οι οπαδοί της παράδοσης και των αλλοτινών μεγαλείων όπως πολύ ωραία έχει γράψει ο Αρθούρος.

 
Από ανάγκη η φιλοτιμία στην Ελλάδα
14 Σεπ 2019 11:10

Μην μπερδεύεστε, δεν είναι τα rankings το Ηoly Grail της Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Δεν είναι τόσο καλύτερο το ΠΚ από το Παν. Πατρών ή ΑΠΘ ή το ΕΜΠ.

1) Πόσοι απόφοιτοι από προπτυχιακά προγράμματα του ΠΑΔΑ (πρώην ΤΕΙ Αθηνών και ΤΕΙ Πειραιώς) έχουν γίνει καθηγητές και ερευνητές στα ΑΕΙ της Ευρώπης και των ΗΠΑ, που τόσο θαυμάζετε μιας και κάθε έτος μονοπωλούν τις πρώτες θέσεις των λιστών κατάταξης;

2) Πόσοι καθηγητές των πρώην ΤΕΙ θα επέλεγαν κάποιο ελληνικό πανεπιστήμιο, από αυτά που με ευκολία κατακρίνετε, εάν ήταν διαθέσιμες θέσεις εργασίας με τις συνθήκες που επιθυμούν;

3) Πανεπιστήμιο που ΔΕΝ απονέμει διδακτορικά και με διδάσκοντες ΧΩΡΙΣ διδακτορικό δεν υφίσταται. Λίγο αργά το κατάλαβαν οι ιθύνοντες στην Ελλάδα, που τόσα χρόνια επέβαλαν έναν αχρείαστο δυϊσμό στην Ανώτατη Τριτοβάθμια Παιδεία, με τα «ΤΕΙ» διακριτά από τα «ΑΕΙ», από το 1980 μέχρι το 2000.

Ας ελπίσουμε ότι, κάποτε, θα πάψουμε να «ποιούμε την ανάγκη φιλοτιμία» στην μικρή Ελλάδα...

 
Αρθούρος
14 Σεπ 2019 12:28

Προς επαγγελματικά δικαιώματα 1920-2020:"Όλα άλλαξαν την περίοδο 1980-2010...".Διαφωνώ κάθετα αγαπητέ μου με την εμμονή σ'αυτή την περίοδο που ιδρύθηκαν δήθεν τα περισσότερα ΤΕΙ και μεταπτυχιακά.Καταρχήν,τα μεταπτυχιακά δεν ξεκίνησαν το 1980-90,αλλά από το 1990 και εντεύθεν.
Το ρωμαίικο,ήταν πάντα εξωστρεφές,όλοι οι πολιτικοί,στρατιωτικοί και δημόσιοι υπάλληλοι του 19ου αιώνα,με εξαίρεση εκείνους που αποφοίτησαν από την Ιόνια Ακαδημία,είχαν σπουδάσει σε ξένα εκπαιδευτικά ιδρύματα της Αυστρίας,της Γερμανίας,της Ρωσίας,της Γαλλίας κλπ.,συνεχίζοντας μία τάση που ξεκίνησε μετά την πτώση της Ρωμανίας το 1453 που οδήγησε τους περισσότερους διανοούμενους στην Εσπερία.
Δυστυχώς,αυτή η τάση δεν ανακόπηκε ούτε τον 20ό αιώνα,όταν χωρίς εξετάσεις πάντοτε,η αστική τάξη σπούδαζε πάντα τα παιδιά της στέλνοντάς τα στη Μεγάλη Βρετανία,Γαλλία κλπ.ανεξάρτητα από το αν λειτουργούσαν στην Ελλάδα το ΕΜΠ,το ΕΚΠΑ και η Ιόνια Ακαδημία.
Όταν δυσκόλευαν τα πράγματα στην Ελλάδα,με τη δικτατορία του Μεταξά ή του Παπαδόπουλου,πάντα έβρισκαν ευκαιρία πολλοί αστοί και έφευγαν στο εξωτερικό γιά σπουδές με ένα μεγάλο παράδειγμα το συχωρεμένο τον Ανδρέα Παπανδρέου.Όμως,αυτό που υπήρχε ως υπόβαθρο,ως πεπατημένη και ως συνήθεια των πλουσίων,εγκαταστάθηκε στο μυαλό και του μέσου έλληνα τα τελευταία αυτά χρόνια ως must και γι'αυτό συνεχίστηκε ακόμα κι αυτή την περίοδο της ευημερίας που αναφέρετε.Όμως,οι εδώ κυβερνήσεις είχαν πολλαπλασιάσει τους εισακτέους ιδρύοντας νέα τμήματα όχι μόνο στα ΤΕΙ,αλλά και στα ΑΕΙ,μέσα από το θεσμό των Πανελλήνιων,όμως οι άλλοι που περνούσαν στα ιδρύματα του εξωτερικού,δεν περιορίστηκαν ποτέ,κι ας ήταν οι αποτυχόντες του εδώ συστήματος.Το ΠΑΣΟΚ,έδειξε μάλιστα ανοχή και στις μετεγγραφές τους σε ιδρύματα του εσωτερικού και στις ισοτιμίες των πτυχίων τους με τα ελληνικά,σε τέτοιο βαθμό ψηφοθηρικό που κι αυτό έγινε must και γιά τις επόμενες κυβερνήσεις.
Δε φταίνε λοιπόν τα πολλά τμήματα ΤΕΙ,και οι εισακτέοι σ'αυτά,αλλά η συνεχιζόμενη αυτή πολιτική εξαγωγής αποτυχημένων στο εξωτερικό γιά σπουδές που θα μπορούσαν να κάνουν εδώ,αλλά δεν τις έκαναν γιατί απέτυχαν.Γιατί γιά παράδειγμα επιτρέπουν ακόμα,ενώ το επάγγελμα του νομικού έχει κορεστεί στην Ελλάδα,να φοιτούν σε σχολές Νομικής της Κύπρου της Βουλγαρίας ,της Ιταλίας κλπ;Γιατί δεν τους λένε την αλήθεια και παίζουν το παιχνίδι των εγωιστών γονιών τους που τα πιέζουν με ένα ανεκπλήρωτο όνειρο,ακόμα και σήμερα;
Έγιναν ποτέ στατιστικές γιά το πόσοι δάσκαλοι,γυμναστές,γιατροί,δικηγόροι, μηχανικοί πήραν μετεγγραφή η ισοτιμία γιά ιδρύματα του εσωτερικού;Γιά τα πάντα φταίνε οι φοιτητές των ΤΕΙ που στο κάτω κάτω,ποτέ δεν ήθελαν ούτε καθηγητές να γίνουν,ούτε κάτι τρανό όπως σκέφτονταν οι σπουδάζοντες στο εξωτερικό.Η τεχνητή προσφορά ειδικοτήτων και θέσεων δεν προκλήθηκε από τη λειτουργία των πολλών τμημάτων ΤΕΙ,αλλά από τη χαλαρότητα στο σύστημα των Πανελληνίων,όπου ενώ τα τμήματα προβλέπουν έναν Α αριθμό εισακτέων,στο τέλος τους επιβάλλουν με το ζόρι και τους μετεγγραφέντες από τμήματα του εξωτερικού και το ΔΙΚΑΤΣΑ σιγοντάρει με την εξομοίωση των πτυχίων τους.Επιτέλους,να ειπωθεί η πραγματική αλήθεια στον κόσμο και να μην κοροϊδεύουμε τα παιδιά που αύριο θα ζητούν εργασία.Να επιτρέπουν στα ελληνόπουλα τη φοίτηση μόνο σε τμήματα του εξωτερικού που ΔΕΝ υπάρχουν σε ελληνικά πανεπιστήμια.Θα είναι μία καλή αρχή γιά όλους.

 
Μεταπτυχιακά από 1982
15 Σεπ 2019 00:18

Μεταπτυχιακά προγράμματα υπήρχαν ήδη από το 1980, όταν εμφανίζονται και οι σχετικές ρυθμίσεις στη νομοθεσία: «Για τη δομή και λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων» (Νόμος 1268, 1982, στο ΦΕΚ Α' 87)

ΚΕΦΑΛΑΙΟ Ζ'
Μεταπτυχιακές Σπουδές, Άρθρα 26, 27 και 28

Υπάρχει μάλιστα ρύθμιση και για εργαστηριακή και φροντιστηριακή απασχόληση Μεταπτυχιακών Υποτρόφων, στο άρθρο 19 του ίδιου νόμου.

Μήπως πρέπει να κλείσουν τα σύνορα με τις άλλες χώρες και να ζούμε μόνοι σε μια παράλληλη μη-πραγματικότητα;

Εσάς, ποιος σας έχει "πει" όλη την αλήθεια;

Αρθούρος
14 Σεπ 2019 12:28

Προς επαγγελματικά δικαιώματα 1920-2020:

"Όλα άλλαξαν την περίοδο 1980-2010...".

Διαφωνώ κάθετα αγαπητέ μου με την εμμονή σ'αυτή την περίοδο που ιδρύθηκαν δήθεν τα περισσότερα ΤΕΙ και μεταπτυχιακά.

Καταρχήν, τα μεταπτυχιακά δεν ξεκίνησαν το 1980-90, αλλά από το 1990 και εντεύθεν. [ σημείωση: αυτό είναι ΛΑΘΟΣ και κακώς γράφετε εμφατικά για θέματα για τα οποία δεν είστε καλά πληροφορημένος ]

Γιατί γιά παράδειγμα επιτρέπουν ακόμα, ενώ το επάγγελμα του νομικού έχει κορεστεί στην Ελλάδα να φοιτούν σε σχολές Νομικής της Κύπρου της Βουλγαρίας, της Ιταλίας κλπ;

Γιατί δεν τους λένε την αλήθεια και παίζουν το παιχνίδι των γονιών τους που τα πιέζουν με ένα ανεκπλήρωτο όνειρο, ακόμα και σήμερα;

 
Εισακτέοι ΑΕΙ και Οικονομία
15 Σεπ 2019 00:29

Ήταν μονόδρομος η αύξηση του αριθμού εισακτέων στα ΑΕΙ τις τελευταίες δεκαετίες, εφόσον θέλαμε σύγκλιση με τις μεγάλες οικονομίες στην ΕΕ και κατόπιν στην ΟΝΕ.

Μια βαλκανική χώρα 10 εκατομμυρίων, δίχως βιομηχανία και με μικρή γεωργική παραγωγή, δεν έχει πολλές επιλογές για ανταγωνιστεί επί ίσοις όροις ευρωπαϊκές χώρες όπως Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία, Γερμανία: αναγκαστικά πρέπει να επενδύσει στην ανώτατη εκπαίδευση.

Απλώς δεν υπήρχε η αντίστοιχη μέριμνα από την πλευρά της πολιτείας για την *ποιοτική* εκπαίδευση των αποφοίτων στα πανεπιστήμια -που σταθερά είναι αρκετά λιγότεροι από τους εισακτέους κάθε χρόνο, άλλο ένα δείγμα του ελλιπέστατου σχεδιασμού στα τμήματα-φαντάσματα ανά την Ελλάδα- ενώ παράλληλα διογκώθηκε και το θέμα των αποφοίτων ΤΕΙ (πρώην ΚΑΤΕΕ), όπως διαβάζουμε σε άλλα θέματα

Ούτε είναι πανάκεια η τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση, για την οποία τόσα λέγονται και γράφονται από όλους - πόσους μάγειρες και κομμωτές και υδραυλικούς και ξενοδοχειακούς υπαλλήλους χρειαζόμαστε πια μέχρι το 2030;

 
Αλέξης Δημητρ.
15 Σεπ 2019 10:31

Τα είπες όλα, είναι τόσο απλά τα πράγματα.
+ 1000

 
Αρθούρος
15 Σεπ 2019 18:31

Προς Μεταπτυχιακά από το 1982:1.Ευτυχώς που επιτέλους είπατε την αλήθεια: Ότι από την ίδρυση του ελληνικού κράτους,το 1830,η Ελλάδα απόχτησε πλαίσιο ύπαρξης και χρηματοδότησης μεταπτυχιακών υποτρόφων, το 1982, δηλαδή μετά από 152 έτη!Επομένως,η έξοδος των ενδιαφερομένων πτυχιούχων σε χώρες της Εσπερίας ΜΟΝΟ γι'αυτό το σκοπό,το συγκεκριμένο διάστημα ήταν όχι μόνο θεμιτή γι'αυτούς,αλλά και αναγκαία γιά τη χώρα. Όμως,το διάστημα 1982-1992,ήταν πολύ λίγοι οι υπαγόμενοι σ'αυτό το νόμο, στα μισά πανεπιστημιακά τμήματα που υπήρχαν σε σχέση με τα σημερινά. Επίσης,δε συμμετείχαν σε οργανωμένα μεταπτυχιακά προγράμματα μετά από εξετάσεις και σε κλειστό αριθμό,όπως γινόταν μετά το 1992.Από το 1992 και μετά,τα μεταπτυχιακά προγράμματα γενικεύτηκαν σε όλα τα τμήματα και παλιά και καινούργια και απόχτησαν μαζικό χαρακτήρα,ενώ παράλληλα πολλαπλασιάστηκαν,στηριζόμενα σε ευρωπαϊκά προγράμματα και το κυριότερο,τη δεκαετία στην οποία αναφέρεστε,οι μεταπτυχιακοί ήταν τόσο λίγοι που ήταν και έμμισθοι,ενώ από το 1992 και μετά ήταν τόσο πολλοί που τους επιβλήθηκαν δίδακτρα!Άρα,πρακτικά,μιλάμε γιά έναρξη της λειτουργίας μαζικών προγραμμάτων μεταπτυχιακών,από τη δεκαετία του 1990 και μετά.
2.Από εκεί και πέρα,ναι,νομίζω ότι ζώ σε κράτος,σε χώρα κι όχι σε χώρο,που του επιβάλλουν πάντα οι άλλοι,ακόμα και τις παραξενιές τους.Γιατί,πρέπει να συμπληρώσω εδώ,γιά να μη με χαρακτηρίσετε μονόπλευρο,μαζί με άλλους που έφυγαν εκείνη τη σκοτεινή περίοδο του εμφυλίου στο εξωτερικό και διέπρεψαν εξολοκλήρου εκεί,ήταν και η περίφημη Ελένη Γλύκατζη-Αρβελέρ, όπως επίσης και ο σημερινός πρωθυπουργός σπούδασε και διέπρεψε στο εξωτερικό,όταν δεν υπήρχε καμιά πραγματική ανάγκη γι'αυτό,αφού ήδη είχε περάσει σε τμήμα ελληνικού ιδρύματος και σε μεταγενέστερη,ειρηνική περίοδο.
Και συνεχίζω:θα μπορούσα να δικαιολογήσω όλον αυτό τον πληθυσμό που βγήκε στο εξωτερικό και σπούδασε την περίοδο που δεν υπήρχαν πολλά πανεπιστήμια στη χώρα,γιατί όπως λέει κι ο συμπαθής αρθρογράφος από πάνω,έπρεπε κάπως να πλησιάσουμε τις ανταγωνίστριες ευρωπαϊκές χώρες. Αλλά όταν στην πατρίδα μας δημιουργείται αξιόπιστος θεσμός,κεντρικά ελεγχόμενος,που είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις και πολλά Πανεπιστήμια και ΤΕΙ και στην Περιφέρεια,ειδικά την περίοδο του ΠΑΣΟΚ,δεν μπορώ να δικαιολογήσω κανένα νέο που συνεχίζει να φεύγει και μάλιστα στις τότε ανατολικές χώρες,την περίοδο 1982-1990,γιά να σπουδάσει σε σχολές που είχαμε πολλές κι εδώ: ΤΕΦΑΑ,Παιδαγωγικά,Ιατρικές,Νομικές κλπ.Το κακό είναι ότι αυτή η θλιβερή κίνηση,αντί να αναχαιτιστεί,επιβραβεύτηκε από τις τότε κυβερνήσεις,με μετεγγραφές στα εδώ τμήματα,με αποτέλεσμα ν'ανοίξει η φάμπρικα του ΔΙΚΑΤΣΑ και μαζί μ'αυτή και πληγές γιά δήθεν δικαιώματα όλων αυτών μέχρι και σήμερα.Φυσικά,κάτι τέτοιο δε σταμάτησε ποτέ,ούτε και στις επόμενες κυβερνήσεις και φυσικά σε όλα τα πανεπιστήμια του εξωτερικού, ανεξάρτητα από γεωγραφικό χώρο.Όλα αυτά τα πτυχία,δεν ανταποκρίνονταν σε πραγματικές ανάγκες της χώρας,αφού αυτές,είχαν ήδη ζυγιστεί και μετρηθεί σε καιρό ειρήνης και ευημερίας,από αναγνωρισμένο θεσμό,όπως είναι οι Πανελλήνιες εξετάσεις.Εκτός,αν αυτές είναι γιά τους αφελείς ιθαγενείς.Αντίθετα,με εκείνα των ΤΕΙ,που όπως γράφετε εσείς,προέκυψαν από πραγματικές ελλείψεις στον τεχνικό κλάδο που από την αρχαιότητα,είχε η Ελλάδα,λόγω ιδιοσυγκρασίας.Εγώ,αυτό ήθελα ν'αναφέρω, παρατηρώντας αντικειμενικά την πραγματικότητα χωρίς προκαταλήψεις και μεροληψίες υπέρ κανενός.

 
Φοιτητής ΠΑΔΑ
16 Σεπ 2019 21:28

Ένα τελευταίο σχόλιο, για ποιόν λόγο ένα παιδί που έχει 16000 μόρια και για οικονομικούς μόνο λόγους δεν μπορεί να φύγει από το σπίτι του να μην έχει την ίδια ευκαιρία με ένα άλλο παιδί που έχει τα ίδια μόρια και έχει την οικονομική άνεση της μετακίνησης σε άλλη πόλη ο μεν πρώτος επιλέγει σχολή μηχανικών του ΠαΔΑ ο δε δεύτερος επιλέγει σχολή μηχανικών πανεπιστημίου της επαρχίας.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ