Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Οργάνωση και λειτουργία τμημάτων «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας» των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ.

Δημοσίευση: 14/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση της υπουργού Παιδείας Ν. Κεραμέως για την οργάνωση και λειτουργία τμημάτων «Μεταλυκειακού Έτους- Τάξης Μαθητείας» των αποφοίτων ΕΠΑ.Λ.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΦΕΚ

Σχόλια (4)

 
ΔημητρηςΜπ
14 Σεπ 2019 13:02

Αφόρητη γραφειοκρατία, εμπλοκή πολλών υπευθύνων και επιβάρυνση της σχολικής μονάδας σε πόρους. Οι δύο ώρες εποπτείας δεν αρκούν ούτε για τα βασικά!
Θα έπρεπε σε κάθε σχολική μονάδα που υλοποιεί ο.χ. 3 τουλάχιστον τμήματα μαθητείας, να υπάρχει θέση υποδιευθυντή μαθητείας που θα ασχολείται αποκλειστικά με αυτό. Επίσης θα έπρεπε να υπάρχει σχετικό κονδύλι για την υποστήριξη λειτουργίας ( υπολογιστής, υλικά γραφείου κ.τ.λ)
Στο τέλος το μοναδικό κίνητρο για να κάνει κάποιος μαθητεία θα είναι η συμπλήρωση ωραρίου, γιατί τα προβλήματα που προκύπτουν είναι πολλά και ο χρόνος απασχόλησης είναι καθημερινός, εκτός ωραρίου και με προσωπικό κόστος!

 
Bill
15 Σεπ 2019 10:48

Πολύ σωστά τα γράφει ο συνάδελφος "ΔημητρηςΜπ" , όλο το καλοκαίρι ασχοληθήκαμε με την μαθητεία και ακόμα δεν έχουμε τελειώσει. Σε λίγο ξεκινάει η νέα, κουράγιο σε όσους ασχολούνται. Θα με χωρίσει η γυναίκα μου...!!!

 
Billy
17 Σεπ 2019 09:56

Ο θεσμός έχει αρκετά θετικά στοιχεία και κυρίως την δυνατότητα νέων ανθρώπων να εισέλθουν στον επαγγελματικό στίβο και πιθανά να αποκτήσουν μία θέση εργασίας μετά το πέρας της περιόδου μαθητείας, πράγμα δυσεύρετο στις μέρες μας.
Υπάρχουν πολλά προβλήματα που δεν τα έχουν λάβει υπ' όψιν τους οι ιθύνοντες όπως η αδυναμία σωστής συμπλήρωσης των εγγράφων από την πλευρά των μαθητών και των εργοδοτών με αποτέλεσμα το πήγαινε έλα των εγγράφων για διορθώσεις με αποτέλεσμα την απώλεια πολύτιμου χρόνου, την έλλειψη γνώσης του θεσμικού πλαισίου από την πλευρά των λογιστών των εργοδοτών και άλλα προβλήματα (εποπτεία διάσπαρτη σε πολλές επιχειρήσεις σε μεγάλη ακτίνα κτλ).
Το καλοκαίρι δε, έζησα περίπτωση όπου κάποιος λογιστής ενώ ενημερώθηκε με e mail ότι πρέπει να λήξει η μαθητεία για έναν συγκεκριμένο μαθητευόμενο στις 7/08 ,έφυγε για διακοπές "κλείνοντας" την διακοπή της σύμβασης στο ΕΡΓΑΝΗ στις 01/08 δηλώνοντας τον μαθητευόμενο ότι λήγει στις 06/08 ,ισχυριζόμενος ότι ο μαθητής έχει συμπληρώσει 156 ημερομίσθια στις 06/08.

Το αποτέλεσμα ήταν να ψάχνουμε καλοκαιριάτικα το λογιστή που είχε κλείσει τα βασικά του τηλέφωνα (μετά από μία Οδύσσεια βρήκαμε το "κρυφό" τηλέφωνο ανάγκης) και να τρέχουμε τον εργοδότη στο ΣΕΠΕ και τον ΟΑΕΔ με χειρόγραφη δήλωση να δηλώσει ότι έγινε λάθος στα στοιχεία που καταχωρήθηκαν στο ΕΡΓΑΝΗ καθώς το έντυπο 3.4 διακοπής σύμβασης δεν αλλάζει άπαξ και καταχωρηθεί.
Εάν δεν είχαν γίνει οι απαραίτητες ενέργειες (επικοινωνία με μαθητευόμενο, εργοδότη, λογιστή, διευθυντές Ε.Κ και σχολικής μονάδας, εύρεση νομοθεσίας για αυτές τις περιπτώσεις, λεπτομερή έλεγχο όλων των παρουσιολογίων και των καταχωρισμένων στοιχείων στο Π.Σ του υπουργείου παιδείας, σύνταξη εγγράφων και οδηγίες στον εργοδότη κτλ) κινδύνευε ο μαθητευόμενος για μία ημέρα να χάσει την μαθητεία του και να μην πάρει βεβαίωση παρακολούθησης εάν δεν είχε συμπληρώσει τα 156 ημερομίσθια.
Αυτή μόνο η μικρή περίπτωση απαίτησε σχεδόν μίας εβδομάδας θερινή ενασχόληση και υπήρξαν και άλλες όπως αρχιλογιστής επιχείρησης με άνω των 100 ατόμων προσωπικό έβγαζε τα ημερομίσθια 175 αντί για 156 και αναγκάστηκα να του στείλω αναλυτικές μηνιαίες καταστάσεις για 3 μαθητευόμενους με στοιχεία που άντλησα από το πληροφοριακό σύστημα του υπουργείου για να του τα στείλω μέσω mail ώστε να τα ελέγξει για να βρει το λάθος. Φαντάζομαι ότι όλοι οι συνάδελφοι που ασχολούνται με τη μαθητεία λίγο πολύ θα έχουν βιώσει τέτοιες ενεργοβόρες περιπτώσεις.

Φυσικά το υπουργείο θεωρεί ότι με λίγες ώρες εποπτείας όλα αυτά καλύπτονται θυμίζοντας μου εκείνη την υπέροχη διαφήμιση σε γιγαντοαφίσα 20 χρόνια πριν όπου ένας καουμπόι ατένιζε το ηλιοβασίλεμα με το άλογο δίπλα του και από κάτω έγραφε "Ζήσε και εσύ στη χώρα του Marlboro". O νοών νοείτω......
Ποτέ δεν μπορεί να γίνει αξιόπιστη μία εκπαιδευτική πολιτική εάν δεν έρθεις σε άμεση επαφή (και όχι μέσω μίας ημερίδας μια στο τόσο) με αυτούς που την βιώνουν στο πετσί τους καθημερινά ώστε να σου εκθειάσουν τα προβλήματα και πιθανά να προτείνουν και κάποιες εμβόλιμες και ρεαλιστικές λύσεις.
Εργαζόμαστε 2 και 3 ώρες ημερησίως εκτός ωραρίου για τα προβλήματα της μαθητείας και το υπουργείο προτείνει 3 για ένα μέσο τμήμα εβδομαδιαίως. Ακόμη και η κλίνη του Προκρούστη είχε μικρότερα προσδοκώμενα αποτελέσματα από τον δημιουργό της....

 
Παπα'ί'τσος
20 Σεπ 2019 09:54

@Billy. Συνάδελφε χρειάζεται μεγαλύτερη προσοχή και οργάνωση στην δουλειά μας. Η μαθητεία και η εποπτεία της απαιτούν πολύ δύσκολες και χρονοβόρες διαδικασίες. Ο επόπτης εκπαιδευτικός πρέπει να είναι οργανωτικός και συνάμα αποτελεσματικός. Η εποπτεία δεν είναι περίπατος στους χώρους εκπαίδευσης των μαθητών μας. Καλή δύναμη στο δύσκολο έργο σου.
Ο Μαθητειάρχης

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ