Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ερώτημα προς το Υ.ΠΑΙ.Θ. σχετικά με τη διδασκαλία της Άλγεβρας Β' Γενικού Λυκείου

Δημοσίευση: 16/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Καραγιάννης Ιωάννης , Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ 03 Μαθηματικών Ν. Δωδεκανήσου, 2ο, ΠΕ.ΚΕ.Σ. Ν. Αιγαίου

Σχετικά με τη διδασκαλία των Μαθηματικών στην Β΄τάξη του Γενικού Λυκείου επισημαίνω τα ακόλουθα:

Υπάρχει η πρόταση του ΙΕΠ για το μεταβατικό Πρόγραμμα Σπουδών του Γενικού Λυκείου όπου, ανάμεσα σε άλλα, αναδιαρθρώνεται μέρος της ύλης της Β τάξης του Γενικού Λυκείου στην Άλγεβρα με την προσθήκη της Στατιστικής για την οποία  εκδόθηκε ένα νέο βιβλίο (το οποίο προσωπικά το χαρακτηρίζω ως άριστο σύγγραμμα).

Δεν υπάρχει έως τώρα Υ.Α. σε ΦΕΚ που να ορίζει τα περί μεταβατικού προγράμματος σπουδών του Γενικού Λυκείου σε ότι αφορά το περιεχόμενο των μαθηματικών.

Επομένως, τώρα που είναι η αρχή του σχολικού έτους, το Υ.ΠΑΙ.Θ. καλείται, ανάμεσα στα άλλα, να απαντήσει στο ερώτημα: Αν θα διδαχθεί το νέο βιβλίο της Στατιστικής το τρέχον σχολικό έτος, πόσες διδακτικές ώρες θα διδαχθεί, πώς αναδιενόμονται οι διδακτικές ώρες στις υπόλοιπες ενότητες του εν λόγω μαθήματος και που τοποθετείται χρονικά η διδασκαλία του μέρους της Στατιστικής.

Θα κάνει δεκτή την πρόταση του ΙΕΠ ;.(η προσωπική μου γνώμη είναι ότι πρέπει να γίνει δεκτή και το βιβλίο αυτό να αποτελέσει παράδειγμα-οδηγό για την συγγραφή νέων εγχειριδίων).

Επίσης ένα πρόβλημα σημαντικό που αντιμετωπίζουν οι διδάσκοντες στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση είναι η καθυστερημένη (έως και πολύ καθυστερημένη) αποστολή των οδηγιών διδασκαλίας και διαχείρισης της ύλης των μαθημάτων στις σχολικές μονάδες.

Τα τελευταία 8 χρόνια ουδέποτε εκδόθηκαν οδηγίες διδασκαλίας στο σύνολο των μαθημάτων εντός του μηνός Σεπτέμβριου και πριν την έναρξη του διδακτικού έτους (για Γυμνάσια,  ΓΕ.Λ.και ΕΠΑ.Λ.).

Το σχετικό ερώτημα έχει διαβιβαστεί και επισήμως στην Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υ.ΠΑ.Θ.

Σχόλια (12)

 
ΜΙΚΗΣ
16 Σεπ 2019 11:26

Ξεστραβώστε τους και αυτούς κ. Καραγιάννη!

 
ΕΛΕΝΗ
16 Σεπ 2019 12:12

Σωστός και πάντα παρών!

 
ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΟΣ
16 Σεπ 2019 12:43

Σαν να ακολουθούν και αυτοί ότι και ο ΣΥΡΙΖΑ που δεν ενδιαφερόνταν πως θα αρχίσουν τα σχολεία ότι θέλει ας κάνει ο κάθε ένας, έτσι απλά ΧΑΟΣ! Είπαμε μήπως και τούτοι... είναι αλλιώς!

 
Ηλίας
16 Σεπ 2019 15:39

@ΗΛΙΑΣ ΞΑΝΘΟΣ

Γιατί αυτοί να είναι αλλιώς; Είναι καριερίστες πολιτικοί, δικηγόροι ή ακαδημαϊκοί ή οτιδήποτε άλλο στο επάγγελμα με ελάχιστη έως καμία επαφή με τις δύο πρώτες βαθμίδες της εκπαίδευσης, απόφοιτοι ιδιωτικών σχολείων και με σπουδές αποκλειστικά στο εξωτερικό οι περισσότεροι!

Θεωρώ θετικό που έβαλαν υφυπουργό την κα.Ζαχαράκη που είναι εκπ/κός Π/θμιας αλλά κρατάω μία επιφύλαξη καθώς δεν ξέρω πόσα χρόνια έχει διδάξει πραγματικά σε σχολεία και κατά πόσο ο εργασιακός της βίος ήταν ο κλασσικός όπως τον βιώνουν όλοι οι κοινοί θνητοί.

 
Τυθ
16 Σεπ 2019 16:07

Αρχίζει το σχολείο και οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν ενημέρωση.Ο ένας ρωτάει τον άλλο!

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
16 Σεπ 2019 17:19

Κύριε Καραγιάννη.
Όταν έμπαιναν θέματα στις πανελλήνιες εξετάσεις και έγραφε το 85% των μαθητών κάτω από τη βάση υπερθεματίζατε τα θέματα.
Τώρα που θέλουν να διαλύσουν και τη Β' Λυκείου τα ίδια λέτε.
Θέλετε όλοι οι μαθητές να μισήσουν τα μαθηματικά;

(Γνωρίζετε ότι σε κανένα μέρος του κόσμου δεν διδάσκεται η στατιστική πριν την άλγεβρα).

 
ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
16 Σεπ 2019 22:05

@ΓΙΩΡΓΟΣ.
Δεν με παρακολουθείτε ή με πρακολουθείτε πλημμελώς:
1) Στα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων εκφέρω τις απόψεις μου (θεωρώ αναλυτικά και με επιχειρήματα και χωρίς γενικολογίες) και ασκώ την κριτική μου όπου εκτιμώ ότι χρειάζεται. Δεν αναφέρθηκα σε βαθμολογίες (που πάντα είχαν αυτή την κατανομή και χωρίς τα δικά μου σχόλια) οι οποίες είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων και συνθηκών (έχω δημοσιεύσει σχετικές μελέτες).
2. Δεν αναφέρθηκε στο παρόν άρθρο ότι η Στατιστική πρέπει να διδαχθεί πριν την Άλγεβρα. Τουναντίον στα σχολεία της αρμοδιότητας μου έστειλα έγγραφο με αντίθετο περιεχόμενο από αυτό που ισχυρίζεστε (σε αναμονή της απάντησης από το Υ.ΠΑΙ.Θ.)
3. Δεν "καταστρέφονται" τα μαθηματικά από την διδασκαλία της Στατιστικής. Απαιτείται η συνολική αναδιάρθρωση του προγράμματος σπουδών Γυμνασίου, ΓΕΛ και ΕΠΑ.Λ. Σε αυτή την αναδιάρθρωση εξέχουσα θέση, κατά την άποψή μου, έχουν τα στοχαστικά μαθηματικά.
4. Δεν γνωρίζω σε ποιες χώρες αναφέρεστε, ωστόσο στις περισσότερες Δυτικές χώρες και χώρες της Ε.Ε. τα προγράμματα σπουδών διαφέρουν από αυτά της χώρας μας, κυρίως ως προς το περιεχόμενό τους το οποίο και αφορά στοχαστικά μαθηματικά και εφαρμογές (στην τεχνική εκπαίδευση περισσότερο).

 
ΜΑΡΙΑΝΑ
16 Σεπ 2019 22:08

Κ.ΓΙΩΡΓΟ δεν ξέρω αν είστε συνάδελφος μαθηματικός αλλά αν είστε θα πρέπει να είστε από τους ελάχιστους που λένε αυτά για τον κ.Καραγιάννη ο οποίος γνωρίζει τα θέματα αυτά καλύτερα από τον καθένα. Σίγουρα βέβαια δεν έχετε υπηρετήσει στον Νομό Δωδεκανήσου. Δυστυχώς!

 
Ντριμ-Ντριμ τραλαλό
17 Σεπ 2019 07:40

ΓΙΩΡΓΟ είσαι off.Ψάξε καλύτερα τις δράσεις Καραγιάννη!

 
Μαρία Λελε
17 Σεπ 2019 11:10

Σαε ευχαριστούμε για μια ακόμα φορά κ.Καραγιάννη για τη σπουδή και το ενδιαφέρον που δείχνετε γιατί ξέρετε να αφουγκράζεστε τους εκπαιδευτικούς!

 
Γ.Π.
17 Σεπ 2019 11:34

Αυτό το ασυγκράτητο πάθος που διακατέχει ορισμένους από τους υποστηρικτές του κ. Καραγιάννη, είναι ολίγον τι υπερβολικό. Τον πνίγετε, αφήστε τον να αναπνεύσει!...

 
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΣΤΡ.
17 Σεπ 2019 14:45

Ο κ.Καραγιάννης μιλάει όταν πρέπει και όσο πρέπει και κρατάει το μέτρο. Ο ίδιος είναι χαμηλών τόνων και ας είναι μια κινητή νομική εκπαιδευτική εγκυκλοπαίδεια. Κάποιος πρέπει να τα γράψει. Οι μαθηματικοί της Δωδεκανήσου αισθανόμαστε ασφάλεια. Ο ίδιος μας αποθαρρύνει ενίοτε να εκφραζόμαστε δημόσια.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ