Οδηγίες για τη διδασκαλία μαθημάτων του Γυμνασίου για το τρέχον σχολικό έτος 2019-2020, εξέδωσε το υπουργείο Παιδείας, μετά από σχετικές εισηγήσεις του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Για να ανοίξετε τις οδηγίες πατήστε αντίστοιχα παρακάτω:
- Οδηγίες για τη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας και της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας και Γραμματείας στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019 – 2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019 – 2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία των ξένων γλωσσών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία του μαθήματος: Πολιτισμός και Δραστηριότητες (Καλλιτεχνικά - Μουσική) στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020
- Οδηγίες για τη διδασκαλία των Μαθηματικών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019-2020
Αισθάνομαι την ανάγκη να συμμετάσχω στη συζήτησή σας γιατί διαπιστώνω πως ενώ τα διάφορα προβλήματα προσδιορίζονται και αναλύονται εκτενώς, δεν υπάρχει αναφορά στο τι συμβαίνει εκτός των ορίων της Ελλάδας αλλά εντός των ορίων της Ευρώπης: συγκεκριμένα με αφορμή το σχόλιο σχετικά με την άδεια διδασκαλίας της ιστορίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων, θέλω να σας πληροφορήσω πως αυτό είναι εφαρμογή τακτικής που ήδη εφαρμόζεται στις χώρες κυρίως της βορειοδυτικής Ευρώπης. Η ιστορία αποτελεί εδώ και περίπου 10 χρόνια το "παραπαίδι" της σχολικής ύλης. Οι ώρες έχουν μειωθεί, είναι "δευτερεύον" μάθημα και επιπλέον υπάρχει η τάση να δίνεται η άδεια διδασκαλίας της ιστορίας σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων. Είναι τάση που εφαρμόζεται και σε ορισμένα άλλα μαθήματα (π.χ. μαθήματα). Δεν βλέπω όμως να είναι γνωστό αυτό στην εκπαιδευτική κοινότητα στην Ελλάδα και απορώ μετά από τόσα και τόσα εκπαιδευτικά προγράμματα ανταλλαγής και επιμορφωτικά σεμινάρια... Μόλις εδώ και ένα-δύο χρόνια παρατηρείται κάποια προσπάθεια να αλλάξει η κατάσταση εφαρμόζοντας τον θεσμό βράβευσης του "καλύτερου εκπαιδευτικού ιστορίας της χρονιάς" αλλά ακόμα υπάρχει η απαξίωση για το μάθημα της ιστορίας. Φυσικά αυτό εντάσσεται σε στρατηγική συγκεκριμένης πολιτικής σχετικά με το συγκεκριμένο μάθημα. Πόσον μάλλον στην Ελλάδα που κατηγορείται πως είναι "εγκλωβισμένη" στην ιστορία της.