Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Απάντηση N. Φίλη στη N. Κεραμέως για σημαία-σημαιοφόρους

"Η σημαία είναι το εθνικό σύμβολο όλων ανεξαιρέτως των Ελλήνων, όχι έπαθλο επιδόσεων και φορέας διχασμού και διακρίσεων"
Δημοσίευση: 19/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Νίκος Φίλης,  τομεάρχης Παιδείας και Βουλευτής  Α΄ Αθήνας του ΣΥΡΙΖΑ ,πρώην  υπουργός Παιδείας,

Ένα στιγμιαίο διάλειμμα ανάμεσα στο έργο για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και την επαναφορά αυταρχικών και αντιδημοκρατικών ρυθμίσεων, φαίνεται ότι ήταν η χθεσινή, θετική όπως τη χαρακτηρίσαμε,  απόφαση  της υπουργού Παιδείας να συμμορφωθεί με την απόφαση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ)  στο θέμα της μη αναγραφής του θρησκεύματος και της ιθαγένειας στα απολυτήρια.

Η κυρία Κεραμέως, παρ` ό, τι την είχαμε προειδοποιήσει να μην το κάνει, έσπευσε, στη συνέχεια,  άρον άρον στην ΕΡΤ με σκοπό να μεταβάλλει τις εντυπώσεις και να εξευμενίσει την ακροδεξιά του κόμματός της και εκείνους τους σκοταδιστικούς και εθνικιστικούς κύκλους που χθες της άσκησαν κριτική για την απόφασή της. Απευθύνθηκε, λοιπόν, για μια ακόμη φορά στα συντηρητικά ανακλαστικά και στα αναχρονιστικά ένστικτα αυτού του κόσμου, επαναφέροντας τη συζήτηση για τους σημαιοφόρους στα σχολεία,  για να διαβεβαιώσει ότι «εφεξής στα Δημοτικά Σχολεία, τη σημαία θα την κρατάει αυτός  οποίος έχει την καλύτερη επίδοση στο σχολείο» κι όχι αυτός/η που θα κληρωθεί μεταξύ όλων των μαθητών, όπως προβλέπει «ο εχθρός της αριστείας» ΣΥΡΙΖΑ.

Ας κάνει λίγο κράτει στις διαβεβαιώσεις της η φέρελπις υπουργός. Και, επειδή, ουκ ολίγες φορές αυτούς τους δυόμιση μήνες συνελήφθη ανέτοιμη  και συμπεριφέρθηκε επιπόλαια, εκτιμούμε ότι και σε αυτό το ζήτημα θα υποχρεωθεί τελικά είτε να συμμορφωθεί στα ισχύοντα επί ΣΥΡΙΖΑ, κάνοντας στροφή 180 μοιρών, είτε να κάνει μια ογκώδη τρύπα στο νερό.
Και εξηγούμαστε:

1.    Γνωρίζει η κυρία υπουργός και υπό τη νομική της ιδιότητα, ότι τα Προεδρικά Διατάγματα (όπως το ΠΔ 79/17) που ρυθμίζει τα σχετικά με τη σημαία, δεν καταργούνται με δηλώσεις στην τηλεόραση, ούτε με υπουργικές εγκυκλίους, αλλά, με νέο ΠΔ ή με διάταξη νόμου; Προτίθεται, να φέρει τέτοια ρύθμιση; Ας το κάνει! Θα είναι μια πολύ αποκαλυπτική και ενδιαφέρουσα συζήτηση στη Βουλή, όπου η ΝΔ θα προσέλθει με παιδαγωγικά επιχειρήματα βγαλμένα από τα σεντούκια της παλιάς ΕΡΕ του `50, όπως αυτά για τους «ιεροδιδασκάλους» και τον «εθνικό χαρακτήρα» του μαθήματος της ιστορίας. Προς το παρόν, οι σημαιοφόροι εν όψει του εορτασμού της 28ης Οκτωβρίου, πρέπει να επιλεγούν με κλήρωση μεταξύ ΟΛΩΝ των μαθητών, όπως ο νόμος προβλέπει. Ο, τιδήποτε διαφορετικό, θα είναι παράνομο. Ας το έχουν αυτό υπόψη τους,  τόσο η κυρία υπουργός όσο και οι μηχανισμοί της ακροδεξιάς και της ΝΔ που καραδοκούν σε διάφορα κέντρα και παράκεντρα του εκπαιδευτικού μηχανισμού.   

2.    Αν οι διακρίσεις με βάση το θρήσκευμα και την ιθαγένεια είναι ανεπίτρεπτες και σωστά τις κατήργησε η κυρία Κεραμέως, συμμορφούμενη με την απόφαση της ΑΠΔΠΧ,  γιατί, ως προς τη σημαία, είναι ανεκτές οι διακρίσεις; Στο όνομα ποιας υπέρτατης αρχής; Της περίφημης και τόσο κακοποιημένης από τη ΝΔ «αριστείας»; Είναι μόνο οι «άριστοι» που θα κληθούν να υπερασπιστούν και να κρατήσουν ψηλά τη σημαία αν χρειαστεί ή όλοι ανεξαιρέτως οι σημερινοί μαθητές και μαθήτριες; Και μπορεί το εθνικό σύμβολο που ενώνει όλους τους Έλληνες να μετατρέπεται σε έπαθλο και αιτία διαχωρισμών στα σχολεία για το ποιος δικαιούται και ποιος όχι να κρατά τη σημαία; Δεν υπάρχουν άλλοι πολύ πιο πρόσφοροι τρόποι να επαινείται η προσπάθεια;

3.    Γνωρίζει  ότι στη θέση της τρισκατάρατης κλήρωσης του ΣΥΡΙΖΑ θα υποχρεωθεί να φέρει και η ίδια κλήρωση μεταξύ των «αρίστων», που σε πάμπολλες περιπτώσεις αφορούν ακόμη και το 90% των μαθητών, δεδομένου ότι η εκπαιδευτική αριστεία περιλαμβάνει τόσο τους μαθητές με «Άριστα 10» όσο και τους μαθητές με «Άριστα 9»; Αντιλαμβάνεται την παιδαγωγική σημασία της διάκρισης, για παράδειγμα,  σε μια τάξη 20 παιδιών σε βάρος των δύο ή τριών μαθητών που δεν θα συμμετάσχουν  στην κλήρωση έναντι των υπολοίπων 17 ή 18 που θα συμμετάσχουν;

Συνεπώς, η κυρία υπουργός όχι μόνο δεν θα καταργήσει την κλήρωση, αλλά, αντίθετα, θα την αντικαταστήσει με …κλήρωση δικής της εμπνεύσεως για να βρεθεί όχι ο «άριστος των αρίστων», αλλά ο «τυχερός άριστος»!

Δηλαδή, όπως και με τις Πρέσπες και άλλα θέματα, η ΝΔ θα υποχρεωθεί,  τελικά, να τηρήσει και να «τιμήσει» την κλήρωση για τη σημαία, καταφέρνοντας μόνο και μόνο να αποκλείσει και στιγματίσει  μια  μειοψηφία μικρών παιδιών της έκτης δημοτικού που λαμβάνουν βαθμό κάτω από 9. Σπουδαίο κατόρθωμα κυρία υπουργέ! «Άριστα»!

Ο ΣΥΡΙΖΑ, τόσο στο θέμα των σημαιοφόρων όσο και σε άλλα θέματα, πρόταξε εκπαιδευτικά και παιδαγωγικά επιχειρήματα λόγους και όχι ιδεολογικούς ή ιδεοληπτικούς λόγους και με τη ρύθμιση για τη σημαία  πέτυχε να εξυψώσει το εθνικό  σύμβολο στη συνείδηση όλων ανεξαιρέτως των μαθητών και να μην το καταστήσει έπαθλο επιδόσεων και φορέα διχασμού και διακρίσεων, ακόμη  και προστριβών στα σχολεία. Οι δάσκαλοι αποφορτίστηκαν από το βάρος πιέσεων, που πολλές φορές ασκούνταν με έντονο τρόπο από ορισμένους γονείς για καλύτερη βαθμολογία προκειμένου ο γιος ή η κόρη να γίνουν σημαιοφόροι. Επανήλθε και με αυτό το μέτρο η ηρεμία και η κανονικότητα στα σχολεία. Μια ηρεμία και μια κανονικότητα που δεν ταιριάζει –το ξέρουμε αυτό- σε μια ρεβανστική – ριζοσπαστική και επιθετική νέα δεξιά, που έχει στόχο την εισβολή του αυταρχισμού, του «νόμου και της τάξης» στα σχολεία, ταυτόχρονα,  με την υποβάθμιση, τη συκοφάντηση και τελικά την πλήρη αποδόμηση του δημόσιου σχολείου. Σε αυτή την  επίθεση που επιχειρείται εναντίον της δημόσιας εκπαίδευσης  και η οποία προβλέπεται να ενταθεί το επόμενο διάστημα ο ΣΥΡΙΖΑ θα αντιταχθεί με όλες του τις δυνάμεις.

Σχόλια (6)

 
Μιλάει ο Φίλης για αντισυνταγματικότητα
19 Σεπ 2019 15:18

Που επί ΣΥΡΙΖΑ έσπασαν κάθε ρεκόρ αντισυνταγματικών νόμων.Αντισυνταγματική ψηφοφορία,αντισυνταγματική διδασκαλία των Θρησκευτικών με δυο αποφάσεις ΣτΕ κλπ.Ευτυχώς που κυβέρνησαν και τους μάθαμε.Ας ετοιμάζονται για συνκυβέρνηση με την ΝΔ,όπως επιτάσουν Βρυξέλες και ΗΠΑ για να τελειώσουν τα αριστεροδεξιά παραμύθια

 
Βασίλης
19 Σεπ 2019 17:14

Θεωρώ ότι όσοι μάχονται για την <αριστεία> θα πρέπει να την εφαρμόζουν απαρέγκλιτα παντού. Δεν μπορεί για παράδειγμα ο αρχηγός της ΕΥΠ να εξαιρείται από το γενικό κανόνα της <αριστείας> και να επιλέγεται με διαφορετικά κριτήρια που όλοι γνωρίζουμε ποια είναι. Δεν μπορεί να προκηρύσσονται θέσεις ένστολων εκτός πανελληνίων και κάποιοι να δίνουν πανελλήνιες για να εισαχθούν στα σώματα ασφαλείας. Δεν μπορεί εν έτη 2019 να κυριαρχεί ο νεποτισμός στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Δεν μπορεί στη Βουλή να μονιμοποιούνται σύζυγοι, συγγενείς και οι άλλοι πολίτες να μη μπορούν να διεκδικήσουν κι αυτοί μια θέση. Δεν μπορεί οι μετακλητοί να επιλέγονται κι αυτοί χωρίς διαφανή και αξιοκρατικά κριτήρια και να αποκλείονται πολίτες από τη διεκδίκηση μιας θέσης.
Είναι πολλά τα ζητήματα που πρέπει να επιλυθούν, το θέμα είναι ότι γίνεται κουβέντα μεταξύ πολιτικών για τις εντυπώσεις και όχι για την ουσία. Αυτά που προανέφερα δεν πρόκειται να τα επιλύσει ποτέ και κανείς.

 
Γιωτα
19 Σεπ 2019 19:05

Εν και υποστηρίζω την Κεραμεως σε πολλά το σωστό να λέγεται έχει δίκιο. Υπάρχουν πολλοί τρόποι να επιβραβεύσεις την αριστεία όχι όμως αυτός. Η σημαία έχει άλλο σκοπό.

 
Δ.Π.
19 Σεπ 2019 23:14

Εύγε κ. Φίλη. Εξαιρετικό κατά τη γνώμη μου άρθρο-απάντηση. Σεμνό, νομικά και ηθικά τεκμηριωμένο, βαθιά δημοκρατικό και με εκπαιδευτική-παιδαγωγική ευαισθησία. Και όλα αυτά, από έναν άνθρωπο που σίγουρα αδικήθηκε και στοχοποιήθηκε από πολλούς κύκλους. Έχουμε διαβάσει και ακούσει τοποθετήσεις πολιτικών, "τάχα" πολύ πιο σπουδαγμένων, που δεν φθάνουν στο μικρό σας νυχάκι. Μπράβο σας και πάλι. Απαραίτητη διευκρίνηση προς φανατικούς και εθελοτυφλούντες : όχι δεν ψήφισα ΣΥΡΙΖΑ....και ναι είμαι Χριστιανός....

 
king4055812070
20 Σεπ 2019 17:13

στο γυμνασιο και στο λυκειο γιατί την σημαία την παίρνει ο αριστος

 
Δημήτρης
22 Σεπ 2019 00:48

Ο άριστος μαθητής στο σχολείο οποιασδήποτε βαθμίδας είναι μόνο για μπούλινγκ, για περιφρόνηση -σπασίκλας γαρ-, για απομόνωση κλπ κλπ. Κοντά σε αυτά, στο Δημοτικό του φορτώνουν και τη μισή τάξη ως ισάξιά του, με αποτέλεσμα να φαίνεται ότι έχει δίκιο ο Φίλης που μιλάει για εξαίρεση δύο τριών μαθητών από την κλήρωση. Εδώ φτάσαμε στο Λύκειο να βγάζουμε τους μισούς αρίστους, σκεφτείτε στο Δημοτικό! Και όταν δίνουν πανελλαδικές και πάει το τριάρι σύννεφο, πέφτουν όλοι από τα σύννεφα και εκπλήσσονται με την αποτυχία! Πάρτετο χαμπάρι: ή σφίγγουμε τα λουριά στα σχολεία όλων των βαθμίδων ή η παραγωγή μαθητών χωρίς γνώσεις θα συνεχιστεί αμείωτη.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ