Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Ν. Κεραμέως στον ΟΗΕ: O ρόλος της εκπαίδευσης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής

“Το πιο σημαντικό είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις, προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες”
Δημοσίευση: 22/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Το ρόλο της εκπαίδευσης στη μάχη κατά της κλιματικής αλλαγής ανέδειξε κατά την ομιλία της στον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων,   Νίκη Κεραμέως.

Η Ν.  Κεραμέως συμμετείχε, κατόπιν πρόσκλησης του Ειδικού Απεσταλμένου του ΓΓ του ΟΗΕ για την Παγκόσμια Σύνοδο της Δράσης για το Κλίμα 2019   Luis Alfonso de Alba, ως ομιλήτρια στο προσυνέδριο του ΟΗΕ με θέμα το ρόλο της εκπαίδευσης στην προστασία των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από την κλιματική αλλαγή. Η χώρα μας ανέλαβε πρωτοβουλία για την ανάδειξη της ανάγκης προστασίας των υλικών και άυλων πολιτιστικών μνημείων της ανθρωπότητας από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, μία δράση που έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από οργανισμούς του ΟΗΕ και εθνικές αντιπροσωπείες κρατών μελών του, δεκάδες από τα οποία έχουν συνταχθεί στη Συμμαχία για το εν λόγω θέμα.

Η υπουργός Παιδείας, κατά την παρέμβασή της, αναφέρθηκε στη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς μας, που αποτελείται από υλικά, όπως τα μνημεία, τα μουσεία, οι αρχαιλογικοί χώροι, αλλά και άυλα κληροδοτήματα, όπως τα έθιμα και οι παραδόσεις μας, τα οποία κινδυνεύουν από την υποβάθμιση του φυσικού περιβάλλοντος.

Στη συνέχεια, η Ν. Κεραμέως τόνισε ότι η εκπαίδευση αποτελεί βασικό στοιχείο ανταπόκρισης στην κλιματική αλλαγή, μπορεί και πρέπει να συμβάλει στην προστασία της πολιτιστικής και φυσικής μας κληρονομιάς, ενδεικτικά με:

- την παροχή πληροφοριών στους μαθητές και την ευαισθητοποίηση σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή, μέσω προγραμμάτων σπουδών πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας εκπαίδευσης,

- την ανάδειξη της σημασίας και της ευαλωτότητας της παγκόσμιας κληρονομιάς, η οποία, σύμφωνα με την UNESCO, "είναι το κληροδότημά μας από το παρελθόν, με το οποίο ζούμε σήμερα και το οποίο θα μεταφέρουμε στις μελλοντικές γενιές",

- τη δια βίου κατάρτιση των υπευθύνων για τη λήψη αποφάσεων, των διαχειριστών των ιστορικών χώρων, των εκπαιδευτικών και άλλων φορέων, προκειμένου να καλλιεργηθεί η ευαισθησία και η ικανότητα πρόληψης και προσαρμογής στα φυσικά φαινόμενα και να διαδοθεί αυτή η γνώση στην κοινή γνώμη,

- την προετοιμασία της νέας γενιάς για να αντιμετωπίσει τις μελλοντικές προκλήσεις και να βοηθήσει στην αντιστροφή της ζημιάς.

Το πιο σημαντικό, προσέθεσε η υπουργός, είναι να εξοπλίσουμε τους νέους με τα απαιτούμενα εκπαιδευτικά εργαλεία, όπως η τεχνολογία αιχμής, η επιστημονική καλλιέργεια, οι δεξιότητες και οι γνώσεις, προκειμένου να προσαρμοστούν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες, αλλά και να αντιστρέψουν την καθοδική σπείρα στην οποία βρισκόμαστε. Σε αυτή την κατεύθυνση, πρέπει να αναδείξουμε τον παγκόσμιο αντίκτυπο των τοπικών δράσεων, να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές συμπεριφορές και συνήθειες και να μεταδώσουμε στους νέους, ακόμη περισσότερο, ηθικές αξίες όπως η διαγενεακή αλληλεγγύη, ο αλτρουισμός, η υπευθυνότητα και η κριτική σκέψη.

Στην Παγκόσμια Σύνοδο ΟΗΕ για το Κλίμα 2019, που διεξάγεται τη Δευτέρα 23/9, θα συμμετάσχει ο Έλληνας Πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης.

Σχόλια (6)

 
ε δεν το πιστεύω
23 Σεπ 2019 09:57

χαχααχαχ απίστευτο? και ομως αληθινό

 
Εκπαιδευτικός
23 Σεπ 2019 21:09

Η κα Υπουργός, ας ξαναδεί την απόφασή της να αναστείλει τη λειτουργία και τη στελέχωση των ΚΕΑ.
Η συνέχιση ενός συστήματος που δεν έδωσε τα αναμενόμενα, δεν είναι λογική.
Ας επικρατήσει η λογική, ας δει τα δεδομένα (οικονομικά και άλλα) ας λάβει υπόψη της την τραγική εμβέλεια των σχετικών δράσεων και ας πράξει αναλόγως.
Δεν είναι ιδεολογικό το ζήτημα. Είναι ζήτημα απόδοσης επενδύσεων, ορθολογισμού και προσαρμογής προς τα διεθνώς κρατούντα.

 
Δασκαλος
23 Σεπ 2019 21:10

Πολή καλά τα λέει η Υπουργός.
Περιμένουμε να δούμε την υλοποίησή τους στα σχολεία, χωρίς παρωπίδες και χωρίς να επηρεάζεται από υποσχέσεις που δεν έχουν σήμερα κανένα λόγο να τηρηθούν.

 
Βιώσιμα σχολεία
24 Σεπ 2019 00:24

Ας βάλουν κάδους ανακύκλωσης και φωτοβολταϊκά στα σχολεία κι ας αφήσουν τις μεγαλόστομες ρητορίες περι δια βίου κατάρτισης... Να φτιάξουν και σχολικά αγροκτήματα, να μάθουν λίγα από τη "σκληρή" ζωή δίπλα στη φύση τα παιδιά των πόλεων.

 
Μαρία
24 Σεπ 2019 08:53

Καλά τα λέει η κ. Υπουργός, αλλά θεωρητικά. Για να γίνουν όλα αυτά συνείδηση των πολιτών, οι πολίτες πρέπει και έχουν δικαίωμα να ασχοληθούν με αυτά -με υπεύθυνο τρόπο-, από την πρώτη σχολική ηλικία. Στο νηπιαγωγείο, στο δημοτικό, στο γυμνάσιο και στο λύκειο μπορούν οι εκπαιδευτικοί να σπείρουν και να μεγαλώσουν ότι σχετίζεται με τη βιώσιμη ανάπτυξη και την αειφορία. Σιγά - σιγά και με τις κατάλληλες διδακτικές μεθόδους θα βοηθήσουν τα παιδιά να μάθουν και να γίνουν συνηδειτοποιημένοι πολίτες στη συνέχεια.
Τα λόγια δεν φτάνουν και όλα πρέπει να ξεκινήσουν με μακροχρόνιο σχεδιασμό.
Αλλιώς μένουμε μόνο στα ωραία λόγια. Και για να γίνω σαφής, ας λειτουργήσουν τα ΚΕΑ -όλοι γνωρίζουμε ότι τα ΚΠΕ με τον τρόπο που λειτουργούν δε βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση- ας αξιολογηθούν και ας αλλάξει η λειτουργία τους, αν προκριθεί κάτι τέτοιο. Το θέμα της αειφορείας μας αφορά όλους, μην το αφήνουμε να παραπαίει.

 
ΚΕΑ
24 Σεπ 2019 12:58

@Εκπαιδευτικός και Μαρία
Μάλιστα. Παγκόσμια Σύνοδος του ΟΗΕ για την κλιματική αλλαγή και στην Ελλάδα η λύση είναι τα ΚΕΑ? Δηλαδή εδώ καράβια χάνονται, βαρκούλες αρμενίζουν «μες στου Αιγαίου τα νησιά». Τι ακριβώς δεν καταλάβατε? Όλος ο Ν.4547 οδεύει προς ταχεία απόσυρση και δικαίως. Για 1000 λόγους. Έχει γραφτεί αναρίθμητες φορές και εδώ στο esos. Και εσείς ζητάτε από ΟΛΟ το νόμο και από όλες τις δομές, να εξαιρεθούν τα ΚΕΑ! Το βλέπετε λογικό-εφικτό?
«Η συνέχιση ενός συστήματος που δεν έδωσε τα αναμενόμενα» , «Όλοι γνωρίζουμε ότι τα ΚΠΕ με τον τρόπο που λειτουργούν δε βοηθούν προς αυτή την κατεύθυνση - ας αξιολογηθούν…». Έχετε στη διάθεσή σας κάποια έγκριτη δημοσίευση-μελέτη που να υποστηρίζει τα παραπάνω ή είναι οι προσωπικές σας απόψεις? Επίσης για ενημέρωσή σας, αξιολόγηση των ΚΠΕ έγινε δύο φορές εξωτερικά και κεντρικά, τα τελευταία μόλις χρόνια και επιπλέον, αξιολόγηση των ΚΠΕ γίνεται και ΚΑΘΕ χρόνο εσωτερικά από το Υ.ΠΑΙ.Θ., με πλήρη και αναλυτικά απολογιστικά στοιχεία ακόμη και για τα οικονομικά-διαχειριστικά τους. Δηλαδή αξιολόγηση των ΚΠΕ έχει γίνει ως σήμερα καμιά 20αριά φορές! Συνεπώς μην εκτίθεστε εάν δεν γνωρίζετε.
«Ας δει τα δεδομένα (οικονομικά και άλλα)» Υπάρχει οικονομοτεχνική μελέτη, που να λέει ότι τα Κ.Ε.Α. θα… λειτουργούσαν ποιο οικονομικά από τα ΚΠΕ?
«Είναι ζήτημα απόδοσης επενδύσεων, ορθολογισμού και προσαρμογής προς τα διεθνώς κρατούντα». Το οικονομικό σκέλος το αναφέραμε παραπάνω. Είναι ορθολογικό για εσάς, η ΙΔΙΑ ΔΟΜΗ, να εκπαιδεύει ταυτόχρονα ΚΑΙ για το περιβάλλον ΚΑΙ για τον πολιτισμό ΚΑΙ για την τέχνη ΚΑΙ για την παράδοση ΚΑΙ για την αγωγή υγείας ΚΑΙ για την προαγωγή υγείας? Τι είναι, πολυκαφετιέρα για freddo + cappuccino + πολλά βαρύ?
Τα διεθνώς κρατούντα πάλι, ποια ακριβώς είναι? Εδώ ακόμα και στη σύνοδο του ΟΗΕ, δεν υπάρχουν κοινά κρατούντα. Χώρες κολοσσοί όπως Αμερική, Κίνα, Ιαπωνία, Βραζιλία δεν συμμετέχουν καν ή έχουν άλλη άποψη. Τα ΚΕΑ είναι τα διεθνώς κρατούντα, στα οποία πρέπει να εναρμονιστεί η Υπουργός?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ