Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Μικρό, φτωχό, υποβαθμισμένο και αυταρχικό το Πανεπιστήμιο που μεθοδεύει η Κυβέρνηση της ΝΔ

Δημοσίευση: 26/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

A. Με επιστολή της Υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως προς τα Πανεπιστήμια και την ακαδημαϊκή κοινότητα ξεδιπλώθηκαν οι προθέσεις της νέας Κυβέρνησης για την Ανώτατη Εκπαίδευση. Οι νομοθετικές ρυθμίσεις που προωθούνται θα αποτελέσουν και τη βασική ατζέντα της επερχόμενης Συνόδου Πρυτάνεων.

B. Βασικοί στόχοι της Νέας Δημοκρατίας είναι η επαναφορά δοκιμασμένων και αποτυχημένων θεσμών, η έμμεση ιδιωτικοποίηση, η μείωση της χρηματοδότησης και το «κλείσιμο της πόρτας» σε χιλιάδες νέους υποψήφιους φοιτητές.

Τα παραπάνω τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, σε ανακοινωθέν, μία ημέρα πριν την έκτακτη Σύνοδο Πρυτάνεων, και υπογραμμίζει τα εξής:

Συμβούλια Ιδρύματος: Η επαναλειτουργία των Συμβουλίων Ιδρύματος συνιστά σημαντική αντιδημοκρατική παρέμβαση, η οποία διευκολύνει τη νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη των Πανεπιστημίων. Στο παρελθόν, τα Συμβούλια είτε διέπρεψαν στην υπονόμευση του «αυτοδιοίκητου» και της εγκαθίδρυσης διαρχίας με τις Πρυτανικές Αρχές, είτε έλαμψαν δια της παντελούς αδράνειάς τους. Σήμερα, η Νέα Δημοκρατία επιβραβεύει την ομολογημένη από το σύνολο της ακαδημαϊκής κοινότητας, αποτυχία τους.

Ιδιωτικά συμφέροντα: Για τη Νέα Δημοκρατία το Πανεπιστήμιο «κοστίζει» και στο πλαίσιο αυτό προωθεί την «αυτονομία» σε αντιδιαστολή με την «αυτοδιοίκηση» που ορίζει το Σύνταγμα, δρομολογώντας τη σταδιακή απόσυρση της Πολιτείας από την υποχρέωση της οικονομικής στήριξης των ιδρυμάτων. Παράλληλα, διευκολύνει την εισχώρηση ιδιωτικών συμφερόντων, μέσω της ισχυρής εμπλοκής των Πανεπιστημίων σε επιχειρηματικές δράσεις και προγράμματα σπουδών υψηλών διδάκτρων, πλήττοντας τον δημόσιο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης και την ακαδημαϊκότητα.

Μεταπτυχιακά: Η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, μερίμνησε για την εξασφάλιση και την ενίσχυση των δωρεάν μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Σήμερα, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, εκτός μνημονιακού πλαισίου, προωθεί το σχέδιο «δίδακτρα για όλους» και την άρση της θεσμοθετημένης απαλλαγής από τα δίδακτρα για τους φοιτητές που αντιμετωπίζουν οικονομικές δυσκολίες.

Κολέγια: Η Νέα Δημοκρατία απέτυχε να εκπληρώσει τη νεοφιλελεύθερή της εμμονή για την κατάργηση του Άρθρου 16 του Συντάγματος. Ωστόσο, ο στόχος να ενισχυθούν τα Ιδιωτικά Κολλέγια παραμένει ίδιος, ενισχύοντας τα ιδιωτικά συμφέροντα σε βάρος της απρόσκοπτης πρόσβασης όλων σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση.

«ν+2»: Η εκπλήρωση αυτού του στόχου προϋποθέτει τις διαγραφές φοιτητών με το ασφυκτικό όριο του «ν+2», την εφαρμογή της «βάσης του 10» και αυξημένων βάσεων εισαγωγής κατά την κρίση των Τμημάτων. Οι ρυθμίσεις αυτές θα έχουν ως αποτέλεσμα τη μείωση του αριθμού των εισακτέων έως και κατά 25.000 ετησίως και συνακόλουθα, τον «αφανισμό» αρκετών Πανεπιστημίων της Περιφέρειας. Η πρόσφατα θεσπισμένη ελεύθερη πρόσβαση στα ΑΕΙ που αποτελεί τομή για τα ελληνικά δεδομένα και κεκτημένο δεκαετιών για την Ευρώπη πάει περίπατο με βάση τις εξαγγελίες της Υπουργού. Την ίδια στιγμή, στα Ιδιωτικά Κολλέγια δεν θα απαιτείται καμία βάση εισαγωγής και δεν θα προβλέπεται καμία διαγραφή - μοναδική προϋπόθεση φοίτησης η καταβολή υψηλών διδάκτρων.

Χρηματοδότηση: Σε λίγες ημέρες αναμένεται η κατάρτιση του Προϋπολογισμού του 2020 στη Βουλή. Θα συνεχιστεί η αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης των ΑΕΙ που ξεκίνησε η Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ; Θα διατηρηθεί η θεσμοθετημένη αναλογία 1-προς-1 μεταξύ αποχωρήσεων και νέων θέσεων;

Διορισμοί: Η ουσιαστική αναβάθμιση της Δημόσιας Παιδείας απαιτεί τη σταδιακή αύξηση της δημόσιας δαπάνης, την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού σε όλες τις βαθμίδες του εκπαιδευτικού συστήματος και τη χρηματοδότηση των υλικοτεχνικών υποδομών. Οι εξαγγελίες του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, οι καθυστερήσεις και η ακύρωση των διορισμών από την Κυβέρνηση συγκλίνουν προς το αντίθετο και όλα τα ερωτήματα προς την ακαδημαϊκή κοινότητα, όσο εύσχημα και καλά διατυπωμένα να είναι, δεν μπορούν να κρύψουν το ζοφερό μέλλον που σχεδιάζεται.

Ετικέτες: 
ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχόλια (12)

 
@ Νίκος Γ.
27 Σεπ 2019 13:36

Μπορείτε να πείτε στα δικά σας παιδιά και ανήψια, να μην σπουδάσουν για τα επόμενα 10 χρόνια. Μην καταδικάζετε τα παιδιά των άλλων, που στον 21ο αιώνα πρέπει να προχωρήσουν οπωσδήποτε σε μεταλυκειακές σπουδές.

Έχουμε ισχυρή βιομηχανία; Έχουμε αγροτική παραγωγή μεγάλης κλίμακας;

Όχι.

Άρα οι σπουδές είναι μονόδρομος για το 80% των νέων ανθρώπων.

 
Εκπαίδευση και τάξη
27 Σεπ 2019 11:59

Ας μην κοιτάμε τους αριστούχους του 19: Όταν σε πολλά βασικά μαθήματα 40%, όπως Έκθεση και Μαθηματικά, των αποφοίτων Λυκείου γράφει κάτω από 10, και μάλιστα περίπου οι μισοί από αυτούς κάτω από 5 ή 6, σημαίνει ότι κάτι δεν πάει καλά στο Σχολείο.

Θα εκπλαγείτε πόσοι μαθητές του 12, με διάφορους τρόπους, έχουν πτυχία από Ελλάδα και εξωτερικό.

Χρήμα και χρόνος να υπάρχουν σε αφθονία, δεν είναι δα και ακατόρθωτο να περάσεις 30 μαθήματα σε κάποια σχολή, και μετά με τις κατάλληλες γνωριμίες να έχεις λαμπρή σταδιοδρομία...

 
Άνθρωπος
27 Σεπ 2019 11:44

Όσοι νομίζουν ότι "αντέχουν" μεγάλη επιτάχυνση ας εκτοξευτούν στο Διάστημα, να ελαφρύνει λίγο ο πλανήτηςΓη.

Φυσικά για την καθημερινή ζωή θα προτιμήσω το 500αράκι σε σχέση με μια Fεράρι που καταναλώνει πολλαπλάσια καύσιμα. Δεν χρειάζεται να είσαι οδηγός Φόρμουλα 1 για ένα χειριστείς ένα απλό αυτοκίνητο...

@Χάρτης ΑΕΙ
26 Σεπ 2019 17:44

Οι άνθρωποι είναι πολλαπλών ταχυτήτων,
γιατί όχι και η εκπαίδευση;

 
Θύμιος
27 Σεπ 2019 11:32

Στην Ελλάδα μαθητές του 12-13 των οποίων οι οικογένειες έχουν οικονομική άνεση θα εξασφαλίσουν φοίτηση σε κάποιο Πανεπιστήμιο ό,τι και να γίνει.

Ναι, αλλά θα το τελειώσουν; Πόσοι από αυτούς που μένουν σε αυτό το επίπεδο βαθμολογίας στο σημερινό Λύκειο (που μοιράζει τα άριστα αφειδώς) μπορούν να αντεπεξέλθουν σε ένα σωστό πανεπιστημιακό πρόγραμμα;

 
Γιάννης
27 Σεπ 2019 10:55

Δεν κοιτάτε την υποβάθμιση που κάνατε στους αποφοίτους των ΤΕΙ έχετε το θράσος και μιλάτε.

 
Γιώργος Π
27 Σεπ 2019 10:40

@ @Χάρτης ΑΕΙ
Για ξανασκέψου λίγο αυτό που έγραψες.

 
Νίκος Γ.
26 Σεπ 2019 23:11

Μας έχετε κουράσει πια με τις παράλογες απόψεις σας. Ναι λιγότεροι φοιτητές, τι έγινε. Πόσους μπορεί να πληρώνει αυτό ο λαός. 20.000 αδιόριστοι απόφοιτοι φιλολογικών σχολών υπάρχουν βάλε και όσους σπουδάζουν τώρα έχουμε φιλολόγους για 35 χρόνια.

 
δια ταύτα
26 Σεπ 2019 21:09

@Ευκαιρίες για όλους
Τα λες πάρα πολύ καλά,συμφωνώ.

 
Ευκαιρίες για όλους
26 Σεπ 2019 19:14

Οι άνθρωποι πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση:

Στην Ελλάδα μαθητές του 12-13 των οποίων οι οικογένειες έχουν οικονομική άνεση θα εξασφαλίσουν φοίτηση σε κάποιο Πανεπιστήμιο ό,τι και να γίνει, σε αντίθεση με μαθητές του 14-15 από λιγότερο ευνοημένες και αναγκαστικά επέλεγαν ένα ΤΕΙ στην πόλη καταγωγής (κατά 50% είναι Αθήνα ή Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με στοιχεία του 2017) μιας και δεν μπορούσαν να αντέξουν το κόστος της μετακίνησης σε μια άλλη πόλη ή πολύ περισσότερο τα δίδακτρα στο εξωτερικό.

Στα ΑΕΙ εαν υπάρχει οικονομικό δίχτυ ασφαλείας μέχρι και διδακτορικό κάνεις, αρκεί να είσαι στον μέσο όρο.

Αυτό δεν είναι αξιοκρατία, είναι κατασπατάληση του εθνικού κεφαλαίου που είναι η νέα γενιά - αν δεν αρθούν οι κοινωνικές αδικίες που μετακυλίονται στην εκπαίδευση συνεχώς θα διαιωνίζεται η εθνική μιζέρια και θα ψάχνουμε απαντήσεις για τα προφανή στους θεσμούς...

 
@Χάρτης ΑΕΙ
26 Σεπ 2019 17:44

Οι άνθρωποι είναι πολλαπλών ταχυτήτων, γιατί όχι και η εκπαίδευση;

 
Λευτέρης
26 Σεπ 2019 17:07

Με περιορισμένο αριθμό φοιτητών και με κανόνες ναι!
Φτωχό όχι!
Αναβαθμισμένο σε σχέση με τη σημερινή υποβάθμιση ναι!

 
Χάρτης ΑΕΙ
26 Σεπ 2019 16:30

Δεν αρκούν οι συνενώσεις πανεπιστημίων και ΤΕΙ αν και είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση, να πάψουν να υπάρχουν πτυχιούχοι Ανώτατης Εκπαίδευσης πολλαπλών ταχυτήτων - με χάσμα στις σπουδές και τα επαγγελματικά δικαιώματα.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.