Placeholder

ΒΟΥΛΗ

2.265 ολιγομελή τμήματα στα ΓΕΛ

Δημοσίευση: 27/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Συνολικά κατά το τρέχον σχολικό έτος   2019-2020  εγκρίθηκε κατά παρέκκλιση η λειτουργία   2.265 ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια, δηλαδή 686 περισσότερα , σε σχέση με πέρσι.

Το σχολικό έτος 2018-2019 εγκρίθηκε κατά παρέκκλιση η λειτουργία 1.579 ολιγομελών τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού στα Γενικά Λύκεια.

Τα παραπάνω αναφέρει απάντηση της υφυπουργού Παιδείας Σ. Ζαχαράκη , η οποία διαβιβάστηκε στη Βουλή, ύστερα από σχετική ερώτηση των Βουλευτών Γιάννη  Δελή , Λιάνα Κανέλλη, Νίκο Καραθανασόπουλο , Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλη Συντυχάκη.

Για τις προϋποθέσεις λειτουργίας τμημάτων Ομάδων μαθημάτων Προσανατολισμού και μαθημάτων επιλογής στο Γενικό Λύκειο, ισχύει η με αριθ. πρωτ. 96754/Δ2/14-6-2019 Υπουργική Απόφαση (Β ́/2462), διόρθωση σφάλματος στο ΦΕΚ Β ́/ 2860/05-7-2019, τονίζει στην απάντηση η υφ. Παιδείας ενώ αναφορικά με τον αριθμό μαθητών στα Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια ισχύει η αριθ. πρωτ. 129818/Γ2/16-9-2013 Κ.Υ.Α. των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας και Θρησκευμάτων (Β ́ 2451).

Σχόλια (6)

 
ΠΕ86
27 Σεπ 2019 17:50

Ναι αυτό είναι αλήθεια... ΑΛΛΑ

Στο σχολείο μου εγκρίθηκαν τμήματα με 1-8 μαθητές και τώρα περιμένουμε αναπληρωτές καθώς δεν μπορούν να καλυφθούν από το υπάρχον προσωπικό... Κάποιοι υπερέβαλαν στα αιτήματα και κάποιοι στις εγκρίσεις οι οποίες έγιναν βιαστικά και χωρίς κανένα έλεγχο...

Το αποτέλεσμα; Λόγω της κλασσικής ελληνικής ανοργανωσιάς, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα μεγάλο μέρος των εγκεκριμένων τμημάτων είτε να μην λειτουργήσουν λόγω έλλειψης προσωπικού είτε, με τη λειτουργία των ολιγομελών, να μπορούν να καλυφθούν ανάγκες διπλανών σχολείων...

Όλα για να ρίχνουμε στάχτη στα μάτια...

 
ΠΕ04
28 Σεπ 2019 00:00

Απορρόφηση ΕΣΠΑ. Του χρόνου να δούμε...

 
Στράτος
28 Σεπ 2019 09:29

Αφού τελικώς εγκρίνονται τόσο πολλά ολιγομελή τμήματα, και καλώς κατά την άποψή μου, τότε γιατί δεν αλλάζει το αριθμητικό όριο μαθητών προς τα κάτω ώστε πολλά από αυτά τα ολιγομελή να θεωρούνται εξαρχής κανονικά τμήματα. Γιατί θα πρέπει να υπάρχει υψηλό κατώτατο όριο μαθητών και μετά να χρειάζεται υπουργική απόφαση έγκρισης τόσων ολιγομελών;

 
Δευτέρα και Τρίτη Λυκείου
29 Σεπ 2019 21:50

Καταρχάς, πρέπει όλο το Λύκειο να ενταχθεί στην υποχρεωτική εκπαίδευση, κάτι που το έχουν προτείνει και σχεδόν όλα τα κόμματα στο παρελθόν ήρθε η ώρα να γίνει πραγματικότητα.

Έπειτα, να φτιαχτούν νέα προγράμματα, ανα διετία: η Β' και η Γ' Λυκείου να ενοποιηθούν ως προς την αντιμετώπιση της ύλης (πχ. Μαθηματικά Ι και ΙΙ, Χημεία Ι και ΙΙ, Ιστορία Ι και ΙΙ)

Θα έπρεπε ενδεχομένως να επανέλθουν οι Πανελλαδικές εξετάσεις στη Β' Λυκείου, ΜΟΝΟΝ στα μαθήματα Προσανατολισμού (πρώην Κατεύθυνσης) συν την Έκθεση, δηλαδή σε (3+1) μαθήματα.

Ο Πανελλαδικός Διαγωνισμός (όχι εξετάσεις) της Γ' Λυκείου πρέπει να επεκταθεί σε (4 ή 5) μαθήματα + Έκθεση, δηλαδή να χωριστούν οι Σχολές σε κάθε πεδίο με βάση 2 κύρια μαθήματα συν κάποια επιλογής ανάλογα με το αντικείμενο

πχ. Βιολογία και Χημεία για τα τμήματα Φαρμακευτικής, Ιατρική, Βιολογίας, Γεωπονίας κ.ο.κ. Πληροφορική για τα τμήματα Πληροφορικής, τους Μηχανολόγους-Ηλεκτρολόγους, τους Μαθηματικούς κ.ο.κ.

Έτσι, τα παιδιά δε θα έχουν όλο το άγχος των εξετάσεων μαζεμένο σε μια εβδομάδα στην τελευταία τάξη του Λυκείου και, πιο σημαντικά, θα γίνεται σοβαρή δουλειά στα σχολεία για μια διετία, τόσο στα βασικά μαθήματα όσο και στον προσανατολισμό.

Εννοείται πάλι: νέα σχολικά βιβλία, βιβλιοθήκες, απογευματινό πρόγραμμα σε Γυμνάσια και Λύκεια, αθλητικές και καλλιτεχνικές εκδηλώσεις, και όλα αυτά που διαρκώς συζητούν οι εκπαιδευτικοί, οι ακαδημαϊκοί και το υπουργείο αλλά ποτέ δεν εφαρμόζονται στην ολότητά τους.

Τέλος, κατάργηση των ΕΠΑΛ, όλη η τεχνική μαθητεία και κατάρτιση θα μεταφερθεί σε ενηλίκους άνω των 18 ετών - αλλά πρέπει πρώτα να φτιαχτεί το Σχολείο και να υποδεχτεί όλα τα παιδιά.

 
άρες μάρες κουκουνάρες
30 Σεπ 2019 07:49

τι υποχρεωτικό λύκειο και εξετάσεις ! είναι υπερβολικά τα χρόνια, χαζά τα μαθήματα, πολλές οι ώρες... βαριούνται τα παιδιά (είναι και το επίπεδο χαμηλό και η πειθαρχία χαλαρή) . μάζεμα θέλει το σχολείο και τα μαθήματα σε αυτές τις ηλικίες . και πανέλληνιες δεσμών αλά παλαιά εκτός σχολείου όμως. η πρόταση του β-γ λυκείου απορώ αν έγινε από καθηγητή (λυπάμαι εν τοιαύτη περιπτώσει)

 
Αρθούρος
30 Σεπ 2019 12:04

Επιτρέψτε μου να εκθέσω και τη δική μου άποψη στο παλιό θέμα του καθορισμού της μορφής της τελευταίας τάξης Λυκείου,επειδή τα υπόλοιπα θέματα τα έχουμε λύσει!και η κάθε κυβέρνηση πάντα εκεί πειραματίζεται και ξεσηκώνει την κοινή γνώμη με τις δήθεν καινοτομίες της.
Εδώ και πολύ καιρό,έχει διατυπωθεί η άποψη,τα πανεπιστημιακά τμήματα που εκείνα είναι αποδέκτες των απόφοιτων,να έχουν κάποιο λόγο στις εξετάσεις,στις ποσοστώσεις,στις μετεγγραφές κλπ.Όμως,εντάσσονται σχολές και τμήματα στα πεδία,χωρίς στοιχειώδη γνώση των προγραμμάτων σπουδών τους,με απόλυτο παράδειγμα τις Σχολές Αστυνομίας και Λιμενικού-Ακτοφυλακής που τοποθετούνται στις Θετικές-Τεχνολογικές Επιστήμες,ενώ με βασικό μάθημα την αστυνόμευση,έχουν ως κύριο μάθημα το Δίκαιο.Άρα είναι κυρίως θεωρητικές σχολές.Από την άλλη,υπάρχει μία αναποφασιστικότητα όσο αφορά τις σχολές της κοινής ομάδας σε όλα τα πεδία,η οποία θα μπορούσε από μόνη της να αποτελέσει ξεχωριστό πεδίο.Αν λοιπόν καταταχτούν τα τμήματα σε πεδία με βάση τα προγράμματα σπουδών τους,θα είχαμε μία άλλη κατανομή,η οποία μπορεί να είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο τον καλύτερο προσανατολισμό και προετοιμασία των υποψηφίων,αλλά και καλύτερα αποτελέσματα όσο αφορά τις βάσεις κάποιων σχολών.
Από την άλλη,συμφωνώ με την επέκταση του πεδίου στα μαθήματα όλης της Γ'Λυκείου,πάντα με βάση τα προγράμματα των σχολών των πεδίων.Τέλος,όλα τα πεδία δε θα έχουν 4,αλλά έξι μαθήματα,που είναι και πιό δίκαιο γιά τους υποψήφιους,αφού από του χρόνου θα έχουμε και βάσεις.
Πρώτο πεδίο:Ανθρωπιστικών,Θεατρικών Σπουδών, Θεολογικών, Νομικών, Πολιτικών Επιστημών,Σχολών Ξένων Γλωσσών,Σχολών Νηπιαγωγών και Προσχολικής Αγωγής,Αρχειονομίας-Βιβλιοθηκονομίας,Μουσειολογίας,Σχολών Αστυνομίας,Λιμενικού και Στρατιωτικού Δικαστικού,Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων και κοινής ομάδας Μουσικών Σπουδών,Κινηματογράφου και Φωτογραφίας. Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά.2.Αρχαία Ελληνικά.3.Ιστορία.4.Λατινικά.5.Κοινωνιολογία.6 Δίκαιο ή 7.Θρησκευτικά ή 8.Ξένη Γλώσσα.(ανάλογα με την ομάδα σχολών) με μαθήματα κορμού 9.Γυμναστική. 10.Μουσική. 11.Πολιτική Επιστήμη.12. Φιλοσοφία.
2ο πεδίο:Παιδαγωγικών Σχολών,ΤΕΦΑΑ,Ψυχολογίας,Κοινωνικών Επιστημών, Λογοθεραπείας,Σχολών Νηπιαγωγών και Προσχολικής Αγωγής,Δημόσιας Υγείας,Πολιτικών Επιστημών-Διεθνών Σπουδών,Σχολών Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας, Οικιακής Οικονομίας-Οικολογίας,Σχολών Αστυνομίας-Λιμενικού και Στρατιωτικών Ψυχολόγων,Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων,Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής και κοινή ομάδα:Μουσικών Σπουδών, κ'Εκκλησιαστικής Μουσικής,Κινηματογράφου και Φωτογραφίας.Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά, 2.Μαθηματικά ΙΙ, 3.Ιστορία. 4.Ψυχολογία. 5.Κοινωνιολογία. 6.Βιολογία-Ανθρωπολογία ή 7.Δίκαιο ή 8. Γυμναστική (ανάλογα με την ομάδα του πεδίου) Μαθήματα κορμού: 9.Μουσική. 10.Πολιτική Επιστήμη.11.Θρησκευτικά.12.Ξένη Γλώσσα.
3ο πεδίο:Επιστημών Υγείας,Ζωής,Γεωπονίας,Χημείας,Αποκατάστασης της Υγείας,Δασολογίας και Περιβάλλοντος,Ωκεανολογίας,Επιστημών Τροφίμων και Διατροφής, Σ.Σ.Α.Σ.,Σχολών Πυροσβεστικής Μηχανικών Βιοιατρικής και Πληροφορικής με εφαρμογές στη Βιοιατρική. Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά. 2.Μαθηματικά ΙΙ. 3.Φυσική.4.Χημεία.5.Βιολογία-Ανθρωπολογία.6.Πληροφορική ή 7.Ψυχολογία,ανάλογα με την ομάδα του πεδίου.Μαθήματα κορμού: 8.Γυμναστική. 9. Μουσική.10.Ξένη Γλώσσα. 11.Δίκαιο.12.Φιλοσοφία.
4ο πεδίο:Πολυτεχνικών,Θετικών,Γεωπονικών Σχολών,Σχολών Ικάρων, Ναυτικών Δοκίμων,Ευελπίδων.Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά. 2.Άλγεβρα.3.Γεωμετρία.4.Φυσική.5.Χημεία.6.Πληροφορική ή 7.Βιολογία.8 Τεχνικά(Σχέδιο).9.Γυμναστική.10.Μουσική.11.Γεωγραφία.12.Πολιτική Οικονομία.
5ο πεδίο:Οικονομικών,Λογιστικών σχολών,Σχολών Διοίκησης και Δημόσιας Υγείας,απλής Πληροφορικής,Μηχανικών Οικονομίας και Παραγωγής και Διοίκησης,Μηχανικών Σχεδιασμού Συστημάτων και Προϊόντων,Ψηφιακών Συστημάτων, Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης,Στατιστικής και Ασφαλιστικής, Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής,Ναυτιλιακών και Τουριστικών Σπουδών,Γεωγραφίας και κοινή ομάδα τις Μουσικές σχολές,τις Σχολές Κινηματογράφου και Φωτογραφίας και Εκκλησιαστικής Μουσικής.
Εξεταζόμενα μαθήματα:1.Νέα Ελληνικά.2.Μαθηματικά ΙΙ. 3.Πολιτική Οικονομία. 4.Λογιστική.5.Πληροφορική.6.Δίκαιο ή 7.Κοινωνιολογία. Μαθήματα κορμού.8.Γεωγραφία.9.Γυμναστική.10.Μουσική.11.Ξένη Γλώσσα. 12.Τεχνικά(Σχέδιο).
Απ' όλ' αυτά φαίνεται ότι οι παλιοί μάλλον είχαν δίκιο που δεν έσπαζαν τη γνώση σε πολύ μικρούς κύκλους και μάλιστα χωρίς να γνωρίζουν από τότε τη σημερινή ανάπτυξη των πανεπιστημιακών σχολών και τμημάτων σε όλη τη χώρα.Θα επανέλθω και γιά τα υπόλοιπα είδη Λυκείων.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ