Placeholder

ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ

“Εξπρές” νομοσχέδιο "Ν Κεραμέως" με τη σύμφωνη γνώμη των Πρυτάνεων

Σε άριστο κλίμα η συζήτηση της υπουργού Παιδείας με τους Πρυτάνεις στην έκτακτη Σύνοδο-Χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων με 12,4 εκ. ευρώ
Δημοσίευση: 28/09/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Εξπρές” νομοσχέδιο για τη  απελευθέρωση των Μεταπτυχιακών και την απλοποίηση λειτουργίας των ΕΛΚΕ, προανήγγειλε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, στη σημερινή έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων, η οποία πραγματοποιήθηκε σε άριστο κλίμα, παρουσία του του υφυπουργού Β. Διγαλάκη και του γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Απ. Δημητρόπουλου.

Οι Πρυτάνεις από την πλευρά τους έκαναν δεκτή την πρότασή της υπουργού για “εξπρές” νομοσχέδιο”, ενώ ζήτησαν από την υπουργό  να δοθεί ο απαραίτητος χρόνος διαβούλευσης στα Πανεπιστήμια, για τις υπόλοιπες είκοσι αλλαγές.

Η Νίκη Κεραμέως δεσμεύθηκε ότι το δεύτερο νομοσχέδιο που θα ακολουθήσει , θα προκύψει από εξαντλητικό διάλογο, ενώ άφησε ανοικτό το χρόνο κατάθεσής του στη Βουλή.

Τι θα περιλαμβάνει το “εξπρές” νομοσχέδιο

Το “εξπρές” νομοσχέδιο θα περιλαμβάνει :

Α. Τη θεσμοθέτηση διατάξεων για την απλοποίηση του διαχειριστικού πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, και,

Β. Τη θεσμοθέτηση διατάξεων για την απλοποίηση των διαδικασιών διαχείρισης προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών.

Χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων με 12,4 εκ. ευρώ

Η υπουργός Παιδείας ανακοίνωσε επίσης στους Πρυτάνεις :

1. Την άμεση χρηματοδότηση με 12,4 εκατομμύρια ευρώ από τον Τακτικό Προϋπολογισμό
του 2019.

2. Την παράταση λήξης της απόφασης εφαρμογής της ΚΥΑ 81347/Β9/Φ11/43/22.5.2019 για την χρηματοδότηση - δανειοδότηση των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και λοιπών φορέων από τον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ.

Διεθνείς συνεργασίες Πανεπιστημίων

Η Νίκη Κεραμέως ενημέρωσε επίσης τη Σύνοδο για την ανάληψη πρωτοβουλιών για την ενίσχυση των διεθνών συνεργασιών των Πανεπιστημίων, αρχής γενομένης με την προώθησης δράσεων συνεργασίας με Πανεπιστήμια της Αμερικής.

Η Σύνοδος ανακοίνωσε πως  “χαιρετίζει την πρωτοβουλία αυτή και θα συνδράμει ενεργά στην άμεση υλοποίηση της”.

Ιδιαίτερα θετικό κλίμα η συνάντηση με την υπουργό

Η Σύνοδος Πρυτάνεων στο σημερινό ανακοινωθέν σημειώνουν πως η συνάντηση με την υπουργό Παιδείας  πραγματοποιήθηκε “σε ιδιαίτερα θετικό κλίμα”, ενώ τονίζουν πως  “διαπιστώθηκε η πρόθεση της ηγεσίας του Υπουργείου για την εποικοδομητική συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και τη συνδρομή της με αποτελεσματικό τρόπο σε τρέχοντα επείγοντα ζητήματα”.  

Τι είπε  στους Πρυτάνεις  η πολιτική ηγεσία του υπ. Παιδείας

Ειδικότερα η υπουργός Παιδείας και ο υφυπουργός, κατά την παρέμβασή τους, υπογράμμισαν τη βασική επιδίωξη της ηγεσίας του υπουργείου για την οικοδόμηση σχέσης αγαστής συνεργασίας και αμοιβαίας εμπιστοσύνης με την ακαδημαϊκή κοινότητα.

 Στην κατεύθυνση αυτή, αναφέρθηκαν στην πρόσκληση διαλόγου που απηύθυναν προς σύσσωμη την ακαδημαϊκή κοινότητα, μέσω της αναλυτικής επιστολής, εν όψει της νομοθετικής πρωτοβουλίας για τη δημιουργία ενός νέου θεσμικού πλαισίου Ανώτατης Εκπαίδευσης.

Εν συνεχεία, αναφέρθηκαν σε βήματα στα οποία προέβησαν κατά την ανάληψη της ηγεσίας του Υπουργείου για την επίλυση επειγόντων ζητημάτων, προκειμένου το νέο ακαδημαϊκό έτος να εκκινήσει με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Συγκεκριμένα, έκαναν αναφορά σε 4 επιμέρους θέματα:

Πρώτον, σε έκτακτη χρηματοδότηση που εξασφάλισαν για τα Ιδρύματα, κατά προτεραιότητα, για την κάλυψη των επειγουσών αναγκών τους και την εξόφληση οφειλών προς τη ΔΕΗ. Δυστυχώς, η προηγούμενη πολιτική ηγεσία ανεύθυνα είχε υποσχεθεί στις διοικήσεις των Ιδρυμάτων την εκταμίευση ποσών τα οποία δεν είχαν εξασφαλιστεί και, ως εκ τούτου, δεν εκταμιεύθηκαν ποτέ.

Δεύτερον, στη νομοθετική πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν κατά προτεραιότητα για τον εξορθολογισμό του θεσμικού πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ των Ιδρυμάτων. Συγκεκριμένα, οι προτεινόμενες ρυθμίσεις στοχεύουν στην απαγκίστρωση  της οικονομικής διαχείρισης των ερευνητικών κονδυλίων από διαδικασίες που δυσχεραίνουν ιδιαίτερα την απορρόφησή τους και στη θεσμοθέτηση ενός πιο ευέλικτου συστήματος που εγγυάται την τήρηση των αρχών της διαφάνειας και της λογοδοσίας.

Τρίτον, στη νομοθετική πρωτοβουλία που αναλαμβάνουν κατά προτεραιότητα για την απλούστευση των διαδικασιών διαχείρισης των μεταπτυχιακών προγραμμάτων των Ιδρυμάτων, προς διευκόλυνση της διδασκαλίας και της έρευνας και την ενίσχυση του αυτοδιοίκητου των Ιδρυμάτων. Ενδεικτικά, προωθείται η κατάργηση διατάξεων που αφορούν θέματα αμοιβών των μελών ΔΕΠ και εν γένει του διδακτικού προσωπικού των ΠΜΣ, οι οποίες δημιουργούν υπέρμετρο διοικητικό φόρτο στις υπηρεσίες των πανεπιστημίων και αποτρέπουν ικανούς επιστήμονες από τη διδασκαλία και την παροχή εξειδικευμένης γνώσης στους μεταπτυχιακούς φοιτητές. Περαιτέρω, διευκολύνεται η προσέλκυση καταξιωμένων επιστημόνων στα προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών, με την απαλλαγή από τις διαδικαστικές υποχρεώσεις που έθετε το μέχρι σήμερα ισχύον πλαίσιο.

Τέταρτον, η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε εκτενώς στις πρωτοβουλίες που ανέλαβε κατά την πρόσφατη επίσκεψή της στις ΗΠΑ για την προώθηση της εξωστρέφειας και της διεθνούς προβολής των Ιδρυμάτων. Στο πλαίσιο αυτό, υπογράμμισε το στρατηγικό στόχο της Κυβέρνησης για την αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου με την απελευθέρωση των δημιουργικών του δυνάμεων και την ανάδειξη της χώρας σε εκπαιδευτικό κόμβο σε περιφερειακό και διεθνές επίπεδο. Οι προσπάθειες αυτές έχουν ήδη αποδώσει καρπούς καθώς είναι ήδη υπό συζήτηση το ακριβές πλαίσιο επίσκεψης αντιπροσωπείας αμερικανικών πανεπιστημίων στη χώρα μας για τη διερεύνηση περαιτέρω συνεργασίων με ελληνικά πανεπιστημιακά Ιδρύματα.

Στη συνέχεια, αφού τοποθετήθηκαν οι Πρυτάνεις, αναπτύχθηκε ένας πολύ γόνιμος διάλογος με την πολιτική ηγεσία επί όλων των ζητημάτων, όπως αναπτύχθηκαν στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης και περιγράφονται πιο συγκεκριμένα  στην επιστολή, εν όψει της θεσμοθέτησης του νέου πλαισίου λειτουργίας της Ανώτατης εκπαίδευσης. Η πολιτική ηγεσία αφού υπογράμμισε τη σημασία της συμβολής των διοικήσεων και των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας στη δημιουργία του πλαισίου αυτού, επανέλαβε την κεντρική στόχευση της νομοθετικής πρωτοβουλίας: ενίσχυση της αυτονομίας και αυτοδιοίκησης των Ιδρυμάτων, καθώς και δημιουργία των κατάλληλων εκείνων θεσμών, μηχανισμών και κινήτρων που θα εμπεδώσουν Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αξιολογούμενα, πιο ανταγωνιστικά, που συγχρονίζονται με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, πιο σύγχρονα και εξωστρεφή, που επενδύουν με συνέπεια και συνέχεια στην υψηλού επιπέδου διδασκαλία και έρευνα.

Οι προτάσεις των Πρυτάνεων

Η Σύνοδος,μετά την ολοκλήρωση της συνεδρίασης,  κατέληξε στα ακόλουθα συμπεράσματα που στοχεύουν στη βελτίωση του επιπέδου σπουδών και της υποστήριξης που προσφέρουν στους φοιτητές τους και την ανάληψη πρωτοβουλιών για την περαιτέρω διεθνοποίηση τους.

Σύναψη πολυετών προγραμματικών συμφωνιών με το Κράτος: Σε ότι αφορά το πλαίσιο λειτουργίας των Πανεπιστημίων επισημαίνεται η ανάγκη για ενίσχυση της διοικητικής ανεξαρτησίας και ο περιορισμός της γραφειοκρατίας σε όλες τις ακαδημαϊκές και διοικητικές διαδικασίες και λειτουργίες. Η σύναψη πολυετών προγραμματικών συμφωνιών με το Κράτος, όπου περιγράφονται στρατηγικές δράσεις ανάπτυξης και οι απαιτούμενοι πόροι για τη λειτουργία τους, συμβάλλει προς την κατεύθυνση αυτή.

Χρηματοδότηση Πανεπιστημίων: Η άμεση αύξηση της τακτικής χρηματοδότησης των Πανεπιστημίων από τον κρατικό προϋπολογισμό καθίσταται επιτακτική. Σημειώνεται χαρακτηριστικά  ότι η χρηματοδότηση των ΑΕΙ από τον τακτικό προϋπολογισμό  το 2019 είναι μειωμένη κατά 45% σε σχέση με το 2012, ενώ απαιτείται αύξηση κατ’ ελάχιστο 30% για την κάλυψη των βασικών λειτουργικών αναγκών.

Νέες θέσεις στα Πανεπιστήμια: Αν και την τελευταία 5ετία έχουν δοθεί στα Πανεπιστήμια 1.500 νέες θέσεις μελών ΔΕΠ, δεν υπήρχε ενίσχυση των υπολοίπων κατηγοριών προσωπικού. Η απώλεια θέσεων προσωπικού την ίδια χρονική περίοδο λόγω συνταξιοδότησης και μόνο υπερβαίνει τον αριθμό αυτό. Απαιτείται η απόδοση νέων θέσεων για την ενίσχυση των Πανεπιστημίων σε τακτική βάση.

Οργανισμοί Πανεπιστημίων: Κρίσιμη κρίνεται επίσης η ολοκλήρωση της διαδικασίας έγκρισης των νέων οργανογραμμάτων των διοικητικών υπηρεσιών των Πανεπιστημιών. Επισημαίνεται ότι τα Πανεπιστήμια έχουν υποβάλει νέους οργανισμούς πάνω από μία φορά την τελευταία δεκαετία, ενώ η διαδικασία έγκρισης τους παραμένει παγωμένη. Η ολοκλήρωση έγκρισης οργανισμών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στη διαδικασία της κινητικότητας.

Ανάπτυξη ξενόγλωσσων προγραμμάτων: Τα Πανεπιστήμια στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου ζητούν τη ανάπτυξη ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών με τις βασικές προϋποθέσεις διασφάλισης υποδομών και πόρων. Πρέπει να δοθεί στα Ιδρύματα η δυνατότητα ανάπτυξης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, χωρίς την εμπλοκή του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Αντίστοιχα, παροχή εξ’ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών χωρίς τη συνεργασία με το ΕΑΠ. Προτείνεται επίσης και η θεσμοθέτηση της δυνατότητας διδασκαλίας μαθημάτων εν μέρει σε ξένη γλώσσα για φοιτητές Πανεπιστημίων χωρών της Ε. Ε., ώστε να διευκολυνθεί η κινητικότητα των φοιτητών μέσω του προγράμματος Erasmus και η συμμετοχή των Πανεπιστημίων στο εγχείρημα της Ένωσης Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων για τη δημιουργία του Πανεπιστημίου της Ευρώπης

Μεταπτυχιακά: Για τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ), είναι απαραίτητη η ουσιαστική απλοποίηση της διαδικασίας διαχείρισής τους, αποδίδοντας μεγαλύτερους βαθμούς ελευθερίας στα Πανεπιστήμια, καθώς το υφιστάμενο πλαίσιο δυσχεραίνει την αποτελεσματική υλοποίησή τους.

Ξενόγλωσσα Μεταπτυχιακά: Για την ενίσχυση των ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών προτείνεται να απλοποιηθεί η διαδικασία αναγνώριση ξενόγλωσσου προπτυχιακού τίτλου σπουδών για την αποδοχή φοιτητή/τριας σε ΠΜΣ ή/και πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών Ελληνικού Πανεπιστημίου, η οποία γίνεται με ακαδημαϊκά κριτήρια τα οποία θέτει το Τμήμα ή/και η Σύγκλητος. Αυτό δεν επηρεάζει το πλαίσιο αναγνώρισης πτυχίων για οποιαδήποτε επαγγελματικά δικαιώματα.

Αριθμός εισακτέων: Η πρακτική του αυθαίρετου και ατεκμηρίωτου καθορισμού του αριθμού των εισακτέων επισωρεύει τεράστιες δυσκολίες στα Ιδρύματα, γι' αυτό προτείνεται ο αριθμός των εισακτέων να  καθορίζεται σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και να  βασίζεται σε σαφή και τεκμηριωμένα κριτήρια. Προτείνεται η αναθεώρηση του πλαισίου των μετεγγραφών με βάση τα νέα αυτά δεδομένα.

Σίτιση  και στέγαση: Για την παροχή σίτισης και στέγασης στους φοιτητές, διατυπώνεται η πάγια θέση ότι η Ελληνική Πολιτεία είναι υπεύθυνη για την κάλυψη αυτών των αναγκών φοιτητικής μέριμνας για όλα τα Ελληνικά Πανεπιστήμια. Είναι σαφές ότι χρειάζεται αναθεώρηση του θεσμικού πλαισίου για τη στέγαση και σίτιση των φοιτητών, ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών και να αυξηθεί το ποσοστό των εξυπηρετούμενων φοιτητών, με κάθε πρόσφορο μέσο.

ΑΔΙΠ: Τα Πανεπιστήμια στηρίζουν τις προσπάθειες αναβάθμισης και ενίσχυσης της ΑΔΙΠ.  Για την ουσιαστική στήριξη των διαδικασιών αξιολόγησης και πιστοποίησης είναι απαραίτητη η πρόσθετη στοχευμένη χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων για την ενίσχυση του προσωπικού των ΜΟΔΙΠ με κάθε πρόσφορο τρόπο.
 
Ερευνητικά έργα: Είναι απαραίτητη η εφαρμογή ενός πιο ευέλικτου διαχειριστικού πλαισίου λειτουργίας της έρευνας. Θεωρούμε θετική την προσπάθεια που καταβάλλεται από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Υπουργείο Ανάπτυξης προς την κατεύθυνση αυτή και επισημαίνουμε ότι είναι απαραίτητη η θέσπιση ενός διαφανούς και αποτελεσματικού πλαισίου παρακολούθησης της διαχείρισης των κονδυλίων των ερευνητικών έργων, με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών και τη μείωση της γραφειοκρατίας.

Χρηματοδότηση - δανειοδότηση ΑΕΙ:  Απαιτείται η ανάκληση της ΚΥΑ 81347/Β9/Φ11/43/22.5.2019 για την χρηματοδότηση - δανειοδότηση των ιδρυμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και λοιπών φορέων από τον Ειδικό Λογαριασμό του ΥΠ.Π.Ε.Θ στο πλαίσιο του ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ.

Απασχόληση των Πανεπιστημιακών Ιατρών: Προτείνεται η νομοθετική ρύθμιση στη συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας για την πλήρη αλλά μη αποκλειστική απασχόληση των Πανεπιστημιακών Ιατρών οι οποίοι εργάζονται σε Πανεπιστημιακές Κλινικές ή Εργαστήρια που είναι τοποθετημένα σε Νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Πρακτική Άσκηση: Προτείνεται η άμεση αντιμετώπιση δυσλειτουργιών που προκύπτουν κατά την υλοποίηση της Πρακτικής Άσκησης σε σχέση με πρόγραμμα Εργάνη και την ασφάλιση των ασκούμενων, καθώς και με τη χρηματοδότησή τους (ΟΑΕΔ, ΕΣΠΑ).

Φωτογραφίες: Νίκος Αποστολόπουλος/Ευτυχία Περιβολάρη.

Σχόλια (21)

 
Νίκος
28 Σεπ 2019 21:42

Για τους χρόνια συμβασιούχους στα ιδρύματα υπάρχει κάποια πρόβλεψη ώστε να αποκατασταθεί η εργασιακή τους σχέση με τα ιδρύματα ή θα συνεχίσουν να εργάζονται και να προσφέρουν με το σημερινό καθεστώς εργασιακού μεσαίωνα;

 
Ακαδημαϊκός χάρτης
28 Σεπ 2019 23:05

Για αυτό το ζήτημα τίποτα;

 
ΕΔΙΠ
28 Σεπ 2019 23:55

Οι ΕΔΙΠ και οι ρυθμίσεις που θα κάνουν "ευκολότερη" τη ζωή βρίσκονται για άλλη μια φορά "χαμένες στη μετάφραση"?
Οι διδάκτορες ΕΔΙΠ να περιμένουν δυνατότητα εξέλιξης ή θα εξακολουθούν να βρίσκονται εγκλωβισμένοι στη "γαλέρα"?

 
Δημήτρης
29 Σεπ 2019 08:50

Τι σημαίνει "Απελευθέρωση Μεταπτυχιακών";
Στα δίδακτρα μήπως;

 
@Δημήτρης
29 Σεπ 2019 11:10

Φοβάμαι ότι και στην ποιότητα των σπουδών αγαπητέ....

 
Apostolos
29 Σεπ 2019 11:17

Τι θέλει να πει ο ποιητής εδώ?

<<Ξενόγλωσσα Μεταπτυχιακά: Για την ενίσχυση των ξενόγλωσσων Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών προτείνεται να απλοποιηθεί η διαδικασία αναγνώριση ξενόγλωσσου προπτυχιακού τίτλου σπουδών για την αποδοχή φοιτητή/τριας σε ΠΜΣ ή/και πρόγραμμα διδακτορικών σπουδών Ελληνικού Πανεπιστημίου, η οποία γίνεται με ακαδημαϊκά κριτήρια τα οποία θέτει το Τμήμα ή/και η Σύγκλητος. Αυτό δεν επηρεάζει το πλαίσιο αναγνώρισης πτυχίων για οποιαδήποτε επαγγελματικά δικαιώματα.>>

 
Όλοι τον εαυτό τους
29 Σεπ 2019 12:44

Οι συμβασιούχοι και οι ΕΔΙΠ προφανώς δεν αποτελούν προτεραιότητα όταν δεν έχουμε καταλήξει ποια ιδρύματα πρέπει να λειτουργούν και πού.

Δείτε το παράδειγμα της Κρήτης: έχουμε τρία ανεξάρτητα ΑΕΙ, Πανεπιστήμιο, Πολυτεχνείο και ΤΕΙ (τώρα Μεσογειακό Πανεπιστήμιο...) με αλληλοεπικαλύψεις στα προγράμματα σπουδών, ακόμα και μέσα στην ίδια πόλη (Ηράκλειο και Χανιά)

Αυτά δεν τα βλέπουν στο Υπουργείο και στις Συγκλήτους; Τι κάνουν οι πρυτανικές αρχές;

 
@Δημήτρης
29 Σεπ 2019 13:01

Ανησυχείς μήπως τα μεταπτυχιακά που ενέκρινε ο κ. Γαβρόγλου με 10.000 ευρώ θα αυξήσουν τα δίδακτρα; Δεν πρόκειται να συμβεί. Να σου φέρω ένα παράδειγμα απελευθέρωσης αν και γνωρίζεις πολύ καλά. Ο κ. Γαβρόγλου επέβαλε στα μεταπτυχιακά ακόμα και πόσες κατευθύνσεις θα έχουν, με ανώτατο όριο τις τρεις. Αυτή τη στιγμή δεν μπορεί ένα μεταπτυχιακό να έχει πχ 4 ή 5 κατευθύνσεις.

 
Αποφοιτος
29 Σεπ 2019 16:30

Επαγγελματικά δικαιώματα ;

 
Δημήτρης
29 Σεπ 2019 20:43

Τι σόι ΜΠΣ διάρκειας 1-1.5 ετών είναι αυτό που μπορεί να έχει 4 ή 5 κατευθύνσεις; Μήπως είναι υπερβολή;
Ένα παράδειγμα για να καταλάβω κι εγώ ο αδαής;

 
@Όλοι τον εαυτό τους
29 Σεπ 2019 21:36

Έχετε δίκιο, υπάρχει περιφερειακό Πανεπιστήμιο με τρία τμήματα Πληροφορικής, από τα οποία τα δύο έχουν 25 μέλη ΔΕΠ και το τρίτο 5 μέλη ΔΕΠ. Το τρίτο μάλιστα έχει βάση κάτω από 10.
Αν δεν ρυθμιστούν αυτά τα ζητήματα προκοπή δε θα έρθει ότι νομοθετήματα κι αν γίνουν.

 
@Δημήτρης
29 Σεπ 2019 21:58

Χαίρομαι που κατάλαβες ότι δεν έχεις να ανησυχείς για τα δίδακτρα των μεταπτυχιακών. Για το ζήτημα των κατευθύνσεων θα πρέπει να ενημερωθείς ότι υπάρχουν μεταπτυχιακά 1 έτους με 60 πιστωτικές, 1,5 έτους (90 πιστωτικές) και 2 ετών με 120 πιστωτικές. Τα μεταπτυχιακά αξιολογούνται από ανεξάρτητη αρχή, από τους φοιτητές τους, από το ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον και από την αγορά.

 
Orient express
30 Σεπ 2019 00:10

Νομοσχέδιο εξπρές, Άμεση υλοποίηση, Απελευθέρωση, Απλούστεση, Απλοποίηση, Επείγοντα ζητήματα, Θεσμοθέτηση ενός πιο ευέλικτου συστήματος κτλ κτλ....
Είναι μερικές από τις λέξεις-φράσεις που εντοπίζονται στο άρθρο. Πολύ βιασύνη μήπως διακρίνω (το λες και παστρικά) και μια δόση χαλαρότητας? Στην Αμερική που ευαγγελίζεται η κα. Υπουργός, έτσι εξπρές σχεδιάζουν και προγραμματίζουν τα μεταπτυχιακά στο Harvard που σπούδασε?

 
Δημήτρης
30 Σεπ 2019 07:05

Για τα ΜΠΣ 4-5 κατευθύνσεων που πρέπει να υπάρχουν δεν πήρα απάντηση.
Επαναλαμβάνω, ένα παράδειγμα;

 
@Δημήτρης
30 Σεπ 2019 09:04

Αγαπητέ Δημήτρη αν διαβάσεις προσεκτικά θα καταλάβεις ότι έχεις πάρει απάντηση. Τα Πανεπιστήμια θα πρέπει να λειτουργήσουν στη βάση της αυτοδιοίκησης όπως σε ολόκληρο τον Κόσμο. Φυσικά με αρχές διαφάνειας και λογοδοσία. Ψυχραιμία, θα δεις ότι θα λειτουργήσει πολύ καλύτερα και με πολλαπλά οφέλη για τη χώρα η απελευθέρωση των Πανεπιστημίων.

 
Μ.Π
30 Σεπ 2019 10:34

Αντιγράφω:

Ανάπτυξη ξενόγλωσσων προγραμμάτων: Τα Πανεπιστήμια στο πλαίσιο του αυτοδιοίκητου ζητούν τη ανάπτυξη ξενόγλωσσων προγραμμάτων σπουδών με τις βασικές προϋποθέσεις διασφάλισης υποδομών και πόρων. Πρέπει να δοθεί στα Ιδρύματα η δυνατότητα ανάπτυξης ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών, χωρίς την εμπλοκή του Διεθνούς Πανεπιστημίου. Αντίστοιχα, παροχή εξ’ αποστάσεως προγραμμάτων σπουδών χωρίς τη συνεργασία με το ΕΑΠ.

Παροχή εξ' αποστάσεως προπτυχιακών από άλλα ΑΕΙ, συνεπάγεται λουκέτο σε όλα τα προπτυχιακά του ΕΑΠ. Δεν νομίζω ότι χρειάζεται παραπάνω ανάλυση για αυτό, ειδικά στην περίπτωση που θα δημιουργηθούν ανταγωνιστικά προγράμματα σπουδών, βλ. πληροφορική, διοίκηση επιχειρήσεων κλπ. Μακροπρόθεσμα οι πτυχιούχοι του ΕΑΠ θα βρεθούν με πτυχία χωρίς αντίκρυσμα, όπως οι απόφοιτοι των ΤΕΙ. Σε ποια άλλη ευρωπαϊκή χώρα μπορούν παραδοσιακά ΔΗΜΟΣΙΑ ιδρύματα να παρέχουν και εξ' αποστάσεως εκπαίδευση;

 
@Μ.Π.
30 Σεπ 2019 11:00

Εγώ είμαι φοιτητής του ΕΑΠ και μου αρέσει ο ανταγωνισμός (αυτό είναι που σε κάνει καλύτερο), εσένα δεν καταλαβαίνω γιατί σε πείραξε τόσο, επίσης από που έβγαλες το συμπέρασμα ότι θα κλείσει το ΕΑΠ (το θεωρείς τόσο υποδεέστερο ?).

 
ΕΔΠ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ
30 Σεπ 2019 12:25

Μήπως είναι ευκαιρία να διορθωθεί η παράλειψη του κλάδου των Μη Διδακτόρων Βοηθών και Επιστημονικών Συνεργατών των ΑΕΙ από τον Ν. 4485/2017 και είτε να προστεθεί σαν κατηγορία διδακτικού προσωπικού στον Νόμο η να διευκρινιστεί ότι όπου αναφέρεται ΕΔΙΠ εννοείται και η κατηγορία Μη Διδάκτορες Βοηθοί και Επιστημονικοί Συνεργάτες?
Είμαστε εδώ, κάνουμε μαθήματα κανονικά και παλεύουμε συνεχώς για τα αυτονόητα. Παράδειγμα: Ακόμα περιμένουμε τα αναδρομικά 2015 και 2016 που πήραν οι λοιπές κατηγορίες πανεπιστημιακών ήδη από τον Ιανουάριο του 2019.

 
Άκης
30 Σεπ 2019 12:45

Τα ΕΑΠ είναι έχει σήμερα
1. Αριθμός πτυχιακών φοιτητών: Ενεργοί 16.754, Εγγεγραμμένοι 19.054
2. Αριθμός μεταπτυχιακών φοιτητών: Ενεργοί 16758, Εγγεγραμμένοι 18.509
3. Αριθμός υποψήφιων διδακτόρων: 90
4. Αριθμός προσφερόμενων Προγραμμάτων Σπουδών: 32
κλπ
(πηγή eap )
Μάλλον το πρόβλημα με το ΕΑΠ είναι οτι έχουν όλοι το δικαίωμα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση...

 
@ ΕΔΠ ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟΥ
30 Σεπ 2019 14:31

Δεν υπάρχουν βοηθοί στα Πανεπιστήμια κύριε. Δεν είμαστε στο 1980!!!! Τι είναι αυτά που ζητάτε; Ήμαρτον πια!!!!!

 
Φ.Λ
02 Οκτ 2019 23:58

ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΚΑΠΟΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΓΙΑ ΤΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΣΤΟ ΕΑΠ.ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ,ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΕΥΡΩΠΑΙΚΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ.ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΙ ΕΝΝΟΕΙ ΞΕΝΟΓΛΩΩΣΣΑ ΤΜΗΜΑΤΑ,ΠΡΟΣΠΕΡΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΕΑΠ?

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean