Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΠΕΚ: «Νέα Προγράμματα Σπουδών στην Ιστορία: Το απόλυτο μπάχαλο»

Δημοσίευση: 27/09/2019
Σχολείο
Alt Text: 
Σχολείο
Title Text: 
Σχολείο
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Με το από 17/9/2019 έγγραφό του, το Υπουργείο Παιδείας έστειλε στα σχολεία την εισήγηση του Ι.Ε.Π. για τις «Οδηγίες για τη διδασκαλία μαθημάτων Κοινωνικών Επιστημών στο Γυμνάσιο για το σχολικό έτος 2019 – 2020».

Οι οδηγίες αυτές ειδικότερα σε ό,τι αφορά στο μάθημα της Ιστορίας στο Γυμνάσιο, παραπέμπουν στο  ΦΕΚ 959 Τ.Β./21-03-2019 («Πρόγραμμα Σπουδών του μαθήματος της Ιστορίας των Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξεων του Γυμνασίου»), που είχε υπογραφεί από τον τότε Υπουργό Παιδείας Κ. Γαβρόγλου.

Το συγκεκριμένο όμως πρόγραμμα σπουδών σε πολλά σημεία, δεν συμπίπτει με το σχολικό βιβλίο και αναφέρεται σε ένα διδακτικό υλικό που δεν έχει εκπονηθεί!!

Πέρα από αυτό χαρακτηρίζεται από συνεχείς μεταβάσεις από την αρχή στο τέλος και πάλι στην αρχή και κατακερματισμό της ύλης σε τέτοιο  βαθμό που δημιουργεί σύγχυση στους ίδιους τους διδάσκοντες  το μάθημα.

Είναι πρωτοφανές να στέλνονται οδηγίες που δεν ανταποκρίνονται στο διδακτικό υλικό αλλά και να εισάγονται ριζικές αλλαγές που υποχρεώνουν τον εκπαιδευτικό χωρίς καμία προηγούμενη επιμόρφωση (ούτε καν ενημέρωση) να αναζητά και να επιλέγει την διδακτέα ύλη!

Αποτέλεσμα της πρωτοφανούς αυτής κατάστασης είναι σε άλλα σχολεία να διδάσκεται το μάθημα με βάση το υπάρχον βιβλίο και το παλιό πρόγραμμα σπουδών και σε άλλα με βάση το «νέο» πρόγραμμα σπουδών και με διδακτικό υλικό που οι συνάδελφοι «αλιεύουν» από διάφορες πηγές.

Είτε πρόκειται για συνειδητή επιλογή  είτε για γκάφα, το ΙΕΠ και το Υπουργείο  οφείλουν  να λύσουν το πρόβλημα άμεσα και να σταματήσουν την αναστάτωση που έχουν προκαλέσει σε καθηγητές και μαθητές.

ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Π.Ε.Κ.

Σχόλια (14)

 
Παύλος Μ.
29 Σεπ 2019 22:03

Από πότε η Ιστορία είναι μάθημα του τομέα Κοινωνικών Επιστημών και όχι του τομέα Ανθρωπιστικών;
Είπαμε κριτική σκέψη αλλά όχι και τόσο κάρβουνο...

 
Σωτήρης
29 Σεπ 2019 22:03

Όταν φωνάζαμε για το απαράδεκτο πρόγραμμα σπουδών στα θρησκευτικά όπου επίσης παρατηρείται κατακερματισμός της ύλης σε σημείο που να είναι αδλυνατη η σύνθεση από μέρους των μαθητών κανείς δεν νοιάστηκε. Τώρα το πρόβλημα σαν τον καρκίνο επεκτείνεται.... Καλά ξεμπερδέματα!

 
Ποιος άλλος για την Ιστορία;
29 Σεπ 2019 22:35

Μήπως να αποφανθεί η ΠΕΦ για τον επιστημονικό κλάδο στον οποίο εντάσσεται η Ιστορία; Οι κοινωνιολόγοι πάντως αποφάνθηκαν.....

 
Γ.Π.
30 Σεπ 2019 00:25

Και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση η αλιεία είναι η δεύτερη ειδικότητα πολλών συνα-δέλφων που με περισσή τέχνη αλιεύουν κείμενα, ασκήσεις και προβλήματα από διά-φορες πηγές για να εμπλουτίσουν τα σχολικά βιβλία. Είμαστε και αλιείς!...
Οι Απόστολοι Ανδρέας και Πέτρος, βοήθειά μας!...

 
ΖΕΥΓΑΣ
30 Σεπ 2019 08:56

Ερώτηση προς τους ειδικούς των ΠΣ στο ΙΕΠ και το ΥΠΑΙΘ. Τα παιδιά του Λυκείου διδάσκονται τα σχολικά εγχειριδια των ΠΣ του 1999. Σήμερα ισχύουν τα ΠΣ του 2015 (είχαν ανασταλεί 2015-2016). Από το 2016 μέχρι σήμερα ποια ΠΣ ισχύουν;;;Για ποια σχολικά εγχειρίδια;;;

 
Αρθούρος
30 Σεπ 2019 09:44

Μπορεί οι φιλόλογοι να έχουν κάποιο δίκιο όσο αφορά την κατάταξη του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο στις ανθρωπιστικές επιστήμες,αλλά όσο αφορά το ίδιο μάθημα στο Λύκειο,δεν μπορεί να γίνει το ίδιο.Κι αυτό, γιατί υπάρχουν πανεπιστημιακά τμήματα Ιστορίας στη χώρα,που τα ίδια επιλέγουν να είναι και κάτι άλλο:Παραδείγματα:Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας Παντείου,Τμήμα Κοινωνικής Ανθρωπολογίας και Ιστορίας Πανεπιστημίου Αιγαίου(Μυτιλήνη),Τμήμα Ιστορίας,Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστημίου Θεσσαλίας(Βόλος),Τμήμα Ιστορίας,Αρχαιολογίας και Διαχείρισης Πολιτισμικών Αγαθών Πανεπιστημίου Πελοποννήσου(Καλαμάτας),Τμήμα Ιστορίας-Εθνολογίας Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης(Κομοτηνή).Απ' ό,τι φαίνεται,οι ίδιοι οι ερευνητές και καθηγητές πανεπιστημίου ψάχνονται και σ'αυτή τους την έρευνα,θέλουν να αποσπαστούν από το στενό πυρήνα των ανθρωπιστικών επιστημών.Οι κοινωνικές επιστήμες,ως γειτονικές,είναι η πρώτη τους απόπειρα διεύρυνσης.
Εδώ και πολλά χρόνια,ο κλάδος της Αρχαιολογίας,συγγενεύει και με τη Γεωλογία και τη Χημεία,αλλά δε λένε να ιδρώσουν τα αφτιά των φιλολόγων.

 
κράτος
30 Σεπ 2019 14:38

αυτό το κράτος αρέσκεται στις συζητήσεις (βλέπε σχόλια εδώ) , στα μπερδέματα αλλά όχι στην αυτοοργάνωση και την κοινή λογική. πέρα από το ηλίθιον του πράγματος - νάχαμε να λέγαμε- η πρακτική είναι απλή : ΔΕΝ ΚΑΝΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ ΑΠΟ ΟΣΑ ΛΕΕΙ η εγκύκλιος απλώς το μάθημα το οργανώνεται με βάση το εγχειρίδιο και την υπηρεσιακή σας συνείδηση. απλά πράγματα σε ένα δύσκολο κράτος που υπάρχει για να μας κάνει τη ζωή δύσκολη. η δυσχερέστερη θέση είναι των συναδέλφων γ' λυκείου, οι λοιποί θα βρουμε άκρη , μόνοι μας, με κόπο και ευθύνη... αφού πέσαμε σε τέτοιο κράτος...

 
μέλος της ελληνικής κοινωνίας
30 Σεπ 2019 15:38

Έτσι όπως πάμε, σε λίγο και τα Μαθηματικά οι Κοινωνιολόγοι θα τα διδάσκουν διότι τα Μαθηματικά είναι μια επιστήμη που αφορά όλη την κοινωνία.
Τί, όχι;
Πώς όχι;

 
@Αρθούρε, άκου:
30 Σεπ 2019 16:07

Στην Γ΄ Λυκείου το μάθημα της Ιστορίας διδάσκεται αποκλειστικά από φιλολόγους ΠΕ02, κατά προτίμηση του Ιστορικού-Αρχαιολογικού.
ΔΕΝ ισχύουν οι δεύτερες αναθέσεις, ούτε για ξενόγλωσσους, ούτε για κοινωνιολόγους, ούτε για τίποτε άλλο.
Τα Τμήματα που ανέφερες είναι Τμήματα που δημιουργήθηκαν για ψηφοθηρικούς λόγους και είχαν βάσεις εισαγωγής γύρω στο 10, 11, άντε 12. Όσοι βγαίνουν από τα τμήματα αυτά (αν καταφέρουν να βγουν κάποτε) δεν είναι σε θέση ούτε ΑΣΕΠ να περάσουν, ούτε να διδάξουν Ιστορία. Μην τα μπλέκεις.....

 
@Αρθούρε
30 Σεπ 2019 23:23

Η αξιοποίηση της γνώσης που προσφέρουν τα επιμέρους πεδία των επιστημών σε άλλα πεδία δεν καθιστά συγγενείς τις επιστήμες, ούτε είναι βάσιμος λόγος για να ενταχθεί μια επιστήμη σε αυτά, λέγεται απλά χρησιμότητα και εφαρμογή της γνώσης.., αλλιώς σε λίγα χρόνια και η χημεία και η γεωλογία θα βγούνε συγγενείς με την κοινωνιολογία

 
Αρθούρος
01 Οκτ 2019 08:54

Προς Αρθούρε: Δεν καταλάβατε τί είπα και γι'αυτό επιχειρηματολογείτε πάνω σε ένα πεδίο που με βρίσκει σύμφωνο.Δε γίνονται οι επιστήμες γειτονικές ή συγγενικές χωρίς λόγο.Συνήθως,μεσολαβεί η σταθερή απόφαση των ερευνητών γιά εφαρμογή των θετικών επιστημών σε χώρους που στις ξένες χώρες,αυτό είναι παλιά πρακτική.Έτσι,υπάρχει η Παλαιοντολογία,η Παλαιοανθρωπολογία,η Αρχαιολογία,η Εθνολογία,ακόμα και η Παλαιοδιαθηκολογία όταν γίνεται μελέτη της Γένεσης, χρησιμοποιούν τις θετικές επιστήμες.
Η Κοινωνιολογία,που αναφέρετε πάντα με πικρία,(όπως και η Ψυχολογία), τόλμησε να εφαρμόσει πρώτη τα Μαθηματικά και τη Στατιστική,όπως και τη Βιολογία στις έρευνές της από τα πρώτα βήματα της πορείας της και γι'αυτό ξεχώρισε από τα τότε humanities.Γιατί δεν κάνουν το ίδιο και η Θεολογία, Θρησκειολογία, Ποιμαντική,Φιλολογία,Ιστορία,Νομική κλπ. γιά να μη νιώθουν ριγμένες και να τα ρίχνουν πάντα στην Κοινωνιολογία;

 
@Αρθούρος
01 Οκτ 2019 09:49

Η φιλοσοφική σου συζήτηση φίλε μου είναι ενδιαφέρουσα, αλλά εμείς αναφερόμαστε στην μετατόπιση του μαθήματος της Ιστορίας στο σχολείο από τον κλάδο των Ανθρωπιστικών Επιστημών στον κλάδο των Κοινωνικών.
Το επόμενο βήμα η μετατόπιση της ανάθεσης διδασκαλίας του μαθήματος.
Αυτό δε θέλει και τόση κριτική σκέψη για να το διακρίνουμε.

 
@2 Αρθουρε
01 Οκτ 2019 14:10

Το συμπέρασμα των προκείμενών σας, αγαπητέ Αρθούρε, αποτελεί λογικά και έγκυρα η κρίση πως η ιστορία μάλλον δεν προσιδιάζει στην κοινωνική επιστήμη, γιατί αυτό είναι το θέμα μας και όχι οι πρακτικές της κοινωνιολογίας.

 
Αρθούρος
01 Οκτ 2019 16:28

Προς 2 Αρθούρε@:Συμφωνώ προς το παρόν.Η Ιστορία δεν είναι κοινωνική επιστήμη.Αυτό είναι μία θαρραλέα αναγνώριση των δυνατοτήτων της,αλλά δεν απαγορεύει στους ερευνητές να οραματίζονται την απελευθέρωσή της από τα δεσμά του επιπέδου του κουτσομπολιού(κοινωνικός σχολιασμός-κριτική).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.