Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

ΣΥΡΙΖΑ: Τα ΜΜΕ χρησιμοποίησαν την έκθεση της Κομισιόν για να δημιουργήσουν εντυπώσεις και να προκαταλάβουν το δημόσιο διάλογο

Η μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγράφει μια σειρά από θετικά ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος,
Δημοσίευση: 01/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Ορισμένες εφημερίδες και ΜΜΕ χρησιμοποίησαν την έκθεση ώστε να δημιουργήσουν εντυπώσεις και να προκαταλάβουν το δημόσιο διάλογο, υπονοώντας πως τα ευρήματα της μελέτης αποτελούν «χαστούκι» για τη χώρα και την εκπαιδευτική πολιτική των τελευταίων ετών (πχ: «Νέα έκθεση-σοκ για μαθητές»).

Τα παραπάνω τονίζει σε ανακοινωθέν  η Επιτροπή Ελέγχου Κοινοβουλευτικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, σχετικά με την «Έκθεση παρακολούθησης της Εκπαίδευσης & Κατάρτισης 2019»της Ευρωπαικής Επιτροπής και υπογραμμίζει τα εξής:

  • Ωστόσο, η μελέτη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγράφει μια σειρά από θετικά ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, ειδικά κατά την περίοδο διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ (σελ. 7-11). Σε αυτά συγκαταλέγονται η καθιέρωση της υποχρεωτικής δίχρονης προσχολικής αγωγής, η αναβάθμιση του Λυκείου, το νέο σύστημα εισαγωγής και η ελεύθερη πρόσβαση στα Πανεπιστήμια και η αντιμετώπιση της πρόωρης εγκατάλειψης του σχολείου, όπου η χώρα μας πρωτεύει πανευρωπαϊκά.
  • Επίσης, θετική αναφορά γίνεται στην πολιτική ένταξης των προσφύγων, στην εφαρμογή του προγράμματος «Μια Νέα Αρχή στα ΕΠΑΛ», την καθιέρωση του «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας» για τους αποφοίτους των ΕΠΑΛ και τη θεσμοθέτηση των δωρεάν Διετών Προγραμμάτων Επαγγελματικής Εκπαίδευσης των ΑΕΙ (αυτά που ανέστειλε η Υπουργός Παιδείας), την αντιμετώπιση του brain-drain και τους διορισμούς στην εκπαίδευση με εφαρμογή του κανόνα 1:1.
  • Στα θετικά της έκθεσης συμπεριλαμβάνεται και η διαπίστωση της ανάγκης συνολικής αναβάθμισης του ρόλου των εκπαιδευτικών, η οποία περιλαμβάνει και τη μισθολογική αποκατάσταση έπειτα από τις περικοπές της τάξης του 15-30% από την εφαρμογή των δύο πρώτων μνημονίων.
  • Η έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής καταγράφει επίσης υπαρκτές αδυναμίες, οι οποίες πολλές φορές αφορούν στο σύνολο των κρατών-μελών και σε καμία περίπτωση δεν αποτελούν εθνική πρωτοτυπία. Για το λόγο αυτό, οποιαδήποτε μελέτη δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ως η απόλυτη αλήθεια, πόσο μάλλον να γίνεται αντικείμενο αποσπασματικής υιοθέτησης και αναπαραγωγής συμπερασμάτων. Αντίθετα, κάθε έρευνα αποτελεί, αφού μελετηθεί, αντικείμενο και ευκαιρία διαλόγου, προβληματισμού και διορθωτικών κινήσεων.
  • Στη συγκεκριμένη μελέτη υπάρχουν μεθοδολογικά προβλήματα και παραλείψεις. Πιο συγκεκριμένα, στην έκθεση γίνεται λόγος για μείωση των δημόσιων δαπανών για την εκπαίδευση, όταν οι καταρτισμένοι και ψηφισμένοι Προϋπολογισμοί για τα έτη 2016 έως 2019 αποδεικνύουν ότι οι δαπάνες του Υπουργείου Παιδείας αυξήθηκαν κατά 12%, ενώ σταμάτησε η πτωτική τάση (-34%) της περιόδου 2009-2015.
  • Επίσης, εκείνα τα στοιχεία που φαίνονται προβληματικά, όπως οι επιδόσεις των μαθητών/τριών στη νεοελληνική γλώσσα, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες,  δεν είναι καινούργια. Η έκθεση με σαφήνεια δηλώνει ότι αντλεί αυτά τα στοιχεία από την τελευταία εξέταση PISA 2015 για την οποία υπάρχουν δημοσιευμένα στοιχεία (αναμένεται σύντομα η έκδοση των συμπερασμάτων της PISA 2018). Αυτή είναι μια ακόμη αδυναμία της έκθεσης και του τρόπου που συντάσσεται, καθώς τα ίδια στοιχεία του PISA 2015 επαναλαμβάνονται κάθε έτος, δίνοντας την εντύπωση ότι τα πράγματα χειροτερεύουν χρόνο με το χρόνο. Παρ’ ότι το στοιχείο αυτό επισημαίνεται στην έκθεση, σε μερίδα του Τύπου αποκρύπτεται αυτή η αλήθεια και εμφανίζονται νέες αναλύσεις ως «περσινά, ξινά σταφύλια».
  • Οι εκθέσεις των διεθνών οργανισμών αποτελούν ένα σοβαρό εργαλείο και πρέπει να λαμβάνονται υπόψη στη χάραξη της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ωστόσο, δεν αποτυπώνουν με ακρίβεια όλα τα ζητήματα και δεν αποτελούν λύση για όλα τα προβλήματα. Στο πλαίσιο αυτό, οι μελέτες αυτού του τύπου πρέπει να εξετάζονται με κριτικό πνεύμα, αφού και σε αυτές αποτυπώνονται ιδεολογικοί προσανατολισμοί και πολιτικές στοχεύσεις.
  • Ο ΣΥΡΙΖΑ συνεχίζει να κινείται με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ενδυνάμωση της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης για όλες και για όλους, δίχως αποκλεισμούς και διακρίσεις. Το εύλογο ερώτημα που προκύπτει είναι ποιοι προσπαθούν με τόση προσήλωση να απαξιώσουν το δημόσιο σχολείο και το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα στο σύνολό του, καθώς και ποιοι επωφελούνται από τη συστηματική αυτή προσπάθεια συκοφάντησης;
Ετικέτες: 
ΣΥΡΙΖΑ ΠΑΙΔΕΙΑ

Σχόλια (3)

 
Σχολικά Βιβλία
03 Οκτ 2019 01:11

Αν δεν αλλάξει η ύλη και η δομή του σχολείου δεν έχει σημασία ούτε τι κάνουν οι καθηγητές ούτε η προσπάθεια των μαθητών: οι καλοί κάτι θα καταφέρνουν, με τη βοήθεια των φροντιστηρίων όσοι έχουν την οικονομική άνεση, οι αδύναμοι θα αφήνονται στη μοίρα τους.

Επίσης: 14χρονη Ενιαία Υποχρεωτική Εκπαίδευση και Προσχολική Αγωγή, και να εισαχθεί Εξατάξιο Γυμνάσιο για τα παιδιά από 10 ετών μέχρι 15 ετών, και μετά διετές Λύκειο για όλους.

Τεχνική κατάρτιση να προσφέρεται μόνο σε ενήλικες με απολυτήριο Λυκείου.

Θα λυθούν πολλά προβλήματα των επόμενων δεκαετιών με μικρή σχετικά επένδυση.

 
o tempora, o mores
02 Οκτ 2019 19:04

Ναι, υπάρχουν αντικειμενικά προβλήματα και στη Γλώσσα και στα Μαθηματικά, αλλά για αυτό ευθύνονται πολλοί και ποικίλοι παράγοντες (λανθασμένες πολιτικές πολλών δεκαετιών, η εποχή μας που αποθεώνει την τεχνολογία εις βάρος της γνώσης και του πνεύματος, το εκπαιδευτικό σύστημα που έχει στο κέντρο του τις εισαγωγικές εξετάσεις στη Γ΄ Λυκείου κ.ά.).
Αντί όμως να ακούσουμε εμπεριστατωμένες προτάσεις, αυτό που ακούμε μονίμως είναι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ. Με ποιο τρόπο αυτή η λιωμένη καραμέλα -που λέει ότι ΟΛΑ ΜΑ ΟΛΑ στην εκπαίδευση θα αλλάξουν μόλις αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός-, θα λύσει ως διά μαγείας όλα τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι άξιο απορίας. Εμμέσως πλην σαφώς το Υπουργείο ρίχνει το μπαλάκι της υποτιθέμενης απόλυτης αμάθειας στους εκπαιδευτικούς, καθώς υπαινίσσεται ότι μόλις θα αξιολογηθεί ο εκπαιδευτικός (είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης) μια σειρά από στρεβλώσεις, προβλήματα και λανθασμένες πολιτικές θα πάψουν να υφίστανται και οι μαθητές θα μάθουν και γλώσσα και μαθηματικά!!!!!!! Επίσης, θα συμφωνήσω ότι με τις εκθέσεις της PISA, τις μεθόδους και τα κριτήριά τους κάτι δεν... πάει καλά, και αυτό έχει αναλυθεί πολλές φορές από εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και πανεπιστημιακούς. Επομένως:
Οι μαθητές έχουν πρόβλημα στη Γλώσσα και τα Μαθηματικά;;;;;;;;;; ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ!! ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ!
Δεν γίνονται διορισμοί και οι χιλιάδες όμηροι αναπληρωτές πηγαίνουν 20 χρόνια στα ακριτικά σχολεία τα Χριστούγεννα;;;;;;;;;;;; ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ!! ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ!
Υποχρηματοδοτείται η εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί;;;;;;; ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ!! ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ!
Εκατοντάδες μαθητές ήδη μεταφέρονται σε άλλα σχολεία, επειδή δεν εγκρίθηκε τη Κατεύθυνσή τους στη Γ΄ Λυκείου στο σχολείο τους;;;;;;;;;;;;; ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ!! ΘΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Ο ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ!
Καληνύχτα σας!!!!!!

 
Athanasios
01 Οκτ 2019 16:24

Διορισμοι στην Εκπαίδευση επι ΣΥΡΙΖΑ;;;;;;;;;;;;
μισθολογικη αποκατασταση απο το ΣΥΡΙΖΑ ;;;;;;;;;;;;
Πραγματι, εχει κατι θεματακια η εκθεση...

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.