Οι 22 προτάσεις των πανεπιστημιακών (ΠΟΣΔΕΠ) στην υπουργό Παιδείας

Θα πρέπει να τεθεί συνολικά ως γενική βάση εισαγωγής το 10 και τα τμήματα να μπορούν να ορίζουν πρόσθετη βάση για ένα άμεσα συναφές μάθημα.

03/10/2019

Άκουσε το άρθρο

Εικοσιδύο βασικές προτάσεις επί των αλλαγών που ετοιμάζει η υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, εισηγείται το κορυφαίο συνδικαλιστικό όργανο των πανεπιστημιακών δασκάλων, η ΠΟΣΔΕΠ.

Ειδικότερα η ΠΟΣΔΕΠ, με απόφαση που έλαβε, κατά πλειοψηφία, προτείνει στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας:

1. Σύγκλητος: Το σχήμα Πρύτανης, Πρυτανικό Συμβούλιο, Σύγκλητος να διατηρηθεί.

Η Σύγκλητος να έχει σύνθεση και μέγεθος λειτουργικό, και να έχει αρμοδιότητα σε θέματα ακαδημαϊκά και στρατηγικής του ιδρύματος και το Πρυτανικό Συμβούλιο την διοίκηση του Πανεπιστημίου ως προς τα διοικητικά και οικονομικά θέματα.

2. Εκλογή Πρυτανικού Συμβουλίου: Ο Πρύτανης και οι Αντιπρυτάνεις να εκλέγονται για 4ετή θητεία από τα μέλη ΔΕΠ σε ενιαίο ψηφοδέλτιο συνδυασμού.

Αν η εκλογή των Αντιπρυτάνεων γίνεται ξεχωριστά από τον Πρύτανη από ενιαίο ψηφοδέλτιο, τότε να εφαρμοστεί η ταξινομική ψήφος. Να διασφαλίζεται εναλλαγή στα όργανα π.χ. να μην υπάρχει δυνατότητα επανεκλογής για δεύτερη συνεχόμενη θητεία σε οποιαδήποτε θέση για τον Πρύτανη και στην ίδια θέση για τους Αντιπρυτάνεις.

3. Δομή διοίκησης Τομέας – Τμήμα – Σχολή: Η δομή διοίκησης Τομέας – Τμήμα – Σχολή θα πρέπει να διατηρηθεί καθώς είναι διαχρονικά δοκιμασμένη.

Τα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης να εκλέγονται μόνο από τα μέλη ΔΕΠ, τα οποία είναι και τα μόνα που έχουν το δικαίωμα του εκλέγεσθαι.

Για καμία θέση δεν γίνεται προεπιλογή υποψηφιοτήτων.

4. Ηλεκτρονική ψηφοφορία: Οι εκλογές για την ανάδειξη των οργάνων με πολυπληθές σώμα εκλογέων να γίνονται με ηλεκτρονική ψηφοφορία.

5. Οργανισμοί Πανεπιστημίων:  Τα ιδρύματα να αποκτήσουν άμεσα σύγχρονο Οργανισμό και Εσωτερικό Κανονισμό.

6. Συμβούλια Ιδρύματος: Η εισαγωγή του θεσμού των Συμβουλίων Ιδρύματος (με οποιαδήποτε ονομασία), με διακριτές αρμοδιότητες από τα όργανα της διοίκησης, μπορεί να συμβάλει στην αυτοδιοίκηση και την θεσμική εξισορρόπηση, έχοντας ρόλο στην χάραξη της στρατηγικής και στην παρακολούθηση της πορείας του Ιδρύματος, στην ενίσχυση της εξωστρέφειας και της διασύνδεσης με την κοινωνία.

Το Συμβούλιο Ιδρύματος να αποτελείται από μέλη ΔΕΠ του Ιδρύματος (Καθηγητές ή Αναπληρωτές Καθηγητές) που θα εκλέγονται από τα μέλη ΔΕΠ και εξωτερικά μέλη που θα εκλέγονται από τα εκλεγμένα εσωτερικά μέλη.

7. Θέσεις Γενικών Γραμματέων: Για το θέμα του Γενικού Γραμματέα δεν υπάρχει σαφής σύγκλιση σε ορισμένη άποψη.

8. Απλοποίηση λειτουργίας ΕΛΚΕ: Αναμένουμε το συντομότερο τις ρυθμίσεις που θα προταθούν για απλοποίηση του πλαισίου λειτουργίας των ΕΛΚΕ, εκτός δημοσίου λογιστικού, με τις κατάλληλες θεσμικές εγγυήσεις διαφάνειας και λογοδοσίας, το οποίο αποτελεί αίτημά μας εδώ και χρόνια.

9. Συγχώνευση των ΕΛΚΕ: Να εξεταστεί η συγχώνευση των ΕΛΚΕ με την Εταιρεία Αξιοποίησης σε ενιαίο ΝΠΙΔ, εκτός γενικής κυβέρνησης, με στόχο την καλύτερη υποστήριξη και αξιοποίηση της ερευνητικής και εκπαιδευτικής δραστηριότητας του Ιδρύματος και της περιουσίας του.

10.Θέσεις προσωπικού: Να εφαρμόζονται 4ετείς προγραμματικές συμφωνίες με το Υπουργείο, για θέσεις προσωπικού και χρηματοδότηση επενδύσεων, στο πλαίσιο του εθνικού στρατηγικού σχεδιασμού.

11. Χρηματοδότηση: Η κρατική χρηματοδότηση πρέπει να συνδέεται με το εκπαιδευτικό κόστος ανά φοιτητή, εξειδικευμένα, ανάλογα με το αντικείμενο και τις ειδικές συνθήκες στο Τμήμα ή το Ιδρυμα. Παράλληλα να συνδέεται και κατά ένα μέρος με την επίτευξη στόχων (διορθωτικά και ως επιβράβευση).

Ανεξάρτητα από την θέσπιση αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών για την κρατική χρηματοδότηση των Ιδρυμάτων το ύψος της πρέπει να καλύπτει τις ανελαστικές (πάγιες) δαπάνες λειτουργίας των Ιδρυμάτων.

12. Ιδιωτική χρηματοδότηση: Η Δ.Ε. επισημαίνει ότι η ιδιωτική χρηματοδότηση θα πρέπει να επιδιωχθεί με μορφές που δεν θα αλλοιώνουν τη φυσιογνωμία και τον προσανατολισμό των πανεπιστημίων.

13. ΑΔΙΠ: Η λειτουργία της ΑΔΙΠ ως πραγματικά ανεξάρτητης αρχής απαιτεί την εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία σχετικά με τον διορισμό του Προέδρου και των μελών του Συμβουλίου σύμφωνα και με το εθνικό αλλά και το ευρωπαϊκό πλαίσιο (ESG2015) προς το οποίο οφείλει να συμμορφώνεται.

Η ΑΔΙΠ πρέπει να εξυπηρετεί δύο σκοπούς: Α) την διασφάλιση και πιστοποίηση ποιότητας των ΑΕΙ και Β) την υποστήριξη για διαμόρφωση & υλοποίηση εθνικής στρατηγικής.

14. Εθνικό Συμβούλιο Παιδείας: Παράλληλα απαιτείται η σύσταση Εθνικού Συμβουλίου Παιδείας για τη χάραξη εθνικής στρατηγικής.

15. Αξιολόγηση Πανεπιστημίων: Ποτείνεται η ΑΔΙΠ να αξιολογεί τα Ιδρύματα ως προς το Ακαδημαϊκό τους έργο και να μεταφερθούν σε αυτήν αρμοδιότητες από το υπουργείο Παιδείας για την ίδρυση και την κατάργηση Τμημάτων και προγραμμάτων.

Η διασφάλιση ποιότητας θα πρέπει να αποτελέσει ουσιαστικό εργαλείο αναβάθμισης και όχι γραφειοκρατική διαδικασία.

16. Νέος ακαδημαϊκός χάρτης: Άμεση επανεξέταση του ακαδημαϊκού χάρτη, όπως διαμορφώθηκε με τις πρόσφατες συγχωνεύσεις και την ίδρυση νέων τμημάτων, και των μεταπτυχιακών, ως προς τη σκοπιμότητα και τη βιωσιμότητά τους.

17. Ξενόγλωσσα Προγράμματα Σπουδών: Τα Ιδρύματα θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ξενόγλωσσα προπτυχιακά προγράμματα σπουδών (ΠΠΣ).

18. Κινητικότητα    φοιτητών: Να θεσμοθετηθεί η δυνατότητα κινητικότητας των φοιτητών και λειτουργίας από τα Ιδρύματα ευέλικτων προγραμμάτων σπουδών (προγράμματα εξ αποστάσεως, εντατικά θερινά/χειμερινά μαθήματα).

19. Μεταπτυχιακά: Να απλοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, αντίστοιχα με τα ΠΠΣ και μέσα από Μεταπτυχιακές Σχολές.

Θα πρέπει να χορηγούν υποτροφίες και απαλλαγές διδάκτρων σε σημαντικό ποσοστό με οικονομικά κριτήρια και σε αριστούχους.

Θα πρέπει να προβλεφθούν διαδικασίες για την αξιολόγηση των ΠΜΣ και ένταξή τους στον μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό του ιδρύματος και τον εθνικό στρατηγικό σχεδιασμό.

Η σκοπιμότητα ίδρυσης και οι συνθήκες λειτουργίας των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών, όπως και κάθε νέας μορφής προγράμματος (ξενόγλωσσα, θερινά, εξ αποστάσεως κλπ) θα εξετάζεται από τη Σύγκλητο του Ιδρύματος μετά από εισηγήσεις των Τμημάτων και Σχολών.

Η τελική έγκριση θα δίνεται από την ΑΔΙΠ.

20. Ανώτατο όριο  φοίτησης: Σε σχέση με την θέσπιση ανωτάτου ορίου φοίτησης, ως γενική αρχή θα πρέπει να απαιτείται από το νόμο ένα ανώτατο όριο φοίτησης. Όμως το χρονικό όριο και οι εξαιρέσεις για σοβαρούς λόγους (υγείας, κοινωνικούς κλπ) να ορίζονται από κάθε Πανεπιστήμιο.

21. Βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ: Θα πρέπει να τεθεί συνολικά ως γενική βάση εισαγωγής το 10 και τα τμήματα να μπορούν να ορίζουν πρόσθετη βάση για ένα άμεσα συναφές μάθημα.

22. Εργασιακές σχέσεις των πανεπιστημιακών γιατρών: Να ληφθούν υπόψη οι θέσεις που έχει καταθέσει η ΠΟΣΔΕΠ για τα ζητήματα των Τμημάτων και Σχολών Ιατρικής και γενικότερα των Σχολών Υγείας και αφορούν τις εργασιακές σχέσεις των πανεπιστημιακών γιατρών (πλήρης και μη αποκλειστική απασχόληση), τους οργανισμούς των Πανεπιστημιακών Νοσοκομείων, την λειτουργία των Πανεπιστημιακών Κλινικών/Εργαστηρίων σε νοσοκομεία του ΕΣΥ και την σύνθεση της Διυπουργικής Επιτροπής μεταξύ Υπουργείων Παιδείας και Υγείας.

Για επιπλέον θέματα και την ιεράρχησή τους η ΠΟΣΔΕΠ θα καταθέσει υπόμνημα στο πλαίσιο της συνεργασίας που έχει ήδη ξεκινήσει με το Υπουργείο Παιδείας.

Η ΠΟΣΔΕΠ θεωρεί ότι η πρωτοβουλία του υπουργείου θα έχει θετικό αποτέλεσμα, εάν οδηγήσει, μέσα από οργανωμένο διάλογο και αποτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, σε ένα νόμο πλαίσιο με ευρεία αποδοχή, ώστε να έχει διάρκεια, και εάν αυτή εντάσσεται σε ένα συνολικό σχέδιο αντιμετώπισης των θεμάτων της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που να περιλαμβάνει:

  • συνολικό στρατηγικό σχεδιασμό για την ανώτατη εκπαίδευση μέσω της αποτίμησης της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί, με ενίσχυση της τεχνολογικής – επαγγελματικής εκπαίδευσης,
  • επανεξέταση του ακαδημαϊκού χάρτη,
  • εξορθολογισμό του αριθμού των εισακτέων και των μετεγγραφών,
  • αύξηση της δημόσιας χρηματοδότησης των πανεπιστημίων,
  • αντιστροφή της συρρίκνωσης του προσωπικού τους, με εφαρμογή του κανόνα «1 προς 1» και επιπλέον νέες θέσεις,
  • νέο μισθολόγιο με αξιοπρεπείς μισθούς και συντάξεις και εφαρμογή των σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ.
  • την ταχύτατη ολοκλήρωση και προώθηση των Οργανισμών και των Εσωτερικών Κανονισμών των Ιδρυμάτων

Στην πλειοψηφία της η ΔΕ αποδέχεται, σύμφωνα και με τις αποφάσεις του Συνεδρίου, ότι χρειάζεται ένα νέο πλαίσιο για τη λειτουργία της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, γενικό, απλό, με κωδικοποίηση της νομοθεσίας (λαμβάνοντας υπόψη όλη τη νομολογία για τα ΑΕΙ και χωρίς τις αποσπασματικές αναφορές σε προηγούμενους νόμους), που να παρέχει ευελιξία στα ιδρύματα (καθώς δεν έχουν της ίδιας κλίμακας προβλήματα) και να ενισχύει την αυτοδιοίκηση στα ακαδημαϊκά, ερευνητικά και διοικητικά θέματα (μεταφέροντας αρμοδιότητες από το υπ. Παιδείας).

Στη Διοικούσα Επιτροπή της ΠΟΣΔΕΠ  καταγράφηκαν και διαφορετικές από τις ανωτέρω θέσεις που υποστηρίζονται κατά πλειοψηφία από την Δ.Ε. και αφορούν κυρίως το ότι δεν χρειάζεται νέος νόμος πλαίσιο αλλά μικρές διορθώσεις και λίγες τροπολογίες, τη σύσταση Συμβουλίου Ιδρύματος, τις προγραμματικές συμφωνίες, τη σύνδεση χρηματοδότησης με την αξιολόγηση, το όριο φοίτησης και τη βάση εισαγωγής.
 

Σχόλια (12)

Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
|

Παιδιά, υπό ποια έννοια το εκπαιδευτικό σύστημα είναι υποχρεωτικό μέχρι την τρίτη γυμνασίου; Δηλαδή αν σταματήσεις στην δευτέρα γυμνασίου, τι θα γίνει; Θα τιμωρηθείς με κάποια ποινή (έτσι λέει ο νόμος;) ή μήπως δεν θα μπορείς να διοριστείς στο δημόσιο, σε δουλειές που απαιτούν απολυτήριο γυμνασίου; Ειλικρινά δεν το έχω μάθει ποτέ αυτό. Αλλά εγώ φταίω ή το ίδιο το υπουργείο παιδείας που δεν ενημερώνει τους μαθητές; Αν και εγώ πλέον δεν είμαι μαθητής. Έχω τελειώσει το λύκειο, μετά σπούδασα κιόλας και ακόμα δεν ξέρω γιατί είναι υποχρεωτική η εκπαίδευση μέχρι την τρίτη γυμνασίου.

Θα μπορούσε να ήταν μέχρι την έκτη δημοτικού. Βασικά, υποπτεύομαι τον λόγο. Στο γυμνάσιο διδάσκεσαι μαθήματα τα οποία δεν τα διδάχθηκες στο δημοτικό, όπως αρχαία, κ.α. Γι' αυτό τον λόγο είναι υποχρεωτικό, απλά δεν ξέρω τι θα συμβεί αν δεν ολοκληρώσεις το γυμνάσιο ή δεν πας καθόλου γυμνάσιο.

Αρθούρος
|

Προς Ακαδημαϊκός Χάρτης ΑΕΙ:Τελικά,χρειάζεται πολύ θάρρος από συγκεκριμένα χαρισματικά άτομα γιά να προχωρήσει η χώρα μπροστά στους διάφορους τομείς.Ο τέως υπουργός Γαβρόγλου,παρά τις κομματικές του αγκυλώσεις, αποδεικνύεται θαρραλέος κι αποφασιστικός στο θέμα των συγχωνεύσεων των ιδρυμάτων και της μείωσης του συνολικού τους αριθμού.
Παρά το ό,τι διαφωνώ με σας όσο αφορά την προτεραιότητα των ξενόγλωσσων προγραμμάτων τα οποία θεωρώ πολύ σημαντικά κι αποφασιστικά γιά την ανάπτυξη της χώρας,σας επικροτώ γιά την παρρησία σας στο θέμα της περαιτέρω συγχώνευσης των ιδρυμάτων .Δεν είναι δυνατό σήμερα,μία χώρα με 11 εκατομμύρια κατοίκους,να έχει 25 ανώτατα ιδρύματα. Ειδικά τα 10 ιδρύματα του λεκανοπεδίου,είναι αποτέλεσμα μιάς άλλης εποχής ευμάρειας πριν από 50-60 χρόνια,την οποία έχω αναλύσει σε προηγούμενες συνάφειες.Και βέβαια, αν θέλουμε να γίνει κάτι στην περιφέρεια που είναι τα ιδρύματα της Κρήτης και της Μακεδονίας,πρέπει η Αττική να δώσει το καλό παράδειγμα.Ειδικά σε μία περίοδο που και το τελευταίο ευρώ είναι σημαντικό,δεν μπορεί να θέλουμε να συντηρούμε θεματικά πανεπιστήμια, όπως είναι και τα δύο οικονομικά πανεπιστήμια της Αττικής,η ξεχωριστή Σχολή Καλών Τεχνών κλπ.
Με γενναίες κι έξυπνες συγχωνεύσεις α)ΕΜΠ-Γεωπονικού Πανεπιστημίου-ΟΠΑ-Παντείου Πανεπιστημίου,β)ΕΚΠΑ-ΑΣΚΤ και γ)ΠΑΔΑ-Χαροκοπείου Πανεπιστημίου-Πανεπιστημίου Πειραιά-ΑΣΠΑΙΤΕ,θα προκύψουν τρία ισχυρά, πολυθεματικά και δυναμικά ιδρύματα,χωρίς να καταργηθεί ούτε ένα τμήμα από τα υπάρχοντα.Έτσι,όχι μόνο θ'ανταγωνίζονται μεταξύ τους και με τα υπόλοιπα ιδρύματα της χώρας,αλλά και με τα διεθνή ιδρύματα και το κυριότερο:θα προσελκύσουν ελληνικά ακαδημαϊκά μεγέθη που τώρα διακρίνονται στο εξωτερικό.

Δρ. ΕΔΙΠ
|

Απίστευτο ατόπημα της ΠΟΣΔΕΠ! Να ψηφίζουν μόνο τα ΔΕΠ για τον Πρύτανη και τους Αντιπρυτάνεις, τα μονοπρόσωπα όργανα διοίκησης, καθώς και τα Συμβούλια των ιδρυμάτων?
Τα μέλη ΕΔΙΠ και ΕΕΠ δεν ανοίκουν στην Ακαδημαϊκή κοινότητα? Τα ΕΤΕΠ και το Διοικητικό προσωπικό?
Απολυταρχισμός και σκοταδισμός διαφαίνεται στις αποφάσεις τους...

Ακαδημαϊκός Χάρτης ΑΕΙ
|

Ξεχάσατε τις ΑΝΑΛΥΤΙΚΕΣ προτάσεις για συγχωνεύσεις ιδρύματων ώστε να προκύψουν βιώσιμες Σχολές και Τμήματα. Ποια ΑΕΙ πρέπει να συνενωθούν και ποια να απορροφηθούν; Για το Μεσογειακό Πανεπιστήμιο και τα άλλα νησιωτικά τι έχετε να καταθέσετε;

Αυτή είναι η προτεραιότητα όχι τα ξενόγλωσσα μεταπτυχιακά και οι σχέσεις εξουσίας μέσα στη Σύγκλητο.

Γιώργος Λ
|

@Solwn04 Οκτ 2019 11:50 Δυστυχώς για σένα θα περιμένεις πολύ χωρίς αποτέλεσμα. Το παδα είναι Πανεπιστήμιο και η σχολή Μηχανικών θα εξισωθεί με τις πολυτεχνικές είτε το θέλεις είτε όχι.

foititis
|

....κάποια πρόταση για το πρόγραμμα σπουδών π.χ. αναγκαία η πρακτική ρεαλιστική άσκηση και τυχόν επέκταση αυτής πέραν του συνήθους ενός εξαμήνου??

..επαγγελματικά δικαιώματα των φοιτητών όταν αποφοιτήσουν???

....στο ''μέλλον των παιδιών-φοιτητών σας'' είναι εξίσου σημαντικό !!!!

Μέλος ΔΕΠ
|

Βάση του 10 ; και τους χιλιάδες που θα μένουν εκτός ΑΕΙ τι θα τους κάνεις ; ποιες λύσεις και προοπτικές θα τους δίνεις ; τους θες άνεργους στην ήδη επιβαρυμένη Ελληνική κοινωνία ; Μήπως τα ιδρύματα δεν λαμβάνουν καθόλου υπόψη τις παθογένειες της Ελληνικής κοινωνίας ; Δυστυχώς πολλοί συνάδελφοι μου σκέφτονται με μια λογική "ας έχω εγώ καλούς φοιτητές και δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται στη κοινωνία". Το θέμα εδώ δεν είναι αμιγώς ακαδημαϊκό, είναι κοινωνικό και πολιτικό.
Δώσε πρώτα διεξόδους και επιλογές σε όλα τα παιδιά, διόρθωσε την αγορά εργασίας έτσι ώστε να μπορεί και ο 18αρης που δεν θα σπουδάσει να ζήσει αξιοπρεπώς με μια δουλειά και μετά βάλε τη βάση του 10

Solwn
|

@εκ των εσω

Αν κάποιος γνωρίζει, οφείλει να ενημερώσει και τους μη γνωρίζοντες ... Να μην τους αφήνει στο σκοτάδι ... Λίγη Υπομονή... Τα καλύτερα έρχονται ...

εκ των εσω
|

@ Solwn03 Οκτ 2019 22:47
Άντε και είχα ανησυχήσει αν θα αναφερθείς στο ΠΑΔΑ και στις πληροφορίες εκ των έσω, ήταν δίκαιο και έγινε πράξη κλπ κλπ

Δήμος
|

Ντροπή. Να πρέπει να ψηφίζουν για Δοικητική θέση (πρύτανη, αντιπρύτανη) και όχι εκπαιδευτική, μονο τα μέλη ΔΕΠ....
Και οι χιλιάδες εργαζόμενοι στα πανεπιστήμια που θα κλειθουν να συνεργάζονται μαζί τους για διοικητικά και οικονομικά θέματα, κανέναν λόγο...Αυτό ήταν το πρόβλημα της ΠΟΣΔΕΠ; Πόση δημοκρατία πια;

ΠΑΝΟΣ
|

Θα πρέπει να τεθεί συνολικά ως γενική βάση εισαγωγής το 10 και τα τμήματα να μπορούν να ορίζουν πρόσθετη βάση για ένα άμεσα συναφές μάθημα.
ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ - ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΠΟ ΚΑΙΡΟ ΑΛΛΑ ΒΛΕΠΕΤΕ...ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ!

Solwn
|

Για την ενίσχυση του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης, με Πανεπιστημιακή ομπρέλλα πια, που θεωρείται βασικός πυλώνας, τόσο για τη νέα ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, όσο και του ίδιου του Πρωθυπουργού, καμία κουβέντα από την ΠΟΣΔΕΠ ... Δεν πειράζει ... Είναι δίκαιο,τώρα θα γίνει και πράξη ... Ξεκίνημα από το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το μετέπειτα Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών ή Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο. Δε θα χαλάσουμε τις καρδιές μας ...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΣΧΟΛΙΟΥ

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ