Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Γαλλικά ή Γερμανικά; Ό,τι επιλέξει ο μαθητής!

Δημοσίευση: 04/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την παρέμβαση της υπουργού Παιδείας Νίκη Κεραμέως ζητά ο βουλευτής Ιωαννίνων Γιώργος Αμυράς ώστε οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της χώρας να διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα, Γαλλικά ή Γερμανικά, τη γλώσσα της επιλογής τους και όχι αυτή που τους επιβάλλει η εγκύκλιος Γαβρόγλου βάσει αριθμητικών κριτηρίων.

Με Ερώτηση που κατέθεσε σήμερα στη Βουλή ο Γιώργος Αμυράς, αναδεικνύει το μέγα θέμα που έχει αναστατώσει τον κόσμο των μικρών μαθητών. Με το πρώτο κουδούνι της σχολικής χρόνιας βρέθηκαν να διδάσκονται μία γλώσσα διαφορετική από αυτή που είχαν επιλέξει και που οι περισσότεροι είχαν ήδη ξεκινήσει εξωσχολικά.

Η εγκύκλιος Γαβρόγλου (Φ52/60314/Δ1/16.04.2019) δεν επιτρέπει τη δυνατότητα λειτουργίας επί πλέον τμήματος ξένης γλώσσας επιλογής των μαθητών από τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας.

Αποτέλεσμα, η 2η ξένη γλώσσα να διδάσκεται σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών σε επίπεδο τμήματος, καταστρατηγώντας έτσι το όποιο δικαίωμα επιλογής των υπολοίπων.

«Οι μικροί πρωταγωνιστές των σχολείων πρέπει να διδάσκονται τη γλώσσα που επιθυμούν κι όλοι εμείς οφείλουμε να στηρίξουμε την επιλογή τους», τονίζει ο Γιώργος Αμυράς αναμένοντας τις κινήσεις του υπουργείου Παιδείας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

ΕΡΩΤΗΣΗ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ
ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΘΕΜΑ: «Διδασκαλία της 2ης ξένης γλώσσας στα Δημοτικά Σχολεία για το σχολικό έτος 2019-2020»

Σύμφωνα με την Φ52/60314/Δ1/16.04.2019 εγκύκλιο του υπ. Παιδείας, η διδασκαλία της 2ης Ξένης Γλώσσας, Γαλλικής και Γερμανικής πραγματοποιείται για δύο (2) ώρες την εβδομάδα στις Ε΄& ΣΤ΄τάξεις των 4/θέσεων και άνω Δημοτικών Σχολείων του Ενιαίου Τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου.

Τα τμήματα συγκροτούνται με βάση την πλειοψηφία των δηλώσεων προτίμησης των μαθητών ανά τμήμα. Στην παράγραφο 4, δίνεται η δυνατότητα να συγκροτηθούν τμήματα στην ξένη γλώσσα με μαθητές που προέρχονται από δύο ή και περισσότερα τμήματα αρκεί να τηρηθούν οι δύο προϋποθέσεις: α) Οι μαθητές/τριες να είναι 12 (ελάχιστος αριθμός) και β) ο αριθμός των παράλληλων τμημάτων στην ξένη γλώσσα να μην υπερβαίνει τον αριθμό των υφιστάμενων τμημάτων Γενικής Παιδείας.

Στις περιπτώσεις που δεν πληρούνται οι προαναφερθείσες (α΄και β΄) προϋποθέσεις, η 2η ξένη γλώσσα διδάσκεται σύμφωνα με την επιλογή της πλειοψηφίας των μαθητών σε επίπεδο τμήματος.

Αποτέλεσμα της εφαρμογής της εν λόγω εγκυκλίου ήταν να δημιουργηθεί αναστάτωση σε πολλά σχολεία της χώρας. Μεγάλος αριθμός μαθητών βρέθηκαν να διδάσκονται μία γλώσσα που δεν διάλεξαν αλλά τους επιβλήθηκε λόγω της εγκυκλίου, καταστρατηγώντας έτσι το όποιο δικαίωμα επιλογής τους.

Απαιτείται άμεση τροποποίηση των συγκεκριμένων διαδικασιών ώστε οι μικροί πρωταγωνιστές των σχολείων να διδάσκονται τη γλώσσα που επιθυμούν.

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:

1.    Προτίθεστε να προχωρήσετε στη άμεση τροποποίηση της συγκεκριμένης εγκυκλίου ώστε οι μαθητές των Δημοτικών Σχολείων της χώρας να διδάσκονται ως 2η ξένη γλώσσα τη γλώσσα της επιλογής τους;

Ο ερωτών βουλευτής
Γιώργος Αμυράς, βουλευτής Ιωαννίνων

Σχόλια (9)

 
Ελεύθερος
04 Οκτ 2019 15:29

ΑΝ ήμουν υπουργός, θα τού απαντούσα:

Η δυνατότης επιλογής δεν συνιστά κανενός είδους αστικό ή πολιτικό ή εμπράγματο ή άλλο δικαίωμα, οπότε τα περί καταστρατηγήσεως δικαιώματος είναι φαιδρά. Τόσα έχουμε να δαπανήσουμε σε προσωπικό και ώρες διδασκαλίας, τόσα θα παρέχουμε. Σε όποιον δεν αρέσει να πάει σε ιδιωτικό σχολείο, επί πληρωμή.

 
ταλαιπωρος γονιος
05 Οκτ 2019 08:49

Εδώ δεν διδάσκεται σωστά η πρώτη ξένη γλώσσα -που είναι και βασική και απαραίτητη - και ασχολούμαστε με τη δεύτερη ?
Αλήθεια με τόση παραπαιδεία ποιος ήταν εκείνος ο υπουργός που έβαλε και δεύτερη ξένη γλώσσα στα σχολεία ?
Γιατί ποτέ κανείς δεν πρότεινε να αυξηθούν οι ώρες της αγγλικής γλώσσας παρά να προστεθεί και δεύτερη ?μήπως όλοι δεν γνωρίζουμε πως μια γλώσσα η οποία δεν χρησιμοποιείται τελικά ξεχνιέται ?
Θα μπορούσα να θέσω και άλλα πολλά ερωτήματα αλλά το θεωρώ 'ασκοπο
Ταλαίπωροι γονείς αλλά προπάντως ταλαίπωρα παιδιά !

 
Klm
05 Οκτ 2019 12:28

Οι μαθητές πρέπει να μπορούν να μάθουν και τις 2 γλώσσες χωρίς επιλογή!

 
@Ελεύθερος
05 Οκτ 2019 17:44

Ευτυχώς δεν είσαι υπουργός, γιατί υπουργοί σαν εσένα κατάφεραν οι καθηγητές να μην έχουν ώρες και τα παιδιά να μην κάνουν την γλώσσα που επιθυμούν.

 
εκπαιδευτικός
05 Οκτ 2019 20:00

Πολύ σωστή η ερώτηση του κου Αμυρά!
Οπωσδήποτε πρέπει να λυθεί προς αυτή την κατεύθυνση το θέμα, καθώς και να προστεθεί και μια επιπλέον ώρα διδασκαλίας για τη 2η ξένη γλώσσα στα σχολεία (τουλάχιστον στα Γυμνάσια επιβάλλεται,μιας και η Υπουργός θέλει σωστά να το συνδεσει και με το ΚΠΓ).
Στην Ευρώπη η διδασκαλία 2ης ξένης γλώσσας θεωρείται δεδομένη! Τα Αγγλικά ούτως ή άλλως διδάσκονται επαρκώς (δημόσια και ιδιωτικά) σε ολους στην Ελλάδα, αρα τη διαφορά στη σημερινή αγορά εργασίας την κανει κανείς με τη 2η ξένη γλωσσα (Γερμανική/Γαλλική/Ιταλική) και την καλή γνώση αυτής!

 
Αρθούρος
06 Οκτ 2019 15:24

Προς ταλαίπωρος γονιός:Αν δεν είχα δεί τη λέξη γονιός στη θέση του αποστολέα, θα είχα υποθέσει ότι το άρθρο είναι από κάποιον που θέλει την αγγλική κυριαρχία στη χώρα μας,την ίδια εποχή που οι Βρετανοί θέλουν να φύγουν από την Ε.Ε.
Ποιός είναι εκείνος αγαπητέ που θα αποφασίσει ποιά είναι η πρώτη ξένη γλώσσα στην πατρίδα μας,σήμερα ειδικά που και οι Βρετανοί δε δίνουν δεκάρα γιά εμάς;Μέχρι τη λήξη του δεύτερου παγκόσμιου πολέμου,η κυριαρχία της γαλλικής ήταν δεδομένη σε όλα τα σχολεία της χώρας, πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια.Αν ανατρέξετε σε κείμενα της επανάστασης, οι πολιορκημένοι Μεσολογγίτες νήστευαν κι έτρωγαν ποντίκια,αλλά γιά τα παιδιά τους είχαν προβλέψει κιόλας στα πρωτοβάθμια σχολεία τους τη διδασκαλία της γαλλικής γλώσσας.
Τα χρόνια πέρασαν και ήρθαν οι Αμερικανοί,αλλά η επιρροή της γαλλικής γλώσσας και κουλτούρας δεν έσβησαν ποτέ,ειδικά πρόσφατα κιόλας που η σύγχρονη Γαλλία στήριξε τη χώρα μας το 2015,όταν ήταν έτοιμη να πέσει στον γκρεμό του οικονομικού χάους,λόγω αυτοκτονικών τάσεων του ελληνικού λαού.Δε γνωρίζουμε αν το Ε.Βασίλειο τελικά φύγει από την Ε.Ε.,αλλά ήδη η επιρροή του είναι πολύ μικρή στα τεκταινόμενα και αντίστοιχα ανεβαίνει η επιρροή της Γαλλίας.Μπορεί σε μερικά χρόνια,η γαλλική να είναι η πρώτη ξένη γλώσσα σύμφωνα μ'αυτά που λέτε εσείς.
Από την άλλη,εδώ και δέκα χρόνια,η χώρα μας έχει υπογράψει μορφωτικές συμφωνίες και με τη Γαλλία,όπου εντάχθηκε στις χώρες Γαλλοφωνίας,αλλά και με άλλες ευρωπαϊκές χώρες,γιά την προαγωγή της πολυγλωσσίας.Αυτά,απλά ενημερωτικά.

 
Φ. Κώστας
07 Οκτ 2019 09:02

Τραγικό. Ο κάθε σχολιαστής από πάνω σχολιάζει ανάλογα την ειδικότητά του. Ο άλλος λέει για γαλλικές συμμαχίες, ο άλλος λέει για παραπάνω ώρες αγγλικά.

 
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ
07 Οκτ 2019 16:45

Μια σωστή κίνηση που δεν θα περιορίζει την ελεύθερη επιλογή των μαθητών για εκμάθηση 2ης ξένης γλώσσας υποχρεωτικής στο δημοτικό χλευάζεται για το τεράστιο οικονομικό κόστος; κλπ. Τί κρίμα! Γιατί μερικοί θέλουν να απέχουμε έτη φωτός από την ελεύθερη βούληση του ανθρώπου. Πολύ δημοκρατικό...

 
Σχολείο
07 Οκτ 2019 21:09

Το πρόβλημα με το σχολείο, δεν είναι μόνο τα γερμανικά, ούτε τα Γαλλικά. Έχετε πάρει χαμπάρι ότι το σχολείο έχει αχρηστεύσει στην κυριολεξία; Υπάρχουν μαθητές οι οποίοι δεν διαβάζουν καθόλου στο σπίτι και υπάρχουν και μαθητές οι οποίοι διαβάζουν και πηγαίνουν κάποιοι στα φροντιστήρια και κάποιοι κάνουν ιδιαίτερα στο σπίτι.

Μαθητές γυμνασίου και λυκείου κάνουν φροντιστήρια σε μαθήματα όπως, νεοελληνική γλώσσα, μαθηματικά, φυσική, χημεία, πληροφορική, αγγλικά και γερμανικά. ΚΑΙ ΡΩΤΩ ΕΓΩ, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ; ΠΗΓΑΙΝΕΤΕ ΝΑ ΠΑΡΕΤΕ ΑΠΟΛΥΤΗΡΙΟ ΛΥΚΕΙΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ.

Το σωστό είναι, αν θέλουμε να έχουμε χρήσιμο (δωρεάν) εκπαιδευτικό σύστημα, τότε καλό είναι οι μαθητές να κοιτάξουν να διαβάζουν στο σχολείο για να αποκτήσουν γνώσεις σε διάφορες επιστήμες. Ο καθηγητής να ξέρει να εξηγεί και να διδάσκει σωστά και αναλυτικά το μάθημα. Γιατί να κάνεις φροντιστήριο για τις πανελλαδικές εξετάσεις; Γιατί να κάνεις φροντιστήριο στα μαθηματικά; Ο καθηγητής στο σχολείο δεν σου μαθαίνει μαθηματικά; Είναι πιο ανίκανος στο να διδάξει από εκείνον τον καθηγητή που διδάσκει στο φροντιστήριο; Αν το πρόβλημα στο σχολείο είναι οι 20 μαθητές που μπορεί να έχει ένα τμήμα, τότε κάθε τμήμα σε μια τάξη να έχει το πολύ 10 μαθητές και έτσι να δημιουργηθούν περισσότερα τμήματα.

Γιατί να καθόμαστε σαν βλάκες να πληρώνουμε λεφτά σε φροντιστήρια και σε ιδιαίτερα, από την στιγμή που αυτά τα μαθήματα που κάνουμε στα φροντιστήρια, τα μαθαίνουμε εντελώς δωρεάν στο σχολείο; Το έχετε σκεφτεί αυτό; Για σκεφτείτε το. Πρέπει το σχολείο να γίνει χρήσιμο.

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean