Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Μείωση εισακτέων στα ΑΕΙ προανήγγειλε στη Βουλή ο υφ. Παιδείας: Θα λάβουμε υπ’ όψιν τον αριθμό εισακτέων που θα μας δώσει κάθε Πανεπιστήμιο, κάθε τμήμα, κάθε σχολή

“Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων”
Δημοσίευση: 07/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Εμείς ως νέα ηγεσία   θα λάβουμε υπ’ όψιν τον προσδιορισμό του αριθμού εισακτέων που θα μας δώσει κάθε Πανεπιστήμιο, κάθε τμήμα, κάθε σχολή”.

Αυτό ανακοίνωσε  σήμερα στη Βουλή ο υφυπουργός Παιδείας Βασίλης Διγαλάκης, προαναγγέλλοντας ουσιαστικά  τη μείωση του αριθμού εισακτέων από το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος 2020-21, καθώς τα ΑΕΙ κάθε χρόνο εισηγούνται σημαντικά μικρότερο αριθμό ειακτέων από αυτόν που τελικά αποφασίζει το υπουργείο.

«Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του αριθμού εισακτέων» τόνισε ο υφυπουργός Παιδείας και υπογράμμισε:

  •  Επειδή υπηρετώ είκοσι πέντε χρόνια στο πανεπιστήμιο, επιτρέψτε μου να φέρω το εξής αρνητικό παράδειγμα: Τα πανεπιστήμια διαχρονικά υποβάλλουν τις προτάσεις τους, τις εισηγήσεις για τον αριθμό εισακτέων, τις οποίες οι ηγεσίες του υπουργείου Παιδείας δεν ακούν.
  • Τα ιδρύματα γνωρίζουν καλύτερα από τον καθένα ποιον αριθμό φοιτητών μπορούν να εκπαιδεύσουν και μέσω του στρατηγικού σχεδιασμού μπορούμε να εξασφαλίσουμε επαγγελματική προοπτική στους αποφοίτους των πανεπιστημίων.

Σχόλια (37)

 
Χρήστος
07 Οκτ 2019 21:23

Μπράβο. Μακάρι να τό δούμε να τηρείται.

 
Καθηγητής
07 Οκτ 2019 21:44

Καθώς και περισσότερα εξεταστέα μαθήματα στις Πανελλαδικές. Τουλάχιστον σε 6 μαθήματα θα έπρεπε να εξετάζονται!

 
Ακαδημαϊκός
07 Οκτ 2019 21:51

Μπράβο στον Υφυπουργό!
Είμαι γονέας παιδιού που θα δώσει Πανελλαδικές σε ένα χρόνο, κι όμως λέω μπράβο στον Υφυπουργό! Δεν έχει κανένα νόημα να εισάγονται φοιτητές στα Πανεπιστήμια που δεν μπορούν να ανταποκριθούν και εγκαταλείπουν τις σπουδές τους. Τα ιδρύματα πρέπει να καθορίζουν τον αριθμό των εισακτέων με αντικειμενικά κριτήρια και αιτιολόγηση. Ταυτόχρονα πρέπει το Λύκειο να αποκτήσει αίγλη. Να αποφοιτούν από αυτό όσοι αξίζουν. Τέρμα πλέον στους αναλφάβητους αποφοίτους Λυκείου. Επίσης πρέπει να ενισχυθεί η διετής τεχνολογική εκπαίδευση για τα παιδιά που έχουν τεχνικές ικανότητες που πρέπει να διαγιγνώσκονται σε ηλικία 15 ετών το μέγιστο. Η ιδέα της διετούς εκπαίδευσης μέσα στα Πανεπιστήμια είναι ένα μοντέλο που αν εξασφαλιστούν κονδύλια συγχρηματοδότησης από την ΕΕ μπορεί να ξεκινήσει. Εξάλλου στην τεχνολογική εκπαίδευση ιδιώτες, δήμοι και περιφέρειες (regional model) μπορεί να έχουν ρόλο.

Στόχος:
1. Απόφοιτοι Γενικών Λυκείων 70000 από 82000 σήμερα
2. Απόφοιτοι ΕΠΑΛ: 15000 από 12000

Εισακτέοι:
Πανεπιστήμια: 50000 (από 78000 σήμερα) + 1000 αριστούχοι απόφοιτοι ΙΕΚ
Δημόσια ΙΕΚ: 10000 με προοπτική σταδιακής αύξησης στους 15000

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
07 Οκτ 2019 22:06

Τα αυτονόητα στην Ελλάδα είναι ακόμα ζητούμενα δυστυχώς...

 
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΥΛΟΣ
07 Οκτ 2019 22:19

Η πιο ρηξικέλευθη άποψη που έχει γραφτεί το τελευταίο διάστημα σε εκπαιδευτικό ιστότοπο είναι ότι "πρέπει να ενισχυθεί η διετής τεχνολογική εκπαίδευση για τα παιδιά που έχουν τεχνικές ικανότητες που πρέπει να διαγιγνώσκονται σε ηλικία 15 ετών το μέγιστο". Η ουσία της πρότασης είναι αφενός ότι πρέπει εγκαίρως να διαπιστώνονται τα ταλέντα του κάθε μαθητή, αφετέρου ότι δεν έχει κανένα νόημα και μάλλον βλάπτει η λυκειακή εκπαίδευση τους νέους που καμία ανάγκη τους δεν εξυπηρετούν μέσω αυτής!

 
Εισακτέοι
07 Οκτ 2019 22:26

Στον ανώτατο αριθμό των εισακτέων θα συμπεριλαμβάνονται και όλοι αυτοί που μπαίνουν κατ' εξαίρεση και με ειδικές διατάξεις, με προσαύξηση μορίων κλπ; Γιατί εάν είναι έτσι δε θα μείνει καμία θέση για τους υπόλοιπους!

 
Μείωση Τμημάτων ΑΕΙ
08 Οκτ 2019 01:35

Απαράδεκτο να μην καθιερωθεί 14χρονη υποχρεωτική Εκπαίδευση, με Λύκειο και Προσχολική Αγωγή, υποχρεωτικά και ποιοτικά για όλους.

Επιπλέον, πρέπει να αναδιοργανωθούν και να καταργηθούν πολλά τμήματα ΑΕΙ αλλιώς το μόνο που θα δούμε είναι α) τεχνητή άνοδο των βάσεων και β) αποκλεισμό των παιδιών πλέον αδύναμων κοινωνικά οικογενειών, που δεν επωφελούνται ήδη από τα γυμνασιακά χρόνια από αναβαθμισμένο εκπαιδευτικό περιβάλλον.

Δεν είναι μόνο οικονομικό το θέμα: αλλιώς μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά του ένας απόφοιτος Πανεπιστημίου και αλλιώς ένας απόφοιτος Λυκείου, που κάνει χειρωνακτική εργασία.

Και οι ακαδημαϊκοί έχουν τεράστιες ευθύνες εφόσον αποδέχονται αυτές τις ανισότητες.

 
Μονόδρομος τα ΑΕΙ και το Λύκειο
08 Οκτ 2019 01:50

Πώς θα επιβιώσει ένας άνθρωπος το 2040 χωρίς ούτε Απολυτήριο Γενικού Λυκείου; Αυτά είναι προφανή.

Δεν μπορούν ορισμένοι να κρίνουν με τη λογική δεκαετίας '80: στον 21ο αιώνα οι τεχνικές δεξιότητες είναι καταδικασμένες να φθίνουν, και τα επαγγέλματα αυτά είναι επισφαλή, άρα είναι αναγκαίο να παραμείνουν λίγοι οι εισακτέοι σε ΙΕΚ (τα ΕΠΑΛ πρέπει να καταργηθούν) και να ενισχυθούν τα ΑΕΙ.

Επειδή απέτυχαν να φτιάξουν σωστά ΑΕΙ τώρα θέλουν να κλείσουν το δρόμο στους νεότερους, δήθεν για το καλό τους, να μειωθούν ακόμα και κατά 20% οι εισακτέοι!

Τι είδους κοινωνία θα είναι αυτή; Σίγουρα όχι κοινωνία μιας χώρας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της ΟΝΕ!

 
Νίκος
08 Οκτ 2019 07:25

Δυστυχώς η παιδεία ολοκλήρωσε το έργο της, που αφορούσε τον κοινωνικό καταμερισμό της εργασίας, χρήσιμος για τη φάση ανάπτυξης της χώρας από τις δεκαετίες του 60 έως και το '80. Τώρα τους είναι απλά ένα βάρος στον προϋπολογισμό (για το κράτος) και ένα πεδίο οικονομικού ενδιαφέροντος για τα συμφέροντα της ιδιωτικής παιδείας. Άρα ο περιορισμός των εισακτέων φαίνεται ως μια κατάσταση win-win για αυτούς που κυβερνούν και για αυτούς που θέλουν να πουλήσουν υπηρεσίες εκπαίδευσης.
Στο όνομα λοιπόν ότι δε χρειάζονται άλλοι πτυχιούχοι και ότι με τα υπάρχοντα χρήματα δεν μπορούμε να τους εκπαιδεύσουμε επαρκώς, "νομιμοποιούμε" την αναγνώριση του κάθε College που θα "μαζέψει" ό,τι η δημόσια τριτοβάθμια εκπαίδευση δεν θα μπορεί.

 
Σχολείο
08 Οκτ 2019 07:31

Μείωση Τμημάτων ΑΕΙ 08 Οκτ 2019 01:35

Δεν χρειάζεται να υπάρχει υποχρεωτικά 14 χρόνια εκπαίδευση. Μπορεί κάποιος να θέλει να γίνει κρεοπώλης, γιατί να αναγκάζεται να μαθαίνει γεωμετρία; Έχετε πάρει χαμπάρι ότι πολλά από αυτά που μαθαίνουμε στο σχολείο δεν μας χρειαστούν στην ζωή μας; Ακόμα και στο επίπεδο του γυμνασίου. Σε πόσους θα χρειαστεί στην ζωή τους να γνωρίζουν εξισώσεις και ανισώσεις;

Γι' αυτό τον λόγο η δευτεροβάθμια εκπαίδευση διαχωρίζεται σε γυμνάσιο και λύκειο. Αν έπρεπε να ήταν υποχρεωτική η 14χρονη εκπαίδευση τότε θα ήταν 6 χρόνια γυμνάσιο. Δεν θα υπήρχε λόγος να διαχωριστεί η δευτεροβάθμια σε δυο διαφορετικές ονομασίες. Το πολύ πολύ να χρειαστεί 12 χρόνια υποχρεωτική εκπαίδευση.

Δηλαδή αυτό που θα μπορούσε να γίνει είναι, το γυμνάσιο να γίνει 4 χρόνια όπως είχαν πει και παλιότερα δυο πολιτικοί, και δυο χρόνια λύκειο. Στην τετάρτη τάξη γυμνασίου να παίρνεις απολυτήριο γυμνασίου αν δεν θες να συνεχίσεις στο λύκειο. Μετά το γυμνάσιο θα ακολουθούν δυο δρόμοι, ή θα πας στο λύκειο ή στα ι.ε.κ.

Ένας άλλος γράφει πιο κάτω, πως θα επιβιώσει ένας άνθρωπος το 2040 χωρίς απολυτήριο λυκείου; Όπως επιβιώνει και τώρα. Νομίζεις ότι όσοι έχουν απολυτήριο λυκείου είναι μορφωμένοι; Όχι. Μόνο αν διάβαζες είσαι μορφωμένος. Πολλοί μαθητές το απολυτήριο το παίρνουν χωρίς κόπο.

 
Αιρετικός
08 Οκτ 2019 07:48

Είναι εντυπωσιακό να αγνοεί ένας Υπουργός τις πρόνοιες της Ε.Ε. στην οποία η χώρα συμμετέχει. Η Ε.Ε. προκειμένου να γίνει η πιο ανταγωνιστική οικονομία στο κόσμο έχει σαν στόχο οι απόφοιτοι 3βάθμιας εκπαίδευσης στην ηλικία 30-34 να είναι 40%. Η πρόβλεψη για το 2030 είναι το ποσοστό αυτό να ανέβει στο 60%. Όσοι πιστεύουν κάτι διαφορετικό μάλλον δεν έχουν αντιληφθεί ότι η Ελλάδα είναι μέλος της Ε.Ε. και συμμετέχει στον Ευρωπαϊκό σχεδιασμό.

 
Σχολείο
08 Οκτ 2019 07:53

Καθηγητής

Δεν χρειάζεται να εξετάζονται σε 6 μαθήματα. Καλά κάνανε που τα μείωσαν σε 4 μαθήματα. Μπορεί κάποιος να σπουδάζει στο τμήμα χημείας του τάδε πανεπιστημίου. Θα του χρειαστεί να γνωρίζει από το λύκειο, 1 νεοελληνική γλώσσα, 2 χημεία, 3 φυσική, 4 μαθηματικά. Ποια άλλα μαθήματα να του χρειαστούν; Η βιολογία ή μήπως τα αρχαία; Κανένα από αυτά.

Άλλο παράδειγμα. Μπορεί κάποιος να σπουδάζει ιατρική. Θα του χρειαστεί να γνωρίζει καλή νεοελληνική γλώσσα, βιολογία, χημεία και φυσική. Δεν θα του χρειαστούν άλλα μαθήματα. Τα υπόλοιπα απλώς θα τα δώσει ενδοσχολικά που και πάλι τα μαθαίνει.

 
ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΛΙΓΟΤΕΡΟΙ ΕΙΣΑΚΤΕΟΙ !
08 Οκτ 2019 08:18

Το επόμενο βήμα θα είναι να μειώσετε σημαντικά τον αριθμό των τμημάτων. Έχουμε ΠΑΝΣΠΕΡΜΙΑ τμημάτων ανά την Ελλάδα που εξυπηρετούν μικροπολιτικά και ψυφοθηρικά κόλπα των εκάστοτε κυβερνήσεων. Άς μπεί ε φρένο επιτέλους εκεί. Δεν μπορούμε άλλο, όλοι εμείς οι Έλληνες φορολογούμενοι να πληρώνουμε άλλο τη συντήρηση τμημάτων και καθηγητές σε κάθε ΧΩΡΙΟ της Ελλάδος.

 
Αρθούρος
08 Οκτ 2019 08:47

Προς Σχολείο:Το απολυτήριο Λυκείου,οποιουδήποτε Λυκείου και ειδικά του ΤΕΕ,δεν είναι πολυτέλεια.Δεν είναι μορφωμένος,αυτός που το κατέχει,αλλά οπωσδήποτε χωρίς αυτό δεν μπορεί να κάνει τίποτα. Πριν αναπτυχθούν τα πανεπιστημιακά τμήματα τα τελευταία 30 χρόνια,ένας κάτοχος απολυτηρίου Λυκείου θεωρούνταν ικανός γιά πολλές εργασίες και στο Δημόσιο και αλλού όπου κράταγε κι επιχειρήσεις.Το δε απολυτήριο του ΤΕΕ,του δίνει τη δυνατότητα να ασκήσει μία ευρεία γκάμα επαγγελμάτων.
Προς Επιτέλους Λιγότεροι εισακτέοι:Να μην καταργηθεί κανένα τμήμα.Όλα τα τμήματα είναι κυψέλες έρευνας που είναι το μέλλον της χώρας,ακόμα και στα απομακρυσμένα χωριά που αναιδώς λέτε.Μπορούν όμως να καταργηθούν Πανεπιστήμια,,γιατί 25 Πανεπιστήμια είναι πολλά σε μία χώρα 11 εκατομμυρίων.Μπορούν με συγχωνεύσεις να γίνουν 15.

 
-
08 Οκτ 2019 09:18

Ο καθηγητής που θέλει επιστροφή στο σύστημα των 6 μαθημάτων μάλλον ονειρεύεται περισσότερα φροντιστήρια. Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει. Κατ' εμέ ορθά γυρίσαμε στα 4 μαθήματα-κοντά στο πρότυπο των δεσμών-διότι καθίσταται δυνατή η μεγαλύτερη εμβάθυνση στα αντικείμενα. Αν είναι δυνατόν!!! Λες και το πρόβλημα αυτό είναι!!! Αντί να ξεκινήσουμε διαρθρωτικές αλλαγές από το δημοτικό που σε βάθος δεκαετίας θα φτάσουν στο λύκειο ώστε να δούμε για πρώτη φορά ένα ολοκληρωμένο αποτέλεσμα καθόμαστε και συζητάμε αν τα μαθήματα θα είναι 6!!!

 
Μαθηματικός
08 Οκτ 2019 11:22

Νόμιζα ότι ερωτήσεις-μπαρούφες του στυλ "τι χρειάζονται τα μαθηματικά στον κρεοπώλη" γίνονταν μόνο από μαθητές. Αλλά δυστυχώς υπάρχουν και... ωριμοτεροι (?) που τις αναπαράγουν. Ο λόγος είναι προφανής: Ποτέ δεν κατάλαβαν τι είναι τα μαθηματικά, ούτε έμαθαν να βάζουν το μυαλό τους να δουλεύει. Αλλιώς, δε θα ρωτούσαν κάτι τέτοιο.

 
Υποψήφιος ΑΕΙ
08 Οκτ 2019 12:17

Γιατί να μειώσουν οι πολιτικοί τώρα τους εισακτέους στα ελληνικά δωρεάν ΑΕΙ;

 
ΓΣ
08 Οκτ 2019 12:40

Το "θα λάβουμε υπόψη" τις προτάσεις των τμημάτων δυστυχώς δε σημαίνει και πολλά. Τόσα χρόνια "λάμβαναν υπόψη" τα εκάστοτε Υπουργεία. Ζητούσε το τμήμα 100, κατέληγε με 250. Πως ακριβώς θα τις λάβετε υπόψη;

 
Μειωση σχολων
08 Οκτ 2019 12:49

Παραλληλα με τη μειωση εισακτεων χρειαζεται κ βαθμολογικο πλαφον εισαγωγης, αλλιως δε θα κλεισει κανενα τμημα. Αν δεν κλεισει, η μικροπολιτικη συνεχιζεται ανενοχλητη

 
ΤΑΣΟΣ
08 Οκτ 2019 13:10

βρε καλωστα τα κολλεγια

 
Πολίτης Οπωροπώλης
08 Οκτ 2019 14:14

Πρώτα θα είναι ΠΟΛΙΤΗΣ και μετά θα ασκεί το όποιο επάγγελμα.

Γι'αυτό χρειάζονται και τα Μαθηματικά και η Ιστορία και η Χημεία και τα Καλλιτεχνικά και η Φυσική και οι Ξένες Γλώσσες και η Πληροφορική και τα Λατινικά...

Αν νομίζετε ότι αρκούν οι γνώσεις Γ' Γυμνασίου για να επιβιώσεις αξιοπρεπώς στη σημερινή τεχνολογική και όχι αγροτική κοινωνία είστε εκτός πραγματικότητας.

Σχολείο
08 Οκτ 2019 07:31
Μπορεί κάποιος να θέλει να γίνει κρεοπώλης, γιατί να αναγκάζεται να μαθαίνει γεωμετρία;

Ένας άλλος γράφει πιο κάτω, πως θα επιβιώσει ένας άνθρωπος το 2040 χωρίς απολυτήριο λυκείου; Όπως επιβιώνει και τώρα.

 
whatever
08 Οκτ 2019 14:38

Έτσι μπράβο να στείλετε τον κόσμο στα κολλέγια. Δουλίτσες να γίνονται.

 
Πολυξένη
08 Οκτ 2019 14:38

Μπράβο ανοίγει διάπλατα ο δρόμος για την ιδιωτική εκπαίδευση. Αυτος αλλωστε ειναι ο τελικος σκοπος τους. Πλήρης απαξιωση της δημοσιας εκπαιδευσης. Ολοι στα κολλέγια . Αισχος!

 
Ιωάννης Κ.
08 Οκτ 2019 14:39

@Σχολείο
Λανθασμένη η αντίληψή σας ότι πολλά από αυτά που μαθαίνονται στο σχολείο, δεν θα χρειαστούν στη ζωή μας. Πρώτα απ' όλα ο νέος θα πρέπει να έχει ευρύτητα γνώσεων και να μην είναι κοντόφθαλμος. Επίσης, το τεγονός ότι κάποιος σπουδάζει μία επιστήμη, αυτό δεν σημαίνει ότι πέρα από αυτήν δεν υπάρχει τίποτε άλλο στον γύρω κόσμο μας. Ένας μαθηματικός, για παράδειγμα, μπορεί να είναι λάτρης των αρχαίων ελληνικών ή της φιλοσοφίας. Γιατί ως μαθητής να μην έχει γενικές γνώσεις για διάφορες επιστήμες που στο βάθος χρόνου μπορεί να ικανοποιούν όχι μόνο τις επαγγελματικές, αλλα και τις ψυχαγωγικές ανάγκες του καθενός;

 
Σχολείο
08 Οκτ 2019 14:54

Μαθηματικός

Είστε με τα καλά σας; Εγώ δεν είπα ότι δεν θα χρειαστούν καθόλου τα μαθηματικά στον κρεοπώλη; Εννοούσα πως θα χρειαστούν μέχρι ένα σημείο. Από ένα σημείο και έπειτα δεν χρειάζονται στους περισσότερους. Σε κάποια επαγγέλματα μόνο χρειάζονται τα επιπλέον μαθηματικά. Τι δεν καταλαβαίνετε; Εσάς σας χρειάζονται γιατί τα διδάσκεται στο σχολείο και έχετε και άλλα επαγγελματικά δικαιώματα με τα οποία μπορείτε να ασχοληθείτε. Δεν νομίζω πως το επαγγελματικό σας δικαίωμα είναι μόνο η εκπαίδευση, άσχετα που αρκετοί έχετε αυτήν την αντίληψη.

Αρθούρος

Την γενική μόρφωση την αποκτάς από το σχολείο. Αν εσύ διάβαζες σε όλες τις τάξεις του σχολείου χωρίς να μαθαίνεις παπαγαλία τα μαθήματα, τότε είσαι μορφωμένος, διότι έχεις μορφωθεί λίγο από όλες τις επιστήμες. Αν δεν διάβαζες όμως και ήσουν κακός μαθητής και το πήρες το απολυτήριο χαριστικώς, τότε λογικό είναι να μην είσαι μορφωμένος. Δεν είναι μορφωμένος μόνο ο απόφοιτος πανεπιστημίου. Στο πανεπιστήμιο σπουδάζεις μια συγκεκριμένη επιστήμη, που σημαίνει ότι μορφώνεσαι περισσότερο στην συγκεκριμένη επιστήμη. Η πιο σημαντική μόρφωση όμως, η οποία είναι και η πιο σημαντική, είναι αυτή του σχολείου. Δεν αναφέρομαι σε εσάς συγκεκριμένα, γενικά μιλάω.

Έπειτα να πω, πως το γυμνάσιο είναι απαραίτητο γιατί έχεις μαθήματα τα οποία δεν έχεις διδαχθεί στο δημοτικό, όπως αρχαία. Στο λύκειο όμως δεν υπάρχουν μαθήματα τα οποία δεν έχεις διδαχθεί στο γυμνάσιο, τα ίδια είναι σχεδόν όλα απλώς πιο δύσκολα, γι' αυτό τον λόγο δεν είναι υποχρεωτικό το λύκειο. Σε πολλά επαγγέλματα αρκούν οι γνώσεις που θα αποκτήσεις μέχρι το γυμνάσιο. Το απολυτήριο γυμνασίου αρκεί σε δουλειές που χρειάζεται μόνο απολυτήριο και όχι πτυχίο. Το απολυτήριο λυκείου δεν είναι απαραίτητο για δουλειές που απαιτούν μόνο απολυτήριο, ασχέτως που στο απολυτήριο λυκείου παίρνεις περισσότερα μόρια. Το απολυτήριο γυμνασίου όμως αρκεί, εκτός και αν σπουδάσεις στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, τότε χρειάζεται και το απολυτήριο λυκείου.

 
Μαθηματικά και Φυσική
08 Οκτ 2019 17:33

Εάν θέλεις να σπουδάσεις στο Πανεπιστήμιο πρέπει να ξέρεις την ύλη του Λυκείου. Όχι να γράψεις άριστα, 18 και πάνω, αλλά με 30% των γραπτών να κυμαίνονται από 0 έως 10 δεν μπορούμε να κρυφτούμε πίσω από τη δυσκολία των θεμάτων.

Κάπου αφέθηκαν όλα αυτά τα παιδιά να φτάσουν στις τελικές εξετάσεις χωρίς καν τις βασικές γνώσεις.

Αντίστοιχα, στην Έκθεση: απαράδεκτο ποσοστό υποψηφίων που ούτε μια περίληψη δεν μπορεί να γράψει ικανοποιητικά.

Αυτά τα προβλήματα θα διορθωθούν με το να ωθούνται τα παιδιά σε τεχνικά επαγγέλματα, λες και εκεί οι θέσεις αφθονούν;

Ποιο μέλος ΔΕΠ και ποιος πολιτικός έχουν στείλει τα δικά τους παιδιά σε ΕΠΑΛ ή ΙΕΚ;

 
Αρθούρος
08 Οκτ 2019 18:00

Προς Σχολείο:Αγαπητέ μου,αυτά που λέτε,ίσχυαν πριν από σαράντα χρόνια, όταν οι απόφοιτοι Δημοτικού,γνώριζαν το Πιστεύω,ήξεραν να κάνουν διαιρέσεις ακεραίων διά δεκαδικών,να λύνουν προβλήματα απλής και σύνθετης μεθόδου, προβλήματα τόκων και ποσοστών και το κυριότερο,δεν έκαναν τόσα ορθογραφικά λάθη.Εκείνα τα χρόνια,στο Γυμνάσιο,όσοι δεν τα κατάφερναν σ'αυτά,κοβόντουσαν στον τόπο ή απλά "ψυχορραγούσαν" μέχρι την τρίτη Γυμνασίου και μετά εγκατέλειπαν το σχολείο,γιατί τα βιβλία και του Γυμνασίου και του Λυκείου ήταν χοντρά και η ύλη απροσπέλαστη γιά τους οκνηρούς.
Σήμερα,μετά από τις "προοδευτικές"μεταρρυθμίσεις 40 χρόνων,στο Λύκειο φτάνουν χωρίς εξετάσεις,κυριολεκτικά χωρίς γνώσεις,που δε γνωρίζουν τίποτε από τα παραπάνω κι ας έχουν 15 μαθητές στην τάξη,είναι με το φορητό στο χέρι και η ύλη τους στις προαγωγικές δεν ξεπερνά τις 60 σελίδες σε κάθε μάθημα.
Αν κάνουμε αυτά που λέτε,τα εντελώς φιλελεύθερα,θα βγούν στην αγορά επικίνδυνα κι ανασφαλή στοιχεία που δε θα ξέρουν να υπερασπίσουν τον εαυτό τους,όχι την επιχείρηση στην οποία θα εργαστούν(επιχείρηση είναι και το κρεοπωλείο και το ψιλικατζίδικο).Δε συζητάμε γιά "δύσκολα" θέματα αιτήσεων σε δημόσιες υπηρεσίες,ούτε γιά υπολογισμό δύσκολων πράξεων(τα έχει αναλάβει ο υπολογιστής).
Το Λύκειο πρέπει να είναι υποχρεωτικό γιά όλους,γι'αυτούς ακριβώς τους λόγους.Και αυτοί οι μαθητές να παρακολουθούν υποχρεωτικά τα ΤΕΕ,όπως είναι και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

 
Γυμνάσιο και Λύκειο και Δημοτικό
08 Οκτ 2019 18:30

Είναι αδιανόητο να λέμε στα σημερινά παιδιά 6 ετών, που εκτός απροόπτου μάλλον θα δουν όλες τις αλλαγές στην κοινωνία μέχρι το τέλος του αιώνα, ότι η Δημόσια Μέση Εκπαίδευση σταματάει στα 15 χρόνια.

Είναι καθοριστικές οι πρώτες δεκαετίες της μάθησης, πολύ περισσότερο από το όποια μεταπτυχιακά ή "δια βίου" σεμινάρια.

Το Λύκειο δεν είναι απλώς μια επέκταση των γνώσεων του Γυμνασίου, όπως και η σχολική τάξη στο Λύκειο δεν είναι απλώς μια "επέκταση" της τάξης στο Γυμνάσιο - πρέπει να φανεί σαφής διαφορά στην μαθητική ωριμότητα (αντίληψη και οργάνωση πληροφορίας, αφαιρετική ικανότητα, αναλυτική σκέψη).

Εάν οι απόφοιτοι του σημερινού Λυκείου σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο με τους αποφοίτους του σημερινού Γυμνασίου έχουμε αποτύχει και άδικα ταλαιπωρούνται τα παιδιά.

Επομένως, πρέπει να καθιερωθεί νέο ΕΝΙΑΙΟ Γυμνάσιο, με ενσωματωμένες τις δύο τελευταίες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (Ε' και ΣΤ' Δημοτικού) καθώς και την Α' Λυκείου, ώστε να διδάσκονται τα παιδιά από 10 έως 16 ετών από εξειδικευμένους καθηγητές το κάθε μάθημα (π.χ. Ιστορία από Ιστορικούς, Βιολογία από Βιολόγους κτλ.).

Κατόπιν, να θεσπιστεί ένα διετές Λύκειο με στόχο την προετοιμασία για συγκεκριμένη Κατεύθυνση, σε Κλασικές ή Θετικές Σπουδές, με

1) Πανελλαδικές προαγωγικές εξετάσεις σε 4 μαθήματα στη Β' Λυκείου (3 μαθήματα Κατεύθυνσης + Έκθεση)

και

2) Διαγωνισμό εισαγωγής στα ΑΕΙ σε 6 μαθήματα στην Γ' Λυκείου (2 μαθήματα Κατεύθυνσης + 2 ή 3 Επιλογής Πεδίου + Έκθεση )

Τέλος, αναγκαία η σωστή οργάνωση της Προσχολική Αγωγής - υποχρεωτική και διετής, για όλα τα παιδιά.

 
Μεγάλη διόρθωση
08 Οκτ 2019 18:33

Μόνο στην Κρήτη συνεχίζουν να υπάρχουν 3 ΑΕΙ, Πανεπιστήμιο, ΤΕΙ και Πολυτεχνείο. Αυτό γιατί δεν το αναφέρει ο κ. Υφυπουργός στις δηλώσεις του;

Όταν πριν την κρίση λειτουργούσαν πανεπιστήμια σε κάθε χωριό και νησί, τι περιμένετε, να λυθούν όλα τα προβλήματα σε μια πενταετία;

Άρα:

Πρέπει να μπει ένα τέλος στη μικροπολιτική διαχείριση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, όπου χωρίς να εξασφαλίζονται οι ανάλογοι πόροι, υπήρχε συνεχής αύξηση του ΑΡΙΘΜΟΥ ΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΑΕΙ και των θέσεων προσωπικού, συμβασιούχων και μονίμων.

Σελίδες

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean