Placeholder

ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ

Η ΔΔΕ Μαγνησίας για τα φαινόμενα αποκλίνουσας ή επιθετικής συμπεριφοράς μαθητών

Δημοσίευση: 09/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

 Τα σχολεία αποτελούν ασπίδα για τους μαθητές. Τα σχολεία συγκροτούν το ισχυρότερα  προστατευμένο περιβάλλον για τους μαθητές· κάποιες φορές ακόμη πιο προστατευμένο και από τους ίδιους τους οικείους τους χώρους. Αυτό οφείλεται στο ότι ένα πλήθος ανθρώπων, επιστημόνων και παιδαγωγών, ενδιαφέρεται για κάθε μαθητή και ενεργεί με γνώμονα την προστασία του, την ομαλή κοινωνικοποίησή του και τη βέλτιστη ένταξή του στο κοινωνικό σύνολο. Η αποτελεσματικότητα αυτών των ενεργειών δεν οφείλεται στο αυστηρότατο θεσμικό πλαίσιο και τις αυστηρότατες διατάξεις, οι οποίες καθορίζουν τα χαρακτηριστικά αυτού του προστατευμένου περιβάλλοντος, αλλά προέρχεται από την ειδική γνώση, και από την αγάπη του εκπαιδευτικού προς τον μαθητή του.

Στην περιοχή μας είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας φαινόμενα αποκλίνουσας ή επιθετικής συμπεριφοράς μαθητών και σχολιάστηκαν ποικιλοτρόπως από τα ΜΜΕ και τους πολίτες. Σε ελάχιστες περιπτώσεις υπονοήθηκε η ευθύνη των εκπαιδευτικών. Σχετικά με αυτά τα γεγονότα ενημερώνουμε τους γονείς ότι:

  • οι Σύλλογοι Διδασκόντων διαχειρίζονται το θέμα με βάση τις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις, των οποίων είναι άριστοι κοινωνοί, με βάση συλλογικές και συνεργατικές διαδικασίες, με αίσθημα ευθύνης και με σεβασμό στην προσωπικότητα του μαθητή και της οικογένειάς του,
  • σε κάθε σχολείο πραγματοποιείται πληθώρα προληπτικών δράσεων για τέτοιες καταστάσεις, όπως ενημερώσεις μαθητών και εκπαιδευτικών από ειδικούς επιστήμονες και ειδικευμένους φορείς,
  • πραγματοποιούνται προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων και ευρωπαϊκά προγράμματα με στόχο την πρόληψη και αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων,
  • τηρείται απαραίτητα το νομοθετικό πλαίσιο διασφάλισης της υγείας και της προστασίας των μαθητών,
  • πραγματοποιείται συνεργασία των σχολείων, ειδικά της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας, με ειδικευμένους φορείς, αλλά και με τη Διεύθυνση Αστυνομίας Μαγνησίας, με στόχο την προστασία των μαθητών από εξωτερικούς κινδύνους.  

Τα συγκεκριμένα γεγονότα απέδειξαν ότι οι Διευθυντές και οι εκπαιδευτικοί των σχολείων έδρασαν για άλλη μια φορά με τον καταλληλότερο τρόπο για την αποφυγή τέτοιων καταστάσεων είτε οργανώνοντας, προληπτικά, ενημερωτικά προγράμματα για μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς είτε συνεργαζόμενοι με ειδικευμένους φορείς αντιμετώπισης τέτοιων καταστάσεων είτε απευθυνόμενοι στις αστυνομικές αρχές για την απομάκρυνση εξωσχολικών στοιχείων επικίνδυνων για την ασφάλεια των μαθητών. Τα σχολεία, μάλιστα, πολλές φορές προέβησαν ακόμη και στην απομάκρυνση «μαθητών», για τους οποίους  «εικάζετο» ότι ήταν άλλοι οι σκοποί της φοίτησής τους στο σχολείο. Και πρέπει να τονίσουμε ότι όλα τα παραπάνω έγιναν χωρίς την ουσιαστική υποστήριξη των σχολείων μας από το ισχύον νομικό πλαίσιο (ας σημειώσουμε, εδώ, ότι το ισχύον νομικό πλαίσιο αποτελεί πρότυπο ανθρωπιστικής και παιδαγωγικής αντιμετώπισης και επιβάλλει την εγγραφή και φοίτηση κάθε μαθητή σε κάθε σχολείο της χώρας. Όμως, αυτό το πλαίσιο χρησιμοποιείται όχι μόνο από μαθητές, οι οποίοι στοχεύουν στη μόρφωση τους και στην εκπαίδευση γενικότερα…).

Τα τελευταία γεγονότα, αλλά και περιστατικά που δεν έχουν δει το φως της δημοσιότητας, έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί των σχολείων της πόλης μας βρίσκονταν στη θέση τους, σύμφωνα με τα καθήκοντά τους, και αντέδρασαν άμεσα με τον  ενδεικνυόμενο τρόπο. Επιχείρησαν να προστατεύσουν τα προσωπικά δεδομένα των εμπλεκόμενων μαθητών, μερίμνησαν για την «επόμενη ημέρα» των μαθητών αυτών στη σχολική τους ζωή και, εντέλει, παρείχαν τη μέγιστη δυνατή προστασία σε αυτούς.

Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση Μαγνησίας εκτιμά ότι η ασπίδα προστασίας των μαθητών, η οποία ονομάζεται  «σχολείο», είναι ισχυρότατη, δεν είναι, όμως, αρκετή. Κι αυτό γιατί καθένα από τα περιστατικά, το οποίο αντιμετωπίστηκε είτε πρόσφατα είτε στο παρελθόν, έχει τις ρίζες του έξω από το σχολείο, στη ζωή των παιδιών έξω από αυτό, και σε μέρη που, βεβαίως, δεν βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί, οι ειδικοί επιστήμονες των σχολείων και οι σχολικοί φύλακες για να τα προστατεύσουν.

Οι μαθητές, έξω από το σχολείο, είναι εντελώς εκτεθειμένοι σε κάθε κίνδυνο και σε κάθε κακόβουλο άτομο το οποίο επιβουλεύεται τη νεανική ψυχή του. Επομένως, αυτό αναδεικνύει την ανάγκη της θωράκισής τους με την ασπίδα η οποία ονομάζεται «οικογένεια». Ο καθένας μας ως γονέας έχει την υποχρέωση να παρασταθεί στο παιδί του, να αφιερώσει απεριόριστο χρόνο σε αυτό, να το θωρακίσει ενάντια σε οποιαδήποτε απειλή ελλοχεύει εκεί έξω.

Ο καθένας, επομένως, από εμάς ως γονέας θα πρέπει να συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς και τους ειδικούς επιστήμονες των σχολείων, να εξετάζουν από κοινού στοιχεία και εκφάνσεις από τη ζωή του μαθητή, να απευθύνονται σε ειδικότερους, όταν χρειαστεί, και με αυτόν τον τρόπο να ενισχύουν την αξία αυτή που ονομάζεται «οικογένεια» και να διασφαλίζουν το σπουδαιότερο κεφάλαιο, το οποίο διαθέτουμε σε αυτή τη χώρα, τους νέους μας.   

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ

Ετικέτες: 
ΔΔΕ Μαγνησίας

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ