Placeholder

ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ

Πανελλαδικές: Οι διατάξεις για την κατάργηση των “πράσινων” σχολών

Δημοσίευση: 10/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Την κατάργηση του συστήματος των «πράσινων» (σ.σ. Σχολές που εισάγονται οι υποψήφιοι χωρίς Πανελλαδικές Εξετάσεις) και «κόκκινων» Σχολών (σ.σ. Σχολές που εισάγονται οι υποψήφιοι με  Πανελλαδικές Εξετάσεις),προβλέπουν διατάξεις του υπουργείου Παιδείας, οι οποίες  κατατέθηκαν από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως, προς ψήφιση, στη Βουλή .

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ   ΟΙ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ

Σχόλια (3)

 
Νίκος Θεοφανούδης
10 Οκτ 2019 14:52

Η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια δεν είναι κακή ιδέα. Δυστηχώς όμως η κακή σχεδίαση απο την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου σε συνδιασμό με την δυσπιστία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για την σωστή εφαρμογή της και την εμπιστοσύνη που αυτή δείχνει στον θεσμό των πανελληνιών εξετάσεων αφου οι τελευταίες λόγω της αξιοκρατικής του φύσης, πέρασε στην συνείδηση όλων σαν αξιόπιστο σύστημα. Υπάρχουν πολλά παραδείγματα χωρών που χρησιμοποιούν το απολυτήριο παράλληλα με άλλα κριτήρια(συνέντευξη υποψηφίου, επιπρόσθετες εξετασεις στην σχολή, κλπ). Τέτοια παραδείγματα είναι η Γερμανία(εισάγονται όλοι με τον βαθμό απολυτηρίου, δεν έχουν εθνικές εξετάσεις αλλά διαφορετικές σε κάθε κρατίδιο), η Ιταλία (η οποία έχει αντίστοιχες εξετάσεις με το σύστημα Γαβρόγλου με σχολές ελεύθερης ή μη πρόσβασης σε συνδιασμό με το απολυτήριο) και η Φινλανδία (εισάγονται στο 20% των τμημάτων με τον βαθμό του απολυτηρίου ενώ στις υπόλοιπες υπάρχουν εισιτήριες εξετάσεις σε συνδιασμό με το απολυτήριο). Δεν είναι ακατόρθωτη η εισαγωγή στα ΑΕΙ με το απολυτήριο. Μπορεί να γίνει αν υπάρχει βιώσημο σχέδιο. Όπως και να έχει στην Ελλάδα ότι λύση και αν βρούμε για τις εισαγωγικές εξετάσεις πάντα κάποιοι θα παραπονίουνται

 
Σχολιασμός
10 Οκτ 2019 16:18

Προέχει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση να αποκτήσει ισχυρή υπόσταση και όχι να είναι ένας βατήρας για την είσοδο σε απαξιωμένα ΑΕΙ

Επίσης, πρέπει να μειωθούν οι σχολές ώστε να μπορούν να υποστηρίξουν με ενισχυτική διδασκαλία όσους υστερούν.

Έχουν συζητηθεί ήδη από τη δεκατεία του '90 οι προτάσεις για το Εθνικό Απολυτήριο και πάντοτε τα δύο παραπάνω σημεία είναι τα κυριότερα εμπόδια στην εφαρμογή ενός συστήματος ελεύθερης πρόσβασης.

Ακόμα και με τον Πανελλαδικό Διαγωνισμό, όμως, όταν ο καθένας μπορεί να πάρει 10-12 στο Απολυτήριο Λυκείου και με μια βαθμολογία 8 ή 9 στις τελικές εξετάσεις να εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο (συνήθως σε κάποιο περιφερειακό τμήμα που δεν έχει υψηλή ζήτηση), όλα είναι τυπικά: Δεν υπάρχει κανένα τυπικό κατώτατο όριο εισαγωγής, όλα καθορίζονται από τη δυσκολία των θεμάτων και την διακύμανση της ζήτησης-προσφοράς θέσεων εισακτέων.

https://www.esos.gr/arthra/64457/arthro-toy-symvoyloy-toy-k-gavrogloy-mp...

 
dstou
11 Οκτ 2019 19:43

Αυτή η ιστορία με την ελεύθερη πρόσβαση, έχει ως εξής:
Παίζουν όλοι Λόττο τον Οκτώβρη, και κάποιοι κερδίζουν και μπαίνουν ελεύθερα. Οι υπόλοιποι που θα περάσουν στην ίδια σχολή με τους πρώτους, θα διαβάζουν όλη τη χρονιά και θα δώσουν και τις μάχες των πανελληνίων εξετάσεων. Δε νομίζω ότι είναι σωστό, για δύο μέτρα και δύο σταθμά το βλέπω.
Με απώτερο στόχο να ενισχυθούν οι εγγραφές στα περιφερειακά ΑΕΙ/ΤΕΙ πολύ μικρής ζήτησης, αλλά κανένας δεν μιλάει γι' αυτό (την ταμπακιέρα δηλαδή).

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean