Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Υφ. Παιδείας: Προσλήφθηκαν 12.500 εκπαιδευτικοί στην Ειδική Αγωγή- Τις επόμενες ημέρες και άλλες προσλήψεις

Γ. Δελής: Πότε θα γίνει η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, με ταυτόχρονη ίδρυση νέων δομών ειδικής αγωγής;
Δημοσίευση: 14/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Στην πρώτη φάση αναπληρωτών, προσελήφθησαν πάνω από δώδεκα χιλιάδες άτομα στην ειδική αγωγή.  

Αυτό δήλωσε σήμερα στη Βουλή η υφ. Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη, κατά τη συζήτηση επίκαιρης ερώτησης του Βουλευτή Γ. Δελή, και ανακοίνωσε ότι   «θα προχωρήσουμε και σε τρίτη φάση πρόσληψης αναπληρωτών για τα κενά τα οποία αυτή τη στιγμή έχουμε ζητήσει από τις αρμόδιες διευθύνσεις μας -και τις περιφερειακές διευθύνσεις- ανά την Ελλάδα, έτσι ώστε να μπορέσουμε έγκυρα και έγκαιρα να ανταποκριθούμε σε αυτές τις ανάγκες».

Σχετικά με τους επικείμενους διορισμούς 4.500 μονίμων εκπαιδευτικών στην Ειδική Αγωγή η  υφυπουργός Παιδείας τόνισε τα εξής:

Είχαμε τις αντιρρήσεις:  Είναι μια πρωτοβουλία η οποία δεν ήταν της Νέας Δημοκρατίας. Εμείς είχαμε τις αντιρρήσεις μας ως προς την προκήρυξη, όμως δεσμευτήκαμε ότι θα τελειώσει αυτός ο διαγωνισμός τον οποίο βρήκαμε να τρέχει με πάρα πολλές εκκρεμότητες.

Ευελπιστούμε   μέχρι το τέλος του χρόνου να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες διορισμού των 4.500: Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, ήδη σε συνεννόηση με τον ΑΣΕΠ -γιατί εκεί είναι η αξιολόγηση των πινάκων- ζητούμε την επίσπευση στη διαδικασία. Έχει ήδη βγει το αποτέλεσμα της πρώτης προκήρυξης, προχωράει το αποτέλεσμα της δεύτερης προκήρυξης και ευελπιστούμε και ζητούμε μέχρι το τέλος του χρόνου να τελειώσει αυτό το ζήτημα διορισμών. Οι αναπληρωτές μας που υπηρετούν στα σχολεία και στις δομές ειδικής αγωγής θα ολοκληρώσουν όλη τη χρονιά την υπηρεσία τους και θα τοποθετηθούν και οι άνθρωποι οι οποίοι θα διοριστούν, αν δεν είναι ήδη οι ίδιοι.

Η κατανομή των θέσεων ανάμεσα στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια: Επίσης, οφείλω να ανακοινώσω για να ενημερωθεί το Κοινοβούλιο ότι η αναγκαία κατανομή ανάμεσα στις βαθμίδες, που δεν είχε γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση, θα ανακοινωθεί με κοινή υπουργική απόφαση του υπουργείου Οικονομικών και του Παιδείας και αμέσως μετά, η κατανομή αυτή θα επιβεβαιωθεί από το υπουργείο Εσωτερικών. Όλα αυτά επίκεινται. Είναι σημαντικό για κάποιον ο οποίος παρακολουθεί τη διαδικασία.

6.500 εγκρίσεις στα αιτήματα παράλληλης στήριξης: Υπέγραψα φέτος πάνω από εξίμισι χιλιάδες εγκρίσεις στα αιτήματα παράλληλης στήριξης. Αυτή, λοιπόν, η στήριξη που δίνεται σε παιδί που βρίσκεται μέσα στην γενική αγωγή και έχει αυτή τη βοήθεια δίπλα του με τον εκπαιδευτικό, αυξάνεται χρόνο με τον χρόνο με το χρόνο και το Υπουργείο είναι εκεί. Υπέγραψα θετικά στα αιτήματα τα οποία έχουν προκύψει σε όλη τη χώρα.

Ο Γ. Δελής

Στην πρωτολογία του ο Βουλευτής Γιάννης Δελής ρώτησε την υφυπουργό Παιδείας πότε θα γίνει η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, βεβαίως με ταυτόχρονη ίδρυση νέων δομών ειδικής αγωγής, και τόνισε:

  • Βρισκόμαστε πια στον δεύτερο μήνα λειτουργίας των σχολείων, αλλά η ειδική αγωγή ακόμα να λειτουργήσει όπως πρέπει. Συγκεκριμένα, κανένα ειδικό σχολείο δεν άνοιξε σε πλήρη λειτουργία, καθώς ήταν μεγάλες οι ελλείψεις σε προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων. Ακόμα, όμως, και τώρα που μιλάμε καταγράφονται σημαντικές ελλείψεις προσωπικού σε όλο το φάσμα των ειδικών δομών -στα ειδικά σχολεία, στα τμήματα ένταξης, στην παράλληλη στήριξη- και είναι σημαντικό να ειπωθεί ότι αρκετά δρομολόγια για τη μεταφορά, για την πρόσβαση αυτών των παιδιών στις ειδικές δομές δεν έχουν καν ξεκινήσει. Φυσικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα είτε να στοιβάζονται μαθητές στις ειδικές δομές –ειδικά σχολεία κ.λπ.- χωρίς να παίρνουν φυσικά την αναγκαία στήριξη που χρειάζονται είτε, το χειρότερο, να μένουν στο σπίτι τους.
  • Κάθε χρόνο, δηλαδή, τα ίδια και χειρότερα, κυρία Υπουργέ. Η τόσο αναγκαία για τα παιδιά αυτά εκπαιδευτική στήριξη δίνεται καθυστερημένα είτε ελλιπώς και υπάρχουν και πολλές περιπτώσεις τέτοιων παιδιών που περνάν και μια ολόκληρη σχολική χρονιά χωρίς να πάρουν την παραμικρή επιστημονική και παιδαγωγική βοήθεια από το κράτος. Με αυτά και με αυτά βεβαίως οι γονείς αυτών των παιδιών, που ανεβαίνουν κάθε μέρα τον δικό τους Γολγοθά έτσι κι αλλιώς, προσπαθούν να καλύψουν αυτά τα κενά -όσοι μπορούν βέβαια, όσοι έχουν την οικονομική δυνατότητα- προσλαμβάνοντας με δικά τους έξοδα ιδιωτική παράλληλη στήριξη για το παιδί τους, ενώ το απόγευμα συνεχίζουν αυτόν τον δαπανηρό μαραθώνιο για να καλύψουν τα κενά του κατά τα άλλα δημόσιου σχολείου.
  • Δεν θέλουμε να μας πείτε πάλι -σας προκαταλαμβάνουμε λιγάκι- γι’ αυτούς τους τεσσερισήμισι χιλιάδες διορισμούς στην ειδική αγωγή. Κάντε τους επιτέλους και ας μην μιλήσουμε πια γι’ αυτό. Βαρεθήκαμε να το ακούμε επί δύο, τρία χρόνια από τον ΣΥΡΙΖΑ. Επιτέλους ας γίνουν και ας είναι μία σταγόνα -τέτοια είναι, μία σταγόνα- στην έρημο των τεράστιων ελλείψεων της ειδικής αγωγής. Αυτά που θέλουμε να σας ρωτήσουμε δεν είναι μόνο ερωτήματα, κυρία Υπουργέ, είναι και βασικά αιτήματα ταυτόχρονα για τα παιδιά της ειδικής αγωγής και τις οικογένειές τους βεβαίως.
  • Κατ’ αρχάς, πότε θα γίνει –εμείς λέμε να γίνει τώρα- η μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων, βεβαίως με ταυτόχρονη ίδρυση νέων δομών ειδικής αγωγής; Και είναι χιλιάδες αυτοί οι εκπαιδευτικοί στην ειδική αγωγή. Να επιχειρηματολογήσω τώρα για την ανάγκη του μόνιμου προσωπικού στην ειδική αγωγή, νομίζω ότι δεν το χρειάζεστε.
  • Όλοι καταλαβαίνουν τη μεγάλη σημασία που έχει για την ανάπτυξη αυτών των παιδιών η μόνιμη σχέση του παιδαγωγού μαζί τους.
  • Και βεβαίως, ρωτούμε πότε θα γίνουν επιτέλους επαρκείς δημόσιες δομές πρώιμης διάγνωσης και έγκαιρης παρέμβασης -το ένα, βεβαίως, εξαρτάται από το άλλο- για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη, μια διάγνωση βεβαίως και μια δημόσια δομή η οποία και θα διαπιστώνει και θα καταγράφει και θα εντάσσει τα παιδιά στις δομές εκείνες που πραγματικά έχουν ανάγκη.

Σχόλια (2)

 
Παντελής
14 Οκτ 2019 22:32

Άρα θα τοποθετηθούν στα σχολεία οι μόνιμοι αλλά δεν θα διδάξουν μέχρι την επόμενη χρονιά;

Παράδειγμα: σε ένα σχολείο μπορεί να διδάσκουν 5 αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής.

Γίνονται μόνιμοι διορισμοί και σε αυτό το σχολείο διορίζονται μόνιμα 5 διαφορετικοί εκπαιδευτικοί, οι οποίοι καταλαμβάνουν τις 5 οργανικές θέσεις.
Οι αναπληρωτές θα συνεχίσουν σύμφωνα με την Υφυπουργό να εργάζονται στο σχολείο αυτό.
Οι μόνιμα διορισμένοι τι θα κάνουν μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς;

 
Βάλια Κ.
16 Οκτ 2019 16:34

Να θιγεί και το θέμα των προφορικών πανελλαδικών εξετάσεων σε αυτά τα παιδιά. Ή να γίνει σωστά η διαδικασία με την παράλληλη στήριξη δίπλα τους σε αυτό τον αγώνα, στήριξη που την χρειάζονται όσο ένα παιδί με πρόβλημα όρασης χρειάζεται τη γραφή Braille ή να περνούν και αυτά με το 5%. Ο ΥΛ αυτισμός και το Asperger είναι ισόβια. Να το δουν στα υπουργεία Παιδείας και Υγείας και να μην φερθούν όπως οι προηγούμενοι ρίχνοντας το μπαλάκι μεταξύ τους..

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean