Ν. Κεραμέως: Το ζήτημα των σημαιοφόρων για εμάς εμπεριέχει έναν υψηλό συμβολισμό

Καταθέσαμε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας εμπρόθεσμη τροπολογία, προκειμένου αφ’ ενός να επιλυθούν άμεσα προβλήματα χρηματοδότησης και να εξασφαλισθεί η εύρυθμη λειτουργία της νέας σχολικής χρονιάς, αφ’ ετέρου να αποκατασταθεί ένα ζήτημα που για εμάς εμπεριέχει έναν υψηλό συμβολισμό.
Αυτό τόνισε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, παρουσιάζοντας σήμερα στη Βουλή τις δύο τροπολογίες περί διπλασιασμού πιστώσεων πρόσληψης αναπληρωτών εκπαιδευτικών και σημαιοφόρων, και υπογράμμισε τα εξής:
▪ Με την πρώτη ρύθμιση εξασφαλίζουμε τις αναγκαίες πιστώσεις για απασχόληση του απαιτούμενου αριθμού αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών καθώς και ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού, δεδομένης της ανεπάρκειας των πιστώσεων που μας κληροδότησε η απελθούσα Κυβέρνηση.
Οι επιπλέον ανάγκες προέκυψαν ως αποτέλεσμα:
▪ πρώτον, αμέλειας της απελθούσας Κυβέρνησης να προϋπολογίσει τις ήδη υπάρχουσες ανάγκες,
▪ δεύτερον, του Νόμου 4610/2019, που αναίτια αύξησε τις τρεις Ομάδες Προσανατολισμού της Γ’ Λυκείου σε τέσσερις, δημιουργώντας έτσι ένα επιπλέον τμήμα σε κάθε Λύκειο της χώρας, δημιουργώντας αυξημένες πρόσθετες ανάγκες για εκπαιδευτικό προσωπικό,
▪ τρίτον, της ολιγωρίας του ΣΥΡΙΖΑ ως προς την υποχρεωτική, διετή πλέον προσχολική αγωγή και εκπαίδευση, την οποία η ίδια η Κυβέρνησή του θέσπισε, μην έχοντας προηγουμένως προβλέψει κόστη και ανάγκες που αναπόφευκτα θα προέκυπταν κατά την εφαρμογή.
▪ Παρά τις δυσκολίες που μας κληροδότησε η προηγούμενη Κυβέρνηση, με την παρούσα έκτακτη ρύθμιση καλύπτουμε πρόσθετες ανάγκες των σχολείων μας και διασφαλίζουμε την ομαλή λειτουργία τους.
Θα ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ την τροπολογία;
▪ Το ερώτημα είναι, εσείς του ΣΥΡΙΖΑ, θα ψηφίσετε τη συγκεκριμένη διάταξη; Θέλετε να καλυφθούν αυτές οι ανάγκες των σχολείων μας; Θέλετε να διορθωθεί το λάθος που μας κληροδοτήσατε με τις ελλιπείς πιστώσεις;
Γιατί αν θέλετε, δεν έχετε παρά να ψηφίσετε. Αν δεν θέλετε, φαντάζομαι δεν θα ξανακούσουμε κανένα παράπονο για το παραμικρό κενό σε σχολεία της χώρας.
▪ Με τη δεύτερη ρύθμιση, επιδιώκουμε να μεταδώσουμε προς πάσα κατεύθυνση ένα κεντρικό μήνυμα της Κυβερνητικής πολιτικής μας: ότι προκρίνεται η προσπάθεια έναντι της τύχης, ότι αξίζει να επιδιώκουν οι μαθητές μας να βελτιώνονται αντί να εύχονται να κληρωθούν.
▪ Αλλάζει ο τρόπος επιλογής των σημαιοφόρων, παραστατών και υπεύθυνων για την κατάθεση στεφάνου στα δημοτικά σχολεία. Εφεξής η επιλογή τους θα γίνεται με κριτήριο την επίδοσή τους κατά την Ε΄ τάξη του δημοτικού σχολείου και με βάση τον γενικό μέσο όρο βαθμολογίας τους.
▪ Πρόκειται για κίνηση πρωτίστως συμβολισμού, με σκοπό την επιβράβευση της προσπάθειας των μαθητών και η παροχή κινήτρου για τη βελτίωση των επιδόσεών τους. Η παρούσα διάταξη εφαρμόζεται και για το διδακτικό έτος 2019-2020.
Απάντηση στο ΣΥΡΙΖΑ
▪ Δεν μπορώ όμως να μην αναφερθώ στην περίφημη απόφαση του ΣτΕ την οποία ο ΣΥΡ χαρακτηρίζει «κόλαφο» για τη ΝΔ. Κόλαφο γιατί; Γιατί κρίνει ότι η επιλογή σημαιοφόρων βάσει της επίδοσης είναι αντισυνταγματική; ΟΧΙ. Γιατί κρίνει ότι η Βουλή δεν μπορεί ελεύθερα να ορίσει τα κριτήρια επιλογής των σημαιοφόρων; ΟΧΙ. Κόλαφος γιατί λοιπόν; Επειδή δεν βρήκε αντισυνταγματική την επιλογή βάσει κλήρωσης. Εμείς δεν ισχυριστήκαμε ότι η ρύθμιση του ΣΥΡ ήταν αντισυνταγματική. Εκφράσαμε την ιδεολογική αντίθεση σε αυτήν, και προχωρούμε σε διαφορετική ρύθμιση για την επιλογή σημαιοφόρων βάσει επίδοσης.
▪ Για εμάς κύριες και κύριοι συνάδελφοι, Άλλο η ισότητα, και άλλο η ομοιότητα. ΝΑΙ στην ισότητα, και δη στην ισότητα ευκαιριών στην παιδεία, για αυτό και πασχίζουμε για παράδειγμα για να γίνει πράξη η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση. Αλλά άλλο η ομοιότητα. Δεν είναι όλοι όμοιοι. Και οφείλουμε ως Πολιτεία να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια, την προσπάθεια του καθενός να ξεπεράσει τον ίδιο του τον εαυτό.
▪ Εδώ και τρεις μήνες δίνουμε, από τη θέση της Κυβέρνησης πλέον, έναν αγώνα. Έναν αγώνα της προσπάθειας έναντι της ισοπέδωσης, της βελτίωσης έναντι της ήσσονος προσπάθειας, έναν αγώνα που πρέπει να κερδίσουμε, για το καλό της νέας γενιάς και του μέλλοντος της χώρας μας.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Στη Βουλή η τροπολογία για τα επαγγελματικά δικαιώματα γεωπόνου, δασολόγου και ιχθυολόγου
- Στη Βουλή η διάταξη "Κεραμέως" για την ίδρυση Τμήματος Ψυχολογίας στη Σχολή Επιστημών Αγωγής στο Δημοκρι...
- Ρυθμίσεις για τη συμμετοχή πανεπιστημιακών στη διοίκηση φορέων του υπ. Ψηφιακής Διακυβέρνησης
- Ελεύθερο υλικό Μαθηματικών Λυκείου
- ΙΚΥ: Ψευδείς και δυσφημιστικές οι καταγγελίες της παραιτηθείσας Γενικής Διευθύντριας Μ. Φουντοπούλου
- Απίστευτο: Δημοσίευσαν Προγράμματα Σπουδών σε ΦΕΚ την Παρασκευή για να εφαρμοστούν το σχ. έτος 2022-2023, το οποίο λήγ...
- Διάταξη για τους τίτλους σπουδών (e-Diplomas)
- Ρυθμίσεις για τον ΔΟΑΤΑΠ
- Διάταξη για τη στελέχωση και λειτουργία του παιδικού σταθμού του υπ.Παιδείας
- Τα "βρόντηξε" η Μ. Φουντοπούλου από το ΙΚΥ, καταγγέλλοντας μη νόμιμες διαδικασίες
Σχόλια (4)
Πόσο κλάψα πια; Πόσος μηδενισμός; Όλα τα κατακρίνετε; Τα ίδια είχαν γραφτεί και στην κατάργηση της αριστείας για τη σημαία. Νομίζω δε μας αρέσει τίποτε. Απλά να γκρινιάζουμε.
Το επιχείρημα της κ. Υπουργού δεν είναι επαρκές. Όλοι γνωρίζουν ότι ισότητα ευκαι-ριών στο Δημοτικό, στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο, δεν υπάρχει εδώ και δεκαετίες. Τα ακατάλληλα βιβλία, η αναποτελεσματική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, οι συνε-χείς ελλείψεις εκπαιδευτικών κατά το πρώτο τρίμηνο των διδακτικών ετών και η πολυ-ετής αδυναμία να συμφωνήσουμε σε μία μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, για να μπορούμε να διορθώνουμε ό,τι μπορεί να διορθωθεί, αρκούν για να καταπέσει το επιχείρημα ότι «πασχίζουμε» για την ισότητα ευκαιριών.
Σχετικά με την επιβράβευση της « προσπάθειας του καθενός να ξεπεράσει τον ίδιο του τον εαυτό», η κ. Υπουργός διαπράττει μία μεγάλη αδικία. Ξεχνά την ύπαρξη χιλιάδων μαθητών που προσπαθούν ξεπερνώντας τον ίδιο τους τον εαυτό αλλά αδυνατούν για αντικειμενικούς λόγους - μερικοί αναφέρθηκαν παραπάνω - να φτάσουν τον βαθμό 10. Ποια παιδαγωγική αντίληψη, ιδέα, θεωρία, δικαιολογεί την εξαίρεσή τους;
Πόσο εύστοχο αγαπητέ! Έλεος πιά. Χριστούγεννα έρχονται όχι Πάσχα. Δεν αντέχουμε άλλο τσουρέκια.
Κανείς δεν ξεπερνά τον εαυτό του όταν η κοινωνία δεν τον βοηθά - Παράδοση στην αρτοποιία!