Χημικοί (ΕΕΧ) προς υφ. Παιδείας: Απογυμνώθηκαν τα σχολεία από Χημικούς

Πολυσέλιδο υπόμνημα παρέδωσε το ΔΣ της Ένωσης Ελλήνων Χημικών στην υφυπουργό Παιδείας Σ. Ζαχαράκη, στη διάρκεια συνάντησης, στο οποίο, μεταξύ άλλων τονίζονται τα εξής:
- Από το 2008 μέχρι 31-8-17 έχουν συνταξιοδοτηθεί 616 Χημικοί, ενώ μέχρι 31-8-18, αποχώρησαν ακόμη 37.
- Η αδυναμία πλήρωσης των θέσεων και επομένως η αδυναμία ικανοποιητική διδασκαλίας έχει μετατρέψει την εκπαιδευτική διαδικασία σε διαδικασία διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού.
- Στο Λύκειο η Χημεία διδάσκεται από καθηγητές άλλων ειδικοτήτων με συνέπεια την υποβάθμιση της διδασκαλίας και σε πολλές περιπτώσεις την απαξίωσή της και στην πράξη την αντικατάστασή της από πολλά μαθήματα.
- Πρωτεύον κριτήριο για την ανάθεση μαθημάτων θα πρέπει να είναι η πλήρης συνάφεια της επιστημονικής ειδικότητας με το διδασκόμενο μάθημα-επιστημονικό αντικείμενο.
Η ΕΕΧ ζήτησε από την υφυπουργό Παιδείας:
- Άμεσο επαναπροσδιοροισμό της ύλης με βάση τα υπάρχοντα βιβλία, έως ότου ανακοινωθεί το νέο εκπαιδευτικό σύστημα.
- Αμεση επαναφορά της τελικής εξέτασης του μαθήματος της Χημείας στη Β Λυκείου ή ενοποίηση της εξέτασης των μαθημάτων σε ομάδες.
- Εισαγωγή μιας ώρας Χημείας Κατεύθυνσης στη Β Λυκείου, η οποία θα αποτελέσει τη γνωστή “γέφυρα” μεταξύ Α και Γ Λυκείου για όσο διάστημα θα υπάρχουν Κατευθύνσεις.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΟΙΞΕΤΕ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ
Η συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας, όπως ανακοινώθηκε από την ΕΕΧ, διεξήχθη σε εξαιρετικό κλίμα με βασικούς άξονες:
- Τον Θεσμικό Ρόλο Της ΕΕΧ, ως συμβούλου του κράτους σε θέματα Χημικής Εκπαίδευσης,
- Την Εργαστηριακή Εκπαίδευση,
- Την θέση της Χημείας στην υποχρεωτική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
- Την θέση της Χημείας στην ανώτερη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση,
- Την Επαγγελματική Εκπαίδευση,
- Το Εξεταστικό – Σύστημα Εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση,
- Τις Αναθέσεις Μαθημάτων,
- Την Στελέχωση της Εκπαίδευσης, μετά από την αποχώρηση μεγάλου αριθμού χημικών από το 2008 μέχρι σήμερα,
- Την αναγκαιότητα επιμόρφωσης των Εκπαιδευτικών
Η ΕΕΧ επιβεβαίωσε την σταθερή θέση της ότι "επιθυμεί να είναι μέρος της λύσης και όχι του προβλήματος και ότι είναι διαθέσιμη να υλοποιήσει τον ρόλο της ως συμβούλου του κράτους σε θέματα Χημείας και Χημικής Εκπαίδευσης με συμμετοχή μελών της στις επιτροπές που επεξεργάζονται την Εκπαιδευτική Πολιτική, τα αναλυτικά προγράμματα σπουδών Χημείας και δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται από τις γνωστικές ασυνέχειες και την μεγάλη διαφορά επιπέδου μεταξύ Α - Β και Γ Λυκείου, την σύγχυση που δημιουργήθηκε με τις οδηγίες για την διδασκαλία του μαθήματος της Χημείας στην Γ τάξη και τα προβλήματα με τα θέματα των Πανελληνίων Εξετάσεων 2019".
Η υφυπουργός, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΕΧ, ήταν ενημερωμένη για πολλά από τα θέματα που εθίγησαν και έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον τόσο για τις θέσεις της ΕΕΧ, όσο και για την δυνατότητα επικοινωνίας και σταθερής συνεργασίας.
Σχολιάστε το άρθρο
Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.
Δημοφιλή Άρθρα
ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΦΟΙΤΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΜΑΘΗΤΕΣ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΚΟΛΕΓΙΑ - ΕΙΔΗΣΕΙΣ
ΞΕΝΕΣ ΓΛΩΣΣΕΣ
ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΑΡΘΡΑ
- Συλλαλητήρια κατά του Σχεδίου Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα ΑΕΙ και την Ομάδα Προστασίας...
- Ξεκίνησαν οι αιτήσεις υποψηφίων διδασκόντων στην ενισχυτική διδασκαλία
- Εγκύκλιος για την Εορτή των Τριών Ιεραρχών
- ΝΣΚ: Τα Μεταπτυχιακά μπορούν να λειτουργούν και με λιγότερους από 10 φοιτητές
- Με 549 σχόλια ολοκληρώθηκε η διαβούλευση επί του Σχεδίου Νόμου για τη βάση εισαγωγής στα ΑΕΙ,ανώτατο όριο φοίτησης στα...
- Υφ. Παιδείας: Άγνωστο πότε θα ανοίξουν τα ΑΕΙ
- Εξομολόγηση υφ. Παιδείας: Ερωτεύτηκα τη γυναίκα μου με την πρώτη ματιά και εξακολουθώ να είμαι ερωτευμένος μετά από 19...
- Εγκύκλιος: Ηλεκτρονική παραγγελία και διανομή διδακτικών βιβλίων για τις Τάξεις Υποδοχής (Τ.Υ.) Ζ.Ε.Π. για το σχ...
- Απόφαση (ΦΕΚ): Εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου των σχολείων
- Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών: Εγκύκλιος με νέες προθεσμίες αιτήσεων
Σχόλια (3)
Αύξηση των ωρών Χημείας στο Γυμνάσιο για αρχή.. ΔΕΝ μπορεί με 1ωρο την βδομάδα να μάθουν κάτι τα παιδιά όσο καλή διάθεση να υπάρχει από όλους..
Και επιτελους ΔΕΝ μπορεί οι φυσικοί να κάνουν χημεια γιατί δεν έχουν ώρες ή γιατί είναι παλιότεροι.. λίγος σεβασμός και στα παιδιά..
Πρέπει οι μαθητές που αποφοιτούν από το Λύκειο να μπορούν να παρακολουθήσουν το πρώτο έτος μαθημάτων στο Πανεπιστήμιο.
Τα παραπάνω μαθήματα αποτελούν, μαζί με τα Μαθηματικά, τη ραχοκοκαλιά των Επιστημονικών Σπουδών (Science), και οι βασικές γνώσεις είναι απαραίτητες σε όλους τους κλάδους εξειδίκευσης, από Πληροφορική και Γεωπονία μέχρι Μηχανική και Οικονομικά.
Απαράδεκτη η απαξίωση τόσο σημαντικών μαθημάτων στο ελληνικό σχολείο, πρέπει άμεσα να δρομολογηθούν αλλαγές ξεκινώντας από τις τάξεις του Γυμνάσιο - με νέα βιβλία θεωρίας, με συνοδευτικό βιβλίο ασκήσεων (όπως κάνουν στα φροντιστήρια), με ανανέωση του καθηγητικού προσωπικού.
επιτέλους συζήτηση ...