Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Μαθήματα “αριστείας” στη Βουλή προς την καθηγήτρια της

Δημοσίευση: 15/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

“Δεν είναι ρετσινιά η αριστεία” είπε απευθυνόμενη προς την Βουλευτή Μ. Τζούφη η πρώην φοιτήτριά της στο πανεπιστήμιο και σήμερα Βουλευτής Μαρία Κεφαλά, αναφερόμενη στη τροπολογία για τους σημαιοφόρους.

Μ Κεφαλά:  Κύριοι Υπουργοί, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, θα μου επιτρέψετε να κάνω μια μικρή παρένθεση για την τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, γιατί είδα ότι ενόχλησε πολύ τους συναδέλφους του ΣΥΡΙΖΑ, και να πω ότι φυσικά και τη σημαία θα τη σηκώσει ο καλύτερος και να διαφωνήσω με την κ. Τζούφη, την οποία και σέβομαι, την είχα και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο –έφυγε η κ. Τζούφη από την Αίθουσα- διότι δεν είναι ρετσινιά η αριστεία, δεν είναι κακός ο ανταγωνισμός, κύριοι Υπουργοί, όταν δρα ως ευγενής άμιλλα, δίνοντας κίνητρα να παλέψεις για το καλύτερο. Αυτό μας ζητούσαν, εξάλλου, να κάνουμε και στην Ιατρική και στο Πανεπιστήμιο.

Μ. Τζούφη: Κύριε Πρόεδρε, μπορώ να έχω τον λόγο επί προσωπικού;

Προεδρεύων (Απόστολος Αβδελάς):  Γιατί ζητάτε τον λόγο; Ανέφερε το όνομά σας κάπου; Δεν το πρόσεξα.

Μ. Τζούφη: Ζητώ τον λόγο επί προσωπικού.

Χρ. Μπουκώρος: Ανέφερε ότι είσθε καθηγήτριά της και σας σέβεται.

Μ. Τζούφη: Με ανέφερε ονομαστικά.

Προεδρεύων  (Απόστολος Αβδελάς):  Όνομα δεν ανέφερε. Αυτό ξέρω και εγώ. Θα το παρατηρούσα. Δεν ανέφερε όνομα. Αν σας φωτογράφισε, δεν έχετε το δικαίωμα. Όνομα δεν ανέφερε.

Μ. Τζούφη: Με ανέφερε ονομαστικά. Είμαστε από τον ίδιο τόπο. Βεβαίως, την είχα μαθήτρια και έδωσε εξετάσεις. Αυτή είναι η πραγματικότητα.

Προεδρεύων  (Απόστολος Αβδελάς):  Κυρία συνάδελφε, έχετε τον λόγο για ένα λεπτό.

Μ. Τζούφη: Κοιτάξτε, η τοποθέτηση που έκανα εγώ είναι μια τοποθέτηση που λέει ότι την αριστεία πρέπει να την επιδιώκουμε μεταξύ όλων των παιδιών και να δίνουμε τις δυνατότητες σε όλα τα παιδιά για να την επιτύχουν. Όμως, η σημαία δεν μπορεί να είναι έπαθλο. Διαχρονικά, -γιατί έχουμε μπροστά μας και την 28η Οκτωβρίου- οι άνθρωποι που υπεράσπισαν την πατρίδα και τίμησαν τη σημαία δεν το έκαναν με βάση τις ακαδημαϊκές τους επιδόσεις. Και επιπλέον, επειδή έχω υπηρετήσει και στον χώρο της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, θέλω όλα τα παιδιά που είναι μέσα στο γενικό σχολείο με την έννοια της συμπερίληψης να συμμετέχουν σε αυτήν την διαδικασία γιατί το αξίζουν και το δικαιούνται και αυτά και οι οικογένειές τους.

 

Σχόλια (4)

 
Σοφία
16 Οκτ 2019 19:40

Είναι δυνατόν να θέτουν τη σημαία ως σύμβολο αριστείας;
Αλλά σε αυτούς που απευθύνονται, καλά κάνουν. Άλλωστε έτσι εκτρέπεται η προσοχή από τα σημαντικά θέματα.
Σειρά έχει και το πιστοποιητικό θρησκευτικών φρονημάτων γιατί ως γνωστόν, η σημαία έχει και σταυρό πάνω.

Εάν εν έτει 2019, έχουμε νέους ανθρώπους υπουργούς με τέτοια μυαλά, είμαστε χαμένοι.

 
Γ.Π.
16 Οκτ 2019 21:19

Η σκόπιμη παρερμηνεία των προθέσεων συντηρεί έναν ανούσιο και αναποτελεσμα-τικό πολιτικό λόγο. Η σημαία προφανώς δεν δίνεται ως έπαθλο στον μαθητή. Το έπα-θλο είναι δικό σου, το κέρδισες στον αγώνα και το παίρνεις στο σπίτι σου για πάντα. Η σημαία είναι ιερό σύμβολο του έθνους, τη δίνει η Πατρίδα δια του Σχολείου στον μαθητή - σύμφωνα με μία νομοθετημένη διαδικασία - για να τη μεταφέρει εκτός Σχολείου, στον τόπο όπου θα γίνουν οι προβλεπόμενες εορταστικές εκδηλώσεις και στη συνέχεια ο μαθητής την επιστρέφει στο Σχολείο του.
Το πρόβλημα βρίσκεται στη νομοθετημένη διαδικασία, που είναι άδικη διότι απο-κλείει μαθητές που προσπαθούν πολλές φορές να ξεπεράσουν τον ίδιο τους τον εαυτό αλλά αδυνατούν διότι οι οι γονείς τους δεν έχουν τη δυνατότητα να αντιμετωπίσουν με δικά τους μέσα, τις εκπαιδευτικές ανισότητες του σχολείου.
Τα ακατάλληλα βιβλία, η αναποτελεσματική υποστήριξη των εκπαιδευτικών, οι συνε-χείς ελλείψεις εκπαιδευτικών κατά το πρώτο τρίμηνο των διδακτικών ετών και η πολυ-ετής αδυναμία να συμφωνήσουμε σε μία μορφή αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου, για να μπορούμε να διορθώνουμε ό,τι μπορεί να διορθωθεί, αρκούν για να καταπέσει το επιχείρημα που προβάλλεται συχνά ότι «πασχίζουμε» για την ισότητα των ευκαιριών.
Ποια λοιπόν παιδαγωγική αντίληψη, ιδέα, θεωρία, δικαιολογεί την εξαίρεση αυτών των μαθητών;

 
dstou
17 Οκτ 2019 06:43

Μου κάνει εντύπωση το πόσο ψηλά στην καθημερινή πολιτική ατζέντα κρατιέται ένα τέτοιο θέμα. 50 χρόνια υπήρχε το καθεστώς το άγημα της σημαίας στις σχολικές εορτές και παρελάσεις να απαρτίζεται από τους καλύτερους μαθητές του σχολείου. Τι μύγα τώρα έχει τσιμπήσει τους υπέρ αλλά και τους κατά αυτής της πρακτικής, μου είναι άγνωστο, αλλά πραγματικά με εντυπωσιάζει. Το θεωρώ αστείο ζήτημα.
Ιδιαίτερα όταν το συγκρίνεις με ένα σωρό άλλα θέματα της επικαιρότητας του τομέα, όπως : αναγνώριση κολλεγίων, κενά διδασκόντων για άλλη μια φορά στα δημόσια σχολεία, τα ΤΕΙ που έγιναν ΑΕΙ σε μία νύχτα, πληθωρισμός πτυχιούχων με σοβαρό πρόβλημα ανεργίας, ιδιωτικά πανεπιστήμια, σχολές ελεύθερης πρόσβασης- συμπληρώστε δελτίο ΛΟΤΤΟ και κερδίστε ενώ πριν έπρεπε να γράψεις ένα ασσόδυο,κ.ο.κ.

 
Ελένη
17 Οκτ 2019 11:49

Στα δημοτικά γινόταν κάθε χρόνο ο κάκος χαμός για τη σημαία. Αρκετό ανταγωνισμό έχουν να ζήσουν τα παιδάκια στη ζωή τους.
Αυτά με την αριστεία είναι λόγια αέρος.
Πόσοι από τους άριστους βρίσκουν δουλειά ανάλογη των προσόντων τους;
Η υπεράσπιση της αριστείας ας μην εξαντληθεί στη σημαία στο δημοτικο.
Αλλά αν είναι όλοι αυτοί να πιάσουν το δημοτικό να κοιτάξουν για ποιο λόγο χρειάζεται εξωσχολική βοηθεια από την πρώτη. Να κοιτάξουν για ποιο λόγο δεν μαθαίνουν μια πρόσθεση, μια προπαίδεια και πέντε βασικούς κανόνες γραμματικής αλλά και τίποτα από τίποτα. Καλοί δάσκαλοι υπάρχουν, τα παιδιά είναι καλό υλικο. Τι πάει στραβά;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean