Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Η τοποθέτηση της Μ. Τζούφη επί των τροπολογιών για τους σημαιοφόρους και αναπληρωτές

Δημοσίευση: 15/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Η Βουλευτής και Αν. Τομεάρχης παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μ. Τζούφη, σχετικά με τις δύο τροπολογίες για τους σημαιοφόρους και τους αναπληρωτές, έκανε την ακόλουθη τοποθέτηση , στη σημερινή συνεδρίαση της Ολομέλειας της Βουλής:

Κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, παρότι προέρχομαι από τον χώρο της υγείας, τον οποίο έχω υπηρετήσει πολλά χρόνια, θα μιλήσω αποκλειστικά για την τροπολογία που έχει κατατεθεί από την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, την κ. Νίκη Κεραμέως, σχετικά με δύο ζητήματα που έχουν δει το φως της δημοσιότητας και είναι η επιλογή των σημαιοφόρων στα δημοτικά, αλλά και η αύξηση των πιστώσεων για προσλήψεις εκπαιδευτικών ειδικού και βοηθητικού προσωπικού.

Δυστυχώς, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν είχαμε την ευκαιρία να συζητήσουμε γι’ αυτές τις ρυθμίσεις εκεί που έπρεπε, στην αρμόδια επιτροπή, δηλαδή στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Δυστυχώς -και πάλι λέω- η Υπουργός Παιδείας αρνήθηκε τη σύγκληση της επιτροπής, για να συζητηθούν εκεί αυτές οι διατάξεις, παρότι θέσαμε και δημόσιο αίτημα και προς τον Πρόεδρο της Βουλής και προς τον Πρόεδρο της Επιτροπής, τον κ. Στύλιο και οφείλω να ομολογήσω ότι και οι δύο είδαν θετικά αυτήν την επιστολή για τη συνεδρίαση των μελών της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων.

Έτσι, λοιπόν, δεν τηρήθηκαν η κοινοβουλευτική τάξη και οι δημοκρατικοί κανόνες και έγινε η επιλογή σημαντικές και κρίσιμες διατάξεις για την εκπαίδευση να διασπαρούν σε νομοσχέδια άλλων Υπουργείων. Αύριο έχουμε άλλες κρίσιμες, πολύ κρίσιμες διατάξεις σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης. Θα μου επιτρέψετε να πω ότι αυτό δεν τιμά την κοινοβουλευτική τάξη, διότι θεωρούμε ότι είναι μία λανθασμένη πολιτική και ελπίζουμε να μην επαναληφθεί και πρωτίστως να μην παγιωθεί αυτή η προσπάθεια.

Έρχομαι, λοιπόν, στις δύο τροπολογίες, στις οποίες αναφέρθηκαν κάποιοι συνάδελφοι. Η πρώτη είναι η αύξηση των διαθέσιμων πιστώσεων για την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στη γενική, επαγγελματική και ειδική εκπαίδευση.

Η ρύθμιση από μόνη της αναδεικνύει ότι υπάρχουν τεράστιες ανάγκες του εκπαιδευτικού συστήματος σε επίπεδο στελέχωσης και παρά την τοποθέτηση του προλαλήσαντος, του κ. Κέλλα, όπως έχουμε καταθέσει και σε πολλαπλές κοινοβουλευτικές ερωτήσεις και εμείς και άλλα κόμματα της Αντιπολίτευσης, υπάρχουν πράγματι πολύ μεγάλες ανάγκες.

Λέμε, λοιπόν, ναι στην αύξηση των πιστώσεων, αφού είναι υπαρκτό το πρόβλημα υποστελέχωσης των σχολείων, που είναι και κάτι που αντιμετωπίσαμε στην προηγούμενη περίοδο και γι’ αυτό παραδώσαμε στην Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας πιστώσεις για τριάντα έξι χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό.

Επίσης, προβλέψαμε, παρά τις οικονομικές δυσκολίες της χώρας, την αύξηση των δαπανών στη δημόσια παιδεία μετά από δέκα χρόνια συνεχών μειώσεων. Θεσμοθετήσαμε τον κανόνα ένας προς έναν για τις προσλήψεις και αποχωρήσεις, με στόχο να σταθεροποιήσουμε και να ενισχύσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα και βεβαίως προβλέποντας την ανάγκη για μόνιμο διορισμό δεκαπέντε χιλιάδων δασκάλων και καθηγητών.

Η νέα Κυβέρνηση στην ουσία έχει ακυρώσει στην πράξη αυτούς τους δέκα χιλιάδες πεντακόσιους απαραίτητους και δρομολογημένους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, ενώ η δημόσια δαπάνη που είχε προϋπολογιστεί στο 2019 των 22 εκατομμυρίων ευρώ για τις τέσσερις χιλιάδες πεντακόσιες προσλήψεις κινδυνεύει να χαθεί, εάν αυτοί οι διορισμοί δεν γίνουν μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Επομένως, η κατηγορία ότι δεν εγγράψαμε για τους δέκα χιλιάδες πεντακόσιους διορισμούς ούτε ένα ευρώ στον προϋπολογισμό δεν ευσταθεί, διότι είναι γνωστό ότι αυτό που μπορούσε να κάνει και έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου ήταν να εγγράψει αυτούς τους διορισμούς στο μεσοπρόθεσμο του 2019-2022. Ωστόσο, εμείς προκαλούμε την παρούσα Κυβέρνηση να μας πει ποια είναι τα ποσά, που αυτή έχει εγγράψει στον προϋπολογισμό που σε λίγες μέρες θα δει το φως της δημοσιότητας -στο προσχέδιο δεν είδαμε κάτι τέτοιο- εφόσον επιμένει ότι είναι θετική στην αύξηση των πιστώσεων για τη δημόσια παιδεία.

Επίσης, το επιχείρημα που διατυπώνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ότι πρέπει να μετρηθούν πρώτα οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων με αυτές τις πιστώσεις, τις οποίες εμείς ψηφίζουμε, είναι προφανές ότι έχει εξαντληθεί. Εδώ είναι οι πραγματικές ανάγκες και πρέπει να καλυφθούν εδώ και σήμερα.

Έρχομαι στο θέμα της δεύτερης τροπολογίας, που είναι το θέμα της σημαίας και της διαδικασίας επιλογής των σημαιοφόρων στα δημοτικά σχολεία. Η άποψή μας είναι ότι η κατάργηση της κλήρωσης μεταξύ όλων των μαθητών και των μαθητριών -μιλάμε αποκλειστικά για το δημοτικό σχολείο- είναι σημαντική, διότι είναι γνωστό ότι είναι μία κατάσταση -και το ξέρουν οι περισσότεροι συνάδελφοι και οι γονείς- που αυξάνεται ο ανταγωνισμός και δυστυχώς υποβαθμίζεται η σημαία από σύμβολο ενότητας σε έπαθλο επιβράβευσης.

Δυστυχώς, αυτή η φασαρία είναι λάθος και αποκρύπτει το γεγονός ότι στα δημοτικά σχολεία το 90% και πλέον των μαθητών παίρνει βαθμούς «9» και «10», δηλαδή άριστα. Συνεπώς, η κατάργηση της κλήρωσης αποκλείει πολύ λίγους μαθητές και μάλλον παιδιά με κάποιες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες. Πρακτικά, δηλαδή, η όλη συζήτηση γίνεται, για να αποκλειστούν δύο ή τρεις μαθητές από τους είκοσι, αφού οι υπόλοιποι έχουν τον βαθμό «άριστα».

Αυτή, λοιπόν, η προσπάθεια είναι μια πολιτική αποκλεισμού και να κατασκευαστεί μία νέα αριστεία, όπου η επιλογή του σημαιοφόρου να γίνεται μεταξύ μαθητών που θα έχουν διαφορά της τάξης του 0,1 ή 0,2 της μονάδας.

Αυτό θέλουμε για τα παιδιά του δημοτικού; Σας ρωτώ και θέλω τις ειλικρινείς σας απαντήσεις.

Ωστόσο, επιτρέψτε μου να πω ότι οι λόγοι της ρύθμισης είναι άλλοι. Πρώτον, η Κυβέρνηση επενδύει στη σοφιστεία της αριστείας απέναντι στον ΣΥΡΙΖΑ, σε μία προσπάθεια να ξεθεμελιώσει το θετικό έργο της προηγούμενης περιόδου. Η ευαισθησία περί αριστείας της Νέας Δημοκρατίας παύει, όταν πρόκειται για την τοποθέτηση υψηλόβαθμων μέσα στον κρατικό μηχανισμό. Είχαμε τη δυνατότητα να το δούμε στην τοποθέτηση του Διοικητού της ΕΥΠ, που δεν υπήρχε πτυχίο και έγινε ειδική νομοθέτηση ή και σε άλλους δημόσιους οργανισμούς, όπου αλλάζουν οι προϋποθέσεις ανάλογα με τις ανάγκες.

Επιπλέον, επιτρέψτε μου να πω ότι αυτή είναι μία επιλογή, μία προσπάθεια που κάνει η Κυβέρνηση να καθησυχάσει το συντηρητικό της ακροατήριο, το οποίο αισθάνεται προδομένο από τη μετεκλογική αποδοχή της Συμφωνίας των Πρεσπών και τους χειρισμούς στο Μακεδονικό, όπως και τους χειρισμούς στο προσφυγικό. Για τους λόγους, όμως, αυτούς δεν χρειάζεται να την «πληρώσουν» οι μαθητές του δημοτικού και να μπολιαστούν με αναχρονιστικές και επικίνδυνες ιδέες.

Ωστόσο, η συζήτηση είναι ακόμη πιο περίπλοκη, διότι υπάρχει και η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, την οποία με το πλούσιο νομικό της υπόβαθρο γνωρίζει η Υπουργός Παιδείας, όπου λέει σαφώς ότι η επίδοση των μαθητών δεν μπορεί να είναι αποφασιστικής σημασίας κριτήριο για την επιλογή του σημαιοφόρου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και πρέπει να βρεθούν άλλοι τρόποι επιβράβευσης.

Κλείνοντας, θα ήθελα να σημειώσω ότι η Υπουργός Παιδείας σήμερα μας έστειλε και μια επιστολή, ζητώντας από τον τομεάρχη παιδείας και από εμένα μία προσπάθεια να ανοίξουμε τον διάλογο, τη συζήτηση και την ανταλλαγή απόψεων. Θα καταθέσω την απάντησή μας στα Πρακτικά, για να είναι ενήμερο το Σώμα. Θέλω να πω, όμως -και με αυτό να κλείνω- ότι θεωρούμε πως ο τόπος που πρέπει να γίνεται αυτή η συζήτηση είναι η Διαρκής Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων. Βεβαίως, σε κάθε περίπτωση θα ανταποκριθούμε σε κάθε πρόταση διαλόγου. Είμαστε ανοιχτοί στον διάλογο, αρκεί να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο και να μην αποτελέσει άλλοθι ή δικαιολογία για την παράκαμψη των κοινοβουλευτικών διαδικασιών.

Ως έναρξη του διαλόγου περιμένουμε από την Υπουργό να αποσύρει τις διατάξεις και να τις καταθέσει σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, να τις φέρει δηλαδή σε συζήτηση στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων ή ως έσχατη λύση αυτά τα δύο άρθρα που κατεβαίνουν ως ενιαία τροπολογία να ψηφιστούν ξεχωριστά, ώστε όλοι μαζί να υπερψηφίσουμε τη μεταβατική ενδυνάμωση του δημόσιου σχολείου με την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών στη γενική, επαγγελματική και ειδική εκπαίδευση, αναμένοντας την ενδυνάμωση του δημόσιου σχολείου με τους μόνιμους διορισμούς, που τους έχει πάρα πολύ ανάγκη.

Σχόλια (2)

 
Teacher
16 Οκτ 2019 20:47

Στο σχολείο που διευθύνω υπάρχουν 2 τμήματα της Στ τάξης με 22 και 24 μαθητές. Μόνο 7 παιδιά σε κάθε τμήμα έχουν άριστα δηλαδή ποσοστό μικρότερο του 30%, αλλά και πέρσι και πρόπερσι, όπως και τα προηγούμενα έτη το ίδιο συνέβαινε το ποσοστό των αρίστων ήτανμικρότερο του 30% . Δε βαθμολογούνται όλα τα παιδιά με άριστα (9,10) οι δάσκαλοι κρίνουν αξιολογούν και αποτιμούν ορθά, παρά τις πιέσεις που δέχονται. Μια μελέτη στο MYSCHOOL θα αποδείξει τη λανθασμένη θέση της κ. Τζούφη Μ. όταν υποστηρίζουτμε μια θέση χρήσιμο είναι να έχουμε κάνει μια έρευνα νωρίτερα

 
Δασκαλα
16 Οκτ 2019 22:59

Όλα καλά έγιναν από την προηγούμενη κυβέρνηση. Αλλά γιατί την αλλαγή την έκαναν μόνο στο δημοτικό σχολείο;;; το γυμνάσιο και το λύκειο δεν το αφορα η σημαία;;; η μήπως δεν είναι αξιόπιστοι οι βαθμοί των δασκάλων;;;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean