Placeholder

ΒΟΥΛΗ

Τι είπε στη Βουλή η προεδρεύουσα της Συνόδου Πρυτάνεων

Δημοσίευση: 16/10/2019
ΡΕΠΟΡΤΑΖ ESOS

Τις ευχαριστίες της διατύπωσε  η προεδρεύουσα  της Συνόδου Πρυτάνεων Πρύτανης του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου Μαρία Νικολαίδη, μιλώντας   σήμερα στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, για την κατάθεση, προς ψήφιση,  από την υπουργό Παιδείας Ν. Κεραμέως  της τροπολογίας για τα Μεταπτυχιακά, η οποία όπως σημείωσε έγινε μετά από προτροπή των Πρυτάνεων.

Προσθήκη στην τροπολογία

Η κ. Νικολαίδη ζήτησε  και μία ακόμη προσθήκη, «έτσι ώστε  όπως είπε  να δίνεται η δυνατότητα σε αλλοδαπούς φοιτητές που φοιτούν σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, να παίρνουν τον τίτλο σπουδών, χωρίς υποχρεωτικά να πρέπει να πάρουν και αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ, διότι αυτό προκαλεί πολύ μεγάλες καθυστερήσεις».

Ισοδυναμία πτυχίων Κολλεγίων

Σε ό,τι αφορά άλλα   το άρθρο 169 και τα επαγγελματικά δικαιώματα και τη λεγόμενη επαγγελματική ισοδυναμία  η κ. Νικολαίδη επισήμανε:   «Ανεξάρτητα με το φορέα που κρίνει την επαγγελματική ισοδυναμία, σίγουρα μέσα στα κριτήρια θα πρέπει να λάβει κανένας υπόψη του το κατά πόσον το Πανεπιστήμιο και κατ' επέκταση το πτυχίο που έχει κάποιος είναι από ένα ίδρυμα που είναι τουλάχιστον ομοταγές ίδρυμα με αυτά των Ελληνικών Πανεπιστημίων, όπως ισχύει εξάλλου και σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. και βεβαίως, αυτό είναι μια πληροφορία που θα μπορούσε πολύ εύκολα το ΔΟΑΤΑΠ να την έχει διαθέσιμη για όλους. Η πληροφορία αυτή να είναι διαθέσιμη και για τις επαγγελματικές ενώσεις και για τα ακαδημαϊκά ιδρύματα».

Η κ. Νικολαίδη τόνισε  ότι μια άκριτη αναγνώριση επαγγελματικών δικαιωμάτων σε κατόχους πτυχίων μη αναγνωρισμένων Πανεπιστημίων, πέραν του ότι ελλοχεύει κινδύνους υποβάθμισης της αγοράς εργασίας, βάλλει ευθέως και στη διαρκή προσπάθεια που κάνουμε να αναβαθμίσουμε το πτυχίο που δίνουμε στους αποφοίτους του Ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου.

Για την Έρευνα

Σχετικά με   τις διατάξεις που αφορούν την έρευνα και την τεχνολογία, σημείωσε ότι « η απομάκρυνση της Γενικής Γραμματέας Έρευνας και Τεχνολογίας από το Υπουργείο Παιδείας δεν θα είναι η αρχή, έτσι ώστε να χαλαρώσει η έντονη σχέση που υπάρχει ανάμεσα στα ακαδημαϊκά ιδρύματα και την έρευνα».

Από όλους τους δείκτες που παρουσιάζονται διεθνώς, πρόσθεσε η κ. Νικολαίδη, το 70% της έρευνας που παράγεται στη χώρα, παράγεται από τα Πανεπιστήμια και ως εκ τούτου, θα θέλαμε να εξεταστεί η δυνατότητα να υπάρχει η θεσμική αντιπροσώπευση των Πανεπιστημίων, όπως και των Ερευνητικών Κέντρων στο Εθνικό Συμβούλιο Έρευνας, Τεχνολογίας και Καινοτομίας.

 

Σχόλια (5)

 
ΓΙΩΡΓΟΣ
16 Οκτ 2019 22:53

Έχει δημιουργηθεί πρόβλημα με την κατάργηση της εξεταστικής του Οκτωβρίου μετά τις συνενώσεις ΑΕΙ-ΤΕΙ. Ενώ μέχρι σήμερα οι επί πτυχίο ΤΕΙ φοιτητές είχαν εξεταστική Οκτώβρη ξαφνικά μαθαίνουν ότι πλέον σαν ΑΕΙ δεν την δικαιούνται!!! Όμως είναι δυνατόν να παραβλέπεται ο προγραμματισμός των παιδιών, οι φοιτητές για 1 και 2 μαθήματα να μην μπορούν να παρακολουθήσουν το παραπάνω έτος του Πανεπιστημίου και να χάνουν εξάμηνο; Ας δώσουν μια δίκαιη και νόμιμη λύση οι πρυτάνεις και ας μην τιμωρουν τα παιδιά.

 
@Γιώργος
17 Οκτ 2019 09:48

Τι ακριβώς θα προλάβουν να μάθουν τον Οκτώβριο οι φοιτητές που απέτυχαν στην εξεταστική περίοδο του Σεπτεμβρίου;
Ποια είναι η τιμωρία που επικαλείστε; Το γεγονός ότι δόθηκε σε φοιτητές ΤΕΙ η δυνατότητα να πάρουν πτυχίο άλλου Ιδρύματος από αυτό στο οποίο εισήχθησαν;
Ποια είναι τα "παιδιά", οι τελειόφοιτοι είναι τουλάχιστον 22 ετών.
Ποιος είναι ο υποτιθέμενος προγραμματισμός, εφόσον 3 εβδομάδες πριν είχαν άλλη εξεταστική περίοδο;
Εσείς ζητάτε εξεταστική περίοδο μέσα στο επόμενο εξάμηνο και μόνο για αυτούς τους φοιτητές ΤΕΙ που βρίσκονται από 8ο-12ο εξάμηνο (οι παλαιότεροι δεν έχουν δικαίωμα να πάρουν πτυχίο Πανεπιστημίου), ώστε να συνεχίσουν στο 5ο έτος σπουδών. Πρώτον, δεν είναι άδικο για τους υπόλοιπους φοιτητές; Δεύτερον, πώς θα παρακολουθήσουν τα μάθηματα του χειμερινού εξαμήνου αφού θα έχουν χάσει πολλές εβδομάδες διαλέξεων και εργαστηρίων μελετώντας για την έξτρα εξεταστική και αναμένοντας την κατάθεση βαθμολογίας;

Αν δεν το έχετε καταλάβει, ζητάτε να ξεχειλώσει η διευκόλυνση που έγινε στους εν ενεργεία φοιτητές ΤΕΙ να πάρουν πτυχίο Πανεπστημίου και μάλιστα πενταετές. Μήπως κάποια στιγμή τα ΑΕΙ θα πρέπει να πάψουν να αποτελούν φιλανθρωπικά ιδρύματα;

 
Συνενώσεις ΑΕΙ
17 Οκτ 2019 12:00

Οι συνενώσεις ΑΕΙ έπρεπε να είναι το πρώτο, αν όχι το μοναδικό, θέμα συζήτησης. Όλα τα υπόλοιπα - ενδεικτικά διδασκαλία μαθημάτων, έρευνα, διαχείριση προσωπικού και υλικών υποδομών - εξαρτώνται από τις αποφάσεις για τη δομή του χάρτη των ΑΕΙ.

Εάν συνενωθούν Σχολές θα αλλάξουν και τα προγράμματα σπουδών και οι ανάγκες για ερευνητικό προσωπικό.

 
Γιώργος
17 Οκτ 2019 22:13

@Γιώργος
Μάλλον δεν καταλάβατε τι εννοώ. Μιλάμε για φοιτητές επί πτυχίο που συμπλήρωσαν κανονικά τα 4 έτη σπουδών, δεν είχαν δικαίωμα να δώσουν εργαστήρια τον Σεπτέμβρη και χρωστούν 1-2 εργαστήρια. Γνωρίζοντας ότι με το ισχύον πλαίσιο των ΤΕΙ είχαν την εξεταστική του Οκτωβρίου προγραμμάτισαν να τα δώσουν τότε. Ξαφνικά ανακαλύπτπυν ότι δεν έχουν δικαίωμα να έχουν εξεταστική επειδή πλέον ειναι Πανεπιστήμιο. Δεν νομίζω ότι ευθύνονται οι φοιτητές για αυτό. Αν μη τι άλλο είναι έλλειψη σεβασμού. Δεν ζητά κανείς φιλανθρωπία και χάρη. Απλά περιμένουμε να υπάρχει οργάνωση σωστή και ενημέρωση.

 
Χάρτης ΑΕΙ
18 Οκτ 2019 10:49

Καμία πρόταση από τη Σύνοδο για αυτό. Αν δεν λυθεί αυτό πρωταρχικά όλα τα άλλα θα υπολειτουργούν μια ζωή. Όταν καταβάλλεται τόσος κόπος και χρήματα να διατηρούνται τμήματα με 5 άτομα προσωπικό και ούτε, χωρίς κτήρια κτλ τι διαχείριση να γίνει;

Σχολιάστε το άρθρο

Συκοφαντικά και υβριστικά σχόλια δεν δημοσιεύονται και διαγράφονται. Επίσης δεν επιτρέπεται στα σχόλια να αναγράφονται links τα οποία διαγράφονται. Το esos δεν φέρει ευθύνη για τα επώνυμα ή ανώνυμα σχόλια που φιλοξενεί. Σε περίπτωση που θεωρείτε πως θίγεστε από κάποιο εξ αυτών, επικοινωνήστε μέσω της φόρμας επικοινωνίας έτσι ώστε να αφαιρεθεί.

e-epimorfosi.aegean